گفته می‌شود که...

عاقبت گرفتن زن ورزشکار! / جلیلی و مشایی جمعه اعلام کاندیداتوری می‌کنند / دعوت از یهودیان برای ریاست جمهوری ایران/ ماجرای دختر ایرانی و بازیکن آرسنال/ اتفاقی نادر در صحنه انتخابات ایران/ مسئولیت لاریجانی در انتخابات / نقش عناصر فرقه بهائیت درگرانی‌ها و....

خطرات نامرئی فیس بوک
فیس بوک می تواند اطلاعات شما را به سازمان های مختلف بفروشد، عکس های شما را منتشر کند یا ایده های تجاری تان را استفاده کند و این کار از نظر قانونی هیچ منعی ندارد. این امر ممکن است هم اکنون برای شما بی اهمیت جلوه کند، ولی ارزش این اطلاعات را در بیست سال آینده در نظر بگیرید: زمانی که موقعیتی مهم از نظر سیاسی،اجتماعی و اقتصادی دارید و یک جمله یا عکس از شما در جوانی می تواند اعتبار شما را از بین ببرد.یا به زمانی فکر کنید که در یک معامله سیاسی، که معمولا مردم در آن ضرر می بینند، اکانت های کاربران مخالف یک دولت به آن دولت فروخته شود. بیشتر درآمد فیس بوک از تبلیغات است. در سمت راست هر صفحه شاهد تبلیغاتی هستیم که فیس بوک به ازای هر کلیک بر روی آنها، هزینه ای از سفارش دهنده تبلیغ دریافت می کند. این هزینه، بر اساس مخاطبان متفاوت است. برای مثال، اگر مخاطبان تبلیغ از ایالات متحده آمریکا و بالای 18 سال سن داشته باشند، هر کلیک روی تبلیغ 1.45 دلار هزینه خواهد داشت! کافیست روی یکی از همین تبلیغ های سمت راست کلیک کنید تا 1-2 دلار از جیب صاحب تبلیغ بکاهید و به حساب فیس بوک بریزید.هیچ کدام از ما حوصله خواندن 20-30 صفحه شرایط استفاده از فیس بوک یا هر نرم افزار دیگر را نداریم با زدن دکمه I Agree از آن رد می شویم. ولی توجه داشته باشید که تمام سوءاستفاده ها از طرف فیس بوک قانونی بوده، زیرا هرکدام از آنها دقیقا در سند شرایط سرویس دهی آمده و شما آن را پذیرفته اید، همانند یک قرارداد. اطلاعات فیس بوک بک-آپ گرفته می شوند. با پاک کردن اطلاعات خود از فیس بوک، این اطلاعات در حقیقت از بین نرفته و در بک-آپ ها موجود می باشند. در نهایت اگر اطلاعات شما توسط فیس بوک به کسی فروخته نشد، از اپ های فیس بوک نیز در امان ماندید و … بدانید که همیشه احتمال هک شدن شما یا فیس بوک وجود دارد.به عنوان مثال: در سال 2010، دولت چین برای مشاهده نامه های جیمیل برخی مخالفین و فعالین حقوق بشر آن کشور، سیستم های گوگل را هک کرد. هم اکنون برخی مدارس و کمپانی های خارج از کشور، اطلاعات پروفایل فیس بوک را برای گزینش مورد استفاده قرار می دهند. بسیاری از دولت ها از اطلاعات فیس بوک به عنوان مدرک در دادگاه استفاده می کنند و مهم تر از همه، کسی از اهمیت اطلاعات به ظاهر بی ارزش پروفایل شما در بیست سال آینده خبر ندارد.

رابطه نامشروع نماینده مجلس لو رفت
نماینده و معاون رئیس پارلمان بریتانیا و یکی از اعضای حزب محافظه بریتانیا به اتهام تجاوز جنسی بازداشت شد. به گزارش روزنامه بریتانیایی "ساندی تایمز" این نماینده به تجاوز به دو نوجوان متهم است.
دو نوجوان شاکی که اکنون در سن 20 سالگی بسر می برند مدعی هستند که "ایوانز " در فاصله زمانی بین ژوئیه 2009 تا مارس 2013 در منطقه "پندلتون" شهر لانکاشایر به آنها تجاوز کرده است. این نماینده در سال 2010 به هم جنس بازی خود اعتراف کرده و گفته بود که از دروغ گفتن دراین باره خسته شده است.

