گفته می‌شود که...

عبور از روحانی کلید خورد!/ رشوه یک میلیاردی برای ملاقات 10دقیقه‌ای!/ توزیع «شیشه» در آرایشگاه‌های زنانه/ حمله هکرها به حساب کاربران ایرانی/ واکنش احمدی نژاد به حذف شعار مرگ بر آمریکا/ در ختم پدرم 7 بار مردم را خنداندم و....


عبور از روحانی هم کلید خورد!

 در حالی که اصلاح‌طلبان پس از انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور، خود را پیروز انتخابات معرفی کردند و با ژست طلبکارانه به‌دنبال سهم‌خواهی در کابینه، از فشار بر رئیس‌جمهور دریغ نکردند، گفته می‌شود اکنون پس از گذشت چند ماه، قصد دارند در صورت عدم موفقیت دولت، از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند! در این باره، «عبدالله ناصری» از اعضای سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی، گفته است: «شکست روحانی به هیچ وجه به معنای شکست گفتمان اصلاح‌طلبی نخواهد بود! این عضو سازمان منحله مجاهدین انقلاب در مصاحبه با روزنامه آرمان، می‌گوید: «آقای روحانی شخصاً به لحاظ تشکیلاتی عضو یک نهاد غیر اصلاح‌طلب بوده و به یک عبارتی، اصلاح‌طلب نبود؛ بنابراین من معتقد نیستم که اگر آقای دکتر روحانی موفق نشود؛ عدم موفقیت ایشان به معنای شکست گفتمان اصلاح‌طلبی خواهد بود.» گفتنی است اصلاح‌طلبان معتقدند فرصت‌های دولت روحانی عاید اصلاح‌طلبان شده؛ اما در عین حال، این طیف، شریک ناکامی‌ها و هزینه‌های تحمیلی به روحانی نخواهند بود و به وقت مقتضی می‌توانند فرار نهایی را شروع کنند و روحانی و دولت وی را جا بگذارند یا حتی به منتقد و مخالف آن تبدیل شوند.

رؤیای تعبیر نشدنی رژیم صهیونیستی

 پس از گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و باراک اوباما درباره ایران، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد که سازش ایران و آمریکا، رژیم صهیونیستی را به اهدافش می‌رساند! این روزنامه در این باره نوشت: موفقیت مذاکرات بین ایران و 1+5، منافع راهبردی مهمی برای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به‌دنبال دارد و ضمن اینکه برنامه اتمی نظامی(!) ایران را متوقف می‌کند، باعث توقف تاکتیک‌های خرابکارانه ایران در منطقه می‌شود و این همان چیزی است که اسرائیل با دیپلماسی و یا عملیات نظامی دنبال تحقق آن است.» نویسنده این مطلب در ادامه نوشت: نباید فتوای کمک [امام] خمینی به فلسطینی‌های سنی برای رهایی از یوغ اسرائیل را از یاد ببریم. با سازش ایران با آمریکا، منطقی است فرض کنیم که ایران مجبور است از فعالیت‌های خود در حمایت از گروه‌های مبارز فلسطینی دست بکشد که این به نفع اسرائیل است! یدیعوت آحارونوت افزود: با توجه به دیپلماسی مخفیانه و بلندپایه «اوباما- نتانیاهو»، کاری که باید انجام دهیم، این است که اطمینان داشته باشیم توافق‌نامه‌ای که با ایران امضا خواهد شد، توافق‌نامه‌ای معقول خواهد بود و این کشور را دست‌کم دو سال از دستیابی به توانایی سرهم‌بندی کردن سه یا چهار کلاهک هسته‌ای بازخواهد داشت. اگر بخواهیم، هر رؤیایی قابل تحقق است(!)

رشوه یک میلیاردی برای ملاقات 10دقیقه‌ای!
دانا: یک منبع آگاه گفت: چند نفر از افرادی که به نام سرمایه گذار در قشم فعالیت می کنند، برای ملاقات 10 دقیقه‌ای با یک مقام بلند پایه منطقه آزاد قشم، یک میلیارد تومان رشوه پرداخت کرده‌اند.

