گفته می‌شود که...

عذرخواهی دولت از ملت/ حمایت دولت از یک کاندیدای خاص/ لغو تحریم نرم افزارهای اینترنتی در حمایت از سران فتنه/ یک کاندیدا و حکم انفصال دایم از خدمات دولتی/ قسمت دوم فیلم ضد خانواده متظر دولت بعدی!/ نظر نامزدها درباره‌ی مناظره دوم/ تبلیغات میدانی یک کاندیدا در میادین اصلی تهران و....

تخریب یک مرکز اسلامی در شمال لندن
سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian)، وابسته به نظام سلطنتی انگلیس نوشت: «یک مرکز اسلامی در شمال لندن به علت آتش سوزی که به نظر می‌رسد انگیزه نژادپرستانه داشته، تخریب شده است.»بنابر این گزارش، پلیس لندن می‌گوید که این آتش سوزی در مرکز اسلامی رحمت در شمال لندن را که در ساعات اولیه صبح روی داد، مشکوک قلمداد می‌کند. دمسلمانان اهل سومالی از این مرکز استفاده می‌کردند.
یک سخنگوی پلیس لندن گفت حروف EDL که نام گروهی دست راستی و افراطی است بر روی ساختمان نوشته شده بود. بوریس جانسون، شهردار لندن این اقدام را نفرت انگیز خوانده است. مرکز ضد تروریسم پلیس لندن در حال تحقیق در مورد دلایل این آتش سوزی است

زنگ اختلاف در میان اصلاح طلبان
در میان اصلاح طلبان درباره حمایت از روحانی و یا عارف اختلاف نظرهای جدی بروز کرده است.حزب کارگزاران سازندگی طرفدار حسن روحانی است و حزب مشارکت از محمد رضا عارف به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان نام می برد. اختلاف نظر در میان اعضای مجمع روحانیون هم وجود دارد به گونه ای که برخی طرفدار عارف و برخی دیگر حامی روحانی هستند.
روزنامه انگلیسی گاردین از یکی نامزدهای اخیر انتخابات به‌عنوان فردی نام برد که غنی‌سازی اورانیوم را در آن دوره تعلیق کرد
وزنامه انگلیسی گاردین به‌تازگی در مقاله کوتاه خود، در اعترافی جالب درباره تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ از یکی نامزدهای اخیر انتخابات به‌عنوان فردی نام برد که غنی‌سازی اورانیوم را در آن دوره تعلیق کرد. این اعتراف گاردین در حالی است که این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در یکی از برنامه‌های تبلیغی خود، تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در زمان مدیریتش را دروغی بیش ندانسته بود

تبلیغات میدانی حامیان جلیلی در میادین اصلی تهران
سومین مرحله از تبلیغات میدانی حامیان سعید جلیلی در میادین اصلی سطح شهرتهران امروز برگزار می شود.
این گردهمایی امروز 16 خرداد با هدف پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی امروز ازچهار راه ولیعصر آغاز و به سمت میدان انقلاب ادامه خواهد داشت.
 
گاف عجیب فیلم انتخاباتی حسن روحانی
،سازندگان فیلم تبلیغاتی‌ آقای روحانی، دوره اخذ مدرک او را پیش از انقلاب و از دانشگاهی عنوان می کند، که آن زمان تاسیس نشده بود. این فیلم که از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، هم‌اینکه بر روی یوتیوب وجود دارد.در فیلم تبلیغاتی آقای حسن روحانی که بر حسب قاعده مورد تایید ستاد وی هست، از تحصیلات تکمیلی او در دانشگاهی می گوید که در تاریخ اعلام شده تاسیس نشده بود.
 در این فیلم آمده است: «حسن روحانی در 1327 به‌دنیا آمد، 12 ساله بود که تحصیل علوم دینی را شروع کرد. در سال 1347 دیپلم گرفت و سال بعد وارد دانشگاه تهران شد و در رشته حقوق قضایی مدرک کارشناسی گرفت. [دقیقه 4:38] دکتر روحانی در ادامه این مسیر به انگلستان رفت و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری خود را در دانشگاه کالدونین گلاسکو به سرانجام رساند. قرائت نامه ساواک در باره سخنرانی دکتر حسن روحانی [ و ... ]» فیلم تبلیغاتی آقای روحانی در حالی اخذ مدرک او را از دانشگاه کالدونین گلاسکو اعلام می کند که سایت ویکی پدیا سال تاسیس این دانشگاه را ابتدای دهه 90 _ 20 سال پیش _ می داند.

