گفته می‌شود که...

شلیک گلوله های مرگبار در دفتر رئیس دانشگاه ادیان قم/توهین شبکه من و تو به مادران ایرانی !/جنتی به احمدی نژاد: لیدر جریان انحرافی رد صلاحیت می شود/ دیوارکشی میان کارمندان زن ومرد سعودی!/ توزیع پتوی هدیه ریاست‌جمهوری / تجاوز پزشکان اسرائیلی به عقب مانده های ذهنی/ استعفا سه وزیر بخاطر فیلم مبتذل جنسی و....


توزیع پتوی هدیه ریاست‌جمهوری

شنیده شد که پتوی هدیه نهاد ریاست‌جمهوری به دانشجویان خوابگاه متاهلی دانشگاه تهران میان دانشجویان این خوابگاه توزیع شد. عصر خبر نوشت؛ روی این پتوها علامت هدیه سال 91 وجود دارد.

واردات 313‌میلیون کلاه!

شنیده شد که تا پایان نهمین ماه امسال 89‌هزار و 432 دلار کلاه و اجزای کلاه وارد کشور شده است. فرارو نوشت؛ اگر هر دلار را سه‌هزار و 500 تومان حساب کنیم می‌توان گفت که امسال به ارزش 313‌میلیون و 12‌هزار تومان کلاه و اجزای کلاه وارد کشور شده است.
ثمره هاشمی: هدفمندی انتخاباتی نیست
فرارو:مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس جمهور در دیدار با اعضای میز انتخابات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 92 تشکیل شد،گفت:اینکه بگوییم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در واقع به خاطر انتخابات است درست نیست.

دیوارکشی میان کارمندان زن ومرد سعودی!
عصر ایران:در اقدامی عجیب، فروشگاه‌های سعودی که کارمندان زن و مرد در استخدام دارند، ملزم شدند تا بین کارمندان زن و مرد خود دیوار بکشند!

مخالفت احمدی‌نژاد با رفراندوم یارانه‌ای
شنیده شد که اخیرا یکی از اعضای دولت در جلسه‌ای با استناد به یک بند قانون اساسی خواسته است تا موضوع هدفمندی یارانه‌ها به رفراندوم گذاشته شود. فارس نوشت؛ این پیشنهاد با مخالفت احمدی‌نژاد و برخی وزرا روبه‌رو شد.

کشوری با 217 دلار در خزانه
شنیده شد که تندائی بیتی، وزیر امور مالی زیمبابوه، طی یک کنفرانس خبری در حراره گفت: هفته گذشته، پس از اینکه حقوق کارکنان دولت را پرداخت کردیم تنها 217 دلار در خزانه باقی‌ مانده بود. تسنیم نوشت؛ وی به خبرنگاران گفت، حساب بانکی اکثر شما بهتر از دولت زیمبابوه است. دولت زیمبابوه اعلام کرد که پول کافی برای برگزاری یک رفراندوم و انتخابات سال جاری را ندارد.

جرم سیاسی تعریف می‌شود
الف:محمد‌ابراهیم رضایی، نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در کنار اطلاح قانون احزاب سعی بر آن است که جرم سیاسی نیز تعریف شود تا در مسیر برخوردهای قضایی با احزاب، سلیقه‌ای برخورد نشود.

باهنر: نیکزاد حق دخالت ندارد
فارس:محمدرضا باهنر، نایب رئیس دوم مجلس با تأکید بر اینکه ادامه سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات تخلف قانونی است، گفت: نیکزاد حق دخالت در مسایل مالی و اداری وزارت ارتباطات را ندارد.

توقیف کشتی تسلیحاتی
شنیده شد که رویترز مدعی شد دولت یمن روز ۲۳ ژانویه، ۶ روز پیش، یک کشتی حامل مقادیر زیادی سلاح که گمان می‌رود از ایران بارگیری شده باشد را توقیف کرده است. انتخاب نوشت؛ سفارت دولت یمن در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده، روز سه‌شنبه، ۱۰ بهمن‌ماه، همچنین اعلام کرد که این محموله شامل موشک‌های زمین به هوا، مواد منفجره نظامی، تجهیزات ساخت بمب و راکت‌انداز بوده و همه این تسلیحات از کشتی توقیفی تخلیه شده است.

