گفته می‌شود که...

شوخی بیجا با دانش‌آموز اصفهانی، دردسرساز شد/سقوط آزاد محبوبیت دولت بعد از اجرای برجام!/نامه دبیر ستاد حقوق بشر به موگرینی درباره گروهک تروریستی منافقین/احتمال تقلب در انتخابات امریکا قوت گرفت/دعوای چاوشی و داریوش مهرجویی برای تبلیغات بود/هیچ یک از موفقیت‌های ایران از طریق سازش حاصل نشده است/گستاخی رییس جمهور جیبوتی به ایران و ...

حمایت تمام قد سردار سلیمانی از قوه قضائیه

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در سومین گردهمایی سراسری فرمانده هان بسیج قوه قضائیه که در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: بسیج هدیه امام راحل است، قوه قضائیه و تمام افرادی که در آن فعایت دارند، جایگاه قابل احترامی دارند.وی گفت؛ قوه قضاییه از رأس تا ذیل قابل افتخار برای نظام است.

قالیباف برای کاندیداتوری شرط اجماع گذاشته؟

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در مصاحبه با روزنامه اعتماد از روند تلاش این تشکل به عنوان محوریت انتخابات می‌گوید که کمیته‌ای در مورد بررسی مسائل انتخابات تشکیل شده و سه‌شنبه آینده این کمیته گزارشش را ارایه خواهد داد. وی ادامه داد که درباره انتخابات ریاست جمهوری هنوز بحث مصداقی در مورد انتخابات صورت نگرفته است که در مورد شرط و شروط افراد حرف بزنیم.

سقوط آزاد محبوبیت دولت بعد از اجرای برجام!
به گزارش «پایش» به نقل از نظرسنجی ماه گذشته یک موسسه معتبر دانشگاهی، محبوبیت روحانی نسبت به مرداد سال گذشته (بعد از توافق) به طور محسوسی کاهش یافته است. در نظرسنجی مرداد ۹۴ همین موسسه و تنها چند روز پس از توافق هسته‌ای، ۶۱ درصد پرسش‌شوندگان گفته بودند به روحانی بسیار علاقه‌مندند و ۲۸ درصد نیز خود را تا حدی علاقه‌مند به وی توصیف کرده بودند. این رقم در تازه‌ترین نظرسنجی به ۳۰ درصد بسیار علاقه‌مند و ۴۴ درصد تا حدی علاقه‌مند کاهش یافته است.
در همین حال در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت اقتصادی، تنها ۳۷ درصد پاسخ‌دهندگان وضعیت را خوب توصیف کرده و ۵۹ درصد وضعیت را بد دانسته‌اند. این در حالی است که دو سال پیش یعنی در آذر ماه ۹۳، ۵۳ درصد پرسش‌شوندگان وضعیت را خوب و ۴۵ درصد بد دانسته بودند.
همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد امیدواری مردم به بهبود وضعیت اقتصادی در سه سال ریاست جمهوری روحانی، اکنون در پایین‌ترین سطح قرار دارد و ۴۸ درصد مردم معتقدند وضعیت در حال بدتر شدن است، این در حالی است که فقط ۳۷ درصد می‌گویند وضعیت اقتصادی در مجموع در حال بهتر شدن است.

موضع وزیر خارجه اصلاحات درباره تأثیر ترامپ

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با تأکید بر اینکه برای اظهارنظر در مورد مواضع ترامپ زود است، افزود: ما برای هر تحولی که بخواهد روی دهد آماده هستیم.کمال خرازی در گفت‌وگو با «جماران»، در مورد تأثیر انتخاب ترامپ بر روابط آمریکا با دیگر کشورها اظهار کرد: الان زود است که بتوان قضاوت کرد؛ چون معمولاً شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهورهای آمریکا با حرف‌های آنها در کاخ سفید فرق دارد.وزیر امور خارجه اسبق کشورمان با بیان اینکه "همه از مواضع ترامپ و نوع زندگی او نگران هستند"، افزود: بعضی افراد امیدوار هستند که بعد از روی کار آمدن، مواضع ترامپ تلطیف شود ولی باید صبر کرد و دید که چه همکارانی را انتخاب می‌کند و استراتژی او چیست؟وی همچنین در مورد تأثیر این انتخاب بر برجام و روند آن گفت: باید صبر کرد و دید که تصمیم آنها چیست. در هر صورت ما برای هر تحولی که بخواهد روی دهد آماده هستیم.

