گفته می‌شود که...

طعنه رئیس‌جمهور به فردوسی‌پور!/ راز مردم صد ساله فاش شد/فساد در میان امام جماعت وهابیون/ تقلید تبلیغاتی روحانی از اوباما/ حمایت مردم آمریکا از توافق ژنو و ...

تقلید تبلیغاتی روحانی از اوباما

پایگاه خبری روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یکی از پست‌های خود نوشت: روحانی رئیس جمهور ایران اکنون موزیک ویدئو «بله ما می‌توانیم» خودش را دارد. این پایگاه خبری می افزاید: «موزیک ویدئویی که به نام «بله ما می‌توانیم» در سال 2008 هنگام کاندیداتوری باراک اوباما، سخن‌رانی‌های وی را به صورت ترانه درآورده بود به یاد دارید. به یاد دارید که تصاویر بسته سیاه و سفید، گیتارنوازی، رفتارهایی بسیار دوستانه و ترانه‌ای احساسی داشت و میلیون‌ها بار در یوتیوب کلیک خورد.»

واشنگتن پست در ادامه می نویسد: «اکنون روحانی، رئیس جمهور ایران، کسی که در آگوست سال جاری با یک برنامه‌ی معتدل و تا حدودی اصلاح طلبانه انتخاب شد، اکنون نسخه خودش از این موزیک ویدئو را دارد. نام این موزیک ویدئو «آرزوها» است، و یک کپی از ویدئوی 2008 اوباما است. یک کپی از موسیقی آن و زبان ترانه آن را هم در خود دارد. غیر از بازیگران که ایرانی هستند و فارسی می‌خوانند.

استقبال رسانه ای اصلاح طلب از بازگشت یک بازیگر قبل از انقلاب به کشور

پس از استقبال گسترده و عجیب و غریب رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب از بازگشت یک بازیگر قبل از انقلاب به کشور و عرصه سینمای کشور، به نظر می‌رسد این جریان، طرح این دست افراد را در فضای فرهنگی کشور کلید زده‌اند. به‌تازگی روزنامه شهروند که با هزینه بیت‌المال و تحت نظارت سازمان هلال احمر منتشر می‌شود، با تمجید از «پوری بنایی» یکی از بازیگران همان دوران، از وی به نیکی یاد کرده و خواهان بازگشت هم‌نسلان او به صف اول فرهنگ کشور شد!

عکس ظریف روی پروفایل کاربران شبکه مجازی
شنیدیم که جمعی از کاربران شبکه‌هایی چون وی چت، فیس نما و سایر چت روم‌ها عکس محمد جواد ظریف را روی پروفایل خود گذاشته‌اند. کاربران فیس بوک نیز به نشانه حمایت در جریان مذاکرات ژنو عکس وزیر خارجه کشورمان را به عنوان عکس پروفایل خود انتخاب کرده بودند.

طعنه رئیس‌جمهور به فردوسی‌پور!

دکتر روحانی در مصاحبه زنده تلویزیونی با مردم کشور صحبت کرد تا گزارشی از کارهای ۱۰۰ روز گذشته اش ارائه کند. رئیس جمهور وقتی در مورد شادی مردم حرف به میان آمد گفت: «ما که برای ورزش کاری نکردیم. همین که سیاست را از ورزش جدا کردیم خودشان موفق شدند. نگاه کنید موفقیت های فوتبال ساحلی، والیبال و بسکتبال. مگر ما کاری کردیم؟ حالا عده ای می گویند روحانی مچکریم ولی به ما ارتباطی ندارد
مجری برنامه که حدس زد دکتر روحانی منظورش برنامه نود شب گذشته است که فردوسی پور در آن گفته بود کلا مچکریم، از روحانی پرسید: شما هم نود می بینید؟ روحانی هم گفت گاهی نگاه می کنم

جوراب‌های 50 هزار تومانی!

