گفته می‌شود که...

شکایت یک استاندار از فردوسی‌پور / بیانیه دفتراحمدی‌نژاددرتکذیب نطق یک نماینده/ ضرب و شتم یک زوج ایرانی در هند/ روحانی را به کاخ سفید دعوت می‌کنم / تبلیغ تشیع در بخشی از مالزی ممنوع شد! / کوچکترین دهقان جهان کیست؟ و ...

 زیاده‌روی در جعل امضا و بیانیه صدای سایت حامی فتنه را درآورد

انتشار بی‌رویه بیانیه‌های جعلی از سوی افراطیون و محافل مخالف‌خوان جمهوری اسلامی صدای اعتراض یکی از رسانه‌های فعال در فتنه سبز را درآورد.این محافل به ویژه طی چند ماه اخیر در پوشش محافل صنفی، فرهنگی، مطبوعاتی، دانشگاهی، سینمایی و... ضمن انتشار بیانیه‌‌های مجعول تلاش کرده‌اند مطالبات رادیکال و غیرقانونی خود را فراگیر و موجه جلوه دهند. سایت روز آن‌لاین در این زمینه نوشت: بیانیه‌نویسی برای برخی از فعالان به ویژه حوزه مجازی فضایی برای مطرح کردن آنها به عنوان یک فعال حقیقی فراهم کرده تا بیانیه‌ای به نام دیگران یا یک موضوع یا زندانی سیاسی- عقیدتی اما به کام شخص تهیه‌کننده تهیه شود. در این بیانیه‌ها شاهد اسامی افراد بسیاری هستیم که نه فعالیت خاصی در عرصه عمومی و مدنی داشته‌اند و نه فعالیت سیاسی شناسنامه‌دار و مشخصی داشتند و نه روزنامه‌نگار بوده‌اند.
نویسنده می‌افزاید: متاسفانه مهم جلوه دادن فرد از خود باعث شده است که نه تنها از خود هویت‌سازی جعلی کند بلکه بدون حرکتی خاص تنها با یک حس درونی اعتراض، خود را فعال سیاسی یا اجتماعی بداند.در ادامه این متن اعتراضی آمده است: در برخی از این بیانیه‌ها تنها برای ایجاد سر و صدا و مهم جلوه دادن بیانیه از اسامی فعالان سیاسی و اجتماعی بدون اطلاع و کسب اجازه از آنها سوءاستفاده می‌شود. مدتی است شاهدیم که این کار عمومیت پیدا کرده و باعث ایجاد دردسر برای فعالان حقیقی این عرصه شده است. متأسفانه تولیدکنندگان این نوع بیانیه‌ها بدون توجه به تبعات کارشان، نسبت به درج نام یک فعال در پای یک بیانیه در کنار اسامی افرادی دارای اختلافات فکری- سیاسی عمده با یکدیگر اقدام می‌کننداین مسئله همچنین باعث ایجاد دردسرهایی برای افرادی شده که اصلا در جریان ماجرا نبوده‌اند.روز آن‌لاین با انتقاد از جعل نام اشخاص در این بیانیه‌ها نوشت: زمانی که بیانیه‌ساز برای ایجاد یک حاشیه امن سیاسی برای خود، کنشی سیاسی را به زور به نام کسی الصاق می‌کند و برای بالا بردن راندمان کاری فعالیت‌های سیاسی خود از هویت اجتماعی و سیاسی شخصی حقیقی استفاده می‌کند این نیز همان جعل و در حقیقت، تقلیل میدان سیاسی است نه بسط و توسعه آن.این سایت در پایان می‌پرسد: چگونه در کنش‌های سیاسی برخی از به اصطلاح‌ فعالان سیاسی و مدعی ارزش‌های دموکراتیک جایگاهی برای مصادره اسامی افراد و استفاده از هویت آن‌ها و اساسا چنین پنهان‌کاری باز شده است؟

