گفته می‌شود که...

شیوه جدید اعتراض سعودی ها/500هزار دلار برای 90 دقیقه سخنرانی!/ ماجرای ترور مقام معظم رهبری از زبان وزیر بهداری/ نجات 13 ایرانی توسط گارد ساحلی هند/ روسیه باز هم پیشنهاد داد/ طلایی چرا رفت بیرون؟ و ...

زیاده‌گویی‌های یک وزیر!
وزیر خارجه کانادا که به‌تازگی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران لفاظی بسیاری کرده مدتی و پس از آن نیز مجبور به عذرخواهی از مردم ایران شد، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با یک روزنامه صهیونیستی برای برنامه هسته‌ای به ایران اولتیماتوم داد! وی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به ایران هشدار داد، تنها دو تا سه ‌ماه زمان دارد به غرب ثابت کند به دنبال یک راه‌حل از طریق مذاکره برای برنامه هسته‌ای خود است! «جان برد» ضمن هشدار به ایران و بدون اینکه پیامدهای به پایان رسیدن مهلت تعیین شده را بیان کند، تصریح کرد: روند دیپلماتیک رو به اتمام است. «برد» درباره استفاده از دیپلماسی در قبال ایران گفت: «همیشه برای اینکه دو تا سه ‌ماه منتظر بمانیم، دلیل وجود دارد. اگر ایرانی‌ها می‌خواهند ثابت کنند که تفکرات منفی درباره آن‌ها اشتباه است، باید در مذاکرات با 1+5 به پیشرفتی معنادار دست یابند، هرچند خود من هم در این مورد بدبین هستم، اما امیدوارم آن‌ها خلاف این را ثابت کنند.» وی ادامه داد: روند دیپلماتیک رو به پایان است و باید رو به پایان رود
فعالیت سلفی‌ها در مصر
اخبار رسیده از مصر حاکی از آن است که طی چند روز گذشته تعداد زیادی پوستر که حاوی مطالب ضد شیعی است، در روستای «أبو مسلم» مصر نصب شده است. این روستا محل سکونت شهید «حسن شحاته» چهره سرشناس شیعیان مصر بوده که چند روز پیش بر اثر حمله وحشیانه تعدادی تکفیری به همراه سه تن از دوستانش به‌شهادت رسید. هویت فرد یا افرادی که این پوسترهای ضد شیعی را در روستای «أبو مسلم» نصب کرده‌اند، مشخص نیست؛ اما با توجه به حوادث چند روز اخیر مصر، بدون شک می‌توان پیش‌بینی کرد که کار تکفیری‌های سلفی است.
گفتنی است این اولین باری نیست که پوسترهای ضدشیعی در مصر نصب می‌شود. پیش از این نیز بارها و بارها در شهرها و نقاط مختلف این کشور، چنین پوسترهایی نصب شده و افکار عمومی این کشور را علیه شیعیان و مذهب تشیع تحریک کرده‌اند. حمله وحشیانه سلفی‌های مصر و شهادت چند تن از شیعیان در این کشور تاکنون از سوی بسیاری از دولتمردان و سیاسیون و مذهبی‌های مصر از جمله شیخ الازهر محکوم شده است. برخی از منابع از دست داشتن رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در این جنایت خبر داده‌اند و معتقدند آن‌ها با راه‌اندازی جنگ مذهبی و قومی انقلاب مردم مصر را از اهداف اصیل خود منحرف کنند.

آلمان برای پذیرش 100 عضو منافقین آماده است!
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق از آمادگی آلمان برای پذیرش 100 تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین خبر داد.به گزارش براثا، مارتین کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق اعلام کرد دولت آلمان آمادگی دارد 100 تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین را اسکان دهد. وی همچنین از اسکان 27 تن از اعضای منافقین در آلبانی طی هفته جاری استقبال کرد. کوبلر با اشاره به حمله اخیر به پایگاه لیبرتی محل اسکان موقت گروهک منافقین در عراق اعلام کرد این حمله بیانگر اهمیت اسکان فوری منافقین در کشورهای دیگر است.
وی در ادامه از دیگر کشورها خواست همچون آلبانی و آلمان موافقت خود را با پذیرش منافقین و اسکان آنها اعلام کنند. گفتنی است کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل متحد گروهک منافقین را آوارگانی می‌داند که خواستار پناهندگی هستند و باید برای حمایت از آنها و حفظ امنیتشان اقدامات اساسی صورت گیرد.
گروهک تروریستی منافقین جنایات بیشماری را علیه ملت ایران و عراق مرتکب شده است و باوجود درخواست سازمان ملل متحد برای اعطای پناهندگی به این افراد به جز آلمان و آلبانی تاکنون هیچ کشوری آمادگی خود را برای پذیرش این افراد اعلام نکرده است.
شاعر«ای لشکر صاحب زمان» درگذشت
مهر: حبیب ا... معلمی شاعر دفاع مقدس و نوحه های ماندگار صادق آهنگران بویژه سروده «ای لشکر صاحب زمان» صبح دیروز در بیمارستان نفت اهواز به علت کهولت سن درگذشت.

