گفته می‌شود که...

شناور شهید سلیمانی نماد خودباوری عبور ایران از موج هفتم کرونا مجازات تخلفات جراحی‌های زیبایی؛ فقط ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان سالروز برملا شدن بلوف بزرگ صهیونیست‌ها نرخ تورم ترکیه رکورد زد دولت آخر شهریور درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری می‌کند خبرنگارکشی به سبک صهیونیست‌ها یمنی‌ها قدرت نظامی می‌شوند وام اربعینی دولت روحانی از مردم خوزستان عذرخواهی کند تصویب طرح صیانت در کالیفرنیا مخبر: برای نوسانات اقتصادی که ۷۰ سال کشور از آن زجر می‌کشد، برنامه مدون داریم صهیونیست‌ها و تفرقه‌افکنی در منطقه

شناور شهید سلیمانی نماد خودباوری

شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی که دیروز به آب انداخته شد، دارای بدنه شناساگریز با سطح مقطع راداری بسیار پایین است که با توجه به نوع طراحی، قابلیت دریانوردی و اجرای انواع عملیات در آب‌های دور را فراهم می‌کند. این شناور به نسبت شناورهای هم اندازه خود از قابلیت مانور بسیار بالاتر و شعاع چرخش بسیار کمتری برخوردار است که در اجرای تاکتیک‌های متنوع آفندی و پدافندی بسیار حائز اهمیت و مهم به شمار می‌رود. قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگرد دریایی، حمل و به آب‌اندازی و از آب‌گیری انواع شناورهای تندرو تهاجمی و پهپاد عمود پرواز حین دریانوردی، بهره‌مندی از سامانه‌های بومی خود حفاظتی و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی پیشرفته و مدرن از دیگر ویژگی‌های شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی است که به دست توانمند جوانان نخبه انقلابی کشورمان طراحی و ساخته شده است. این شناور در حوزه اشراف اطلاعاتی و شناسایی و پایش اهداف و ترددهای سطحی زیرسطحی و هوایی مجهز به پیشرفته‌ترین سامانه‌های کشف و آشکارسازی شنود راداری و مخابراتی و جنگ الکترونیک است.

عبور ایران از موج هفتم کرونا

مسعود یونسیان دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کوویدـ19 گفت: «براساس آنچه در روند بیماری مشاهده می‌کنیم، موج هفتم کووید‌ـ۱۹ را در کشور پشت سر گذاشته‌ایم.»

مجازات تخلفات جراحی‌های زیبایی؛ فقط ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون تومان

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، ضمن انتقاد از اصلاح قانون سازمان غذا و دارو در سال‌های ۷۴ و ۷۹ گفت: مجازات این قانون مصوبه سال ۳۴ حبس بوده، اما وقتی در سال‌های ۷۴ و ۷۹ مورد تجدید نظر قرار گرفت، این مجازات به ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان تغییر یافت که بازدارنده نیست. / فارس

سالروز برملا شدن بلوف بزرگ صهیونیست‌ها

سال گذشته در چنین روزی بود که شش تن از اسرای فلسطینی که در زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی زندانی بودند توانستند با کندن یک تونل از این زندان فرار کرده و برای همیشه آبروی نداشته صهیونیست‌ها در حوزه حفاظت فیزیکی و امنیتی را زیر سؤال ببرند. این زندان در سال ۲۰۰۴ و به وسیله ایرلندی‌ها برای رژیم صهیونیستی ساخته شد و یکی از مستحکم‌ترین زندان‌های دراختیار اشغالگران مهاجر چندملیتی است که در آن اسرای فلسطینی که احکام سنگین و بیشتر آنها حبس‌های ابد از بیدادگاهای این رژیم دریافت کرده‌اند، را نگهداری کرده و از بسیاری از ابتدایی‌ترین حقوق خود نیز محروم هستند. ظرفیت این زندان ۶۰۰ نفر بود، اما فرار فلسطینی‌ها از آن نشان داد که صهیونیست‌ها فقط ادعا هستند و اگر مقابل آنها بایستید و مقاومت کنید و راهش را پیدا کنید بسیار شکننده و ضعیف‌تر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید و از خودشان نشان می‌دهند.

نرخ تورم ترکیه رکورد زد

داده‌های رسمی منتشر شده از سوی دولت ترکیه نشان می‌دهد که تورم سالانه در ماه اوت در این کشور از مرز ۸۰ درصد گذشته و رکورد جدیدی در این زمینه از سال ۱۹۹۸ به ثبت رسیده است. آنکارا اعلام کرد نرخ تورم سالانه در ماه گذشته میلادی به 21/80 درصد رسیده است. این رقم در ماه قبل از آن، ژوئیه، 6/79 درصد بود.

