گفته می‌شود که...

عالی‌ترین «نشان» دولتی چیست؟/ چمران دیدار با ‌هاشمی را تکذیب کرد/ از خروج هدایا خبر ندارم/ داستان خیالی دادستانی آمریکا درباره ایران!/ برگزاری کنگره‌ای ضدایرانی/ پاپ سابق: خداوند گفت استعفا دهم و ...

اعتراف فتنه‌گران به تندروی!

پایگاه اینترنتی «رادیو زمانه» که با چند تن از اعضای جوان‌تر حزب منحله مشارکت گفت‌وگو کرده از قول یکی از آن‌ها می‌نویسد:‌ «اگر تندروی نمی‌شد، الان وزرای اصلاح‌طلب مجبور نبودند بروند پشت میکروفون و اعلام برائت کنند از فتنه. بهانه به دست اصول‌گرایان افتاد تا مانع ورود اصلاح‌طلبان به کابینه شوند. تنها دلیل مخالفت نمایندگان اتفاقاتی بود که بعد از سال ۱۳۸۸ رخ داد. باید به نتیجه انتخابات احترام گذاشت. ببینید اگر الان اصول‌گرایان نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرفتند و اردوکشی خیابانی می‌شد چقدر به ضرر ما بود.» یک عضو دیگر حزب منحله مشارکت نیز به رادیو زمانه گفت: «وقتی در برابر یک ساختار، اقدام انقلابی می‌کنیم دیگر نمی‌توانیم برگردیم داخل ساختار. وضعیت الان ما اینجوری است. نظرات مختلف است. برای فعالیت مشترک در قالب گروه، سازمان و حزب باید بین اعضا حداقل ۷۰ درصد شباهت فکری باشد، ولی الان در بین گروه‌ها این‌طوری نیست. به همین دلیل اختلافات، جنبش(فتنه) سبز به پیروزی نرسید، چون باعث شد زمان از بین برود. درباره کابینه جدید هم نظر مشترک نداریم. نمی‌شود یک عضو ما داخل زندان باشد و روی حرف خودش بایستد و یک عضو دیگر بگوید اشتباه کردیم.»!

برچیده شدن یک نماد ضد استعماری!

گفته می‌شود به‌تازگی مجسمه‌ «غضنفرالسلطنه برازجانی» از مبارزان ضداستعمار انگلیسی بوشهر که تازه چند ساعت در میدان روبه‌روی دژ شهر برازجان نصب شده بود با دستور فرماندار و شورای تأمین به پایین کشیده شد! «محمدتقی گرمسیری» عضو شورای اسلامی شهر برازجان، درباره این موضوع گفت: نصب مجسمه غضنفرالسلطنه و مجاهد برازجانی مصوب شورای اسلامی شهر برازجان بوده و مصوبات پس از گذشت 15روز از تصویب اگر ارگانی به آن اعتراض نداشت، لازم‌الاجرا خواهد بود. وی ادامه داد: پس از تصویب این مصوبه و گذشت مدت قانونی از آن و اعتراض نکردن هیچ یک از نهادها، شهرداری اقدام به نصب آن‌ها در میادین مذکور کرد. عضو شورای شهر افزود: پس از نصب تندیس، جلسه‌ای در فرمانداری تشکیل شده و شورای تأمین در آن جلسه، تصمیم به پایین کشیدن تندیس غضنفرالسلطنه برازجانی از میدان مذکور می‌گیرد. یک عضو شورای شهر برازجان هم با بیان اینکه نصب تندیس غضنفرالسلطنه مورد درخواست اکثریت مردم دشتستان بوده، گفت: مراحل قانونی نصب تندیس طی شده و برداشتن آن غیر قانونی است. به تصریح مؤلف کتاب «طوفان در ایران» صفحه 385 بانک شاهی به تلافی مخالفت و مبارزه غضنفرالسلطنه با انگلیسی‌‌ها مبلغ چهل هزار تومان پول او را ضبط و مصادره کرد» گفتنی است غضنفرالسلطنه بارها با اشغالگران انگلیسی در جنوب جنگیده است و یکی از حامیان رئیس علی دلواری بوده است.

دست و پا زدن برای ماندن در قدرت!

فردی که در طول هشت سال گذشته با پرونده‌سازی باعث اخراج یا بازنشستگی اجباری بسیاری از مدیران زبده و با تجربه نفتی شده است با تغییر دولت و زمزمه‌های خداحافظی از سفره پرنعمت وزارت نفت، تصمیم به افشاگری در حضور دکتر روحانی، رئیس‌جمهوری گرفته است!

