گفته می‌شود که...

ظریف: از احمدی نژاد انقلابی ترم/ نقش دو مسئول فوتبال در پرونده فساد داوری/ اسرائیل به ایران پیام جنگی داد/ متهم اختلاس 27 میلیاردی سریال می سازد/ پاسخگویی احمدی نژاد تا شش ماه دیگر/ متلک سریال پژمان به فرهاد مجیدی/ پرونده سازی جدید منافقین علیه برنامه هسته ای /مخالفت دایی با جدایی و ...

خاطره نخستین اعزام رهبر انقلاب به جبهه
با شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق که با تشویق و ترغیب استکبار جهانی و حمایت همه‌ جانبه آنان در 31 شهریور 1359 صورت گرفت، فرصت مناسبی برای بارور شدن استعدادهای جوانان و رشد معنویت و ایمان و باورهای عمیق دینی در آنان فراهم آمد. جبهه‌های جنگ، دانشگاه عظیم پرورش انسان‌های مخلص و با تقوا و شجاع و حسینی شد؛ جنگ برای روحانیت نیز فرصت مساعدی را فراهم آورد تا هم خود از قبل آن بهره‌های معنوی برگیرند و هم انقلاب را ریشه‌دار کرده به جوانان و جهانیان معرفی کنند
آیت‌الله خامنه‌ای در سمت نماینده امام در شورای عالی دفاع از این فرصت بسیار بهره گرفتند. معظم‌له خوشحالی خود را از پوشیدن لباس رزم و حضور در میدان‌های جهاد و دفاع در میان رزمندگان اسلام این گونه بیان می‌فرمایند: «اول جنگ، وقتی که هفت، هشت، ده روزی گذشت، دیدم که هر چه خبر می‌آید، یأس‌آور است؛ البته، من نماینده امام در شورای عالی دفاع و سخنگوی آن شورا بودم؛ دیدم که از من کاری برنمی‌آید، دلم هم می‌جوشد و اصلاً نمی‌توانم صبر کنم. با دغدغه کامل، خدمت امام رفتم. همیشه امام به ما می‌گفتند که خودتان را حفظ کنید و از خودتان مراقبت نمایید. من به امام گفتم، خواهش می‌کنم اجازه بدهید، من به اهواز و یا دزفول بروم، شاید کاری بتوانم بکنم. بلافاصله گفتند که شما بروید. من به قدری خوشحال شدم، که گویی بال درآوردم. مرحوم چمران هم در آنجا نشسته بود، گفت: پس به من هم اجازه بدهید، تا به جبهه بروم. ایشان گفتند، شما هم بروید
یک روز عصر، با مرحوم چمران راه افتادیم. اوایل شب به اهواز رسیدیم. همان شب اول که رفتیم، گروه کوچکی درست شد. قرار شد که اینها بروند، آرپی‌جی و تفنگ بردارند و به داخل صفوف دشمن، شبیخون بزنند… ما هر شب، همین عملیات را می‌رفتیم».
اسرائیل به ایران پیام جنگی داد
وب سایت روزنامه واشنگتن پست (WP) نوشت: «نیروهای هوایی اسرائیل، قبل از مذاکرات هسته ای ایران و غرب، تمرین پروازی برای مسافت های طولانی انجام دادند
در ادامه این گزارش می خوانیم: «ارتش اسرائیل در پیامی آشکار به ایران اعلام کرد، تمرین ویژه هوایی را برای جنگ در مسافت های طولانی انجام داده و فیلم آن را روی اینترنت گذاشته است

دیپلمات فرانسوی: ایران تجربه گذشته را در مذاکرات هسته‌ای تکرار نمی‌کند
سفیر سابق فرانسه در تهران گفت ایران یک بار در گذشته برنامه غنی‌سازی خود را تعلیق کرد و دیگر این کار را نخواهد کرد.فرانسوا نیکولو گفته است: ایران در گذشته غنی‌سازی را برای نشان دادن حسن‌نیت خودش تعلیق کرد تا مذاکرات جلو برود اما ایران در آن دوره در قبال آن حسن‌نیتی که از خودش نشان داد چیزی نگرفت و به همان خاطر نمی‌خواهد تسلیم شود.
«
نیکولو به بی‌بی‌سی گفت: اگر غربی‌ها حق ایران را بپذیرند ایران آماده خواهد بود تضمین‌هایی را در اختیار غرب بگذارد ولی قبل از هر چیزی می‌خواهد غرب حقش را به رسمیت بشناسد.وی با اشاره به سخنان جان‌کری درباره تعطیلی فردو و توقف غنی‌سازی 20 درصد گفته است: شاید ایران بپذیرد که غنی‌سازی 20 درصد را تعلیق کند اما در مقابل چه امتیازی؟ خطوط قرمز ایران وغرب با همدیگر منطبق نیستند مثلاً غرب هنوز می‌خواهد ایران غنی‌سازی اورانیوم را تعلیق کند و ساخت راکتور اراک را متوقف کند و می‌دانیم که این موضوع به وضوح توسط ظریف و روحانی غیر ممکن شمرده شده است.

زندانیان فتنه 88 چگونه ازاد می شوند؟

شنیده ایم زندانیان فتنه 88 که اخیرا آزاد شده اند دارای سه ویژگی بوده اند:1- برخی از آنها بیمار و دچار مشکلات جسمی بوده اند.2- برخی در دوران محکومیت رفتار مثبت از خود نشان داده بودند.3- عده ای دیگر نیز دوران محکومیت شان به پایان رسیده است.

گزارش سایت صهیونیستی از تثبیت قدرت دولت سوریه
یک پایگاه صهیونیستی اعلام کرد بازگشت شماری از نیروهای حزب‌الله نشان از بهبود موقعیت قدرت دولت سوریه دارد. دبکا فایل با طرح این ادعا که 1500 نیروی حزب‌الله به لبنان بازگشته‌اند و 3500 نفر دیگر نیز مهیای بازگشت هستند، نوشت: این مسئله نشان می‌دهد موقعیت بشار اسد در مواجهه با گروه‌های مسلح معارض تقویت شده است. حضور حزب‌الله در این جنگ موجب تقویت نیروهای جنگی این گروه و افزایش تجربه آنها به خاطر بهبود روش‌های جنگی در چارچوب یگان‌های نظامی و اطاعت از دستورات فرماندهی مشترک بین تهران و دمشق بود.
سایت صهیونیستی خاطرنشان کرد: در مقابل ارتش اسرائیل از سال 2006 و در جریان جنگ 33 روزه تاکنون هیچ جنگ واقعی را تجربه نکرده و اینکه حزب‌الله توانسته از معرکه سوریه، پیروز بیرون آید، تجربه‌ای ارزنده برایش تلقی می‌شود.

محمد جواد ظریف: من از احمدی نژاد انقلابی ترم

محمد جواد ظریف در دیدار با برخی اهالی رسانه اعلام کرده است: " سخنان من در دیدار وزرای خارجه1+5 ، انقلابی تر از گفتمان احمدی نژاد بوده به گونه ای که وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد اگر قرار بود این سخنان را بشنویم آقای جلیلی را برای مذاکره می فرستادید."

