گفته می‌شود که...

طراحی پنهان برای پرونده‌سازی علیه ایران نکات پلیس راهور درباره بارش های زمستانی واکنش بازار به خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ آمار مشارکت زنان در قبل و بعد انقلاب سلطنت طلبها چرا در رفتند؟ دلارزدایی از تجارت ایران و روسیه ۲۵۰ هزار متقاضی طرح مسکن دولت، هیچ آورده‌ای واریز نکردند باران آمد ولی خشکسالی نرفت جزئیات مولدسازی اموال دولتی در سامانه قابل دسترسی است سفر رئیس جمهور ایران به چین، سرآغاز یک تحول بزرگ است تعویق سه‌ ماهه فعالیت‌های ورزشی در ترکیه مقدمات اجرای عفو عمومی متهمان دانشجویی حوادث اخیر کلید خورد بحران‌سازی برای فرار از بحران

طراحی پنهان برای پرونده‌سازی علیه ایران

بنا به اعلام نورنیوز، دولت انگلیس به‌ دنبال متهم‌سازی ایران به استفاده از شبکه‌های فعال در زمینه جنایت‌های سازمان‌یافته به‌ منظور ربایش یا حذف عناصر ضدانقلاب در این کشور است. در این رابطه طی روزهای گذشته پلیس انگلیس با هدف تحت تأثیر قرار دادن ایرانیان مقیم این کشور و فعال نمودن غیر مستقیم آنها در ترویج و تبلیغ این خبر کذب، چند نفر از عناصر ضدانقلاب فعال در این کشور را احضار و در این خصوص به آنها هشدار داده است. چندی قبل نیز رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس بدون اینکه هیچ مدرکی ارائه کند مدعی شد؛ مأموران جمهوری اسلامی ایران قصد داشته‌اند ده نفر از عناصر ضدانقلاب را که در انگلیس حضور دارند ربوده و به ایران منتقل کنند! پیگیری این طرح از سوی دولت انگلیس، زمینه‌سازی برای افزایش تبلیغات منفی علیه کشورمان به بهانه بروز حوادث مختلفی است که می‌تواند با برنامه‌ریزی سرویس‌های اطلاعاتی این کشور برای عناصر ضدانقلاب ایرانی حاضر در انگلیس به وقوع بپیوندد.

نکات پلیس راهور درباره بارش های زمستانی

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در کشورهای اروپای غربی که با شرایط سخت زمستانی مواجه هستند، اگر قرار بود هر روز این حجم از شن و ماسه بریزند، دیگر چیزی از آسفالت خیابان و جاده نمی ماند.

تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درباره رانندگی در روزهای بارانی و برفی و عدم سفر در این روزها گفت: طبیعی است که در معابر شهری و محورهای مواصلاتی در زمان وضعیت ناپایدار جوی شرایطی به وجود می‌آید که به دلیل لغزندگی راه ریسک تصادف بالا می‌رود.

وی ادامه داد: شهروندان وسیله نقلیه ای که انتخاب می‌کنند، باید شرایط ایمنی لازم را داشته باشد. یکی از نکات مغفول این است که ما از لاستیک یخ شکن استفاده نمی‌کنیم. در آنجا مردم از لاستیک‌های یخ شکن استفاده می‌کنند. امروز اگر شهروندی بخواهد لاستیک یخ شکن تهیه کند، اولاً باید ببینیم در بازار وجود دارد و ثانیاً آیا مردم توان خرید این نوع لاستیک را دارند؟

واکنش بازار به خبر توقف تولید پژو ۲۰۶

دیروز رسما اعلام شد که خط تولید محصولات خانواده پژو ۲۰۶‌ها در اسفند ماه سال جاری پس از تحقق تعهدات به مشتریان متوقف خواهد شد و دیگر محصولی از این خانواده تولید نمی‌شود.

