گفته می‌شود که...

عجله آقازاده معروف برای بازگشت به وزارتخانه حساس/ گزارشگر محبوب فوتبال از همسرش جدا شد / سعید مرتضوی حق امضا ندارد / کتابی که 70 خانواده را شیعه کرد/ آقای نخست وزیر مسافرکش شد! / درخواست میانجیگری ترکیه از ایران و ...


عجله آقازاده معروف برای بازگشت به وزارتخانه حساس

با مطرح شدن برخی نام‌ها برای تصدی وزارتخانه‌های حساس دولت، به نظر می رسد بازگشت برخی آقازاده‌ها به صحنه علنی به خصوص در عرصه‌های اقتصادی آغاز شده است. بر این اساس شنیده می‌شود یکی از آقازاده‌های مشهور که نام وی با بسیاری از پرونده‌های اقتصادی گره خورده است پیش از استقرار دولت و وزیر جدید در طبقه پانزدهم یکی از وزارتخانه‌های مهم اقتصادی مستقر شده است و بعضی تحرکات را در این وزارتخانه کنترل و اداره می‌کند.
بر اساس این گزارش طبقه پانزدهم وزارتخانه مزبور محل استقرار وزیر و مدیران ارشد این وزارتخانه است. این در حالی است که وزیر پیشنهادی و جنجالی این وزارتخانه هنوز رای اعتماد نگرفته و به عنوان وزیر در این وزارتخانه مستقر نشده است. گزارش‌های رسیده از دیگر بخش‌ها نیز حاکی از عجله آقازاده‌ها برای بازگشت به عرصه‌های آشکار اقتصادی است.

مخالفت و موافقت بی‌بی‌سی با وزرای پیشنهادی

پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی فارسی روز گذشته در تحلیلی با ادعای اینکه «جناح تندرو به فرماندهی کیهان تلاش دارند نزدیکان اصلاح‌طلبان را از دولت کنار بگذارند»، به حضور «رحمانی فضلی» و «پورمحمدی» که با مخالفت طیفی از مخالفان جمهوری اسلامی مواجه شده، اشاره کرد و نوشت:‌ «روحانی گفته بود که در میان اعضای دولت از اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصول‌گرایان وجود خواهند داشت. به همین دلیل است که می‌توان دید در کنار محمود حجتی که روابط نزدیکی با آیت‌الله منتظری داشت، آقای پورمحمدی حضور دارد که سوابق پرحاشیه‌ای در کارنامه خود دارد. یکی از اتهامات آقای پورمحمدی، دست داشتن در اعدام‌های سال 67 است.»!

شبکه رسانه‌ای دولت انگلیس افزود: «پیشنهاد بیژن زنگنه برای وزارت نفت با مخالفت شدید کیهانیان روبه‌روست؛ اما او در دوره هشت‌ساله وزارت در دولت اصلاحات مدیر موفقی بود.»بی‌بی‌سی در ادامه تحلیل خود به وزارت خارجه پرداخت و نوشت: حضور ظریف بهترین گزینه در وزارت خارجه است. این تحلیل در ادامه از «نظارت عالیه هاشمی‌رفسنجانی، خاتمی و ناطق‌نوری بر دولت جدید» خبر داده و آن‌ها را «بالغ‌های سیاسی» توصیف می‌کند. بی‌بی‌سی در پایان و در حمایت از وزیر اصلاح‌‌طلب پیشنهادی نوشت: از سوی دیگر فقط به‌خاطر امنیتی بودن افراد نمی‌توان آن‌ها را محکوم کرد. بحث مهم، چگونگی عملکرد این افراد در مواجهه با مشکلات کشور است. اگر به‌عنوان مثال نوع برخورد علی ربیعی با قتل‌های زنجیره‌ای را بقیه اعضای کابینه تعقیب کنند، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند. حضور این افراد امنیتی شاید بتواند حاوی نکات مثبتی هم باشد.

تازه‌مسلمانی که حجاب را خوب فهمید!

به‌تازگی یکی از کاربران زن با انتشار متن کوتاهی از سخنان یک دختر آمریکایی هنگام انتخاب اسلام و حجاب نوشت: یه دختر آمریکایی که مسلمان شده بود، وقتی در مورد خطری که تهدیدش میکنه (به‌خاطر حجابش) سؤال کرد، بهش گفتند میتونی تقیه کنی و بخاطر حفظ جانت و امنیتت حجابت رو برداری، هیچ اشکالی هم نداره. گفت: اگه بخاطر حجابم، جونمو از دست بدم، شهید حساب میشم. گفتند آره، گفت حجابم رو بر نمیدارم و کیفشو برداشت و با لبخندی وارد شهر شد...» نویسنده این مطلب، منبع انتشار این دیالوگ را خبرنامه تحلیلی آمریکا عنوان کرد؛ اما جالب اینجاست که همزمان با انتشار این مطلب، یک دختر از تهران تصویر نیمه عریانی از خود در تهران را منتشر کرد و به‌گونه‌ای این تصویر و مطلب کوتاه خود را منتشر کرد که گویا انتشار چنین تصویری از خود در دل شب، فتح بزرگی برای او محسوب می‌شود.. !. کنار هم قرار دادن این دو تصویر در یک پست، آن را به یکی از پرمخاطب‌ترین مطالب شبکه‌های اجتماعی اینترنت تبدیل کرد و کاربران ایرانی و خارجی دیدگاه خود را درباره این دو موضوع ابراز کردند؛ اما نکته جالب، تعجب و شگفتی کاربران، از نوع نگاه دختر به‌ظاهر مسلمان ایرانی و دختر تازه‌مسلمان شده آمریکایی به اعتقادات و حجاب است که از عطش زنان غربی به واقعیات و حقایق آموزه‌های دینی و فطری اسلام نسبت به زن حکایت دارد؛ اما یک زن مسلمان در داخل...»! و این چیزی است که مسئولان فرهنگی باید علت و راه‌های اصلاح آن را بیان کنند.

