گفته می‌شود که...

عامل تعیین کننده نرخ جدید کله پاچه/ ادعای همسر بن لادن درباره جسد شوهرش/ پیشنهاد نجف‌زاده به ملی‌پوشان فوتبال/ مجری سابق صدا و سیما سکاندار پرواز پرسپولیسی ها/ جایزه برای سر مفتی شیعه کش/ عروسم را به شورشیان هدیه می کنم!/ عروسم را به شورشیان هدیه می کنم! و ...

خیانت قطر و عربستان به جهان اسلام
 بر اساس اطلاعات رسیده از منابع دیپلماتیک عربی و غربی به پایگاه المنار فلسطین؛ هم اکنون حامیان اصلی گروه‌‌های تروریستی در داخل سوریه یعنی دو کشور قطر و عربستان سعودی درحال پیاده‌سازی و اجرای طرح آمریکایی اسرائیلی در منطقه هستند و هدف نهایی آن‌ها به راه‌انداختن جنگی طایفه‌ای و مذهبی در بین مسلمانان در منطقه است. براساس اسناد به دست آمده منابع دیپلماتیک عربی و غربی اطلاع یافته‌اند؛ دوحه و ریاض برای منحرف کردن نگاه‌ها و توجه‌ها از آن چه در سوریه می‌گذرد نامه‌ها و پیام‌هایی را برای مقامات رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌اند که براساس آن پیام‌ها به این رژیم قول همکاری اطلاعاتی برای ضربه زدن به حزب‌الله را داده‌اند. این منابع فاش کردند؛ قطر و عربستان به رژیم صهیونیستی اطلاع داده‌اند که فرصت کنونی برای ضربه‌زدن به حزب‌الله و گرفتن انتقام تاریخی شکست‌های پی‌درپی این رژیم از حزب‌الله فراهم شده است چرا که به گفته این دو کشور حزب‌الله دیگر از آن پایگاه حمایت مردمی منطقه برخوردار نیست و اکنون می‌توان طومار این حزب را با حمله فرا گیر به‌‌طور کامل بست.

عصبانیت نتانیاهو از انتخابات ایران
  بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی گفت‌وگویی با نشریه «اسلیت» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و انتخاب حسن روحانی گفته است: روحانی دیدگاه‌های آیت‌الله خامنه‌ای را دارد. او دبیر شورای امنیت ملی ایران و مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده است. روحانی مؤلف یک دکترین است که من آن را «مذاکره کن و غنی کن» می‌خوانمش. او حتی یک کتاب در این باره به نگارش در آورده است. ما نمی‌توانیم به ایران اجازه دهیم چنین بازی را انجام دهد. آن‌ها برای خرید زمان بازی می‌کنند و به غنی‌سازی ادامه می‌دهند. تهران در عین حال پایگاه برنامه هسته‌ای خود را وسیع‌تر می‌کند. چیزی که ایران دنبال آن است 1 یا 2 بمب نیست بلکه 200 بمب است. آن‌ها در حال ساخت موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای به موازات توسعه برنامه هسته‌ای خود هستند. این موشک‌ها برای هدف گرفتن ما نیست، بلکه برای هدف گرفتن شما هست! در عرض 6 تا 8 سال آن‌ها قصد دارند به آمریکا برسند.

یک قاضی در زرقان استان فارس، مطالعه و آموزش را جایگزین کیفر حبس کرد.
در پی ورود و شکار غیرمجاز شش نفر از جوانان به منطقه حفاظت شده پارک ملی بمو در استان فارس، دادرس دادگاه عمومی بخش زرقان ضمن تعلیق حبس متهمان، چهار نفر از آنان را به نوشتن مقاله با موضوع اهمیت محیط زیست محکوم کرد.
دادرس دادگاه عمومی بخش زرقان این افراد را که به شکار غیرمجاز بره آهو متهم هستند، گناهکار شناخت و آنها را به 91 روز زندان محکوم کرد ولی حبس آنان را به دلیل عدم سابقه کیفری، تعلیق کرد.
قاضی محمدرضا قاسمی رئیس دادگاه عمومی بخش زرقان در این خصوص گفت: متهمان همچنین به ممنوعیت ورود مجاز یا غیر مجاز به محدوده پارک بمو، دریافت گواهی حسن رفتار با محیط زیست از مدیر پارک های ملی بمو با مراجعه به اداره کل محیط زیست استان و ارائه مقاله دو هزار کلمه ای در خصوص فواید محیط زیست و اهمیت حفاظت از اراضی طبیعی محکوم شدند.

گزینه پیشنهادی ناطق نوری برای کابینه حسن روحانی.
ناطق نوری هم به جمع مشاوران روحانی پیوسته است. وی برای تشکیل کابینه ای کاری و معتدل استفاده از چهره های با تجربه ای چون محمود حجتی، حبیب الله بیطرف، محمد رضا نعمت زاده،اسحاق جهانگیری،حجت الاسلام شفیعی، مصطفی پورمحمدی، علی یونسی، احمد مسجد جامعی، محمد باقرقالیباف، محمد باقرذوالقدر و علی اکبر ولایتی را پیشنهاد داده است.ناطق نوری همچنین به برخی دوستان خود گفته نگران نزدیک شدن افراطیون به روحانی نباشید

ابوالحسن بنی صدر: پیروز این انتخابات نظام اسلامی ایران بود
ابوالحسن بنی صدر در تحلیل انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفته است:" پیروز این انتخابات نظام اسلامی ایران بود چرا که طی یک فرایند آرام و حساب شده پرچم اصلاحات از محمد خاتمی گرفته شد و آن را به یک عنصر میانه رو و محافظه کار به نام حسن روحانی دادند
شعار جدید احمدی‌نژاد
محمود احمدی‌نژاد با حضور در شهر جدید هشتگرد استان البرز 10 هزار واحد مسکن مهر این شهر را افتتاح کرد.در این مراسم شعار معروف دولت نهم و دهم، "ما می توانیم" با تغییر به "ما توانستیم" بر روی بنری بزرگ با عکس محمود احمدی‌نژاد نقش بسته بود.