انتقاد بروجردی از سخنان الهام
خانه ملت: علاءالدین بروجردی نماینده مجلس با اشاره به اظهارات احمدی نژاد و الهام درباره بازگشت و رجعت احمدی نژاد در زمان ظهور، گفت: ایران تنها کشوری است که حاکمیت شیعه را دارد و طرح چنین صحبت‌هایی درباره ظهور، وهن اعتقادات شیعه خواهد بود.

واکنش به قطع تماس تصویری رایتل
شنیده شد که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: قطع امکان مکالمه تصویری رایتل منطقی نیست و باید امکان استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه به‌طور کامل برای مردم فراهم باشد. بهروز نعمتی با اشاره به قطع تماس‌های تصویری رایتل و سردرگمی مشترکان آن اظهار کرد: هم‌اکنون تکنولوژی در دنیا با سرعت بالایی به روز می‌شود و باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که از این موضوع عقب نمانیم.
وی ادامه داد: با توجه به ارتقای سطح تکنولوژی در جهان باید به نحوی حرکت کنیم که از همه امکانات استفاده کنیم و نباید فضا را برای سوءاستفاده فراهم کنیم. نعمتی تاکید کرد: هم‌اکنون رایتل به عنوان ارائه‌دهنده خدمات نسل سوم تلفن همراه یکی از تکنولوژی‌های روز به‌شمار می‌رود و اگر نتوانیم از این تکنولوژی که برای کشور مهیا شده است، استفاده کنیم دیگران از این خلأ ایجادشده به سود خود استفاده خواهند کرد و از این فرصت سوءاستفاده می‌کنند.
احکام تخیلی
تسنیم: دادگاهی در بحرین حکم حبس دو ماهه زینب الخواجه از فعالان زن بحرینی به اتهام ناسزا گویی به پلیس را صادر کرد.همچنین دادگاهی در بحرین حکم به حبس یک دانش آموز دبیرستانی به اتهام اهانت به پادشاه بحرین داد.

دستگیری گروهک اخلالگر در انتخابات
باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام حمیدی رئیس دادگستری استان سیستان و بلوچستان از دستگیری گروهک تروریستی اخلالگر در انتخابات خبر داد و گفت: این پرونده در مرحله اولیه رسیدگی قرار دارد و وزارت اطلاعات مسؤول رسیدگی به این پرونده است.

طلایی چرا رفت بیرون؟
شنیده شد که دفتر مرتضی طلایی درباره حضور او در مراسمی تحت عنوان «تقدیر از عارف و حمایت از روحانی» اعلام کرد: دعوت رسمی از آقای مرتضی طلایی به مراسم هتل اسپیناس تحت عنوان شرکت در «مراسم تجلیل آذری‌زبان‌های تهران از منتخبین شورای اسلامی شهر» صورت گرفته بود و آقای طلایی پس از حضور در محل برگزاری مراسم و با توجه به اینکه ماهیت و هدف برگزاری این مراسم موضوعی دیگر و مغایر با دعوت اولیه بود، اقدام به ترک محل برگزاری مراسم می‌نماید. شایان ذکر است، عضو شورای اسلامی شهر تهران حین ترک کردن مراسم به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفته و دلیل ترک این مراسم را نیز بر مبنای توضیحات بالا ارائه می‌کند.