نامزدهای گزینه معاونت در ریاست جمهوری
دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی احتمالاً از میان محمد فروزنده و محمد شریعتمداری انتخاب می‌شود.در عین حال گفته می‌شود در صورت قطعی شدن وزارت محمدجواد ظریف در وزارت خارجه احتمالاً پرونده هسته‌ای به وی واگذار خواهد شد.به گزارش «ندای انقلاب»، روحانی قصد دارد تا زمان پایان بررسی رای اعتماد وزرا در مجلس شورای اسلامی از انتصاب برخی از معاونین خود و همچنین سخنگوی دولت خودداری کند.
از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که روحانی قصد تشکیل معاونت روحانیت را دارد و در همین راستا قرار است تا چندی دیگر حجت‌الاسلام شهیدی را به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور روحانیت منصوب کند.از سوی دیگر نسیم گزارش داد انتصاب محسن انصاری و علی‌محمد نوریان به ریاست بنیاد شهید و سازمان محیط زیست تقریباً قطعی شده است. انصاری اکنون قائم‌مقام سازمان بنیاد شهید است.
خبرهای غیررسمی همچنین از احتمال تشکیل معاونتی تحت عنوان معاون سیاسی و امنیتی رئیس‌جمهور با محوریت علی یونسی حکایت می‌کند اما نسبت این معاونت با وزیران اطلاعات و کشور هنوز روشن نیست.پیش از این از مرتضی بانک و محمد شریعتمداری به عنوان گزینه‌های معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری، علی عسکری برای معاونت پارلمانی و صالحی امیری به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یاد شده است.

سعید‌مرتضوی احضار شد
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در پی شکایت شکات پرونده پالیزدار به دادسرای کارکنان دولت احضار شده وامروزبرای ارائه توضیحات نسبت به اتهامات وارده در این دادسرا حاضر خواهد شد.قانون آنلاین نوشته: مرتضوی باید طبق آنچه که در احضاریه آمده پنج‌شنبه در ساعتی خارج از وقت اداری که شاید دلیل آن بیم از حضور خبرنگاران باشد، به این دادسرا مراجعه کند.پیمان حاج محمود عطار وکیل دادگستری و از شکات پرونده پالیزدار با تایید این خبر، گفته: احضاریه‌های متعددی برای مرتضوی ارسال شده که با توجه به قدرت و نفوذی که داشته تاکنون بی‌توجه به احضاریه‌ها در دادسرای کارکنان دولت حاضر نشده است اما این بار با توجه به شرایط فعلی احتمالا در دادسرا حاضر خواهد شد هر چند خارج از وقت اداری احضار شده است.

بیانیه دفتراحمدی‌نژاددرتکذیب نطق یک نماینده
دفتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق طی بیانیه‌ای ادعای برخی از نمایندگان درباره ارتباط اعضای دولت نهم و دهم با هیات حاکمه آمریکا را تکذیب کرد.در این اطلاعیه آمده است: اظهار‌نظر یکی از نمایندگان در نطق صحن علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه پیرامون دکتر احمدی‌نژاد و همکارانش کاملا دروغ و از پایه و اساس کذب محض است.

پرونده کهریزک به دیوان‌عالی ارسال شد
محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده کهریزک به تسنیم گفته: این پرونده و احکام صادره برای متهمان به دیوان‌عالی کشور ارسال شد تا قضات دیوان درباره احکام نظر دهند. وی همچنین درباره پرونده 3 نماینده مجلس هشتم مرتبط با فساد 3 هزار میلیارد تومانی گفته: احکام این 3 نماینده نیز تا هفته آینده صادر خواهد شد.افتخاری درباره اخبار منتشره مبنی بر تبرئه 2نفر از نمایندگان در این پرونده گفته: تا زمانی که حکم صادره به قطعیت نرسد هیچ اظهارنظری نمی‌توانیم بکنیم حتی اگر متهمان از اتهامات تبرئه شده باشند.افتخاری همچنین از ارسال پرونده متهم حادثه خیابان مدنی به دادگاه کیفری برای رسیدگی به اتهامات وی درباره ارتکاب قتل عمد اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته: چنین پرونده‌ای را در دادگاه کیفری مشاهده نکرده‌ام.این در حالی است که پیش از این، شهریاری بازپرس پرونده در گفت‌وگو با تسنیم از ارسال این پرونده به دادگاه کیفری و درخواست اولیای‌دم برای قصاص متهم خبر داده بود.