عروسم را به شورشیان هدیه می کنم!
تازه داماد لیبیایی، این عکس را با افتخار در مراسم عروسی اش انداخته است.
بر روی پلاکارد نوشته شده است:
«امشب، شب عروسی من است. من آماده ام تا همسرم را به مجاهدین [(شورشیان سلفی)] در سوریه هدیه دهم تا بشار اسد را ساقط کنند.»
گفتنی است گروه کثیری از علمای وهابی با صدور فتوایی که به «جهاد نکاح» مشهور شده است، از زنان جهان عرب خواسته اند تا به سوریه روند و بدون ازدواج دائم، خود را در اختیار شورشیان مسلح قرار دهند تا نیاز جنسی آنان ارضا شود.

دیدار جلیلی با قالیباف
سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف دو کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دیداری صمیمانه به طرح مسائل مختلف پرداختند.
هنوز جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است.

مشاجره جنجالی در صدای آمریکا
مجری صدای آمریکا که هفته گذشته در قبال توهین بیشرمانه کارشناسش به ملت ایران سکوت کرده بود در برنامه این هفته به کارشناس دیگرش به دلیل آن که به این توهین اعتراض می کرد، اجازه سخن گفتن نمی داد. صدای آمریکا برای تحریم انتخابات ریاست جمهوری برنامه های گسترده ای داشت؛ اما اینک از حضور گسترده مردم عصبانی است.
صدای آمریکا که برنامه ای به بهانه پیروزی رئیس جمهوری منتخب و رأی 18 میلیونی ایشان پخش می کرد فکرش را هم نمی کرد که توهین هفته قبل کارشناسش، این برنامه را به چالش بکشد و پشت پرده این شبکه را به رخ مخاطبان بکشد.
گفتنی است صدای آمریکا که ادعای "رسانه بی طرف" را مدام تکرار می کند از بودجه دولت آمریکا استفاده می کند و در برنامه های یک جانبه اش بارها به ملت و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران توهین کرده است.
این شبکه مدعی آزادی بیان و رسانه، که جمهوری اسلامی را به سانسور و دیکتاتوری متهم می کند حتی به کارشناس خودش هم اجازه اظهار نظر نمی دهد، سخنانش را قطع می کند، اتهام می زند و تلاش می کند با پخش پشت صحنه برنامه و سخنان شوخی وجدی کارشناسش، وی را به چالش بکشد.

مدیران احمدی نژاد به کدام کاندیدا رای دادند؟.
مدیران دولت احمدی نژاد در انتخابات یازدهم با دو نگاه متفاوت حضور یافتند. در نگاه اول مدیرانی که از جنس سوم تیر خوانده می شوند به دکتر جلیلی رای دادند و مدیران بهاری هم گزینه حسن روحانی را انتخاب کردند

تنها  گزینه ی قطعی کابینه روحانی
به گفته نزدیکان حسن روحانی تمام گمانه هایی که این روزها درباره کابینه روحانی مطرح می شود خلاف واقع بوده و تنها قطعی ترین گزینه برای دولت آینده انتصاب حسین فریدون برادر رئیس جمهور منتخب به عنوان ریاست دفتر رئیس جمهور می باشد. آقایان هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نیز در زمان ریاست جمهوری برادران خود یعنی محمد و علی را برای ریاست دفتری برگزیدند.

آب پاکی مشاور هاشمی روی دست اصلاح طلبان
غلامعلی رجایی مشاور آقای هاشمی رفسنجانی طی یادداشتی که سایت جرس منتشر کرده است، نوشت: «در این انتخابات در اتفاقی نادر، اصلاح طلبان از نامزد مورد نظر خود دکتر عارف دست کشیدند و از او خواستند به نفع گزینه ای اصول گرا که اعلام می کرد بر روش اعتدلال حرکت می کند و به اردوگاه اصلاح طلبان تعلقی ندارد کنار برود .»
وی اضافه می کند: «می شود گفت این ویژگی یکی از برجسته ترین ویژگی این انتخابات بود و هست که اصلاح طلبان در رویکرد بسیار عقلانی و درست با هاشمی که در تعریف های رایج اصلاح طلب نیست و متفاوت از اصولگرایان هم عمل می کند و بر اجماع همه نیروهای وفادار به انقلاب تاکید و تکیه دارد و روش اعتدلال را بهترین روش پیشبرد اهداف انقلاب و نظام می داند بر روی حسن روحانی که عضو جامعه روحانیت مبارز تهران است اجماع کردند»

کوروش اولین صهیونیست جهان بود!
رسانه وابسته به خاندان سلطنتی عربستان، خبر داد: «شیمون پرز -رئیس رژیم صهیونیستی- اعلام کرده است که ایران و اسرائیل می توانند پشت یک میز نشسته و مذاکره کنند چراکه اسرائیل دشمنی ابدی با ایران ندارد.»
بر پایه این گزارش، وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" گفته است: «اسرائیل هیچگونه دشمنی با ایران ندارد و "کوروش کبیر" بنیانگذار سلسله هخامنشی، اولین پادشاهی بود که یهودیان را از بردگی در بابِل رها کرد و آن ها را بار دیگر به سرزمینشان بازگرداند.»
رئیس رژیم اشغالگر اسرائیل در ادامه مدعی شده است: «کوروش از یهودیان ایران نیز خواست که به ارض اسرائیل مهاجرت کنند، پس او "اولین صهیونیست جهان" بود.»[!]
ظاهرا شیمون پرز خیال کرده افکار عمومی جهان هم مانند مهاجران یهودی محصور در محیط بسته سرزمین های اشغالی، دروغ پردازی ها و تحریفات تاریخی سردمداران این رژیم نامشروع و جعلی را باور می کنند.

