گفته می‌شود که...

طلاق زن مصری به خاطر رأی «نه»/ تاسیس بانک مشترک تهران و دمشق/ قرار نبود علنی شود/ خوشحالی دانشگاه شریف از تحریمها/ سوالی که رئیس‌جمهور به آن پاسخ نداد/ فتوای دیوانه حامی تروریست/ مرگ 30 هزار آمریکایی در روز اول جنگ و ...

افشاگری‌های ضدانقلاب‌های خارج‌نشین علیه یکدیگر
مدیر شبکه ضدانقلابی «کانال یک» در برنامه‌ای زنده به افشاگری علیه «سعید کریمیان»، مدیر گروه شبکه‌های ضدانقلابی جم پرداخت.
وی با اشاره به نامعلوم بودن منبع هزینه‌های میلیون دلاری شبکه‌های جم افزود: «معلوم نیست هزینه‌های هنگفت نیم میلیون دلاری اداره 8 کانال جم در هرماه از کجا و چگونه تأمین می‌شود؟ شبکه‌ای که تمام هستی تاریخی و فرهنگی ملت ایران را مصادره می‌کند. برای نمونه در تمامی سریال‌های پخش شده در این شبکه، مولانا را فردی اهل ترکیه و متعلق به این کشور معرفی می‌نماید.»
گفته می‌شود این قصه از آن جایی رونق گرفت و سعید کریمیانِ ناشناخته، از زمانی در فضای مجازی مطرح شد که چندی پیش «مهدی خزعلی» در وبگاه رسمی‌اش از ارتباط پنهانی مدیر شبکه جم با افرادی در داخل ایران پرده برداشت و ارتباط برادرش علیرضا را با سعید کریمیان افشا کرد. در این دعوای زرگری، «علیرضا خزعلی» تاب این افشاگری را نداشت و بلافاصله در وبلاگ شخصی‌اش از اتهامات مهدی علیه خود اعلام برائت کرد و البته از ارتباط سعید کریمیان با سازمان مجاهدین خلق پرده بر‌داشت.  ماجرا به این جا ختم نشد و چند روز قبل نیز مطلبی از وبگاه بالاترین تحت عنوان مصاحبه رادیو زمانه با مدیر گروه جم، انتشار پیدا کرد که البته تاکنون جنجال‌های فراوانی بر سر ساختگی و یا واقعی بودن این مصاحبه وجود دارد. سعید کریمیان در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک، فشارهای عوامل شبکه «من‌وتو» را دلیل تمامی این جنجال‌ها دانسته است.

حکم اعدام برای انتقاد به مفتی‌های وهابی!
سازمان دیده‌بان حقوق بشر درباره احتمال صدور حکم اعدام برای «رائف بدوی» نویسنده و فعال عربستانی به تهمت ارتداد هشدار داد.  این احتمال در حالی مطرح شده که یک قاضی عربستانی وی را مرتد دانسته و اعلام نظر در این‌باره را به دادگاه بالاتری محول کرده است.
در جلسه اخیر محاکمه «بدوی» که به اتهام توهین به اسلام در رسانه‌های الکترونیک، بازداشت شده بود، قاضی، پرونده او را به دادگاه عالی‌تری ارجاع داد و توصیه کرد که وی به اتهام ارتداد، به اعدام محکوم شود. گفتنی است رائف بدوی، مؤسس سایت «شبکه لیبرال آزاد سعودی» از تیرماه گذشته در بازداشت به‌سر می‌برد.
به گفته دیده‌بان حقوق بشر، سایت بدوی حاوی مقالاتی بود که در آن از شخصیت‌های دینی بارز و وهابی عربستان انتقاد شده است. بنا بر این گزارش، قضات عربستانی در صدور احکام بیش از آنکه به قوانین مکتوب و رویه قضایی استناد کنند، تفسیر شخصی خود از شریعت اسلامی را مبنا قرار می‌دهند.

درخواست مالیاتی رسانه ملی از دولت
بر اساس درخواست چندی پیش صدا و سیما از مسئولان ارشد دولتی، این سازمان درخواست موافقت دولت برای معافیت رسانه ملی از پرداخت هرگونه عوارض به شهرداری تهران را داشته است که مسئولان دولتی با استناد به این موضوع که معافیت های ذکر شده برای این سازمان مربوط به ماده 14 قانون تشکیل سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران است و این قانون نیز نسخ شده، با آن موافقت نکردند.