توزیع «شیشه» در آرایشگاه‌های زنانه
فارس: عابد فتاحی نماینده مجلس با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت گفت: در این جلسه در مورد توزیع ماده مخدر «شیشه» در آرایشگاه زنانه بحث و بررسی‌های جدی صورت گرفت. وی افزود: به گفته مقامهای وزارت بهداشت، در حال حاضر حدود 18 هزار آرایشگاه زنانه غیرمجاز فقط در شهر تهران فعالیت می‌کنند.

واکنش احمدی نژاد به حذف شعار مرگ بر آمریکا

محمود احمدی‌نژاد در جمع حامیان خود که به مناسبت جشن تولد وی در برابر منزلش تجمع کرده بودند در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما در مورد حذف شعار مرگ بر آمریکا که این روزها به گوش می‌رسد چیست، رو به جمعیت کرد و حامیان وی نیز با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا تحسین و تایید او را برانگیختند.به گزارش فارس، حجت الاسلام کیانی یکی از حامیان احمدی نژاد که در این تجمع حاضر شده بود انگیزه اصلی از برگزاری این جشن تولد را زنده بودن سرباز امام زمان (عج) دانست و بر همین اساس گفت سرباز امام زمان (عج) گلادیاتور نیست که تاریخ مصرفش تمام شود؛ احمدی نژاد ماندگار شد و ماندگار خواهد ماند.احمدی نژاد نیز در پاسخ به برخی افراد که از بین جمعیت خطاب به او گفتند «انشاءالله ۴ سال دیگر مجددا دعای اللهم عجل لولیک الفرج بالای سایت ریاست جمهوری نقش بربندد گفت دعا کنید تا ۴ سال نشده این شعار را بر بالای سردرب کاخ سفید ببینیم.

دستور جالب درباره پرداخت کمک هزینه اولاد

 شنیده شده بر اساس دستور مسئولان یکی از وزارتخانه های اقتصادی به مدیران اداری و مالی این دستگاه مقرر شده با تفسیر ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، پرداخت کمک هزینه اولاد به فرزندان ذکور کارمندان این وزارتخانه حتی در صورت ازدواج این فرزندان در صورتی که مستندات مربوط به اشتغال آنها یافت نشد تا 25 سالگی این فرزندان ادامه پیدا کند.

شرط حذف شعار مرگ بر آمریکا
فارس: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که می‌خواهند شعار مرگ بر آمریکا حذف شود، از آمریکایی‌ها بخواهند حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و دست از کارشکنی علیه ملت ما بردارند؛ در غیر این صورت مردم ایران تا رسیدن به حقوق خود این شعار را سر می‌دهند.


کلاهبرداری عابربانکی به دستگاههای اجرایی رسید
گفته می شود بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی مستقر در قوه مجریه، افرادی که طی سالهای اخیر از طریق کارتهای عابربانک اقدام به کلاهبرداری از مردم می کنند اخیرا روش هایی را برای سوء استفاده از کارمندان دستگاههای اجرایی پیدا کرده اند و با اخذ برخی اطلاعات حسابهای دولتی از طریق تلفن، این اطلاعات را به کارمندان دیگر ارائه کرده و با معرفی خود به عنوان همکار اقدام به کلاهبرداری از طریق دستگاههای خودپرداز می کنند .

مجوز رسمی ایجاد دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان منتشر شد

با وجود اعلام مسئولان وزارت علوم مبنی بر غیرمجاز بودن دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان، سایت رسمی این دانشگاه مجوزی را که از سوی معاون آموزشی وزارت علوم به امضا رسیده است را منتشر کرد.

 بنابراین گزارش، در نامه مجوز رسمی دانشگاه ایرانیان که به امضای معاون آموزشی وزیر علوم رسیده، آمده است: شورای گسترش آموزش عالی در جلسه 27 شهریورماه سال 89 با ایجاد دانشگاه غیردولتی - غیر انتفاعی جامع بین المللی ایرانیان موافقت اصولی به عمل آورد. با این وجود هنوز مشخص نیست که مجوز دانشگاه ایرانیان متعلق به شورای عالی ایرانیان است یا رئیس جمهور سابق چرا که مجوز صادر شده خطاب به دبیرکل شورای عالی ایرانیان صادر شده است.