اما این روزها بیشتر جورابها کشورهای چین و ترکیه است. البته برخی از اقلام لوکس آن هم که آلمانی یا ایتالیایی است، در بازار و بوتیک های شمال تهران با قیمت هایی بالای 50 هزارتومان برای هرجفت خودنمایی می کند. یکی دو برند ایرانی هم در بازار وجود دارد که دارای فروشگاه زنجیره ای در تهران و شهرهای دیگر است. با وجود این بازهم چینی ها نقش پررنگی در بازار جوراب ایران یافته اند. بازار عمده و اصلی جوراب همراه لباس زیر در میدان محمدیه (میدان اعدام) در خیابان مولوی، خیام و بازار آل یاسین است. در این بازار انواع و اقسام جوراب ها بخصوص جوراب های مجلسی زنانه تا قیمت های 50 هزار تومان را هم می توانید پیدا کنید.

سانسور برخی تابلوها در جشنواره فرش

در حالی که جشنواره فرش دستباف، تابلو فرش و دستبافته های روستایی و عشایر ایرانی از چندی پیش در برج میلاد تهران افتتاح شده است. عکس های خبرگزاری فارس نشان میدهد تعدادی از تابلوهای بافته شده به دست عشایر ایران از فرهنگ‌های غیر ایرانی الهام گرفته‌اند. در این میان بعضی تابلوفرش‌ها نیز با سانسور مواجه شده‌اند؛ این فرش‌ها به دلیل طرح‌هایی الهام گرفته از نمونه‌های غیر ایرانی و مغایر فرهنگ اسلامی با سانسور مواجه شده‌اند. در نمایشگاه امسال بافندگانی از شهرهای تهران، تبریز، قم، کاشان، مشهد، گرگان، شیراز و اصفهان حضور دارند و از 3 تا 8 آذر بافته‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

ممنوعیت صدای شجریان شکسته می شود؟

روزنامه شرق: اظهارنظر تهیه‌کننده برنامه موسیقی «دستان» درباره اینکه قرار است از استادان آوازخوان پیشکسوتی همچون اکبر گلپایگانی، ایرج بسطامی، محمدرضا و همایون شجریان در این برنامه یاد شود، شکستن قفل ممنوعیت پخش صدای محمدرضا شجریان پس از چهارسال را مطرح می‌کند. این در حالی است چهارسال است صدای استاد آواز ایران از صداوسیمای ملی ایران پخش نشده است

هدیه 50 میلیونی اسپانسر میلان پرسپولیس به شیرخوارگاه امنه

ستارگان میلان همراه با جمعی از مسئولان پرسپولیس امروز در شیرخوارگاه آمنه حضور پیدا کردند.اسپانسر بازی امروز پرسپولیس و ستارگان میلان 50 میلیون تومان به شیرخوارگاه آمنه کمک کرد.

همچنین فوتبالیست‌ها با خود هدایایی از جمله عروسک و اسباب‌بازی به شیرخوارگاه بردند.دیدار پیشکسوتان پرسپولیس و ستارگان میلان ساعت 15 امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

45 تغییر در 70 روز!

تسنیم: بررسی‌ها حاکی از آن است که حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در مدت 70 روز اخیر، 45 عزل و نصب را در این دانشگاه به اجرا درآورده است.