بی‌خبری از دیدار با خاتمی
مهر:محمد علی غریبانی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از دیدار اعضای ستاد برگزاری گردهمایی بزرگ جبهه اصلاحات با خاتمی ابزار بی اطلاعی کرد.

باهنر:این 3نفر دیدار داشتند
فارس:محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین از دیدار حداد عادل، قالیباف و ولایتی با آیت‌ا... جنتی و مهدوی کنی خبر داد.

آدرس اشتباه روزنامه عراقی درباره سفر احمدی‌نژاد
شنیده شد که یک منبع آگاه با اشاره به اینکه بر اساس تشریفات پروتکلی باید رئیس‌جمهور عراق از رئیس‌جمهور کشورمان استقبال کند، گفت: با بیماری رئیس‌جمهور عراق این سفر تا زمانی که وضعیت ریاست‌جمهوری عراق مشخص نشود، انجام نخواهد شد.
فارس نوشت؛ امروز برخی از رسانه‌ها با انتشار خبری از روزنامه «الدستور»به نقل از یکی از نمایندگان پارلمانی عراق خبر داده‌اند که رئیس‌جمهور امروز برای یک سفر دو جانبه عازم عراق خواهد شد اما یک منبع آگاه در نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد که سخنان این مقام عراقی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بوده و احمدی‌نژاد این هفته هیچ سفری به عراق نخواهد داشت.

مرگ 30 هزار آمریکایی در روز اول جنگ
فارس:صفار هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استراتژیست‌های آمریکا می‌گویند پیامد جنگ نظامی با ایران در روز نخست کشته شدن 30 هزار آمریکایی است.

 جوانفکر از بیمارستان مرخص شد
شنیده شد که علی‌اکبر جوانفکر پس از چهار روز بستری در بیمارستان آتیه شامگاه یکشنبه از بیمارستان مرخص شد. تسنیم نوشت؛ پزشکان متخصص بیماری‌های داخلی، قلب و ارولوژی پس از انجام آخرین معاینات پزشکی جوانفکر و بررسی وضعیت جسمانی وی، تاکید داشتند که بیمار روند معالجات خود را در بیمارستان ادامه دهد. صبح روز شنبه محمود احمدی‌نژاد و علی‌اکبر صالحی جداگانه به دیدار علی‌اکبر جوانفکر رفته بودند. جوانفکر دیدار احمدی‌نژاد را سعادت خوانده بود. علی‌اکبر جوانفکر درمورد رفتنش به حرم امام(ره) گفت: من به قصد تجدیدمیثاق با آرمان‌های والای امام(ره) به حرم مطهر ایشان رفتم تا ثابت کنم که پای نظام، انقلاب، رهبری و ولایت‌فقیه هستم.

 طلاق زن مصری به خاطر رأی «نه»
قدس آنلاین:برگزاری مرحله دوم همه پرسی پیش‌نویس قانون اساسی مصر با حاشیه‌های جالبی نیز همراه بود که از جمله آن مشاجره یک زن با شوهرش به خاطر رأی منفی به قانون اساسی بود که در نهایت به طلاق آنها منتهی شد.

قرائت جوابیه در دستور کار نیست
خبرگزاری دانشجو:لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد رسایی نماینده مجلس گفت: قرائت جوابیه هاشمی در دستور کار مجلس نیست.

تبلیغ عجیب کاندیدای احتمالی
شنیده شد که اقدام عجیب اخیر یکی از کاندیدای احتمالی شورای شهر ساری گلایه مردم را برانگیخت. انتخاب نوشت؛ این اقدام نادر از سوی یکی از کاندیدای احتمالی شورای شهر ساری در شب یلدا که اقدام به توزیع انار با برچسب تبلیغات خود کرده است، موجب نگرانی مردم ساری شد. این اقدام درحالی انجام شده است که فردی که در کارت از وی نام برده می‌شود، بارها در ساری از روش‌های مختلف برای اعلام کاندیداتوری شورای شهر ساری استفاده کرده است. توزیع کارت پستال به‌مناسبت شب یلدا نیز از همین فرد در ساری انجام شده است.