صدور 2 مجوز سفر یک وزیر به امارات با هواپیمای اختصاصی
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، طبق مجوزی که طی روزهای اخیر با ابلاغ یکی از مدیران ارشد دولتی صادر شده، یکی از وزرای اقتصادی کابینه می تواند در 2 سفر آینده خود به کشور امارات متحده عربی از هواپیمای اختصاصی دولت استفاده کند. به اعتقاد این کارشناسان اگرچه این مصوبه با توجه به ماده ۳۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت صادر شده اما با توجه به کثرت پروازها به این کشور، دولت می توانست از روش های مقرون به صرفه تری بهره ببرد.

متهم اختلاس 27 میلیاردی سریال می سازد

شنیده ایم یکی از مدیران فرهنگی که متهم به اختلاس 27 میلیارد تومانی است در صدد عقد قرارداد ساخت یک سریال با صدا و سیما است. شنیده ایم به دلیل برخی تخلفات وی از هیات اسلامی هنرمندان نیز اخراج شده است.

صهیونیست وبرنامه جدید دولت روحانی
خبر تاییدنشده ای که در یک وب سایت آمریکایی منتشر شد، مورد توجه ویژه رسانه های صهیونیستی قرار گرفته است.
وال استریت ژورنال (wsj)به نقل از "یک دیپلمات غربی" که نامی هم از وی نبرده است، نوشت: «مقامات غربی که طی هفته های اخیر با دیپلمات های ایرانی در موضوع هسته ای دیدار و گفتگو کرده اند می گویند، ایران با پیشنهادهای جدید و جدی به مذاکرات هسته ای با 1+5 در ژنو می آید و بسته پیشنهادی جدید دولت روحانی بر مبنای کاهش غنی سازی 20 درصدی و سانتریفیوژهای فعال، اجازه بازدید به بازرسان آژانس از برخی اماکن مورد نظر و نیز متوقف کردن فعالیت سایت "فردو" در نزدیکی قم است
این خبر در کمتر از چند دقیقه، تیتر یک رسانه های اسرائیلی از جمله یدیعوت آحارونوت (ynetnews)،جروزالم پست (jpost) و هاآرتص (haaretz) را به خود اختصاص داد.
مشکل خانوادگی یک استقلالی رسانه ای شد
شاهرخ بیانی که در دو سال گذشته به صورت مرتب در تمرینات استقلال حاضر می شود یک هفته است که به دلیل مشکلات خانوادگی در تمرینات آبی پوشان شرکت نمی کند.
مشکلات خانوادگی بیانی به قدری پیچیده است که او فعلا عطای حضور در تمرینات استقلال را به لقایش بخشیده است.
آنالیزور و پیشکسوت استقلال هفته گذشته در کمپ شاهد حضور یکی از پسرانش بود که به شدت علیه وی موضع گرفت و فرزندش با داد و فریاد، پدر را مجبور به ترک کمپ استقلال کرد!
متلک سریال پژمان به فرهاد مجیدی
سریال طنز پژمان یک گزک درست و حسابی دست پرسپولیسی‌ها داد تا در شبکه‌های اجتماعی حسابی از خجالت آبی‌ها دربیایند.
در این قسمت از این مجموعه تلویزیونی، پژمان جمشیدی برای چاپلوسی و گرفتن تیم، در مراسم ترحیم یکی از اقوام حمید درخشان حاضر شد و کلی گریه و زاری کرد.
حالا همین مساله باعث شده تا پرسپولیسی‌ها ماجرای بازگشت مجیدی به استقلال پس از شرکت در مراسم عزای مادر امیر قلعه‌نویی را به رخ هواداران تیم رقیب بکشند.
شماره هفت آبی‌ها قبل از این داستان حسابی علیه امیر مصاحبه کرده بود، اما بعد از دلداری دادن حضوری به سرمربی استقلال، بار دیگر به این تیم برگشت. در این میان برخی از هواداران پرسپولیس به نیکبخت هم اشاره کرده اند.

پایان اختلاف نهادهای دولتی و سازمان مالیاتی با حکم قضایی
در حالی که بر اساس ماده 147 قانون مالیات های مستقیم، مبالغی که طبق مصوبات هیئت دولت پرداخت می شود جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب می شود، اما سازمان امور مالیاتی در سال 1385 این ماده قانونی را محدود کرده بود و این موضوع باعث اعتراض تعدادی از شرکتها و نهادهای دولتی شده بود که پس از کش و قوس های فراوان، بالاخره این مصوبه توسط دستگاه قضایی ابطال و طی روزهای اخیر به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

احمدی نژاد: شش ماه دیگر پاسخ می دهم

شنیده ایم محمود احمدی نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت و در واکنش به امکان پاسخگویی به انتقاد هایی که توسط دو تن از اعضا علیه دولت دهم گفته شد، تاکید کرده :" شما وقت بدهید اما برای شش ماه دیگر، انشاالله آن موقع پاسخ می دهم."

علی لاریجانی حزب تشکیل می‌دهد؟
دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در اندیشه تأسیس حزب سیاسی است. بر اساس گفته‌های یک چهره نزدیک به لاریجانی در فراکسیون رهروان ولایت، چهره‌های نزدیک به لاریجانی به رئیس مجلس پیشنهاد داده‌اند تا برنامه‌ها و دیدگاههای سیاسی خود را در قالب یک حزب در جامعه منتشر کند. به گفته این نماینده مجلس دکتر لاریجانی ذهن تشکیلاتی دارد ولی برای تأسیس حزب نیاز به فرصت دارد. با این حال این چهره سیاسی خبر داد که احتمال دارد تا قبل از انتخابات مجلس دهم پیشنهاد تأسیس حزب توسط علی لاریجانی عملیاتی شود.

نشانی‌ام را می‌دانند
سعید مرتضوی در گفت‌و‌گو با یک نشریه اصلاح‌طلب گفته، اوراق مفقود شده سازمان تأمین‌اجتماعی مربوط به تحقیق‌وتفحص مجلس هشتم بوده است. مربوط به زمان مدیریت آقای «حافظی». وی افزوده است: به من ربطی نداشته است. مرتضوی گفت: پرونده‌ها مفقود نشده، جابه‌جا شده و زمان من هم نبوده است. وی درباره حضور نداشتن‌اش در دادگاه‌هایی که احضار شده است گفت: هر احضاریه‌ای - حتی تلفنی - باشد من در مرجع قضایی حاضر می‌شوم. تاکنون هر شکایتی بوده و هر زمانی که تعیین کرده‌اند به دادگاه رفته‌ام. برای بحث باند پالیزدار مرا خواسته‌اند من هم رفته‌ام و پاسخ داده‌ام. در رابطه با شکایت دکتر فاضل لاریجانی هم من چند نوبت جواب داده‌ام.وی گفت در جلسه فاضل لاریجانی برای تفهیم اتهام نبوده بلکه از او توضیح خواسته‌اند.وی افزوده: «تفهیم اتهام به تشخیص بازپرس و قاضی است، به طرفین پرونده ارتباط ندارد.»وی در پاسخ به این سؤال که ‌شما الان کجا هستید؟ تهران یا یزد؟ مشغول چه کاری هستید؟ آیا فقط تلفنی احضار می‌شوید؟ گفته:«نخیر من تهران هستم. مرجع قضایی هم نشانی من را دارد