مدعیان دروغین یمانی در چنگ قانون

چند سالی بود که نامه‌هایی دست‌نویس، کاربن‌نویس شده یا کپی گرفته‌شده در دست مردم شیراز دست به دست می‌شد که مضامین آن با اندکی تفاوت به یکدیگر شبیه بود. نگارندگان این متون با اشاره به داستان و روایاتی درست یا نادرست از دیدار افرادی صالح با امام زمان(عج) احکامی نادرست را از مقدمه صحیح استخراج کرده، با وعده استجابت دعا و گشوده شدن گره مشکلات، گیرندگان نامه را به تکثیر و توزیع این متن‌ها توصیه می‌کردند! در برخی از این نامه‌‌ها نیز گیرنده نامه تهدید شده بود که اگر از روی این نامه به تعداد معینی ننویسد و در اختیار دیگران قرار ندهد، به عذابی سخت گرفتار می‌شود و بودند افراد ساده‌لوحی که این کار را انجام می‌دادند. آن زمان مشخص نبود که اهداف نگارندگان این نامه‌‌ها چیست و برخی مطلعان، نگارندگان این متون را ساده‌‌اندیشان و متحجرانی بی‌‌بصیرت می‌دانستند که هدف‌شان به خیال خودشان قصد قربت است! امروز پس از سال‌‌ها مشخص شده است که نگارندگان این نامه‌‌ها، همگی ساده‌‌لوح نبوده‌اند و دست اذناب و مزدوران رژیم سابق صدام و منافقین همچنین صهیونیست‌ها در کار بوده تا عقاید شیعیان را سست و متشتت سازند.
به‌تازگی و پس از سال‌ها، نیروهای اطلاعات سپاه فجر استان فارس تعدادی از مبلغان جریانی موسوم به «یمانی» را شناسایی و دستگیر کرده‌اند که از سوی سرویس‌های جاسوسی استکبار و صهیونیسم غاصب حمایت می‌شوند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این استان از شش ماه پیش و با هماهنگی دستگاه قضایی، عملیات نفوذ را آغاز کرده و زمانی که این جریان قصد گسترش فعالیت‌های خود به شهرهای دیگر استان فارس را داشته، چهار نفر از مبلغان آنان را دستگیر کرده است. ادعای جریان یمانی از سال 78 مطرح شد و با استناد به احادیث جعلی، مبانی انحرافی را در میان شیعیان ترویج کردند. از این دستگیرشدگان تاکنون 500 نفرساعت بازجویی تخصصی به عمل آمده است.

گزارشگر محبوب فوتبال از همسرش جدا شد

گزارشگر معروف که محبوبیت او هم تراز با ستاره های فوتبالی است و بین مردم هم علاقه مندان فراوانی دارد به دلیل علاقه وافرش به فوتبال نتوانست به زندگی با همسرش ادامه دهد و چند ماه پیش بدون سرو صدا از او جدا شد.

نامه دانشجویان انقلابی به حسن روحانی

گروه موسوم به «دانشجویان انقلابی» با ارسال نامه‌ای به دکتر روحانی نوشتند: شما در بحبوحه انتخابات از حل صد روزه مشکلات سخن به میان آورده‌اید و اما بعد از انتخابات این کار را با چند سال تلاش هم مشکل دانسته‌اید!

در این نامه همچنین آمده است: در سخنرانی‌ها، شما به‌صورت مداوم از اعتدال سخن گفته‌اید. امید است که بنا بر گفته‌های انتخاباتی خود، بر این اصل بمانید و از ورود به عرصه و فرایند سیاسی‌کاری و تقسیم منابع در میان دیگر احزاب خودداری کنید. آن‌ها نوشته‌اند: امیدواریم که این مورد از این دولت به دور بوده و مشی اعتدال را بنا بر همه‌بندی سیاسی و سرهم‌بندی سیاسی قلمداد نکرده و اصول اساسی را که استقلال از وابستگی حزبی و مردمی بودن است، رعایت کند.