تجلیل از کارگردان فیلم ضدایرانی
الف:یک وب سایت فرهنگی فرانسوی نوشت: یک خانواده محترم اولین فیلم داستانی «مسعود بخشی» است که وی بعد از جعفر پناهی و محمد رسول اف، مظهر سینمای مقاومت در ایران محسوب می شود. «اولیویر دی برین» در این وب سایت فرانسوی گفته است:«یک خانواده محترم، چهره حقیقی ایران است».

دوبله فارسی یک سریال ضد شیعی!
قدس آنلاین: بتازگی دوبله فارسی یک سریال ضد شیعی از سوی برخی کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفته است.

 تشکر ویژه حزب طالبانی از ایران
شنیده شد که اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای از مقامات جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک به بهبود سلامتی رئیس‌جمهور عراق قدردانی و تشکر ویژه کرد. مهر نوشت؛ اتحادیه میهنی کردستان عراق در تهران با صدور بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی ایران و مقامات این کشور از جمله رئیس‌جمهور به خاطر اعزام تیم پزشکی به بیمارستان مدینه الطب (محل بستری شدن جلال طالبانی) قدردانی کرد.

تاجیکستان ۱۳۰ سایت اینترنتی را فیلتر می‌کند
 شنیده شد که تاجیکستان در نظر دارد ۱۳۰ سایت اینترنتی این کشور را فیلتر کند. انتخاب نوشت؛ مقامات این کشور هنوز دلیلی برای این اقدام خود اعلام نکرده‌اند. سایت‌های فیس‌بوک روسی، یوتیوب و تویتر از جمله سایت‌های اینترنتی هستند که قرار است از روز دوشنبه فیلتر شوند. این اقدام دولت تاجیکستان درحالی است که بیشتر مردم این کشور امکانات ضروری برای استفاده از اینترنت را ندارند.

نبویان، رئیس تفحص دانشگاه آزاد
فارس:حجت‌الاسلام نبویان به عنوان رئیس و زارعی و جعفری به عنوان نواب هیأت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد انتخاب شدند.

اسد: سوریه را ترک نمی‌کنم
تابناک:سرگئی لاوروف،وزیر خارجه روسیه در پاسخ به برخی شایعات در خصوص برکناری وپناهندگی بشار اسد گفت: بشار اسد به من تاکید کرده که هرگز سوریه را ترک نخواهد کرد. وی افزود: بشار اسد مکرراً به من گفته است که «هرگز خاک کشوری را که در آن متولد شده ترک نمی‌کند و در نهایت در کشورش می‌میرد»

تاسیس بانک مشترک تهران و دمشق
شنیده شد که تهران و دمشق در چارچوب تقویت روابط مالی و بانکی میان دو کشور در زمینه سرعت بخشیدن به افتتاح بانک ایرانی سوری مشترک در سوریه و افزایش حجم مبادلات تجاری و ارائه تسهیلات در زمینه اقدامات مالی و بانکی با یکدیگر به توافق رسیدند. ایرنا نوشت؛ هیاتهای دو کشور شب گذشته در دمشق به ریاست حسن کاظمی قمی مشاور معاون رئیس‌جمهور ایران و تیسیر الزعبی دبیرکل نهاد نخست‌وزیری سوریه راه‌های گسترش و تقویت روابط دوجانبه اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 دانشگاه شریف در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا
شنیده شد که نام دانشگاه صنعتی شریف در فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به چشم می‌خورد. شفاف نوشت؛ با انتشار جزئیات تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در روزنامه رسمی این اتحادیه، نام یک فرد حقیقی و 18 شرکت، موسسه و نهاد که به‌تازگی تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند مشخص شد. در متن مصوبه جدید تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران آمده است که «بابک زنجانی» و 18 شرکت، موسسه و نهاد، در حمایت از دولت ایران در بخش فعالیت‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک، نقش دارند.
 نام شرکت‌ها، موسسه‌ها و نهادهایی که در مصوبه جدید تحریم اتحادیه اروپا علیه ایران آمده‌اند عبارتند از: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت ملی خطوط لوله نفت ایران، شرکت ملی مهندسی و تاسیسات ایران، شرکت قلفیسازان، شرکت ایران الومینیوم، شرکت توسعه سیماتک، شرکت الومینات، سازمان ابتکار و پژوهش دفاعی، بانک سرمایه‌گذاری اسلامی، شرکت بین‌المللی سایف اویل، شرکت سورینت کومرشیال تراست، شرکت هنگ‌کنگ انترتراید، شرکت پترو سوئیس، شرکت سی اف شارپ، دانشگاه صنعتی شریف در تهران و بیمه معلم.