آنچه صدای امریکا سانسور کرد
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا با دعوت از سه تحلیلگر و کارشناس مسائل ایران، نظرات آنان راجع به انتخابات ریاست جمهوری ایران را شنید.
"سوزان مالونی" کارشناس سیاست خاورمیانه در مؤسسه بروکینگز (Brookings) ، "علیرضا نادر" تحلیلگر ارشد سیاست بین الملل در مؤسسه رند (Rand) و "کریم سجادپور" عضو بنیاد کارنگی (carnegie) مهمانان کمیته روابط خارجی کنگره امریکا بودند.
اما نکته قابل تأمل اینجاست که تلویزیون فارسی صدای امریکا بخش مهمی از اظهارات کریم سجادپور را که در انتقاد از کارکرد این رسانه دولتی بیان شده بود، پوشش نداده است.
حذف سخنان مورد اشاره بار دیگر اثبات کرد که این رسانه وابسته به وزارت امور خارجه امریکا، از "سانسور" به عنوان ساده ترین راه برای پنهان کردن آنچه مورد پسندش نیست، بهره می گیرد.
سجادپور خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه گفته بود: «شبکه های ماهواره ای از ابزارهای مهمی هستند که به ایرانیان برای دسترسی به اطلاعات مستقل کمک می کنند. متأسفانه بخش فارسی صدای امریکا (VOApnn) در این‌ زمینه در قیاس با بخش فارسی بی بی سی (BBCPersian) خیلی ضعیف کار می‌کند. مدیریت ناکارآمد، نیروهای غیرمتخصص و ناکارآمد، تولیدات ضعیف و عاری از محتوا و... گوشه ای از مشکلات این رسانه است. اکتفا کردن به تغییرات سطحی در رده کارمندان ارشد و جابجایی و اخراج گاه و بیگاه نیروهای رده پایین نیز تا کنون بی فایده بوده است.»

تحلیل نوری‌زاده از انتخابات ایران!
عناصر معارض جمهوری اسلامی با ابراز تردید نسبت به حسن روحانی می‌گویند او اصلاح‌طلب نیست و مستقل از اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات آمده و منصوب رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.
در این زمینه «محمدرضا-ی» همکار فراری نشریات زنجیره‌ای به صدای آمریکا گفت: روحانی اصلاح‌طلب نیست و هیچ اصراری هم ندارد که خودش را اصلاح‌طلب بنامد. این در حالی است که آقای عارف خودش را اصلاح‌طلب می‌دانست. اما چون در نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌های اصلاح‌طلبانه او دارای رای بالایی نبود، اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند.
مرتضی -ک از همکاران متواری گروهک ملی-مذهبی نیز که در پاریس اقامت دارد به یک رسانه اپوزیسیون (رادیو کوچه) گفت: آقای خامنه‌ای ترجیح داده بود از رقابت‌های انتخاباتی دور باشد. آقای روحانی نماینده ایشان در شورای عالی امنیت ملی است به ویژه این که روحانی از معتمدین نظام بوده و بخشی از جریان راست هم او را بر دیگر رقبا ترجیح می‌دهند.
از سوی دیگر علیرضا نوری‌زاده به شبکه الجزیره گفت: حسن روحانی به هیچ‌وجه اصلاح‌طلب نبوده و نیست و نماینده رهبری و نزدیک به رهبر و همواره میانه‌رو بوده است.
اصلاح‌طلبان که حامی عارف بودند، در نظرسنجی‌ها دریافتند که عارف حداکثر 10 درصد آرا را کسب می‌کند.
نوری‌زاده گفت: از نظر رهبری این انتخابات یک همه‌پرسی برای نظام ایران بود، زیرا می‌خواهد بگوید جمهوری اسلامی وجهه مردمی دارد. نظام زیرکی به خرج داد و انتخابات شوراهای شهر را با انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان کرد.(!) مسئولان نظام هر رای‌دهنده را که پای صندوق‌ها رفت نماد وجهه قانونی و مردمی نظام تلقی می‌کنند.

جنجال سریالهای ماهواره ای به افغانستان رسید
سایت بی بی سی نوشت: «کمیسیون بررسی تخطی‌های رسانه‌ای در افغانستان یک سریال ترکیه ای را در تلویزیون خصوصی طلوع، ممنوع ساخت.
عبدالشکور دادرس، یکی از اعضای این کمیسیون به بی‌بی‌سی گفت: "اعضای کمیسیون، محتوای سریال 'عفت' را خلاف ارزش‌های افغانها و خلاف ارزش‌های هسته جامعه یعنی خانواده دانستند و به اتفاق، رای برتوقف این سریال از تیر ماه دادند."
او افزود که 'ازدواج' در جامعه افغانستان قواعد خاصی دارد و با رضایت والدین صورت می‌گیرد اما محتوای این سریال کاملا خلاف این قواعد است.
سریال ترکی عفت از چندی پیش در تلویزیون خصوصی طلوع که وابسته به شرکت نیوز کوروپشن با مدیریت سعد محسنی از عوامل رابرت مرداک صهیونیست(غول رسانه ای جهان) پخش می شود.
'عفت' نام بازیگر نقش اول این سریال است. این دختر جوان در داستان این سریال مورد تجاوز قرار گرفته و بعدا از سوی خانواده‌اش طرد می‌شود. او با مرد بزرگسال ثروتمندی ازدواج می‌کند اما معشوقه‌ قبلی‌اش همچنان به دنبال اوست و سعی می‌کند دوباره وارد زندگی عفت شود.