روش حجاریان برای کنترل روحانی
نظریه‌پرداز «فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا» برای مقابله با چپ و راست شدن رئیس‌جمهور یازدهم پیشنهاد «فشار اجتماعی» را مطرح کرد. سعید حجاریان گفت: اگر آقای روحانی محذوراتی دارد ما از ایشان مطالبه‌ای نداریم، بلکه به‌عنوان مشاورانی امین تجربیات خود را در اختیارشان قرار می‌دهیم. به قول معروف مفتاح را دندانه شو، حاضریم دندانه کلید ایشان باشیم. البته ما از ایشان وفای به عهد و پایبندی به برنامه‌های اعلام‌شده‌شان را پیگیری می‌کنیم. منتها آقای روحانی برای ایفای وعده‌هایش نیازمند پشتوانه اجتماعی است، در غیر این‌صورت از اعتدال خارج می‌شود. سواد اعظم (که در اینجا توده سازمان‌یافته مردم است) باید مانند مغناطیسی عمل کند که دولت را به سمت خود کشانده و مانع چپ و راست شدن آن شود. وی گفت: آقای روحانی اگر واقعاً به دنبال حل مشکلات اقتصادی باشد به قول خودش باید چرخ کارخانه‌ها بگردد، آنگاه ایران دارای پایگاه اجتماعی کارگری و کارفرمایی بزرگی خواهد شد که می‌تواند حامل شعارهای دوران اصلاحات نیز باشد.

دستور جدید دولت درباره مصلای بزرگ تهران

در آخرین جلسه دولت دهم که با حضور محمود احمدی نژاد برگزار شده، مقرر شد تکمیل ساختمان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران از سازمان مجری ساختمانها و تأسیسات دولتی و عمومی گرفته شده و به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود. این مصوبه با تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، طی روزهای اخیر توسط یکی از مدیران ارشد اجرایی دولت دهم به دستگاههای مربوطه در قوه مجریه ابلاغ شده است

هزینه یک هزار میلیاردی در شهرداری
تابناک: مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر هزینه یک هزار میلیاردی در شهرداری تهران گفت: اسناد به موقع تحویل شورا شد و حسابرسان طی سه هفته تفریغ بودجه را بررسی خواهند کرد و تا پایان ماه جاری به جمع‌بندی نهایی خواهند رسید.

پورمحمدی: در جلسه سران قوا انتخاب شدم
الف: مصطفی پورمحمدی، وزیر پیشنهادی وزارت دادگستری در مورد نحوه انتخابش به عنوان وزیر پیشنهادی کابینه یازدهم با بیان اینکه وزیر دادگستری را رئیس قوه قضاییه پیشنهاد می‌دهد، گفت: آنطور که مطلع شدم در جلسه سران سه قوه، در مورد وزیر دادگستری بحثی صورت گرفته و من پیشنهاد شدم.

دستور رحیمی به 3 وزارتخانه برای آموزش عطاران

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رییس جمهور که به وزارتخانه های بهداشت، صنعت و جهادکشاورزی ارسال شده، این 3 وزارتخانه موظف شده اند نسبت به ممنوعیت عرضه داروهای ترکیبی بدون مجوز در عطاریها، نظارت بر عرضه گیاهان دارویی با بسته ‌بندی مناسب و بهداشتی و نیز برنامه ‌ریزی و اجرای آموزش عطاران در اسرع وقت اقدام کنند.

اشاره روحانی به یک پرونده تاریخی در مجلس
حسن روحانی رئیس‌جمهور در هنگام معرفی اعضای کابینه در دفاع از وزرای اطلاعات و کشور به عضویت تاریخی آنها در «جلسه عقلا» اشاره کرد و گفت: هرکس که عضو جلسه عقلا بوده ویژگی بارزش اعتدال است.روحانی ماه‌ها پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری خرداد 92 در گفت‌وگو با ماهنامه نسیم بیداری درباره جلسه عقلا گفته بود: «ما از مجلس دوم تا پنجم، جمعی با عنوان «عقلای مجلس» داشتیم. تعداد اعضا حدود ۳۰ و چند نفر بود. اما خیلی خطی و جناحی نبود و هر دو جناح در آن عضو بودند. ما می‌گفتیم هرکس صاحب‌نظر، فکر و اندیشه، سابقه و آشنایی با مسائل است و تاثیر دارد، عضو آن جمع باشد. ابتدا هم در مجلس دوم به دلیل بررسی موضوع جنگ این جمع تشکیل شد و تا دوره پنجم مجلس ادامه داشت

سعید مرتضوی حق امضا ندارد
فارس: یک منبع آگاه گفت: حکم سرپرستی سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی به اتمام رسید و وی حق امضا در تأمین اجتماعی را ندارد.
سعید مرتضوی در تأمین اجتماعی تا 18 مرداد سرپرست بوده است.