اظهارنظرنمی‌کنم
ایلنا: محسن کوهکن، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:من راجع به نامه مطهری به آیت ا... جنتی اظهارنظری نمی‌کنم.

فتوای دیوانه حامی تروریست
خبرگزاری شبستان:«شیخ معاذ خطیب»رهبر ائتلاف ضد سوریه در اظهاراتی شنیع و عجیب کشتار دسته جمعی علوی‌های سوریه را نوعی آزادی بیان دانست!

تغییرات در شرکت پالایش و پخش
شنیده شد که معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی حکمی معاون جدید خود را منصوب کرد. ایسنا نوشت؛ با تغییراتی که در شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی اتفاق افتاد، جلیل سالاری از این پس به عنوان مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی مسئولیت نخواهد داشت و به عنوان معاون ضیغمی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

غفلت از فیس‌بوک چیزی جز عقب‌ماندگی علمی نیست!
مشرق نوشت: نعیمه اشراقی نوه امام در مصاحبه‌ای با نشریه دیلی تلگراف درخصوص فعالیت در فیس‌بوک و فواید آن می‌گوید: به جرات می‌توان گفت؛ نادیده گرفتن و غافل ماندن از توانایی‌های بالقوه این شبکه، چیزی جز عقب‌ماندگی علمی نام نمی‌گیرد. یکی دیگر از توانمندی‌های شگرف فیس‌بوک، به چالش کشیدن تضارب آرا و شناخت از روحیات، عقاید و همچنین علایق و دلبستگی‌های انسانی در حوزه‌های گوناگون است که می‌توان به طور آنلاین و زنده، به بحث و گفت‌وگوی سازنده نشست. برای من به عنوان نوه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، آشنایی با مردمی که پیش از این قادر نبودم به راحتی از دیدگاه‌ها و بیم و امیدهایشان آشنا شوم، بسیار مهم است. بدیهی است که در زمان فعلی، این سایت مهم‌ترین شاهراه برای ارتباط مجازی و آشنایی با نظرات مخالف و موافق در موضوعات مرتبط با مسائل بشری است که می‌تواند در حوزه شناخت شخصی، آشنایی با آرای گوناگون درباره پدربزرگم و نظام جمهوری اسلامی کارگشا باشد.

اظهارات تحریک‌آمیز زیانی
فارس: عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در منامه اظهاراتی علیه تهران به زبان آورد که بیانگر خصومت او و این شورا با ایران بود.وی در اظهاراتی تحریک‌آمیز و بدون توجیه در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن مدعی شد: برنامه هسته‌ای ایران دولتهای عضو شورای همکاری را نگران می‌کند .

اگر مشایی عاقل باشد، نامزد نخواهد شد
غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان درباره کاندیدا بودن رئیس دبیر خانه جنبش عدم تعهد تاکید کرد: اسفندیار رحیم مشایی به احتمال زیاد کاندیدا نمی‌شود و اگر عاقل باشد نامزد ریاست‌جمهوری نخواهد شد. اصلاح‌طلبان نیز بعید می‌دانم شرکت کنند و خیلی مهم نیستند، چون در اقلیت قرار دارند و خیلی اثر گذار در انتخابات نیستند.نماینده مردم رشت در مجلس بزرگ‌ترین آرزوی مردم در دوره یازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری را وجود یک فضای کم تنش وبدون تحقیر ولی پرشور عنوان کرد که کسی روی اعصاب آنان راه نرود.