به دنبال این خبر، انتظار می‌رفت که قیمت این خودرو در بازار با افزایش روبرو شود اما بررسی قیمت آن نشان می‌دهد، این افزایش چندان زیاد نبوده و به پنج میلیون تومان بسنده کرده است، در حالی که تا پیش از اعلام توقف تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۴۶۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان بود، امروز در بازار ۴۸۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۵۳۵ میلیون تومان رسیده است. در مقابل اما در بازار سه‌شنبه نسبت به روز قبل پارس LX، دنا معمولی و هایما S۷ توربوپلاس هر یک ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

آمار مشارکت زنان در قبل و بعد انقلاب

مرضیه وحیددستجردی وزیر اسبق وزارت بهداشت گفت: قبل از انقلاب، پزشکان زن بسیار محدود بودند. تعداد استادان زن در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شاید به تعداد انگشتان دست بود اما الان حدود نیمی از اساتید زنان هستند. در بدنه دولت ۴۲ درصد کارمندان دولت زنان هستند و این خیلی رقم بزرگی است.

سلطنت طلبها چرا در رفتند؟

محمد ایمانی در کانال شخصی‌اش نوشت: این فسیل‌های سلطنت‌طلب، عجب قالتاق‌هایی هستند! بعد از پرویز ثابتی (رئیس اداره کل سوم ساواک)، تصویر احمد فراستی (سربازجوی این اداره کل) هم در میتینگ اپوزیسیون در لس‌آنجلس منتشر شده. کاری نداریم که آمریکا پس از آن همه لاف مبارزه با ناقضان حقوق بشر، به پناهگاه جنایتکاران ساواک و سازمان منافقین و... تبدیل شده؛ اما امثال ثابتی و فراستی واقعا اگر مبارز بودند و بخار داشتند، پشت اعلی‌حضرت همایونی(!) را خالی نمی‌کردند که در بروند؛ می‌ایستادند و نمی‌گذاشتند ملت ایران انقلاب کنند؛ نه این که چهل سال گم و گور شوند و پس از عمری کازینوگردی و کاباره‌خوابی، ادای آدم‌های انقلابی و مبارز را دربیاورند! به این فهرست فسیل‌های متواری سلطنت‌طلب می‌توانید نام سران گروهک‌های تروریستی منافقین و کومله و دموکرات را هم اضافه کنید که فرار را بر قرار ترجیح دادند و حالا از خانه‌های تیمی تحت نظر سرویس‌های جاسوسی غرب خط و نشان می‌کشند و لاف گزاف جنبش می‌زنند.

دلارزدایی از تجارت ایران و روسیه

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه گفت: ۶۰ درصد مبادلات تجاری بین روسیه و ایران به ریال و روبل انجام می‌شود، اما ما باید سهم ٤٠ درصدی دلار را از این هم پایین‌تر بیاوریم. روبل می‌تواند ارز اصلی مبادله‌ای در میان کشورهای اتحادیه اوراسیایی باشد همان‌گونه که در سازمان همکاری شانگهای هم در کنار دیگر ارزها نظیر یوآن چین، امکان استفاده از آن وجود دارد. ما می‌توانیم برای خنثی کردن نقش دلار در فعالیت‌های تجاری‌مان از ارزهای ملی استفاده کنیم.

۲۵۰ هزار متقاضی طرح مسکن دولت، هیچ آورده‌ای واریز نکردند

عسگری سرپرست بانک مسکن درباره متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون در بانک مسکن از طریق سامانه وزارت راه ۸۴۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۵۰ هزار نفر هنوز نسبت به واریز آورده اولیه اقدام نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ هزار نفر آورده اولیه خود را واریز کردند، گفت: از این تعداد ۲۱۰ هزار نفر انعقاد قرارداد شده و مابقی نیز در مرحله تشکیل پرونده قرار دارند.