وقتی اوباش فرمانده ناجا را نشناخت
باشگاه خبرنگاران: سردار احمدی مقدم خاطره حمله یکی از اراذل و اوباش استان البرز را تشریح کرد.
احمدی مقدم در جمع خبرنگاران درباره یک خاطره از اراذل و اوباش گفت: پیش از ماه مبارک رمضان با خانواده در کرج در حال تردد بودم که فردی به صورت خلاف جهت از روبه رو حرکت می‌کرد.
وی ادامه داد: وقتی خودرو را متوقف کردم و به او گفتم مسیر را باز گردد او از خودرویش پیاده شد و به سمت خودروام حمله کرده و با مشت به کاپوت ماشین خسارت وارد کرد.
این مقام ارشد انتظامی افزود: البته بی‌درنگ محافظانم وارد عمل شده و او را دستگیر کردند، اما چون مردم در منطقه حضور داشتند به آنها گفتم که رهایش کنند که مردم فکر نکنند ما از قدرت مان سوء استفاده می‌کنیم. البته با تحقیق مشخص شد این فرد از اراذل و اوباش آن محله بوده است.


کتابی که 70 خانواده را شیعه کرد
آیت‌الله «سیدعلی شفیعی» با بیان اینکه کتاب «عین‌الحیاه» علامه مجلسی سبب گرایش 70 خانوار یک روستا به مذهب تشیع شد، گفت: علامه مجلسی دریای بیکران علم و دانش بود و با نگاشتن کتاب بحارالانوار لقب «غواص دریای روایات» را به خود گرفت. نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه از مسلمانی کمیت آن را گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: از برنامه‌های دین مبین اسلام عقب هستیم و متوجه نیستیم که در حال انجام چه کاری هستیم و نسبت به همه مسائل از جمله تعقیبات نماز بی‌اعتناییم.
دلایل توقف حذف صفرها از پول ملی
مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه حذف چهار صفر قطعی و لایحه آن تنظیم شد، گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ ارز مانع اجرای طرح حذف صفرها شد. ابوالفضل اکرمی با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص حذف صفرها از پول ملی اظهار داشت: مطالعات این طرح از ابتدای دهه 80 آغاز و اوج آن در چند سال اخیر بود که علاوه بر اطلاع‌رسانی، نظرسنجی و کارشناسی در نهایت به حذف چهار صفر رسیدیم. وی افزود: این طرح تا تنظیم لایحه هم پیش رفت، اما با تحولات به وجود آمده در اقتصاد کشور، به سرانجام نرسید. یکی از مهم‌ترین ملزومات حذف صفر در هر اقتصادی ایجاد ثبات قابل اتکا در اقتصاد است که رشد اقتصادی و تورم در حالت باثبات‌تری قرار داشته باشد. وی در مورد نام واحد پولی آینده افزود: خیر؛ هنوز نام این واحد پولی مشخص نشده، در حالی که از مردم، متخصصان و فرهنگستان زبان استعلام کرده‌ایم اما تصمیم‌گیری نهایی در این باره به سطوح بالاتر تصمیم‌گیری محول شد و به دلیل متوقف شدن طرح، نام واحد پولی تعیین نشد.
سفر یک وزیر به عراق با هواپیمای اختصاصی
بر اساس گزارش روزنامه خراسان، براساس پیگیری‌های یک دستگاه مسئول، سفر هفته‌های گذشته یکی از وزرای اقتصادی دولت دهم به کشور عراق با استفاده از هواپیمای اختصاصی انجام شده و انجام این سفر یک روزه می‌توانست با برنامه‌ریزی بهتر، بدون استفاده از این اقدام که اگرچه قانونی است، انجام شود.

واکنش فاطمه هاشمی به متهم کردن برادرش
پس از انتشار سخنان یک نماینده مجلس، دختر آیت‌الله هاشمی خواستار واکنش رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به این اظهارات شد. فاطمه هاشمی در این مورد گفته: از این افراد توقع بیشتری نیست برخی زندگی‌شان با تهمت، غیبت و دروغ عجین است که خوشبختانه در جامعه شناخته شده هستند و کسی توجهی به اظهارات آنها نمی‌کند. به گزارش انتخاب، وی با اشاره به نقش مدیریتی رئیس مجلس گفته: هنگام پخش فیلمی مربوط به اقوام آقای لاریجانی که توسط احمدی‌نژاد به مجلس برده شده بود آقای علی لاریجانی موضع‌گیری قاطعی کردند.
دختر آیت‌الله هاشمی گفته: مجلس و قوه قضائیه موظف به رعایت حقوق مردم هستند. نه اینکه وقتی به برادر آقای علی لاریجانی تهمت می‌زنند، ایشان آن زلزله سیاسی را در کشور ایجاد کنند و برای بقیه واکنش عادی بگیرند.وی با بیان اینکه «این اتفاقات برنامه‌ریزی شده بود»، گفته: خواسته ما از روسای قوه‌قضائیه و مقننه این است که همانگونه که از حقوق خانواده خود دفاع می‌کنند باید پاسدار حقوق دیگر مردم نیز باشند.هاشمی گفته: ما از رئیس‌جمهوری نیز توقع داریم موضع‌گیری کنند و به این بی‌حرمتی‌ها پاسخ دهند.