گاف بزرگ شبکه سی ان ان
وقتی مجری و گزارشگر شبکه سی ان ان ادعا کردند که در دو جای مختلف هستند و در حال ارسال گزارش هستند، دستشان رو شد زیرا آنها هر دو در یک پارکینگ قرار داشتند.
 روزنامه دیلی میل می نویسد: وقتی یکی از آنها به دروغ در حال گزارش از محلی برای مجری شبکه سی ان ان بود، با رد شدن یک اتوبوس در هر دو تصویر مشخص شد که گزارشگر در همان مکان قرار دارد و ادعای او برای ارسال گزارش از مکانی دیگر دروغی بیش نیست.

اتفاقی نادر در صحنه انتخابات ایران
به گزارش فارس، شب گذشته (چهارشنبه شب) به صورت اتفاقی در پرواز شیراز به تهران، 3 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در یک پرواز به هم رسیدند.
بر اساس این گزارش، غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت، کامران باقری‌لنکرانی نامزد جبهه پایداری و محسن رضایی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در این پرواز حضور داشتند.

همسر هاشمی: حاج آقا مطمئنا وارد عرصه انتخابات نمی‌شود
شنیده شد که عفت مرعشی مادر مهدی هاشمی رفسنجانی که برای شرکت در اولین جلسه دادگاه پسرش به دادگاه رفته بود، در جمع برخی از خبرنگاران گفت: اتهامات وارده به خانواده هاشمی و مرعشی وارد نیست. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ وی در مورد علت حضورش در دادگاه انقلاب اظهار داشت: بخاطر دادگاه مهدی هاشمی به اینجا آمده‌ام اما دادگاه را به وقت دیگری موکول کردند و از تاریخ بعدی برگزاری دادگاه اطلاعی ندارم. عفت مرعشی با اشاره به حضور آیت ا... هاشمی رفسنجانی در عرصه انتخابات بیان کرد: حاج آقا مطمئنا وارد عرصه انتخابات نمی‌شود.

دعوت از یهودیان برای ریاست جمهوری ایران
مدیر شبکه وهابی کلمه با توهین به ایرانیان گفت: «چرا نباید رهبر و رئیس جمهور ایران بدون در نظر گرفتن اینکه چه اعتقادی دارند و از چه دینی هستند به قدرت برسند.»
وی در ادامه بی پرده تر سخن گفت و تصریح کرد: «چرا رهبر، رئیس جمهور، وزراء، کابینه دولت و اعضای هیات مدیره مجلس حتما باید از فکر شیعی باشد. بگذارند یک مسیحی و یا یهودی به این منسب ها برسد و یا ادیان دیگر! چرا باید اینگونه تبعیض نژادی قائل شد!»
گفتنی است که 97درصد مردم ایران مسلمان هستند که 90درصد آنها شیعه می باشند ولی ارادت شبکه های وهابی که به دروغ خود را اهل سنت ایرن معرفی می کنند به یهود و صهیونیسم آنقدر بالا است که حاضراند ایران را که اسلامی ترین کشور دنیا است به آنان بسپارند.

دروغ پردازی صدای آمریکا
جام نیوز: سایت صدای آمریکا مدعی شد: «مقامهای امنیتی و نمایندگان پارلمان عراق گفته‌اند گروه‌های وابسته به ایران جوانان عراقی را با پوشش گردشگری مذهبی به ایران می‌برند و پس از آموزش با پرداخت مبلغ مناسب، آنها را از طریق هوایی به سوریه می‌فرستند!.