دولت آخر شهریور درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری می‌کند

ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به کاهش شدید قیمت تخم مرغ درب مرغداری‌ها گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ هزار تومان است، در حالی که دولت قیمت آن را ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده بود. وی با اشاره به شش برابر شدن قیمت نهاده‌های تولید اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان است و به همین جهت تولید کنندگان در زیان بسیار شدید هستند. نبی پور با بیان اینکه ۳۱ شهریورماه قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و معاون اول رئیس جمهور، قیمت این کالا بررسی و تعدیل شود، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه داشتیم، تأکید کردیم که در صورت ادامه روند فعلی، تولید کنندگان گله‌های مرغ را حذف خواهند کرد. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره اینکه اگر قیمت هر کیلو تخم مرغ بیش از ۵۰ هزار تومان و قیمت هر شانه آن بیش از ۱۰۰ هزار تومان باشد، توان خرید مردم به شدت افت می‌کند، تأکید کرد: ما نیز به این مساله آگاهیم، اما مرغداران نیز چاره‌ای ندارند و بیش از این نمی‌توانند زیان را تحمل کنند و ادامه روند فعلی منجر به نابودی تولید خواهد شد.

خبرنگارکشی به سبک صهیونیست‌ها

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه الجزیره با «گلوله اشتباهی» یک سرباز صهیونیست به شهادت رسیده است. صهیونیست‌ها نگفته‌اند که شهادت ۴۵ خبرنگار فلسطینی دیگر از سال ۲۰۰۰ هم به خاطر خطا بوده یا حذف تعمدی خبرنگاران؟

یمنی‌ها قدرت نظامی می‌شوند

پنج‌شنبه هفته گذشته، رژه نظامی بزرگی توسط ارتش و نیرهای مردمی یمن در استان ساحلی ‌الحدیده که نماد مقاومت و ایستادگی مردم یمن در برابر دشمن سعودی محسوب می‌شود برگزار شد.

اما شگفتی بزرگ ارتش یمن در رژه نظامی اخیر خود رونمایی از یک موشک خاص بود؛ موشک بالستیک ضد کشتی فالق۱. در میان تمامی قدرت‌های نظامی دنیا تنها ۳ کشور مجهز به نسخه ضد کشتی از موشک‌های بالستیک هستند؛ نخستین بار در دهه ۲۰۰۰ میلادی، ارتش چین موشک ضد کشتی Dfـ21 را با بردی حدود ۱۷۰۰ کیلومتر رونمایی کرد. جمهوری اسلامی ایران دومین کشوری بود که در دهه ۸۰ شمسی، با رونمایی از موشک بالستیک ضد کشتی خلیج‌فارس، به جمع محدود کشورهای دارای فناوری موشک بالستیک ضد کشتی پیوست و حالا یمنی‌ها در اوج تحریم به سومین قدرت دنیا در این حوزه تبدیل می‌شوند.

وام اربعینی دولت

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد زائرانی که زمینی از مرز خارج شده‌اند برای دریافت تسهیلاتی با اقساط یک ساله نیازی به حضور در بانک‌ها و آوردن ضامن نخواهند داشت و صرفا باید در سامانه سماح درخواست وام خود را نیز تأیید کنند.

روحانی از مردم خوزستان عذرخواهی کند

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم عذرخواهی روحانی از مردم خوزستان، بهانه‌های دولت قبل در تعلل در حل مشکل آب مردم خوزستان را تشریح کرد.

محمد طلا مظلومی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس درخصوص تعلل چندین ساله دولت قبل نسبت به انجام طرح آ‌برسانی غدیر اظهار داشت: کسانی که اجرای این پروژه بزرگ را به تأخیر انداختند، عدم وجود اعتبارات و تحریم‌های ظالمانه را بهانه کردند، اما عدم اراده راسخ برای پاسخگویی به مطالبات مردم دلیل اصلی معطل ماندن این پروژه بوده است.

نماینده مردم بهبهان در خصوص سکوت منتقدان دولت در مورد افتتاح این پروژه نیز گفت: همچنین منتقدان دولت چون اقدامات گذشته خود را با این حرکت مقایسه می‌کنند، پاسخی جز سکوت ندارند و برای ترک فعل که در این زمینه صورت گرفته است باید از مردم خوزستان عذرخواهی کنند.