تلاش اصلاح طلبان برای مصادره روحانی
تلاش اصلاح طلبان برای مصادره روحانی به نفع خود تاکنون ناکام مانده است. روحانی در نشست مطبوعاتی و دیدارهایش خود را سرباز رهبری و چهره ای مستقل و فراتر از دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا معرفی کرده وخود را در قالب جریان سومی به نام اعتدال تعریف کرده است.

انتخابات شورای شهر و گرفتن 100 میلیون از نامزدها
در انتخابات شورای شهر تهران بازار رقابت و معامله برای قرار گرفتن در لیست ها داغ بود. مسوولان برخی لیست ها برای قرار دادن نام افراد داوطلب حداقل مبلغ 100 میلیون تومان جهت انجام تبلیغات طلب می کردند که با وجود مطالبه این مبلغ، افراد زیادی حاضر به قرار گرفتن در این لیست ها بودند اما جای کافی برای آنها وجود نداشت.

 جایزه برای سر مفتی شیعه کش
پس از آنکه یک تاجر عراقی برای سر «شافی العجمی» جایزه تعیین کرد وی به قطر گریخت.
«شافی العجمی» مفتی وهابی کویتی به خاطر فتوایش مبنی بر کشتن کودکان و زنان شیعه از کویت به قطر فرار کرد.
شافی العجمی پس از اینکه در تلویزیون آمد و اعتراف کرد که گروهش در دیرالزور یک کودک سوری را در برابر والدینش در صحن مسجد شیعیان در یک روستا در دیرالزور ذبح کردند، پیام های تهدید به قتل دریافت کرد که همین امر باعث فرار وی از کویت شده است.
یک تاجر اهل بصره مبلغ کلانی برای سر این روحانی نمای خونخوار و تفرقه انگیز تعیین کرده است.
روز 22 خرداد عده ای وحشی کویتی وابسته به گروه تروریستی "جبهه النصره" حدود 60 نفر از اهالی روستای شیعه نشین «حطله» در استان دیرالزور را به دلیل مذهب آنان به شهادت رساندند.
از جمله جنایات فجیع این گروه مزدور سر بریدن خانواده «حجت الاسلام سید ابراهیم السید» بود که مسلحان وحشی زن و فرزندان وی را ذبح کردند.

ارتش زنان عریان" برای مقابله با وهابیت!
افراط گرایی وهابیون نه تنها موجب ضربه شدید به دین مبین اسلام و تخریب وجه مسلمانان در سراسر جهان شده، بلکه نتیجه معکوس هم داده است.
سازمان دفاع از حقوق زنان در تونس، اعلام کرد که زنان فمنیست این کشور قصد دارند با هدف مقابله با اندیشه وهابیت و وهابیون این کشور،‌ "ارتش زنان عریان" را تشکیل دهند.
این سازمان در ادامه افزود: هدف اصلی این ارتش مبارزه و مقابله با اسلام وهابی است. وهابیون زنان را از حیوان هم کمتر می دانند و برای زن ارزش قائل نیستند از همین رو "ارتش زنان عریان" قصد دارد با این تفکر مقابله کند.
سازمان دفاع از حقوق زنان در تونس همچنین گفت: نیروهای "ارتش زنان عریان" قصد دارند در اماکن مختلفی که وهابیون حضور دارند و به فعالیت های افراطی می پردازند، حضور یابند و با عریان شدن، با اقدامات افراط گرایانه آنان مقابله کنند.
گفتنی است تعدادی از زنان تونس چندی پیش به طور همزمان مقابل سفارت های کشور تونس در پایتخت های مختلف اروپایی حاضر شده و ضمن عریان شدن،‌ پرچمی که روی آن عبارت "لاإله إلا الله محمد رسول الله" نوشته بود را به نشانه توهین و اعتراض به اسلام، به آتش کشیدند.

تلاش رسانه ای برای قرار گرفتن در کابینه روحانی
این روزها که بازار گمانه زنی ها برای تعیین کابینه حسن روحانی داغ است برخی چهره های شیفته خدمت! لابی گسترده ای را با برخی رسانه ها آغاز کرده اند تا نام خود را در لیست های متعددی که منتشر می شود درج نمایند.

انتخاب شوراها و پیروزی قطعی اصولگرایان
ترکیب اعضای شوراهای شهر در مراکز استان ها و شهرهای مختلف کشور نشان می دهد لیست های اصولگرایان در اکثر شهرها پیروزی قاطعی به دست آورده اند. رای مردم در شوراها نشان می دهد رای به حسن روحانی پیام گرایش به اصلاح طلبی نداشته است.

آزار و اذیت دختران از طریق هیپنوتیز!
مردی که متهم است در پوشش رفع مشکلات دختران جوان، آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به زندان، تبعید و شلاق محکوم شد.
بر اساس شکایت شاکیان، این مرد متهم است با راه اندازی یک موسسه فرهنگی و به بهانه رفع مشکلات روحی و روانی دختران آنها را فریب داده و مورد آزار و اذیت قرار می داد. رسیدگی به این پرونده در پی شکایت چند دختر جوان در دستور کار پلیس کرج قرار گرفت. ماموران در ادامه "پ. ه” را در موسسه اش در شهرک وحدت کرج دستگیر کردند.
در ادامه پرونده برای رسیدگی به شعبه 80 دادگاه کیفری فرستاده شد. در جلسه محاکمه یکی از شاکیان گفت : مدتی بود دچار مشکل روحی و جسمی شده بود. متهم مدعی بود از طریق هیپنوتیز می تواند مشکلم را حل کند. به همین خاطر قبول کردم مرا هیپنوتیز کند. وقتی به حالت عادی برگشتم متوجه شدم او مرا مورد آزار و اذیت قرار داده است.
متهم نیز در جلسه دادگاه منکر تمام اتهاماتش شد و گفت: شاکیان به خاطر دشمنی با من این ادعا را مطرح کرده اند.