رفتار عجیب یک راننده با جریمههایش
شنیده شد که راننده‌ای که قصد دارد بیشترین برگه‌های جریمه را دریافت کند و صاحب کلکسیونی از آنها شود به‌دلیل چسباندن برگه‌های جریمه به شیشه‌های اطراف خودرویش دوباره جریمه شد. همشهری آنلاین نوشت؛ این جوان عربستانی که خودرویش نیز به همین دلیل توقیف شد پیش از این به محض دریافت جریمه‌ جدید آن را در کنار صد‌ها برگه دیگر روی شیشه خودرو می‌چسباند.
مأمور پلیسی که این خودرو را توقیف کرده در اینباره می‌گوید: امسال این دومین خودروی شگفت‌انگیزی است که دیده‌ام. سال پیش راننده‌ای شیشه‌های خودرویش را با اسکناس تزیین کرده بود، به‌طوری‌که دید راننده کاهش پیدا می‌کرد و به همین دلیل نیز جریمه شد.
این افراد ظرفیت ندارند
خانه ملت: سبحانی نیا، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات احمدی نژاد و الهام درباره بازگشت و رجعت با حضرت ولیعصر(عج) در زمان ظهور، با بیان اینکه علت عمده مشکلات احمدی نژاد حضور شماری افراد متملق در اطرافش است، گفت: این افراد از ابتدا شروع به اظهار برخی صحبت هایی کردند که نباید می‌گفتند، در حال حاضر نیز توان پذیرش پایان کار دولت دهم را ندارند.

روسیه باز هم پیشنهاد داد
ایسنا: خبرها حاکی است روسیه در پیشنهاد جدید ارایه سامانه‌های اس 300 وی.ام یا گلادیاتور اس ای 23 به ایران، از تهران خواسته از شکایتش صرف‌نظر کند.

علاقه رهبر کره به خاطرات هیتلر
شنیده شد که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی که به تازگی خواندن نسخه‌ای از زندگینامه خودنوشت هیتلر یعنی «نبرد من» را به پایان برده، می‌گوید که از این کتاب الگوبرداری می‌کند. نیو فوکوس اینترنشنال نوشت؛ کیم جونگ اون که در ماه ژانویه این کتاب را به عنوان هدیه تولد از روسای حزب دریافت کرد، پس از مطالعه کتاب، آن را تحسین کرد. به گفته او باید به این کتاب به عنوان تحقیقی در زمینه اصلاحات اقتصادی هیتلر نگاه کرد و او آن را الزاما به معنی تاییدیه‌ای بر نازیسم نمی‌داند.
نشریه نیو فوکوس اینترنشنال که به تازگی این گزارش را منتشر کرده، می‌نویسد: ملک‌الشعرای پیشین کره در چین با تاکید بر این مساله گفته است که کیم تحسین کننده راهی است که هیتلر در آلمان در پیش گرفت و با اصلاح اقتصادی و نظامی پس از جنگ جهانی اول موفق شد تا کشور را به اوج برساند.
نفوذ صهیونیستها به ترکمنستان
خبرآنلاین: حسن بهشتی پور، کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به تاثیر انتخاب سفیر جدید رژیم صهیونیستی در ترکمنستان گفت: از آنجا که کار اصلی رژیم صهیونیستی ایجاد اختلاف بین کشورهای دوست بویژه با اکثریت جمعیت مسلمان بوده است هر دو کشور دوست و برادر ایران و ترکمنستان مراقب تحرکات این رژیم برای برهم زدن مناسبات دوستانه بین دو کشور همسایه خواهند بود.

لغو همه دیدارهای ملک عبدا...
شنیده شد که دفتر عبدا... بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی از پاسخگویی به مراجعه‌کنندگان دفتر براساس ترتیب برنامه‌های دیدارهای شاه عربستان به علت اوضاع بد جسمی وی امتناع کرد. العالم گزارش داد؛ همچنین اداره تشریفات و مراسم پادشاهی عربستان به موسسات زیر نظر خود در پایتخت‌های عربی اعلام کرده که شاه عربستان از پذیرش تمامی میهمانان خود معذور است و تمامی دیدارهای ترتیب داده شده در راستای برنامه‌های رسمی که پیش‌تر برنامه‌ریزی شده، یا در شرایط خاص منطقه‌ای باید انجام شود، می‌تواند به دفتر ولیعهد وی انتقال داده شود.

تجمع هواداران پرسپولیس مقابل وزارت ورزش
شنیده شد که تعدادی از هواداران تیم پرسپولیس که بابت کنار گذاشتن محمد رویانیان از مدیرعاملی این تیم ناراحت هستند، روز سه‌شنبه مقابل وزارت ورزش و همچنین باشگاه پرسپولیس جمع شدند و با سر دادن شعارهایی علیه وزارت ورزش و برخی مسئولان نارضایتی خود را از این اتفاق اعلام کردند. خبرآنلاین نوشت؛ جالب اینجاست که آنها با سر دادن شعارهایی از حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت خواستند تا به امور باشگاه پرسپولیس سریع‌تر رسیدگی کند. در این تجمع برخی از لیدرهای باشگاه پرسپولیس هم حضور داشتند و از هواداران می‌خواستند علی دایی و محمد رویانیان را تشویق کنند.