نقش دو مسئول فوتبال در پرونده فساد داوری
مسئولان کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال، محسن قهرمانی و چند کمک داور، مربی و مسئول را در پرونده فساد داوری با محرومیت هایی مواجه کرده اند.
این در حالی است که گفته می شود برخورد و محرومیت برای افرادی بود که در بحث فساد تاثیرگذاری بالایی ندارد و اگر قرار باشد تمام آنهایی که در این اتفاق دست دارند، شناسایی و محروم شوند، جامعه فوتبال با شوک مواجه خواهد شد.
در همین راستا پیگیری ها مشخص کرد که یکی از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال که از اعتبار بالایی نیز در جامعه فوتبال برخوردار است، در بحث فساد داوری نقش داشته و یکی از اعضای خانواده اش نیز در این بین متنفع شده است.
از سوی دیگر مسئول سابق یکی از هیئت فوتبال استان های کشور نیز در بحث فساد نقش داشته و حتی برخی، کنار رفتن وی از سمت خود را نیز با این اتفاق مرتبط می‌دانند.
مخالفت دایی با جدایی
میلاد غریبی همچنان به دنبال راهی است که رضایت پرسپولیس را برای انتقال قرضی اش به باشگاه های دیگر را بدهد اما علی دایی به باشگاه اعلام کرده به این بازیکن نیاز دارد.
میلاد غریبی یکی از پدیده هایی بود که به نظر می رسید در این فصل بتواند برای پرسپولیس به یک سوپر استار تبدیل شود اما بعد از 12 هفته از لیگ هنوز نتوانسته جایی در تفکرات علی دایی به خود اختصاص دهد.
غریبی که از نیمکت نشینی ها و سکونشنی پیاپی به ستوه آمده از محمد رویانیان درخواست کرده به پیشنهاد تیم های دیگر جواب مثبت بدهد و رضایتنامه اش را برای حضور قرضی در تیم دیگر صادر کند.
مدیرعامل پرسپولیس هم بعد از مشورت با علی دایی به هافبک جوان تیمش اعلام کرد با توجه به نیاز کادرفنی نمی تواند رضایت نامه اش را صادر کنند و باید برای حضور در ترکیب این تیم به تلاش خود ادامه دهد.
پرونده سازی جدید منافقین علیه برنامه هسته ای
گروهک تروریستی منافقین در جدیدترین اقدامات ضد ایرانی خود مدعی شد: ایران یک مرکز تحقیقات هسته‌ای خود را که در آن فعالیت‌هایی در رابطه با تولید سلاح اتمی انجام داده است، به مکان دیگری منتقل می‌کند تا جامعه جهانی را فریب دهد!
مهدی ابریشمچی از اعضای ارشد این گروه تروریستی، در یک نشست مطبوعاتی در پاریس بدون ارائه سند و مدرکی مدعی شد: «رژیم ایران به منظور پنهان کردن فعالیت‌های هسته‌ای خود به تازگی در یک عملیات گسترده به انتقال یک مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی هسته‌ای اقدام کرده است که در آن پروژه‌ای نظامی دنبال می‌شود
وی همچنین مدعی شد: «حجم عمده‌ای از فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی از پایگاهی در شرق تهران که به وزارت دفاع ایران تعلق دارد، به پایگاه جدیدی حدود سه کیلومتر دورتر منتقل شده است.
این گروه تروریستی،پیشتر نیز گزارش‌هایی را درباره برنامه اتمی ایران منتشر کرد اما کمتر مورد استناد سازمان‌های جهانی نظیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دولت‌های غربی قرار گرفت، چنان‌چه این بار هم خبرگزاری رویترز به نقل از مارک فیتزپاتریک، کارشناس هسته‌ای، نوشت که ادعای مجاهدین خلق باورپذیر نیست.
به گفته این کارشناس، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده همچنان معتقدند که ایران تلاش‌های خود در رابطه با تولید سلاح هسته‌ای را متوقف کرده است و اگر مجاهدین خلق اطلاعاتی درباره این مرکز تحقیقات هسته‌ای دارد، به طور حتم سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا نیز از آن باخبر است.
به نوشته رادیو فردا، یکی از آخرین گزارش‌های مجاهدین خلق(منافقین) درباره اتمی ایران تیر ماه سال جاری منتشر شد که می‌گفت به مستنداتی مبنی بر وجود یک پایگاه مخفی هسته‌ای در نزدیکی شهر دماوند دست یافته است.این گزارش را در نهایت مقامات ایران تکذیب کردند.


از یقه سفید‌ها می‌ترسند
با خبر شدیم که ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: در جریان پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی چند معاون وزیر در زندان به سر می‌برند.وی در برنامه «دیروز، امروز، فردا» با تشریح پرونده فساد بزرگ بانکی گفت: 4 متهم اصلی این پرونده که حکم اعدام آن‌ها صادر شده در حال اجرا است چرا که ابتدا باید 3 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی پرداخت شود.همچنین بیش از 3 هزار میلیارد تومان هم پولشویی صورت گرفته و 500 ملک و تعداد زیادی هم خودرو به نام متهمان و افراد غیر است که باید به پول تبدیل شود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما ستاد مبارزه با مفاسد نمی‌رفتیم ولی رسیدگی را پیگیری می‌کردیم. اگر بتوانیم 10 تا یقه سفید را بگیریم خیلی از مسائل کشور حل می‌شود. امکان ندارد یک فساد کلان باشد ولی یقه سفید در آن نباشد. قطعاً دستگاه قضایی وارد می‌شود ولی شاید با آن همکاری نکنند و تنهایی نمی‌شود. باید نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات وارد شوند چرا که قاضی نمی‌تواند تنهایی وارد شود. خیلی از افراد هستند که از یقه سفید‌ها می‌ترسند.

طنزنویس به ایران بازمی‌گردد
خبر رسیده که خبرگزاری رویترز درباره بازگشت برخی فعالان سیاسی ایرانی به کشور که متعاقب انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 از کشور خارج شده بودند، خبر داده است.به گزارش ایسنا، ابراهیم نبوی روزنامه‌نگار و طنزنویس که می‌خواهد در ماه نوامبر (یک ماه دیگر) پس از 10 سال زندگی در بلژیک به ایران بازگردد، می‌گوید: مقامات دولت جدید گفته‌اند که می‌خواهند اوضاع را ثبات ببخشند و اوضاع به‌طور کلی در مقایسه با دوره احمدی‌نژاد تغییر کرده است.همچنین سراج‌الدین میردامادی یکی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای می‌گوید در شب مراسم تحلیف روحانی از پاریس به تهران بازگشته است.میردامادی پس از بازگشت به ایران از فعالیت سیاسی و رسانه‌ای منع شده و تنها دو بار برای پاسخگویی به برخی سؤالات احضار شده است.برخی از این افراد که به ایران بازگشته یا تصمیم دارند بازگردند در مصاحبه با رویترز گفته‌اند که نشانه‌های بهبود اوضاع سیاسی در ایران را می‌بینند که آن‌ها را امیدوار می‌کند به کشورشان بازگردند.


نظرسنجی، دهن‌کجی به امام است
عماد افروغ در گفت‌وگو با تسنیم درباره بحث نظرسنجی در مورد رابطه ایران و آمریکا که از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، گفت: در نگرش ساختاری و قانونی ما جایگاه برقراری یا عدم برقراری رابطه با یک کشور مشخص است، امام راحل نیز به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی تکلیف این قضیه را مشخص کردند، مبنی بر اینکه مادامی که رابطه، رابطه گرگ و میش است رابطه ممنوع است. بنابراین اصل طرح نظرسنجی اگر درخصوص رابطه با آمریکا باشد که بی‌اعتنایی اگر نگوییم کج‌دهنی به امام(ره) است.