مدیر عامل جدید ایرنا کیست؟
شنیده شد که مدیرمسئول روزنامه ابتکار، مدیرعامل خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی(ایرنا) در دولت یازدهم خواهد شد. پارسینه نوشت؛ محمد علی وکیلی سوابقی چون مدیرکل فرهنگی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها(دوره حجت الاسلام قمی)، راه اندازی ازدواج های دانشجویی در اواسط دهه هفتاد، مدیر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه چمران اهواز را در کارنامه خود دارد.
برخورد با بدپوششی در کشتی‌های تفریحی
باشگاه خبرنگاران: سردار ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص طرح برخورد با بدپوششی در دریا، گفت: دریابانان چنانچه با بدپوششی مرد‌ها و زنها بر روی کشتی‌های تفریحی مواجه شوند بدون شک با این افراد برخورد قانونی خواهند داشت.

آقای نخست وزیر مسافرکش شد!
قدس آنلاین: «جنز اشتولنبرگ» نخست وزیر نروژ برای درک مشکلات و نگرانی‌های مردم کشورش خود را به جای راننده تاکسی جا زد تا درد دل مردم را بشنود.

دلیل عدم حضور وزیر در تلویزیون
شنیده شد که درحالیکه یکشنبه شب تلویزیون وعده داده بود، سه وزیر پیشنهادی اقتصاد (علی طیبب نیا)، نفت (بیژن نامدار زنگنه) و جهاد کشاورزی (محمود حجتی) در برنامه پایش حاضر می شوند و درباره برنامه های خود سخن می گویند، اما این اتفاق نیفتاد. انتخاب نوشت؛ مرتضی حیدری مجری برنامه پایش در این باره گفت که دو وزیر پیشنهادی اقتصاد و جهادکشاورزی خود اعلام کرده اند که به دلیل فشار برنامه های مختلف، امکان حضور در این برنامه زنده را ندارند. تنها بیژن نامدار زنگنه برای حضور و اعلام برنامه در برنامه پایش اعلام آمادگی کرد ولی چون قرار بود سه وزیر در کنار هم حضور داشته باشند قرار شد آقای زنگنه بعد از رای اعتماد در برنامه حاضر شوند. اما خبرنگار سیاسی «انتخاب» کسب اطلاع کرد که ظاهراً یک ساعت مانده به شروع این برنامه تلویزیونی، به زنگنه اعلام شده که نمی تواند به تلویزیون بیاید!

سایت احمدی نژاد از دسترس خارج شد
شنیده شد که پس از آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی تمام اطلاعات سایت ریاست جمهوری تغییر کرد و بعد از گذشت یک هفته سایت احمدی نژاد از دسترس خارج شد. مشرق نوشت؛ سایت شخصی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان پس از 8 سال از دسترس خارج شد .در هفته گذشته پس از تنفیذ حکم حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران، ظاهر و محتوای پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران president.ir تغییر کرد.
چماق لری یک اصطلاح محلی بود
جهان: حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری، نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: در نطق خود در مخالفت با کابینه سخنی به مزاح و البته یک اصطلاح را به کار بردم که برخی آن را چماقی برای کوبیدن ما کردند. وی افزود: منظور من از چماق لری یک اصطلاح محلی بود.

پخش فیلم توهین آمیز به خانواده های مذهبی از صدا و سیما

عصر جمعه شبکه 3 سیما فیلم سینمایی «چک» را پخش کرد که جز وهن خانواده‌های مذهبی چیز دیگری نبود. در این فیلم، دو پدر که هر دو ظاهر مذهبی دارند، به فرزندانشان سخت می‌گیرند و آنان را درک نمی‌کنند! پدر دختر به‌گونه‌ای و پدر پسر به‌گونه‌ای دیگر. دگم و بسته بودن و برخوردهای نامناسب پدر دختر و درک نکردن و مشکوک بودن پدر پسرش به فرزندش و... از نمونه‌های قابل‌تأمل این فیلم بود که متأسفانه بدون توجه به این نکات، پخش شد!

دیدن ماهواره ربطی به رأی دادن ندارد
جهان: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها مشخص شد افرادی که کمتر ماهواره تماشا می‌کنند، بیشتر به روحانی رای داده‌اند و دیدن ماهواره ربطی به رأی دادن ندارد.

درخواست میانجیگری ترکیه از ایران
شنیده شد که دولت ترکیه برای حل مشکل و ماجرای دو خلبان ربوده شده‌اش در داخل خاک لبنان از ایران درخواست میانجیگری و وساطت کرد. روزنامه "جمهوریت" چاپ ترکیه نوشت؛ دولت ترکیه با مقامات ایرانی در عالی ترین سطوح تماس هایی را برای حل مشکل ربوده شدن دو خلبان ترک در داخل خاک لبنان برقرار کرده است. شایان ذکر است اکنون و درپی ربوده شدن این دو خلبان در داخل خاک لبنان شرکت‌های بزرگ هواپیمایی و مسافربری بین المللی و جهانی تاکید کرده اند در صورت مشخص نشدن سرنوشت این دو خلبان تمام پروازهای خود به مقصد فرودگاه بین المللی بیروت را لغو خواهند کرد.

