گفته می‌شود که...

طعنه رویانیان به جادوگر/ مصوبه‌ خاتمی‌ برای رژه ‌نرفتن روی ‌پرچم ‌آمریکا!/ تنها سازمانی که آمریکا نتوانست از آن جاسوسی کند/ تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران/ تعبیر حضرت آیت‌ الله جوادی‌ آملی درباره تربت کربلا/ عزت‌الله ضرغامی سخنران مراسم 13 آبان و ...

چهار جریان در نهاد ریاست جمهوری

بروز اختلاف در نهاد ریاست جمهوری جدی می شود.
شنیده شده است که در ریاست جمهوری چهار جریان موازی در کنار هم شکل گرفته است.
این جریان ها هر کدام حول محورهای نهاوندیان،صادق،جهانگیری و حسین فریدون متشکل شده اند.
گفته می شود که در میان بعضی از این ها چالش هایی هم بوجود آمده مثل محورجهانگیری با نهاوندیان.
بعضی از شنیده ها حاکی است که جریان جهانگیری که به اصلاح طلبان نزدیکتر است در تلاش برای حذف جریان نزدیک به اصولگرایان نهاوندیان می باشد.
نهاوندیان از اصولگرایانی است که نزدیکی زیادی با روحانی داشته ولی بدلایلی از صعود در پلکان قدرت بویژه بدلیل مخالفت اصلاح طلبان بازداشته شد.

در مراسم رونمایی مجسمه خاتمی چه گذشت؟

با پیگیری‌های یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، قرار بود طی مراسمی در روز عید غدیر مجسمه محمد خاتمی در باغ‌موزه قصر تهران نصب شود که با مخالفت‌های گسترده، این مراسم لغو شد. پس از لغو این مراسم، برنامه‌ریزان با انتقال مجسمه خاتمی به دفتر کارش درصدد برآمدند طی مراسمی از آن رونمایی کنند که ظاهراً با روی خوش خاتمی مواجه نشده‌اند. وی به آنان گفته اگر این کارها رسانه‌ای شود چه پاسخی برای افکار عمومی خواهیم داشت؟

محمد خاتمی و اطلاع دقیق از جلسات روحانی

اطرافیان محمد خاتمی مدعی هستند وی اطلاع کاملی از جلسات و تصمیم‌گیری‌های دولت روحانی دارد. آنان مدعی هستند دو تن از وزیران روحانی هر هفته در جلسه‌ای خصوصی آخرین اخبار و گزارش‌های دولت روحانی را به محمد خاتمی ارائه می‌دهند. هنوز روحانی در این باره واکنشی نشان نداده است.
افشاگری همسر یکی از اعضای منافقین
همسر یکی از اعضای سابق سازمان منافقین می‌گوید میزان خیانت‌های این سازمان در هیچ جای دنیا نظیر ندارد و به همین دلیل سرکوب این سازمان با هیچ اعتراضی مواجه نمی‌شود.
«
فرزانه-ر» از همکاران متواری نشریات زنجیره‌ای (همسر رضا-ر-ط) ضمن تحلیلی درباره هلاکت 70 عضو سازمان منافقین در حمله گروه موسوم به فرزندان انتفاضه شعبانیه عراق نوشت: در هیچ نقطه دیگری از جهان موردی وجود ندارد که مخالفان مسلح کشوری (یعنی منافقین) در آن سوی مرزهای (مثلا ایران) در یک کشور همسایه ساکن شوند، به همراه ارتش دشمن یعنی ارتش صدام حسین به کشور اصلی حمله کنند، به عنوان مزدور به استخدام دیگران درآیند، اطلاعات حساس کشور را جمع‌آوری کرده در اختیار رقبای منطقه‌ای قرار دهند، عملیات خرابکاری را به نیابت از دیگران در کشور اصلی انجام دهند، بمب‌گذاری کنند و باز هم بتوان انتظار داشت همه موازین اخلاقی، انسانی، قانونی و حقوق‌بشری نسبت به آنان رعایت شود.
وی در سایت سلطنت‌طلبان مقیم پاریس (روز‌آنلاین) نوشت: حتی اگر دولت‌های ایران مشغول نقض قوانین بین‌المللی هم باشد هیچ منطقی رفتار منافقین در جاسوسی ودروغ‌پراکنی ،علیه مردم و کشور ایران را توجیه نمی‌کند.
وی با اشاره به مقاله دو سال پیش سیمور هرش در نیویورک مبنی بر آموزش‌های ویژه تروریستی و جاسوسی آمریکا به «سازمان سیا» در ایالت نوادا نوشت: «تعلیم افراد این سازمان در نوادای آمریکا در شرایطی بوده که این سازمان در لیست سیاه سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار داشته است.

احمدی نژاد در مجمع تشخیص چه گفت؟

در آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که مباحثی پیرامون هدفمندی یارانه‌ها در ذیل اقتصاد مقاومتی مطرح شد، انتقادات شدیدی از سوی آقایان علی طیب‌نیا و مجید قاسمی نسبت به عملکرد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد مطرح شد که احمدی‌نژاد برای اولین بار از هاشمی رفسنجانی وقت گرفت و در پاسخ به منتقدان با استناد به قوانین مصوب تأکید کرد با ما به‌التفاوت ارز آزاد و دولتی 400 هزار بشکه نفت که سالانه حدود 60 هزار میلیارد تومان می‌شود می‌توان تمامی مبلغ یارانه‌ها را تأمین و مازاد آن را در بخش‌های تولیدی مصرف کرد. پیش از این مطرح شده بود که احمدی‌نژاد شش ماه دیگر پاسخ انتقادات را خواهد داد.
جلسه «صادق دولت» با سایت‌های اصلاح‌طلب
محمدرضا صادق معاون تبلیغات ستاد روحانی در ایام انتخابات که از چندی پیش بعنوان مشاور رسانه ای رئیس جمهور منصوب شده است در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران حوزه دولت نشست برگزار کرد و توضیحاتی پیرامون همکاری رسانه ها و نحوه پوشش اخبار حوزه دولت در خبرگزاریها و روزنامه ها به آنها ارائه کرد.

اما صادق بعدازظهر همانروزبا سایت های اصلاح طلب و چند سایت افراطی نشستی برگزار کرده و پیرامون مساله ای متفاوت با آنچه که با خبرنگاران حوزه دولت صحبت کرده، رایزنی کرد.
مدیران برخی از سایت هایی که به جلسه با صادق دعوت شده بودند، سابقه بازداشت در ایام فتنه را دارند.
معلوم نیست که چرا صادق مدیران سایت های افراطی را به نهاد ریاست جمهوری دعوت کرده است اما گفته می شود درج اخباری در حمایت از برخی وزرای پیشنهادی و حمایت از افرادی خاص از جمله محورهای این نشست بوده است.