پیغام علی پروین: من بی خیال شدم
در دو دهه گذشته علی پروین علاقه شگفت‌انگیزی به آشتی دادن اهالی فوتبال با هم نشان داده؛ هرچند در اغلب مواقع، تلاش‌های او به نتیجه نرسیده است.
با این حال اما شنیده می‌شود این بار سلطان هیچ برنامه‌ای برای ایجاد صلح بین شاگردان قدیمی‌اش ندارد و مایل نیست وارد دعوای شدید دایی و مایلی‌کهن شود.
در همین راستا اخیرا برخی از نزدیکان پروین از او خواسته بودند به کدورت این دو نفر خاتمه بدهد، اما او پیغام داده و گفته کلا بی‌خیال آشتی دادن این و آن شده است، به خصوص در مورد دایی و مایلی‌کهن که انگار به هیچ وجه قصد ندارند دست از خصومت‌شان با هم بردارند.
چه کسی مجوز مصاحبه های جنجالی استقلالی ها را داده؟!
معمولا در تیم‌هایی که امیر قلعه‌نویی هدایت آن را بر عهده دارد، بازیکنان به خود اجازه نمی‌دهند که آرامش تیمی را از بین ببرند و به اقدامات حاشیه‌ای دست بزنند، زیرا اطمینان دارند که رفتار آنها با واکنش منفی از سوی سرمربی رو به رو خواهد شد.
در تیمی که به هدایت آن را قلعه‌نویی بر عهده دارد بازیکنان سعی می‌کنند جایگاه خود در تیم را با رفتار غیر حرفه‌ای از دست ندهند ولی حالا و در شرایطی که استقلال با از دست دادن شانس قهرمانی در آسیا اوضاع و احوال روحی و روانی مناسبی ندارد، برخی بازیکنان با موضع گرفتن مقابل هم تیمی خود حاشیه را وارد تیم کرده‌اند.
نکته قابل توجه اینجاست که مصاحبه‌های جنجالی علیه صادقی از سوی عمران‌زاده و اکبرپور است که شناخت خوبی از قلعه‌نویی دارند، ولی مثل اینکه در این میان اتفاقی رخ داده که بازیکنان استقلال برای انجام مصاحبه جسارت خاصی پیدا کرده‌اند. حال سئوال اینجاست که چه کسی مجوز مصاحبه علیه صادقی را صادر کرده است تا بازیکنان باتجربه تیم بدون هراس حرف‌های تندی علیه هم تیمی خود بزنند؟
ردپای قلعه نویی درپرونده فساد داوری
مشکلات علیپور و امیر قلعه‌نویی خیلی جدی‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسید. دیبر ستاد منشور پیش‌تر مدعی شده بود چیزهایی در مورد امیر قلعه‌نویی می‌داند که اگر بگوید، سیل خواهد آمد! در مقابل اما سرمربی استقلال هم بیکار ننشست و علیپور را به دریافت عسل و کت و شلوار متهم کرد.

بعد از چند ماه که به نظر می‌رسید این اختلاف عجیب فراموش شده است، حالا افشاگری دایی علیه داوران آلوده، دوباره شعله‌های جنگ را بین امیر و شیخ فدراسیون برافروخته است.
در همین راستا بعد از حضور قلعه‌نویی در کمسیون اصل نود، علیپور در اظهار نظری باور نکردنی این مساله را مورد انتقاد قرار داد: «مجلس از دعوت چهره‌های مساله‌دار پرهیز کند. افراد پاک می‌توانند به حل این پرونده کمک کنند
اگرچه سرمربی استقلال طی هفته‌های اخیر سعی کرده خودش را از هیاهوی تبانی دور نگه دارد و دایما از پاکی فوتبال ایران و داورانش دفاع کند، اما ظاهرا رفته‌رفته پای او هم به این جنجال باز خواهد شد.
تنها بازیکن تیم ملی فوتبال که سوار پراید می شود
دروازه بان جدید تیم ملی فوتبال ایران همراه با پدر و پسر عمه اش سوار بر پرایدی سفید رنگ به تهرانگردی پرداختند. دانیال داوری گفت: «چیزی که برایم عجیب است رانندگی مردم ایران است. فکر نمی‌کنم هیچ وقت در ایران بتوانم رانندگی کنم. در مسیر برج میلاد یک مسیر ورود ممنوع را هم رفتیم که نباید می‌رفتیم


نگرانی جدید نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارنظر خود از آغاز روند بهبود روابط ایران و انگلیس ابراز نگرانی کرده است. وی در مصاحبه‌ای با تلویزیون اسکای نیوز در مورد تحولات اخیر در روابط ایران و انگلیس گفته است: این روابط تا زمانی که ایران به‌طور کامل برنامه هسته‌ای خود را تعطیل نکرده و شعار نابودی اسرائیل را متوقف نکرده، نباید برقرار شود.



فریدون دستیار روحانی نیست
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که یکی از سایت‌های وابسته به دولت، حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور) را دستیار ویژه رئیس‌جمهور معرفی کرده است و آیا فریدون هم‌اکنون با این سمت در جلسات هیات دولت حضور می‌یابد، گفـت: خیر، درست نیست.

دفاع فلاحیان از سوابق سعید امامی

علی فلاحیان، وزیر اسبق اطلاعات با حضور در برنامه تلویزیونی شناسنامه، درباره زوایای پنهان انفجار حزب جمهوری اسلامی، پرونده قتل‌های زنجیره‌ای و پرونده میکونوس توضیح داد. او در بخشی از این برنامه با اشاره به نقش معاون وی در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای گفت: سعید امامی در زمان ما مدیر موفق و خوبی بود، اما بعدها و در شرایطی که دیگر در وزارت اطلاعات مسئولیتی نداشت، متهم شد که در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای دست دارد. به گزارش ایسنا، او همچنین درباره پرونده قتل‌های زنجیره‌ای گفت: این اتفاق توسط کسانی که در اطلاعات کار می‌کردند، باعث شد ضربه مهیبی به دستگاه اطلاعاتی کشور وارد شود.

پیشنهاد کامنتی ظریف درباره جلسه جنجالی در بهارستان

در حالی ‌که انتشار بخش‌هایی از صحبت‌های محمدجواد ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بازتاب فراوانی یافته است، وزیر امور خارجه کشورمان در تازه‌ترین واکنش به تحریف سخنانش در این جلسه، در قالب کامنت‌گذاری برای یادداشتی در سایت الف نوشته است: بنده آمادگی دارم که کل جلسه سه ساعته بنده با کمیسیون امنیت ملی که از سوی کمیسیون ضبط شده است بدون هیچ ویراستاری و کم و کاستی از رسانه ملی پخش شود. آنچه من در تکذیب فرمایشات سخنگوی محترم کمیسیون و تیتر روزنامه کیهان گفته و نوشته‌ام عین واقعیت است.

این بازیگر هالیوودی شبیه روحانی است؟

رسانه‌های آمریکایی «ماندی پاتیکین» بازیگر مشهور آمریکایی را بی‌شباهت به حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نمی‌دانند. به گزارش مشرق، پاتیکین متولد سال 1952 در ایلینویز آمریکاست و در فیلم‌هایی چون «دیک تریسی» و «ملت بیگانه» ایفای نقش کرده است. او در سریال ضدایرانی «وطن» که هم اکنون از شبکه‌های آمریکا درحال پخش است نیز حضور دارد.

