گفته می‌شود که...

طلبکاری جریان فتنه از نظام!/ جشن ازدواج 2000 داماد بدون حضور عروس/ خبر فروشی مجری مشهور صدا و سیما/ روحانی "خلیج فارس" را در توییتر داغ کرد/ احضار مجدد مرتضوی به دادسرا/ محدودیت فیسبوکی دختران آقای رئیس جمهور و ...

طلبکاری جریان فتنه از نظام!

«محمدسروش محلاتی» در یک پایگاه اینترنتی در مطلبی با عنوان «از توبه به عنوان اهرم فشار برای مقاصد سیاسی استفاده می‌شود» با رد درخواست عذرخواهی سران فتنه نوشت: «در جرائم سیاسی که جنبه عمومی دارد، توقع عذرخواهی در شرایطی معقول و منطقی است که فضای مناسب برای مطرح شدن مسئله و نقد و اظهارنظر آزادانه از سوی متهمان درباره آن وجود داشته باشد، و الا عذرخواهی درباره گناهی که هزاران امّا و اگر درباره آن وجود دارد و احتمال حقایق پنهان در آن منتفی نیست و لب‌های بسیاری برای سخن گفتن درباره آن دوخته شده است، از نظر اخلاقی غیر موجّه است!» وی در ادامه برای تشجیع سران فتنه و القای اینکه آنان اصلاً گناهی مرتکب نشده‌اند که عذرخواهی کنند، روایتی از امیرالمؤمنین(ع) نقل می‌کند که در آن، حضرت می‌فرمایند: «کسی که از «گناهِ نکرده» عذرخواهی می‌کند، آن گناه را بر عهده گرفته است.» و در ادامه برای اثبات نظراتش می‌نویسد: «غیراخلاقی‌تر از عذرخواهی از گناه نکرده، عذرخواهی از «انجام وظیفه» و ادای تکلیف است. این توقع در جایی شکل می‌گیرد که تلاش می‌شود «خدمت»، «خیانت» معرفی شود و مقصود از مطالبه عذرخواهی، تخطئه اقدامات پسندیده است»!

شکایت مجلس از رؤسای جمهور پیشین

«مصطفی افضلی‌فرد» نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل 90، درباره احتمال شکایت کمیسیون متبوعش از رؤسای‌جمهور پیشین به‌دلیل عدم تدوین اساسنامه شرکت ملی نفت، گفت: پس از تصویب اولین قانون نفت ایران در سال 66، مجلس به دولت یک سال فرصت داد تا اساسنامه شرکت ملی نفت را ارائه کند؛ اما نه‌تنها در طول زمان تعیین شده، اساسنامه جدیدی برای شرکت ملی نفت ایران ارائه نشد، تدوین و ارائه این اساسنامه با گذشت بیست‌وشش سال از عمر دولت‌های موسوی، هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد تعیین تکلیف نشد و هیچ‌یک از این دولت‌ها اساسنامه را ارائه نکردند. افضلی‌فرد تصریح کرد: افراد برای ما فرقی نمی‌کنند. تخلف، تخلف است، از طرف هر کس که باشد؛ چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب و حتی افراد مستقل (شکایت می‌کنیم).

خرده فرمایش‌های مدیران جشنواره فیلم فجر!

در حالی که تمرکز برخی از فیلم‌سازان برای طرح مسائل خاص و ساخت فیلم‌های تحت موضوع خیانت با انتقاد مردم و مسئولان دولت گذشته روبه‌رو شده بود؛ اما به‌تازگی در آستانه برگزاری جشنواره بین‌المللی فجر، اخباری به گوش می‌رسد که از اکران چنین فیلم‌هایی در جشنواره امسال حکایت دارد. یکی از مدیران این جشنواره در محافل خصوصی اذعان داشته که امسال محدودیتی برای انتخاب فیلم‌هایی با موضوع خیانت وجود ندارد! همچنین این مدیر سینمایی از نبودن محدودیت در انتخاب فیلم‌هایی با موضوع حقوق زنان و یا موضوعات سیاسی خاص سخن گفته و تأکید کرده که فیلمسازان خیال‌شان از این بابت راحت باشد! همچنین گفته می‌شود مدیران برگزاری جشنواره فیلم فجر از وزیر ارشاد خواسته‌اند سهمیه ارگان‌های مذهبی را که به‌عنوان میهمان و ناظر در جشنواره شرکت می‌کنند، در یک سینمای مستقل تجمیع کنند تا به قول آن‌ها، طیف‌های دارای سلیقه و نگاه خاص در کنار سینماگران حضور نداشته باشند!

بدترین شکنجه برای ظریف

شنیده شد که محمدجواد ظریف که معمولا هر روز یا یکی دو روز یک‌بار در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک به مردم گزارش می‌دهد، هفته گذشته پس از برگشت از ژنو به تهران، نتوانست به این فعالیت خود در فضای مجازی بپردازد که در تازه‌ترین مطلب خود در فیس‌بوک، دلیل این موضوع را برنامه‌های کاری فشرده در هفته قبل عنوان کرده است. وی که به کویت و عمان رفته، در بخشی از این مطلب، بدترین شکنجه را برای خود اینچنین تشریح کرده است: بعد از شام (یعنی حدود ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شب) تازه مذاکرات دوجانبه با وزیر امورخارجه ترکیه شروع شد و دور اول تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه ادامه یافت. این شب‌بیداری‌ها برای بنده که ساعت ۵ صبح بیدار می‌شوم و عادت دارم شب‌ها ساعت ۱۱-۱۰:۳۰ بخوابم از هر شکنجه‌ای بدتر است؛ ولی چاره‌ای هم نیست.