نقیض‌گویی فتنه‌گران درباره بیانیه تهران و توافق ژنو
مشاور فراری کروبی از اصلاح‌طلبان و سبزها خواست اخلاق‌مدار باشند و اگر توافق 3 سال پیش تهران را زیر سوال می‌بردند اکنون به طریق اولی توافق ژنو را زیر سوال ببرند.مجتبی واحدی با اشاره به بیانیه سه جانبه تهران میان ایران و ترکیه و برزیل که به مبادله سوخت 5/3 درصد با سوخت 20 درصد مورد نیاز راکتور تهران اختصاص داشت و با کارشکنی آمریکا نافرجام ماند، نوشت: صدور آن بیانیه اعتراض گروهی از اصلاح‌طلبان و حامیان جنبش سبز را به دنبال داشت. آنان معتقد بودند که این نوع برخورد با یک کشور مستقل، تحقیر‌آمیز است. شدیدترین اعتراض در این مورد توسط زهرا رهنورد مطرح شد. او که به همراه موسوی بود اظهار داشت «بر تارک تمامیت ارضی ما فتح خرمشهر و آبادان می‌درخشد وقتی بیشتر درخشش این پیروزی‌ها درک خواهد شد که آن را با برخی از توافقنامه‌های امروزی مقایسه کنیم توافقنامه‌هایی که از قراردادهای ننگین ترکمنچای و گلستان بدتر است و آخرین نمونه‌اش همین معاهده هسته‌ای هفته گذشته است».
وی می‌افزاید: میرحسین موسوی نیز با عباراتی مشابه نگاه همسر خویش در خصوص بدتر دانستن بیانیه تهران از قراردادهای ننگین ترکمانچای و گلستان صحه گذاشت. دقیقا سه و نیم سال بعد از آن اظهارنظر، قراردادی در ژنو امضا شد که بی‌تردید دهها بار بدتر از بیانیه اردیبهشت 89 است.وی در گویانیوز می‌نویسد؛ بسیاری از کسانی که آن روز با استناد به دیدگاه موسوی و رهنورد، مقاله نوشتند و از رفتار دولت احمدی‌نژاد در آن بیانیه گله کردند آزاد هستند و از این آزادی تنها برای هورا کشیدن به خاطر قرارداد فعلی، بهره می‌گیرند. مردم و دولت بنفش حق دارند هورا بکشند اما سبزها چه؟ آیا آنها در برابر وجدان، اخلاق و تاریخ می‌توانند ثابت کنند محتوای توافق اخیر بهتر از بیانیه‌ای است که آن را ننگین‌تر از ترکمانچای دانستند؟
مجتبی واحدی این را هم نوشته که «حامیان موسوی اگر مانند همراهان روحانی توافق‌نامه اخیر را یک موفقیت بزرگ می‌دانند باید دیدگاه خود نسبت به بیانیه تهران که به مراتب عزتمدارانه‌تر از توافق اخیر بود را بیان نمایند. چگونه می‌توان معاوضه اورانیوم غنی شده با سوخت مورد نیاز مراکز پزشکی هسته‌ای را ترکمانچای نامید و پذیرش ده‌ها درخواست منطقی و غیرمنطقی همان قدرت‌ها را یک پیروزی بزرگ دانست؟ آیا شرط اخلاق‌مداری آنست که هر چه توسط رقیب انجام می‌شود را به باد ناسزا بگیریم و خود، کاری را صورت دهیم که قبیح‌تر از آنست؟».

دولت قبلی‌ها هنوز رئیس اند
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از سال 1385 تاکنون مسئولیت این بنیاد را برعهده دارد، به همراه قائم‌مقام خود از فعالان ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد بود و در واقع این مسئولیت‌ها پاداش فعالیت آنها در این ستاد است. شاید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعی از وضعیت این بنیاد نداشته باشد، ولی به‌نظر می‌رسد بررسی این موضوع و سامان دادن به وضعیت این بنیاد که همواره به مثابه ستاد انتخاباتی عمل کرده و کار مفیدی انجام نمی‌دهد یک ضرورت است

کلیپ 100 روزگی دولت
یک خبر دیگر این که کلیپ «نو سفر» به مناسبت یکصدمین روز تشکیل دولت دکتر حسن روحانی از سوی حسین دهباشی و با حضور امیرحسین مدرس ساخته شد. همزمان با ارائه گزارش 100 روزه رئیس‌جمهور، حسین دهباشی کارگردان فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، به مناسبت صدروزگی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، کلیپی جالب را تحت عنوان «نوسفر» با همکاری امیرحسین مدرس کار کرده که در نوع خود متفاوت است. در این کلیپ، قسمتی از سخنان روحانی، در مراسم تنفیذ با هم‌آوایی و تصویر به‌صورت نماهنگ درآمده است. بخش‌های انتخاب‌شده از سخنان روحانی، از سخنان وی در مراسم تنفیذ حکم منتخب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حضور مقام معظم رهبری و دیگر مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری نظام در حسینیه امام خمینی(ره) تهران انتخاب شده است. به گفته دهباشی، این کلیپ به شکلی کاملاً خودجوش ساخته شده است. این فیلم در سایت شبکه ایران (inn.ir) قابل مشاهده است

نامه جمعی از خانواده‌های ایرانی زندانی در آمریکا به اوباما

جمعی از خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما با اشاره به فرارسیدن روز شکرگزاری، آزادی اعضای خانواده‌شان را خواستار شدند. به گزارش ایلنا، در این نامه آمده است: بدون تردید در دنیای پیشرفته کنونی که رفتار دولت‌ها براساس میزان احترام به انسان‌ها شناخته و ارزیابی می‌شود، سلب آزادی اتباع دیگر کشور‌ها به استناد قانون ملی یک کشور امری نیست که قابل توجیه باشد. در این نامه تصریح شده است: برخی از این عزیزان حتی یک ‌بار هم تاکنون به ایالات متحده سفر نکرده و هیچ‌گونه اقدامی علیه منافع کشور شما انجام نداده و چنین قصدی نیز در این زمینه نداشته‌اند.