عزت‌الله ضرغامی سخنران مراسم 13 آبان

شنیده‌ایم سید عزت‌الله ضرغامی سخنران مراسم 13 آبان امسال در تهران خواهد بود. وی از دانشجویان تسخیرکننده لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 بوده است.
اعلام توافق آمریکا با ایران پیش از کریسمس
پایگاه نظامی امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد، ارتش این رژیم اعتقاد دارد، توافق نهایی بین ایران و آمریکا نزدیک است و بنابراین شروع به آماده کردن مقدمات حمله به تأسیسات هسته‌ای کشورمان کرده است.
دبکا،در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بخش‌های اصلی توافقنامه نهایی آماده است و به همین ترتیب باراک اوباما قصد دارد، قبل از کریسمس اعلام کند که آمریکا به توافقی نسبی با ایران دست یافته است و مذاکرات ادامه دارد.
دبکا یکی از آخرین مراحل فرایند توافق بین ایران و آمریکا را مذاکرات محرمانه مقامات ایرانی و خزانه‌ داری آمریکا درباره تحریم‌ها و کوتاه کردن دست کنگره از افزایش تحریم‌ها دانست وافزود: بدین ترتیب اوباما می تواند، برنامه توافق با دولت روحانی را به پیش برد.
این پایگاه اینترنتی صهیونیستی دبکا مدعی شد، فرماندهی عالی نظامی رژیم صهیونیستی بر این اعتقاد است که توافق هسته‌ ای نهایی بین ایران و آمریکا نزدیک است و بنابراین آمادگی‌های قبلی را برای حمله نظامی یکجانبه علیه برنامه هسته‌ای ایران در سال 2014 طرح می‌ریزند.

دبکا که حوزه فعالیت خود را مسائل امنیتی نظامی می‌داند افزود، ارتش رژیم صهیونیستی به همین علت درخواست 1 میلیارد دلار بودجه اضافی کرده است.
در این گزارش اعلام شده است که سخنان روز دوشنبه جان کری مبنی بر این که "برخی می‌گویند، فرصت دادن به دیپلماسی کار نادرستی است. ما به این تاکتیک‌های ترس و نیروهایی که پیشنهادهای دیگری دارند، تسلیم نخواهیم شد" اشاره مستقیم به سخنان نتانیاهو است.

سردبیر روزنامه به جریان انحرافی و ماهیانه 13 میلیون تومان حقوق

سردبیر یک روزنامه وابسته به جریان انحرافی ماهیانه 13 میلیون تومان حقوق دریافت می کرده است. نکته قابل تأمل آن است این عنصر به‌ظاهر عدالتخواه، تمام حقوق خود را تا پایان سال 92 نیز دریافت کرده است.

راه‌اندازی سایت زنگنه و نخبگان
اخیرا در فضای مجازی سایتی به عنوان زنگنه و نخبگان راه‌اندازی شده و این سایت به عنوان محل ارتباط وزیر نفت با نخبگان معرفی شده است.
همچنین سه مساله مبتلا به صنعت نفت نیز برای گرفتن نظر نخبگان نفتی روی این سایت قرار گرفته است.
با این وجود مشخص نیست که این سایت واقعا به وزیر نفت یا مجموعه وزارت نفت تعلق دارد یا کسانی با استفاده از نام وزیر نفت اقدام به راه‌اندازی چنین سایتی کرده‌اند.
در عین حال بزرگترین نقطه ضعف راه‌اندازی چنین سامانه‌ای آن است که امکان اظهار نظر درباره همه مسائل مطرح شده برای همه مراجعان به سایت وجود دارد و هر کسی می‌تواند به عنوان نخبه نظر خود را روی این سایت به ثبت برساند. این نقطه ضعف به ذینفعان حوزه‌های مختلف این امکان را می‌دهد که در قامت کارشناس نظرات متعددی در حمایت از راهکاری که منافع آنها را تامین می‌کند به صورت انبوه روی این سایت ثبت کنند.

 افشاگری مجری سابق BBC در مستند ایرانی
مستند زندگی و نظریات آلن هارت، مجری و کارشناس سابق شبکه بی‌بی‌سی که به خاطر تفکرات ضدصهیونیستی مشهور است، ساخته می‌شود.
محسن یزدی، مستندساز ، در مورد مستندی با محوریت آلن هارت مجری سابق بی بی سی توضیح داد: آلن هارت که زمانی مجری شبکه بی‌بی‌سی و برنامه پانورامای این شبکه بوده است، چند وقت پیش به ایران آمد و همین باعث شد که بتوانیم چند روزی را با او باشیم و درباره خاطرات و تفکراتش مستندی بسازیم.
وی در مورد ویژگی‌های آلن هارت گفت:‌ هارت نویسنده یک کتاب سه جلدی بسیار مشهور با نام "صهیونیسم، دشمن واقعی یهود" است که این کتاب از زمان چاپ تاکنون با استقبال گسترده‌ مخاطبان مواجه شده است.
این مستندساز، آلن هارت را فردی ضدصهیونیست عنوان کرد و گفت: او زمانی با بسیاری از آدم‌های معروف دنیا مصاحبه کرده و با بسیاری از آنها دوست هم بوده است. از جمله اینکه هارت با یاسر عرفات، جیمی کارتر و گلدا مایر از نزدیک آشنا بود و روزگاری پیک صلح میان مسئولان حکومت خودگردان فلسطین و رژیم صهیونستی بود.
وی ادامه داد: هارت اکنون به جهت رویکرد انتقادی نسبت به رژیم صهیونیستی در لندن منزوی شده و رسانه های انگلیس تفکرات ضد صهیونیستی وی را بر نمی‌تابند ولی او در میان افراد و تشکل‌های ضد اسرائیلی فردی کاملا شناخته شده است.

انهدام شبکه جاسوسی اسرائیل در غزه
یک شبکه جاسوسی اسرائیل در نوار غزه توسط شاخه نظامی حماس شناسایی و متلاشی شد.
ابو عبیده سخنگو گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در نشستی خبری در غزه اعلام کرد که این گردان‌ها توانسته‌اند یکی از شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی را شناسایی و متلاشی کرده‌اند.
این شبکه جاسوسی در خان یونس فعالیت می‌کرده و از طریق شنود تلفن‌های شرکت ارتباطات فلسطین به اطلاعات خود دست پیدا می‌کرده است.
این درحالی است که گروه‌های مقاومت در غزه پیش از این نیز شبکه‌های جاسوسی اسرائیل را شناسایی کرده بودند.