واکنش دری نجف‌آبادی به رسایی
در پی سخنان حمید رسایی، عضو جبهه پایداری، خطاب به وزیر اسبق اطلاعات، دری نجف‌آبادی نسبت به این سخنان واکنش نشان دادبه گزارش ایسنا، در این جوابیه که در جلسه علنی مجلس قرائت شد، آمده است: متاسفانه در صحبت‌های آقای رسایی به صورت غیرمستقیم نسبت به وزارت اطلاعات تحلیل‌های غلط و ناصوابی بیان شد که اولا خلاف واقع و به دور از حقیقت است، ثانیا بر خلاف مصالح کشور است و ثالثا تحلیل و مقایسه‌ها نیز دور از واقعیت‌ها بوده و نباید برای تخریب وزیر پیشنهادی خدمات دیگران را زیر سوال برد و آنان را تخریب کرد.

 دادگاه مهدی خزعلی برگزار شد
شنیده شد که وکیل‌مدافع مهدی خزعلی از برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده مهدی خزعلی در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست احمدزاده خبر داد. پیمان حاج محمود عطار درباره جلسه دادگاه، اظهار کرد: این پرونده با شکایت مدعی‌العموم و به اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای بر هم زدن امنیت تشکیل شد. ایسنا نوشت؛ وی تصریح کرد: در جلسه دادگاه، نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست و اعلام جرم علیه موکل، مجازات نامبرده را خواستار شد. اینجانب به همراه یکی دیگر از وکلای مهدی خزعلی از اتهامات وارده نسبت به موکل دفاع کردیم. حاج محمود عطار گفت: ادامه رسیدگی به این پرونده به جلسه دیگری موکول شد. وی یادآور شد: هفته آینده لایحه دفاعیه خود را تکمیل و به دادگاه ارائه می‌دهیم. این وکیل دادگستری افزود: موکل با قرار وثیقه آزاد است.

چمران: با محسن هاشمی دیداری نداشتم
شنیده شد که رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران دیداری با محسن هاشمی و آیت‌ا... هاشمی نداشته‌ام. مهدی چمران با اشاره به اینکه جلسات شورای اسلامی شهر تهران به‌طور منظم تا پایان دوره سوم برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اعضای شورا مکلفند تا پایان دوره در این جلسات حاضر شوند و در تمامی تصمیمات و تصویب مصوبات و طر‌ح‌ها شرکت کنند. وی خاطرنشان کرد: جلسات منتخبین مردم تهران در دوره چهارم نیز طبق روال خود هر سه‌شنبه بعدازظهر برگزار می‌شود که در این جلسات درخصوص چگونگی قوانین و آیین‌نامه‌های شورا بحث می‌شود. رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: تا به حال در هیچ جلسه رسمی و غیررسمی در خصوص گزینه آینده شهردار تهران صحبت نشده است ضمن اینکه بنده تأکید می‌کنم پس از چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با هیچ‌کس ازجمله محسن هاشمی و همچنین آیت‌ا... هاشمی دیداری نداشته‌ام.



توزیع شب‌نامه علیه روحانی درمجلس
شنیده شد که تلاش موافقان و مخالفان وزرا در ارائه مدارک و مستندات درخصوص ادعاهایشان در مخالفت و موافقان با وزرای پیشنهادی پررنگ‌تر از همیشه شده است. کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل در این خصوص از انتشار شب‌نامه‌‌ای در صحن علنی مجلس علیه روحانی و وزرایش در 10 صفحه خبر داد. وی گفت: در این بولتن روحانی و وزرایش را در قالب فتنه‌گران گنجانده‌اند. جعفر قادری، نماینده مردم شیراز نیز از ارائه و پخش اسناد و مدارک در صحن علنی مجلس درخصوص وزرا خبر داد.

شکایت یک استاندار از فردوسی‌پور
شنیده شد که استاندار فارس گفت: توهین «فردوسی‌پور» به مردم شیراز و فارس را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کنم. مهرنوشت؛ صادق عابدین درخصوص برنامه این هفته 90 افزود: از رسانه ملی گلایه داریم چرا که شان این رسانه بالاتر از این است که به یک مجری اجازه دهد به اعتبار چهار میلیون نفر توهین کند. وی درخصوص وضعیت هیات فوتبال فارس نیز تاکید کرد: در حال پیگیری این بحث هستیم و به‌طور حتم از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

ضرب و شتم یک زوج ایرانی در هند
شنیده شد که یک زوج ایرانی به‌شدت از سوی دو راننده تاکسی سه چرخه در یکی از محلات دهلی نو مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. روزنامه پایونیر، در گزارشی از دهلی‌نو نوشت؛ این حادثه زمانی رخ داد که این دو نفر بعد از خرید در محله «لجپت‌نگر» بازمی‌گشتند. جواهراتی که صنم 25 ساله و شوهر 28 ساله وی ساجد پوشیده بودند و همچنین جواهرات 600 هزار روپیه‌ای که آنان تازه خریده بودند به غارت برده شد.