جزئیات جدید پرونده 3هزارمیلیاردی
شنیده شد که قاضی ناصر سراج در رابطه با صدور رای پرونده نمایندگانی که در فساد 3 هزار میلیاردی نقش داشته‌اند، گفت: تاکنون هیچ حکمی درمورد این 3 نماینده در این پرونده صادر نشده و رسیدگی به این پرونده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان ادامه دارد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ ماجرای پرونده فساد ۳۰۰۰‌میلیارد تومانی همچنان ادامه دارد؛ پرونده‌ای که همین چند روز پیش قاضی سراج به‌عنوان قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده از سنگین‌تر‌شدن آن به‌دلیل رو‌شدن اسناد گمرکی جدید مرتبط با شرکت امیر‌منصور آریا خبر داد.

نجات 13 ایرانی توسط گارد ساحلی هند
شنیده شد که منابع هندی اعلام کردند گارد ساحلی هند شنبه گذشته 16 خدمه یک شناور ماهیگیری که شامل 13 ایرانی و 3 پاکستانی بودند را نجات داده است. تسنیم نوشت؛ این قایق ماهیگیری در روز 16 می، از بندر کناره در ایران حرکت کرده بود و در منطقه سوکوترا، توسط دزدان دریایی سومالیایی ربوده شده بود. پس از استفاده از این کشتی برای 25 روز، دزدان دریایی این قایق را در روز 10 ژوئن آزاد کردند. این قایق در روز 21 ژوئن از گارد ساحلی هند تقاضای کمک کرد. کشتی وارونا، متعلق به گارد ساحلی هند روز 22 ژوئن به منطقه رسیده و به‌رغم وضعیت نامناسب جوی توانسته بود کمک‌های لازم را به این قایق و خدمه آن برساند.

پیشنهاد یک مسئول برای تشکیل شورای هماهنگی بسیج ملی
در حالی که بر اساس بند"د" ماده 201 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف است شرایط ارتقاء حضور و سهم نیروهای مردمی در استقرار امنیت و دفاع از کشور را فراهم کند، یک مسئول دولتی در نامه ای به مدیران ارشد اجرایی پیشنهاد کرده نهادی با نام «شورای هماهنگی بسیج ملی» ذیل شورای عالی امنیت کشور تاسیس و شوراهای فرعی آن نیز در استانها و شهرستان های کشور ایجاد شود که این موضوع فعلا به دلیل مخالفت کارشناسان، در دستور کار قرار نگرفته است.

دستور خرید آب خلیج فارس پیش از افتتاح پروژه
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، در حالی که هنوز زمان زیادی تا پایان پروژه انتقال آب خلیج فارس به مرکز ایران باقی‌مانده، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه ای به وزارت نیرو و تعدادی از استانداران و وزرا، مقرر کرده دستگاههای مربوطه نسبت به تضمین خرید آب انتقالی از خلیج فارس به استانهای مرکزی کشور که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است، با رعایت مقررات مربوطه در این زمینه، اقدام کنند.

نقش روسای جمهور پیشین در روی کارآمدن رئیس‌جمهور منتخب
امیر محبیان در خصوص نقش هاشمی و خاتمی در موفقیت روحانی گفت:آیت‌الله هاشمی با توجه به جایگاهی که در اذهان عمومی از آن برخوردار است، به واسطه ثبت‌نام به عنوان کاندیدا و همچنین بعد از آن، عدم احراز صلاحیت برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری میزان مشخصی رای در جامعه را به سمت خود جلب کرد و پس از آن موج به وجود آمده را به نفع حسن روحانی به کار گرفت و این ظرفیت را به او انتقال داد.به گزارش‌عصر، ایران وی افزود:سیدمحمد خاتمی هم با حمایت از روحانی و هموار کردن راهش، نقش ارزشمندی در وحدت جریان مذکور ایفاکرد. آن هم در شرایطی که تندروهای اصلاحات مخالفت شدیدی با درخواست او از عارف برای کناره‌گیری داشتند.