مجری سابق صدا و سیما سکاندار پرواز پرسپولیسی ها
هواپیمای اختصاصی باشگاه پرسپولیس به زودی وارد خطوط هوایی کشور می شود.
این هواپیمای قرمز رنگ که هنوز از آن رونمایی نشده قرار است در تمامی سفرها سرخپوشان را به مقصد برساند و با جابجایی سایر هموطنان نیز محل درآمدزایی برای باشگاه باشد.
اما جالب است بدانید خلبان هواپیما مجری سابق صدا و سیما رضا رشید پور خواهد بود.
وی این مساله را در صفحه اجتماعی خود اعلام کرده و اینکه در تمامی سفرهای تیم پرسپولیس وظیفه خلبانی هواپیمای پرسپولیس را به عهده خواهد داشت. رشیدپور پیش از این مدرک خلبانی خود را گرفته بود اما باید دید به وی اجازه پرواز مسافربری داده خواهد شد یا خیر

برخی کاندیداها با وعده ی پست وزارت خانه به نفع دیگری کنار رفتند
برخی کاندیداهای ریاست جمهوری که امیدی به تایید توسط شورای نگهبان و یا پیروزی در انتخابات نداشتند، در روزهای نخست خرداد ماه شروع به ارتباط گیری با کاندیداهای مطرح نموده و با پیشنهاد دریافت یک یا چند وزارتخانه قول می دادند به نفع وی کنار و برای وی تبلیغ نمایند.
یکی از نامزدهای ریاست جمهوری با وضو وعبور از زیر قرآن در مناظره ها شرکت می کرد
یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که در مناظره های تلویزیونی با اقبال مردم مواجه شد قبل از حضور در مناظره ها توسل به حضرت صدیقه طاهره(س) داشته و با وضو وعبور از زیر قرآن در مناظره ها شرکت می کرد.

دیدار منتخبان شورای شهر تهران با محسن‌ هاشمی
شنیده شد که منتخبان شورای شهر تهران، بعدازظهر دیروز به دیدار محسن ‌هاشمی رفتند. خرداد نوشت؛ منتخبان شورای شهر پایتخت در این دیدار از محسن‌هاشمی خواسته‌اند، برنامه‌هایش را برای مدیریت پایتخت ارائه دهد. محسن‌ هاشمی، فرزند آیت‌ا... ‌هاشمی و مدیرعامل سابق متروی تهران است. محسن‌ هاشمی خود، کاندیدای شورای شهر بود، اما احراز صلاحیت نشد.

محقق‌داماد پذیرش سمت‌های اجرایی را تکذیب کرد
شنیده شد که آیت‌ا... محقق‌داماد در پاسخ به سوالی درخصوص گمانه‌زنی‌ها درخصوص پذیرش سمت‌های اجرایی توسط وی، این خبر را تکذیب کرد. آفتاب نوشت؛ آیت‌ا... محقق داماد در پاسخ به سوالی درخصوص گمانه‌زنی‌ها درخصوص پذیرش سمت‌های اجرایی توسط وی، ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب و آرزوی موفقیت برای دولت جدید، این خبر را تکذیب کرد. این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: همچنان به کسوت معلمی مباهات می‌ورزم و تحقیق و تفقه و تعلیم را وظیفه شرعی خود می‌دانم و ضمن تشکر از ارباب رسانه، انتظار دارم که از انتشار اخبار ضعیف و غیرموثق اجتناب ورزند.

احمدی‌نژاد و مشایی کجا می‌روند؟
شنیده شد که بنیاد باران نام موسسه‌ای است که رئیس دولت اصلاحات، پس از پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری با همکاری چند نفر از وزیران و استانداران راه‌اندازی کرد. تابناک نوشت؛ تجربه بنیاد باران گویا، محمود احمدی‌نژاد و دوستان را به فکر ایجاد، موسسه‌ای مشابه، اما با نام بنیاد بهار انداخته است.
بنیادی که به نظر می‌رسد بناست محل گردهمایی رئیس‌جمهور کنونی و دوستان نزدیک وی در دورانی باشد که آنان قدرت را ترک می‌کنند. اطلاعات چندانی درباره حوزه فعالیت بنیاد احتمالی بهار در دسترس نیست اما شنیده شده که برای این بنیاد ساختمانی چهار طبقه در خیابان ولیعصر هم تهیه شده و امکانات لازم هم برای فعالیت بنیاد بهار فراهم شده است.

بانک ژاپنی دارایی‌های ایران را مسدود کرد
شنیده شد که یکی از بانک‌های ژاپنی دارایی‌های بانک مرکزی ایران را در پی دستور یک دادگاه منطقه‌ای در آمریکا مسدود کرد. ایسنا به نقل از روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشت؛ بانک میتسوبیشی توکیو پس از دریافت حکم دادگاه آمریکایی این اقدام را انجام داد اما مخالفت خود را با دادگاه نیویورکی اعلام کرده و گفت که دادگاه آمریکایی صلاحیت اعمال نظر روی اموال و دارایی‌های موجود در ژاپن را ندارد.
این اقدام همچنین دارایی‌های دیگر نهادهای ایرانی که در بانک میتسوبیشی حساب دارند را نیز هدف قرار داده است. بانک میتسوبیشی توکیو که حدود 80 درصد معاملات با ایران را اداره می‌کند، مالک بانک یونیون در کالیفرنیا است و قصد دارد فعالیت خود را در آمریکا گسترش دهد.