این فرد که «ح.ش» نام دارد یکی از مسببان اصلی قرارگرفتن افرد ناکارآمد و غیرمتخصص در پست‌های مختلف وزارت نفت است. ح.ش» که با مدرک کارشناسی شیلات! در وزارت نفت مشغول به کار بود و با حمایت‌های خاص حلقه انحرافی عضو هیئت‌مدیره چند شرکت مهم نفتی بود، به تازگی ضمن ارسال نامه‌ای به دفتر آقای روحانی، رئیس‌جمهوری درخواست ملاقات حضوری کرده تا به قول خود اسرار مهمی از پشت پرده آنچه در وزارت نفت می‌گذرد، ارائه کند. شنیده‌ها حاکی است این درخواست با پاسخ منفی دفتر رئیس‌جمهوری مواجه شده است.

ملاقات هاشمی و قالیباف

پایگاه‌ «آینده آن‌لاین» نزدیک به خانواده هاشمی از ملاقات محسن هاشمی با قالیباف خبر داد و از قول منابع آگاه خود نوشت: «این دیدار در ارتباط‌ با موضوع انتخاب شهردار بوده و قالیباف طی آن به هاشمی گفته که قصد دارد در شهرداری بماند.» آینده می‌افزاید: پیش از این حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دولت یازدهم به قالیباف پیشنهاد کرده بود ریاست سازمان حفاظت محیط زیست را بپذیرد. قالیباف اما این پیشنهاد روحانی را رد کرده و در پاسخ گفته است: «در شهرداری تهران می‌توانیم در خدمت شما باشیم و از رئیس‌جمهور خواسته، سنت سابق در زمینه حضور شهردار تهران در جلسات کابینه را برای خدمات‌رسانی بهتر به پایتخت احیا کند. همچنین براساس گزارش‌های موثق، با قطعی شدن تصمیم قالیباف برای حضور در شهرداری تهران، وی دارای رأی حداکثری در شورا است.

«ابتکار یک‌جانبه» یا باج یک‌جانبه!

روزنامه اصلاح‌طلب بهار در یادداشتی با عنوان «ابتکار یکجانبه» در موضوع هسته‌ای با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان خواستار اعتمادسازی یکجانبه از سوی جمهوری اسلامی ایران با غرب و امتیاز دادن یکسویه به آن‌ها شد! بهار نوشت: تاکنون موضوع هسته‌ای، عمدتاً تمرکز بر معامله (بده- بستان) بوده است؛ اما سیاست «ابتکار یکجانبه» خروج از این چارچوب را پیشنهاد و یک اقدام اعتمادساز یک‌طرفه را توصیه می‌کند. در واقع در موضوع هسته‌ای، دستگاه دیپلماسی ایران باید دست به یک «ابتکار یکجانبه» اعتمادساز بزند. بدون آنکه بخواهد ما‌به‌ازا و امتیازی در قبال آن دریافت کند. این «ابتکار یکجانبه» اعتمادساز می‌تواند در هر یک از حوزه‌های شفاف‌سازی در برنامه هسته‌ای، اقدامی در راستای ارتقای نظام راستی‌آزمایی یا عدم ‌اعمال حقی از حقوق‌مان باشد. این رسانه افراطی اصلاح‌طلب در ادامه به توجیه پیشنهاد خود پرداخت و نوشت: «ابتکار یکجانبه» از سوی ایران کارکرد «اعتمادسازی» دارد و نشان‌دهنده حسن‌نیت و همچنین عزم سیاسی کشور برای حل پرونده هسته‌ای است»!

فشار اصلاح طلبان به وزیر ارشاد

اخبار رسیده حاکی از آن است که فشارها از سوی افراطیون اصلاح‌طلب برای تحمیل مدیران موردنظر خود بر وزیر ارشاد شدت یافته است. مدیر اسبق مرکز موسیقی وزرت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره اصلاحات از جمله گزینه‌هایی است که تلاش می‌شود در وزارت ارشاد به‌کارگیری شود. همچنین معاونت سینمایی، معاونت هنری، موزه هنرهای معاصر و مرکز هنرهای تجسمی و دفتر موسیقی از جمله مراکزی است که هدف تسخیر افراطیون قرار گرفته است.

مجسمه‌رفسنجانی رونمایی میشود

ساخت مجسمه اکبرهاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت به سفارش موزه شهید بهشتی و در ابعاد واقعی چهارم شهریورماه به پایان رسیده و روز ششم شهریورامروز - این مجسمه در جایگاه خود در موزه شهید بهشتی نصب میشود.

احتمال انتصاب سلطانی‌فر در یک پست کلیدی دولت

برخی اخبار رسیده حاکیست، حکم معاونت سیاسی وزارت کشور قرار است به نام مسعود سلطانی‌فر زده شود.

این اقدام در ادامه انتصاب پرحاشیه نجفی به ریاست میراث فرهنگی، دومین حکمی خواهد بود که برای سه وزیر پیشنهادی رد صلاحیت شده توسط مجلس زده می‌شود.باید دید کسانی که انتصاب نجفی را به ریاست میراث فرهنگی، دهن کجی به مجلس دانسته بودند چه برخوردی با انتصاب سلطانی‌فر به معاونت سیاسی وزارت کشور خواهند داشت.انتخاب چنین معاونت مهمی برای سلطانی‌فر نشان می‌دهد فشار جریان دوم خرداد بر رئیس جمهور بسیار سنگین‌تر از حد تصور است و این جریان مناصب مهمی را در دولت هدف گرفته است.