 اصولگرایان به‌خاطر حمایت از هاشمی فحش خوردند
روزنامه کیهان در سرمقاله خود نوشت: جریان اجتماعی اصولگرا چون به روح جمعی ایرانی و عواطف و عقاید و باورهای آن تعلق دارد، جریان قدرتمند و نافذ و پراثر و در عین حال
کم ادعایی است. این جریان همان بدنه اجتماعی جمهوری اسلامی است که در نقاط عطف انقلاب و سر بزنگاه‌ها ضرورت‌ها، وسط میدان آمده و سینه سپر کرده و هزینه داده بی آنکه سفره نشینی کند و امتیاز بجوید. این جریان اجتماعی همانگونه که انقلاب و جنگ و بحران‌های پدید آمده توسط گروه‌های نفاق را مدیریت کرد، مدافع اجتماعی گفتمان سازندگی و پیشرفت و عدالت در 20 سال اخیر بود و به اقتضا از دولت سازندگی و دولت عدالت دفاع کرد و تیر تهمت‌ها را به خاطر اصل نظام و انقلاب به جان خرید و البته از سوی برخی متولیان امر مورد کم لطفی و اجحاف قرار گرفت.
 این جریان هم به خاطر دفاع از هاشمی و هم به خاطر حمایت از احمدی‌نژاد - در مقاطع متفاوت- فحش خورده و آن را پای تکلیف نوشته است. و همین جریان، هنگام ضرورت، به مطالبه آرمان‌ها و اصول از دولت‌ها و سیاستمداران پرداخته و مغضوب واقع شده است؛ چون اصولگراست و اصولگرایی هزینه دارد.

قرار نبود علنی شود
آریا:سید حسین نقوی، عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت:قالیباف 6سال است که با استفاده از ظرفیت های شهرداری تبلیغات انتخاباتی انجام می دهد، لذا وی هیچگاه رضایت نمی دهد به نفع دو نفر دیگر از نامزدی کنار بکشد. وی افزود: آقای قالیباف در خصوص ائتلاف 3نفره اظهار نظر کرده که به هیچ وجه قرار نبوده این نشست علنی شود، ایشان حتی گلایه کرده است که چرا آقای حداد عادل این موضوع را مطرح کرده، در حالی که قرار نبوده نشست ما علنی شود .

سوالی که رئیس‌جمهور به آن پاسخ نداد
خبرآنلاین نوشت: در گفت‌وگوی شنبه شب محمود احمدی‌نژاد با مردم، حیدری مجری برنامه سوالی پرسید که رئیس‌جمهور پاسخ شفافی به آن نداد. مجری برنامه صراحتا از رئیس‌جمهور پرسید که چرا حس مردم از تورم موجود با آمار ارائه شده متفاوت است.
احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال گفت: « این حس در سال 90 در بین مردم نبود»، «تورم بسته به این است که سال پایه را چه سالی در نظر بگیریم»، «باید دید که سهم هر بخش اعم از خودرو، سیمان، خوراک و360-370 رقم کالای مختلف در سبد خانوار چقدر است»، «تورم در دهک‌های درآمدی متفاوت، فرق می‌کند» و «دولت نرخ تورم را همچون 30 سال گذشته می‌سنجد و تورم نسبی را برآورد می‌کند» و... وی نهایتا از افزایش نرخ تورم 26.1 درصدی سال 91 به نسبت سال 90، سخن گفت و پاسخ نداد که چرا حس تورم موجود در میان مردم متفاوت از این رقم است.

جدا یی 17تن ازاعضای سازمان مجاهدین خلق
یک عضو کمیته رسیدگی به موضوع سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) خبر داد که در هفته‌های اخیر 17 تن از اعضای این سازمان از آن جدا شده‌اند. به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از پایگاه خبری مجلس اعلای اسلامی عراق، وی افزود: این افراد خود را به کمیساریای سازمان ملل متحد در بغداد تسلیم کرده‌اند و خواستار پناهندگی به یکی از کشورهای اروپایی شده‌اند.
 یکی از همین اعضای جدا شده از منافقین، که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد که در 15 آذر توانسته از اردوگاه فرار کند و افزود که بسیاری از دیگر سران این گروهک نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن دست به همین اقدام خواهند زد.

سیدمحمد خاتمی: اختلاف میان اصولگرایان روزنه ی پیروزی اصلاح طلبان
سیدمحمد خاتمی به‌تازگی در جلسه‌ای بار دیگر بر استفاده از ظرفیت اختلافات میان اصول‌گرایان تأکید کرد. وی که با راه‌اندازی کمیته‌ای، پیگیر مسائل انتخاباتی است، در این‌باره گفت: اختلافات بین اصول‌گرایان یک فرصت طلایی است که برای ما به وجود آمده و باید از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم. وی افزود: ما باید هرچه سریع‌تر سازماندهی کنیم و شبکه اجتماعی راه‌اندازی کنیم و از این فرصت طلایی استفاده کنیم.