باران آمد ولی خشکسالی نرفت

سخنگوی صنعت آب گفت: در سومین سال متوالی خشک هستیم، بارش‌های امسال مناسب نیست و بر اساس آمار وزارت نیرو همچنان ۱۰ درصد کمتر از میزان عادی بارش‌هاست. علی‌رغم اینکه در دی و بهمن بارش‌های خیلی خوبی داشتیم، تا الان ۱۰ درصد نسبت به نرمال فاصله داریم حتی بارش سال گذشته هم تحقق پیدا نکرده است. در حال حاضر ۲۰ درصد کشور حدوداً پوشش برفی دارد که این آمار خوبی است منتهی بایستی عقب‌ماندگی‌‌هایی که در میزان بارش در پاییز داشتیم را جبران کنیم ولی نسبت به سال گذشته همچنان ۲۰ درصد کاهش داریم و نسبت به متوسط ۲۱ سال حدود ۳۲ درصد کاهش را مواجه هستیم.

جزئیات مولدسازی اموال دولتی در سامانه قابل دسترسی است

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت: سامانه مولدسازی در راستای شفافیت رونمایی شده است و تمامی جزئیات مولدسازی اموال دولتی در سامانه قابل دسترسی بوده و هنوز مراحل اجرای این مصوبه به صورت کامل طی نشده است.

وی افزود: اگر این مصوبه در دست اجرا قرار بگیرد، به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک بسیاری می‌کند.

سفر رئیس جمهور ایران به چین، سرآغاز یک تحول بزرگ است

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که سفر رئیس جمهور ایران به چین، می‌تواند سرآغاز یک تحول بزرگ باشد.

«سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر صمت در نشست مشترک اقتصادی تجار ایران و چین، ضمن بیان مطلب فوق افزود: در یک سال گذشته رویکرد بین‌المللی قوی‌تری را در پیش گرفتیم و در این مدت عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای مانند سازمان همکاری شانگهای، اوراسیا و ... را بهبود بخشیده و در حوزه بین‌المللی، همکاری با کشورهای مختلف را تقویت کردیم.

وزیر صمت با اشاره به استعداد متنوع در حوزه‌های مختلف، ادامه داد: برخی از کشورها در یک، دو یا چند زمینه تخصص داشته و پیشرفت کرده‌اند اما کشورهای ایران و چین، در حوزه‌های متنوعی ورود کرده و ظرفیت‌های گسترده‌ای دارند.

تعویق سه‌ ماهه فعالیت‌های ورزشی در ترکیه

فعالیت‌های ورزشی کشور ترکیه به مدت سه ماه معوق شده و ترک‌ها به خاطر وسعت فاجعه زلزله و اینکه هر روز به آمار قربانیان آن و همچنین خسارات مالی افزوده می‌شود، خودشان هم نمی‌دانند چه زمانی شرایط عادی شده و می‌توانند مسابقات بین‌المللی‌شان را از سر بگیرند.

مقدمات اجرای عفو عمومی متهمان دانشجویی حوادث اخیر کلید خورد

با عفو اخیر مقام معظم رهبری و ابلاغ کلیات عفو عمومی دانشگاهیان از سوی نهاد ریاست جمهوری به محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه از رؤسای دانشگاه‌ها خواست موضوع رأفت و بخشش مذکور را به احکام انضباطی دانشگاه‌ها نیز تعمیم دهند.

بحران‌سازی برای فرار از بحران

انتشار خبر ورود بالن‌های چینی به خاک ایالات متحده آمریکا موجب جنجال در فضای سیاسی و اجتماعی این کشور شد. این بالن به دعوای سیاسی در داخل آمریکا بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تبدیل شد.

به گفته‌ ادوراد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA)، حوادث اخیر مربوط به سرنگونی اشیاء ناشناس در آمریکای شمالی یک تاکتیک انحرافی از سوی واشنگتن بود! آنها برای منحرف کردن توجه روزنامه‌نگاران از تحقیق در مورد حادثه انفجار خطوط لوله نورد استریم، مسئله اشیاء ناشناس بر فراز آسمان آمریکا و منهدم کردن آنها را مطرح کرده‌اند.

https://shoma-weekly.ir/zpPU5i