بنا بر این گزارش، علت تاخیر در این انتصاب، مقاومت رحمانی فضلی وزیر کشور است که تا این لحظه امضای این حکم را نپذیرفته است.لازم به ذکر است سلطانی‌فر از چهره های دوم خردادی و عضو حزب اعتماد ملی است که به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده بود و نتوانست رای اعتماد نمایندگان مردم را کسب کند.

پاپ سابق: خداوند گفت استعفا دهم
«پاپ بندیکت» در اولین مصاحبه خود پس از کناره‌گیری از مقام پاپ با خبرگزاری کاتولیک زنیت (Zenit) سکوت چندماهه خود را با ادعاهایی عجیب شکست. وی در این مصاحبه ادعا کرد استعفای وی در ماه فوریه دستور الهی بوده است و وی این دستور را طی یک مکاشفهعرفانی از خداوند دریافت کرده است. این پاپ ۸۶ ساله که در ۶۰۰ سال گذشته اولین پاپی بود که خود استعفا داد، در پاسخ به این پرسش که چه چیز وی را مجبور به استعفا و خانه‌نشینی کرده است، گفت: «خداوند به من فرمان داد.» این در حالیست که ادعاهای جدید پاپ بندیکت کاملاً با توضیحات وی به کاردینال‌ها در زمان اعلام استعفا مغایر است. وی به کاردینال‌ها گفته بود که به دلیل کهولت سن و ضعف بدنی، بیش از این قادر به حضور در این منسب نیست. اما برخی کارشناسان، علت اصلی این استعفا را نه الهامات الهی و نه کهولت سن بلکه رسوایی‌های اخلاقی و کودک‌آزاری‌های وی می‌دانند که در ۷ سال گذشته تیتر اول خبرگزاری‌های جهان بود.

جلوگیری از حضور توفیقی در تلویزیون

شنیده شد که از حضور سرپرست وزارت علوم در تلویزیون ممانعت به‌عمل آمد. انتخاب نوشت؛ درحالی که مسئولان «گفت‌وگوی ویژه خبری» خواستار حضور جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم شده بودند در آخرین لحظات دعوت خود را پس گرفتند! این درحالی است که هماهنگی‌ها بین دفتر توفیقی و تلویزیون، روال عادی خود را داشته اما یکباره مسئولان گفت‌وگوی ویژه خبری از سرپرست وزارت علوم عذرخواهی کرده و آرزو کردند «در فرصت دیگر میزبان دکتر توفیقی» باشند! گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما که قرار بود دوشنبه‌شب از تلویزیون پخش شود، با تغییر مهمان و موضوع برنامه به بررسی مسائل منطقه پرداخت.
القاعده به‌دنبال انتقام‌گیری از سلسله صفوی!
ترویج دودستگی و چند دستگی و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی یکی از سیاست‌های خطرناک کشورهای استعمارگر برای از بین بردن وحدت در جوامع اسلامی بوده است. در دو سال گذشته و در پی تشدید جنگ داخلی در سوریه، گروه‌های تروریستی و تکفیری از جمله القاعده و رسانه‌های مخالف ایران و حزب‌الله در کشورهای عربی منطقه و برخی نویسندگان عرب از ایران با عنوان «صفوی‌ها» یاد می‌کنند و مدام هشدار می‌دهند: مراقب گسترش نفوذ صفوی‌ها در کشورهای عربی باشید. از همین‌رو اصطلاح «صفوی» برای توصیف شیعیان و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در کلام رهبران القاعده امری تازه باب شده است و اشاره‌ای است به رویکردهای شیعی سلسله صفوی در ایران در دوره اوج عظمت امپراتوری عثمانی که نماد خلافت اسلامی و اسلام اهل تسنن بود.
سانسور سخنان آیت‌ا...‌هاشمی
شنیده شد که یک رسانه معتقد است رسانه ملی از پخش سخنرانی‌ هاشمی طفره رفته است. جمهوری اسلامی نوشت؛ در مراسم روز پزشک که در سالروز ولادت دانشمند و حکیم ایرانی ابوعلی سینا با حضور آیت‌ا...‌هاشمی‌ و دکتر قاضی زاده‌هاشمی وزیر بهداشت تشکیل شد، صداوسیما با حاشیه‌پردازی این مراسم از پخش کردن سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خودداری کرد و حتی تلویزیون از نشان دادن چهره وی نیز طفره رفت.