دلجویی جبهه پیروان از متکی

غیبت منوچهر متکی، وزیر اسبق خارجه در اجلاس جبهه پیروان خط امام و رهبری با واکنش محسن کوهکن، عضو شورای مرکزی این جبهه روبه‌رو شده که‌ به فارس گفته است: استعفای متکی از عضویت جبهه پیروان، پذیرفته نشده و اکثریت اعضا معتقدند با گذشت زمان این قضیه حل‌شدنی است.وی افزود: از آقای عسکراولادی خواسته شده تا با آقای متکی صحبت شود تا با گذشت زمان و رفع خستگی‌ فعالیت‌های انتخاباتی، وی به جبهه بازگردد... دوستان با متکی در تماس هستند تا از وی دلجویی‌ شود. ظاهرا کدورت متکی با جبهه پیروان به دوران انتخابات ریاست جمهوری برمی‌گردد که او پس از انتخابات از عضویت در جبهه پیروان استعفا کرد.

ارائه گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی تا آذرماه

هجدهم اردیبهشت امسال بود که طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسید. گفته می‌شود که محورهای این تحقیق و تفحص که تاکنون حاشیه‌های زیادی داشته است، استفاده از ارز مرجع برای صنایع پتروشیمی تحت پوشش و فروش به نرخ ارز آزاد، پرداخت پاداش‌های غیرمتعارف به مدیران، نوع انتصابات و عدم رضایت جامعه تحت پوشش است. در چنین شرایطی روز گذشته سیدسعید زمانیان دهکردی نماینده شهرکرد در مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت که گزارش این تحقیق و تفحص تا آذرماه آماده خواهد شد.

عجیب ترین تروریست چین شکار و خورده شد!!
کشارورازن چینی موفق به شکار موش 5 کیلوگرمی که به تروریست مزارع شهرت یافته بود شدند.
به گزارش هنگ کنگ تایمز: این هیولای جونده که موجب رعب و وحشت در میان روستائیان شهرستان شائویانگ، چین شده بود سرانجام در یکی از انبارهای غلات روستائیان به دام افتاد.
بنابر این گزارش مردم محلی این موش 5 کیلوگرمی را حین خوردن یک ماهی دیدند و موجب شگفتی و تعجب آنان شده بود.
چندی پیش نیز یکی از ماهی های 3 کیلوگرمی یک فروشگاه نیز توسط این موش 5 کیلوگرمی ربوده شد که فروشگاه ابتدا گمان می کرد یک گربه ماهی را برده است.
این موش هیولا برای اولین بار در این روستا یافت شد و چینی‌ها با گوشتش مهمانی برگزار کردند.
به طور طبیعی این موش 5 کیلوگرمی که گونه موش های صحرایی است در گوانگدوب در جنوب چین زندگی می کند و از غذای محبوب ساکنین این منطقه به شمار می آید.
از این موش صحرایی در انواع خورشت، سوپ و یا کباب شده درکنار مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

تشکیل پرونده جدید برای مصطفی تاج‌زاده

شنیده شد که وکیل‌مدافع مصطفی تاج‌زاده گفت: پرونده جدیدی در زندان برای موکلم تشکیل شده که از مفاد کیفرخواست صادره بی‌اطلاع هستم. ایسنا نوشت؛ امیر حسین‌آبادی اظهار کرد: مصطفی تاج‌زاده در سال 88 به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به 6 سال حبس محکوم شد. وی افزود: از زمانی که محکومیت پرونده مذکور قطعی شد و موکل به زندان انتقال یافت با وی دیداری نداشته‌ام. از طریق همسر آقای تاج‌زاده متوجه تشکیل پرونده جدیدی برای موکل شدم. اگر با آقای تاج‌زاده ملاقاتی داشته باشم ایشان می‌تواند وکالت‌نامه‌ام را در پرونده جدید امضا کند و از محتویات پرونده مذکور مطلع می‌شوم. فخرالسادات محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج‌زاده نیز در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت جسمانی و روحی همسرش، گفت: آقای تاج‌زاده باید مورد عمل کمر و گردن قرار گیرد، ولی روند درمانی وی متوقف شده است.

6 میلیون تقاضا برای بلیت‌های جام جهانی 2014

شنیده شد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد، با پایان مرحله اول فروش اینترنتی بلیت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل 6 میلیون و 164 هزارو 682 قطعه بلیت برای تماشای این رقابت‌ها تقاضا شده است. جام‌جهانی 2014 برزیل تابستان آینده در این کشور فوتبال‌خیز آغاز می‌شود. روز پنجشنبه مرحله اول خرید اینترنتی بلیت‌های جام‌جهانی 2014 در سایت فیفا به پایان رسید. فیفا با پایان مرحله اول خرید اینترنتی بلیت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل اعلام کرد: 6 میلیون و 164 هزارو 682 بلیت برای تماشای این رویداد تقاضا شده که سهم کشور میزبان بیش از 70 درصد بوده است. پس از کشور برزیل که بیشترین تقاضا را برای خرید بلیت‌های جام‌جهانی 2014 ارائه داده است، کشورهای آمریکا، آرژانتین، آلمان، شیلی، انگلیس، استرالیا، ژاپن، کلمبیا و کانادا بیشترین تقاضاها را برای خرید بلیت‌های بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان ارائه داده‌اند.

ظریف تکذیب کرد

شنیده شد که محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، ادعای تماس یا مکالمه تلفنی با جان کری وزیر خارجه ایران را کذب محض و دروغی آشکار نامید. تابناک نوشت؛ خبرگزاری‌های داخلی ایران به نقل از جان کری گزارش داده بودند که وی هم‌اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران است. اما وزیر خارجه ایران گفت: نه‌تنها پس از نیویورک وی هیچ تماس یا مکالمه‌ای اعم از محرمانه و غیرمحرمانه با وزیر خارجه آمریکا نداشته است، بلکه جان کری حتی در این مدت تلاشی هم برای برقراری مکالمه با وی نداشته است. ظریف همچنین اضافه کرد: جان‌کری هم احتمالا چنین مطلبی را بر زبان نیاورده است چون اصلا چنین تماس‌هایی وجود نداشته و اصل مطلب صحت ندارد و احتمالا سوءبرداشت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