کشف دستگاه مهم دولتی با سه معاون بازنشسته
خراسان نوشت: براساس بررسی‌های یک نهاد نظارتی، یکی از دستگاه‌های مهم دولتی که نقش موثری در اجرای برنامه دولت دارد، از ساختاری غلط رنج برده و هم‌‌اکنون سه معاون مهم رئیس این دستگاه، از ابتدای سال‌جاری بازنشسته شده و با تایید دولت، در سمت خود باقی مانده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد مسئولان اجرایی تدبیری برای اصلاح این موضوع و انتخاب افراد جایگزین نکرده‌اند.

واکنش پسر هاشمی به‌شایعه تغییر دانشجو
یاسر هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با مهر درباره برخی شائبه‌ها در خصوص خداحافظی فرهاد دانشجو از صندلی ریاست دانشگاه آزاد بعد از مستقر شدن دولت یازدهم، گفت: تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد در اختیار هیات امنای دانشگاه آزاد است و در واقع هیات مذکور است که برای تغییر مدیریت تصمیم می‌گیرد.
وی ادامه داد: من فعلا چنین دستور کاری در هیات امنای دانشگاه آزاد ندیدم.وی همچنین درباره این شائبه که ممکن است با ورود حسن روحانی به راس شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییراتی در اساسنامه این دانشگاه ایجاد کند یا تصمیمات دیگری اتخاذ شود تا در بدنه مدیریتی این دانشگاه تغییراتی به‌وجود آید، تاکید کرد: تمام این تغییرات طی یک فرآیند باید صورت گیرد و باید دید آیا اتفاقی می‌افتد یا نه.

زمان صدور حکم قضات کهریزک
سیامک مدیرخراسانی در حاشیه همایش سراسری هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در مورد حکم سعید مرتضوی مبنی بر 15 سال حبس و پنج سال انفصال از خدمات دولتی، گفت: این حکم را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم. به گزارش ایسنا، وی در مورد پرونده بیمه ایران نیز خاطرنشان کرد: پرونده بیمه ایران هنوز از دادسرا بازنگشته و تصمیمی درباره آن گرفته نشده است. وی گفت: احتمال دارد تا آخر هفته قوه قضائیه حکم پرونده قضات کهریزک صادر شود.

ماجرای ترور مقام معظم رهبری از زبان وزیر بهداری
هادی منافی،‌ وزیر بهداری دولت شهید رجایی در گفت‌وگویی با فارس خاطرات حادثه ترور مقام معظم رهبری را روایت می‌کند وی می‌گوید:آقا روز 6 تیر 1360 در حالی که در مسجد اباذر سخنرانی می‌کردند، بمبی منفجر شد و به شدت به سینه و دست راست ایشان آسیب زد. خون زیادی هم از ایشان رفت اما لطف و خواست خدا بود که ایشان زنده بمانند. اتفاق عجیبی بود. از معجزات بود. معلوم است که خداوند وظیفه مهمی را برای ایشان مقدر کرده بود تا این انقلاب را نگه دارند.وی افزود:آقا را با هلی‌کوپتر به بیمارستان قلب شهید رجایی منتقل کردیم، در بیمارستان نزدیک 60 کیسه خون به ایشان تزریق شد تا توانستند نجات پیدا کنند.
چندین عمل هم روی سینه و دست ایشان انجام شد. پروفسور سمیعی که جراح معروف بین‌المللی مغز و اعصاب است تصادفا در آن روزها در ایران بود. او هم آمد و کمک کرد.جراحان و متخصصان برجسته عروق آمدند. دکتر لواسانی متخصص ریه هم آمد و نهایتا قسمت و تقدیر الهی این بود که ایشان زنده بمانند.توی بیمارستان حدود 2 ماه بستری بودند، بعد هم ایشان را به جای امنی در شمیران منتقل کردیم.ایشان تحت درمان بودند تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی که امام اجازه دادند، روحانیون وارد عرصه شوند و به حضرت آقا تکلیف کردند که ایشان هم در انتخابات شرکت کنند.
در آن زمان دیگر ایشان بهبود کامل پیدا کرده بودند. به جز دست‌شان که آسیبی جدی دیده بود. وی می‌گوید:زمانی که آقا در بیمارستان به هوش آمدند. اول پرسیدند که از همراهانشان در مسجد کسی آسیب ندیده است. گفتیم نه، کسی طوری نشده است. بعد از وضع خودشان پرسیدند. گفتیم راستش این است که ممکن است دست راست شما دیگر کار نکند،‌گفتند، دست لازم نیست، زبانم کار کند کافی است.خیلی با حالت اطمینان،‌حوصله و شجاع و مقتدرانه برخورد و از همان روز بعد شروع کردند به تمرین نوشتن با دست چپ و خیلی زود با دست چپ درست مثل دست راست می‌نوشتند.
همکاری با روحانی
ایسنا: سید محمد خاتمی در پیامی به همایش «تقدیر از عارف، حمایت از دکتر حسن روحانی» تأکید کرد باید در عین پافشاری برای مطالباتمان، دولت منتخب و ریاست آن را یاری کنیم.