حمایت مردم آمریکا از توافق ژنو

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که حدود نیمی از مردم این کشور از توافق هسته‌ای به دست آمده میان کشورهای 1+5 و ایران حمایت کرده و مخالف به کارگیری گزینه نظامی علیه ایران هستند. به گزارش مهر، نتایج این نظرسنجی که توسط رویترز و موسسه آی.پی.‌اس.‌او.‌اس انجام شده نشان می‌دهد که 44 درصد مردم آمریکا از توافق به دست آمده در ژنو حمایت می‌کنند. بر اساس نتایج این نظرسنجی فقط 22 درصد مردم آمریکا با این توافق مخالف هستند.

تکذیب جدایی عارف از بنیاد باران
خبر دیگر این که عبدالله ناصری عضو شورای عالی بنیاد باران اعلام کرد محمد رضا عارف هنوز عضو بنیاد است. به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه بنیاد امید ایرانیان که از سوی آقای «محمد رضا عارف» تأسیس شده است، از بنیادهای وابسته و همراستای بنیاد باران محسوب می‌شود، گفت: انصراف عارف از حضور در هیأت مدیره بنیاد باران به معنی جدایی وی از این بنیاد نیست. وی گفت: بی‌اخلاقی‌های چند ماهه اخیر بعضی از رسانه‌ها در نمایش جدایی اصلاح‌طلبان تأسف‌آور و قابل پیش‌بینی بود زیرا دکتر عارف با پذیرش ائتلاف و جمع بندی شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در پیروزی عقلانیت و تدبیر در انتخابات ریاست جمهوری 92سهم بزرگی داشت.

ظریف به عربستان می‌رود

در حالی که پس از توافق ژنو، از ریاض به عنوان یکی از ناراضیان این توافق نام برده می‌شد، دیروز محمدجواد ظریف با بیان این‌که به عربستان سفر خواهم کرد، گفت: «باید زمان دقیق آن معلوم شود و حتما منتظر گفت‌وگو با برادران خود در عربستان هم هستیم.» به گزارش ایسنا، خبر سفر ظریف به عربستان در حالی است که وزیر امور خارجه هفته آینده در راس هیاتی در چارچوب دیداری رسمی به کویت و عمان سفر می‌کند.

تقدیر رقبای انتخاباتی روحانی از تیم مذاکره کننده
محمدرضا عارف، سید محمد غرضی و غلامعلی حداد عادل موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را تبریک گفتند. بعد از آنکه علی اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف دیگر رقیبان انتخاباتی روحانی در واکنش به توافقنامه ژنو از عملکرد موفق هیأت دیپلماتیک ایران قدر دانی کردند روز گذشته عارف، غرضی و حداد عادل نیز در گفت‌وگو‌های جداگانه به بررسی ابعاد این مذاکرات و دستاوردهای آن پرداختند. جلیلی از رقبای انتخاباتی روحانی هنوز هیچ موضعی در اینباره نگرفته است.

تذکر به وزیر، به علت ماجرای دفن 2 خواننده

پس از دفن دو خواننده غیرمجاز در قطعه هنرمندان، واکنش‌ها به این ماجرا هنوز ادامه دارد و در تازه‌ترین آنها، دیروز نماینده مردم تهران در مجلس در تذکر کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به دفن دو خواننده غیرمجاز ساکن در آمریکا با هزینه یکصد میلیون تومانی وزارت ارشاد انتقاد کرد. علاوه بر این، بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد رعایت نکردن عدالت در مورد پرداخت یارانه مطبوعات که موجب تعطیلی برخی نشریات شده است، تذکر کتبی داد.