خاتمی: ما از طلبمان در 88 گذشتیم

«محمدرضا خاتمی» در مصاحبه‌ای در پاسخ به پرسش «گزارش آقای روحانی را دیدید؟» گفت: «بله، از اندک وقت‌هایی بود که تلویزیون ایران را دیدم. ا‌ن‌شاءالله از این پس بیشتر هم بشود تلویزیون ایران را دید!» وی در پاسخ به این پرسش که «اصلاح‌طلبان می‌خواهند سال 88 را به عنوان یک طلب همیشگی از نظام با خود داشته باشند یا از آن عبور می‌کنند؟!» هم طلبکارانه گفت: «اصلاح‌طلبان در همان سال 88 از طلبشان گذشتند. طلب ما این بود که زندان و حصر و این‌ها نباشد. ما طلبمان این بود این کارها نشود، طلبمان این نبود که بیایند ما را وزیر و وکیل کنند. می‌گفتیم ظلم را باید کم کرد

غرامت 1.2میلیارد دلاری برای دزدی عکس
یک هیات منصفه فدرال در ایالات متحده آمریکا دو بنگاه خبری مهم جهان را به پرداخت 1.2 میلیون دلار جریمه برای استفاده بدون مجوز از عکسی که در توییتر پست شده‌ بود به یک عکاس خبری آزاد محکوم کرد. به نظر می‌رسد این اولین محکومیت به زیر پا گذاشتن کپی‌رایت توسط آژانس‌های بزرگ خبری برای استفاده از عکس‌هایی باشد که به صورت عمومی در شبکه‌های اجتماعی پست می‌شود.

عضوگیری انجمن‌ موسوم به «دعوت به اصلاح»!

شنیده شد که اخیرا اصلاح‌طلبان در سطح جامعه اقدام به تشکیل گروه‌هایی کرده‌اند. جهان نوشت؛ بر اساس این گزارش اصلاح‌طلبان در اکثر دانشگاه‌های کشور سعی در جذب هرچه بیشتر دانشجویان و جوانان دارند. در برخی مناطق کشور شنیده شده که یکی از این گروه‌ها به نام «انجمن دعوت به اصلاح» از گروه‌های مختلف سیاسی، انجمن‌ها و گروه‌های کارگری در شهر‌های مختلف کشور عضوگیری می‌کند. این گروه جهت روشن کردن مواضع و اهداف سازمانی خود، بروشور‌هایی را با عنوان‌های مختلف ازجمله «راهکارهای اصلاح وضع کنونی»، «معرفی اسلام ناب» و... در بین اعضای خود توزیع و جلسات متعددی با اعضای اصلاح‌طلب در شهرهایی همچون تهران و سایر نقاط کشور برگزار کرده است.

یک اثر کاملا خودجوش از عضو هیئت مدیره منطقه آزاد کیش!
کلیپ تعریفی صد روزگی دولت، تقلبی از آب درآمد و آوازه این کپی‌برداری مبتذل به آمریکا هم رسید!«حسین- د» سازنده کلیپ تبلیغاتی موسوم به «نوسفر» مقارن با انتشار این کلیپ از سوی اسحاق جهانگیری به عضویت هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش درآمد. کلیپ نوسفر با تقلید کامل از یک کلیپ تبلیغاتی اوباما ساخته شده است.نشریه آمریکایی فارین پالیسی در همین زمینه نوشت: تیم رسانه‌ای رئیس جمهور ایران از نماهنگ اوباما تقلید کرد. تولیدکننده تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی ویدیویی منتشر کرد تحت عنوان «نوسفر» که تا حد زیادی تحت تاثیر لحن کلیپ باراک اوباما در سال 2008 است. در این نماهنگ به جای استفاده از جمله «آیا می‌توانم» و حضور 30 تن از هنرمندان حامی اوباما که بر روی زمینه یکی از سخنرانی‌های الهام‌بخش او آواز می‌خوانند، از سخنرانی روحانی استفاده شده است.فارین پالیسی می‌افزاید تولیدکننده این نماهنگ، اثر مذکور را «خودجوش» توصیف کرده است، اما کاملا مشخص است که این نام از واقعیت به دور است. نماهنگ مذکور کاملا با کمپین روحانی و مشاورانش مطابقت دارد.

هاشمی سرلیست می‌شود؟
جوان در مطلبی نوشت: «در جریان برگزاری نشست مجمع روحانیون مبارز در تهران با محوریت مجلس خبرگان رهبری، آنها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در این انتخابات هاشمی رفسنجانی را به عنوان لیدر خود قرار دهند. یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، گفت: روحانیون مبارز در این جلسه گفته‌اند از آنجا که فرد شاخصی برای مجلس خبرگان نداریم، چاره‌ای نیست جز اینکه پشت سر هاشمی حرکت کنیم. آنها در همین زمینه تصمیم گرفته‌اند روی فرزندان برخی علما و آیت‌الله‌زاده‌ها سرمایه‌گذاری کنند. مجمع روحانیون در این جلسه ضمن اذعان تلویحی به نداشتن پایگاه مردمی، با تاکید بر اینکه قرار نیست اکثریت مجلس خبرگان را تصاحب کنیم، گفته‌اند: همین که بتوانیم یک اقلیت قوی به دست آوریم خیلی خوب است