شوخی بیجا با دانش‌آموز اصفهانی، دردسرساز شد

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مزاح معلمان با دانش‌آموز هشت ساله بی‌جا بوده و با خاطیان برخورد می‌کنیم.علیرضا مهدی در گفت‌وگو با «میزان»، در مورد انتشار فیلم یک دانش‌آموز اصفهانی توسط مسئولان مدرسه و تهدید وی به اخراج از سوی بازرس آموزش و پرورش، گفت: دانش‌آموز هشت ساله در مدرسه سیف اصفهان درس می‌خواند و این فیلم چندی قبل توسط مدیران و معلمان از وی ضبط شده است.وی با محکوم کردن این اقدام مسئولان و معلمان مدرسه، گفت: این اقدام، بی‌تدبیری و مزاح بی‌جایی بوده که از سوی همکاران ما سر زده است.به گفته مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان، در فیلم به حضور بازرس آموزش و پرورش اشاره شده است که این موضوع کذب بوده و در آن زمان بازرسی به مدرسه اعزام نشده بود.مهدی از بازخواست مسئولان مدرسه خبر داد و افزود: در پی این اتفاق، مدیر و مسئولان مدرسه به آموزش و پرورش احضار شدند و به دنبال تحقیق از آنها در مورد چرایی انجام این اقدام هستیم.

نامه دبیر ستاد حقوق بشر به موگرینی درباره گروهک تروریستی منافقین

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با ارسال نامه‌ای خطاب به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی درباره جنایات گروهک تروریستی منافقین علیه کشورمان هشدار داد و خواستار رفع مصونیت قضایی از سوی کشورهای غربی به این گروهک تروریستی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، در بخشی از نامه محمدجواد لاریجانی با اشاره به جنایات گروهک تروریستی در کشور و ترور ۱۲ هزار انسان بی‌گناه، آمده است: مردم بی‌گناه دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه نیز شاهد جنایت‌های این گروه بوده‌اند. تنها در یکی از جنایت‌ها که به «انفال کردها» مشهور است و از فوریه تا سپتامبر ۱۹۸۸ در استان‌های کرکوک، دیاله، نینوا و صلاح‌الدین اجرا شد، بیش از ۳۰۰۰ روستا نابود و بیش از ۱۸۲ هزار جمعیت بی‌دفاع با همکاری نیروهای منافقین به طرق فجیعی از جمله زنده به گور کردن، بریدن سر، تیرباران‌های جمعی و سوزاندن به قتل رسیدند. این نامه می‌افزاید: متأسفانه با این حال شاهد آن بوده و هستیم که این نهاد تروریستی با چنین کارنامه سیاهی، از همان ابتدا در برخی کشورهای اروپایی تشکیلات اداری داشته و عوامل آن به‌رغم درخواست‌های بی‌شمار و مستند جمهوری اسلامی، بدون هیچ محدودیت و پیگرد قضایی، آزادانه در کشورهای اروپایی تردد کرده و برخی از این کشورها تبدیل به مکانی امن برای آنان شده‌اند. در پایان این نامه از موگرینی و دیگر مقامات ذی‌صلاح اروپایی خواسته شده تا با درنظر گرفتن جنایت‌های گسترده ارتکابی توسط گروهک تروریستی منافقین، ضمن اقدام جدی برای جلوگیری از فعالیت آزادانه عناصر این نهاد تروریستی در اروپا، سران و عوامل جنایتکار آن را به پای میز محاکمه کشانده و پاسخگو کنند.

رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده

محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (3 آذرماه 95) گفت: امروز رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده است، دوستان صحبت از کاهش تورم در اقتصاد می‌کنند، اما صحبت من خطاب به رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی دولت این است که امروز تورم به چه قیمتی مدیریت می‌شود. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده و اگر گفته می‌شود که تورم مهار شده باید پاسخ داد که تورم در کشور به چه قیمتی مدیریت شده است.