انتصاب عجیب
شنیده شد که دکتر روحانی درحالی کار خود را در دولت شروع کرده که هنوز پرونده‌هایی جنجالی از دولت احمدی‌نژاد، هر روز خبرساز می‌شود. روزنو نوشت؛ یکی از این پرونده‌های خبرساز ماجرای انتصاب 30 نفر از نزدیکان، نمایندگان مجلس و فرزندان شهدا توسط محمدرضا اسکندری، رئیس سازمان اقتصادی کوثر در هیات مدیره شرکت‌های تابعه این سازمان است که زیرمجموعه بنیاد شهید محسوب می‌شود. جالب آنجاست که همه این احکام صادره در تاریخ 22/5/92 صادر شده است و این درحالی است که در این تاریخ دولت جدید حدود 10 روز از آغاز فعالیتش می‌گذشته اما آقایان همچنان مشغول انتصابات غیر قانونی در دستگاه مربوطه خود بودند.

عالی‌ترین «نشان» دولتی چیست؟
شنیده شد که عالی‌ترین نشان دولتی، جایزه جهانی امام خمینی(ره) است. خراسان نوشت؛ درحالی که براساس آیین‌نامه اعطای نشان‌های دولتی، نشان «انقلاب اسلامی» به‌عنوان عالی‌ترین نشان جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که برای هر دوره ریاست‌جمهوری یک عدد است و پس از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری به وی تعلق می‌گیرد، براساس ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جایزه جهانی امام خمینی(ره) عالی‌ترین نشان جمهوری اسلامی ایران است که حداکثر به 2 نفر در سال اعطا می‌شود.

چمران دیدار با ‌هاشمی را تکذیب کرد
شنیده شد که رئیس شورای شهر تهران گفت: با محسن ‌هاشمی کاندیدای اصلاح‌طلبان برای شهرداری تهران هیچ گونه دیداری نداشته‌ام. آریا نوشت؛ مهدی چمران درخصوص اینکه آیا با کاندیدای اصلاح‌طلبان دیداری داشته است، اظهار کرد: من با محسن‌ هاشمی کاندیدای اصلاح‌طلبان هیچ‌گونه دیداری درخصوص پست شهرداری تهران نداشته‌ام. وی درخصوص جلسات غیررسمی شورای چهارم و بحث انتخاب شهردار پایتخت نیز بیان کرد: کاندیداهای اصولگرایان ازجمله قالیباف، نیکزاد، رستم قاسمی و دیگران مطرح هستند که در حال حاضر هنوز تعداد این کاندیداها محدود نشده و به ۲ یا ۳ نفر نرسیده است.


انتقال نیروگاه اتمی بوشهر به کارفرمای ایرانی
شنیده شد که رئیس نیروگاه اتمی بوشهر و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه‌های اتمی ایران گفت: در آینده نزدیک مسئولیت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهراز پیمانکارروسی به کارفرمای ایرانی واگذار می‌شود. حسین درخشنده تصریح کرد: ما باید با احساس مسئولیت و تعهد ملی مذهبی که داریم مسئولیت و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.
وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر تولید برق با انرژی پاک است تصریح کرد: شاخص‌های عملیاتی در نیروگاه بوشهر برای تولید برق ایمن، مطمئن و اقتصادی استخراج شده است که چند سالی است کارشناسان و کارکنان با برنامه ریزی تدوین شده فعالیت خود را در این راستا انجام می‌دهند. وی ادامه داد: تمامی کارکنان ایرانی در نیروگاه اتمی بوشهر از پیمانکار کسب تجربه کرده‌اند و مجوز لازم برای نگه‌داری نیروگاه اتمی بوشهر دریافت داشته‌اند.

درخواست 400امضایی برای برکناری شریعتی
شنیده شد که جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علامه طباطبایی با نگارش نامه‌‌ای سرگشاده خواستار برکناری هر چه سریعتر صدرالدین شریعتی رئیس این دانشگاه شده اند. 400 دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبایی در این نامه بخشی از عملکرد تندروانه رئیس دانشگاه علامه طباطبایی را یادآور شده اند. رونوشتی از این نامه برای دفتر ریاست جمهوری، سرپرست وزارت علوم و کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

از خروج هدایا خبر ندارم
ولی‌الله مبینی، سرپرست تشریفات دفتر رئیس‌جمهور از خبر خروج 2هزار و 283 قلم هدیه رئیس‌جمهور سابق از موزه هدایای ریاست‌جمهوری در مجموعه سعدآباد که گفته می‌شود یک شب قبل از برگزاری مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور یازدهم صورت گرفته است، ابراز بی‌اطلاعی کرده.وی در پاسخ به این سوال که این خبر به نقل از یک منبع آگاه اعلام شده است، به مهرگفته: بهتر است دنبال اسم کسی که این خبر را اعلام کرده بگردید و پس از اینکه نام او را پیدا کردید، موضوع را از خودش جویا شوید.