تکذیب نشان عدالت دانشجو
شنیده شد که یک منبع آگاه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر دریافت نشان درجه2 عدالت به وزرای دولت دهم گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری حتی پیشنهاد دریافت نشان درجه 2 عدالت را از رئیس‌جمهور سابق اخذ نکرده‌ است چه برسد به دریافت این نشان. پیش از این برخی از رسانه‌ها عنوان کرده بودند که تنها وزیر کشور، وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات نشان درجه 2 عدالت را دریافت نکرده‌اند.

روحانی را به کاخ سفید دعوت می‌کنم
شنیده شد که کیت الیسون، سناتور دموکرات آمریکایی از ایالت مینسوتاست که در سال 2006، به‌عنوان نخستین نماینده مسلمان به کنگره راه یافت. المانتیور نوشت؛ الیسون 50ساله خاطرنشان کرده نخستین موضوعی که باید در مذاکرات مستقیم احتمالی بین ایران و آمریکا مورد توجه قرار گیرد، پایان دادن به درگیری‌های خونین در سوریه است. به‌طور حتم اوباما و رئیس‌جمهور جدید ایران باید با یکدیگر ملاقات کنند. او می‌گوید من روحانی را به کاخ سفید دعوت می‌کنم اما شاید او این دعوت را نپذیرد. درعین حال این احتمال وجود دارد که روحانی بتواند در اسلو یا جایی مانند استانبول با اوباما ملاقات کند.

ادعای شاخ دار الکنانی
ایسنا: امیر الکنانی، از اعضای فهرست ائتلاف ملی عراق با طرح ادعای عجیب در گفت‌وگو با روزنامه‌ المستقبل عراق مدعی شد که موضع ایران در قبال حمایت از مالکی در حال تغییر است و آنها اکنون به دنبال شخصیتی جدید برای جایگزینی وی هستند!

برنامه‌ای برای جایگزینی اس300 نداریم!
ایسنا: رئیس شرکت انحصاری صادرات تسلیحات روسیه روس آبارون اکسپورت اعلام کرد که این شرکت هیچ برنامه‌ای برای ارایه جایگزین‌هایی برای پدافندهای دفاع موشکی اس300 به تهران -که روسیه از ارایه آن به ایران خودداری کرده بود،- ندارد.


سمی ترین دریاچه دنیا
دریاچه های خاص در دنیا معمولا محلی برای جذب گردشگر هستند زیرا در این محل توریست ها قرار است با پدیده ای بسیار خاص روبرو شوند که در دیگر نقاط دنیا نمی توان مانندی برای آن ها پیدا کرد. دریاچه "مربع آبی" یا "تالاب آبی" در انگستان یکی از دریاچه های خاص دنیاست که البته کمی با دیگر دریاچه های خاص متفاوت است. این دریاچه خاصیتی قلیایی دارد و هیچکس نمی تواند به آن نزدیک شود و رفتن به درون آن می تواند برای سلامت انسان بسیار خطرناک باشد. این دریاچه که به نظر بسیار زیبا و خوش رنگ می آید دارای pH 11.3 است که نزدیک به عدد 14 بوده و خاصیت قلیایی آن بسیار بالاست. این عدد تقریبا نزدیک به pH سفید کننده هاست و مقدار سم موجود درون آن درحد بالایی قرار دارد.در ساحل این دریاچه تابلوهای متفاوتی نصب شده است که هر کدام نشان دهنده خطرات این دریاچه است. وارد شدن به این دریاچه باعث بروز مشکلات پوستی و آسیب های چشمی می شود. تا به حال جسد حیوانات یا در برخی موارد انسان هایی در اطراف این دریاچه پیدا شده است. خانواده هایی که در اطراف این دریاچه زندگی می کنند همگی خواهان آن هستند که این دریاچه مسدود شود چرا که فرزندان آن ها ممکن است آلوده شوند و البته هوای این منطقه نیز به مقدار زیادی سمی شده است