مجری مشهور تلویزیون خبر می فروشد!
برخی روزنامه نگاران مدعی شده اند که مجری برنامه "ویتامین 3" خبر حراج پیراهن مالدینی را به یک روزنامه فروخته است!به گزارش پارس ، قرار شده با هماهنگی روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و علی ضیاء مجری برنامه "ویتامین 3" و شبکه سوم سیما و پایان رأفت، پیراهن پائولو مالدینی در بازی ستاره‌های پرسپولیس و میلان در برنامه صبح پنجشنبه هفته جاری "ویتامین 3" برای علاقمندان به فوتبال و انجام امور خیریه به حراج گذاشته خواهد شد.مجری برنامه ویتامین 3 روز گذشته با یکی دو روزنامه نگار که این خبر را داشتند و می خواستند در روزنامه کار کنند تماس گرفته و از آنها خواست تا این خبر را چاپ نکنند تا او در برنامه زنده همه را سوپرایز کند.روزنامه های مورد نظر درخواست مجری پرسپولیسی سیما را پذیرفتند ولی امروز با درج این خبر در یکی از روزنامه ها مواجه شدند.خبرنگاران دو روزنامه ای که این خبر را داشتند حسابی از علی ضیا ناراحت بودند و می گفتند او خیلی زود خبررسانی به رسانه های خاص را یاد گرفته. حتی دوستانی پا را فراتر گذاشته و مدعی شدند علی ضیا خبر حراج پیراهن مالدینی را به آن روزنامه فروخته است!
تکفیری ها الاغ می خورند!
گروه شیخ سالم منیع که در مجاور ما هستند "سه هفته قبل دو سگ را ذبح کردند."به گزارش ابنا، گروه های تکفیری که پس از پیشروی های هدفمند ارتش سوریه محاصره شده و نمی توانند سلاح، مهمات و کالاهای اهدایی کشورهای حامی خود را دریافت کنند، به جان احشام و حیوانات روستاییان بی نوا افتاده اند و از خیر الاغ ها و سگ ها نیز نمی گذرند. آنها الاغ و سگ را ذبح می کنند تا به گوشت حلال برسند.یک خبرنگار عرب آمریکایی که مدتی را در میان یکی از این گروه ها سپری کرده، در گزارشی که در صفحه تویتر خود قرار داد، نوشته است: آنها به گمان این که در بدن ما گوشت های حرام، مانند گوشت خوک یا شراب وجود دارد، با ما دست نمی دهند، یا اینکه به اکراه این کار را می کنند. با این وجود وقتی جرات کردم و به شوخی گفتم شما هم گوشت حرام خورده اید، با حالتی مطمئن و جدی پاسخ داد "نه، ما آن را به صورت شرعی ذبح کردیم" و برای این که استدلالش را محکمتر کند، اضافه کرد که گروه شیخ سالم منیع که در مجاور ما هستند "سه هفته قبل دو سگ را ذبح کردند."

امیر تتلو دستگیر شد

رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا از دستگیری یکی از خوانندگان زیرزمینی داخل کشور خبر داد. سرهنگ مسعود زاهدیان درباره برخورد پلیس با خواننده‌های زیرزمینی اقدام به ساخت آثار خود و پخش آن در شبکه‌های خارجی می‌کنند، گفت: پلیس با این دسته از افراد برخورد می‌کند و اخیرا نیز با خواننده‌ای به نام «تتلو» برخورد کرده است و وی هم‌اکنون پس از دستگیری در اختیار مقام‌قضایی است.
وی با بیان اینکه پلیس تمامی این موارد را شناسایی کرده و با آنها برخورد می‌کند، به ایسنا گفت: اجازه نخواهیم داد در فضای قانونی کشور اتفاقی بیفتد.رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا اضافه‌کرد: بحمدالله هم صداوسیما و هم وزارت ارشاد زمینه‌های لازم برای فعالیت هنرمندان را فراهم کرده‌اند و افرادی که به شکل زیرزمینی قصد فعالیت دارند باید دست از این کار خود برداشته و در قالب هنر قانونی و واقعی به فعالیت خود ادامه دهند.