پزشکیان:ماهانه 15 میلیون درآمد دارم
مهر: مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در پاسخ به اینکه نمی خواهید اعلام کنید چند درصد احتمال دارد نامزد انتخابات شوید،گفت: 
نمی دانم، فعلا حضورم پنجاه، پنجاه است.
وی در پاسخ به اینکه هم اکنون چقدر درآمد دارید، گفت: در حال حاضر درآمد ماهانه ام حدود 15 میلیون تومان است.
وی در ادامه افزود : البته اگر در بخش خصوصی کار می‌کردم 300 تا 400 میلیون تومان درآمد داشتم.

ماجرای دختر ایرانی و بازیکن آرسنال
فلیپ سندروس، در روزهای اوج شهرت و عضویتش در تیم ملی سوییس، آرسنال و فولهام انگلیس، تحصیلاتش را در رشته ادیان به پایان رساند با دختری از ایران آشنا شد؛ که این آشنایی دریچه جدیدی به رویش گشود. همسر وی، دختری تهرانی و از سادات است.
امام مرکز اسلامی منچستر، به فیلیپ در درک اسلام و تشیع کمک کرده است. او نقش همسر فیلیپ را در شیعه شدنش مهم می داند و معتقد است، غیرمسلمانان در ابتدا که می خواهند اسلام بیاورند، خیلی تفاوت شیعه و سنی را نمی دانند و مذهب آن ها به آشنا شدن و مواجهه آن ها با اولین مسلمان بستگی دارد. بنابراین شیعه یا سنی بودن اولین مسلمانی که از او تاثیر می پذیرند، در گرایش افراد به این مذاهب نقش دارد.
حجت الاسلام بدیعی، امام مرکز اسلامی منچستر، فیلیپ سندروس را انسانی بسیار متواضع معرفی کرد و افزود: «فیلیپ پس از آشنایی با اسلام به تشیع روی آورد و قرار است سفری به ایران داشته باشد. او برنامه های اسلامی اش را به طور مرتب دارد و کتاب های لازم و مورد نیاز برایش ارسال شده است.»

رضایی: پول ملی ما آب رفته
مهر: محسن رضایی در جمع مردم بروجرد گفت: 45 هزار تومان امروز برابر با 15 هزار تومان سال گذشته است یعنی شما در اردیبهشت سال گذشته با 15 هزار تومان به اندازه 45 هزار تومان امروز می‌توانستید خرید کنید، این موضوع به مانند این است که پول ملی ما آب رفته باشد.

قالیباف، هاشمی در صدر نظرسنجی‌ها
شنیده شد که نتایج دو نظرسنجی سراسری که سوم و نهم اردیبهشت‌ماه جاری انجام شده، بیانگر آن است که حدود 35 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم، آقایان قالیباف و آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بیشترین آراء را به خود اختصاص داده‌اند. ولایتی، حدادعادل، محسن رضایی و مشایی به ترتیب در رتبه چهارم، پنجم و ششم قرار دارند.
انتخاب نوشت؛ بنابر این گزارش، شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ به چه طیف سیاسی تمایل دارند 7/18 درصد ائتلاف 2+1، 2/15 اصلاح‌طلبان، 8/11 کارگزاران و 18 درصد حامیان دولت را به عنوان گزینه مطلوب خود عنوان کرده‌اند. گفتنی است هاشمی نه‌تنها هیچ فعالیت انتخاباتی و تبلیغاتی نداشته بلکه تا این لحظه اعلام کاندیداتوری نیز نکرده است.

اخبار رد صلاحیتها محرمانه است
فرارو: حسین طلا، رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا درباره‌ اخبار منتشره مبنی بر رد صلاحیت برخی چهره‌ها در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، گفت که اخبار رد صلاحیتها محرمانه است، چرا که ممکن است در این رابطه تجدید نظر صورت گیرد.