اعلام ضرب‌الاجل سوری ها به مسیحیان این کشور
شورشیان معارض در سوریه در فیلمی ویدئویی با نام "هشدار عمدتاً برای شهرهای مسیحی در استان حما" که گروه به اصطلاح "ناظر حقوق بشر سوریه" در انگلیس آن را منتشر کرده، به مسیحیان سوریه هشدار دادند اگر نظامیان دولتی را از شهرهای خود اخراج نکنند، هدف حملات تروریست‌های مسلح قرار خواهند گرفت. به گزارش پرس تی وی، در این فیلم، هفت شورشی مسلح درحالی که سلاح کلاش?نکف دردست داشتند، برای ساکنان شهرهای محرده و السقیلبیه ضرب‌الاجل اعلام کردند. نزدیک به یک میلیون و 800 هزار مسیحی در سوریه زندگی می‌کنند که حدود 10 درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

مبلغ وهابی عربستانی ازسوی سوئیس ممنوع الورد شد
وزارت امور خارجه سوئیس به بحث و جدل درباره خبر ممنوعیت ورود "محمد العریفی" مبلغ وهابی عربستانی به سوئیس پایان داد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جورج والبن" سخنگوی وزارت امور خارجه سوئیس در مصاحبه با روزنامه "الحیات" تایید کرد که ورود العریفی به سوئ?س و کشورهای اتحادیه اروپا به دلایل معیشتی ممنوع است.
  والبن اظهار داشت: تصمیم برای ممنوعیت ورود العریفی به سوئیس و کشورهای اروپایی از جمعه گذشته به اجرا درآمده، و شش ماه ادامه خواهد یافت. وی افزود: این تصمیم به این معنا است که ورود العریفی به همه کشورهای اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن ممنوع است. الحیات به نقل از رادیو سوئ?س نوشت: العریفی به دلیل دفاع از برخوردهای خشونت آمیز با زنان، و ایجاد نفرت از دیگران، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

خوشحالی دانشگاه شریف از تحریمها
مهر:دکتر رضا روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در واکنش به قرار گرفتن نام این دانشگاه در فهرست تحریم اتحادیه اروپا گفت: دانشگاه شریف سالهاست در فهرست تحریم قرار دارد و این تحریمها ما را خوشحال‌تر می‌کند.

شرط آقاتهرانی برای ائتلاف اصوالگرایان
حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ائتلاف حدادعادل، ولایتی و قالیباف در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: رسیدن به وحدت باید بر مبنای پیدا کردن فرد اصلح باشد، اگر ما به دنبال این موضوع باشیم که خواست مقام معظم رهبری است و مورد تاکید امام (ره) هم بوده، همه یکی خواهیم شد اما اگر نیات از اهداف جدا شود مسلما تفرقه ایجاد خواهد شد.
وی افزود: ما باید ببینیم چه کسانی وارد عرصه انتخابات می‌شوند و آیا اگر کسی صالح‌تر از این افراد در عرصه بود اینها حاضرند کنار بروند؟ البته خودشان گفته‌اند کنار می‌رویم اما باید منتظر ماند و دید.

مستند سازی بی بی سی در خانه هنرمندان
،مجموعه خانه هنرمندان مدتی است با استفاده از بودجه میلیاردی بیت المال تبدیل به پاتوقی برای کسانی شده است که نه تنها همسو با آرمان های ملت ایران نیستند بلکه وابستگی آنها به سفارتخانه های خارجی محرز است.
در مراسم جمعه شب خانه هنرمندان افرادی چون جواد مجابی، خشایار دیهیمی، فرزانه طاهری و همسر گلشیری و مجتبی میرتهماسب (مستندساز بی بی سی) حضور داشتند.

نظام احکام را قاطعانه صادر کرد
تسنیم:پرویز سروری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ماجرای کهریزک گفت: نظام احکام را قاطعانه صادر کرد و با متخلفان برخوردهای قانونی صورت گرفت البته خانواده‌های مقتولین رضایت دادند و ‌دیه را ‌گرفتند، ‌یعنی دادگاه حکم اعدام را صادر کرده بود ولی خانواده‌های مقتولین رضایت دادند ‌که ‌نقش آقای روح‌الامینی در این موضوع موثر بود‌ و ایشان زحمت زیادی کشیدند.