گلایه یک سایت زنجیره‌ای از تیم رسانه‌ای دولت
مسئول ساماندهی سیستم رسانه‌ای دولت مشخص نیست و همین امر خود را در گزارش صد روزه دولت نشان داد.سایت انتخاب درباره این تحلیل خود با اشاره به اینکه دولت نتوانسته کار رسانه‌ای خود را سامان دهد، می‌نویسد: از یک سو بخش‌های مختلف رسانه‌ای دولت در صف نظیر ایرنا، ایسنا، برنا، پانا، مؤسسه ایران و سایر روزنامه‌های دولتی و نشریات روابط عمومی با بحران در تولید محتوای مناسب در جهت ارائه خدمات دولت مواجهند و از سوی دیگر بخشهای ستادی رسانه‌ای دولت، نظیر معاونت ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز نتوانسته‌اند در حوزه ساماندهی رسانه‌ای جریان حامی دولت موفق عمل کنند و اکثریت قریب به اتفاق فعالان رسانه‌ای حامی جریان اعتدال و اصلاح‌طلب، از این سردرگمی و فقدان توجه و راهبری ناراضی هستند. از سوی دیگر، نبود دانش و توانمندی رسانه‌ای مناسب در فعالیت‌های رسانه‌ای دولت که بخشی از آن در گفتگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با ضعف در ایجاد ارتباط رسانه‌ای میان مسئولان دولتی با افکار عمومی نمودار گردیده است، نشان می‌دهد که هنوز دولت اعتدال فاقد راهبرد رسانه‌ای است.
انتخاب می‌افزاید: «به نظر می‌رسد این شرایط، بیش از هر مسئله دیگری معلول تعدد مدیریت درحوزه رسانه است و مشخص نیست از میان مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت (رئیس دفتر رئیس جمهور)، مشاور فرهنگی رئیس جمهور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و معاون ارتباطات نهاد ریاست جمهوری و دستیار ویژه رئیس جمهور، چه کسی مسئولیت ساماندهی و مدیریت سیستم رسانه‌ای دولت را برعهده دارد».گفتنی است برخی خبرها از رقابت شدید در میان گروه‌های مدعی حمایت از دولت برای تصدی رسانه‌های دولتی حکایت می‌کند. در عین حال شماری از نشریات زنجیره‌ای به شدت در تلاشند که عملاً به دولت خط بدهند و با فضاسازی و قالب‌بندی، آنها را در کانال‌های پیش‌ساخته راه ببرند.
جشن ازدواج 2000 داماد بدون حضور عروس
جشن ازدواج 2000 داماد بدون حضور عروس در یمن برگزار شد.روزنو نوشت، اعراب یمنی به این موضوع اعتقاد دارند که حضور زن‌ها در مراسم ازدواج چندان کار صحیح و منطقی به نظر نمی‌رسد و به همین جهت در مراسم اصلی ازدواج عروس خانوم‌ها حضور پیدا نمی‌کنند.
محدودیت فیسبوکی دختران آقای رئیس جمهور
رئیس جمهور آمریکا استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک را برای دختران خود محدود کرده است. "باراک اوباما" و همسرش میشله در گفتگو با شبکه ای بی سی نیوز در پاسخ به این پرسش که "سوالی که بسیاری از والدین با آن مواجه هستند این است که فرزندان آنها تا چه حد باید به شبکه هایی همچون فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام دسترسی داشته باشند؟" پاسخ دادند :مالایا دختر بزرگ ما که 15 سال سن دارد دسترسی محدود به فیسبوک داشته و ساشا دختر کوچکمان که 12 سال سن دارد هنوز به حد کافی بزرگ نشده تا از فیسبوک استفاده کند.میشله بانوی اول آمریکا در این رابطه گفت : من هنوز اعتقاد زیادی به اینکه افراد جوان از فیسبوک استفاده کنند ندارم. زیرا فعالیت آنها در این شبکه در معرض دید عموم است.رئیس جمهور آمریکا در حالی استفاده از فیسبوک را برای فرزندان خود محدود کرده که بر اساس گزارش های تایید شده این شبکه اجتماعی با همکاری های سازمان های اطلاعاتی آمریکا از کاربران خود جاسوسی می کند.

هشدار دولت به دستگاه های اجرایی درباره نحوه پاسخگویی به دستگاه‌های نظارتی

بر اساس بخشنامه ای که طی روزهای اخیر از سوی دولت به همه وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی ارسال شده، با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی مکلف به ارایه پاسخ قانونی و مستند به مراجع و دستگاه های نظارتی هستند، آمده است که در برخی موارد پاسخ های ارایه شده به مراجع مذکور به دلیل عدم رعایت ملاحظات حقوقی، مشکلاتی را برای بالاترین مقام دستگاه اجرایی موجب شده است، لذا مسئولان دولتی باید قبل از ارایه پاسخ به مراجع یاد شده هماهنگی لازم را با واحدهای حقوقی یا معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام دهند.

بیانیه عجیب اعضای شورای یک شهر علیه نماینده مجلس!

تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر یکی از مناطق غرب کشور در اقدامی عجیب با انتشار بیانیه ای نسبت به برخی اقدامات نماینده شهر خود در مجلس اعتراض کرده و ضمن انتساب اقداماتی مانند اخراج برخی کارمندان ادارات این شهر توسط این نماینده، از اینکه نماینده مذکور در تلاش است اجرای پروژه ها و فعالیت‌های اقتصادی در منطقه را به نام خود جلوه دهد، انتقاد کرده اند.

شهرستان شناور با پنجاه هزار شهروند!
تا حالا شنیده اید و یا خودتان دریا را تجربه کرده اید و هول و هراس هایش را و خستگی ها و حوصله سر بردن هایش را؟ اگر جوابتان آری است که خوب این مسایل را تجربه کرده اید؛ اما اگر جوابتان منفی است، بدانید که یک چنین تجربه ای است دریا-پیمایی!به گزارش روزگارنو، شرکتی در فلوریدا، سفارش طراحی یک کشتی را داده است که هزینه ساختش 10 میلیارد دلار است؛ اما اگر ساخته شود شاید سختی های سفرهای دریایی را هم به راحتی تبدیل کند.بنا بر این گزارش، این کشتی، در واقع، شهرستانی مدرن اما شناور است با همه امکانات یک شهر مدرن؛ یعنی: مدرسه، چند پارک و بیمارستان و تالار، فروشگاه بزرگ، گالری هنری، فرودگاه، و .... که 50000 نفر می توانند با هم در آن سکونت کنند و تا 30000 نفر هم می توانند، در صورت لزوم به آنان اضافه شوند.