نگرانی دولت آل سعود از سیاسی شدن حج
شبکه العربیه خبر داد که دکتر "بندر الحجاج" وزیر حج عربستان سعودی از تمام حجاج کشورهای اسلامی خواست تا از سیاسی کردن مناسک امسال با توجه به تحولات جاری در منطقه و جهان اسلام پرهیز کنند.
بنا بر این گزارش، "الحجاج" با یاد آوری قوانین سال های گذشته نسبت به برگزاری هرگونه تظاهرات و یا پخش بروشور و منشورات در خلال موسم حج هشدار داد.
وی تاکید کرد که این مقررات از پیش از بهار عربی و مسائل سیاسی جاری در کشورهای عربی و اسلامی وجود داشته است و مربوط به تحولات جدید نبوده بلکه هدف صرف دینی نگه داشتن مراسم حج و دوری گزیدن از مسائل سیاسی است.
از سوی دیگر در همین راستا و هم نوا با آل سعود، شیخ "محمد مختار جمعه" وزیر اوقاف مصر در برنامه ای تلویزیونی در همین باره اعلام کرده بود که "الازهر" فتوایی در تحریم فعالیت های سیاسی در طول مراسم حج صادر کرده است.
وی گفت: تمام ائمه جمعه و مفتی های الازهر در جمعه گذشته این فتوا راصادر کرده اند که هرگونه فعالیت غیر دینی و سیاسی در مراسم حج حرام است و وزارت اوقاف مصر به دولت عربستان اعلام کرده در صورت وقوع چنین حوادثی خاطیان حتی قبل از پایان مناسک حجشان به کشورشان بازگردانده شوند.
حال سوال پیش می آید اگر سیاسی کاری در موسم حج ممنوع و حرام می باشد پس چرا رژیم آل سعود از دو سال پیش مانع از حضور کاروانهای سوری در مراسم حج شده است؟
انتقاد مرجع تقلید از کارشکنی در مذاکرات ایران و آمریکا
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: صهیونیسم با لابی گسترده و قوی که در جامعه آمریکا دارد مانعی جدی برای مذاکره ایران و امریکا برای حل مشکلات فی مابین است.
وی در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با بیان اینکه صهیونیست ها مایل به عادی سازی روابط ایران با آمریکا و سایر دول نیستند، افزود: صهیونیست ها با مانع تراشی و سخت کردن شرایط مذاکره از پیشرفت آن جلوگیری می کنند. آیت الله مکارم شیرازی گفت: صهیونیست ها کنگره آمریکا را در اختیار دارند و زمانی که عادی سازی روابط به رای کنگره گذاشته شود نقش خود را برای کارشکنی ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه مذاکره کنندگان ایرانی باید در پیشبرد امور هوشیاری خود را حفظ کنند، افزود: توکل به خدا و در نظر گرفتن منافع ملی و حقوق ملت ایران باید نصب العین مذاکره کنندگان ایرانی باشد. آیت الله مکارم شیرازی گفت: ایران با همه کشورها مذاکره می کند اما اینکه مذاکره با آمریکا و اروپا تا چه حد نتیجه بخش باشد تردید وجود دارد.

ایران در نمایشگاه لس‌آنجلس؟!

شنیده شد که مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان اینکه یک ناشر آمریکایی طی مذاکراتی با ما، پیشنهاد کرد ایران در نمایشگاه‌هایی که در آمریکا برپا می‌شود ازجمله نمایشگاه «لس‌آنجلس» شرکت کنیم، گفت: ما این موضوع را قابل بررسی دانستیم. محمد عظیمی توضیح داد: جلسه دیگری را برگزار کردیم که یکی از ناشران آمریکایی در غرفه ما حاضر شد و با بنده به عنوان رئیس هیات ایرانی مذاکراتی داشت که اظهار تمایل کرد در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کند و من به‌عنوان قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران به تفاهماتی با وی رسیدم که ما آمادگی‌هایی برای پذیرایی از آنها در نمایشگاه کتاب تهران داریم، آنها هم ابراز علاقه کردند که به ما کمک کنند تا در نمایشگاه‌هایی که در آمریکا برپا می‌شود ازجمله نمایشگاه «لس‌آنجلس» شرکت کنیم، وی پیشنهاد کرد ما شرکت کنیم که ما این موضوع را قابل بررسی دانستیم، چون ایرانیان زیادی در لس‌آنجلس هستند عنوان کردیم این پیشنهاد را بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم در نمایشگاه لس‌آنجلس شرکت کنیم.


تکذیب واگذاری 600 هزار هکتار اراضی ملی
واحد مرکزی خبر: احمد علی کیخا معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، خبر برخی رسانه های مکتوب را درباره واگذاری 600 هزار هکتار از اراضی ملی در استان یزد برای قرق شخصی تکذیب کرد.

سقوط رتبه ارتش رژیم صهیونیستی
فارس: دسته‌بندی‌های سالانه آمریکا در خصوص قدرتمندترین ارتش‌های جهان نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در سال 2013 از لیست 10 ارتش قدرتمند جهان خارج شده است. در این لیست ادعا شده که ایران در رتبه 16قدرتمندترین ارتش های جهان قرار دارد.
 
تجمع اعتراضی مردم بندر عباس
فرارو: جمعی از مردم بندرعباس با تجمع مقابل ساختمان استانداری هرمزگان، علیه جداسازی بخشی از این استان اعتراض کردند.

شوخی ابتکار با روحانی در جلسه دولت
فرارو: معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تازه‌ترین مطلب ارسالی خود در صفحه فیسبوکش، به حاشیه‌ جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت اشاره کرد و نوشت: «چهارشنبه آقای دکتر روحانی که از مراسم سان نیروی شریف انتظامی بازگشته بود، بر ضرورت حفاظت از پارک ملی دریاچه ارومیه تاکید محکم و بسیار قوی داشت.
به طوری که بعضی از دوستان به مراسم سان دیدن ایشان اشاره کرده و به مزاح گفتند اینقدر که با تحکم صحبت می‌کنید شاید به خاطر جلسه امروزتان با نیروی انتظامیه؟! دکتر روحانی هم با همان قوت کلام گفت: بله، از سان آمده‌ام. اینجا بود که من پرسیدم: ولی هنوز که یک حقوقدان هستید؟! رئیس‌جمهور هم خندید و گفت: بله، حقوقدان هستم

لغو دیدار اصولگرایان مجلس با ظریف
الف: تابلوی الکترونیکی اعلانات در راهروهای مجلس هفته گذشته اعلامیه ای درباره لغو جلسه فراکسیون اصولگرایان با ظریف به دلیل کسالت وزیر خارجه منتشر کرد.
درخواست بی بی سی از ایران و انگلیس
شبکه بی بی سی انگلیس (BBC) ضمن گزارشی از اظهارات آقای ولیام هیگ در پارلمان بریتانیا، از مقامات دو کشور خواست که اولویت خود را "اعتمادسازی" قرار دهند.
این گزارش با عبارت "صحبت از روابط ایران و بریتانیا در صحن پارلمان" آغاز شده و ادامه می دهد: «وزیر خارجه بریتانیا، امروز گفت که امیدوار است پارلمان، نظر یکپارچه ای درباره چگونگی گسترش روابط با ایران داشته باشد، چون بریتانیا با متحدانش در این باره همسو است
بی بی سی ضمن پخش این سخنان آقای هیگ "دو طرف می دانند، با توجه به سابقه روابط دو کشور، هرگونه پیشرفتی در روابط دوجانبه لازم است به طور قدم به قدم و با اقدام های متقابل دو طرف صورت بگیرد" افزود: «به گفته آقای هیگ روابط بین دو کشور، فعلا به داشتن کاردارهای غیرمقیم ارتقاء پیدا می کند، با امید به آینده ای که در آن هر دو کشور سفارت هایشان به صورت کامل باز شود

زیان 250 میلیون دلاری گردشگری آمریکا
ایسنا: خبرها حاکیست که صنعت گردشگری آمریکا از بحران دولتی اخیر 250 میلیون دلار زیان دیده است.

تهدید توده 8 میلیارد تنی دریاچه ارومیه
تسنیم: مصطفی قنبری دبیر انجمن نجات دریاچه ارومیه گفت: در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه توده‌ای عظیم به میزان 8 میلیارد تن متشکل از نمک و مواد سمی و فلزات سنگین در زمین به جا مانده و تبعات منفی آن تا شعاع 100 کیلومتری غیرقابل کنترل خواهد بود.