مجری جوان شبکه سه در جنبش «لبیک یا زینب»
سیدعلی‌ ضیا مجری جوان شبکه سوم صداوسیما و احسان شاطری فرزند شهید شاطری به جنبش تصویری «لبیک یا زینب» ملحق شدند.
سید علی ضیا مجری جوان شبکه سوم صداوسیما و احسان شاطری فرزند شهید شاطری به جنبش تصویری «لبیک یازینب» ملحق شدند.

نامه رسمی نتانیاهو به روحانی!
یکی از خاخام های اسرائیل، نامه ای را از طرف نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس برای رئیس جمهور ایران تنظیم کرده است که از ضعف و استیصال صهیونیست ها در برابر ایران اسلامی حکایت دارد. این خاخام اسرائیلی توقف برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را کمک بزرگی برای صلح خوانده، اما از 200 کلاهک اتمی رژیم صهیونیستی سخنی به میان نیاورده است!
دکتر روحانی، اسرائیل را زخمی در منطقه دانسته که بر بدن دنیای اسلام نشسته است. ایران بارها اعلام کرده که رژیم صهونیستی را به رسمیت نمی شناسد و تنها راه حل مشکل فلسطین، پایان اشغالگری صهیونیست هاست.
هاآرتص (haaretz) در مطلبی که با عبارت "نامه رسمی نخست وزیر اسرائیل به رئیس جمهور ایران" شروع می شود، این نامه را منعکس کرده که خلاصه ای از آن درپی می آید:
من همین الان از نشستی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا برگشته ام، در طول این نشست ما درباره تقویت جایگاه اسرائیل در اثر مذاکرات اخیر ژنو بحث کردیم و من احساس کردم، بهتر است من و شما رودررو با هم صحبت کنیم.
متاسفم که شرایط تاکنون اجازه دیدار یا صحبت تلفنی را به ما نداده است و من هنوز این فرصت را نداشته ام تا شخصا انتخاب شما به ریاست جمهوری را تبریک بگویم.
اسرائیلی ها و یهودیان در سراسر جهان با سخنرانی اخیر شما در سازمان ملل، دلگرم شدند به ویژه دفاع شما از صحبت کردن درباره مشکلات و ترجیح اعتدال بر افراط گرایی. ما این سخنان را به عنوان نشانه ای از امیدواری و صداقت تلقی می کنیم.
اگرچه شما درک می کنید که تعداد زیادی از ما هنوز در شک و تردید هستیم، چون تهدید هسته ای که علیه ما وجود دارد و زندگی میلیون ها نفر در خطر است! ما نمی توانیم ریسک کنیم، ما باید هوشیار باشیم و من مجبورم به سختی مبارزه کنم تا جلوی توسعه توان هسته ای شما را بگیرم. اگر شما سخنان صلح آمیز خود را با توقف برنامه هسته ای کامل کنید، کمک بزرگی به صلح کرده اید.
قبول دارم که من برخی اشتباهات دیپلماتیک را مرتکب شده ام، تهمت زدن و تمامیت خواهی من برای بهبود روابط شما و آمریکا مضر بود. حالا در نشانه ای از آشتی جویی، از شما دعوت می کنم که به عنوان میهمان من به اورشلیم بیایید. اگر درباره صلح جدی هستید، این شانسی برای شماست که خودت را ثابت کنی!

فشارهای کاخ سفید به کنگره بر سر ایران نتیجه داد
شبکه المیادین به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" (The Jerusalem Post)خبر داد که کاخ سفید فشارهای خود را برای به تعویق انداختن رأی‌گیریِ فوریِ لایحه سنای آمریکا به منظور تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، آغاز کرده و به گفته یک منبع آگاه در سنا، این فشارها نتیجه داده است.
بنا بر این گزارش، این روزنامه صهیونیستی در مقاله‌ای به قلم "مایکل ویلنر" نوشت، یکی از منابع مطلع در سنای آمریکا به جروزالم پست گفت: به نظر می‌رسد دولت آمریکا فعلاً موفق شده رأی گیری برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران را حدود دو هفته عقب بیاندازد و این در حالی است که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک قرار است 7 و 8 نوامبر، یعنی حدود یک هفته‌ دیگر، در ژنو برگزار شود.
این روزنامه می‌نویسد: پیشنهاد جدید سنای آمریکا با هدفِ نصف کردن مابقی صادرات نفت ایران مطرح شده است. در همین حال دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، استدلال آورده است که زمانبندی این لایحه مناسب نیست.
در عین حال، انتظار می‌رود اگر این لایحه در صحن علنی سنای آمریکا به رأی گذاشته شود، سناتورهای عضو هر دو حزبِ دمکرات و جمهوریخواهِ آمریکا به آن رأی مثبت دهند.
کاخ سفید نه تنها خواهان تأخیر در رأی‌گیری در رابطه با این نوع لوایح در کنگره است، بلکه از سنای آمریکا خواسته است از شدت تحریم‌های گنجانده شده در این لایحه علیه ایران نیز بکاهد.
از سوی دیگر، سناتور رابرت منندز، رییس کمیته روابط خارجیِ سنا، که یکی از حامیان فعالِ تصویب مجازات‌های جدید علیه ایران است، به نشست ایپک که لابی طرفدار اسرائیل است گفت، ما فقط هنگامی توقف تحریم‌های بیشتر علیه ایران را در دستور کار قرار می‌دهیم که ایران تمامی فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیومِ خود را متوقف کند.
ادعای شنود مکالمات مقامات اسرائیلی توسط ایران
روزنامه فلسطینی "المنار" گزارش داد روزنامه صهیونیستی عبری زبان "معاریو" (Maariv) مدعی شد رژیم اسرائیل دومین قدرت جهان از لحاظ قدرت و توان شنود مکالمات تلفنی بعد از آمریکا محسوب می شود.
بنا بر ادعای این روزنامه، اسرائیل در این زمینه از توانایی های تکنولوژی بالایی برخوردار است و شنود مکالمات که از سوی سازمان های امنیتی این رژیم صورت می گیرد شامل تمام تماس های تلفنی بی سیم و اینترنتی نیز می شود.
اما همین روزنامه اعتراف می کند که با وجود این توان و قدرت اسرائیل در زمینه شنود مکالمات و جاسوسی از راه دور، تماس های مسئولین نظامی و سیاسی این رژیم از سوی روسیه و آمریکا و حتی ایران و حزب الله شنود می شود که این خود حاکی از ضعف اسرائیل در زمینه اقدامات ضد جاسوسی و ضد اطلاعاتی است.
این روزنامه در ادامه نوشت: آمریکا و روسیه بی شک با آنکه به دلیل آگاهی از مفاد مذاکرات صهیونیست ها در قبال تصمیمات خود، مکالمات مسئولین عالی رتبه اسرائیلی را شنود می کنند اما علیه اسرائیل اقدامی انجام نمی دهند، اما حزب الله با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته ای که ایرانی ها در اختیار این گروه قرار داده اند و خود ایرانی ها امروز از کوچکترین تصمیمات اسرائیل پیش از اتخاذ آگاه می شوند اما آنان دشمن محسوب می شوند و باید به ضعف امنیتی اسرائیل و قدرت دشمنان سرسختش اعتراف کرد.