غیبت احمدی‌نژاد در جلسات مجمع استمرار می‌یابد؟
روزنامه اعتماد در گزارشی نوشته:غیبت احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر حاشیه‌های رئیس دولت‌های نهم و دهم است. بعد از تنفیذ رئیس‌جمهور دولت یازدهم، محمود احمدی‌نژاد با حکمی از سوی رهبری به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد اما تاکنون وی حاضر نشده در مجمعی حضور داشته باشد که ریاست آن را آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بر عهده دارد.پیش از این هم علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌‌ای احمدی‌نژاد طی گفت‌وگویی با «اعتماد» این مسئله را پیش‌بینی کرده و گفته بود حتی در صورتی که احمدی‌نژاد به عضویت در مجمع تشخیص منصوب شود بعید می‌داند او حاضر به قرار گرفتن در کنار افرادی باشد که آنها را شایسته آن جایگاه نمی‌داند. پیش‌بینی جوانفکر درست از آب درآمد و ظاهرا احمدی‌نژاد بنا ندارد روزهای شنبه از ساختمان لادن به ساختمان مرمر برود.

پرونده برای فاطمه هاشمی
محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل‌مدافع فاطمه هاشمی گفته: پرونده موکلم با اعلام جرم دادستانی تهران تشکیل شده است.علیزاده‌طباطبایی به ایسنا گفته: موکلم نسبت به اظهاراتی که در مجلس درباره مهدی هاشمی شده بود واکنش نشان داد و اعتراض داشت که چرا دستگاه قضایی عکس‌العملی در این مورد نداشته است.علیزاده گفته: در حال حاضر دادستانی تهران علیه موکلم اعلام جرم کرده است و ما امیدواریم که موضوع در مرحله دادسرا حل شود.وی گفته: هنوز موکلم به دادگاه احضار نشده است.

الزام دولتی ها برای فرهنگ سازی درباره آسیب های مصرف اغذیه حرام
بر اساس ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارتخانه هایی چون بهداشت، آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما، مقرر شده نسبت به طراحی و تدوین برنامه جامع فرهنگی و اطلاع رسانی برای القاء مضرات و آسیب های فردی و اجتماعی مصرف نوشیدنی ها و اغذیه حرام از طریق مراجع تخصصی و مراکز تربیتی مرتبط توسط این دستگاهها اقدام شود.
ارسال ماهوارهی مخابراتی اسرائیل به فضا برای جاسوسی از ایران!

قرار است یک ماهوارهی مخابراتی متعلق با رژیم غاصب صهیونیستی با نام ''عاموس 4'' شنبهی آینده از مرکز فضایی ''بایکونور'' واقع در قزاقستان، به فضا پرتاب شود.

این ماهوارهی فضایی با یک موشک روسی به فضا فرستاده خواهد شد.

گفته می شود این ماهواره برای کاربردهای مخابراتی در مدار زمین قرار خواهد گرفت، اما شبکه دو تلویزیون اسرائیل ابراز عقیده کرده است که احتمالا از این ماهواره برای جمع آوری اطلاعات از کشورهایی همچون سوریه و ایران نیز استفاده شود.

لغو واردات 1000 خودروی خارجی توسط دولت یازدهم
در حالی بر اساس مصوبه شماره "۲۳۴۵۴۴/ت۴۸۱۷۶هـ" که در تاریخ30 بهمن سال گذشته به تصویب هیئت دولت دهم رسیده بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز ورود و ترخیص هزار دستگاه خودروی خارجی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی را اخذ کرده بود که این موضوع پس از بررسی توسط مدیران دولت یازدهم، بر اساس ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه لغو شد.

جهش قابل ملاحظه زنان سرپرست خانوار
هم‌اکنون حدود ۱۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و طبق آماری که معاون حمایت و سلامت کمیته امداد بر اساس سرشماری سال ۹۰ داده، جهش قابل ملاحظه‌ای در بخش زنان سرپرست خانوار مشاهده می‌شود؛ به‌طوری که این زنان با «یک میلیون و ۳۰ هزار نفر» جمعیت، دومین فراوانی این کمیته پس از سالمندان به حساب می‌آیند و هر کدام سرپرستی یک تا چند نفر را بر عهده دارند. فوت همسر، طلاق، اعتیاد، زندان، بیکاری و بسیاری موارد دیگر از زمینه‌های تبدیل شدن زنان به «زن سرپرست خانوار» است که از همراهی همسران‌شان در زندگی محرومند.
داستان خیالی دادستانی آمریکا درباره ایران!
دادستانی آمریکا در یک داستان‌سرایی خیال‌انگیز و جالب، ادعا کرده است که فردی را بازداشت کرده که داخل کفش‌هایش به ایران اورانیوم می‌برد! دادستانی آمریکا «پاتریک کامبل» شهروند سیرالئون را به اتهام تلاش برای فروش باواسطه هزار تن اورانیوم خام (کیک زرد) به ایران بازداشت کرد. او در حالی در نیویورک بازداشت شد که نمونه‌ای از اورانیوم فروشی را در وسایل خود پنهان کرده بود. در شکایت‌نامه دادستانی علیه وی آمده است: روز چهارشنبه گذشته به هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی کندی نیویورک از سیرالئون بازداشت شد در حالی که در کفی کفش خود مقداری اورانیوم پنهان کرده بود.
برگزاری کنگره‌ای ضدایرانی