هاشمی: وزارت بهداشت بیمار است
ایسنا: دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات اعتباری وزارت بهداشت، گفت: هر چند وزارت بهداشت مسؤول سلامت و درمان مردم است، اما خود این وزارتخانه به شدت بیمار است.

شکایت بی سابقه از سازمان ملل!
شبکه خبر: نزدیکان قربانیان بیماری وبا در جزیره هائیتی شکایت قضایی بی سابقه ای علیه سازمان ملل مطرح کرده اند، و سازمان ملل را به دست داشتن در مرگ 8 هزار تن در هائیتی متهم کردند. چند تحقیق علمی نشان می دهد اردوگاه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل عامل شیوع بیماری وبا در هائیتی بوده است.

پخش مستقیم محاکمه مرسی
تسنیم: یک منبع عالی رتبه مصری اعلام کرد که جلسه محاکمه «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر به طور مستقیم از تلویزیون این کشور پخش خواهد شد.

مهرعلیزاده استاندار می شود؟
خبرآنلاین: محمداسماعیل سعیدی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: مهرعلیزاده به عنوان اصلی‌ترین گزینه برای استانداری آذربایجان شرقی مطرح است.

فوتبالیست مشهور تا آستانه قتل پیش رفت
فضای فوتبال ایران سال هاست متاثر از حاشیه های بیرون از گودی که دارد قرار گرفته و همین حواشی بر متن چیره شده اند. چه بسیار اتفاقاتی که دیده نمی شوند یا اگر دیده می شود بنا به مصلحت های عمدتا بی معنی، جور دیگری روایت می شوند. این ماجرا از آن دست حاشیه هایی است که مسیر دیگری را پیمود هرچند بعدها تبعاتی داشت.
ماجرا از این قرار است که فوتبالیست یک تیم پرطرفدار شهرستانی – که سابقه بازی در شیراز را هم دارد - شب را در خانه یکی از همبازیانش بوده و دو تن دیگر از هم تیمی ها هم تا دیروقت در آن ضیافت آنها را همراهی می کردند.
هنگام رفتن که حوالی ساعات بامدادی بود، آقای فوتبالیست در حالت خاصی قرار داشت و میزبان در راه پله ساختمان به قصد شوخی او را هل می دهد. هل دادن همان و افتادن و پشت کله وی به لبه پله ها برخورد کردن همان. ناگهان چشمانش سفید می شوند و همه می ترسند.
میزبان او را به بیمارستان می رساند و با کمک پزشکان وی سلامت خود را باز می یابد اما داستان با آب و تاب و به شکل عجیب و غریبی که کاملا متفاوت با این ماجراست در رسانه ها نقل می شود که هیچ ربطی به اصل داستان نداشت.
البته نباید این را نادیده گرفت که باشگاه به محض اطلاع از اصل ماجرا برخورد تندی با این فوتبالیست داشت و جریمه سنگینی برای او در نظر گرفت و حتی گفته می شود این بازیکن در نیم فصل هم از تیمش جدا می شود. اگر اتفاق دیگری می افتاد و این بازیکن امروز وضعیت کنونی را نداشت، میزبان او قاتل بود. به همین راحتی!

شیطنت جدید کنگره آمریکا علیه ایران
عده ای از نمایندگان کنگره آمریکا در تلاش برای تصویب طرحی هستند که به موجب آن اجازه حمله نظامی به اوباما داده می شود.
به گزارش نشریه "فارین پالیسی"هنوز چند هفته از گفتگوی تلفنی تاریخی روسای جمهور ایران و آمریکا نمی گذرد که عده ای از نمایندگان جمهوری خواه آمریکا در تلاش برای تصویب طرحی هستند که مطابق آن اجازه حمله نظامی به اوباما علیه ایران داده می شود.
در این طرح که توسط "فرانکس" یکی از اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا تهیه شده است ؛در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای بین ایران و پنج بعلاوه یک،اوباما برای جلوگیری کردن از دستیابی ایران به سلاح هسته ای نیازی به مجوز کنگره نخواهد داشت و می تواند راسا به ایران حمله کند.
سایت "فارین پالیسی"خواسته های آمریکا از ایران را اینچنین عنوان می کند:برای اینکه مذاکرات آغاز شود آمریکا از ایران می خواهد که اورانیوم غنی شده بالای بیست درصد را تحویل دهد و تجهیزات فردو را بر چیند.به نوشته این سایت اینها تنها کف مطالبات آمریکا است.

6-5 استاندار را می‌شدنگه داشت
خبرآنلاین: محمد‌رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: نمی‌توان گفت که هیچکدام از 30 استاندار قبلی به درد نمی‌خوردند و حداقل 5 یا 6 نفر از استانداران احمدی‌نژاد را می‌توانستیم نگه داریم، بنده بحث سیاسی نمی‌کنم اما معتقدم نباید گفت هرکس که در گذشته بوده باید کنار برود.

جزئیات اخراج 6 قاضی از دستگاه قضا
مهر: حجت الاسلام نیری رئیس دادگاههای انتظامی قضات در حاشیه سفر رئیس قوه قضائیه به ارومیه در جمع خبرنگاران در خصوص اخراج 6 قاضی از قوه قضائیه گفت: یک نفر از این قضات از نظر علمی ضعیف بود که تبدیل به کادر اداری شد. 5 قاضی دیگر نیز به خاطر تخلفاتی که نمی توانم به دلیل حیثیت افراد به آن اشاره کنم از دستگاه قضا خارج شدند.

اخبار کوتاه:

*در جلسه هفته گذشته هیات دولت، تعدادی از وزرا از عملکرد صدا و سیما در سفر رئیس جمهور به نیویورک انتقاد کرده و معتقد بودند نباید ادعاهای سوزان رایس درباره تماس تلفنی و همچنین سخنان اوباما در دیدار با نتانیاهو در بخش های خبری سیما پخش می شد. ضرغامی در دفاع از عملکرد صدا و سیما گزارش مشروحی از اقدامات این سازمان را ارائه و یادآور شده به منظور حمایت از تحرک دیپلماسی دولت، هنوز یک صدای مخالف را به برنامه های سازمان نیاورده ایم.اخباری هم که از اوباما و رایس پخش کردیم واقعیت های خبری بوده و نمی شود سانسور کرد.گفته می شود روحانی در پایان جلسه از عملکرد صدا و سیما ابراز رضایت کرده است.

*روز چهارشنبه با استقرار تیم های سازمان انتقال خون در حاشیه جلسه هیات دولت، از اعضای کابینه خون گرفته شد. شنیده ایم سه تن از اعضای کابینه که یکی از آنها حسین فریدون بوده خون خود را اهدا کرده اند . سازمان انتقال خون سالی دوبار به دولت و مجلس می رود و از اعضای کمتر از 60 سال به صورت داوطلبانه خون می گیرد.

*
مقامات عمانی در سفر به تهران گفته اند این کشور آمادگی دارد برای وصول طلب دو و نیم میلیاردی ایران از شرکت انگلیسی شل پیگیری و وساطت های لازم را انجام دهد. برخی خبرها از سفر مدیران دهها شرکت تجاری انگلیسی به تهران حکایت دارد.