ارجاع پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد به دادستان تهران
خبر دیگر این که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پرونده‌ دانشگاه ایرانیان از سوی دادستانی دیوان محاسبات به دادستان عمومی و انقلاب تهران و رئیس مجلس ارجاع شده است. به گزارش عصر ایران محمد علی پور مختار با بیان این که در حال حاضر منتظر پاسخ دستگاههای مربوط هستیم و پس از پاسخ این استعلامات ما می‌توانیم گزارش خود را جمع‌بندی و نهایی کنیم همچنین پس از شفاف شدن موضوع، تکلیف 16 میلیارد هم روشن می‌شود.
نظر جمشید مشایخی درباره دولت احمدی نژاد
دستاوردهای هنری «جمشید مشایخی» اظهر من‌الشمس است. او ششم‌آذر، یعنی همین چند روز پیش، 80ساله شد. «مشایخی» در آستانه نهمین دهه عمرش از آرزوها و دستاوردهایش می‌گوید و بزرگ‌ترین دغدغه‌اش را «صلح جهانی» بیان می‌کند.اودرپاسخ به این سوال روزنامه شرق که یک دهم عمر شما در دولت احمدی‌نژاد چطور سپری شد؟شخصیت‌هایی که بناست مسوولیتی در قبال این مردم و مملکت داشته باشند باید از شخصیتی برخوردار باشند با چنین ویژگی‌هایی: عارف، عاشق، عابد و...، باید دانش آن مسوولیتی که به آنها محول شده را هم داشته باشند. عاشق ملت ایران و ایران باشند و برای پیشرفت این سرزمین بکوشند. با اینها واضح است که این هشت‌سال چطور گذشته. چند روز پیش که تصاویر دکتر «ظریف» را در نشست با گروه 1+5 می‌دیدم، لبخندهای از ته‌دلشان نشان می‌داد که عاشق مردمند و باسواد و وطن‌پرستند و من لذت بردم از اینکه حالا بعد از هشت‌سال افرادی چون او، به مردم خدمت می‌کنند.

حمایت مجله تایم از توافق هسته‌ای
مطلع شدیم که مجله تایم در گزارشی با اشاره به توافق بین ایران و گروه 1+5 در ژنو گفت ترسی که این توافق موقتی در بسیاری کشورها به وجود آورده است نشان می‌دهد که آن‌ها به داشتن ایران به عنوان یک دشمن دائمی که می‌تواند علیه آن دست به انتقاد بزنند، توجه جمعیت داخلی را به آن معطوف کنند و به اختلافات فرقه‌ای و ایدئولوژیک دامن بزنند، عادت کرده‌اند.


هجوم300هزارکارگر خارجی جدید به ایران

جهان: در حالی رئیس جمهور در گزارش 100 روزه خود از بیکاری 6 میلیون نفر خبر داده است که از زمان آخرین سرشماری رسمی کشور در سال 90 تاکنون بیش از 300 هزار کارگر خارجی جدید از طریق مرزها وارد کشور شده‌اند.

حکم تازه برای شکوری راد
شکوری راد قائم مقام دبیرکل انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران شد. علی تاجرنیا دبیر تشکیلات انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به برگزاری بیستمین مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران و انتخاب مجدد آقای ظفرقندی به عنوان دبیرکل این تشکل، آقای علی شکوری‌راد نیز به عنوان قائم مقام دبیرکل با انتخاب اکثریت اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند. به گفته وی بقیه ارکان انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران نیز در جلسه آینده شورای مرکزی انتخاب خواهند شد.

نبود بودجه و استمرار سفرهای خارجی مدیران تئاتر؟

شنیده شد که با وجود اینکه معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود بودجه و بدهی چند میلیاردی باقیمانده از مسئولان دولت قبلی را عامل اساسی در کندی بهبود وضعیت تئاتر اعلام کرده است، اما سفرهای خارجی مدیران تئاتر کمافی‌السابق استمرار دارد، به‌طوری که اخیرا تنی چند از این مسئولان در سفری چند روزه راهی باکو پایتخت کشور آذربایجان شده‌اند. گفتار نوشت؛ اگر به زعم مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این نوع سفرها در اولویت امور است و برای تئاتر فواید مهمی دارد، چرا در بین این عده معمولا هنرمندان حضور ندارند یا حضور موثر و تعیین‌کننده‌ای ندارند؟

زمزمه همکاری پایداری و پیروان
سیدامیرحسین قاضی‌زاده، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه دو جبهه پایداری و جبهه پیروان خط امام و رهبری سابقه همکاری‌شان با یکدیگر بیشتر از سابقه رقابتشان است، گفت: «زمزمه‌ها و صحبت‌هایی برای نزدیکی این دو طیف اصولگرا به یکدیگر مطرح شده، اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است

حامی جلیلی و رفیق جهانگیری نیستم

شنیده شد که در پی انتشار خبری مبنی بر نامه اعتراضی جمعی از فعالان سیاسی ساوجبلاغ درباره احتمال انتصاب مجتبی پالیزگیر به سمت فرمانداری این منطقه و عنوان کردن نزدیکی او به جلیلی و همچنین ارتباط نزدیکش با اسحاق جهانگیری، پالیزگیر در تماسی با آرمان با رد صحت این نامه عنوان داشت که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری بنده رئیس انتخابات فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ بودم که قانونا و شرعا نه برای کاندیدایی کار و نه حمایت کردم لذا انتساب من به آقای سعید جلیلی کاملا کذب است. همچنین انتساب بنده به آقای جهانگیری هم اشتباه و دروغ است چراکه هیچ‌گاه این موضوع را بر زبان نیاورده‌ام و اساسا طرح آن بیهوده است. وی گفت: فرماندار باید از مسیر قانونی و اداری تعیین شود نه با این اقدامات که در نامه ادعا شده است.

کرزی به ایران می‌آید

مهر: ابراهیم رحیم‌پور، معاون وزارت خارجه در امور آسیا و اقیانوسیه از سفر حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان در آینده‌ای نزدیک به تهران خبر داد.