اقدام ضد ایرانی دولت آلمان
مهر: «مارتین کوبلر» نماینده ویژه سازمان ملل در عراق از آمادگی آلمان برای پذیرش 100 تن از عناصر گروهک تروریستی منافقین خبر داد.

نتیجه انتخابات از نظر عبدی
عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با فرارو گفت: «کشوری که نتواند روی این مسئله روشن که پیروز انتخابات چه گروهی است، به تفاهم برسد قرار است روی چه مسئله‌ای به تفاهم برسد؟! برای رسیدن به این پاسخ می‌توان مواضع طرفین در قبل از انتخابات را مطالعه کرد تا متوجه شد هر جریان به سمت کدام نامزد گرایش داشت.»وی ادامه داد: «اما به نظر من این سوال که کدام جریان در انتخابات پیروز شد در درجه دوم اهمیت است.
به این دلیل که اصلاح‌طلبان نامزد خاص خود را در انتخابات نداشتند که حالا به آن معنای موردنظر بتوان گفت پیروز شدند یا شکست خوردند.»وی افزود: «انگار که مثلا مسابقه‌ای جهانی برگزار شود و به هر دلیل اجازه حضور به تیم یک کشور را ندهند. بنابراین وقتی در مسابقات حضور ندارد نمی‌تواند مسابقه دهد که بعد گفته شود پیروز شده یا شکست خورده است. اما اگر اجازه حضور می‌دادند آن وقت معلوم می‌شد که چه کسی شکست خورده و چه کسی پیروز شده است
عبدی درباره این ادعای اصولگرایان که می‌گویند اصلاح‌طلبان چون از امکان رای آوری عارف ناامید بودند از آقای روحانی حمایت کردند گفت: «این سخن حرف بی‌ربطی است و کسی به قضیه اینطور نگاه نمی‌کند و اگر می‌خواستند کاری کنند که آقای عارف رای بیاورد برای آنها کار سختی نبود؛ ولی شاید چنین فرآیندی به نفع انتخابات نبود.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: «به نظرم اصلا مهم نیست کدام جریان در انتخابات پیروز شده؛ مهم این است که فعلا آقای روحانی انتخاب شده است.
اولا معلوم است که چه کسانی در جریان انتخابات از ایشان حمایت کردند و در ستادهای ایشان بودند و دوم اینکه باید پرسید آقای روحانی چطور اصولگرایی است که وقتی اصولگرایان احساس کردند ایشان رای می‌آورد و نامزدهای خودشان رای نمی‌آورند در روزهای آخر سعی داشتند ائتلاف کنند تا آقای روحانی پیروز نشود؟» عبدی تصریح کرد: «لذا بنده به اصولگرایان می‌گویم اصلا آقای روحانی مال شما، اما اجازه دهید قیمت ارز پایین بیاید، اقتصاد رونق پیدا کند، تحریم‌ها تعدیل شود، تنش خارجی کم شود، تورم کنترل شود، فرزندان‌مان شغل پیدا کنند، تنش‌های داخلی کاهش یابد و همه اینها اگر شد افتخارش برای شما

بازشماری برخی از صندوق‌های شورای شهر تهران
به علت اعتراض چند تن از نامزدهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران 10 درصد صندوق‌های اخذ رأی بازشماری شد.به گزارش فارس به دلیل اعتراض و شکایت چند نفر از نامزدهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، هیات اجرایی انتخابات شهر تهران تصمیم گرفت 10 درصد صندوق‌های اخذ رأی بازشماری شود که هم‌اکنون بازشماری این صندوق‌ها به اتمام رسیده است.

500هزار دلار برای 90 دقیقه سخنرانی!
رجا: بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا همچنان عنوان گرانترین سخنران جهان را در اختیار دارد. بر اساس این گزارش، کلینتون با دریافت 500 هزار دلار برای 90 دقیقه سخنرانی، یکی از سخنرانان میلیونر در میان سیاستمداران سابق به شمار می‌رود.