هشدار کمیسیون امنیت ملی به پاکستان
خبر اول این که نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با محکوم کردن اقدام اشرار در منطقه سراوان که موجب شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان شد، گفت: به طور جد از وزارت کشور و وزارت امور خارجه می‌خواهیم که از پاکستان بخواهند نسبت به وظایف قانونی خودش عمل کند.منصور حقیقت‌پور در تذکر شفاهی خود ادامه داد: درصورتی که دولت پاکستان جواب شایسته و قانع‌کننده‌ای ندهد این حق برای نیروهای امنیتی ما وجود دارد که اشرار را تا عمق پاکستان تعقیب و تنبیه کنند. همچنین محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار در تذکر شفاهی از رئیس‌جمهور خواست با اعزام هیأتی به پاکستان، مسئولان آن کشور را برای برخورد با عاملان این جنایت ترغیب کنند. او همچنین تأکید کرد که مسئولان پاکستانی باید با تعقیب تروریست‌ها از سوی مرزبانان ایرانی موافقت کنند.

جبهه پایداری پنهانکاری نمی‌کند
داستان انتخاب یک عضو شورای فقاهتی جبهه پایداری که در یکی دو ماه اخیر مطرح بوده، همچنان ادامه دارد و ظاهراً هنوز به جایی نرسیده است. مرتضی آقا تهرانی نماینده مجلس و عضو این جبهه گفته که برخی از فقها حضورشان در جبهه پایداری را به پنهان ماندن نامشان منوط کرده‌اند.دبیرکل جبهه پایداری به فارس گفته به‌جز آیت‌الله مصباح و آیت‌الله خوشوقت یکی دیگر از آقایان در شورای فقاهتی حضور داشتند که مایل نبود اسمش مطرح شود و ما هم گفتیم اشکالی ندارد چرا که ما می‌خواهیم از حضور ایشان استفاده معنوی کنیم. او در پاسخ به این سؤال که مردم می‌خواهند بدانند چرا جبهه پایداری در معرفی اعضای شورای فقاهتی خود پنهان کاری می‌کند هم افزوده: خیر این‌گونه نیست؛ ما امانتداریم، زمانی که فقیهی می‌گوید من به شرطی حاضرم با شما کار کنم که اسم مرا نبرید، ما باید اسم او را محفوظ نگه داریم.

<
خورشید> دوباره منتشر می‌شود
شنیدیم که سرپرست روزنامه خورشید با تأکید بر لزوم احیای اهدافی که نشریه پرمخاطب «آتیه» در دهه 70 به دنبال تحقق آن‌ها بود، گفت: انتشار روزنامه خورشید تا 10 روز آخر آبان ازسرگرفته می‌شود. ابراهیم رستمیان مقدم به عنوان رئیس شورای راهبری و سرپرست روزنامه خورشید در گفت‌وگو با مهر، درباره زمان ازسرگیری انتشار این روزنامه گفت: همان طور که قبلاً هم اعلام کرده بودیم، برنامه ما این است که روزنامه را تا قبل از مهلت یک ماهه دوباره منتشر کنیم و ان‌شاءالله خورشید با روحیه‌ای جدید در محورهای اجتماعی و اقتصادی و با گرایش کار، رفاه، بیمه‌ها و تأمین اجتماعی، در دهه آخر آبان انتشار خود را از سر خواهد گرفت. وی افزود: قیمت این روزنامه تغییر نخواهد کرد.

راهکار آلیا برای خرید بانک‌های امریکا!
دست آخر این که فاطمه آلیا نماینده مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در مورد خالی بودن خزانه، گفت: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید که دولت را با پول کافی تحویل گرفته‌اید ضمن اینکه اگر نیمی از زنان ایران طلاهای خود را زیر پای رهبری بریزند می‌توانیم تمام بانک‌های امریکا را بخریم. فراموش نکنید که شما مردان خوش‌ذوق در مناسبت‌ها برای دختران و همسران خود طلا می‌خرید.

 

شکایت احمدی‌نژاد از روزنامه تعطیل شده
به گزارش تسنیم، در حالی که نزدیک به سه ماه از تعطیلی روزنامه وطن امروز به دلیل مشکلات مالی می‌گذرد خبر می‌رسد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق از این روزنامه شکایت کرده است. این شکایت از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری سابق در دادسرا مطرح شده است. بنا به این گزارش، شکایت درباره مطلبی منتشر شده پیش از تعطیلی این روزنامه بوده و مدیرمسئول وطن امروز چندی پیش به اتهام توهین به رئیس‌جمهور به دادسرای رسانه احضار شده است.