قرار است رئیس اقلیم کردستان عراق با محوریت حزب دموکرات کردستان عراق و حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به «پ.ک.ک» کنگره‌ای با نام «کنگره ملی کُرد» را در 24 شهریور ماه جاری برگزار کند که پشت پرده آن حکایت از تقابل این کنگره با منافع ایران دارد. در این زمینه بارزانی که گویا به گمان خود درصدد تشکیل «کردستان بزرگ» است، طی سخنانی تأمل‌برانگیز چنین گفته است: اولین هدف از برگزاری این کنگره رسیدن به یک استراتژی واحد کُردی در منطقه است و دومین هدف مهم این کنگره که به صورت نهادی شبیه اتحادیه عرب عمل خواهد کرد، تشکیل یک پارلمان ویژه برای کردستانات است. این پارلمان درباره مسائلی که مربوط به حوزه صلاحیت سیاسی و قضایی دولت های منطقه از جمله ایران است، فعالیت خواهد کرد! تأسف‌برانگیز این است که متولیان این کنگره علاوه بر دعوت از احزاب و سازمان‌های کُردی کشورهای عراق، ترکیه و سوریه از گروهک‌های تروریست و ضدانقلاب ایرانی متشکل از: سه شاخه از سازمان تروریستی کومله، دو شاخه از گروهک منحله دموکرات، گروهک تروریستی پژاک و گروهک تروریستی خبات که با گروهک منافقین ائتلاف کرده است نیز به‌عنوان نمایندگان اکراد ایرانی دعوت کرده‌اند و جالب‌تر اینکه، اکراد صهیونیست مقیم رژیم صهیونیستی که عمدتاً ایرانی هستند نیز از مدعوین ویژه کنگره مزبور هستند!

مزاحمت برای دیگران؟!

«جواد کریمی قدوسی» عضو کمسیون امنیت ملی در واکنش به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی درباره جبهه مقاومت گفت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فصلنامه مطالعات بینالمللی به تشریح رویکردی در سیاست خارجی با عنوان «دیپلماسی اعتدال» می‌پردازد که در بخشی از آن از مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین به‌عنوان ابزار جمهوری اسلامی ایران برای مزاحمت دیگران یاد می‌کند و می‌گوید:‌ «در مورد حزب‌الله که شیعه و بخش عمده ملت لبنان است و در تاریخ همیشه مظلوم بوده هم برای فلسطین و هم برای لبنان. اینها قابل دفاع بوده است. به شرط اینکه ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است.»


طرح‌های آمریکا در سوریه
ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نامه‌ای به «الیوت انگل» یکی از نمایندگان دموکرات کنگره این کشور نوشت: دولت باراک اوباما حتی با مداخله محدود نظامی در سوریه نیز مخالف و معتقد است اگر کنترل سوریه به‌ دست شورشیان بیفتد، آن‌ها از منافع آمریکا حمایت نخواهند کرد.
وی در این نامه راهکار پیروزی مخالفان مسلح بر بشار اسد را به شرح ذیل بیان کرده است:
۱ـ پراکنده‌تر شدن مخالفان و افزایش گروه‌های مسلح تندرو؛ ما باید گروهی را انتخاب ‌کنیم که در صورت تغییر توازن قوا، آماده حمایت از منافع خود و منافع ما باشد، اما چنین جناحی در میان مخالفان یافت نمی‌شود.
۲ـ ارتش آمریکا می‌تواند نیروی هوایی بشار اسد را زمین‌گیر کند و توازن قوا را به سود مخالفان تغییر دهد، اما چنین رویکردی ایالات متحده را به جنگ دیگری در جهان عرب می‌کشاند و هیچ راهبردی برای صلح در سوریه که گرفتار جنگ‌های قومی و قبیله‌ای است به وجود نخواهد آمد.
۳ـ مداخله نظامی آمریکا نمی‌تواند مسائل تاریخی، قومی، مذهبی و قبیله‌ای سوریه را حل‌وفصل کند.
۴ـ اختلافات در سوریه بسیار عمیق و ریشه‌ای است و از این‌رو درگیری بلندمدتی میان گروه‌های مختلف وجود داشته است و این درگیری‌ها پس از دوران بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هم ادامه خواهد داشت.
عاقبت فتواهای حساب‌نشده دامن مصر را گرفت
دکتر «شوقی علام»، مفتی مصر تأکید کرد که استفاده از فتواهای دینی و سوءاستفاده از آن‌ها برای تشدید اختلافات و ایجاد شکاف میان مسلمانان و فرزندان امت واحد و تهمت زدن بیهوده به مردم و مذمت دین آن‌ها به‌خاطر اختلافات سیاسی، امری ناپسند و حرام است.
دکتر «احمد الطیب» شیخ الازهر نیز تأکید کرد که کشته شدن نظامیان در حادثه اخیر رفح نشان می‌دهد مصر در معرض یک جنگ واقعی قرار دارد. او از تمامی آحاد ملت مصر و مؤسسات و احزاب و گروه‌ها خواست برای نجات مصر از هرج‌ومرج، متحد و یکدل شوند و برای مبارزه با ترور سیاه که امنیت مصر را تهدید می‌کند، بسیج شوند.
مؤسسه جینز: پهپادها همسایه ناوهای آمریکایی شدند
مؤسسه مطالعات دفاعی «جینز» آمریکا در گزارشی مدعی شد که ایران به‌تازگی یک پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین در جزیره قشم تأسیس کرده است. در گزارش این مؤسسه آمده است که تصاویر ماهواره‌ای اخیر نشان می‌دهد ایران یک پایگاه جدید در این منطقه تأسیس کرده است. مؤسسه جینز در گزارش خود می‌نویسد احتمالاً ایران از این پایگاه برای به پرواز درآوردن هواپیماهای بدون سرنشین «شاهد ـ‌ ۱۲۹» که قادر است پروازهای شناسایی انجام دهد و نیز به ناوها و کشتی‌های جنگی حمله کند، استفاده می‌کند. مؤسسه جینز در گزارش خود می‌نویسد ایران از هواپیماهای بدون سرنشین مستقر در این پایگاه می‌تواند حرکت ناوهای آمریکایی در تنگه هرمز را رصد کرده و در صورت نیاز به ناوهای در حال عبور از تنگه هرمز حمله کند.