دروغ بزرگ یک کارشناس
درنگاه وهابیت هر تهمتی به شیعه جایز است از جمله این تهمت ها ادعای ملا زاده مجری شبکه وصال فارسی ست .
وی در برنامه ای زنده با ادعای اینکه دروغ در مذهب شیعه عبادت به حساب می آید، افزود: 90 درصد دروغ جهان به دست شیعه منتشر می شود.
لازم به ذکر است دروغ در بین همه مذاهب اسلامی جزء گناهان کبیره به حساب می آید و در بین شیعه نیز اجماع بر حرمت و گناه کبیره بودن دروغ می باشد.
برای نمونه امام خمینی در کتاب تحریر الوسیله چهل گناه را از کبائر می دانند که از جمله این گناهان دروغ را بر می شمارند.
حال باید از این کارشناس! که خود دروغگوی بزرگی است پرسید از کجا و بر اساس کدام مدرک و دلیل چنین نسبت ناروایی را به شیعه می دهید.

لاریجانی ناظر انتخابات
ایسنا: امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی از احتمال حضور علی لاریجانی از طرف مجلس به عنوان ناظر در ستاد انتخابات وزارت کشور خبر داد.

دعوای کواکبیان با مجری برنامه
مهر: حضور مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردمسالاری و نامزد احتمالی ریاست جمهوری در دانشگاه لرستان در پرسش و پاسخ با دانشجویان دارای حاشیه های جالبی بود که بخشهایی از آن در این گزارش می آید.
در این جلسه دعوای مجری برنامه و کواکبیان که تا پایان مراسم ادامه داشت از نکات جالب توجه بود که یکی دو باری موجب عصبانی شدن دبیرکل حزب مردمسالاری شد به طوری‌که در یکی از بحثها مجری برنامه از کواکبیان خواست که خونسرد باشد، ولی کواکبیان در پاسخ به مجری برنامه گفت که اگر احساس می کند، وی عصبانی است می تواند از روی صحنه پایین برود!

عاقبت گرفتن زن ورزشکار!
خانم کاراته باز با نانچیکو به جان نامزد حسودش که با چاقو به او حمله کرده بود افتاد. این خانم که نامزد سابقش به او حمله کرده است در دادگاه حاضر شد و در دفاع از خود گفت برای دفاع از خودش مجبور به استفاده از نانچیکو شده است. او می افزاید این مرد دیوانه با چاقو به من حمله کرد و مرا به باد کتک گرفت زمانیکه دیدم نمیتوانم با پلیس تماس بگیرم ناچار به استفاده از این وسیله شدم.
به گفته پلیس این زن که در حال حاضر هویتش فاش نشده است با نانچیکو به نامزد سابقش حمله کرده است . نامزد وی در دادگاه عنوان کرد زمانیکه این زن را همراه یک مرد غریبه دیده است خونش به جوش آمده و کنترل خود را از دست داده است.فاکس وینزلو 33 ساله بعد از دیدن نامزد سابقش با یک مرد غریبه تصمیم گرفت او را ادب کند به همین دلیل در حالیکه الکل و ماری جوانا مصرف کرده بود سراغ او رفت.
این زن میگوید او وارد آپارتمانم شد و هرچه از او خواستم آنجا را ترک کند قبول نکرد. سپس جر و بحث لفظی ما به برخورد فیزیکی تبدیل شد و او مرا به داخل آشپزخانه هل داد و شروع به کتک زدن من کرد. دوبار خواستم با پلیس تماس بگیرم اما هربار او تلفن من را پرت کرد و مانع این کارم شد.

سرپیچی مدیران میانی از دستور وزارتخانه
شنیده شد که «مدیران میانی صنعت نفت دستورات وزیر نفت را اجرا نمی‌کنند»، این جمله‌ایست که این بار بازنشستگان پالایشگاه نفت آبادان می‌گویند، پیش از این نیز رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از این موضوع گله کرده بود. ایسنا نوشت؛ تعدادی از بازنشستگان صنعت نفت به همراه خانواده از یکشنبه مقابل وزارت نفت تجمع کرده‌اند و خواستار دیدار با وزیر نفت و دریافت مطالباتشان هستند، آنها تاکید کرده‌اند که تا حل مشکلاشان به آبادان برنخواهند گشت.
روی بنرهایی که این افراد در دست دارند نوشته شده است : «بازنشستگان آینه تمام نمای شاغلین هستند»، «ما بازنشستگان پالایشگاه آبادان خواستار ملاقات حضوری با وزیر محترم نفت می‌باشیم» و «وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس قاسمی چرا دستورات شما را مدیریت پالایشگاه آبادان اجرا نمی‌کند؟»