باهنر کاندیداتوری خود را تکذیب نکرد
به‌دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر فعال شدن ستادهای انتخاباتی محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، وی در تازه‌ترین سخنرانی که در جمع حامیان خود در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین داشت،‌نامزدی‌اش را رد نکرد. وی در مورد کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هیچ چیز در عالم سیاست قابل پیش‌بینی نیست اما بیشتر ترجیح می‌دهم در میدان وحدت حضور داشته باشم و جهت ائتلاف و وحدت میان کاندیدا‌ها وظیفه خود را انجام دهم

عربستان یک فعال خبری را اعدام می کند
اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که یکی از دادگاه های سعودی رئیس یک سایت خبری را به اعدام محکوم کرد.
گفته می شود وی «رائف بدوی» نام دارد و ریاست "الشبکه اللیبرالیه السعودیه الحره" را بر عهده دارد. دادگاه او را به "مرتد" شدن متهم کرده است. نیروهای امنیتی سعودی «رائف بدوی» را ماه ژوئن گذشته بازداشت کردند.
در همین حال سازمان بین المللی هیومن رایتس وولچ با صدور بیانیه ای رسمی، خواستار توقف اجرای این حکم شده است.
قابل ذکر است «رائف بدوی» از مخالفان حکومت آل سعود در سعودی به شمار می رود و خواهان روی کار آمدن یک حکومت دمکراتیک در عربستان است.

مراحم رادیو سیا به بیت آقای منتظری !
رادیو فردا در دهمین سال راه اندازی خود با برخی آلودگان به گروهک ها مصاحبه و از قول آنان، از خود تشکر کرد! شیرین عبادی، احمد منتظری، عبدالکریم لاهیجی (بغدادی- وکیل مدافع گروهک منافقین)، فاطمه حقیقت جو (نماینده فراری مجلس ششم)، ناصر زرافشان و فرج سرکوهی از جمله این افراد بودند. اما در میان همه این تعریف و تشکرها، اظهارات احمد منتظری پسر آقای منتظری از سایرین قابل تأمل تر است. وی درباره ارزیابی اش از کار رادیو فردا که از سوی سازمان جاسوسی آمریکا سیاستگذاری و تأمین بودجه می شود، گفت: به نظر من رادیو فردا بسیار مفید بود. این رادیو برای بیت آیت الله منتظری یک دریچه بود و شخص ایشان با رادیو فردا مصاحبه هایی می کرد. از این جهت واقعاً تشکر می کنیم هر وقت که به ما زنگ می زدید در واقع مراحم ما بودید و نه مزاحم ما.
یادآور می شود دو تن از فرزندان آقای منتظری به همراه برخی بقایای باند جنایتکار مهدی هاشمی و گروهک نهضت آزادی عامل ایزوله کردن آقای منتظری و ارائه تحلیل ها و اطلاعات غلط به وی بودند تا جایی که عناصر بدنامی نظیر علیرضا نوری زاده نیز با بیت آقای منتظری در تماس و مکاتبه بود.

اعلام علت مرگ ستار بهشتی توسط دادستان
جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در در مورد نظری پزشکی قانونی در خصوص پرونده ستار بهشتی گفت: کمیسیون 11 نفره‌ای تشکیل شد و تشخیص داد که محتمل‌ترین علت مرگ می‌تواند ناشی از پیامدهای ضربه یا ضربات و یا شوک روانی باشد.

تکذیب درخواست احمدی نژاد درباره سران فتنه
محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رییس‌جمهور در گفت‌و‌گویی با روزنامه جام جم درخواست احمدی‌نژاد برای رفع حصر از موسوی و کروبی را تکذیب کرد وی در پاسخ به این سوال که آقای علی مطهری گفتند آقای احمدی‌نژاد تا به حال دوبار درخواست رفع حصر موسوی و کروبی را کرده، شما به‌عنوان معاون رییس‌جمهور این را تایید یا تکذیب می‌کنید؟، ‌گفت: نه، چنین چیزی نیست.
وی در ادامه در پاسخ به اصرار خبرنگار که گفت نیست یا شما در جریانش نیستید؟ عنوان کرد: نه، من نشنیدم..

