گفته می‌شود که...

شغل تازه شیرین عبادی در لبنان/ واکنش شدید چین به موضع آمریکا/ فیلم زیرزمینی کارگردان ممنوع ازکار!/ مشایی پدر معنوی شد!/ دستور سیدحسن نصرا... به شبکه المنار/ آزادی یکی از ایرانیان ربوده‌شده در سوریه/ کشف برکه شراب در عربستان و ...

باز تولید فتنه در دانشگاه با برگزاری کلاس‌های آموزشی!
  بدنه دانشجویی فتنه که پس از ناکامی در پروژه 88 جای پای خود را در فضای دانشگاه از دست داده است، با تأسیس مؤسسات صوری علمی و آموزشی، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با رویکرد کادر‌سازی و شست‌وشوی مغزی برگزار کرده است. دو مؤسسه «ر.ت» و «پ» تلاش می‌کنند با برگزاری این کلاس‌ها در موضوعات مختلف مثل فلسفه، اقتصاد، علوم اجتماعی، هنر، ادبیات و تاریخ، برای خود پایگاه اجتماعی کسب کنند. این دو مؤسسه که منابع مالی آن‌ها مشخص نیست، با بهره‌گیری از اساتیدی مانند؛ «مصطفی ملکیان، محمود سریع‌‌القلم، صادق طباطبایی، خشایار دیهیمی، احسان شریعتی، مصطفی مهر‌آئین و...» می‌کوشند فعالان دانشجویی دانشگاه‌های تهران را متمرکز کنند و به بازتولید فضای فتنه در لوای روشنفکری در بدنه دانشجویی بپردازند. گفتنی است طیف دیگری از فعالان این دو مؤسسه، فعالان سابق مجموعه «آ.م» هستند که در سال‌‌های اخیر با هدف آموزش دانشجویان ستاره‌دار و محروم از تحصیل، راه‌اندازی شده بود. پوستر برنامه‌های این دو مؤسسه به‌صورت منظم در دانشگاه‌ها توزیع می‌شود و ثبت‌نام دانشجویان حاضر در کلاس‌ها با تخفیف صورت می‌گیرد.

جنگ غزه همچنان بر دست رژیم صهیونیستی هزینه می‌گذارد
  روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» فاش کرد: سازمان مالیات اسرائیل 3165 شکایت از خسارت‌دیدگان حمله به غزه دریافت کرده و بر این اساس، سازمان مذکور تاکنون به یک‌سوم از این شکایت‌کنندگان غرامت مالی پرداخت کرده است. این روزنامه صهیونیستی تأکید کرده است که بیشترین شکایت‌ها از جانب ساکنان شهرک صهیونیست‌نشین «اشدود» با 1086 مورد بوده است و پس از آن، ساکنان شهرک‌ها و شهرهای بئرالسبع، عسقلان، سدیروت، اوواکیم، کریات ملاخی و کریات جات، بیشترین شکایات را مطرح کرده‌اند. این شکایت‌ها، به‌تازگی در کمیته مالی مجلس رژیم صهیونیستی(کنست) مطرح شد و لایحه «یوفال اشتاینتس» درباره مالیات املاک و صندوق غرامت‌های جنگی و خسارت‌های غیرمستقیم به تصویب رسید.
گستردگی این شکایت‌ها گواه دیگری بر شکست مفتضحانه این رژیم در عملیات موسوم به «ستون ابرها» علیه فلسطینی‌های ساکن غزه است.

عارف: با 10 رای می‌مانم
محمدرضا عارف در دیداری که اخیرا با خاتمی داشته، گفته است: «فقط در صورتی که شما نامزد شوی من کنار می‌کشم.» به گزارش مشرق، عارف تاکید کرده به زودی به صحنه می آیم و حتی اگر 10 رای هم داشته باشم در صحنه خواهم ماند.

شکست تیم رسانه‌ای جریان انحرافی در تخریب دادستان تهران
تیم رسانه‌ای جریان انحرافی در جریان مرگ ستار بهشتی که در بازداشتگاه ناجا فوت کرده بود، برنامه‌ای برای حمله و تخریب شخصیت دادستان تهران در دست اجرا داشت. براساس گزارشی که جوان آنلاین منتشر کرده است؛ این تیم سعی کرد با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای در اختیار خود به ویژه در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های وابسته به دولت، دادستان تهران را در جریان مرگ ستار بهشتی مقصر جلوه دهد. این در حالی است که بعد از برکناری قاضی مرتضوی از دادستانی تهران و جایگزینی عباس جعفری دولت‌آبادی به جای او عوامل وابسته به جریان انحرافی برای تخریب شخصیت دادستان تهران از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. در همین حال در جریان فوت ستار بهشتی در بازداشتگاه ناجا هم تلاش‌هایی از سوی تیم رسانه ای جریان انحرافی صورت گرفت که در راستای حمله به داستان تهران و مقصر جلوه دادن این مقام قضایی بود که با شکست روبه‌رو شد.