برنامه ویژه روحانی برای سوریه
سایت نشریه "لوریان لوژور" در مطلبی با عنوان "تصمیم روحانی به راندن تروریست ها از سوریه" که سایت روزآن لاین ترجمه کرده، نوشته است:
رییس جمهور ایران حسن روحانی که روز یکشنبه اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را پذیرا شد، اعلام کرد که اخراج "گروه های تروریستی" از این کشور اولین راه برای بازگشت به آرامش است.
او همچنین افزود: "جمهوری اسلامی براین باور است که ادامه کمک های بشردوستانه، جلوگیری از ورود تروریست ها به سوریه، انهدام تسلیحات شیمیایی، و اخراج گروهک های تروریستی از سوریه، اولین گام ها برای برقراری صلح پاینده در این کشور است."
ایران "آماده است تا در جریان هر تحرک یا تلاشی برای برقراری ثبات در سوریه نقشی مثبت ایفا کند و تفاوتی ندارد که این تلاش تحت عنوان کنفرانس دوم ژنو یا هر تحرک دیگری صورت گیرد".
او همچنین یادآوری کرد: "آینده سوریه باید با رأی مردم این کشور طی یک انتخابات آزاد که در آن تمامی احزاب حضور دارند تعیین شود."
اوباما عاشق روحانی شد
سایت یدیعوت آحارنوت نوشت: تهدید این است که اکنون رئیس جمهور اوباما عاشق شده است و او به هیچ وجه از گزینه نظامی علیه ایران حمایت نمی کند.
یدیعوت آحارنوت افزود: اوباما هیچ قصدی برای حمله به ایران ندارد و اسرائیل هم بدون حمایت آمریکا حمله ای را ترتیب نخواهد داد. بسیاری از کشور های عربی نیز از این روند جدید راضی نبوده و به رویکرد جدید ایران اصلا اطمینانی ندارند.
تهران نیز با رویکرد و موضع بسیار خوبی وارد مذاکرات ژنو شده است اما تحلیل گران بر این باورند که این امر نیز به خاطر تحریم ها علیه ایران بوده و ایران مصمم است تا از این تحریم ها بکاهد.
اسرائیل نیز بر این باور است که ایران توانایی ساخت سلاح اتمی را دارد و کشور های عربی نیز به شدت نگران ایجاد جنگی در منطقه هستند و همه آنها خواهان فشار به ایران در جلسات مذاکرات ژنو هستند.
یدیعوت آحارنوت در آخر نوشت: تنها راه حل باقی مانده ادامه یافتن فشار ها و تحریم ها علیه ایران است و باید انزوای ایران ادامه یابد زیرا این راه حل موثر واقع شده است، اما مشکل، اوباما و مردم کشورش هستند که مجذوب ایران شده اند و باید به آنها گفته شود که مراقب باشند تا فریب ایران را نخورند.

امیدواری اسرائیل به مذاکرات با ایران!
در شرایطی که نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، تمام تلاش خود برای افزایش فشارها بر ایران و کارشکنی در روند گفتگوها با 1+5 را به کار بسته، یک وزیر اسرائیلی نسبت به موفقیت آمیز بودن مذاکرات ابراز خوش بینی کرد.
یووال استینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی، به بی بی سی انگلیس (BBC) گفت، امیدوار است که رویه دیپلماسی با ایران درباره برنامه هسته ایش، موفق باشد.
وی در عین حال مدعی شده، هر چند ایران لحن خود را تغییر داده اما هنوز یک حکومت مشکل ساز است.

بازگشت حجاب به پارلمان ترکیه
عصر ایران: برای نخستین بار پس از 14 سال 4نماینده زن در ترکیه توانستند در حالی که با روسری موهای خود را پوشانده بودند؛ وارد صحن علنی پارلمان این کشور شوند، اما این بار برخلاف سال 1999 شاهد اعتراض و مخالفت شدید و گسترده نمایندگان سکولار نبودند.

ترس دولت کانادا از ایران
تسنیم: دولت کانادا که طی سالهای اخیر رویکرد خصمانه ای علیه ایران اتخاذ کرده است از ترس محکومیت بین المللی، برای دفاع از اموال دیپلماتیک ایران و مقابله با تلاش صهیونیستها برای تصاحب این اموال وارد عمل شد.

مقاله «بهار» ضدامنیتی است
مهر: حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه گفت: انتشار مقاله‌ای تفرقه افکنانه در روزنامه بهار کاری خلاف قانون و مصداق اقدامی ضدامنیتی است.
بستگان سردار احمدی مقدم تهدید به تیرباران شدند!
شخصی مشکوک، در تماس با شبکه وهابی کلمه به اعدام های صورت گرفته اخیر در رابطه با وقایع سیستان و بلوچستان اشاره کرده و با بی احترامی به 14 شهیدی که از سوی گروهک تروریستی "جیش العدل" پیش از این اعدام ها به شهادت رسیده بودند، گفت: ما امروز شاهد بودیم افرادی را با هلی کوپتر آوردند و در گلزار شهدا به حساب خودشان! یکی یکی با احترام خاص، با حضور نیروهای سپاه و ارتش دفن کردند.
وی در ادامه با تهدید سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و با انتساب تلویحی خود به اهل سنت، افزود: "آقای احمدی مقدم که شما کار دادستان را محکوم نمی کنید ما اگر خدا شاهدِ، علما و مفتی های اهل سنت دستور دهند سه سوت حمله می کنیم به شش تمدی (یکی از بخش های شهرستان سبزوار) که زادگاهت آنجاست، تمام قوم و خویش و فامیلت را تیرباران می کنیم."
وی سپس با تکرار تهدیدهای خود گفت: "ما در مشهد اسلحه داریم، اینها حرف حساب حالی شان نیست و تا اسلحه برنداریم کار درست نمی شود."
گفتنی است وی در ابتدا مدعی شد که سابقا شیعه بوده و در ادامه بدون اشاره مستقیم به گرایش اش به اهل سنت به گونه ای وانمود کرد که از آنهاست تا به قول معروف با یک تیر دو نشان زده باشد اول اینکه با به زبان آوردن "من قبلا شیعه بودم و می دانم آنها چقدر به خون اهل سنت تشنه هستند" و در ادامه با اشاره تلویحی به سنی شدن اش به بیان سخنان تند و افراطی منجر به درگیری، تفرقه و تحریک بین مسلمانان دامن زند، کاری که وهابیون لندن نشین آن را در دستور کار خود قرار داده است. به همین دلیل می توان به طور قطع تماس فوق را کار عوامل خود این شبکه دانست.