زنده ماندن در تابوت
دانشمندان معتقدند میزان زمان زنده‌ماندن یک شخص در درون تابوت به میزان هوای موجود در درون خود تابوت بستگی دارد.هر چه شخصی کوچک‌تر باشد، مدت زمان‌ بیشتری می‌تواند زنده بماند، زیرا فضای کمتری اشغال می‌کند و این به معنای وجود فضای بیشتر برای اکسیژن است.لحظه‌ای که ذخیره اکسیژن تمام می‌شود، ناقوس مرگ به تدریج برای وی به صدا در می‌آید.شناگران یا دوندگان ماراتن با توانایی فوق‌العاده ریوی‌شان می‌توانند با نگه‌داشتن نفسشان یک دقیقه بیشتر زنده بمانند.در صورتی که ابعاد یک تابوت متوسط 84در28در23 اینچ باشد، حجم کلی آن 886 لیتر یا 54٫096 اینچ مربع است در این میان، چنانچه حجم یک انسان متوسط 66 لیتر در نظر گرفته شود، 820 لیتر برای هوا باقی می‌ماند که یک پنجم آن یعنی معادل 164 لیتر، اکسیژن است.در صورتی که شخصی گرفتارشده 0٫5 لیتر اکسیژن را در هر دقیقه مصرف کند، حدود پنج و نیم ساعت طول می‌کشد تا اکسیژن تابوت مصرف شود. پس از آن وی به دلیل مملوشدن تابوت از دی‌اکسیدکربن خواب‌آلود شده و در نهایت، به حالت کما و پس از آن از دنیا می‌رود.

تخلف بزرگ بانکی در اراک

شنیده شد که رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی از آغاز کار رسیدگی به یک پرونده تخلف بزرگ مالی بانکی در این استان خبر داد. حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری گفت: «پیرو وعده دستگاه قضایی درخصوص مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، شناسایی و رصد مقدماتی یک پرونده تخلف بانکی شامل معوقات 750میلیارد ریالی از محل پرداخت تسهیلات بانکی با همکاری مراجع ذی‌ربط اطلاعاتی و قضایی در دستور کار قرار گرفت»

آزادی کویتی بازداشت شده در ایران
خبر رسیده که روزنامه «الرای» کویت از آزادی یک شهروند بازداشتی این کشور در ایران خبر داد. به گزارش عصر ایران به نقل از این روزنامه «عادل الحوال» چند هفته پیش برای درمان به شیراز سفر کرده بود و در این سفر به دلیل «توهین به مقامات ایران »بازداشت شد اما با پیگیری‌های وزارت خارجه کویت و پاسخ مثبت دولت ایران، این شهروند کویتی، آزاد و روز یکشنبه به کشورش برگشت.
بعیدی‌نژاد مسئول تیم کارشناسی ایران می‌شود؟

شنیده شد که احتمالا حمید بعیدی‌نژاد مسئولیت تیم کارشناسی ایران را در جریان مذاکرات وین عهده‌دار خواهد بود. تسنیم نوشت؛ احتمالا حمید بعیدی‌نژاد مسئولیت تیم ایرانی را در جریان مذاکرات وین عهده‌دار خواهد بود. قراراست نشست اجرای توافق هسته‌ای ژنو ۱۸ و ۱۹ آذر در وین برگزار شود. حمید بعیدی‌نژاد، دیپلمات ارشد کشورمان و از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در ژنو است. بعیدی‌نژاد همچنین، مدیرکل سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه محسوب می‌شود. قرار است که نشست مشترک کارشناسی ایران، آژانس و 1+5 در سطح مدیران کل وزارت خارجه ایران و 1+5 و نیز معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۸ و ۱۹ آذر) در وین برگزار شود.

احضار مجدد مرتضوی به دادسرا
یک خبر دیگر این کهوکیل مدافع شاکیان سعید مرتضوی (دادستان سابق تهران) در پرونده معروف به پالیزدار گفت: مرتضوی درخصوص اتهام بازداشت غیرقانونی موکلانم طی روزهای آینده به دادسرا احضار و تفهیم اتهام خواهد شد

مگر می‌شود ساختمان دولت مفقود شود؟
خبر گم شدن 930 ساختمان دولتی در تهران خبری بود که در روزهای گذشته حساسیت فراوانی را ایجاد کرد. معاون اجرایی رئیس دولت دهم در نامه‌ای که نه تاریخ آن مشخص است و نه مخاطبش، از عدم اظهار ساختمان‌های متعلق به دولت در شهر تهران توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی خبر داده بود. فارس برای مشخص شدن این موضوع با مرتضی، بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری تماس گرفت تا حقیقت موضوع را از وی جویا شود، ولی بانک ترجیح داد درباره این موضوع سکوت کند و سرانجام حمید بقایی نویسنده نامه مربوطه،‌ موضوع 930 ساختمان دولتی گم شده را مشخص کرد. معاون اجرایی رئیس‌جمهور سابق در گفت‌وگویی با بیان اینکه معنای مکاتبه من تاخیر در اعلام املاک دولتی بود، گفت: خیلی از دستگاه‌های دولتی اموال خود را در آن زمان اظهار نکرده یا با تاخیر این کار را انجام دادند. بقایی ادامه داد: «بسیاری از ساختمان‌های دولتی اجاره‌ای بوده و در اختیار دولت نیست. مگر می‌شود ساختمانی که متعلق به دولت است مفقود شود؟».

صلاحی معاون قالیباف شد

تسنیم: محمود صلاحی، استاندار سابق خراسان رضوی در حکمی از سوی شهردار تهران به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران منصوب شد.