توهین شبکه من و تو به مادران ایرانی
شبکه من و تودریکی از برنامه هایش گفت: زنان ایرانی مازوخیست هستند! شبکه من و تو با توهین به بانوان ایرانی احساسات پاک مادرانه و ایثار و خانواده دوستی آنها را خود آزاری خواند و گفت : «بعضی خانم های ایرانی مازوخیست هستند یعنی خود آزار هستند، دوست دارند که اینقدر اذیت شوند که همه را راضی و خوشحال نگه دارند.

معرفی سرپرست با من نیست
فرارو: علی نیکزاد، سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره اینکه زمان معرفی سرپرست جدید برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق مهلت مجلس گذشته است و دولت قصد معرفی سرپرست جدید را دارد و یا نه گفت: وقت قانونی آن بگذرد یا نگذرد معرفی سرپرست جدید با من نیست.

واکنش مرتضوی به حکم دیوان عدالت
باشگاه خبرنگاران:سعید مرتضوی در مورد حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مدیرعاملی وی از سازمان تامین اجتماعی، گفت: حکم دیوان تا این لحظه به من ابلاغ نشده است.

بی‌اطلاعی باهنر از جلسه دولت و مجلس
شنیده شد که باهنر نایب‌رئیس مجلس از برگزاری جلسه مشترک دیشب بین دولت و مجلس اظهار بی اطلاعی کرد. تسنیم نوشت؛ همچنین لطف‌ا... فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تسنیم درمورد جلسه دولت و مجلس، گفت: بنده در این مورد خبری ندارم و اطلاعات تکمیلی را از آقای الهام سخنگوی دولت بپرسید. غلامحسین الهام سخنگوی دولت دیروز در خبری از برگزاری نشست مشترک اقتصادی بین دولت و مجلس خبر داد و گفته بود که احتمالا در نشستی نتیجه نهایی جلسات مشترک اقتصادی مشخص می‌شود.

موسوی: تابناک رفع فیلتر شود

مهر: سید نظام الدین موسوی، دبیر کل انجمن روزنامه نگاران مسلمان با تأکید بر اینکه مسؤولان باید زمینه‌ای فراهم کنند تا رسانه‌ها آزادی عمل لازم را داشته باشند و شرایط برای فعالیت سایت‌های بی‌شناسنامه فراهم نشود، خواستار رفع فیلتر سایت خبری تابناک شد.

خیانت به همسر مانعی ندارد!
کشیش مسیحی قوانین اخلاقی آمریکا را بهتر از قوانین اسلامی دانست.
این کشیش  گفت: «قوانین اخلاقی کشورهای بی خدا بهتر از قوانین اسلام است.
وی افزود: «به عنوان نمونه قوانین اخلاقی آمریکا با آنکه با انجیل مطابقت ندارد، بهتر از قوانین اخلاقی اسلام است. مثلا در آمریکا، یک مرد به لحاظ قانونی نمی تواند دو زن بگیرد و اگر چنین کاری کند او را زندانی می کنند.»
لازم است به این کشیش مسیحی یادآوری کنیم، همین قوانین اخلاقی آمریکا است که موجب تولد فرزندانی شده که پدر خود را نمی شناسند. همین قوانین است که مردم آمریکا را دچار پوچی و از خودبیگانگی کرده است و موجب بالا رفتن آمار خودکشی در این کشور شده است. جالب است این کشیش بر اساس قوانین دولت آمریکا داشتن دو همسر را جرم قانونی می داند اما خیانت به همسر را بلا مانع لحاظ می کند!

جدایی ری از تهران باید اجرا شود
ایسنا: تمدن، استاندار تهران در مورد موضوع جدایی ری از تهران گفت:موضوع جدایی ری از تهران یک قانون است که باید اجرا شود و ما نیز یک لحظه در مورد این مسأله کوتاه نمی‌آییم و آنرا به انجام می‌رسانیم.