بازارداغ خرید و فروش سگ وگربه
گروه سیاسی: خبرها حاکی است برخی سودجویان از خرید وفروش حیوانات مانند گربه وسگ در برخی شهرهای بزرگ از جمله تهران سودهای میلیونی کسب می‌کنند.به عنوان مثال قیمت توله گربه‌های پرشین از 500 تا دو میلیون تومان است و سگهای دوبرمن و نژاد آلمانی تا 15میلیون تومان در این بازار معامله می‌شود.

احتمال اعدام آیت ا... شیخ نمر
شیعه نیوز: اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی است مقامهای ارشد رژیم آل سعود دستور داده اند حکم اعدام آیت ا... شیخ نمر باقر النمر هفته آینده جاری شود.

تعبیر حضرت آیت‌ الله جوادی‌ آملی درباره تربت کربلا
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این‌که باید در محرم فضای جامعه را معطر به نام و ذکر سیدالشهداء (ع) کنیم، افزود: سجده بر تربت سیدالشهدا (ع) تمام حجاب‌ها را برطرف کرده و عبادت را بالا می‌برد.
حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس خارج تفسیر خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهارکرد: ماه محرم، ماه رحمت و برکت بوده و بهترین فرصت‌های تبلیغی برای ترویج فرهنگ حسینی است.
وی با بیان این‌که باید در محرم فضای جامعه را معطر به نام و ذکر سیدالشهداء (ع) کنیم، افزود: سجده بر تربت سیدالشهدا (ع) تمام حجاب‌ها را برطرف کرده و عبادت را بالا می‌برد.

تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران
کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی ایران در زمینه خلع سلاح هسته‌ای را تصویب کرد. این قطعنامه از کشورهای دارای سلاحهای هسته‌ای می‌خواهد به اقدامهای لازم جهت اجرای تعهداتشان مبنی بر انهدام کامل زرادخانه تسلیحات اتمی خود بر اساس اصول شفافیت، برگشت‌ناپذیری و نظارت بین‌المللی سرعت بخشند.

فاصله کم بیمارستانها تا ورشکستگی
مهر: دکتر سید حسن هاشمی - وزیر بهداشت - در هشتمین مجمع عمومی انجمن اسلامی پزشکان ایران گفت: اگر نتوانیم خدمات را به قیمت واقعی عرضه کنیم و بیمه ها نیز منابع تأمین آن را نداشته باشند، همه بیمارستانهای کشور کاملا ورشکسته می‌شوند، هرچند در حال حاضر نیز با این شرایط فاصله چندانی ندارند.

تنها سازمانی که آمریکا نتوانست از آن جاسوسی کند
پایگاه الخبر گزارش داد، «تریستین آچ»، افسر ارشد آمریکایی وابسته به دایره «مبارزه با تروریسم» این کشور افشا کرد که «حزب الله» تنها سازمان و گروهی در عرصه بین‌ المللی است که آمریکا نتوانسته علیه آن جاسوسی کند.
وی دلیل این امر را استفاده از سیستم ارتباط سیمی به طور عام توسط این حزب به جای ارتباط بی‌سیم بیان کرد، اگرچه در این بین رهبران و فرماندهان حزب الله از ارتباطات بی‌سیم هم استفاده می‌کنند که اندک و در موارد انگشت شمار است.
این افسر ارشد آمریکایی در مصاحبه با روزنامه کویتی «الرای» توضیح داد که پس از عملیات سازمان القاعده در 9 سپتامبر سال 2000 دولت آمریکا دستور داد که تمام سفارتخانه‌هایش در سراسر کشورهای جهان به مرکز شنود و استراق سمع برای آمریکا تبدیل شوند و در این راه تمام هیئت‌های دیپلماتیک به دستگاه‌ها و سیستم‌های شنود بسیار پیشرفته و مدرن مجهز شدند.
این افسر دایره مبارزه با تروریسم آمریکا ادامه داد: به این ترتیب سفارتخانه‌های آمریکا در سراسر کشورهای جهان به مراکز کنترل و شنود تبدیل شدند تا پس از آن ناوهای جنگی آمریکایی نیز زمینه این شنود و جاسوسی را فراهم کنند.
آچ در ادامه مصاحبه خود با روزنامه کویتی الرای افزوده است: غیر ممکن است، تمام خطوط موجود در خاورمیانه را بدون همکاری و همراهی حکومت‌های محلی کنترل و شنود کرد، به همین دلیل شاهد هستیم، در بسیاری از این موارد این حکومت‌ها زمینه را برای شنود آمریکایی‌ها تسهیل می‌کردند.
وی افشا کرد که دستگاه‌های UHF – VHF یا هر علامتی که از یک مگا هرترز به بالا به فضا داده شود، را دستگاه‌های کنترل و شنود می‌توانند دریافت و به فضا برای ماهواره‌ها ارسال کنند تا ماهواره‌ها آن را به مرکز مادر و یا مرکز مورد نظر ارسال کنند.

مصوبه‌ خاتمی‌ برای رژه ‌نرفتن روی ‌پرچم ‌آمریکا!
به گزارش پارسینه، سیدمحمدعلی ابطحی، معاون رئیس‌جمهور در دوران اصلاحات در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک مدعی شد در دوران ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی، مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده بود که در آن رژه رفتن و لگدکوب کردن پرچم آمریکا را قدغن کرده بود.

زمان امضای حکم ولایتی از سوی آیت‌الله هاشمی
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره انتخاب علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخاب ولایتی به عنوان گزینه اصلی ریاست این مجمع قطعی شده و طی چند روز آینده آیت‌الله هاشمی حکم وی را صادر خواهد کرد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پس از مشورت با مسئولان ارشد نظام، ولایتی را به عنوان ریاست مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب کرده است. این منبع آگاه در پایان خاطرنشان کرد: ولایتی طی روزهای آینده حکم ریاست خود را از آیت‌الله هاشمی دریافت می‌کند.