راز مردم صد ساله فاش شد
افرادی که صد سال عمر کرده اند گرایش به کم خوری دارند. بسیاری از این افراد که صد سال عمر کرده اند، با حقوق و بودجه ای نسبتاً کم زندگی کرده اند و در نتیجه کمتر از حد میانگین می خورده اند و حتی در زمان های خاصی مثل زمان خشکسالی و قحطی روزه می گرفته اند. آنها عمدتاً از «قانون سه چهارم» پیروی می کنند، به این معنا که یک مرتبه یک چهارم از غذایی که به طور معمول می خوردند را کم می کردند. بسیاری از مطالعات نشان داده است که کاهش کالری دریافتی، عمر متوسط حیوانات در آزمایشگاه را افزایش داده است. از این موضوع استنباط می شود که چنین موردی در انسان ها نیز می تواند صادق باشد. خوردن 3 وعده غذایی یک عادت فرهنگی در سراسر جهان است. خوردن وعده های کوچک و منظم غذا برای دادن شانس جذب کامل به سیستم گوارشی امری بسیار پسندیده است. وقتی چهار یا پنج بار در روز غذاهای کوچک می خورید، در کل مدت روز جریانی یکنواخت از مواد مغذی، قند خون و انرژی را به بدن شما می فرستید. خوردن به این شیوه فشار بسیار کمی به سیستم های گوارشی و سوخت و ساز وارد می سازد. بدن انسان از یک ریتم شبانه روزی پیروی می کند، به همین دلیل، خوردن میزان غذاهای یکسان در وعده های صبحانه و ناهار فرایندهای متفاوتی نسبت به زمانی که در وعده شام خورده شود، دارد. پژوهش ها حاکی از آن است که وقتی بیشتر پروتئین و چربی روزانه خود را در وعده صبحانه میل کنید، باعث کم کردن وزن و کسب انرژی بیشتر می شود اما خوردن همین چیزها در وعده شام سبب افزایش استعداد اضافه وزن، افزایش فشارخون و بیماری های قلبی می شود. به عنوان یک قانون کلی، پیشنهاد می کنم آخرین وعده غذایی روز را ساعت 7 تا 8 شب میل کنید و همیشه این عبارت شایسته را که «دیر وقت خوردن باعث چاقی می شود» را به خاطر داشته باشید.

احمدی‌نژاد باید حضوری در دادگاه از خود دفاع کند
دست آخر این که مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد باید حضوری از اتهامات خود دفاع کند، گفت: غیبت غیرموجه احمدی‌نژاد در دادگاه منجر به بازداشت او می‌شود. مجتبی ملک افضلی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آیین دادرسی کیفری گفت: متهم می‌تواند در موارد خاص از جمله حوادث غیرمترقبه، عدم دسترسی به دادگاه، بیماری، فوت همسر، عدم امکان تردد به دلیل حوادث قهری و توقیف در دادگاه حضور نداشته و غیبت وی موجه است، اما در موارد دیگر که غیبت غیرموجه تلقی شده و دادگاه گواهی حضور نداشتن متهم را رؤیت نکرده باشد، برابرماده 117 آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری متهم به دستور قاضی جلب می‌شود

استعفا از بهارستان به خاطر مسکو

مهدی سنایی، نماینده نهاوند قرار است به عنوان سفیر ایران در روسیه راهی مسکو شود. در همین خصوص آن‌گونه که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، استعفای نماینده نهاوند از نمایندگی مجلس برای تصدی سفارت ایران در روسیه، دیروز در صحن علنی پارلمان اعلام وصول شد.استعفای نماینده‌ها باید به رای دیگر نمایندگان گذاشته شده و از سوی آنها تصویب شود.

بو گندو ترین مرد دنیا که همه از او فرار می کنند!
این مرد 65 ساله که آقای «سینگ» نام دارد از سال 1974 تاکنون حمام نرفته و حتی اعضای خانواده‌اش هم از بودن در کنار او احساس ناراحتی می‌کنند. علاوه بر این، موهای این مرد حدود دو متر ارتفاع دارد.این مرد در مصاحبه‌ای با رروزنامه دیلی‌میل گفت: دقیقا پس از ازدواجم که حدود 37 سال پیش صورت گرفت به حمام نرفتم، به طوری که همسایه‌ها، دوستان، آشنایان و اعضای خانواده‌ام از این که بدنم بوی بدی می‌دهد از من فراری هستند.این مرد در ادامه خاطرنشان کرد: در گرمای 47 درجه سانتیگراد گاوهایم را برای چرا به مراتع می‌برم و از این که در هوای گرم حمام آفتاب می‌گیرم بسیار خوشحالم. به همین دلیل، دیگر نیاز به حمام رفتن ندارم.همسر 60 ساله این مرد بوگندو نیز در ادامه یادآور شد: یک بار من و فرزندانم تصمیم گرفتیم که شوهرم را به حمام ببریم، اما او فرار کرد و به شدت از ما عصبانی شد.این زن در ادامه افزود: شوهرم اصلا به فکر ظاهر و پاکیزگی خود نیست و این موضوع من و فرزندانم را به شدت آزار می‌دهد، به طوری که روز گذشته به او هشدار دادم اگر خودش را تمیز نکند و لباس‌هایش را نشوید از او جدا می‌شوم