علت پخش نشدن مستند حداد عادل
مستند رادیویی غلامعلی حدادعادل نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری که قرار بود از ساعت30/8 امروز رادیو ایران پخش شود به دلیل عدم ارائه به رادیو ایران، پخش نشد. مجری رادیو ایران با اعلام این خبر گفت که ستاد حداد عادل مستند رادیویی را به رادیو ایران ارائه نکرده است.
سفرهای استانی لنکرانی در حمایت از جلیلی
خنرانی و سفرهای استانی کامران باقری لنکرانی در حمایت از سعید جلیلی از ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود.
 لنکرانی در هفته پایانی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، با حضور در استان‌های یزد، فارس، هرمزگان، خوزستان و بوشهر برای جلیلی تبلیغ و در حمایت از وی سخنرانی می‌کند.
«تور تروریستی» شیخ سلفی
قدس آنلاین: شافی العجمی شیخ سلفی کویتی از تصمیم خود برای ترتیب دادن سفرهای موسوم به «سفرهای گردشگری جهادی» به سوریه در تابستان آینده خبر داد.

عذرخواهی مقامات دولت
با اوج‌گیری تظاهرات که اینک به شهرهای توریستی از جمله فتیه، مارماریس و بدروم نیز کشیده شده است، بولنت آرینچ، معاون نخست‌وزیر ترکیه در حالی که رجب طیب اردوغان در خارج از کشور به سر می‌برد به‌دنبال تسکین خشم مردم از اقدامات خشونت‌آمیز پلیس است. به گزارش رویترز، آرینچ در یک کنفرانس خبری در آنکارا گفت: اقدامات خشونت‌آمیزی که علیه حامیان محیط‌زیست صورت گرفته، امری اشتباه و ناعادلانه است. من از این شهروندان عذر می‌خواهم. وی افزود: اما فکر نمی‌کنم که به آن دسته از افرادی که به خیابان‌ها خسارت وارد کرده و سعی کردند تا از آزادی مردم جلوگیری کنند، عذرخواهی بدهکار باشیم. معاون نخست‌وزیر ترکیه در ادامه گفت، با برخی از سازمان‌دهندگان این اعتراضات دیدار خواهد کرد.

خسارت‌های واردشده بر دولت
اما تظاهرات اعتراضی ترکها سبب شده که دولت ترکیه به شدت متضرر شود. طی 9 روز ناآرامی در ترکیه خسارات جانی و مالی فراوانی به این کشور وارد شده که تنها یک مورد آن افت ۵۵۱ میلیارد لیری ارزش بازار بورس استانبول است. به گزارش خبرگزاری فارس، بخش توریسم این کشور به دلیل ناآرامی‌های اخیر به شدت زیان دیده و در استانبول که یک میلیون نفر به خیابان‌ها ریخته‌اند بسیاری از توریست‌ها به کشور خود بازگشته‌اند. همچنین شرکت‌های بازرگانی بزرگ همانند کمپانی‌های خودرو‌سازی و نیز مواد غذایی طی روزهای گذشته آگهی‌های خود را لغو کرده‌اند. بورس ترکیه نیز از این ناآرامی‌ها زیان فراوانی دیده است. به‌طوری که بازار بورس استانبول در حدود 10 درصد افت داشته و 9 درصد نیز ضرر داده است. این بورس 76.983 پوئن افت داشته که طی 10 سال اخیر بی‌سابقه است. همچنین ارزش سهام و اوراق بهادار این کشور 11 درصد افت کرده است. گفته می‌شود شرکت‌هایی که در بورس هستند در یک روز 33 میلیارد دلار ارزش خود را از دست دادند و ارزش کلی بورس 291 میلیارد دلار کاهش داشته است.

اهمیتی برای این فرد قایل نیستیم
ایسنا: یک مقام آگاه در وزارت خارجه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تهیه گزارش جدیدی توسط دادستان صهیونیستی پرونده آمیا و اتهام زنی بی اساس به کشورمان گفت: با توجه به سوابقی که از این فرد داریم ، اهمیتی برای اظهارات او قایل نیستیم.

یک کاندیدا و حکم انفصال دایم از خدمات دولتی
یکی از کاندیداهای مطرح رد صلاحیت شده ریاست جمهوری دارای حکم انفصال دایم از خدمات دولتی توسط دیوان محاسبات بوده است. این حکم به دنبال شکایت کمیسیون اصل 90 در چند پرونده تخلف مالی صادر شده است.