پاسخ ستاد روحانی به یک نماینده
فارس: ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در ایام انتخابات در استان اصفهان نسبت به اظهارات عطاا... حکیمی یکی از نمایندگان مجلس در نخستین جلسه بررسی وزیران پیشنهادی رئیس جمهور در مورد محتویات یکی از جلسات دکتر روحانی در شهر اصفهان واکنش نشان داده و اظهارات مطرح شده را تکذیب کرد. این نماینده به عنوان مخالف کلیات کابینه، اظهاراتی را در مورد جلسه و سفر دکتر روحانی به استان اصفهان قبل از انتخابات بیان کرده است.
تحرکات صهیونیست ها در برلین علیه ایران
عصر ایران: برنامه سفارت ایران در مرکز فرهنگی و آموزشی یورانیا در برلین به علت فشارهای لابیهای حامی رژیم صهیونیستی و به بهانه ترویج خشونت و ترور و نفی موجودیت اسراییل، از سوی رئیس این مرکز فرهنگی لغو شد.


وزرای پیشنهادی کابینه رای می آورند
عباس عبدی تحلیلگر اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از وزرای کابینه یازدهم رای اعتماد می‌گیرند؟ گفت: حدس من این است که همه وزرای پیشنهادی کابینه رای می‌آورند و این را با یک دلیل تحلیلی می‌گویم.وی در گفتگو با خبرگزاری فارس افزود:اگر دفاع آقای روحانی قوی باشد همه آنها رای خواهند آورد. یک دلیل دیگر آن بحث خارجی است. اتفاقی که در 24 خرداد رخ داده سرمایه ایران را در تعاملات خارجی دگرگون کرده است و بعید می دانم که مجلس با شکستن رای اعتماد بخواهد این سرمایه را دچار خلل کند. هر نوع انتقادی که دارد را می تواند بعد از این اعمال کند اما مجموعه تصمیم گیران کشور نمی خواهند این سرمایه خط خطی شود.عبدی در عین حال تصریح کرد: ما یک مجلس غیرحزبی داریم که 300 نماینده در آن وجود دارد که ما نمی دانیم معیار تصمیم گیری آنها چیست بنابراین هرنوع پیش بینی در این زمینه شبیه نوع لاتاری و حدس و گمان است .


آل خلیفه اینترنت را هم قطع کرد
تسنیم: همزمان با برپایی راهپیمایی‌های گسترده در سراسر بحرین مقامات این کشور خدمات اینترنت را با اختلال روبرو کرده و در برخی موارد قطع کردند.

اجرای زنده کویتی‌پور و آهنگران دربرج میلاد
فارس: برای اولین بار کویتی‌پور و آهنگران دو مداح برجسته دوران دفاع مقدس، در پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در همایش برج میلاد حاضر می‌شوند و به اجرای زنده بخشی از آثار خود می‌پردازند.

ارسال نامه نظام پزشکی به روحانی
تسنیم: علی اصغر پیوندی، رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران گفت: با توجه به عدم امضای حکم رئیس منتخب نظام پزشکی کشور توسط احمدی نژاد، تاکنون 2 نامه برای حکم امضای تنفیذ به روحانی ارسال شده است .وی افزود:متاسفانه اکنون اداره نظام پزشکی کشور با اما و اگرها پیش می‌رود.