مسئولان وزارت علوم دچار فراموشی شده‌اند
به گزارش مهر، هاشمی‌گلپایگانی از مسئولان دانشگاه ایرانیان در پاسخ به این پرسش که محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان از نیمسال بعدی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند، گفت: به زودی اطلاعیه‌هایی در‌این‌باره توسط سایت دانشگاه منتشر می‌شود. هاشمی‌گلپایگانی درخصوص گله‌ای که وزارت علوم از فعالیت‌های بدون مجوز این دانشگاه دارد، تصریح کرد: متاسفانه ظاهرا مسئولان وزارت علوم دچار فراموشی شده‌اند؛ به زودی در سایت دانشگاه بخشی از مجوزهایی که وزارت علوم صادر کرده، به‌تدریج منتشر می‌شود.

ناطق‌نوری مورد استفاده یک گروه خاص قرار نمی‌گیرد
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره انتشار مطالبی پیرامون تلاش حزب کارگزاران برای اجماع پیرامون ناطق نوری برای رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ناطق شأن بالاتری از آن دارد و برای خود قائل است که مورد استفاده یک حزب یا یک گروه خاص قرار گیرد.

دولت مانع پخش برنامه جلسه رای اعتماد از سیما شد
بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره اینکه در نهایت روشن شد دلیل عدم پخش مراسم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از سوی کدام قوه صورت گرفته است، گفت: صبح روز جلسه رای اعتماد صدا و سیما تجهیزات خود را برای پخش مستقیم جلسه رای اعتماد در مجلس مستقر کرده بود اما بعد از مدتی این تجهیزات از صحن علنی مجلس برچیده شد. وی افزود: دولت به هیات رئیسه گفت تا مانع پخش جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت درخصوص وزارتخانه‌های ورزش و جوانان،علوم و تحقیقات فن‌آوری و همچنین آموزش و پرورش شوند.

حمله هکرها به حساب کاربران ایرانی
باشگاه خبرنگاران: گوگل در پی اعلام رسمی خود اعلام کرد که در پی اعلام برخی از کاربران ایرانی مبنی بر موفق نشدن برای دسترسی به اطلاعات خود تیم مهندسی شرکت، تحقیقاتی به عمل آورد که نتایج آن حمله هکرها به حساب برخی از کاربران ایرانی را تایید می کند.

در ختم پدرم 7 بار مردم را خنداندم
دانا: حجت الاسلام قرائتی در مراسم عزاداری همسر آیت‌ا... حائری شیرازی خطاب به حاضران گفت: شما به من غذا بدهید تا برای شما هم فاتحه بخوانم که این صحبت او با خنده حاضران همراه شد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده در مجلس عزای پدرم هفت بار مردم را خنداندم و بعد از آن به من نامه ای دادند که در آن نوشته شده بود که اینجا مراسم عزای پدرت است.

دلیل جالب تعطیلی یک پایگاه انتقال خون
‌ایسنا: دکتر قاسم اسلامی مدیرکل انتقال خون استان تهران با ابراز گلایه از کمبود بودجه سازمان انتقال خون، از تعطیلی برخی پایگاه‌های انتقال خون از جمله پایگاه خیابان ابوذر به علت ناتوانی مالی برای پرداخت قبوض آب‌ و برق خبر داد.

من پیرمرد را چه به وزارت ورزش!
تسنیم: اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خودتان تمایلی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان دارید؟ گفت: بهتر است مثالی دراین باره بزنم. زمانی در یکی از کشورهای عربی همسایه، فردی عرب دشداشه پوش را به‌عنوان مسؤول امور زنان منصوب کرده بودند و من همان زمان این موضوع را به عنوان استهزا در برخی محافل عنوان می‌کردم که فرد سبیل کلفت را به عنوان مسؤول امور زنان گذاشته‌اند؛ آیا می شود که یک پیرمرد، مسؤول امور ورزش و جوانان باشد؟

اخراج دیپلمات سعودی بدون مجازات!
باشگاه خبرنگاران: دواتگری، مسؤول پیگیری پرونده دیپلمات مست سعودی، از اخراج این دیپلمات عربستانی که در حالت مستی رانندگی کرده بود و در سانحه تصادف باعث مرگ یکی از هموطنانمان شده بود، خبر داد.