* یک پایگاه خبری رژیم صهیونیستی نوشت: آمریکا تصمیم دارد به زودی برخی از تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران را کاهش دهد. پایگاه خبری دبکا متعلق به رژیم صهیونیستی، به نقل از منابع ویژه خبری خود، با تاکید بر صحت این خبر ادامه داد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا طی روزهای اخیر با ارسال پیامی به بنیامین نتانیاهو اظهار داشته که قصد دارد به شکل تدریجی تحریم‌های ایران را کاهش دهد. به نوشته این پایگاه، اوباما در این پیام تاکید کرده که در این برنامه برخی تحریم‌های اساسی ایران، اما بدون اهمیت در رابطه با برنامه هسته‌ای را کاهش می‌دهد. دبکا در این باره نوشت: اسراییل به عنوان هم پیمان مهم آمریکا در منطقه، این پیام را به شکل ویژه و با تفصیل فراوان درخصوص تسویه حساب‌های میان آمریکا و ایران دریافت کرده و پیام مشابهی برای کشورهای عربی بویژه عربستان و کشورهای اروپایی ارسال نشده است. این پایگاه با اشاره به اینکه این اقدام اوباما با خواسته‌های سران رژیم صهیونیستی در تناقض است، نوشت: کاخ سفید هنوز ضمانت عملی به اسراییل ارائه نداده است.

*
منبع استنادات نتانیاهو مبنی بر ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در ایران ، گزارش یک روزنامه و خبرگزاری دولتی بوده است.این دو رسانه حدود شش ماه قبل گزارشی از ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در صدا و سیما منتشر کرده بودند.

*
شنیده ایم یکی از وزرای دولت احمدی نژاد برخی تجربیات خود را درباره چگونگی جمع آوری پول و تامین یارانه هدفمندی را در اختیار دولت یازدهم گذاشته است. این تجربیات از جمع آوری پول جایگاه های بنزین در شب های منتهی به واریز یارانه نقدی تا سفر به کشورهای آسیایی و بازگشت پول حاصل از فروش نفت و دیگر محصولات صادراتی به صورت چمدانی بوده است.

*یک باند همجنس بازی و شیطان‌پرستی متشکل از چند ده نفر به همراه چند تبعه خارجی از کشورهای عراق و بعضی از کشورهای منطقه پس از مراقبت و تحت نظر بودن چند ماهه توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و متلاشی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، این گروه که به بهانه برگزاری جشن تولد در یکی از تالارهای شهر به رقاصی و... مشغول بودند، دستگیر و به مراجع تحویل داده شدند. در این گروه مسائلی مثل ترویج نمادهای شیطان‌پرستی، ازدواج همجنسگرایان و... انجام می‌شد و درحال انجام اقداماتی برای گسترش فعالیت‌های خود بودند. این گزارش می‌افزاید: بعضی جریانات خارجی با اعزام افرادی از گروه‌های شیطان‌پرستی و همجنس‌گرایی به کشور از مدتها پیش درصدد ترویج فساد در داخل کشور هستند.

*
بسیاری از حجاج بیت‌الله الحرام که به مکه رفته‌اند با هجوم‌های بی‌سابقه‌ای از سوی وهابیان علیه شیعیان رو به رو شده‌اند. به گزارش شفقنا به نقل از کلام اخبار، وهابی‌های مکه با استفاده از توزیع کتاب‌های ضد شیعی، تبلیغات وسیعی را علیه شیعیان آغاز کرده‌اند. از بارزترین کتاب‌هایی که توسط این گروه به حجاج توزیع می‌شود کتاب "الکافی فی تحذیر البشریه من دین الاثنی عشریه؛ السرطان الشیعی و اللوبی الرافضی" است که در آن تشیع نوعی سرطان تشبیه شده که همگان باید نسبت به آن هوشیار باشند.

*شنیده ایم در طی سفر هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه ممکن است تعدادی از وزرای دولت یازدهم وی را در این سفر همراهی کنند. دانشگاه آزاد میزبان هاشمی رفسنجانی در سفر به کرمانشاه خواهد بود. همچنین گزارش های متعددی از بازگشت عکس هاشمی رفسنجانی به اتاق مدیران این دانشگاه حکایت دارد.

*وزیر ارشاد طی جلسه ای با مدیران برخی رسانه ها نسبت به پوشش ضعیف سفر رئیس جمهور و هیات همراه به نیویورک گلایه کرده و گفته است این سفر بزرگ با کم توجهی رسانه های ما مواجه شده است.

*
طرحی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال رسیدگی است که بر اساس آن اموال روسای قوای سه گانه، وزیران، معاونان وزرا، نمایندگان مجلس، قضات، شهرداران، استانداران،مقام های ارشد نظامی، معاونان استاندار و مدیران کل، مشمول رسیدگی در قبل و بعد از مسوولیت خواهد شد. این طرح که در مجلس هفتم به تصویب رسیده تاکنون در چرخه بررسی قرار دارد!

*
چند تشکل اصولگرای دانشجویی با ارسال نامه هایی خطاب به سید حسن خمینی خواستار پاسخگویی دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) درباره ادعاهایی شده اند که این روزها در قالب خاطره به ایشان نسبت داده می شود.

*
جریان فتنه همراه با طیف افراطی اصلاح طلبان در صددند اقدام به تشکیل پارلمان اصلاحات در سطح دانشگاه ها، آموزش و پرورش، تشکل های کارگری، کارمندی، استان ها، شهرستان ها و مناطق نمایند. سعید حجاریان که از مبتکران این طرح است درباره آن گفته است:" پارلمان اصلاحات ایده خوبی است. ایده‏ ای است که می‏خواهد از پایین شکل بگیرد؛ از سطح مناطق، شهرستان‏ها، استان‏ها و مرکز. هرمی باشد که افراد، درون آن سازمان می‏یابند. پارلمان اصلاحات چند خوبی دارد. اول اینکه موانع کنونی بر سر فعالیت احزاب پیش‏ روی فعالیت پارلمان قرار ندارد. دوم آنکه پارلمان محیطی شبیه به پلاسما را بوجود می‏آورد که احزاب بتوانند داخل آن عضوگیری کنند. ثالثا، در مواقع انتخابات پارلمان قدرت بسیج‏ کنندگی برای جمع ‏آوری آرا را دارد. منتهی مشکل پارلمان این است که قرار باشد جای احزاب را بگیرد. در حالیکه پارلمان یعنی قوه مقننه. مادامی که نگوییم قوه مجریه پارلمان چیست و کیست؛ این طرح ابتر خواهد بود. باید نشان داد بازوی اجرایی پارلمان چیست؟ مصوبات پارلمان اصلاحات را قرار است چه کسی اجرایی کند؟ آیا قرار است پارلمان اصلاحات جایگزین دفتر سیاسی احزاب شود که محال است. یا آنکه می‏خواهد مستقلا بازوی اجرایی بسازد که خلاف قانون احزاب است و قانون خاص می‏خواهد."
حجاریان در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مشکلات فراروی پارلمان اصلاحات، پیشنهاد جبهه ملی اصلاح طلبان را داده و گفته است:"به نظرم، الگوی جبهه ملی مناسب است. به هر حال، ایده ‏ای بود که مدتی کار کرد. اما باز برمی‏گردم به همان حرف اول. می‏توان راه‏های مختلفی را رفت؛ اما هیچ چیز جای حزب را نمی‏ گیرد. باید موانع پیش‏روی فعالیت احزاب را برداشت. احزاب را باید از حصر نجات داد. مشکل کنونی، حصر احزاب است."

https://shoma-weekly.ir/tFyF3x