تعجب از سخنان خاتمی
حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و گو با فارس، با اشاره به سخنان اخیر محمد خاتمی مبنی بر اینکه ادامه حصر موسوی و کروبی به صلاح نظام نیست، اظهار داشت: بعد از آشوب‌های فتنه سال 88 همراه آقای علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با محمد خاتمی دیدار کردیم و به وی گفتیم که جلوی این فتنه‌ها را بگیرید و محمد خاتمی گفت که من قبل از آنکه مقام معظم رهبری در نماز جمعه سخنرانی کنند به آقایان موسوی و کروبی گفتم نامه‌ای به حضرت آقا بنویسید و اظهار ندامت کنید اما آنها به حرف من توجهی نکردند. وی ادامه داد: من امروز تعجب می‌کنم چرا خاتمی که در آن جلسه، آن موضع‌گیری را داشت امروز از موسوی و کروبی طرفداری می‌کند.

درخواست‌ علم‌الهدی از شورای نگهبان
به گزارش مهر، مهدی علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در دیدار با ناظران شورای نگهبان درحرم رضوی(ع) اظهار کرد: برخی جریان‌های سکولار قصد تخریب ولایت را دارند و البته مردم مشهد شاخص‌ترین وی‍ژگی‌شان ولایت‌مداری است. به گفته امام جمعه مشهد اولین و مهم‌ترین وظیفه ناظران شورای نگهبان این است که جریان‌های مخرب ولایت را شناسایی کنند. سعی کنید در تمامی انتخابات‌ها از نفوذ و فتنه‌انگیزی عناصر مخرب حفاظت کنید.

یک انتقال جنجالی دیگر برای پرسپولیسی ها؟
مصاحبه جنجالی امیر عابدینی بعد از بازی داماش مقابل پرسپولیس، سرآغاز پروسه‌ای بود. وقتی عابدینی بازیکنانش را به کم‌کاری متهم کرد و مصاحبه‌های انتقادی آنها علیه باشگاه و شخص مدیرعامل را عاملی برای باخت تیمش مقابل پرسپولیس دانست و از میان همه بازیکنانی که به کم‌کاری متهم‌شان کرده بود، دقیقاً روی محمد آبشکی دست گذاشت که بعد از سال‌ها بازی برای سپیدرود رشت و پگاه و داماش، به نوعی فرزند این تیم به حساب می‌آمد.
عابدینی در مصاحبه‌ای که 27 مهر انجام داد، می‌گفت: «روز بازی محمد آبشک در زمین راه می‌رفت و 4 پاس سالم نمی‌توانست بدهد
این اتهام آنقدر سنگین به نظر می‌رسید که خیلی از بازیکنان به حمایت از آبشک پرداختند و خواستند این ادعای عابدینی را نادرست بخوانند اما خود او هیچ صحبتی در این رابطه انجام نداد. همه این اتفاقات به دست فراموشی سپرده شده بود تا دیروز (دوشنبه) که یک سایت ورزشی، در خبری از احتمال شدید انتقال محمد آبشک به پرسپولیس خبر داد.
محمد آبشک که از ابتدای فصل مورد توجه پرسپولیس بود و حتی تا یک قدمی پیوستن به این تیم پیش رفت، در نهایت با دخالت عابدینی در گیلان ماندگار شد. بر همین اساس و با توجه به اتفاقاتی که بین او و باشگاه داماش رخ داده و به نیمکت‌نشینی این بازیکن منتهی شده، هیچ بعید نیست پرسپولیسی‌ها پروژه استخدام او را دوباره در نیم‌فصل استارت بزنند. مسئولان تیم پرسپولیس از ابتدای لیگ سیزدهم حساب ویژه‌ای روی جذب قاسم حدادی‌فر باز کرده بودند اما ظاهراً با سماجت ذوبی‌ها این انتقال انجام نخواهد شد تا دایی و رفقا دوباره به آبشک فکر کنند.
اقای هافبک ساکش را برداشت و رفت!
بعد از آخرین تمرین پرسپولیس قبل از بازی با راه‌آهن علی دایی بر روی نام ده بازیکن تیم خط تیره کشید و با 18 بازیکن راهی اردو شد. محمدرضا خانزاده یکی از خط خورده‌های این لیست بود که به محض اطلاع از این اتفاق خیلی زود ساکش را برداشت و مجموعه را ترک کرد.
او حتی منتظر صحبت‌های کادرفنی نشد و به قدری ناراحت بود که بعضی از دوستانش به سمتش رفتند و به او دلداری دادند. جالب اینکه بازیکن پرسپولیس اصلا به صحبت‌های دوستانش گوش نکرد و دوان دوان به سمت اتومبیلش رفت تا درفشی‌فر را ترک کند.
یکی از بازیکنان که ارتباط خوبی با خانزاده دارد می‌گفت محمدرضا به قدری ناراحت بود که حتی نمی‌توانست به درستی حرف بزند. او فقط در یک جمله به من گفت یکی از بدترین لحظات زندگیم را سپری می‌کنم و اصلا باور نمی‌کنم دایی مرا از لیست خط زده است! او بعد از این جمله با عصبانیت ساکش را برداشت و درفشی‌فر را ترک کرد.

وزیر احمدی نژاد: روحانی حق دارد از وضعیت موجود ناراضی باشد
خبر اول این که پرویز کاظمی وزیر رفاه در دولت احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گویی به رئیس جمهور حق داده که وضعیت موجود را بحرانی بخواند.کاظمی در گفت‌و‌گو با سایت نواندیش گفته: کشور در هشت سال گذشته ندانم کاری و سوءمدیریت‌های زیادی را به خود دید و به همین دلیل با وجود درآمدهای نفتی چشمگیر، مشکلات زیادی را تجربه کرد و به همین دلیل باید به حسن روحانی این حق را داد که از وضعیت موجود ابراز نارضایتی کند و شرایط را به اطلاع مردم برساند.او البته تأکید کرده که این به معنای این نیست که هیچ انتظاری از دولت برای کاهش مشکلات نداشته باشیم و افزوده: باید از دولت بر اساس واقعیت‌های موجود توقع داشت و این را در نظر گرفت که کار در چنین وضعیتی، دشواری‌های خاص خودش را دارد.کشور درگیر بحران‌هایی است که برای خروج از آن باید صبر و حوصله داشت و این را هم در نظر گرفت که قوه مجریه محدودیت‌های متعددی را پیش روی خود می‌بیند.
کاظمی ادامه داده: باید پذیرفت که تحریم‌های ناجوانمردانه بر اقتصاد ایران اثر گذاشته، این در حالی است که می‌توانستیم تدابیری اتخاذ نماییم که در این شرایط قرار نگیریم. متأسفانه با روش‌ها و برخوردهای نامناسب کشور را در شرایط دشوار قرار دادیم که خروج از آن به سادگی میسر نیست و تلاش و تدبیر مناسب را می‌خواهد تا بتوانیم شرایط لازم برای موفقیت را فراهم نماییم.