بازگشت شبکه العالم به ماهواره نایل ست
العالم: پخش برنامه های شبکه خبری بین المللی العالم پس از دو ماه از ماهواره «نایل ست» از سر گرفته شد.


همکاری بی سر و صدا درباره ایران
انتخاب: روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی با عنوان همکاری بی سر و صدای آمریکا و روسیه بر سر ایران نوشت: در حالی که آمریکا در تلاش برای دستیابی به توافقی هسته ای با ایران است، از متحد دور خود یعنی روسیه نیز کمک می گیرد.

دانش‌آموزان معتاد اخراج نمی‌شوند!
ایسنا: بابک دین‌پرست معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ستاد، برنامه‌های مشترکی را با سازمان آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان مصرف‌کننده، سوء مصرف‌کننده و در معرض خطر اجرا می‌کند که براساس آن دانش‌آموز مصرف‌کننده و سوء‌مصرف‌کننده اخراج نمی‌شود و تحت برنامه‌های تلفیقی آموزشی و درمانی قرار می‌گیرد.

بی‌اعتنایی به توقیف الواح
جهان: گیل استاین، رئیس مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو درباره وضعیت الواح هخامنشی ایران که به امانت به این مؤسسه داده شد، اما در حال حاضر در توقیف دادگاه‌های آمریکاست، گفت: همان ابتدا در سال 2005 چندین بار به وزارت خارجه ایران نامه نوشتیم که بیایند دفاع کنند، اما رد کردند و نیامدند.



قطع پیامک یعنی شایعه!
حجت الاسلام نصرا... پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی درباره قطع ناگهانی سرویس‌های پیامکی رسانه‌های خبری در مواقع حساس خبری از جمله مذاکرات ژنو گفت: قطع پیامک رسانه‌های خبری تنها موجب ایجاد فضای شایعه در جامعه می‌شود. وی افزود: این مسأله‌ای است که مسؤولان باید در قبال آن پاسخگو باشند چرا که این کار بدون دلیل مشخصی قابل قبول نیست.

علت برکناری معاون نخست وزیر سوریه
فارس: دولت سوریه «قدری جمیل» معاون نخست وزیر این کشور در امور اقتصادی را به علت انجام برخی فعالیت‌ها در خارج از کشور بدون هماهنگی با دولت از سمت خود برکنار کرد.

نقویان استعفا کرد
حجت الاسلام و المسلمین نقویان سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: به دلیل مشغله کاری زیاد و سنگین بودن کار اجرایی از معاونت فرهنگی وزارت استعفا کردم.

 

اخبار کوتاه:

* براساس اسنادی که تاکنون ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات امنیتی آمریکا، منتشر کرده است، آمریکا ده‌ها میلیارد مکالمه تلفنی را در جهان شنود کرده است که در این میان، سهم کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا قابل توجه است. آژانس امنیت ملی آمریکا تاکنون ۱۲۵ میلیارد مکالمه تلفنی در جهان را شنود کرده است و در فهرست کشورهایی که مکالمات آن شنود ‌شده، نام کشورهایی چون آلمان، فرانسه، برزیل، عربستان، مصر، ایران، هند و... نیز مشاهده می‌شود.

* گزارش‌های رسیده از عربستان سعودی حکایت از این دارد که آیت‌الله شیخ «نمر باقر النمر» رهبر انقلاب شیعیان عربستان سعودی که دو سال پیش، توسط مزدوران رژیم آل‌سعود ربوده شده و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، قرار است دوشنبه هفته آینده اعدام شود! این گزارش‌ها می‌افزاید این تصمیم توسط مقامات ارشد امنیتی و نظامی این رژیم گرفته شده است. گفتنی است پیش از این نیز اخباری منتشر شده بود که این عالم شیعی تحت شکنجه‌های شدید بدنی و روحی – روانی قرار گرفته و در جریان این شکنجه‌ها، دندان‌های آیت‌الله نمر، بازو و ران وی شکسته است.