هشدار وزیراطلاعات به اشرار

ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفت: با هرگونه شرارت و ناامنی در استان برخورد می‌شود.

نظر«غرضی» درباره توافق هسته‌ای
محمد غرضی با بیان اینکه در مذاکرات اخیر آمریکایی‌ها مجبور به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی برای کشور ایران شدند، تصریح کرد: «این حق همچون شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی که تبدیل به یک شعار ملی شد، برای ملت ایران به دست آمد. بدون خواست آمریکایی‌ها توانایی تولید انرژی اتمی را به‌ دست آوردیم و این نشانه‌ای است برای استقلال و استعداد داخلی کشور ماست که می‌تواند در سطوح جهانی آنها را عرضه کند. اکنون ما به‌جای رسیده‌ایم که هر اتفاقی در سطح جهانی بیافتد، ایران این دستاورد مهم خود را هیچ‌گاه از دست نخواهد داد

دومین بیماری ناتوان کننده جهان
افسردگی، مهم‌ترین بیماری ناتوانی در سراسر جهان به شمار می‌رود و در واقع "افسردگی" مشکل بزرگی است از اینرو باید توجه بیشتری به آن شود. افراد افسرده امیدی به زندگی ندارند و احساس ناتوانی در طول دوران زندگی خود می‌کنند همین افسردگی معضل پیچیده‌ای است که به تنهایی نمی‌توان آن را حل کرد. درمان افسردگی، روند طولانی مدت دارد متاسفانه اکثر بیماران افسرده نیازی به مراجعه به پزشک نمی‌بینند، همین تنها بخش کوچکی از مردم به هرنوع درمان و یا شیوه تشخیص افسردگی دسترس دارند. افراد افسرده می‌توانند خود را در طول روز مشغول کرده و سعی کنند بهتر و راحتر دیگران را ببخشند، امید خود را از دست ندهند، رفتار دوستانه‌ای با اطرافیان خود داشته باشند و همیشه لبخند بر لب‌هایشان باشد تا بتوانند با انجام راهکار‌ها این معضل بزرگ را از خود دور نگه دارند.

توقیف 2 شناور سعودی در خلیج فارس

فارس: فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: دو شناور متجاوز متعلق به کشور عربستان سعودی در آبهای حوزه استحفاظی استان بوشهر توقیف شد و 9 ملوان نیز در این ارتباط دستگیر شدند. لشکری با اشاره به تشکیل پرونده برای دستگیرشدگان در این شناور، گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شدند.

مزاح لاریجانی با حدادعادل، حسینیان و ظریف در روز هسته‌ای مجلس

جلسه دیروز مجلس که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد با حاشیه‌های جالبی همراه بود.به گزارش ایرنا، در حالی که قرار بود تعدادی از نمایندگان، هر کدام به مدت 4 دقیقه صحبت کنند، سخنان روح‌الله حسینیان به بیش از چهار دقیقه رسید و او در پایان وقت خود درخواست کرد که به او دو دقیقه وقت اضافه بدهند، اما لاریجانی خطاب به وی گفت: خود آقای ظریف هم وقت اضافه ندارد.لاریجانی پس از پایان سخنان حسینیان نیز اظهار کرد: شما دو دقیقه از وقت وزیر امور خارجه و یک دقیقه از وقت آقای عراقچی استفاده کردید.همچنین در پایان سخنان چهار دقیقه‌ای حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، لاریجانی به مزاح گفت: شما نیز دو دقیقه از وقت خانم اشتون استفاده کردید؟

تعلیم جاسوس در گوانتانامو

پرس تی وی: گزارشها حاکی است که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با استفاده از یک تأسیسات مخفی در زندان گوانتانامو، شماری از بازداشتیان را برای جاسوسی و کار برای دولت این کشور تعلیم می‌داده‌ است.