وزارت تحکیم خانواده تشکیل شود!
شنیده شد که معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمان با اظهار تأسف از آمار طلاق در کشور بیان کرد: در حال حاضر هیچ مؤسسه، نهاد یا سازمانی متولی بررسی راهکارهای تحکیم خانواده و کاهش معضل طلاق در کشور نیست. حمایت نوشت؛ به گفته محمدصادق شجاعی، در شروع به کار دولت جدید که تصدی آن را فردی حقوقدان بر عهده دارد، پیشنهاد می‌شود با قید فوریت تشکیل وزارتی در دستور کار قرار گیرد که مدیریت تمام موضوع‌های مرتبط را عهده‌دار شود تا در دولت جدید شاهد کنترل این زلزله خاموش و پس‌لرزه‌های خطرناک آن باشیم .
خواستند سرم را گرم کنند
مهر: سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد در دیدار خداحافظی با کارکنان این وزارتخانه گفت: در این چهار سال خیلی‌ها خواستند سر مرا با حرف و حدیث گرم کنند، ولی من چون فکر می‌کردم اگر کار کنم نتیجه بهتری خواهد داشت، سرگرم این حرف‌ها نشدم و به کار خود ادامه دادم.

علت اعزام‌نیروهای انگلیسی ‌به خلیج‌فارس
تسنیم: شماری از نیروهای ویژه ارتش انگلیس به اتفاق یک فروند ناوهواپیمابر فرانسوی و به بهانه مبارزه با تروریسم عازم منطقه خلیج فارس شدند.

مرخصی اجباری برای کارکنان جهاد دانشگاهی
شنیده شد که جهاد دانشگاهی با صدور بخشنامه ای سوال برانگیز به اعضای دفتر مرکزی خود اعلام کرد که از تاریخ 20 مرداد تا پایان این ماه، یعنی دقیقا همزمان با تغییر دولت و انتخاب وزرای علوم و بهداشت، باید به مرخصی بروند. انصاف نیوز نوشت که علی رغم مخالفت جهادگران، این بخشنامه از امروز اجرایی شد ولی گذشته از اهمیت اینکه با رفتن به مرخصی اجباری از مرخصی سالیانه آنها کم می‌شود، سوالی که برای اعضای جهاد ایجاد شده این است که چه برنامه ای برای دفتر مرکزی دیده شده که در این روزهای تغییر دولت، اعضای آن بالاجبار به مرخصی تابستانی فرستاده می شوند؟ بنابر این گزارش، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که منجر به انتخاب دکتر روحانی منتهی شد، مدیران جهاد دانشگاهی از کاندیدای دیگری حمایت می‌کردند و تلاش شد که خبرگزاری ایسنا برای حمایت از آن شخص فعالیت کند که ساسان والی زاده مدیرعامل وقت با این کار مخالفت کرد و طولی نکشید که برکنار شد. والی زاده در زمان برکناری (27 تیرماه) در این باره به صراحت به خبرگزاری مهر گفته بود: لابد آقایان توقع داشتند ما در انتخابات به سمت یک یا دو تا از کاندیداها بچرخیم ولی ما معتقد بودیم که همه کاندیداها محترم و مورد تائید شورای نگهبان هستند و ما هم رسانه‌ایم و ارگان هچ حزبی نیستیم و خیلی سالم، نسبت به همه اطلاع‌رسانی کردیم و به سمت هیچ کاندیدایی گرایش حزبی و جناحی خاص نداشتیم.
سفر روحانی به نیویورک ‌نهایی نشده
تسنیم: محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهور درخصوص زمان سفر رئیس جمهور به قرقیزستان و نیویورک گفت: هنوز این سفرها نهایی نشده است.

تجمع جمعی از معلمان مقابل مجلس
خانه ملت: جمعی از معلمان پیش دبستانی و شرکتی دیروز(دوشنبه 21 مرداد) در اعتراض به وضعیت شغلی خود مقابل مجلس تجمع کردند.

مدیرعاملی «ایرنا» را فعلا نپذیرفتم
ایسنا: محمدعلی وکیلی، مدیرمسؤول روزنامه‌ ابتکار درباره‌ پذیرفتن سمت مدیرعاملی «ایرنا» گفت: در این‌باره با من صحبت شده است، اما تصمیم من به استقرار دولت و وزیر ارشاد جدید بستگی دارد، اما تاکنون این پیشنهاد را نپذیرفته‌ام.