نظر نامزدها درباره‌ی مناظره دوم چه بود؟
در پایان دومین دور مناظره‌ی تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری، حسن روحانی، محمدرضا عارف، علی اکبر ولایتی، غلامعلی حداد عادل، سعید جلیلی، محمد غرضی، محمد باقر قالیباف و محسن رضایی این مناظره را خوب و فرصتی برای بیان دیدگاه‌هایشان ارزیابی کردند.
علی اکبر ولایتی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی کیفیت برگزاری مناظره گفت: فضای مناظره مثبت بود و با توجه به ظرفیت‌های صدا و سیما ضعف نداشت.
غلامعلی حداد عادل با قدردانی از رسانه ملی در ایجاد این فضا برای نامزدها، اظهار امیدواری کرد، فرصت‌های بیشتری برای مناظره در اختیار نامزدها قرار بگیرد.
وی معتقد بود باید مناظرات با شرکت تعداد کمتری از نامزدها برگزار شود.
محسن رضایی نیز مناظره را در کل خوب ارزیابی کرد و پیشنهاد داد، در فرصت‌های دیگری مناظرات دو نفره نیز میان نامزدها برگزار شود تا فرصت نقد بیشتری پیدا شود.
حسن روحانی مناظرات را نسبت به دور قبلی بهتر ارزیابی کرد و گفت: تلاش صدا و سیما تلاش قابل تقدیر است. وی ابراز امیدواری کرد فرصت نقد بیشتری برای نامزدها فراهم شود.
سید محمد غرضی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی ارزیابی‌اش از مناظرات تلویزیونی گفت: در این مناظرات مخاطبان بهتر توانستند درباره نامزد مورد نظر خود قضاوت کنند. وی از برگزاری مناظره و فرصت به وجود آمده در رسانه ملی تشکر کرد.
محمدباقر قالیباف نیز از برگزاری مناظره تلویزیونی ابراز رضایت کرد و گفت: در این برنامه نامزدها فرصت یافتند با نظرات همدیگر بیشتر آشنا شوند که این آشنایی، فرصت نقد را نیز به آنان داد.
محمدرضا عارف با خوب توصیف کردن مناظره تلویزیونی و فرصتی که در اختیار نامزدها قرار گرفت، پیشنهاد کرد، در برنامه بعدی فرصت چالش بین نامزدها فراهم شود.وی از رسانه ملی به خاطر برگزاری این مناظره قدردانی کرد.
سعید جلیلی مناظره را فرصت مناسبی برای بیان نظرات و دیدگاه‌های نامزدها ارزیابی کرد و گفت: این فرصت به مردم امکان قضاوت درباره نامزدها را داد.

تلاش سفیر قبرس برای دلجویی
قدس آنلاین: در پی استرداد یک شهروند ایرانی به آمریکا توسط دولت نیکوزیا، سفیر قبرس در تهران مدتی است برای دلجویی از مقامهای ایرانی و کاستن از آثار منفی این اقدام تلاش می‌کند.
آیت‌الله هاشمی تأکید کردند که من در انتخابات بمانم
یکی از نامزدهای انتخابات، در نشست خبری که در ستاد انتخاباتی‌اش برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه درباره دیدار شما با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روایت‌های متفاوتی وجود دارد و از طرفی حمایت ایشان از شما تکذیب شده، اصل دیدار را شرح دهید، گفت: من بعد از آنکه آیت‌الله هاشمی از رقابت کناره‌گیری کردند، یعنی کاری کردند که رقابت نکند، خدمت ایشان و سایر بزرگان رسیدم، همه آن‌ها تأکید بر ماندن و استوار بودن من در این راه داشتند. آیت‌الله هاشمی تأکید کردند که من در انتخابات بمانم.

دفاع مبلغ وهابی‌ از حدیث «من در آوردی»
مشرق: صلاح البدیر خطیب و مبلغ وهابی سعودی درحالیکه بحث و جدل‌های فراوانی در عربستان بین علمای این کشور در خصوص واقعیت و صحت احادیث «نوشیدن ادرار شتر» وجود دارد، از کسانی که این احادیث را زیر سؤال می برند انتقاد کرد وگفت:این افراد عوامل دشمن هستند.

زمان ائتلاف
گروه سیاسی: دکتر محمد اسماعیل نیا نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: نامزدهای ریاست جمهوری از اردوگاه اصولگرایان برای ائتلاف بعد از 16 خردادماه به جمع بندی خواهند رسید.