یک کد ملی برای دو نفر!
برای نخستین‌بار در کشور یک کد ملی برای دونفر در شیراز صادر شد. کد ملی به عنوان یک مشخصه منحصر به فرد برای اطلاعات فردی است که امروزه در کشور برای شناسایی افراد از این کد 10 رقمی استفاده می‌کنند.بنا به گزارش یکی از خبرگزاریها خانمی در یکی از شعبات بانک ملت در شیراز متوجه شد که کد ملی که برایش صادر شده است برای فرد دیگری نیز در استان شیراز صادر شده است.

انصراف یک هنرمند از کاندیداتوری
شنیده شد که یکی از کاندیداهای شورای شهر چهارم استعفا کرد. مشرق نوشت؛ اسماعیل آذر مجری کارشناس برنامه «مشاعره»درباره انصراف خود از انتخابات شورای شهر تهران گفت: ابتدا که من در شورا ثبت‌نام کردم می‌خواستم به کمیسیون فرهنگی بروم و آنچه را در ذهنم برای مردم در نظر دارم، از طریق این کمیسیون به انجام برسانم. مشورت‌هایی با دوستانم نیز داشتم و آنها این موضوع را تایید می‌کردند. همچنین دیگران از گوشه و کنار به من زنگ می‌زدند و به اجرای این تصمیم ترغیبم می‌کردند. وی ادامه داد: اما به مرور زمان حس کردم ممکن است محبتی که مردم در جامعه به من دارند، از بین برود. مردم من را دوست دارند که برایشان شعر بخوانم و از فرهنگ صحبت کنم.

نقش عناصر فرقه بهائیت درگرانی‌ها
گروهی از عناصر بهائیت در شهر شیراز که دخالت مستقیم در گرانی‌های اخیر استان فارس داشتند، دستگیر شدند.
بر اساس این گزارش، تعدادی از افراد فرقه ضاله بهائیت با نفوذ در صنف تجهیزات و تأسیسات مکانیکی ساختمان و احتکار اقلام تأسیساتی در سطح کلان و گسترده، عامل بخش عمده‌ای از افزایش قیمت‌ها در استان فارس بوده‌اند که پس از شناسایی انبارهای نگهداری و پنهان‌کردن این اقلام با حضور قاضی ویژه اقدام به برخورد قضایی با این متخلفان شده است.
اجناس احتکار شده توسط این گروه از عناصر بهائیت، بالغ بر 5 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است؛ چراکه طبق باورهای انحرافی فرقه ضاله بهائیت، دریافت و پرداخت رشوه، ربا و احتکار «حلال» است!

مشایی جمعه اعلام کاندیداتوری می‌کند
شنیده شد که برخی خبرها حاکی‌است اسفندیار رحیم‌مشایی روز جمعه برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت‌نام خواهد کرد. بهار نیوز نوشت؛ برخی فعالان رسانه‌ای در تیم روزنامه‌های دولتی اظهار داشته‌اند که مشایی روز جمعه که در روایات دینی، منتسب به ظهور حضرت ولیعصر (عج) می‌باشد در وزارت کشور ثبت‌نام و رسما اعلام کاندیداتوری خواهد کرد.
در عین حال برخی اخبار نیز حاکی‌است به جز مشایی دو سه نفر دیگر از نزدیکان احمدی‌نژاد نیز در همین روز اعلام کاندیداتوری خواهند کرد. هنوز صحت ثبت‌نام مشایی در روز جمعه از سوی منابع رسمی و رسانه‌های نزدیک به دولت تایید نشده است.