هادی رئیس‌جمهور؟!
مشرق نوشت: شنیده‌ایم تنظیم و ویرایش نطق‌های مهم روحانی توسط هیئتی به سرپرستی هادی خانیکی انجام می‌شود. خانیکی در زمان ریاست‌جمهوری خاتمی نیز در تنظیم سخنرانی‌ها و نامه‌ها و بیانیه‌های وی نقش مؤثری داشت.
مهم‌ترین مسئله دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا درباره ایران!
«مارک دوبویتز»، مدیر مرکز موسوم به دفاع از دموکراسی‌ها که موافق سرسخت تشدید تحریم‌ها بر ضد ایران است، ابراز داشت که مقدار ذخایر ارزی خارجی ایران که در دسترس این کشور هستند، مهم‌ترین مسئله‌ای است که دستگاه‌های اطلاعاتی باید به آن پی ببرند. دانستن این مسئله نشان خواهد داد که ایرانیان قبل از دسترسی به نقطه بدون بازگشت هسته‌ای از نظر اقتصادی می‌میرند یا پس از آن؟! پیشنهاددهندگان تحریم‌ها امیدوارند که مشکلات اقتصادی، ایران را به تغییر رفتار ملزم کند. اما تشخیص تأثیر ابعاد واقعی تحریم‌ها هم تقریباً غیرممکن است چرا که ایرانی‌ها داده‌های اقتصادی خود را با تأخیر زیاد و یا غیردقیق منتشر می‌کنند.

اخبار کوتاه:

* یکی از پایگاه‌های اینترنتی نوشت: به‌تازگی سایت آیت‌الله هاشمی در قسمت «موزه مطبوعات» صفحه‌ای از روزنامه کیهان را منتشر کرد که امام شدیداً نسبت به خط تخریب دولت تذکر داده‌اند و با این کار، به دنبال به نقد کشیدن نشریات منتقد دولت رفت؛ اما واکنش به این سایت هم جالب بود. یکی از کاربران در کامنتی نوشت: «به آقای رفسنجانی باید عرض کرد، امام، حمایت از دولت را برای همیشه عنوان کرده بودند نه برای دوره خاصی! در دولت آقای احمدی‌نژاد شما نه تنها این کار را نکردید، بلکه دولت را با عوامل خود تضعیف کردید. یکی دیگر نوشت: «دولت الآن فقط دولت است آقای هاشمی؟! انحصارطلبی تا کی؟!»

*مدتی است که یک وبلاگ‌نویس نزدیک به یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهانه دفاع از برخی افراد در وبلاگ خود بی‌محابا به شخصیت‌های مختلف کشوری حمله و توهین می‌کند، گفتنی است این فرد به‌تازگی در راهروهای مجمع تشخص مصلحت نظام رفت و آمد زیادی پیدا کرده است.

* یک منبع آگاه از شکاف بین اصلاح‌طلبان و ریزش آرای محسن هاشمی بین اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر خبر داد. این منبع آگاه ‌ درباره انتخاب شهردار از سوی اصلاح‌طلبان،‌ اظهار داشت: عدم اجماع اصلاح‌طلبان موجب ناراحتی محسن مهر علیزاده شده است و وی از سردرگمی اصلاح‌طلبان انتقاد کرده است.