پرداخت غرامت قربانیان انفجار ۱۹۹۶ از حساب‌های ایران
شنیده شد که یک دادگاه فدرال آمریکا به یک بانک ژاپنی دستور داد تا غرامت خانواده‌های قربانیان آمریکایی انفجار سال 1996 عربستان را از حساب‌های ایران در این بانک بپردازد. فارس نوشت؛ یک قاضی فدرال آمریکا، بانک توکیو میتسوبیشی را موظف کرده است تا از حساب‌های بانکی متعلق به ایران در این بانک، بیش از 260 هزار دلار را به 17 خانواده‌ آمریکایی‌های کشته شده در انفجار سال 1996 عربستان بپردازد. خانواده‌های کشته‌شدگان، در سال 2006 توانستند ایران را از طریق یک دادگاه فدرال در واشنگتن به پرداخت 250 میلیون دلار محکوم کنند که این میزان بعدها به 337 میلیون دلار افزایش یافت. ایران با استفاده از مصونیت دولت‌ها از حضور در این دادگاه خودداری کرد.

درخواست تعاونی اعضای مسکن وزارت جهاد کشاورزی
شنیده شده که جمعی از اعضای تعاونی‌های مسکن وزارت جهاد کشاورزی که طی 15 سال اخیر به‌رغم داشتن سند منگوله‌دار و نیز تاکیدات مقام معظم رهبری برای حل مساله‌شان و پس از عدم اجازه شهرداری تهران برای احداث ساختمان در زمین‌های مراد‌آبادتهران، هنوز به نتیجه مشخصی دست نیافته‌اند، 4 بهمن ماه در مقابل دفتر مقام معظم رهبری تجمع کردند. تجمع کنندگان از دولت به ویژه رئیس جمهور درخواست داشتند که دستور مقام رهبری را در خصوص حل مساله آنان اجرا کند و تسریع در رفع مشکل‌شان به عمل آید.

رونمایی از کتاب خاطرات اولین وزیر سپاه
شنیده شد که مراسم رونمایی از کتاب «برای تاریخ می‌گویم» خاطرات محسن رفیقدوست اولین وزیر سپاه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و همرزمان او یکشنبه هفته آینده در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود. فارس نوشت؛ در این مراسم که همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر برگزار می‌شود، محسن رفیقدوست راوی و سعید علامیان نویسنده کتاب به تشریح خاطرات این کتاب خواهند پرداخت. همچنین از علی لاریجانی؛ رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار محمدعلی جعفری؛ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حبیب ا... عسگر اولادی و ... برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

حمایت صریح عبدی از هدفمندی
خبرآنلاین:عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مرحله دوم اجرای هدفمندی گفت:اکنون شرایط به گونه‌ای است که می‌توان آن را اجرایی کرد و با یک تیر چند نشان زد و بسیاری از مشکلات کنونی را حل کرد.

حمله شبانه 4 هواپیما به سوریه
جهان:ارتش رژیم صهیونیستی،با حمله به منطقه مرزی سوریه با لبنان، یک نقطه مشخص از آنجا را بمباران کرد. دو منبع خبری غربی و امنیتی، زمان این حمله را نیز اعلام کرده‌اند. ارتش لبنان نیز در بیانیه ای تعداد هواپیماهای مهاجم را 4 فروند اعلام کرده است.

انتشار کتاب صوتی خاطرات ناطق نوری
شنیده شد که کتاب صوتی خاطرات حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری که با صدای خود او در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تولید شده است، در ایام دهه فجر از سوی پایگاه اینترنتی این موسسه منتشر می‌شود. مهر نوشت؛ معاون فرهنگی موسسه انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: از روز 12 بهمن امسال یک سریال صوتی از طریق پایگاه اینترنتی موسسه پخش خواهد شد که بر مبنای خاطرات آقای سلیمانی از محافظان حلقه اول حضرت امام(ره) ساخته شده است.
 این اثر پیش از این به‌صورت مکتوب توسط موسسه منتشر شده است. وی همچنین افزود: کتاب صوتی خاطرات حجت‌الاسلام ناطق‌‌نوری با صدای خود او که دربرگیرنده فایل صوتی مصاحبه‌ای است که با وی برای تالیف و انتشار کتاب خاطرات او انجام شده است، در ایام دهه فجر امسال از طریق پایگاه اینترنتی موسسه پخش خواهد شد.