اینترنت سوریه قطع شد
شنیده شد که اینترنت سوریه به دلایل نامعلومی قطع شده و علت این مساله هنوز نامشخص باقی مانده است. فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، این اولین بار نیست که دسترسی به اینترنت در سوریه غیرممکن می‌شود. در ماه نوامبر گذشته نیز اینترنت در این کشور برای مدت کوتاهی قطع شده بود. در جریان قطع دسترسی به اینترنت در سوریه در نوامبر گذشته دولت سوریه تروریست‌های تحت حمایت غرب و برخی کشورهای عربی را مسئول دانسته بود و تصریح کرده بود که آنها با تخریب زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی این کشور تماس سوریه با جهان خارج را قطع کرده اند.

زمان تعطیلات تابستانی نمایندگان
شنیده شد که هیات رئیسه مجلس طی اطلاعیه‌ای، برنامه کاری مجلس تا پایان تیرماه را اعلام و زمان تعطیلات تابستانی نمایندگان را تعیین کرد. فارس نوشت؛ طبق اطلاعیه که در تابلوی هیات رئیسه مستقر در راهروی مجلس نصب شده است، برنامه کاری جلسات علنی خانه ملت تا پایان تیرماه مشخص شده است. بر این اساس، مجلس تا چهارشنبه 8 خرداد 4 هفته کاری پیش رو خواهد داشت و بعد از آن از یکشنبه 12 خرداد تا شنبه 18 خرداد برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، تشکیل جلسه علنی نمی‌دهد. همچنین مجلس بعد از تعطیلی یک هفته‌ای برای انجام امور نمایندگی، از یکشنبه 19 خرداد تا چهارشنبه 5 تیر به مدت سه هفته جلسات علنی را برگزار می‌کنند. تعطیلات تابستانی نمایندگان نیز به مدت دو هفته از شنبه 8 تیر تا 21 تیر خواهد بود.

مشایی: احمدی‌نژاد اینقدر از من تعریف کرد پدر مرا در آورد!
شنیده شد که اسفندیار رحیم مشایی در همایشی انتخاباتی در جمع اساتید و دانشجویان یزدی حاضر شد. در این همایش یکی از شرکت کنندگان گفت: آقای مشایی اگر بخواهید انتقادی به دکتر احمدی نژاد بکنید چه می‌گویید؟ شبکه ایران نوشت؛ مهندس مشایی در جواب ایشان گفت: «اگر بخواهم انتقاد کنم در میان این همه مزایایی که ایشان داشته‌اند سوء استفاده رسانه‌‌ای خواهد شد ولی یک انتقاد به خاطر شما می‌کنم؛ این آقای احمدی نژاد از بس از من تعریف کرد پدر مرا درآورد!»

هاشمی نمی‌آید چون رای ندارد
حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: آقای هاشمی‌رفسنجانی به این علت که اطمینان دارد در صورت نامزدی برای ریاست‌جمهوری یازدهم، صلاحیتش تایید خواهد شد، نامزد نمی‌شود! چرا؟! برای آنکه بعد از ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری یازدهم، نوبت به انتخابات می‌رسد و آقای هاشمی نیز مانند سایر نامزدها باید نامزدی خود را در میدان انتخاب مردم قرار بدهد و این همان میدانی است که جناب آقای رفسنجانی از ورود به آن بیم دارد، زیرا برخلاف آنچه گروه‌های ماموریت یافته در ملاقات‌های پی‌درپی با ایشان ادعا می‌کنند، آقای هاشمی به خوبی می‌داند که پایگاه مردمی قابل توجهی ندارد و از سالن وزن‌کشی نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم، «سنگین وزن» بیرون نخواهد آمد.

لطفاً وعده ندهید
فارس:غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت با انتقاد از سفرهای انتخاباتی رئیس جمهور به استانها در روزهای پایانی عمر دولت گفت: دیگر زمانی باقی نمانده و پولی نداریم که رئیس جمهور بخواهد تعهدات جدید بدهد یا اینکه بخواهد نیمه کاره خود را محقق سازد.