رد گمانه‌زنی‌های حضور ناطق نوری در انتخابات آتی مجلس
خبر رسیده که یک مقام آگاه با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها نسبت به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در انتخابات دوره بعد مجلس شورای اسلامی گفته است: رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری همانگونه که پیش از این اعلام کرده است قصد حضور در انتخابات را ندارد. به گزارش پایگاه خبری سفیر، این مقام آگاه تصریح کرد: به نظر می‌رسد گمانه زنی برای حضور ایشان در انتخاباتی که هنوز تا برگزاری آن بیش از دو سال مانده است نمی‌تواند خیرخواهانه تلقی شود و اهداف سیاسی خاصی به دنبال آن است.


جوابیه دانشگاه آزاد
در پی انتشار یک خبر در یکی از سایت‌های خبری با عنوان «بازگشت دانشگاه آزاد به دوران مدیریت خانوادگی»، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی در جوابیه‌ای نوشت: به اطلاع می‌رساند فرزندان دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دارای هیچ گونه مسئولیت رسمی و غیررسمی در سازمان مرکزی و واحد علوم تحقیقات این دانشگاه نیستند.
جانشین فرهاد مجیدی  درراه

به دنبال خداحافظی ناگهانی فرهاد مجیدی از دنیای فوتبال و خالی شدن خط حمله استقلال اکنون مسئولان این باشگاه به دنبال راه حلی هستند تا در نیم فصل دوم مشکل گلزنی در تیم شان را برطرف کنند.
در همین راستا باشگاه استقلال قصد دارد به زودی باب مذاکره با باشگاه صبای قم را برای جذب رضا عنایتی آغاز کند. در واقع عنایتی جدی ترین گزینه باشگاه استقلال برای پر کردن جای خالی فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم است.
استقلالی ها به شدت خواهان جذب عنایتی هستند و می خواهند هر طور شده این بازیکن را که در فصل جاری خوب گل زده و آمادگی مطلوبی هم دارد به استقلال بیاورند. اگر چه عنایتی نمی تواند با این سن و سال آتیه باشگاه استقلال را تامین کند اما بازگشت این بازیکن به استقلال برای پرکردن جای خالی فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم ایده مناسبی است که استقلالی ها در پی به سرانجام رساندنش هستند.
دوپینگی لیگ برتر را بیشتر بشناسید
در تیمی که نمونه دوپینگ یکی از بازیکنانش مثبت در آمده همه هاج و واج مانده اند که بازیکنی با خصوصیات اخلاقی قابل ستایش و کسی که آرامی اش مثال زدنی بود چطور مرتکب چنین اشتباهی شده و این اتفاق شوم چگونه برایش رخ داده است.
م ح یک بازیکن لیگ برتری است. یک هافبک میانی که امسال 4 بار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته و در یکی از مهم ترین بازی های فصل تیمش فیکس بوده است. این بازیکن، اخلاق و رفتار خوبی دارد به همین خاطر از روزی که این خبر در تیمش پیچیده همه متعجب مانده اند که چه کسی این بازیکن جوان را اغفال کرده یا او چگونه مرتکب چنین اشتباه کشنده ای شده است.
به هر حال این بازیکن که با توجه به مشخص شدن نامش و البته پایان مهلت دفاعش به زودی از سوی فدراسیون و کمیته ضد دوپینگ معرفی خواهد شد ظاهرا باید دوره محرومیت را سپری کند.

طعنه رویانیان به جادوگر
محمد رویانیان در مورد خداحافظی فرهاد مجیدی حرف های جالبی زده است. او در مصاحبه با یک خبرگزاری گفته: «فرهاد مجیدی بازیکن بزرگی است که وقتی خواست از فوتبال خداحافظی کند بدون جار و جنجال از این تیم رفت. او بازیکنی نبود که مصاحبه هایی علیه تیمش انجام دهد و جو تیم را خراب کند. واقعا به این اسطوره باشگاه استقلال تبریک می گویم و برایش آرزوی موفقیت می کنم
این جملات سردار به خصوص آنجایی که از مصاحبه نکردن مجیدی پتک ساخته و بر سر قرمزها می کوبد مشخصا به علی کریمی و مصاحبه های جنجالی او برمی گردد.

ازدواج پیرمردی 112 ساله با دختری 17 ساله !

یک مرد سومالیایی که ادعا می‌کند 112 سال سن دارد برای بار ششم ازدواج کرده است. ازدواج این پیرمرد 112 ساله اما این بار اندکی متفاوت است، چرا که وی با دختری تنها 17 ساله ازدواج نموده است.
این در حالی است که صدها نفر از مردم در مراسم عروسی داماد و عروس حضور به هم رساندند.
داماد که «احمد محمد دوره» نام دارد پس از عروسی در این باره گفت: «امروز خداوند به من کمک کرد تا به آرزوی خود برسم». داماد 112 ساله همچنین می‌گوید مدتی صبر کرده است تا عروس بزرگتر شود و پس از آن از وی تقاضای ازدواج نموده است.
وی در این باره گفت: «اجباری در کار نبود، اما از تجربه‌ام برای متقاعد کردن وی نسبت به عشقم استفاده کردم»! خانواده عروس نیز بر این عقیده‌اند که دخترشان «از شوهر جدیدش راضی و خشنود است».

اخراج 900 پلیس ایرانی
فرمانده نیروی انتظامی به شدت برخورد پلیس با نیروهای متخلف خود تاکید کرد و افزود: سال گذشته ما 900 نفر را به دلایلی از جمله استعمال موادمخدر، غیبت، فرار از خدمت و مواردی دیگر از نیروی انتظامی اخراج کردیم و این در حالی است که ما در سال جاری شدت برخوردهایمان را با تخلفات موجود در نیروی انتظامی افزایش داده‌ایم و ما در برابر کوچکترین رشوه و تعدی ماموران‌مان آنها را از نیروی انتظامی اخراج می‌کنیم.
احمدی‌مقدم تاکید کرد: صفر شدن تخلفات و میل آنها به سمت حداقلی شاه‌بیت فرمایشات رهبری بوده که این مساله به دلیل فرهنگی بودن آن مساله‌ای زمان‌بر است لذا ما برنامه‌ جامعی را تحت عنوان تعالی فردی و سازمانی طراحی کرده‌ایم که در این برنامه به دنبال رضایت‌سنجی، اعتماد مردم، اصلاح فرایندهای خدمات‌رسانی، بصیرت، بهبود سوء رفتار ماموران و ارتقاء حقوق شهروندی هستیم و سال آینده در همه استانها پیشرفت‌های خود را پیگیر خواهیم شد.