حمله یک استاد دانشگاه به حجاب برتر
یکى از اساتید دانشگاه علوم پزشکى به نام دکتر «مسعود- ص» با حمله به حجاب برتر در جمع دانشجویان گفته است: «باید نقش چادر را در پیدایش اضافه وزن زنان ایرانى بررسى کنیم، چون زنان زیر چادر پنهان می‏شوند.» وى هم‏چنین دانشجویان را به گوش فرا دادن به موسیقی ‏هاى جاز و راک و آثار خوانندگان شیطان‏ پرست، دعوت کرده است.

رابطه‌ مهدی چمران با احمدی‌نژاد
مهدی چمران به رابطه‌اش با احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: رابطه بنده با وی از قبل خوب بوده و این درحالی است که در طول مسئولیتم در شورای شهر جلساتی را نیز با احمدی‌نژاد درخصوص موضوعات مختلف داشته‌ام. به گفته مشرق،وی ادامه داد: در جلساتی که بنده با رئیس‌جمهور داشتم، اعضای شورای شهر حضور نداشتند واین درحالی است که در دوره‌های قبلی نیز هیچ‌یک از اعضای شورای شهر با رئیس‌جمهور وقت جلسه نداشته‌اند.

بارداری ده هزار دختر زیر 18 سال آلمانی
هر سال بین 4 تا 5 هزار دختر زیر 18 سال در آلمان بچه دار می شوند و به همین تعداد نیز سقط جنین می کنند، همچنین دو برابر همین عدد نیز باردار می گردند.
سایت شهرزادنیوز نوشت؛ هر سال بین 4 تا 5 هزار دختر زیر 18 سال در آلمان بچه دار می شوند و به همین تعداد نیز سقط جنین می کنند.
به گفته "اولریش فگه لر"، سخنگوی اتحادیه صنفی پزشکان کودکان و جوانان، اگر چه شمار سقط چنین رو به کاهش است، اما ارقام نشان می دهند که سالانه 10حدود هزار دختر زیر 18 سال باردار می شوند.

واکنش کوثری به اظهارات اخیر هاشمی
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با تعدادی از اهالی رسانه در مورد این گفته وی که هدفمندی یارانه‌ها از دولت من شروع شد، گفت: بحث برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت‌های قبل نیز مطرح بوده است، ولی مهم به اجرا در آمدن آن بود. مهم اجرای درست، صحیح و دقیق طرح هدفمندی یارانه‌ها بوده که نفع آن برای کشور و مردم باشد؛ در اصل دولت‌های قبلی جسارت پیاده کردن این موضوع را یا نداشتند یا جرأت نکردند وارد عمل کردن به این بحث شوند.

خانمی با پیراهن رکابی در جشنواره فجر!
جهان:در اقدامی جالب داوران و مسؤولان جشنواره تئاتر فجر در آخرین روزهای این جشنواره به تماشای کامل یک نمایش خارجی نشستند که مجری آن خانمی با پیراهن رکابی و بازوان لخت بود.
لغو سفر یک مرتد به هند
جهان:سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی، در پی اعتراضات مسلمانان، سفر خود به هند را برای شرکت در نمایش فیلمی که بر اساس یکی از رمان‌های وی ساخته شده، لغو کرد.