باید دید تصمیم دوستان چیست
تسنیم: کمال خرازی، وزیر خارجه دولت اصلاحات در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتخاب اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه نهایی اصلاح‌طلبان، گفت: باید دید مجموعه دوستان چگونه تصمیم می‌گیرند.

 انصراف از تابعیت آذربایجان
مهر: خبرها حاکی است: امیر علی اکبری، قهرمان کشتی فرنگی جهان که مدتی است در جمهوری آذربایجان به سر می برد به درخواست آذربایجانی ها برای تابعیت این کشور پاسخ منفی داده وبه ایران بازگشته است.

پاسخ دفتر بقایی به گزارش سازمان بازررسی
در پی انتشار اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور با موضوع «جزئیات ماجرای 450 میلیون یورویی احداث تالارهای کیش»، روابط‌عمومی معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری، پاسخی را منتشر کرد.به گزارش ایسنا، در متن اطلاعیه آمده است: جناب آقای پورمحمدی، ضمن تشکر فراوان از تلاش‌های بی‌شائبه حضرت‌عالی در زمینه کشف حقایق، غیر از این نیز انتظار نمی‌رفت که در اطلاعیه خود؛ مکاتبات عادی اداری را هم وزن قراردادی بین‌المللی به مبلغ 450 میلیون یورو (حدود 18 هزار میلیارد ریال) فرض نمایید.
قطعا این کشف بزرگ در میزگردهای حقوقی مورد تجزیه و تحلیل تخصصی قرار گرفته و کمک شایانی به پیشرفت علم حقوق خواهد نمود.باشد که از این پس، شاهد هیچ‌گونه مکاتبه اداری از این دست که هم وزن قراردادهای بین‌المللی قرار می‌گیرند، نباشیم.

حواشی سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران
سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران هم حاشیه ساز شد. سایت انتخاب نوشت: از ساعت 9 و 22 دقیقه صبح روز چهارشنبه در میدان شهدای ساری محل تجمع مردم برای استقبال از احمدی نژاد جمعیتی کمتر از هزار نفر در این میدان حضور داشتند. این درحالیست که تا ساعت 13، هنوز آقای احمدی نژاد سخنرانی نکرده و گروه‌های? از مردم که با اتوبوس‌های رایگان به میدان شهدای شهر آمده اند، در خیابان‌های اطراف و یا در اتوبوس‌ها خوابیده‌اند! همچنین سایت کاسپین نیوز از سایت‌های فعال در مازندران گزارش داد: "به هر سو که می‌نگرید و از هر زاویه‌ای که نگاه می‌کنید حضور دانش آموزان و محصلین نوجوان چشمگیر است.
در مسیر حرکت رئیس‌جمهور در حاشیه بلوار امام رضا(ع) نیز دانش آموزان چند مدرسه پسرانه و دخترانه در سر کوچه یا به موازات دیوار مدرسه پرچم به دست انتظار می‌کشند تا در همان یکی دو ثانیه‌ای که خودروی حامل رئیس‌جمهور از کنارشان می‌گذرد به ابراز احساسات بپردازند." استانداری مازندران نیز با انتشار توضیحاتی عملکرد شبکه طبرستان در جریان سفر رئیس‌جمهور به مازندران را مورد انتقاد قرار داد.

اسم جدید بازداشتگاه کهریزک
جهان: علی اکبر حیدری فر، دادیار سابق امنیت دادسرای تهران گفت: بازداشتگاه کهریزک دارای مجوزهای قانونی بوده و هم اکنون به نام سروش 111 فعال است.

نامزدی خاتمی منتفی است
خبرآنلاین: حسن غفوریفرد، عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: نامزدی آقای خاتمی به نظر من منتفی است و بعید می دانم که وی نامزد شود.