تندروها در کابینه روحانی جا ندارند
ایلنا: استاد دانشگاه تهران گفت: افرادی در کابینه روحانی جای دارند که اعتدال گرا و واقع بین باشند و از طرفی با دنیا دعوا نداشته باشند و خود را عقل کل ندانند.صادق زیباکلام افزود: به طور کلی تمام چهره‌های رادیکال، افراطی، تندرو به کابینه راه پیدا نخواهند کرد.

پیشنهادات قالیباف به نامزدهای دیگر
با گذشت ده روز از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری از گوشه و کنار محافل سیاسی شنیده‌ها و ناگفته‌هایی جذابی از پشت پرده انتخابات پرشور 24خرداد به گوش می‌رسد. پارسینه نوشت: پس از آشکار شدن سیر صعودی حسن روحانی در نظرسنجی ها، محمدباقر قالیباف به روحانی پیشنهاد کناره گیری از ادامه رقابتها به شرط دریافت سمت معاون اولی کابینه باضافه 5 وزارتخانه دولت آینده را داده است.
حسن روحانی به این پیشنهاد چنین پاسخ داده بود: شما کناره گیری کنید من معاون اولی باضافه 6 وزارتخانه را به شما می‌دهم.ظاهرا پیشنهاد قالیباف به کناره گیری رقبا محدود به حسن روحانی نبود، شهردار تهران یک روز پیش از ارائه پیشنهاد کناره گیری به حسن روحانی،پیشنهاد مشابهی هم به علی اکبر ولایتی داده بود.پیشنهاد قالیباف انصراف ولایتی در ازای تصدی وزارت امور خارجه دولت آتی بود. شنیده‌ها حاکی است علی اکبر ولایتی با یک روز تاخیر این پیشنهاد را رد کرده بود.

توضیحات دفتر سخنگوی دولت درباره رجعت احمدی نژاد
پس از چاپ اظهارات غلامحسین الهام درباره رجعت احمدی نژاد هنگام ظهور امام زمان علیه السلام در رسانه‌ها، دفتر سخنگوی دولت درباره این مطلب توضیحاتی داده است که بهتر است خود خوانندگان درباره آن قضاوت کنند. در این توضیح آمده است: "برخی رسانه‌ها بدون توجه دقیق به معنا و محتوای سخنان دکتر الهام، با ذهنیت قبلی نسبت به کلمه "رجعت" و قرینه‌سازی برای آن در زمینه مهدویت، نسبت به تحریف معنایی این سخنان اقدام کرده‌اند درحالی که منظور و مراد دکتر الهام از کلمه رجعت به آقای دکتر احمدی نژاد و آرزوی بازگشت وی در آینده نزدیک به عرصه سیاسی و اداره دولت باز می‌گردد.
"
جمله‌ای که خبرگزاری فارس از غلامحسین الهام نقل کرد و اکنون دفتر وی درصدد توجیه آن برآمده این بود: "انشاءالله با ظهور امام زمان(عج) احمدی نژاد نیز رجعتی دوباره خواهد داشت و در آن زمان به دنبال استقرار اسلام ناب خواهد بود."
تعیین اعضای تحقیق از تأمین اجتماعی
الف: ضرغام صادقی، نماینده مردم شیراز در مجلس از مشخص شدن اعضای تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.

شیوه جدید اعتراض سعودی ها
فرارو: یک راننده عربستانی در اعتراض به ناعدالتی های دولت آل سعود قصد دارد بیشترین برگه‌های جریمه را دریافت کند. وی که می‌خواهد صاحب کلکسیونی از جریمه ها شود در اقدامی جدید به‌دلیل چسباندن برگه‌های جریمه به شیشه‌های اطراف خودرویش دوباره جریمه شد.

جان کری برای رفع نگرانی های هسته ای کشورش از ایران دست به دامان هند شد
جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای هندی خود، از ایران خواسته از فرصت پدید آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری، برای رفع نگرانی‌‌ها پیرامون برنامه هسته‌ایش بهره گیرد. به گزارش تابناک، به نوشته "دیلی استار" لبنان، وی گفته در دیدار با سلمان خورشید، وزیر خارجه هند، دو طرف به ارزیابی تحولات مربوط به روابط با ایران پرداخته‌اند. کری همچنین از وزیر خارجه هند خواسته با توجه به روابط خوب این کشور با ایران، از مقامات ایرانی درخواست کند، در زمینه هسته‌ای نسبت به رفع نگرانی‌‌ها اقدام کنند. وی اظهار داشته ایران نباید نسبت به تعهد آمریکا و جامعه جهانی دچار سوءتحلیل شود.