اراده‌ای برای مقابله با تروریسم وجود ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقت تلخ تروریسم معلول عدم اراده جدی سیاسی در سطح بین‌المللی برای مقابله با آن است. علی لاریجانی در دیدار باروت پاخور رئیس‌جمهور اسلوونی که در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان سفر کرده است، با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: حقیقت تلخی که وجود دارد حضور شوم پدیده تروریسم در منطقه ماست و طی سال‌های اخیر روند حرکت آن رشد تأمل‌‌برانگیزی داشته که معلول عدم اهتمام و اراده جدی سیاسی در سطح بین‌المللی و روش‌های نادرست مقابله با آن است. وی افزود: در عراق، دولت، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی این کشور به توفیقات مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی در موصل دست یافته‌اند. درباره سوریه نیز ما از همان ابتدای بحران در این کشور معتقد به اتخاذ رویکرد سیاسی بودیم و گذشت زمان این حقیقت را اثبات کرد که توسعه دموکراسی در یک کشور با پراکندن تروریست‌ها در خاک آن و تسلیح و حمایت از آنها امکان‌پذیر نیست. لاریجانی درباره یمن نیز تأکید کرد: اقدامات قهری علیه یمن به گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه منتج ‌شده است. در این دیدار باروت پاخور گفت: موضوع تروریسم در منطقه و جهان واقعاً شکل نگران‌کننده‌ای به خود گرفته است و در حال حاضر اراده سیاسی محکمی برای مبارزه جدی علیه آن در سطح بین‌المللی مشاهده نمی‌شود و لازم است یک تلاش همگانی در این باره صورت پذیرد.

احتمال تقلب در انتخابات امریکا قوت گرفت

براساس گفته چند کارشناس حوزه رایانه و همچنین حقوقدان‌ها احتمالا در روند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا "دستکاری" شده است. این کارشناسان از هیلاری کلینتون خواسته‌اند نتایج انتخابات در این سه ایالت را به چالش بکشد. احتمال اعلام کلینتون به عنوان پیروز این انتخابات قوت گرفته است.

«بسیج مردمی» پوزه دشمنان را به خاک مالیده است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت هفته بسیج نوشت: بسیج در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیای مقاومت اسلامی تبلور معناداری یافته است. در پیام سرلشکر محمد باقری آمده است: بسیج آینه مجسم هوشمندی، بصیرت، فداکاری‌ها و وفاداری‌های تاریخ‌ساز و نماد قله‌های عظمت علمی، فرهنگی، ورزشی و... ملت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور است. این پیام می‌افزاید: از برکات بسیج، باید نقش تاثیرگذار آن در عرصه‌ بازدارندگی و اقتدار دفاعی ایران اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح را نیز مورد تاکید قرار داد که میرایی آمال و آرزوهای جبهه دشمن را سبب شده است. باقری تاکید کرد: با گذشت حدود
۳ دهه از آخرین پیام امام راحل به مناسبت هفته بسیج و نگاه حکیمانه ایشان که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، بسیج در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیایی مقاومت اسلامی و ضدصهیونیستی و مقابله با تروریسم، و فتنه داعش تبلور معناداری یافته است، «بسیج مردمی» این کشورها پوزه دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی(ص) را به خاک مذلت مالیده‌ است و به فضل الهی تشکیل «بسیج جهان اسلام» به برکت «شجره طیبه بسیج» ملت ایران، شدنی است.

دعوای چاوشی و داریوش مهرجویی برای تبلیغات بود

پس از مطرح شدن ایده ساخت قسمت دوم «سنتوری»‌، خبر اختلاف میان مهرجویی و چاوشی مطرح بود و جار و جنجال این دو چهره تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها. تنها چیزی که در این میان پس از حرف و حدیث‌های فراوان قطعی به نظر می‌رسید، عدم حضور محسن چاوشی در قسمت دوم «سنتوری» بود. حال یک وب‌سایت سینمایی به نقل از محمدرضا شریفی‌نیا مدعی شده است که تمام این ماجراها برای تبلیغات بوده و چاوشی در «سنتوری ۲» می‌خواند.محمدرضا شریفی‌نیا در این باره به دیباچه گفت : سنتوری جز کارهایی است که در دست دارم و انشالله اقبال خوبی در بین تماشاگران خواهد داشت.او در خصوص بازگشت محسن چاوشی به فیلم «سنتوری» گفت : در خصوص بازگشت او نقشی داشتم ولی چاوشی چون جز اصول کار است مگر می شود نیاید، همه شایعه‌هاِ، تبلیغات و جو سازی است، چاوشی و مهرجویی با هم رفیق هستند شما خام نشوید.