لغو تحریم نرم افزارهای اینترنتی در حمایت از سران فتنه
دولت آمریکا با صدور فرمانی، تحریم‌ها درباره فروش وسایل ارتباطی و نرم‌افزاهای اینترنتی به ایرانیان را که باعث محدودیت جریان فتنه در فضای مجازی شده بود، لغو کرد! ولی همزمان با آن، با تحریم بخش پتروشیمی ایران، تلاش کرد فشار اقتصادی بر ملت ایران را تشدید کند. مطابق بیانیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا هشت شرکت، از جمله شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا و پتروشیمی مبین تحت تحریم قرار گرفتند.

خیابانی هم مجری انتخاباتی شد!
فرارو: برنامه «رخصت»ویژه انتخابات از دیروز با اجرای جواد خیابانی روی آنتن شبکه سه رفت.

از انتخابات شورا انصراف دادم
فرارو: قاسم روانبخش - عضو شورای مرکزی جبهه پایداری -از انصرافش از انتخابات شورای شهر خبر داد و گفت: فهرست جبهه پایداری نهایی شده و بزودی اعلام می‌شود.

حمایت دولت از یک کاندیدای خاص
روزنامه عرب‌زبان «الحیات» به نقل از برخی از منابع خود نوشت: گفت‌وگوها و مذاکرات فشرده‌ای بین نمایندگان دولت و یکی از نامزدهای انتخابات به منظور حمایت از وی در جریان است. بر اساس طرح دوطرف، دولت تمام امکانات خود در استان‌ها را در اختیار ستاد وی قرار می‌دهد و در مقابل، او هم متعهد می‌شود که در صورت پیروزی، معاون اولی خود را به این گروه اختصاص دهد! قرار است این نامزد در مناظره روز جمعه آتی، فقط بر روی نیاز به بهره‌برداری از دستاوردهای دولت تأکید کرده و به موفقیت‌های دولت اشاره کند.

حضور منافقین در ادلب سوریه
قدس آنلاین: روزنامه فرانسوی فیگارو از حضور عناصر گروهک تروریستی منافقین در ادلب سوریه و شرکت در اقدامهای نظامی ضدحکومت سوریه خبر داد.

اگر بیمار نبودم نامزد می شدم
رجا: احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده اگر بیمار نبودم نامزد می شدم و در عرصه انتخابات ریاست جمهوری به ایفای نقش و ارائه برنامه در همه حوزه ها بویژه حوزه اقتصاد می پرداختم.

نازیلا گلستان، کارمند حقوق‌‌بگیر شاهزاده رضا پهلوی است
یکی از همکاران «نازیلا گلستان»- سلطنت‌طلب خوشگذرانی که حامی سران فتنه و مرتبط با گروه‌های ضدانقلاب خارج از کشور است - در شبکه‌های اجتماعی به افشاگری علیه وی پرداخت و نوشت: نازیلا گلستان، کارمند حقوق‌‌بگیر شاهزاده رضا پهلوی است که هم از توبره می‌خورد و هم از آخور، ولی کسی نمی‌داند اصولاً شخصی با چنین عقایدی در دفتر سیاسی شورای ملی چه کار می‌کند؟! هر چند که نازیلا گلستان دلش برای «یاحسین میرحسین» گفتن تنگ شده است!...» گفتنی است گلستان از بنیان‌گذاران چند تشکیلات کوچک و ذره‌ای ضدانقلاب است که به‌دلیل رفتارهای ناهنجارش حتی در میان ضدانقلاب نیز منفور شده است.

 ممنوع الملاقات شدن آیت ا... نمر
رسا: صادق الجبران وکیل مدافع آیت ا... نمر روحانی شیعه عربستانی از ممنوع الملاقات شدن این عالم زندانی از سوی مقامات سعودی خبر داد.

  تغییر دکور مناظره‌ها برای جذابیت
فارس: سید محمدتقی سهرابی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما گفت: به منظور بهتر برگزار شدن مناظره‌های بعدی نامزدها، دکور مناظره کمی تغییر کرد.