پیشنهاد نجف‌زاده به ملی‌پوشان فوتبال
شنیده شد که کامران نجف‌زاده، سفیر طلایی کودکان و سالمندان با تقدیر ازسرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در رساندن صدای فرزندان کار و کودکان بی‌سرپرست ما از نظر تبلیغاتی ضعیفیم. از کی‌روش ممنونیم که پیشنهاد کرد پاداش برد قطر به کودکان بی‌سرپرست اختصاص پیدا کند اما پیشنهاد می‌کنم فوتبالیست‌ها هم بعد از گرفتن حواله خودرو و مجوز ورود خودرو به‌صورت نمادین هم شده این حرکت را ادامه دهند.
به هرحال این جریان‌سازی‌ها اهمیت دارند شما ببینید بعد از فوت مرحوم عسل بدیعی و اهدای اعضای ایشان چقدر این حرکت خوب در جامعه ما قوت گرفت. وی با تبیین طرح‌هایی که بهزیستی در این مدت برای آموزش کار کودکان فراهم کرده افزود: حرکت مثبتی بوده چون اکثرکودکان کار، کارهای غیرتولیدی دارند.

ادعای همسر بن لادن درباره جسد شوهرش
شنیده شد که همسر رهبر سابق گروه تروریستی القاعده با مطرح ساختن مساله نابودی پیکر همسرش در حادثه انفجار بالگرد آمریکایی ادعاهای مقامات آمریکایی در باره انتقال جسد بن لادی به دریا را زیر سوال برد. تسنیم به نقل از روزنامه سعودی عکاظ نوشت؛ سربازان آمریکایی با دو فروند بالگرد نظامی کم‌صدا و رادارگریز که برای این منظور از سوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» طراحی شده بود وارد محوطه منزل مخفی اسامه بن لادن شدند وپس از درگیری مسلحانه نظامیان کماندوری ارتش آمریکا با افراد داخل منزل محل اختفای اسامه بن لادن با پیکر بی‌جان وی روبه‌رو شدند آنها به سرعت قصد انتقال جسد رهبر القاعده را به بیرون از منزل داشتند.
به نوشته این روزنامه وبه نقل از همسر بن لادن، نظامیان کماندوی ارتش آمریکا پس از مواجهه با پیکر غرق در خون بن لادن قصد انتقال جسدش را با استفاده از یکی از این دو فروند بالگرد نظامی داشتند که در زمان برخاستن بالگرد از محوطه حیات منزل عقب بالگرد با دیوار بلند و حصار اطراف حیاط برخورد کرد و بالگرد مذکور در همان مکان بر زمین کوبیده و به شدت منفجر شد.

کجا برای تشویق ورزش مجوز واردات خودرو می‌دهند؟
شنیده شد که این روز‌ها پس از پیروزی برخی از تیم‌های ملی کشورمان در رشته‌های ورزشی خاص، به‌خصوص کشتی و فوتبال، شاهد دست و دل بازی‌هایی هستیم که ممکن است کمی با مذاق مردم و یا بخشی از آنها خوش نیاید. فارس نوشت؛ برای آگاهی از این دست و دل‌بازی‌ها کافی است سری به آرشیو رسانه‌ها (مطبوعات و خبرگزاری‌‌ها) بزنید و تصمیم‌های دولتمردان در قبال این پیروزی‌ها را ببینید؛ بخشی از آنها جهت اطلاع آورده شده است:
براساس اعلام سازمان تربیت بدنی ورزشکارانی که مدل طلای المپیک را کسب کردند 150 سکه، ورزشکاران نقره‌ای 75 سکه و برنزی‌ها 50 سکه بهار آزادی به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد، مراسم تجلیل از المپیکی‌های کشتی: وزیر اقتصاد و دارایی 39 سکه به کشتی‌گیران پاداش داد، هدیه عباسی با فوتبالیست‌ها بعد از بازی با قطر: هر نفر 150 میلیون ریال، هدیه وزیر به فوتبالیست‌ها بعد از بازی با کره در بازی رفت: هر نفر 200 میلیون ریال، هدیه رئیس‌جمهور به فوتبالیست‌ها برای صعود به جام جهانی: اعطای 50 میلیون تومان پول نقد و اجازه واردات خودرو. آقای رئیس‌جمهور اجازه واردات خودروی خارجی از کجا آمده و براساس کدام قانون درست است؟ از مرز‌های ایران؟ مگر خود شما نبودید که مدعی بودید قوانین گمرکی باید اصلاح شود؟ چرا به ناگاه تصمیمی می‌گیرید که ممکن است عواقب زیبایی نداشته باشد؟

مصوبه شورای اقتصاد احمدی نژاد برای دولت روحانی
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، اگرچه بازگشت رئیس جمهور به جلسات شورای اقتصاد موضوعی مهم و نشانه ای مثبت محسوب می شود اما شورای اقتصاد در جلسه مورخ خردادماه خود مصوب کرده است که براساس این گزارش تمامی پروژه های مصوب آن شورا طی سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۲ تمدید شود که این تصمیم گیری کلی و بدون توجه به تحولات و شرایط مهم اقتصادی و سیاسی از جمله تغییر دولتٰ، اقدامی فاقد برنامه ریزی دقیق و عمیق محسوب می شود.