صدای مهیب سقوط شیء نامعلوم در فسا

شنیده شد که ظهر دیروز وقوع یک صدای مهیب در شهرستان فسا سبب ترس مردم این شهرستان شد. بی‌باک نوشت؛ حوالی ساعت 13:30بعدازظهر دوشنبه صدای مهیب در شهر فسا سبب وحشت مردم و حضور آنها به سمت خیابان شد. برخی از اهالی این منطقه سقوط شیء که از عقب آن دود غلیظ خارج می‌شد را در جریان این صدای مهیب مشاهده کردند. هنوز از علت این صدای مهیب از طریق مراجع رسمی گزارشی اعلام نشده است.

روحانی "خلیج فارس" را در توییتر داغ کرد


به نوشته سایت بی بی سی، یکی از حساب‌های توییتر آقای روحانی که به زبان انگلیسی فعالیت‌های رییس جمهوری ایران را توییت می‌کند عکسی از سفر آقای روحانی به عسلویه منتشر کرد و در توضیح با کلیدواژه #persianGulf گفت همراه با وزیر نفت و بقیه کارشناسان از میدان گازی پارس جنوبی دیدن می‌کند. استفاده از کلید واژه #persianGulf در توییتر آقای روحانی واکنش‌های مخاطبان عرب‌زبان کشورهای حاشیه خلیج فارس او را بر انگیخت. یکی از کاربران توییتر به نام ناصر آل خلیفه به حسن روحانی یادآوری کرد: " خلیج ع...ر...ب...ی آقای رییس‌جمهور! "

در پاسخ توییت مذکور، یکی از کاربران ایرانی بنام مهرداد اینگونه پاسخ داد: خلیج ع..ر..ب..ی یک اصطلاح کاملا اشتباه است. اگر به تاریخ توجه کنید می‌بینید که آنجا همیشه خلیج فارس بوده و کسی نمی‌تواند آن را تغییر کند و سودابه هم در همین رابطه نوشته: شما هرگز نمی‌توانید تاریخ را آن طور که می‌دانید تغییر دهید. در بین بحث‌های اینچنینی در توییتر آقای روحانی، تعدادی از کاربران از واژه‌های تندی استفاده کرده بودند.به نظر می‌رسد از زمان روی کار آمدن آقای حسن روحانی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مورد توجه برخی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. به طوری که ابتدا آقای ظریف از توییتر و کلیک فیس بوک به صورت رسمی استفاده کرد و در روزهای گذشته هم حساب توییتر منسوب به حسن روحانی مطلبی مبنی بر تایید دو حساب کاربری اش منتشر کرد.

فضا‌سازی سودجویان درباره انباشت کیسه‌های خون در گمرک
با خبر شدیم که علی‌اکبر پورفتح‌الله، رئیس سازمان انتقال خون به شبکه ایران گفته: اخباری که درباره انباشت کیسه‌های خون منتشر می‌شود؛ این تصور را در اذهان به‌وجود آورده که کیسه‌های موجود در گمرک کیسه‌های حاوی خون است در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است و خلاف آنچه مطرح می‌کنند کیسه‌ها حاوی خون نیست که قابلیت خراب شدن داشته باشد.

اخبار کوتاه

* بر اساس گزارش‌های رسیده، با مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد، قرار است واحد آکسفورد دانشگاه آزاد فعالیت‌های خود را از سر بگیرد. این در حالی است که هنوز مسائل مربوط به این دانشگاه و نقش مهدی هاشمی در این رابطه، همچنین بودجه‌هایی که پس از تعطیلی این واحد به حساب آن واریز شده بود، مشخص نشده است.

* جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان، کمپین اینترنتی محکومیت کشتار نُه میلیون ایرانی در جنگ جهانی اول را راه‌اندازی کرد. در متن طومار این کمپین آمده است: طی جنگ جهانی اول و بین سال‌های 1917 تا 1919 مطابق با 1296 تا 1298 شمسی، دولت پادشاهی انگلیس با ایجاد قحطی عمدی در ایران، باعث مرگ هشت تا یازده میلیون ایرانی شد. قرار است دادخواستی تهیه شده و به‌زودی برای پیگیری در مراجع بین‌المللی، به سران سه‌قوه تحویل شود.

* بر اساس برخی گزارش‌ها، مدیرعامل سازمان انتقال خون در حکمی دکتر«س.ر» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از اعضای یک تشکل سیاسی پزشکی حامی فتنه را به سمت مشاور خود در این سازمان منصوب کرده است.

*«ساعده سیما» دبیر کمیته روابط عمومی سازمان دانشجویی اصلاح‌طلب حزب اسلامی کار، گفت: «امسال سازمان دانشجویی تصمیم گرفته تا نشستی به مناسبت روز دانشجو با حضور عموم دانشجویان و فعالان سیاسی برگزار کند. در همین راستا سعی شده در این مراسم از صاحب‌نظران اصلاح‌طلب و فعالان باسابقه دانشجویی دعوت به عمل آید.» گفته می‌شود در این همایش، برخی از زندانیان و افراد مسئله‌دار حضور خواهند داشت و افرادی چون حسین مرعشی، الهه کولایی، سعید رضوی فقیه، جواد اطاعت و ابراهیم اصغرزاده به سخنرانی نیز می‌پردازند.