خاطره علیخانی از زندان
قدرت‌الله علیخانی نماینده سابق قزوین در مجلس در گفت‌وگوی خود با «انتخاب»، گفت:در زندان خاطرات جالبی هم داشتیم، به عنوان مثال گاهی مواقع که ایام جشن و سرور می‌شد دور هم جمع می‌شدیم هر بار یک تصمیم می‌گرفتند مثلا روایتی بخوانند، خاطرم هست یک شب قرار شد هرکس یک بیت شعر را به آواز بخواند. یادم هست آقای هاشمی صدای خوبی برای شعر خواندن نداشت اما نمی‌شد کسی اصلا نخواند. وی با اشاره به سخنان آیت‌الله جنتی در نماز جمعه افزود: من فقط می‌دانم آقای جنتی خودشان گفته‌اند منظور من آقای هاشمی نبوده است.
منابع مالی تبلیغات نامزدهای حلقه انحرافی
یک منبع مطلع از منابع مالی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای حلقه انحرافی پرده برداشت.
این منبع مطلع تصریح کرد: هزینه‌های تبلیغاتی حلقه انحرافی را تاکنون سازمان م. ف تأمین می‌کرد که از این پس مقرر شده، فردی به نام آقای «د» که دربخش «م» فعالیت دارد، هزینه‌ها را تقبل نماید.
پیش از این اخباری منتشر شد که نشان می‌داد این حلقه انحرافی برای هر نامزد مورد نظر خود در حوزه‌های انتخابیه هزینه‌های‌ تبلیغات انتخاباتی فراوانی در نظر گرفته تا به هر شیوه ممکن مهره‌های خود را برای خدمتگزاری! روانه خانه ملت نماید.

تلاش همه جانبه برای بی اعتبار کردن امام راحل و روحانیت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جنگ نیابتی رضاخانی علیه روحانیت توسط جریانی در کشور احیا شده، برضرورت توجه همگانی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم پرهیز از اختلاف‏افکنی و تفرقه در کشور تاکید کرد و گفت : همان وضعی که بعد از مشروطه و نیز در دوران پهلوی برای تخریب و گوشه‌نشین کردن حوزه و روحانیت دنبال شداکنون نیز تحت عناوین دیگری در حال پیگیری است و همین امر هوشیاری، دوراندیشی و تلاش بیش از پیش علما و روحانیون را برای خنثی کردن این توطئه‌ها طلب می‌کند. می بینیم که اخیرا تلاش همه جانبه ای برای بی اعتبار کردن شخص امام راحل و روحانیت و حتی اصل انقلاب در جریان است.

روایت مدیرمسئول تابناک از مسدود شدن سایت
محمد جواد بربریان مدیرمسئول سایت خبری تحلیلی تابناک در گفت‌وگو با فارس گفت: انتشار تعداد معدودی از نظرات بینندگان که متأسفانه حاوی برخی کلمات اهانت‏آمیز نسبت به مجلس و دولت بوده، در ذیل یک خبر منتشر شده است که امری اشتباه و نادرست بوده دلیل صدور دستور انسداد سایت تابناک شده است.
متأسفانه پیگیری‌های ما هنوز به نتیجه نرسیده است، اما در نامه‌ای به دادستان تهران ضمن ارائه توضیحات، خواستار رفع مسدودیت شده‌ایم که امیدواریم مقام قضایی با در نظر گرفتن سوابق عملکردی تابناک و جایگاه آن در بین مخاطبان و نیز نیت مسئولان آن برای تداوم فعالیت رسانه‌ای در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و موازین شرعی و اخلاقی دستورات لازم را صادر کنند.سایت خبری تابناک به دستور دادستانی تهران و به دلیل کامنت‌های منتشر شده از سوی مخاطبان فیلتر شده است.

استعفا سه وزیر بخاطر فیلم مبتذل جنسی
سه تن از وزرای محلی در ایالت «کارناتاکا» در جنوب هند پس از آنکه به تماشای فیلم پورنو در جریان یک نشست مجمع ایالتی متهم شدند، از مقام خود استعفا کردند.
شبکه‌های تلویزیونی محلی هند تصاویری را از سه تن از وزرای دولت هند در ایالت «کارناتاکا» پخش کردند که هم‌زمان در حالی که امور مجمع ایالتی در حال انجام است به تماشای یک فیلم پورنو بر روی یک گوشی تلفن همراه مشغولند، حزب «باهاراتیا جاناتا» که حکومت این ایالت را در دست دارد، به این سه وزیر دستور داد تا از مقام خود استعفا کنند.
این سه وزیر این مساله را که فیلمی که در حال تماشای آن بودند، پورنو بوده، رد کردند اما گفتند برای نجات حزبشان از شرمساری اقدام به استعفا می‌کنند.