اعلام نتیجه شکایت دیوان محاسبات و سازمان بازرسی از وزارت نیرو
بر اساس تصمیم هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که اخیرا ابلاغ شدهٰ، این دیوان با بررسی شکایت دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی ، مقرر کرده بخشنامه اسفندماه سال 88 وزارت نیرو که بر اساس آن احکام کارگزینی کارمندان صنعت آب و برق با دیگر کارمندان دولتی تفاوت داشته و این افراد فوق العاده ای به نام کشیک کاری معادل یک سی ام امتیازات هر کارمندٰ را دریافت می کنندٰ، با ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مغایرت جدی داشته و باطل می شود.
ارتش آزاد سوریه سلاحهای مدرن گرفت
فارس: ارتش آزاد سوریه دیروز اعلام کرد که برخی از کشورهای حامی مخالفان مسلح، سلاحهای مدرن در اختیار این ارتش قرار
 داده اند. گفته می شود، ارتش آزاد سوریه موشک ضد تانک «میلان» و موشک ضد هوایی «استینگر» دریافت کرده است.

600 تروریست روس و اروپایی در سوریه
فارس: ولادیمیر پوتین اعلام کرد که 600 نیروی تروریست از روسیه و اروپا در کنار دیگر شورشیان مسلح در سوریه با دولت این کشور در حال نبرد هستند.

قتل یک یهودی به جرم گفتن «ا... اکبر»
تابناک: یک نگهبان دیوار ندبه در سرزمینهای اشغالی، هم‌کیش یهودی خود را که در پای دیوار فریاد «ا...اکبر» سرداده بود به ضرب گلوله از پای درآورد.

جای فائزه به یاسر می‌رسد؟
جدی‌ترین گزینه‌ وزارت ورزش در دولت جدید، در روز کنفرانس خبری حسن روحانی، در ردیف نخست جایگاه نشسته بود؛ «یاسر‌هاشمی» که از روز نخست اعلام رسمی‌کاندیداتوری رئیس‌جمهور منتخب کشور در کنار او بود، این روزها سرگرم بررسی پیشنهادهای مختلف برای چگونگی همکاری با دولت روحانی‌ا‌ست. براساس خبرهای تاییدشده، تمایل زیادی به سپردن وزارت ورزش و جوانان به یاسر‌هاشمی‌وجود دارد.از فرزندان‌هاشمی‌تا به امروز تنها فائزه‌ هاشمی‌ در بخش ورزش ورود کرده بود که از او با نام «احیاکننده‌ ورزش زنان» یاد می‌شود.

فردی که حکم اعدام صدام حسین را اجرا کرده، کشته شد
حزب بعث عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد فردی که حکم اعدام صدام حسین را اجرا کرده، کشته شده است. در این بیانیه که دیروز سایت "ذی قار" آن را به نقل از منبع مطلع منتشر کرده آمده است: "نیروهای مقاومت در اتوبان نزدیکی یوسفیه اقدام به حمله به محمد نصیف المالکی کرده و او را کشتند.
" در این بیانیه، اشاره‌ای به زمان کشته شدن این فرد نشده و مقام‌های رسمی عراق تاکنون این خبر را تایید نکرده‌اند. این بیانیه ادامه داده است: "محمد نصیف المالکی که در فیلم اعدام صدام حسین ظاهر شد، مردی با هیکل تنومند است که صورت خود را با نقاب پوشانده بود. او همانی است که تلاش کرد نقاب مرگ را بر صورت رئیس جمهوری سابق عراق قرار دهد اما او نپذیرفت. پس از آن او را به طرف طناب‌دار برد."

اسرائیل بزرگ‌ترین بازنده انتخابات ایران
یک روزنامه لبنانی با تحلیل نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: اسرائیل بزرگ‌ترین بازنده این انتخابات است. روزنامه السفیر چاپ بیروت افزوده است: "دولت دکتر حسن روحانی، در سیاست خارجی راه میانه‌ای در پیش خواهد گرفت ولی این روش نه تنها به معنای عدول از اصول و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود بلکه کاملاً منطبق بر آنست".
این تحلیل روزنامه السفیر پاسخی است به اظهارات ضد ایرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که گفته است: "علیرغم پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، تلاش هایمان را برای منزوی ساختن ایران ادامه خواهیم داد." سران رژیم صهیونیستی از شکست افراطیون و پیروزی جریان اعتدال در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد بشدت عصبانی هستند.

استقبال از نظرات هسته‌ ای روحانی
خبرآنلاین: وزیرخارجه روسیه از تمایل حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران به اتخاذ یک رویکرد خلاقانه‌تر و فعال‌تر برای حل موضوع برنامه هسته‌ای اش استقبال کرد.

توقیف 2 قایق اماراتی
آفتاب: فرمانده پایگاه دریابانی ابوموسی اعلام کرد که مأموران متوجه حضور دو قایق متجاوز امارات به آبهای ایران شدند و 12 ملوان اماراتی و یک ملوان هندی را که سوار این قایقها بودند، دستگیر کردند.

غرب از لجبازی دست بردارد
آفتاب: روحانی رئیس جمهور منتخب چند ماه پیش از برگزاری انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و در کسوت داوطلب نامزدی با بیان اینکه «امیدوارم در مذاکرات هسته‌ای غرب از لجبازی دست بردارد»، گفت: غرب باید احساس کند راه‌حلی بهتر از تحریم برای حل و فصل مسائل وجود دارد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان:جهانیان چشم به روحانی دوخته‌اند
مولوی عبدالحمید هم به سهم خواهان از رئیس‌جمهور منتخب پیوست. به گزارش سایت العربیه، مولوی عبدالحمید؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه دیروز گفت: "مسئولیت آقای روحانی در مقابل خواسته‌ها، مطالبات و حقوق مردم بسیار سنگین است و نه تنها مردم ایران بلکه جهانیان چشم به روحانی دوخته‌اند. باید برای وی دعای خیر کنیم تا بتواند انتظارات و خواسته‌های همه مردم، اقوام و مذاهب و هر آنچه را وعده داده است محقق کند." وی افزود: "خواسته اهل سنت نیز به عنوان بخش بزرگی از جامعه ایران حضور در دولت آقای روحانی و مشارکت عادلانه در اداره کشور در همه سطوح کشوری و استانی است." مولوی عبدالحمید همچنین گفت: "مسئله سوریه برای ما نیز یک بحران است و از آقای روحانی انتظار می‌رود که بحران سوریه و بحران هسته‌ای را با دوراندیشی و تدبیر حل کند."