حضور 400 ایرانی در زندانهای ترکیه
قدس آنلاین: شاهرخ هدایتی سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه با اشاره به اینکه بیش از سه هزار ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند،گفت: بیشترین آمار زندانیان ایرانی مربوط به کشور ترکیه است که بیش از 400 نفر هستند.

احمدی‌نژاد دستور نداده
تابناک: جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی دولت دهم گفت: احمدی‌نژاد هیچ دستور جدیدی برای بازگشایی خانه سینما نداده است.

آنجلینا جولی در جلسه شورای امنیت

آنجلینا جولی هنرپیشه مشهور هالیوود در جلسه شورای امنیت ملل متحد در حال ارایه گزارش درباره وضعیت آوارگان سوریه است . جولی نماینده ویژه کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل است.
وی در این جلسه نسبت به رواج پدیده شوم تجاوز به زنان و دختران در جبهه های جنگ داخلی سوریه و ضرورت مداخله برای جلوگیری از این جنایت جنگی هشدار داد. جولی اخیرا از اردوگاه آوارگان سوری در اردن بازدید و با جمعی از آوارگان سوری در این اردوگاه صحبت کرده بود.

اخبار کوتاه
*
در حالی که رئیس‌جمهور منتخب در حال بررسی پیشنهادها و گزینه‌های مختلف برای انتخاب وزرا و همکاران و معاونان رئیس‌جمهور است، شنیده‌ها حاکی است که فائزه هاشمی رفسنجانی سعی دارد با نفوذ در کمیته‌های مربوط بررسی وزرا و نزدیکان رئیس‌جمهور منتخب، فرد مورد نظر خود را برای مدیریت ورزش معرفی کند. فائزه هاشمی با معرفی اعضای کمیته انتخاب وزیر ورزش، پس از 12 سال در صدد است به حوزه مدیریت ورزش بازگردد.
*
فایننشال تایمز نوشت: هیچ‌کس تصور نمی‌کند تغییر رئیس‌جمهور در ایران به معنای تغییر کلی ساختار است. قرار نیست روحانی به‌عنوان نشان دادن‌ حسن‌نیت به‌غرب، سانتریفیوژها را خاموش کند. وی پیش از این در این مورد صحبت کرده و دیپلمات‌هایی که با وی در زمانی که مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران بوده است، کار می‌کردند می‌گویند بیش از اینکه میانه‌رو باشد، عملگرا است. این روزنامه خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور جدید ایران می‌خواهد تحریم‌ها را مهار کند؛ اما او نیز یک روحانی است که با ایدئولوژی انقلابی سال 1357 عجین شده است. (حال) سؤال اینجاست که آیا با این همه، جایی برای خوشحالی باقی‌ است؟!
*
نیروهای ارتش سوریه به سمت «ریف» حمص در مرکز سوریه پیشروی کردند و شهر «تلکلخ» را به‌طور کامل در اختیار گرفتند و پرچم سوریه را در آن به اهتزاز در آوردند و به این ترتیب، این محل کاملاً از تروریست‌های مسلح پاکسازی شد. گفته می‌شود ارتش سوریه اکنون محله‌های غربی و نیز «السوق» و «جبل غلیون» به اضافه میدان «ابلیس» و «المحطه» را که آخرین محل‌های استقرار تروریست‌ها به‌شمار می‌آمد، در اختیار گرفته است. تلکلخ آخرین محل استقرار تروریست‌ها در ریف حمص به شمار می‌آمد.
* «
سعود الفیصل» در نشست مطبوعاتی مشترک خود با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، درباره اوضاع سوریه، بدون اشاره به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی ریاض از تروریست‌های سوری، ایران و حزب‌الله را به دخالت در امور سوریه متهم کرد و مدعی شد: «مشارکت حزب‌الله و نیروهای سپاه پاسداران ایران در سوریه امری خطرناک است و سوریه را اکنون فقط می‌توان یک سرزمین اشغالی دانست!» وی تصریح کرد: عربستان خواهان قطعنامه بین‌المللی روشنی برای ممانعت از تجهیز نظام سوریه به سلاح است؛ اما در عین حال از تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح به مخالفان سوری ابراز خرسندی کرد!

https://shoma-weekly.ir/K6XdC2