بیمارهایی فیس بوکی
محققان دو دانشگاه آلمانی 600 نفر را که بخشی از وقتشان را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارندند مورد بررسی قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که یک نفر از هر سه نفر پس از بازدید از سایت، به خصوص اگر عکس‌های تعطیلات را از نظر گذارنده باشند، احساس بدتری پیدا می‌کنند. اعضای فیسبوک که خود معمولاً محتوایی را بر روی سایت ارسال نمی‌کردند، احتمال بیشتری دارد که احساس نارضایتی کنند.یکی از محققان الکید کرد که ؛ این که چه تعداد زیادی از افراد پس از سر زدن به فیسبوک احساس حسودی و در پی آن احساس تنهایی، سرخوردگی و عصبانیت می‌کنند ما را به شگفت آورد. بر مبنای مشاهدات ما برخی از این افراد در پی این موضوع فیسبوک را ترک کرده یا حداقل مدت زمان استفاده‌شان از این سایت را کاهش می‌دهند. شایعترین علت سرخوردگی از فیسبوک ناشی از آن است که کاربر خود را از نظر اجتماعی با دوستانش مقایسه می‌کند، و پس از آن دومین علت شایع آن مربوط به "فقدان توجه"، یعنی داشتن کامنت‌ها، لایک‌ها و به طور کلی داشتن بازخورد کمتر نسبت به سایر دوستان است. پژوهشگران متوجه شدند که هم مردان و هم زنان برای آنکه نزد دوستان فیسبوکی خود، خود را به بهترین شکل نشان دهند احساس فشار می‌کنند، اما احتمال اینکه مردان در تکمیل بخش‌های "درباره‌ی من" و "یادداشت‌ها" بیشتر از خود تعریف کنند، بیشتر است. در عین حال زنان بیشتر بر جذابیت‌های فیزیکی و اجتماعی بودن خویش تاکید دارند.

تجاوز پزشکان اسرائیلی به عقب مانده های ذهنی
پایگاه اینترنتی «ینت نیوز» رژیم صهیونیستی از دستگیری 70 تن از کارکنان یک موسسه پزشکی خصوصی در نزدیکی تل آویو خبر داد که متهم به تجاوز به بیماران عقب مانده ذهنی هستند.
به نوشته پایگاه خبری النشره لبنان، این پایگاه اسرائیلی نوشت: این مرکز پزشکی حدود 100 پرسنل دارد و میزبان حدود 160بیمار 20 تا 70 ساله است.
براساس این گزارش، برخی کارکنان موسسه، از جمله مدیران، پزشکان و پرستاران، متهم به سوء استفاده، اعمال خشونت، تجاوز و آزار بیماران هستند، در حالی که شماری دیگر متهم شده اند که این اعمال خلاف قانون را به اطلاع مقامات مسئول نرسانده اند.

انتقاد از رقص و شوخی های سخیف در برنامه عموپورنگ
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: برنامه "هزار و شصت و شونزده" که ظاهراً برای کودکان از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود در هفته‌های اخیر به تدریج از فضای کودک و نوجوان دور شده و تبدیل به صحنه رقص و شوخی‌ها و حرکات سخیف گردیده است. این روند که ابتدا با به کارگیری برخی تکیه کلام‌ها مثل "چقدر خوشگلی تو" شروع شد در روزهای اخیر با اجرای ترانه‌ای توسط مجریان اصلی برنامه دنبال گردید که شعر آن به وضوح برای اجرای دو صدایی توسط زن و مرد سروده شده است. یکی از عناصر این برنامه نیز که لب و لوچه رنگ شده دارد مکرر و با لحن معنی‌دار به کودکان حاضر در استودیو می‌گوید "حالا ده سال دیگه بیست سال دیگه تو مال منی." با توجه به کثرت موارد دیده شده در تلویزیون، سینما، تاتر و سایر فضاهای فرهنگی به نظر می‌رسد جریانی در پی عادی سازی کامل اینگونه صحنه‌ها در راستای حساسیت زدایی در جامعه و اخلاق زدایی مورد نظر دشمنان انقلاب و اسلام است و با تأسف باید منتظر امواج بعدی این برنامه وسیع ضداخلاقی نیز بود