ناامیدی غرب از انتخابات ایران
 رسانه‌های غربی معتقدند سیاست خارجی ایران پس از انتخابات تغییری نخواهد کرد. روزنامه واشنگتن‌پست دراین‌باره نوشت: حذف افراد چالش‌ برانگیزی مانند...  و ...، موفقیت دیگری برای حاکمیت جمهوری اسلامی بود. شورای نگهبان دو نامزد چالش‌برانگیز را واجد صلاحیت ندانست و هشت نامزد باقی‌مانده در گود رقابت، وفادار به جمهوری اسلامی هستند.
واشنگتن‌پست با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای 1‍+5 با ایران در برزخ مانده است، می‌نویسد: دولت اوباما منتظر نتیجه انتخابات ایران مانده است. اینک که در نتیجه رویکردهای اوباما و حذف نامزدهای چالش‌برانگیز رژیم از انتخابات، ظاهراً پیروزی دیگری برای جمهوری اسلامی در حال رقم خوردن است، زمان آن است که دولت اوباما در پی طراحی گام بعدی باشد.
از سوی دیگر، شبکه خبری بلومبرگ در تحلیلی خاطر نشان کرد: با رد صلاحیت دو نامزد مستقل[!]، مذاکره‌کنندگان آمریکایی و اروپا امید چندانی به تشکیل دولتی اهل نرمش و سازش پس از انتخابات ایران ندارند و هشت نامزد موجود، از نیروهای نزدیک به حاکمیت هستند.
بلومبرگ با اشاره به تحریم‌های تصویب شده در کنگره آمریکا می‌نویسد: اعضای کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا که به‌اتفاق بررسی این طرح را توصیه کردند، ظاهراً معتقدند که افزایش تحریم‌ها به سازش بیشتری از سوی ایران منجر خواهد شد؛ اما خلاف این امر درست است. به‌نظر می‌رسد رهبر عالی ایران تاکنون متقاعد شده که هدف آمریکا از تحریم‌ها، تغییر رژیم ایران است. تحریم‌ها فقط ممکن است به تعمیق چنین سوءظنی کمک کند و مقاومت ایران در این زمینه را افزایش دهد.

اقدام ضد ایرانی قطر
ایسنا: در اقدامی ضد ایرانی فدراسیون فوتبال قطر تنها 200 قطعه بلیت را برای تماشای بازی تیم ملی در دوحه به تماشاگران ایرانی اختصاص داد.

مهدی خزعلی آزاد شد
جهان: مهدی خزعلی از زندان آزاد شد. مهدی خزعلی تاکنون چندبار به دلایل امنیتی بازداشت و سپس به قید وثیقه آزاد شده است.

نحوه به دام افتادن قربانیان منافقین
مشرق: گفته می‌شود، یکی از روش‌های گروهک تروریستی منافقین برای جذب افراد، به دام انداختن آن‌ها از طریق روابط ضد اخلاقی یعنی روابط با زنان است، به‌طوری که پس از انتخاب قربانی، یکی از زن‌های عضو این گروهک تروریستی به عنوان طعمه با قربانی رابطه برقرار می‌کند و سپس با اخذ اسناد از جمله عکس و تهیه فیلم از این رابطه، مدارکی علیه فرد قربانی تهیه می‌کند و از این طریق وی را به همکاری با گروهک تروریستی خود مجبور می‌کنند.

آتش سوریه در دامن اردوغان
فارس: عطوان نویسنده و تحلیلگر برجسته جهان عرب با اشاره به اعتراضی گسترده کنونی در شهرهای ترکیه علیه سیاستهای دولت اردوغان گفته،: آتش سوریه دامن اردوغان را گرفته است.

قسمت دوم فیلم ضد خانواده که متظر دولت بعدی است!
 تهیه‌کننده فیلم سینمایی «برف روی کاج‌ها» در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره ساخت سری دوم «برف روی کاج‌ها» بیان کرد: سناریوی کار شکل گرفته اما فعلا خبری از ساخت آن نیست.ساداتیان با اشاره به اینکه فیلم‌نامه‌ی این کار هم توسط پیمان معادی آماده شده است، ادامه داد: به دلیل محدودیتی که امسال و سال گذشته وجود داشت و خودسری‌هایی که حوزه هنری برای اکران برخی فیلم‌ها نشان داد، خیلی به تولید فیلم در چنین شرایطی نمی‌توان امید داشت.وی با بیان اینکه عده‌ای در جریان فیلم‌سازی دخالت می‌کنند، گفت: باید منتظر باشیم تا ببینیم دولت بعدی چقدر می‌تواند این جریانات فراقانونی را کنترل کند، پس از آن درباره ساخت فیلم تصمیم بگیریم.
به گزارش ایسنا، فیلم «برف روی کاج‌ها» به نویسندگی و کارگردانی پیمان معادی ساخته شده که در جشنواره‌ی سی‌ام فیلم فجر به نمایش درآمد.این فیلم در زمان اکران یکی از فیلم‌های تحریمی حوزه هنری بود.

https://shoma-weekly.ir/pZ3nmO