اخبار کوتاه
   *  عبدالستار دوشوکی» جاسوس سرویس اطلاعات و امنیت انگلستان در منطقه بلوچستان، طی مقاله‌ای، مطالبی را افشا کرد. در این مقاله آمده است که دولت انگلیس، بودجه‌ بی‌بی‌سی فارسی را برای افزایش فعالیت‌ها علیه ایران در ایام نزدیک به انتخابات سال آینده 23 میلیون دلار افزایش داده است، این در حالی است که دولت انگلیس به‌دلایل بحران اقتصادی برنامه‌های ریاضت اقتصادی را اجرا می‌کند! وی در بخش دیگری از مقاله، به نفوذ یک لابی قوی صهیونیستی در لایه‌های مختلف قدرت در انگلستان و تأثیرگذاری مستقیم این کانون‌های قدرت و ثروت در تصمیمات اساسی انگلستان، حتی در تخصیص بودجه به نهادهای مهم این کشور اشاره کرد.
   *  درپی اقدام اخیر کره‌شمالی در پرتاب ماهواره‌ای به فضا به واسطه یک موشک دوربرد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند ایران در این اقدام مشارکت داشته است. همچنین «اور هیلر» نویسنده و تحلیل‌گر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی با استناد به اطلاعاتی که از سفارت آمریکا دریافت کرده، گفت: ایران موشک‌هایی از نوع  بی‌ام 25 با برد 3500 کیلومتر در اختیار دارد. به ادعای این تحلیل‌گر صهیونیست، در حال حاضر ایرانی‌ها با همکاری کره‌شمالی درصدد تولید موشک‌های قاره‌پیما هستند تا سواحل غربی آمریکا را تهدید کنند!
   *  سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین‌بت) طی بیانیه‌ای از حملات سطح بالای هکرهای ایرانی به زیرساخت‌های این رژیم ابراز نگرانی کرد. این بیانیه افزود: اکثر این حملات، سایت‌های مراکز امنیتی اسرائیل، دفتر نخست‌وزیری، محل اقامت رئیس رژیم اسرائیل و وزارت خارجه را هدف گرفته‌اند. این گزارش اضافه می‌کند: به‌دلیل افزایش تهدیدهای سایبری، مقام‌های امنیتی در اسرائیل فوراً دستور داده‌اند استفاده از فلش مموری‌ها و سایر دستگاه‌های ذخیره اطلاعات جداشدنی در رایانه‌های شبکه داخلی قطع شود و اینترانت خود را نیز از اینترنت معمولی جدا کرده‌اند.
    *  مجله آمریکایی «وایرد» در جدیدترین گزارش خود با تیتر «13 فرد بسیار خطرناک دنیا» به بررسی این افراد می‌پردازد که چهره‌هایی شناخته شده‌اند. «محمد مرسی» رئیس‌جمهور فعلی مصر و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه جزو این 13 نفر به حساب می‌آیند؛ اما نکته جالب در این اسامی، نام سردار «حاج قاسم سلیمانی» است که خطرناک‌ترین و مرموزترین فرد در دنیا شناخته شده است! به ادعای وایرد، حاج قاسم، خطرناک‌ترین فرد در خطرناک‌ترین کشور معرفی شده است که می‌تواند تنها تهدیدکننده نظامی آمریکا در غرب آسیا و سراسر دنیا باشد!
   *  وزیر اطلاع‌رسانی سوریه تأکید کرد پیروزی‌های عناصر مسلح و گروهک «جبهه النصره» وابسته به القاعده، فقط در حد توهم و تبلیغات رسانه‌ای است. «الزعبی» با بیان اینکه عناصر مسلح حتی 15 دقیقه توانایی سیطره بر یک ایست بازرسی را ندارند، تأکید کرد ارتش این کشور به تعقیب عناصر مسلح در همه نقاط سوریه ادامه خواهد داد. الزعبی همچنین تصریح کرد: اگر ادعای عناصر مسلح درباره سیطره بر سوریه واقعیت دارد، شورای استانبول باید بتواند در این کشور مستقر شود. وی ادامه داد: تروریست‌ها مشغول جنگ‌های چریکی هستند و آن‌ها توانایی استقرار در یک منطقه را ندارند.




    



https://shoma-weekly.ir/KUgXdf