کنایه‌های مزاح گونه وزیر اطلاعات روحانی
شنیده شد که هم کوهنورد است و هم مجلس روضه برگزار می کند. از نشست و برخاست با جوانان همیشه استقبال کرده و اگر کسی تاب شنیدن کنایه و متلک های مزاح گونه اش را ندارد بهتر است باب شوخی را با وی باز نکند؛ مخصوصا حالا که قرار است وزیر اطلاعات شود. آسمان درباره حجت الاسلام سید محمود علوی نوشته شده است: در میان وزرای پیشنهادی کابینه، سید محمود علوی شبیه ترین چهره به حسن روحانی است. علوی همچون روحانی معممی است که دکترا دارد. در همه سال های فعالیت سیاسی از اعتدال و میانه روی دفاع کرده و منتقد هتاکی به بزرگان و شخصیت های شناخته شده کشور بوده است. وی همچون حسن روحانی هم معتمد مقام معظم رهبری بوده، هم از ایشان حکم مسئولیت دریافت کرده است. علوی مانند روحانی سخنور چیره دستی است و به مسائل و معضلات کشور با عینک فرهنگی و اجتماعی می نگرد. یکی از نقاط درخشان در کارنامه علوی این است که در بحبوحه اتفاقات سال 1388 و در زمانی که با القاب و برچسب های توهین آمیز، بازار حمله به چهره های سرشناس کشور داغ بود وی نه تنها در این میدان وارد نشد بلکه در مصاحبه های مختلفی که ترتیب داد از این رویه انتقاد کرد.
شهادت آمر به معروف توسط اوباش
فارس: روز جمعه 18 مردادماه عده‌ای از اراذل و اوباش ضمن ایجاد رعب و وحشت در پارک فضیلت شیراز یک بسیجی آمر به معروف را به شهادت رساندند.

خودروی ملی عوام فریبی است
ایسنا: محمدرضا نعمت زاده، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پروژه خودروی ملی را عوام فریبی دانست و گفت: تولید ملی را بعد از جنگ جهانی دوم آلمان‌ها مد کردند، ما اصرار داشتیم تا جایی که ممکن است تولیدات بر اساس طراحی متخصصان داخلی و ساخت داخل باشد. اما به اینکه بیاییم صد در صد کالایی را در داخل کشور به تولید برسانیم اعتقادی ندارم.

صفحه دکتر ظریف در فیسبوک به روز شد
شنیده شد که دکتر محمد جواد ظریف از ماه ها قبل در شبکه اجتماعی فیسبوک عضویت داشت اما پس از معرفی وی به عنوان وزیر جدید امور خارجه، روز(شنبه 19 مردادماه برای اولین بار پروفایل فیسبوکش را به روز کرد. انصاف نوشت؛ پس از چند روز غیر فعال شدن(دی اکتیو) پروفایل دکتر ظریف، 20 مرداد ضمن تبدیل پروفایل به صفحه، یک عکس جدید از وی در این صفحه منتشر شده است که در آن دکتر ظریف را با ریش پرفسوری در حاشیه یکی از ملاقات های دیپلماتیک دکتر حسن روحانی نشان می دهد. عضویت وزرای ایرانی در این شبکه اجتماعی تاکنون مرسوم نبوده اما با فراگیری این شبکه ها احتمال می رود تعداد بیشتری از مسوولان در آنها عضو شوند. در مدت پس از انتخابات، دکتر حسام الدین آشنا از مشاوران اصلی دکتر روحانی که در فیسبوک عضویت دارد، چندین بار از همان طریق از مخاطبان خود درباره کابینه نظرخواهی کرده بود. پروفایل های شخصی فیسبوک، حداکثر امکان دوستی با پنج هزار نفر را می دهد و دکتر ظریف نیز تا چند روز پیش بالغ بر 4900 به اصطلاح دوست فیسبوکی داشت، اما حالا با تبدیل پروفایل به صفحه، هر کسی می تواند بدون محدودیت صفحه وی را بپسندد (لایک کند). در 5 ساعت اول راه اندازی صفحه، بالای 650 نفر عکس جدید دکتر ظریف را پسندیده و مخاطبانش هم معرفی شدن او را تبریک گفته اند.

اخبار کوتاه

* گروهی از زنان کرد ساکن سوریه با ایجاد یک گروه سازمان‌یافته، به نفع دولت سوریه وارد جنگ علیه تروریست‌ها شدند. به گزارش صدای روسیه، این دختران و زنان کرد، دوره‌های کوتاه‌مدت نظامی و کامل را به‌سرعت طی کرده و به صفوف مبارزان پیوسته‌اند.

* روز جمعه‌ گذشته عده‌ای از اراذل و اوباش شیراز ضمن ایجاد رعب و وحشت در پارک فضیلت این شهر، یک بسیجی آمر به معروف را به شهادت رساندند. محمدرضا ادبی، بسیجی 18 ساله عضو پایگاه مقاومت مسجد رسول اعظم(ص) در پی عربده‌کشی اراذل و اوباش به آن‌ها معترض شد که پارک، مکان عمومی است و متعلق به همه است و از آن‌ها خواست که آرام باشند و سر و صدا نکنند. اراذل و اوباش با تمسخر وی، پارک را ترک کردند، اما در یک غافل‌گیری، با ضربات متعدد چاقو به پهلوهای وی، او را به شهادت رساندند. پیکر این شهید با حضور گسترده مردم کوهنجان سروستان تشییع و به خاک سپرده شد.