فساد در میان امام جماعت وهابیون

بنا بر اعلام سایت خبری سبق، مقامات مربوطه شکایتی از یکی از جوانان سعودی دریافت کردند تا وی را از دست یک امام جماعت در مسجدی در شمال جده نجات دهند. این نوجوان بارها از سوی این امام جماعت در داخل مسجد و محل اقامت وی مورد تجاوز قرار گرفته بود و کار به جایی رسیده بود که زندگی را بر این جوان تنگ کرده بود، به همین علت جوان سعودی به نیروهای امنیتی پناه برد.
منابع مطلع اعلام کردند با این شکایت نیروهای سعودی برای وی کمین گذاشته و علاوه بر بازداشت وی مقادیر قابل توجهی حشیش در داخل منزل و خودروی وی کشف کردند.
این منابع تصریح کردند که به نامه هایی نیز دست یافته‌اند که وی در آنها به تبلیغ استفاده از مواد مخدر به مخاطبان خود اقدام کرده است، این شیخ وهابی حتی مشتریان خود را به مسجد می‌کشاند و در آنجا اقدام به تحویل مواد به آنها می کرد.

زنده ماندن در تابوت
دانشمندان معتقدند میزان زمان زنده‌ماندن یک شخص در درون تابوت به میزان هوای موجود در درون خود تابوت بستگی دارد.هر چه شخصی کوچک‌تر باشد، مدت زمان‌ بیشتری می‌تواند زنده بماند، زیرا فضای کمتری اشغال می‌کند و این به معنای وجود فضای بیشتر برای اکسیژن است.لحظه‌ای که ذخیره اکسیژن تمام می‌شود، ناقوس مرگ به تدریج برای وی به صدا در می‌آید.شناگران یا دوندگان ماراتن با توانایی فوق‌العاده ریوی‌شان می‌توانند با نگه‌داشتن نفسشان یک دقیقه بیشتر زنده بمانند.در صورتی که ابعاد یک تابوت متوسط 84در28در23 اینچ باشد، حجم کلی آن 886 لیتر یا 54٫096 اینچ مربع است در این میان، چنانچه حجم یک انسان متوسط 66 لیتر در نظر گرفته شود، 820 لیتر برای هوا باقی می‌ماند که یک پنجم آن یعنی معادل 164 لیتر، اکسیژن است.در صورتی که شخصی گرفتارشده 0٫5 لیتر اکسیژن را در هر دقیقه مصرف کند، حدود پنج و نیم ساعت طول می‌کشد تا اکسیژن تابوت مصرف شود. پس از آن وی به دلیل مملوشدن تابوت از دی‌اکسیدکربن خواب‌آلود شده و در نهایت، به حالت کما و پس از آن از دنیا می‌رود.

تقاضای پاپ از کشورهای اسلامی

خبرآنلاین: پاپ فرانسیس اول از کشورهای مسلمان جهان تقاضا کرده آزادی مسیحیان جهان را افزایش دهند.

مذاکرات هسته‌ای، 40 سال پیش
به گزارش «تابناک»، محمد سهیمی، استاد ایرانی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: «دولت اوباما در هفته‌های اخیر مدعی شده ‌که تفسیر موجود از ماده چهارم معاهده ان‌پی‌تی مبنی بر اینکه کشور‌ها حق غنی‌سازی دارند را قبول ندارد و از سوی دیگر، ایران در توافق خود با ۵+۱ اعلام کرده ‌که برنامه‌ای برای بازفرآوری ندارد و تاسیساتی برای این کار هم نخواهد ساخت. این در حالی است که اسناد مذاکرات اتمی ایران و آمریکا در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۷۶ نشان می‌دهد که ایالات متحده نه تنها وجود برنامه غنی‌سازی ایران را به شکل گسترده پذیرفته است، بلکه در راستای رقابت با فرانسه برای کسب بازار ایران، حاضر شده است که بازفرآوری را نیز بپذیرد



https://shoma-weekly.ir/FA73L3