تصویب طرح صیانت در کالیفرنیا

سی‌ان‌بی‌سی با اعلام اینکه «مجلس ایالت کالیفرنیا قانون طراحی سن مناسب را تأیید کرد» نوشت: این لایحه پلتفرم‌های آنلاین را ملزم می‌کند تا به‌طور منظم و فعال خطرات محصولات و سرویس‌هایشان را برای افراد زیر سن قانونی (از جمله الگوریتم‌ها و تبلیغات هدفمند) در نظر بگیرند. قانون کالیفرنیا احتمالاً زیربنایی برای اقداماتی مشابه در ایالت‌های دیگر یا دولت فدرال فراهم می‌کند یا حتی ممکن است به مشوقی برای پلتفرم‌ها تبدیل شود تا آنها سرویس‌های‌شان در سراسر آمریکا را تغییر دهند. حال باید دید جریان یا افرادی که مخالف قانونمند کردن فضای مجازی در داخل بودند چه واکنشی در برابر این قانونی ایالتی در آمریکا خواهند داشت.

مخبر: برای نوسانات اقتصادی که ۷۰ سال کشور از آن زجر می‌کشد، برنامه مدون داریم

معاون اول رئیس جمهور، با اعلام اینکه "امروز برای همه معضلات کشور برنامه مدون داریم؛ از جمله برای نوسانات اقتصادی کشور که ۷۰ سال کشور از آن زجر می‌کشد"، اضافه کرد: بیش از ۵۰ تا ۶۰ سال است ما از تورم، ناترازی بودجه و ناترازی در بانک‌ها زجر می‌کشیم، اما داریم کاری می‌کنیم که به نقطه خوبی برسیم و ساختار بودجه را اصلاح و تنظیم می‌کنیم. لذا برای رشد اقتصادی، تولید و اشتغال کار‌های بزرگی را شروع کردیم و ظرفیت‌های کشور نیز فوق‌العاده است.

مخبر افزود: با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، حداقل یارانه هر فرد دست خودش است؛ هرچند اتفاقاتی در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای افتاد، به‌سرعت آرامش می‌گیرد و با کاهش تورم این گرانی‌ها همچنان کمتر خواهد شد.

صهیونیست‌ها و تفرقه‌افکنی در منطقه

افشاگری عاکف نقی مورخ و تحلیلگر آذربایجانی از نقش صهیونیست‌ها در تفرقه بین ملت‌های منطقه از خبرهای قابل تأمل روز گذشته بود. عاکف نقی معتقد است ایده آذربایجان بزرگ از سوی قدرت‌های بزرگ مطرح شده و در حال حاضر توسط آمریکا و اسرائیل پشتیبانی می‌شود! ایده آذربایجان بزرگ مثل ایده ارمنستان بزرگ توسط «ک‌گ‌ب» (سازمان اطلاعات و امنیت شوروی سابق) مطرح شد و باعث ایجاد مشکلات تمام‌نشدنی در این دو کشور شده است. او معتقد است که پروژه آذربایجان بزرگ در حال حاضر توسط آمریکا و اسرائیل برای اعمال فشار بر ایران، پشتیبانی می‌شود.

اخبار روزانه

* رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:۶۰ درصد معتادان، شاغل هستند و هرچند عامل بیکاری می‌تواند شتاب دهنده باشد، عامل مستقیم نیست. معتادانی که برای بار اول و دوم جمع‌آوری شده‌اند، باید جدای از دیگر معتادان نگهداری شوند./ایسنا

*کشور‌های عضو اوپک پلاس به منظور دستیابی به تعادل در بازارها، در بحبوحه نگرانی از کاهش تقاضا به دلیل رکود احتمالی اقتصادی در جهان، توافق کردند تولید نفت را در ماه اکتبر به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. این تعداد تنها 0/1 درصد تقاضای جهانی است.

* سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که با استقبال مقامات ارمنستان، خط تولید خودرو‌های ایرانی در این کشور آغاز به کار می‌کند.

* یک کاربر آمریکایی تصویری از وضعیت آب شهر جکسون گذاشته و نوشته «فکر نمی‌کنم مردم در جکسون، می‌سی‌سی‌پی یا فلینت، میشیگان یا اواهو در هاوایی احساس کنند که در ثروتمندترین کشور روی کره زمین زندگی می‌کنند.»

* پس از توقف ارسال گاز روسیه از خط لوله اصلی به اروپا که نگرانی‌ها در مورد تشدید بحران انرژی در منطقه را تشدید کرد، ارزش یورو به زیر 0/99 دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید.

https://shoma-weekly.ir/6ttmYC