مسئولیت جدید وزارت خارجه و اطلاعات درباره گردشگران
بر اساس ابلاغیه ای که طی روزهای اخیر از سوی دولت به وزرای خارجه و اطلاعات کشورمان ارسال شده، قرار است این ۲ وزارتخانه با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نسبت به شناسایی کشورهای هدف برای اعمال مقررات لغو روادید و کشورهای هدف برای تسهیل صدور روادید گردشگری اقدام و پیشنهادات اجرایی لازم را برای تحقق این موضوع یا جهت تصویب در هیئت وزیران ارایه کنند.

دستور فضایی دولت به تمام دستگاه های اجرایی
بر اساس دستور یکی از مسئولان ارشد دولتی به وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی، مدیران این دستگاه ها موظف شده اند نسبت به تحویل فراداده و نمایه تصاویر ماهواره ای آرشیو دستگاه های خود به سازمان فضایی ایران در اسرع وقت اقدام کنند.بر اساس این ابلاغیه، هدف از چنین اقدامی اطلاع رسانی عمومی و تخصصی از طریق بایگانی ملی داده های فضایی عنوان شده است.
اخبار کوتاه:

*تعدادی از تشکل‌های دانشجویی همراه با رسانه های اصولگرا درصددند مراسمی در تجلیل از حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان از شاگردان و اعضای اصلی دفتر حضرت امام(ره)، نماینده سابق رهبری در بنیاد شهید و تولیت فعلی مسجد جمکران برگزار نمایند.
*
از مهدی خبیری، محسن مهرعلیزاده، نصرالله سجادی و محمد شریعتمدار به عنوان گزینه‌های وزارت ورزش و جوانان نام برده می‌شود.
 
*شنیده‌ایم اطرافیان محمدرضا عارف از مواضع کرباسچی درباره ریاست آینده مجلس توسط ناطق نوری به‌شدت عصبانی هستند و اعلام کرده‌اند: "حزب چندنفره کارگزاران حق ندارد برای جریان‌های اصلاح‌طلب تعیین تکلیف کند. کارگزارانی‌ها می‌خواهد از نجابت عارف سوء استفاده کنند. کارگزارانی‌ها عددی نیستند که بخواهند برای عارف تصمیم‌گیری کنند. عارف خواهد آمد و او رئیس مجلس آینده خواهد بود."
*
شنیده‌ایم در جلسه اخیر هیئت دولت به ضرغامی بابت حضور سید شمس‌الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد در برنامه پایش انتقادات مختلفی شده است. برخی وزرا این را یک اقدام بی‌سابقه دانستند که یک مقام دولت گذشته در رسانه ملی به دفاع از عملکرد خود بپردازد. ضرغامی در پاسخ گفته این حق مسؤولان دولت سابق است که به اتهامات مطرح‌شده پاسخ دهند.

*شنیده‌ایم تابلوهای "صداقت آمریکایی" که در تهران و مشهد نصب شدند مربوط به حدود دو سال قبل است. در آن برهه، زمزمه مذاکره با آمریکا از سوی برخی مقامات دولتی مطرح شد که با مخالفت جریان‌های اصولگرا بلافاصله خاموش شد و نیازی به نصب آن تابلوها احساس نشد. بر این اساس گمانه‌هایی که این روزها مطرح شده و فردی را که ریش پرفسوری دارد محمدجواد ظریف معرفی می‌کنند بی‌اساس است.

*در هفته گذشته 200 تن از ائمه جمعه و جماعات استان آذربایجان غربی برای دیدار با مراجع تقلید عازم قم شدند. در دیدار این افراد با آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی بر لزوم مبارزه و روشنگری در برابر فعالیت گروه‌های وهابی و تکفیری تأکید شد.
*
در جلسه اخیر اعضای انجمن حجتیه استان سمنان مقرر شد اعضای این انجمن اخذ مجوز برای تأسیس دبستان‌های غیر انتفاعی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار بدهند. حاضران در جلسه معتقد بودند کارهای پرورشی خود را باید از مقطع دبستان جهت نهادینه‌شدن آموزش‌ها آغاز نمایند.
*
به‌رغم برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای مبنی بر ممنوع‌الخروج بودن محمد خاتمی، شنیده‌ایم گذرنامه وی در اختیارش بوده و خاتمی هیچ ممنوعیتی برای خارج‌شدن از کشور ندارد. پیش از این در رسانه‌ها اخباری مبنی بر محدودیت سفر خاتمی به ایتالیا و انگلیس برای دیدن فرزندانش منتشر شده بود.
*
شنیده‌ایم در روزهای آینده تصمیمات مهمی که درباره افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی اتخاذ شده اعلام می‌شود. افزایش نرخ سود سپرده‌ها با هدف جمع‌آوری نقدینگی، مهار تورم، کاهش قیمت مسکن و کمک به بانک‌ها مصوب شده است. شنیده‌ایم نرخ پرداخت سود سپرده‌ها به حدود 27 درصد خواهد رسید.
*
شنیده‌ایم ده‌ها شرکت اروپایی در حال مذاکره با مقامات اقتصادی کشورمان برای سرمایه‌گذاری و واردات کالا به ایران هستند. گفته می‌شود در میان مذاکره‌کنندگان، چند بازرگان آمریکایی هم حضور دارند که با پوشش شرکت‌های اروپایی به تهران آمده‌اند.

*
شنیده ایم با اصرار مقامات عالی‌رتبه دولت یازدهم از عزت‌الله ضرغامی، پخش مستقیم جلسه علنی مجلس در رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی انجام نگرفت تا افشاگری‌های نمایندگان مخالف درباره وزرای پیشنهادی انعکاس وسیع عمومی پیدا نکند.

* زیر پا قرار دادن نام "ایران" در هتل تحت اجاره سازمان حج و زیارت در نجف آیا عمدی است یا سهوی؟ یکی از زائران می‌گوید: در هتلی به نام "قصرالندی" در شهر نجف اشرف یک جفت دمپایی ساخت ایران در اتاق من و همراهانم وجود داشت که توجه‌ام را به خود جلب کرد، روی کف آن دمپایی با حروف درشت نوشته شده بود IRAN که بنده و سایر زوار محترم ایرانی برای رفتن به سرویس بهداشتی از آن استفاده می‌کردیم. نمی‌دانم این کج سلیقگی از طرف دست‌اندرکاران سازمان حج و زیارت است یا شیطنت صاحب هتل؟ به هر حال، سازمان حج و زیارت باید بر این امور نظارت داشته باشد.

https://shoma-weekly.ir/GooN2W