روحانی و روزنه ی امید برای اقتصاد
روزنامه ایتالیایی ایل سوله با انتشار مقاله ای با عنوان«روحانی روزنه امیدی برای اقتصاد» به سفر لاپو پیستلّی، معاون وزیرخارجه ایتالیا به تهران اشاره کرد و نوشت:اولین نگاه غرب به درون ایران پس از انتخاب آقای روحانی از سوی لاپو پیستلّی، معاون وزیرخارجه ایتالیا انجام می شود که با انجام یک دیدار دو روزه از تهران، پیش از موعد باب تحولات را گشود.سال هاست که شاهد حضور هیچ نمایندۀ رسمی یک دولت اروپایی در ایران نبوده ایم. این مأموریت اولین نشانۀ خارجی است دال بر این یک عصر دیگری آغاز می شود. البته بدون اینکه چندان به توهم بپردازیم زیرا ایران چالش های پیچیده ای ارائه می کند: از پروندۀ هسته ای گرفته تا روابط با آمریکا، از مخالفت با اسرائیل گرفته تا سوریه که در آن ایران در کنار حزب ا... و روسیه از رژیم بشار اسد حمایت می کند. پیستلّی گفت: ایتالیا فرصت های بسیاری در ایران حتی ورای بخش های سنتی همچون نفت و تأسیسات دارد؛ حضور شرکت های ایتالیایی در تهران که به قیمت فداکاری های فراوان (به سبب تحریم های آمریکا و اروپا) در اینجا ماندند، ما ایتالیایی ها با چشم پوشی های فراوان اقتصادی تأثیرات تحریم های ضد ایرانی را به جان خریدیم، زمان آن فرارسیده است که با تمایز قائل شدن میان تجارت قانونی و تجارت تحت تحریم، این گرایش را تغییر دهیم. ما باید  در این بازار از مواضع خود دفاع کنیم، همان گونه که سایر کشورها انجام   می دهند.
بستن یک کارخانه در زنجان به علت اعتراضات
الف: فیروز احمدی معاون سیاسی - امنیتی استانداری زنجان گفت: شرکت ملی سرب و روی به دلیل اجرایی نکردن مصوبات کمیته سرب و روی مبنی بر انتقال کارخانه و با توجه به درخواست شهروندان زنجانی و همچنین بنا به دستور استاندار، از روز 23 مردادماه به طور رسمی تعطیل شد.

سایت شخصی احمدی‌نژاد فیلتر نشده
تسنیم: عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با رد ادعای فیلترشدن سایت احمدی‌نژاد، گفت: درخواست شخصی احمدی نژاد یا اشکال فنی برای میزبان سایت، عامل از دسترس خارج شدن این سایت بوده است.

تبلیغ تشیع در بخشی از مالزی ممنوع شد!
رسا: کمیته مشورتی قانون اسلامی! ایالت پاهانگ در کشور مالزی در اقدامی ضد اسلامی پیروی از مذهب تشیع و تبلیغ آن را ممنوع اعلام کرد.

خودزنی صهیونیستها
وب سایت روزنامه یدعوت آحارونوت، دومین روزنامه پرتیراژ اسرائیل نوشته ای به قلم افرائیم هالوی رئیس سابق موساد منتشر کرده که در آن به شدت از موضع دولت اسرائیل در مورد روی کار آمدن حسن روحانی در ایران انتقاد شده است.در این یادداشت آمده است:حسن روحانی به تازگی به قدرت رسیده است ولی در همین مدت کوتاه به وضوح می توان تفاوت در رویکرد اسرائیل و آمریکا در قبال وی را مشاهده کرد. در حالیکه واشنگتن به صورت ضمنی از آمدن روحانی استقبال کرده است، بنیامین نتانیاهو او را گرگی در لباس میش خوانده است و سعی می کند با ارجاع به سخنان او (که در بعضی موارد تکذیب شده اند) به همگان نشان دهد که ایران همچنان قصد نابود کردن اسرائیل را دارد.اسرائیل به رای دهندگان ایرانی می گوید که اقداماتشان ناچیز است، آنها هیچ شانسی برای بهبود شرایطشان ندارند. اسرائیل به انتخاب آنها مشروعیتی نمی دهد ولی اگر واقعا انتخاب روحانی به نظر ما بی اهمیت است، این همه تلاش برای غیر مشروع دانستن وی چه دلیلی دارد؟در دولتی که روحانی قصد تشکیل آن را دارد، چهره هایی حضور دارند که بسیاری از آنها برای غربی ها شناخته شده اند. اگر اسرائیل به تلاشش برای بی اعتبار کردن دولت روحانی ادامه دهد، پیش از اینکه حتی گفتگویی بین ایران و ایالات متحده شکل بگیرد، بسیاری از آمریکایی ها ممکن است به این نتیجه برسند که اسرائیل قصد خدشه وارد کردن به هرگونه احتمال گفتگو بین تهران و واشنگتن را دارد.اگر اسرائیل به موضع گیری علیه مذاکره ایران با آمریکا ادامه دهد، روابطش با ایالات متحده خدشه دار شده و نا خواسته به نفع ایران کار کرده است و این یعنی خود زنی.
خزایی سرپرستی‌اش را تکذیب کرد
ایسنا: خزایی، دبیر سابق ایرنا برعهده گرفتن مسوولیت سرپرستی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را تکذیب کرد.