پیشنهاد سعودیها برای محکومان به اعدام
رجانیوز: وزارت کشور عربستان به محکومان به اعدام در این کشور پیشنهاد داده است در مقابل اعزام به سوریه برای پیوستن به گروه‌های مسلحی که با نیروهای بشار اسد می‌جنگند، از حکم عفو برخوردار شوند.

عامل تعیین کننده نرخ جدید کله پاچه
رییس اتحادیه طباخان گفت: اگر قیمت مواد اولیه کله پاچه به دلیل تغییر فصل و گرمی هوا کاهش نیابد نرخ جدیدی در اوایل ماه رمضان اعلام خواهیم کرد.
رضا رواسیان اظهار کرد: تا این لحظه قصدی برای تغییر نرخ‌ها در اتحادیه نداریم و منتظر هستیم تا در ماه رمضان قیمت گوشت مشخص شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر اعضای اتحادیه، کله پاچه خام را با قیمت 23 هزار تومان با فاکتور خریداری می‌کنند و آن را با قیمت 29 هزار تومان در مغازه به فروش می‌رسانند.
رییس اتحادیه طباخان تصریح کرد: قیمت 29 هزار تومان برای یک دست کامل مقرون به صرفه نیست و برخی اعضا به گرانفروشی روی آورده‌اند.
رواسیان درباره قیمت اقلام کله پاچه گفت: قیمت زبان 6000 تومان، پاچه 2500 تومان، مغز 4500 تومان، یک جفت چشم 3000 تومان و گوش و بناگوش 4500 تومان است.

احداث رآکتور هسته‌ای شیراز
شبکه ایران: رآکتور هسته ای شیراز در نزدیکی شمال شیراز قرار دارد و می‌تواند این شهر را به قطب مطالعات دانش هسته‌ای تبدیل کند و در صورت تأمین دقیق اعتبار، این پروژه سه تا پنج سال آینده افتتاح می‌شود. طراحی این راکتور به پایان رسیده و رآکتور 10 مگاواتی شیراز، رآکتوری تحقیقاتی و از نوع آب سبک استخری است که پس از راکتور تهران دومین راکتور تحقیقاتی کشور محسوب خواهد شد.

اخبار کوتاه
 *پس از پیروزی منتخب ملت در انتخابات، یکی از رؤسای احزاب اصلاح‌طلب (محمدرضا خاتمی)  به منتخب مردم می‌‌گوید: حالا وقتش است اقدام کرده و سران فتنه را آزاد کنیم که منتخب مردم در جواب او می‌گوید این که خودت آزاد هستی باید خدا را شکر کنی.
*  «جان برد» وزیر خارجه کانادا در نامه‌ای سرگشاده به مردم ایران از موضع هفته پبش خود عقب‌نشینی کرد. برد پس از انتخابات نتایج انتخابات ایران را به‌دلیل آنچه او «آزاد نبودن فضای سیاسی ایران» خوانده بود، «بی معنی» دانسته بود که این سخنان با واکنش ایرانیان در کانادا روبه‌رو شد. آن‌ها از وزیر خارجه کانادا خواستند که از میلیون‌ها ایرانی که در این انتخابات برای کشورشان رأی دادند، پوزش بخواهد. وزیر خارجه کانادا با تغییر مواضع خود در نامه سرگشاده‌ای که روزنامه «گلوب اند میل» آن را منتشر کرده است، «حضور خیره‌کننده مردم ایران در پای صندوق‌های رأی» را ستوده و به آن‌ها تبریک گفته است.
*  یک روزنامه لبنانی با تحلیل نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نوشت: اسرائیل بزرگ‌ترین بازنده این انتخابات است. روزنامه السفیر چاپ بیروت افزوده است: «دولت دکتر حسن روحانی، در سیاست خارجی راه میانه‌ای در پیش خواهد گرفت، ولی این روش نه‌تنها به معنای عدول از اصول و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود، بلکه کاملاً منطبق بر آن است.» این تحلیل روزنامه السفیر پاسخی است به اظهارات ضدایرانی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که گفته است: «با وجود پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، تلاش‌های‌مان را برای منزوی ساختن ایران ادامه خواهیم داد.»
 * به گفته نزدیکان حسن روحانی تمام گمانه‌هایی که این روزها درباره کابینه روحانی مطرح می شود خلاف واقع بوده و تنها قطعی‌ترین گزینه برای دولت آینده انتصاب حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور منتخب به عنوان ریاست دفتر رئیس‌جمهور است. آقایان هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی نیز در زمان ریاست‌جمهوری برادران خود یعنی محمد و علی را برای ریاست دفتری برگزیدند.
 * بر اساس اخبار رسیده شیخ «حمد بن‌خلیفه آل ثانی» امیر شیخ‌نشین قطر به‌دنبال جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، نامه‌ای به نخست‌وزیر این رژیم ارسال و طی آن متعهد شد تا زمانی که حماس در قطر حضور دارد، سلاح این جنبش علیه اسرائیل استفاده نخواهد شد. در این نامه آمده است که امیر قطر تأکید کرد که دوحه به حماس ابلاغ کرده است که قطر آماده است نیازهای مربوط به بازسازی نوار غزه را پس از پایان عملیات نظامی تأمین کند؛ اما این کمک‌های مالی تنها در چارچوب سازوکارها و برنامه‌های قطر هزینه خواهد شد.


https://shoma-weekly.ir/hvGVNB