دعوت نامه روزنامه اصلاح طلب برای خبرنگاران اصولگرا
یک روزنامه اصلاح طلب ، در تحرکی جدید برای برخی از خبرنگاران انقلابی و ارزشی شاغل در رسانه های اصولگرا دعوت نامه همکاری فرستاده است.
تحرک این روزنامه و جذب نیروهای ارزشی رسانه های اصولگرا به طور گسترده ای از زمان برگزاری نمایشگاه در حال پیگیری است.
مسئولان این روزنامه با پیشنهاد های هنگفت خود سعی دارند خبر نگاران ارزشی را جذب کننند.

محکومیت فروش کالاهای صهیونیستی در لندن
پرس تی وی: فعالان حامی فلسطین در انگلیس با برگزاری تظاهراتی به فروش کالاهای ساخت صهیونیستها در فروشگاه‎های لندن، اعتراض کرده‎اند.

اگر عمر شهید مطهری به دنیا بود، مسائل شکل دیگری رقم می‌خورد
دکتر علی مطهری در یک برنامه تلویزیونی گفت: "من فکر می‌کنم معرفی مهندس بازرگان به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت به امام، یک تدبیر حکیمانه از سوی شهید مطهری بود و به نظر انتخاب خوب و درستی هم بود. من معتقدم سران انقلاب به گونه‌ای آمریکا را فریب دادند.
آمریکا به این وسیله خیلی زود از حمایت رژیم شاه دست برداشت و احساس کرد کسانی دولت آینده را تشکیل می‌دهند که با غرب رابطه معقولی خواهند داشت. به همین دلیل بود که انقلاب ما با کمترین تلفات به پیروزی رسید. به نظرم اگر این تدبیر نبود، انقلاب با این سرعت به پیروزی نمی‌رسید...". فرزند شهید مطهری افزود: "روز آخر حیات پدر، سر سفره ناهار همراه با آقای لاریجانی خدمت ایشان بودیم.
آنجا من گفتم آقای بازرگان در مصاحبه‌های اخیر خود به نوعی نسبت به امام با کنایه صحبت کرده که ایشان جویای اصل صحبت آقای بازرگان شدند. من جمله ایشان را بیان کردم که استاد مطهری فرمودند خودت شنیدی یا از دیگران به گوشت رسیده؟ گفتم خودم شنیده ام! ایشان در جواب فرمودند: امام هم زیاد از دست ایشان راضی نیست و ما تصمیم داریم ظرف 2 تا 3 روز آینده ایشان را برکنار کنیم و یک دولت انقلابی را روی کار بیاوریم. به همین دلیل من فکر می‌کنم اگر عمر شهید مطهری به دنیا بود، مسائل به شکل دیگری رقم می‌خورد".

روحانی شانس بیشتری دارد
تسنیم: حجت‌الاسلام یونسی، عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: بین گزینه‌های اصلاح‌طلب شانس بیشتری برای حسن روحانی قایلم.

مرگ احمقانه
«گری هوی» یکی از مشهورتین حقوقدانان و وکلای تورنتو به حساب می‌آمد اما موضوعی که باعث شد تا در سراسر دنیا به شهرت برسد، چگونگی مرگش بود. یک روز گری به همراه همکارانش در مرکز قضایی تورنتو جمع شده بودند که صحبت از ایمنی پنجره‌های ساختمان پیش آمد، در این زمان گری برای اینکه ثابت کند شیشه‌های به کار رفته نشکن هستند خود را به شدت به شیشه کوبید. در این زمان شیشه شکسته و او از طبقه بیست‌وچهارم به پایین سقوط کرد. البته او قبلاً هم چندین بار این کار را انجام داده بود اما هرگز دچار آسیب‌دیدگی نشده بود. برای این مرگ غیرعادی و عجیب در سال 1996 به هوی، جایزه «داروین» داده شد. این جایزه به کسانی داده می‌شود که بر اثر یک اشتباه احمقانه جان خودشان را از دست می‌دهند

علت انفجارهای اخیر در تهران
ایسنا: علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: انفجارهای سه شنبه شب که در غرب تهران رخ داد، برای از بین بردن مهمات ضایعاتی و از رده خارج بوده است.

https://shoma-weekly.ir/fqWTQV