* «مجیدی» معاون وزیر راه، با بیان اینکه قرارداد وزارت راه با قرارگاه خاتم‌الانبیاء در قطعات دو و سه به سرانجام نرسید، گفت: فعلاً کار در این دو قطعه تعطیل است تا پیمانکار جذب کنیم. به‌عبارتی، قرارگاه خاتم از آزادراه تهران - شمال کنار رفت. این در حالی است که قرارگاه خاتم، بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین طرح‌های ملی را که حتی خارجی‌ها هم قادر به انجام آن نیستند، اجرا می‌کند که آخرین نمونه آن، بهره‌برداری از اولین، مهندسی‌ترین و بزرگ‌ترین پل دو طبقه کشور در تهران بود.

* حجت‌الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران، روز گذشته در همایش سازمان بسیج حقوق‌دانان در قزوین، با بیان اینکه: این تعبیر که یک سرهنگ نمی‌تواند حقوق‌دان باشد، تعبیر درستی نیست، گفت: مالک اشتر در کنار امیرالمؤمنین(ع) هم در قضاوت، عادل و هم در جنگ، سردار و سرباز خوبی بود. وی افزود: در نظام اسلامی، نظامی‌گری شغل نیست، بلکه همه نظامی هستند.

* پس از توافق‌های گروه مذاکره‌کننده ایرانی با کشورهای 1+5 که در مذاکرات ژنو 3 حاصل شد، زمزمه‌هایی از شکل‌گیری جبهه‌‌گیری واحدی علیه ایران به بهانه‌ حقوق بشری شکل گرفته است. در همین زمینه، شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های ضدانقلاب فارسی‌زبان برای فشار به دولت روحانی، بحث حقوق بشر را در دستور کار خود قرار داده‌اند که به‌تازگی در همین راستا سازمان موسوم به عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی ضمن اشاره به وضعیت حقوق‌بشر در ایران، از دولت روحانی خواسته تا همانند موضوع هسته‌ای، پیگیری وضعیت حقوق‌بشر را هم در اولویت کار خود قرار دهد. در این بیانیه همچنین موضوع رفع حصر سران فتنه نیز مورد تأکید قرار گرفته است!

*یک مقام مسئول در سازمان آموزش و پرورش خوزستان به خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آموزش و پرورش این استان 15 مدرسه دولتی در اهواز و چند شهر دیگر را که مرکزیت مناسبی داشتند به برخی سازمان‌ها و مراکز غیر دولتی... واگذار کرده است و دانش‌آموزان همسایه این مدارس مجبور شده‌اند برای ادامه تحصیل با گرفتن سرویس، در مدارس دور دست ثبت نام کنند. وی همچنین گفت: آموزش و پرورش خوزستان در سال گذشته در مقطع ابتدایی ـ راهنمایی و متوسطه به ترتیب در رتبه‌های 29ـ31 و 22 در بین استان‌های کشور قرار داشته است. انتظار مردم و فرهنگیان خوزستانی رسیدگی سریع‌تر به وضعیت نابسامان آموزشی در این خطه است.
*
جامعه انجمنهای اسلامی اصناف خراسان با انتشار بیانیه‌ای از گزارش 100 روزه رئیس‌جمهور انتقاد کرده و نوشته: "رئیس دولت با کمال تعجب حدود سه چهارم از وقت خود را به سیاه‌نمایی مطلق سالهای گذشته و حمله به دولت سابق و مسئول قبلی با ارائه آمار و ارقام و اعداد ثابت نشده یا غیرقابل اثبات پرداخت. سئوال اساسی از ریاست محترم جمهور اینست که اولا: با کدام منطق انسانی، اخلاقی، عقلانی، شرعی صحیح است که انبوهی از اتهامات را به شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی از دولت گذشته متوجه کرد. در حالی که هیچ کدام از آنان برای دفاع از خود حضور ندارند. ثانیا: مسائل و موضوعات مربوط به وضعیت کشور را کلا منفی جلوه دادن از زبان یک مقام عالی رسمی از رسانه ملی مقابل چشم و گوش حساس دشمنان کینه‌توز خارجی آیا جز وهن نظام اسلامی و تخفیف حیثیت و آبروی کشور، همچنین تجری دشمنان این ملت نتیجه دیگری خواهد داشت؟" با تاکید بر اینکه انتقاد کردن حق آحاد مردم است، از نویسندگان محترم بیانیه جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف خراسان باید پرسید شما چرا همین سئوال‌ها را از رئیس دولت‌های نهم و دهم نکردید که پایه‌گذار سیاه‌نمائی‌ها بود و حتی به بزرگ‌ترین شخصیت‌های انقلابی و روحانی کشور از رسانه ملی تهمت‌هائی زد که همه دروغ و خلاف شرع بودند؟ آیا آن اتهامات موجب وهن نظام اسلامی و تجری دشمنان نبود؟!

*
در پی درج مطلبی مبنی بر اینکه مدیرعامل و قائم مقام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از فعالان ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد بودند... در ستون جهت اطلاع مورخ 6/9/92 بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با ارسال جوابیه‌ای توضیح داد: "بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها نهاد متولی بازیهای رایانه‌ای در کشور وظیفه نظارت و حمایت از این صنعت نوپا و پرمخاطب را در چارچوب اساسنامه و رویکردهای مصوب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی عهده‌دار بوده است و مدیریت آن نیز برخلاف مطالب درج شده در آن روزنامه هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته و به استناد کارنامه موجود، که مورد تائید مدیران فرهنگی و نیز اغلب فعالین این عرصه می‌باشد، هیچ نسبت رفتاری با فرد یا افراد قید شده در گزارش این روزنامه را ندارد."

https://shoma-weekly.ir/SK4LYK