* «محمدرضا مروارید» استاندار جدید استان ایلام، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاهش نسبت به فتنه 88 گفت: «من حوادث سال 88 را فتنه نمی‌دانم.» و اضافه کرد: «هرکاری هم می‌خواهید بکنید.» اظهارات محمدرضا مروارید که تنها بیست روز از آغاز به کار او می‌گذرد، واکنش جدی خبرنگاران حاضر در جلسه را در پی داشت تا آنجا که برخی از آنان به نشانه اعتراض، از محل سالن جلسات خارج شدند.

* نهادهای امنیتی و نظامی از گسترش توزیع ماده مخدر «شیشه» در آرایشگاه‌های زنانه اعلام نگرانی کرده‌اند. گزارش‌های این نها‌دها حاکی است که در حال حاضر حدود هجده هزار آرایشگاه زنانه غیرمجاز فقط در شهر تهران فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها تحت عنوان آرایشگاه، به توزیع مواد مخدر و تشکیل باندهای فساد و فحشا می‌پردازند.

* رژیم عربستان که سیاست‌هایش در سوریه با شکست کامل روبه‌رو شده است، از مفتی‌های وهابی خواسته است نظرات خود را در مورد سوریه تغییر دهند. در همین راستا، شیخ «عبدالعزیز آل‌الشیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی، در اقدامی فریبکارانه، در چرخشی کامل از مواضع قبلی، از جوانان این کشور خواست که به جنگ در سوریه نروند! و از سعودی‌هایی که برای جنگیدن در کنار تروریست‌ها در سوریه به این کشور سفر می‌کنند، گفت: این مسئله اشتباه است و واجب عینی نیست. پیش از این، وی و دیگر مفتی‌های این رژیم بارها با صدور فتواهای تکفیری، مردم را به جنگ با نظام بشار اسد تشویق می‌کردند.

* مفتی سعودی در حالی از جوانان عربستان خواست برای جنگ به سوریه نروند که صدور فتاوای تکفیری از سوی وهابیون و تحریک جوانان سعودی برای پیوستن به تروریستها در سوریه ادامه دارد.به گزارش خبرگزاری رویترز، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان سعودی در اقدامی فریبکارانه، که برای تبرئه دولت سعودی صورت گرفته، جوانان این کشور را تشویق کرد که به جنگ در سوریه نروند. وی خطاب به سعودی‌هایی که برای جنگیدن در کنار تروریستها در سوریه به این کشور سفر می‌کنند گفت: این مسئله اشتباه است و واجب عینی نیست.اظهارات مفتی عربستان با سخنرانی در مسجد تحت عنوان "انحراف جوانان، دلایل و راه حل ها" مطرح شد. سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که وهابیون سعودی پیش از این بارها با صدور فتواهای تکفیری مردم را به جنگ با نظام بشار اسد تشویق می‌کردند و صدور چنین فتواهایی به کشتار بیشتر مردم در سوریه و نفوذ تروریست‌ها و افراد مسلح به سوریه تحت عنوان گروه‌های جهادی منجر شده است.

*
تروریست‌های وابسته به جبهه النصره در تازه‌ترین "اقدام افتخارآفرین"!! خود با حمله به یک کلیسای مسیحیان در حومه ادلب اقدام به شکستن یک مجسمه حضرت مریم(س) کردند. به گزارش شبکه خبری العالم، بر اساس ویدئویی که توسط تروریست‌های وابسته به جبهه النصره منتشر شده است، آنها در اقدامی که سابقه بسیاری دارد، با حمله به یک کلیسای متعلق به مسیحیان ارتودکس در حومه ادلب علاوه بر غارت آن، یک مجسمه کوچک حضرت مریم(س) را شکستند تا به زعم خود با بت پرستی مبارزه کنند! در این ویدئوی کوتاه، یکی از اعضای جبهه النصره که پوشش پشتون دارد، ضمن بیان جملاتی به عربی با تکبیر دیگر همراهان خود این مجسمه کوچک را بر زمین می‌زند و نابود می‌کند. جبهه النصره و "داعش" دو گروه تروریستی فعال در سوریه هستند که به صورت مستقیم از بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان دستور می‌گیرند و حملات آنها به جریان‌های مسیحی، علوی، دروزی و شیعی نیز با اطلاع کامل آل سعود صورت می‌گیرد.