هیچ یک از موفقیت‌های ایران از طریق سازش حاصل نشده است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه می‌گوید هیچ یک از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران از راه سازش حاصل نشده است. سردار حاجی‌زاده در همایش ملی مانور قدرت در دانشگاه تبریز با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه نظامی و دفاعی گفت: سوال اصلی این است که فناوری و طراحی نظامی سخت است یا حوزه‌های غیرنظامی؟! چرا در حوزه‌های پیچیده نظامی موفقیم اما در حوزه‌های سهل‌تر اقتصادی و صنعتی ناموفقیم؟وی افزود: مگر در کشور ۲ رهبر داریم؟! منویاتی که رهبری به فرماندهان نظامی ابلاغ می‌کنند چه تفاوتی با منویات ارائه‌شده نسبت به مسائل اقتصادی دارند؟! ماهواره‌بر سیمرغ ساخت ایران، ماهواره‌های سنگین را حمل می‌کند اما در عرصه اقتصادی لنگ هستیم. وی گفت: به تعبیر امام راحل با توسل به آمریکا، ضعف خود را آشکار نسازیم. ما رفتار با دشمن را باید از آمریکا یاد بگیریم، هیچ یک از موفقیت‌های ایران از طریق سازش حاصل نشده است. اگر در دوران جنگ تن به پیشنهادات آمریکا می‌دادیم، مرز ایران با عراق پشت دروازه‌های اهواز بود. وی با اشاره به توافقات اخیر صورت گرفته با غربی‌ها بیان داشت: آمریکا در برجام امتیازاتی که در گذشته از ما گرفته بود، پس داد و چیزهای جدید و سنگینی گرفت. حاجی‌زاده افزود: من پیشنهاداتی به مدعیان مذاکره و تعامل می‌دهم، ۱۰ هزار کیلومتر اطراف منطقه را در اختیار تعامل‌گرایان قرار می‌دهیم به شرط اینکه از ما استمداد نطلبند، بروند از طریق مذاکره امنیت آن منطقه را تامین کنند. تا زمانی که کاسه گدایی خود را به سمت آمریکا دراز کنیم به هیچ جایی نخواهیم رسید.

امکان واردات یک سوزن بدون اجازه غرب را هم نداریم

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه با بازرسی‌های جدید حتی امکان خرید یک سوزن بدون اجازه غرب را نداریم، گفت: چگونه مسؤولان معامله چند صد میلیاردی خرید هواپیما را بدون اینکه هنوز اطمینانی از غرب داشته باشند امضا کرده و روی آن حساب می‌کنند؟ پیروز مجتهدزاده در گفت‌وگو با «راه دانا» با بیان اینکه از دید سیاستمداران کلان آمریکا اساساً برجامی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: رفتارهای اخیر آمریکا نشان داده است وضع سابق ایران که دائماً به هر بهانه‌ای از سوی آمریکا تحریم می‌شد تغییری نکرده است و برجام هم نتوانست مانع اجرای سیاست‌های آمریکا در قبال ایران شود. وی اذعان داشت: هنگام خرید هواپیما بارها اعلام کردیم ابتدا از اجرایی شدن برجام از سوی طرف غربی مطمئن شوید سپس برای خرید هواپیما هزینه کنید اما مسؤولان توجهی نکردند؛ اکنون نگران هستیم هزینه‌هایی که برای خرید هواپیما می‌شود هم به عنوان دارایی بلوکه‌شده از سوی غرب ثبت و ضبط شود. مجتهدزاده با بیان اینکه با بازرسی‌های جدید حتی امکان خرید یک سوزن بدون اجازه غرب را نداریم، تصریح کرد: چگونه مسؤولان معامله چند صد میلیاردی خرید هواپیما را بدون اینکه هنوز اطمینانی از غرب باشند امضا کرده و روی آن حساب می‌کنند؟

معاون و شهردار هندیجان شخصا" به شکار سگ های ولگرد می روند

شمس الله شکاری، معاون شهردار هندیجان، اخیرا در جلسه ی شورای سلامت این شهرستان که به ریاست فرماندار تشکیل شده بود، گفت: دادستانی به صورت شفاهی مجوز شکار سگ های ولگرد که باعث آزار و اذیت مردم شده اند را داده ولی به صورت کتبی، حاضر به این کار نیست.وی ادامه داد: یک شخص به صورت پیمانکار قرار بود که اقدام به این کار بکند، اما پس از اینکه قوانین شکار سگ ها را به وی متذکر شدیم، انصراف داد.شکاری ادامه داد: در اصل، سگ ها باید زنده گیری شوند، ولی تهیه اسلحه و فشنگ مخصوص، مستلزم انجام یک سیکل کاری مجزا بوده، که کار را زمانبر می کند.وی افزود: با شهردار هندیجان صحبت کرده ام تا با اسلحه ی شکاری خودم که دارای مجوز است، شخصا اقدام به شکار سگ ها کنیم، وی نیز پذیرفته است و انشاالله از امشب، در هفته، چند نوبت اقدام به اتلاف سگ های ولگرد خواهیم کرد.