* «علی‌محمد بزرگواری» یکی از نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی دیروز ضمن مخالفت با کلیت وزرای پیشنهادی به‌ویژه با اشاره به حضور[...] در جمع وزرای پیشنهادی حسن روحانی گفت: «حتماً آقای[...] بیاید و پس از آن، آن آقازاده دله‌دزد [...] هم به صحنه آمده و میدان‌دار شود؛ اگر وضعیت این‌گونه است، اصلاً نباید به این وزیر رأی داد؛ زیرا این آقازاده‌های دله‌دزد در این کشور به نظام و روحانیت ما بسیار ضربه زدند که باید جلوی آن‌ها را بگیریم!»

* پایگاه «المنار» به نقل از منابع آگاه نوشت: خاندان سعودی این روزها با یک بحران سیاسی پنهانی، دست و پنجه نرم می‌کنند و علت آن نیز نزاع داخلی بر سر قدرت است و سناریوهای مختلفی برای جلوگیری از جنگ خونین میان شاهزادگان سعودی مطرح شده است. این پایگاه در ادامه به نقل از منابع آگاه، از جنگ قدرت در عربستان و سناریوهای مطرح شده برای کنار زدن «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد کنونی و جایگزینی فردی از نسل جوان شاهزادگان سعودی و برخی دیگر از سناریوهای مطرح شده پرده برداشت.


* یکی از وزرای پیشنهادی که در آشوب‌های سال 88 دستگیر شده بود، در پاسخ به علت دستگیری خود گفته است: بعد از حادثه کوی دانشگاه از بنده برای حضور در جلسه‌ای دعوت شد و من به اتفاق هفتاد نفر دیگر دستگیر شدم و هنوز هم علت آن بازداشت را نمی‌دانم! بخشی از کارشناسان با اشاره به اقامت فرزندان برخی وزرای پیشنهادی در خارج کشور، از این امر به‌عنوان یک نقطه منفی امنیتی نام می‌برند و معتقدند باید روی این امور و نیز تابعیت‌های دوگانه دقت شود.
* چندی پیش از اصلاح‌طلبان نزدیک به مجمع روحانیون، در جلسه‌ای در گیلاوند دماوند به بررسی وزرای پیشنهادی کابینه روحانی پرداختند. در این جلسه یکی از افرادی که خود را برای وزارت اطلاعات یا کشور آماده کرده بود، اما به وی پیشنهاد نشد، با ابراز گلایه و نگرانی از وزرای پیشنهادی گفته است این کابینه را هاشمی چیده و او در حال انتقام‌گرفتن از اصلاح‌طلبان و مجلس ششمی‌هاست.
* سند سری که به‌تازگی در پایگاه «ویکی لیکس» منتشر شد، نشان می‌دهد «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا، اذعان کرده است عربستان اولین منبع حمایت مالی از گروه‌های تروریستی در جهان است. کلینتون در این سند هشدار داده بود که سعودی‌ها، قوی‌ترین حامیان مالی تروریست‌ها در جهان هستند. این سند همچنین نشان می‌دهد کلینتون از مسئولان عربستان خواسته بود این مسئله را به‌عنوان یک اولویت راهبردی که چالشی موجود و مداوم به شمار می‌رود، حل و فصل کنند. این سند می‌افزاید: القاعده، طالبان و گروه لشکر طیبه در پاکستان از جمله بارزترین گروه‌های تروریستی هستند که چنین کمک‌هایی از سعودی‌ها دریافت می‌کنند!
* «عبدالحمید نقره‌کار» رئیس دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت و باجناق میرحسین موسوی که از فتنه‌گران اعلام برائت کرده است، گفت: من با توجه به بحث اعتدال آقای روحانی، وقتی شنیدم آقای «میلی‌منفرد» گزینه ایشان برای وزارت علوم است، بسیار تعجب کردم؛ چرا که وی در آن دوره حساس بعد از آقای معین در وزارت علوم مشکلاتی را ایجاد کردند و انتصابات نابجایی را در دانشگاه امیرکبیر صورت دادند. من فکر می‌کنم این گزینه به آقای روحانی تحمیل شده است و ایشان نتوانستند استقلال خود را در زمینه انتخاب وزیر علوم حفظ کنند. نقره‌کار اظهار داشت: نمایندگان مجلس در دادن رأی اعتماد باید مصلحت نظام را در نظر بگیرند.
* روزنامه بانی‌فیلم با درج یادداشتی از یک بازیگر زن نقش‌چندم به انتقاد از برنامه‌های مناسبتی رسانه ملی در ماه رمضان پرداخت. «آ.و» بازیگر دست‌چندم مدعی شد: وقتی «صدای روحانی ربنای شجریان(!) از رسانه ملی پخش نمی‌شود مردم با صدای اذان شبکه‌هایی همچون فارسی‌وان افطارشان را باز می‌کنند.» وی توضیح نداد چه وجه اشتراکی میان شجریان و شبکه صهیونیستی فارسی‌وان وجود دارد که مردم روحانیت شجریان(!) را در شبکه مبلغ همجنس‌بازی جست‌وجو می‌کنند!









https://shoma-weekly.ir/WZCOUM