کوچکترین دهقان جهان کیست؟
آمیب یک باکتری برای رشد و یکی باکتری برای دفاع از آفات گیاهی را برای ما به ارمغان می آورد. آمیب Dictyostelium discoideum ، که همیشه همه چیز مورد نیاز برای بقا را حمل می کند کوچکترین کشاورز جهان است. این آمیب باکتری خوراکی برای کاشت و رشد محصولاتی مانند ذرت است، و به تولید سلاح های شیمیایی برای دفع کردن آفات کمک می کند.
این باکتری توسط گروه تحقیقاتی هماهنگ شده توسط دبرا براک، از دانشگاه واشنگتن، در همکاری با گروه جان کلاردی از دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون کشف شد .مجله آکادمی علوم آمریکا ( PNAS) ، این کشاورز تک سلولی را متشکل از دو باکتری می داند که هر دو متعلق به شاخه Psudomonas که دارای فلورسنس گونه و ژنتیکی یکسان هستند، اما آنها دارای ظاهر بسیار متفاوتند.این باکتری اولین خوراکی است که یک آمیب به عنوان یک دانه از گیاه ذرت آنرا برای تغذیه خود مورد استفاده قرار می دهد.این حرکت به نفع توسعه اسپور است که با آمیب بازتولید، و یک آنتی بیوتیک و ضد قارچ برای حذف دشمنان آمیب است اما با این حال، یک باکتری است که دو ماده سمی را تولید می کند.تجزیه و تحلیل DNA این دو باکتری خویشاوندی نزدیک آنها را نشان داد. اگر چه ممکن است عجیب و غریب به نظر رسد، اما خوراکی بودن آن یک گام مهم رو به جلو برای میکرو ارگانیسم است .

اخبار کوتاه:

* یک روستائی اشکنانی کیف پول حاوی یک میلیارد و 170 میلیون ریال وجه نقد و چک پول را به صاحبش برگرداند. بخشدار اشکنان از توابع لامرد فارس گفت: "حیدرکهنوی" ساکن روستای کشکو این کیف را که حاوی یک میلیارد و 170 میلیون ریال وجه نقد و چک پول بود در اشکنان پیدا کرد. محمد جواد امیری افزود: این کیف متعلق به یکی از دامداران اشکنان و 117 میلیون تومان وجه نقد و مقادیری چک مسافرتی درون آن متعلق به کارگران و امانت مردم بود. یابنده با یافتن شماره تلفن از داخل کیف آن را به صاحبش باز گرداند. صاحب کیف نیز به نحو شایسته‌ای از این مؤمن امانت‌دار و نیکوکار تشکر کرد.

*
اسناد نشان میدهند سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) علیه نوام چامسکی، نظریه‌پرداز و فعال ضد جنگ آمریکایی جاسوسی کرده است. به گزارش پرس تی وی، به موجب محتویات این اسناد نوام چامسکی زبان‌شناس معروف و فعال ضد جنگ در معرض جاسوسی سیا بوده است. وبلاگ مربوط به سیاست خارجی موسوم به تلگراف یادداشتی مربوط به خرداد 1349 نشان می‌دهد سیا خواستار اطلاعاتی مربوط به برنامه سفر چامسکی به ویتنام بوده است. سیا این اطلاعات را از اف بی‌آی درخواست کرده بود. سیا بارها مدعی شده است هرگز از چامسکی جاسوسی نکرده است.

*
دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توزیع شب نامه علیه رئیس‌جمهور و اسنادی علیه وزیران پیشنهادی در صحن علنی مجلس خبر دادند. کمال‌الدین پیرموذن نماینده اردبیل که در گفتگو با مهر، از انتشار این شب نامه در 10 صفحه خبر داده، گفت: در این بولتن، دکتر روحانی و وزرایش در قالب فتنه‌گران گنجانده شده‌‌اند. جعفر قادری نیز در گفتگو با مهر، از ارایه و پخش اسناد و مدارک در صحن علنی مجلس درخصوص وزرا خبر داد.

https://shoma-weekly.ir/6izWEZ