علت گرانی ها در ایران از زبان ماهواره ای ها
مدیر شبکه او آی پی ان با بیان اینکه در جامعه افراد سودجویی هستند که با احتکار باعث گرانی می شوند خطاب به آن ها گفت: «شما را به خدا این کار را نکنید و به مملکتتان رحم کنید!»
مدیر شبکه او آی پی ان که در مورد پدیده گرانی در ایران صحبت می کرد گفت: «هرکجای دنیا اگر یک چیزی مثل سیب زمینی گران شود خیلی از مردم به خاطر گرانی اش آن را نمی خرند ولی در کشور ایران هرچیزی که گران می شود مردم بیشتر می خواهند آن را بخرند!»
عبدشاه با بیان اینکه در جامعه افراد سودجویی هستند که با احتکارکردن باعث گرانی می شوند خطاب به آن ها گفت: «شما را به خدا این کار را نکنید و به مملکتتان رحم کنید!»

حسن حبیبی در گذشت
حسن ابراهیم حبیبی که از مدت ها پیش به دلیل نارسایی قلبی و جراحی معده در بخش CCU بیمارستان بستری بود، به رحمت ایزدی پیوست.
وی در دوره های مختلف از زمان انقلاب تاکنون سمت های مختلفی را در عرصه سیاست تجربه کرده است.
حبیبی وزیر ارشاد دولت بازرگان، معاون اول دولت های آیت الله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی بود.
وی همچنین ریاست بنیاد ایران شناسی را برعهده داشت و از جمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس متن قانون اساسی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد. حبیبی در سال 1315 در تهران دیده به جهان گشوده بود.

لوازم ارایش برای کودکان!
وجود و فروش وسایل ارایش مخصوصا کودکان در برخی فروشگاههای اسباب بازی از مواردی است که هنوز مسئولین اقدام خاصی برای مقابله با آن نکرده اند.در  بسته های عرضه شده که محصول کشور چین است، انواع لاک، وسایل آرایشی صورت، یک جفت دمپایی و دستبند قرار داده شده که نوع طراحی آن نیز به خاطر رنگ صورتی و استفاده از نقش های ماه و ستاره، برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود.حال اینکه این وسایل چرا آزادانه در شهرهای مختلف کشور به فروش می رسد.

علت زشت بودن آدم های باهوش!
 سقراط می گفت: " به هر وسیله ای که می توانید ازدواج کنید زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید." سقراط خود یکی از بزرگترین فیلسوف های دنیاست و منابع تاریخ فلسفه اشاره می کنند که فیلسوف بزرگ یونان باستان بسیار زشت بود و بدمنظره. ژان پل سارتر فیلسوف فرانسوی معاصر نیز مشهور به زشتی صورت بود. اما آیا می توان ارتباط قطعی و محکمی میان زیبایی صورت و کم بودن میزان هوش یافت؟ یعنی می توان گفت لزوما هر چه فرد زیباتر باشد امکان باهوش بودنش کمتر است؟ راستش را بخواهید با وجود این که می توان مدارکی در تاریخ و در میان آدم های دور و برمان پیدا کنیم اما هنوز آنقدر مدارک کافی در اختیار نداریم که یقینا مطمئن باشیم میان زیبایی صورت و هوش ارتباطی معکوس وجود دارد.

شلیک گلوله های مرگبار در دفتر رئیس دانشگاه ادیان قم
به گزارش سایت دانا، هفته گذشته (ر.ر)مسئول دفترحجت الاسلام سید ابالحسن نواب معاون سیاسی سابق جامعه روحانیت مبارز، قائم مقام مجمع جهانى اهل بیت(ع) و رئیس دانشگاه ادیان قم در محل دفتر کارش بر اثر اصابت گلوله کشته شد.
دراین حادثه که در محل دفتر نواب واقع در حوالی پل کالج رخ داد، بر اثر شلیک دو یا سه گلوله از یک سلاح کمری بوده است.
درباره علت وقوع این حادثه گمانه زنی های متفاوتی شنیده می شود.
"ر.ر"بیش از یک دهه بود که به عنوان مسئول دفتر و البته راننده حجت الاسلام مشغول به فعالیت بوده است.