* به‌تازگی در سامانه ارتباطی یکی از اپراتورهای تلفن همراه برنامه‌ای به مشترکان ارائه شده است که افراد می‌توانند با صدایی غیر از صدای خود، با دیگران ارتباط برقرار کنند و حتی می‌توانند صدای خود را به صدای جنس مخالف تبدیل کنند! مطمئناً این نرم‌افزار باعث فراهم شدن زمینه‌های سودجویی و افزایش فساد‌های اخلاقی، ترویج دروغ و بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود. ولی ظاهراً این اپراتور برای سود بیشتر، هر اقدامی را مجاز می‌داند!

 *در حالی که روزنامه «بهار» منسوب به محمدرضا عارف، از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، به‌تازگی به دلیل چاپ مطلبی در انکار واقعه عظیم غدیر توقیف شده است، وی با انتشار تکذیبه‌ای، وابسته بودن این روزنامه را به خود تکذیب کرد. انتشار این تکذیب توسط عارف موجب اختلاف در میان اصلاح‌طلبان شده است. نیروهای اصلاح‌طلب اقدام وی را سودجویی قلمداد کرده‌اند و معتقدند عارف به دلیل حضور در انتخابات آینده مجلس، روزنامه بهار را که وابسته به وی است تنها گذاشته است! از سوی دیگر، بسیاری از اصلاح‌طلبان با اعلام نارضایتی از رویکرد فرصت‌طلبانه عارف اعلام کرده‌اند مانع از قرار گرفتن نام وی در فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم خواهند شد و وی را با الهه راستگو مقایسه کرده‌اند.

* دو سناتور پرنفوذ آمریکایی اعلام کردند کنگره درخواست تعویق در تصویب برخی تحریم‌های جدید علیه ایران را نخواهد پذیرفت مگر اینکه غنی‌سازی در ایران تعلیق شود. جان مک‌کین و لیندسی گراهام تأکید کرده‌اند که حتی درخواست عدم تصویب تحریم‌های جدید را نیز نمی‌پذیرند و آن را مشروط بر توقف اصل غنی‌سازی ایران می‌دانند.

* بر اساس گزارش‌های رسیده، «بندر بن‌سلطان» رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان، به ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرده است تا به مصر سفر کند و اعلام کرده است در برابر این سفر حاضر است پانزده میلیون دلار به وی پرداخت کند! اما ظاهراً پوتین این پیشنهاد را برای سفر به مصر تحت سلطه کودتاچیان، رد کرده است.

* «سونیا مرازگا»، عکاس، نقاش و بازیگر تئاتر که از مادری الجزایری و پدری فرانسوی متولد شده است، در اعتراض به ممنوعیت حجاب در فرانسه، در اقدامی مبتکرانه، به یک نمایش خیابانی تحت عنوان «زن محجبه در جعبه» دست زد. او در این اجرا که قرار است آن را در مناطق مختلف فرانسه به نمایش درآورد، به‌صورت زنی محجبه در یک محفظه شیشه‌ای، در تلاش است تا محدودیت‌ها و فشارهای اعمال شده بر زنان محجبه مسلمان را به تصویر بکشد.

* به‌تازگی همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان در دانشگاه تهران برگزار شد که در آن،  «گیل استاین» مدیر مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو حضور یافته بود. این در حالی است که بر اساس اسناد وزارت امورخارجه آمریکا طی سال‌های 1925 تا 1941 میلادی، وی مقادیر عظیمی از عتیقه‌جات و اشیای باستانی ایرانی را از کشور خارج کرده و با خیانت در قرارداد‌های مشترک حفاری، به سرقت آثار باستانی کشورمان پرداخته است. این مؤسسه طبق اعتراف مدیر آن، بیش از دوهزار شیء تاریخی ایران را به‌صورت نامشروع در اختیار دارد و هفتاد سال است که از عمل به تعهد خود برای بازگرداندن این اشیای عتیقه به ایران سر باز زده است. 

 

https://shoma-weekly.ir/7LI6kP