* «عبدالرضا رحمانی‌فضلی» وزیر کشور با «کاظم جلالی» نماینده شاهرود، برای پذیرش قائم‌مقامی وزیر و معاونت سیاسی وزارت کشور مذاکره کرده است. گفته می‌شود: دکتر جلالی نیز مخالفتی ابراز نکرده، اما پذیرش این مسئولیت را موکول به موافقت مجلس و ریاست آن کرده است.»

* پس از گذشت چند هفته از انتخاب و رأی اعتماد مجلس به کابینه دولت یازدهم، اصلاح‌طلبان با حالتی طلبکارانه از رئیس‌جمهور خواهان تغییر برخی افراد یا تغییر رویکرد این افراد هستند، در آخرین این اظهارنظرها یکی از وزرای دولت اصلاحات با انتقاد از انتخاب «رحمانی‌فضلی» به‌عنوان وزیر کشور گفته است: از انتخاب وزیر کشور گله‌مند هستیم و فکر می‌کنیم رحمانی‌فضلی باید این فضا را درک کند و دیدگاه خود را نسبت به اوضاع جدید اصلاح کند، اگر احساس شود که برخورد وی غیر متعادل است، مطمئناً مشکل ایجاد می‌شود!

* دولت با تشکیل کمیته‌ای که شامل «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور، «علی یونسی» معاون سیاسی- امنیتی رئیس‌جمهور (معاونت تازه تأسیس) و «رحمانی فضلی» وزیر کشور است استانداران را تعیین خواهد کرد! با این روند، اختیارات وزیر کشور درباره انتخاب استانداران کاملاً از وی سلب شده است. یکی از انتقادات همیشگی به دولت‌های قبل، عدم استقلال وزارت کشور در چینش استانداران بود.

* یکی از شیوخ سعودی در توئیتر اطلاعیه‌ای برای فرستادن همسرش برای جهاد نکاح! در سوریه منتشر کرد که بازتاب متفاوتی میان کاربران داشت و برخی اقدام او را سخیف و به دور از مردانگی توصیف کردند. این شیخ مطرح عربستانی، در صفحه شخصی خود در توئیتر به طور رسمی اعلام کرد: «حاضر است برای حمایت از مجاهدین (تروریست‌ها) که ضد بشار اسد می‌جنگند، همسر خود را برای جهاد نکاح به سوریه بفرستد.»!

*«احمد شهید» گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق‌بشر ایران پس از رسیدن حسن روحانی به ریاست‌جمهوری در ایران، نسبت به آنچه «بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران» خواند، ابراز خوشبینی کرد!

او گفت: «تاکنون دو نامه به حسن روحانی نوشته است، پس از پیروزی آقای روحانی در انتخابات و پس از آغاز رسمی ریاست‌جمهوری او.» این گفته احمد شهید در حالی از سوی رسانه‌های فتنه‌گر داخلی و خارجی مورد استقبال قرار گرفته است که وی بارها برای سندسازی علیه ایران از منافقین آدمکش و دیگر تروریست‌های تجزیه‌طلب و فراری، شواهد و سند علیه کشورمان جمع‌آوری می‌کند، کسانی که دست‌هایشان تا مرفق در خون ایرانیان غوطه‌ور است. دول غربی پس از فتنه 88 برای کمک به فتنه‌گران و با فشار، او را به‌عنوان گزارشگر حقوق‌بشر ایران، به سازمان ملل تحمیل کردند.

* کلاهبرداری 50 میلیارد تومانی یک نمایندگی شرکت سایپا در همدان تجمع مال‌باختگان در مقابل درب استانداری همدان را به دنبال داشت. به گزارش خبرنگار ما، صحبت‌های مال باختگان حکایت از عدم توجه استانداری همدان به عنوان یک مرجع قابل رجوع به این موضوع داشت.

آنها می‌گویند: مطابق گفته‌های مال‌باختگان تجمع کننده، این شرکت پس از دریافت نمایندگی از سایپا تهران، دفتر نمایندگی خود را به دو فرد با نام‌های (ش. م و ب، ث) واگذار نموده که پس از این واگذاری کلاهبرداری میلیاردی اتفاق افتاده است. گفته‌ها حاکی از این است که این شرکت پس از دریافت مبالغ ثبت‌نام خودرو از مال باختگان اقدام به واگذاری رسید جعلی و حواله جعلی به آنان نموده و یا ماشین‌های فروخته شده قبلی را به نام افراد جدیدی در سایت سایپا ثبت نموده است.

*
اخیراً فیلم کوتاهی در سایت یوتیوب قرار گرفته است که در آن گروه وابسته به "دولت اسلامی عراق و شام" با پرچم القاعده اقدام به پیاده کردن رانندگان کامیون در مرز سوریه و عراق می‌کنند. این تروریست‌ها پس از گرفتن مدارک رانندگان سوری از آنان درباره مسائل شرعی و تعداد رکعات نماز می‌پرسند که در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، آنها را با شلیک گلوله اعدام می‌کنند.

https://shoma-weekly.ir/hSYugh