پاسخ ایران به ادعاهای رژیم صهیونیستی

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را بی اساس خواند و گفت: این رژیم جنایتکار و اشغالگر در موقعیتی نیست که به طرح این گونه ادعاها علیه ملت‌های دیگر از جمله ایران بپردازد. به گزارش ایرنا، در نامه غلامحسین دهقانی که به صورت سند شورای امنیت نیز منتشر می‌شود، آمده است: ایراد اتهامات فله‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت توسط رژیمی که خود بی‌شرمانه همه قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت در محکومیت اشغالگریش طی دهه‌های گذشته را به استهزا گرفته نیز خود داستان خنده‌داری است. «دانی دانون»، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، دیروز مدعی شد که ایران از طریق سفرهای تجاری به حزب‌الله لبنان اسلحه و مهمات منتقل می‌کند. او روز سه‌شنبه نیز در نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد که ایران به منظور توسعه ذخیره موشکی حزب‌الله لبنان،‌ اسلحه و مهمات به این کشور منتقل می‌کند.

معامله اقلام قاچاق و ممنوعه اطراف حرم

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اقلام قاچاق و ممنوعه و لوازم لوکس همه در مشهد و اطراف حرم معامله می‌شود و این بسیار بد است. تسنیم نوشت؛ آیت‌ا... سید احمد علم الهدی افزود: ارباب نفوذ و قدرت جلوی بسیاری از مسائل را در بحث تعزیرات می‌گیرند. مراجعه به ما در این بحث زیاد است و در عین حال خط قرمز ما در بحث تعزیرات است تا آقایان کار خود را انجام دهند. نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهارکرد: وضعیت مشهد در کشور با این حجم بازار و صنوف و زائر در کشور بسیار منحصر به فرد است و نیاز به این دارد که برای شهر مشهد حساب جداگانه باز شود تا امورات مربوط به زوار امام‌رضا(ع) کنترل شود. وی تصریح کرد: برخورد شما باید بسیار قاطعانه و حساب شده باشد و حتی نیروهایی که برای برخورد نیاز است به ویژه در بحث انتظامی باید خودتان انتخاب کنید.

گستاخی رییس جمهور جیبوتی به ایران

"إسماعیل عمر گیلی" رییس جمهوری جیبوتی در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط مدعی شد: «نقش منفی ایران در قبال کشورهای عربی بر کسی پوشیده نیست و این کشور بارها دخالت های آشکاری در این کشورها کرده است.»رییس جمهوری جیبوتی در ادامه سخنان گستاخانه خود ادعا کرد: «ایران در کشورهای عربی از طریق طائفه گرایی فتنه انگیزی کرده است و این کشورها حق دارند که با ایران مقابله کنند.» عمر گیلی در ادامه به الشرق الاوسط گفت: «همه کشورهای عربی با همه امکاناتی که در اختیار دارند مقابل نقش مخرب ایران در منطقه بایستند

۶۰ درصد اسکله‌های کشور غیرمجازند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 آذر)‌ در مخالفت با رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یک سوم اقتصاد کشور درگیر کالاهایی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و باید مبارزه با این پدیده از اولویتهای اول مجلس باشد.وی تصریح کرد: از حدود 70 میلیارد دلار کالایی که وارد کشور می‌شود حدود 22 میلیارد دلار آن قاچاق است که باید فکری به حال آن کرد.نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس ادامه داد: طبق آمار سنواتی 90 درصد کالای قاچاقی که وارد کشور می‌شود در اقتصاد کشور آوار می‌شود.فلاحت‌پیشه با بیان اینکه وضعیت مبارزه با قاچاق در ایران مناسب نیست، خاطر نشان کرد: 60 درصد اسکله‌ها در ایران غیرمجاز هستند که باید فکری به حال آنها کرد.وی با اعلام اینکه 3 هزار میلیارد تومان در حوزه کوله‌بری کالا وارد کشور شده است، گفت: در قبال هر یک میلیارد تومان حدود 9 میلیون تومان به کوله‌برها دستمزد داده می‌شود

درخواست دولت از مجلس درباره‌آلودگی هوا

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: دولت خواستار در اولویت قرار گرفتن بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در مجلس است. حسینعلی امیری افزود: هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۶/۸/۱۳۹۵ موافقت نمودند که این لایحه با اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. وی اظهارکرد: نامه تقاضای اولویت برای لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا امروز برای آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس ارسال شد. معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد با توجه به مشکلات فراوانی که آلودگی محیط زیست برای اقشار مختلف مردم به ویژه در شهرهای بزرگ دارد، این لایحه با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هرچه زودتر به قانون تبدیل شود.

https://shoma-weekly.ir/htfuJX