اخبار کوتاه        
   *  شیرین عبادی» وکیل بهائیان و حامی رسمی جنایات رژیم صهیونیستی، در اقدامی جدید، بیانیه‌ای صادر کرد که در آن، خواستار جلوگیری از اعدام چند تروریست تجزیه‌طلب شده‌ است. وی (در این بیانیه، بدون اشاره به اقدامات افراد مجرم، خواستار آزادی بی‌قیدوشرط این مجرمان آدمکش شده‌است. گفتنی است چندی پیش نیز یکی از مرتبطان فتنه در خارج از کشور طرحی داد که در آن، پیگیری فشارهای بین‌المللی حقوق بشری به عهده شیرین عبادی قرار گرفته بود.
   *  چند روز  گذشته هاشمی رفسنجانی دیداری با رسانه‌ها ترتیب داده بود که ظاهراً به جلسه‌ای برای دعوت از وی برای کاندیداتوری تبدیل شد. در حالی که آقای هاشمی قبلاً نامزدی خود را رد کرده بود؛ ظاهراً این بار به‌طور قطع کاندیداتوری خود را رد نکرده و آن را به شرایط کشور و انتخابات منوط کرده است. از نکات جالب توجه این جلسه، حضور پررنگ رسانه‌های حامی طرح وحدت ملی بود که تعدادی از این افراد، با دستبندهای سبزرنگ در این جلسه حضور پیدا کرده بودند!
   *  حسین باقرزاده» عضو سابق گروهک تروریستی منافقین، با انتشار مطلبی در وبگاه ضدانقلابی «خودنویس»، به رفت‌وآمدها و دیدارهای منافقین، سلطنت‌طلبان و سایر فتنه‌گران با اروپاییان و آمریکاییان انتقاد کرد. وی در این مقاله با اشاره به رفت‌وآمدهای اخیر ضد انقلاب به اتحادیه اروپا و انتقاد از عدم شفافیت این دیدارها و همچنین معرفی خودشان به‌عنوان نمایندگان مردم ایران، ضمن مجهول‌الهویه خواندن «شورای تک‌نفره هماهنگی راه سبز امید»، به‌شدت به ربع‌پهلوی و فرقه منافقین حمله کرد.
   *  عربستان سعودی در نشست «داووس» سوئیس که رهبران و رؤسای بسیاری از کشورهای دنیا در آن حضور داشتند، خواستار تجهیز هرچه بیشتر گروه‌های تروریستی وارداتی به سوریه، به سلاح‌های جدید برای جنگ با دولت این کشور شد. «ترکی فیصل» رئیس اطلاعات سابق سعودی، در این نشست، از همه شرکت‌کنندگان خواست تا تروریست‌ها را به سلاح ضد تانک و هواپیماهای پیشرفته مجهز کنند. وی در ادامه، خودداری از این اقدام را اشتباهی بزرگ اعلام کرد!
   صاحب‌نظران معتقدند این سخنان، شکست تروریست‌های مورد حمایت سعودی، قطر و... را نشان می‌دهد چراکه ارتش سوریه در آزادسازی مناطق گسترده‌ای از دمشق و ادلب و حمص موفق عمل کرده است.  
   *  نیروهای امنیتی و مزدوران آل‌خلیفه، روز گذشته یکی از علمای شیعه بحرین را به شیوه‎ای بسیار زننده بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «فاضل الزاکی»، عضو هیئت مرکزی و رئیس کمیسیون شرعی شورای اسلامی علمای بحرین در تجمع گسترده روز گذشته انقلابیون در منامه با یورش نظامیان و مزدوران نظام دستگیر شد. نظامیان و مزدوران آل‌خلیفه این عالم شیعی را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند و پس از زدن دستبند به دست‌هایش به مکان نامعلومی منتقل کردند. جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با صدور پیامی، این اقدام نظامیان آل‌خلیفه را به‌شدت محکوم کرد.
 

https://shoma-weekly.ir/fEmGx9