مطالب توهین آمیز به بهانه نوشتن سفر نامه کربلا
نشریه محلی در بوشهر با نام هفته نامه نصیر در آخرین شماره خود با درج مطلبی توهین آمیز به بهانه نوشتن سفر نامه کربلا اهانت های فراوانی را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور عنوان نموده است. درج این مطلب در این هفته نامه با اعتراض بسیاری از تشکل های مذهبی و سیاسی و همچنین مسئولین استانی بوشهر روبه رو گردیده است.

خطر خاتمی برای نظام کمتر از جریان انحرافی است!
سایت محدوده نوشت؛ جریان اصلاحات ضمن بحران نمایی از شرایط کشور تلاش دارد تا از هم اکنون یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را با القای کلید واژه«رقابت ناعادلانه» مورد شبهه قرار دهد. در همین راستا «رسول منتجب نیا» در یادداشتی که هفته‌نامه «آسمان» منتشر کرد، نسبت به شرط ابراز برائت از فتنه گران برای حضور اصلاح‌طلبان در صحنه سیاسی کشور واکنش نشان داد و گفت: این نظام است که باید از خط و نشان کشیدن برای اصلاح‌طلبان دست بردارد. وی در بخش دیگری از نوشته خود، خاتمی را تنها گزینه ممکن برای عبور از بحران دانست و تصریح کرد، حساسیتی که نظام روی جریان انحرافی دارد روی خاتمی ندارد!.

شغل تازه شیرین عبادی در لبنان
سازمان یونسکو برنامه ای را برای انتقال شیرین عبادی به لبنان تدارک دیده است. قرار است مسئولیت موسسه علوم انسانی یونسکو در منطقه جبیل به شیرین عبادی سپرده شود.
پیش از این محسن مخملباف نیز به لبنان برای کارهای به ظاهر فرهنگی منتقل شده بود.

اوضاع سبز، زرد و قرمز در سوریه
در حال حاضر در 8 استان سوریه اوضاع کاملا سبز، 8 استان زرد و 2 استان قرمز است.عربستانی ها به دلیل مشکلات داخلی تا حدودی پای خود را از سوریه بیرون کشیده اند.
 بشار اسد اخیرا نام 142 تن از کشته شدگان معارضه را که از 18 کشور وارد سوریه شده بودند قرائت کرد که این امر حکایت از بسیج کشورهای منطقه برای سرنگونی بشار دارد.

دکتر صدر: ارتباطی با جریان انحرافی ندارم
شهاب‌الدین صدر از نمایندگان سابق مجلس که در انتخابات مجلس گذشته نتوانست نظر مثبت شورای نگهبان را برای تایید صلاحیت خویش به دست آورد طی بیانیه‌ای به خبرگزاری فارس درباره «نزدیکی به جریان انحرافی»، «دوستی با اسفندیار رحیم‌مشایی»، «نماینده جریان انحرافی در جامعه پزشکی» و«مهره مشایی» واکنش نشان داد. بر اساس آنچه این خبرگزاری منتشر کرد،صدر ‌درباره خبر نزدیکی‌اش به جریان انحرافی گفت: اینجانب حتی به اندازه یک ارزن، ارزشی برای جریان منحط انحرافی قائل نیستم که بخواهم حتی لحظه‌ای به آن فکر نمایم. وی گفت: لازم است بدانید حتی یک بار در طی این سال‌ها جلسه‌ای با ایشان نداشته‌ام و حتی تماس و صحبت تلفنی هم با وی نداشته‌ام. صدر همچنین درباره اتهام نزدیکی به رئیس‌جمهور گفت: همیشه اینجانب با افراط و تفریط در مورد ایشان مخالفت کرده‌ام و افراط عده ای از طرفداران و اطرافیان ایشان که وی را «معجزه هزاره سوم » نامیدند را خطا می‌دانم و دشمنی و کینه توزی عده‌ای با ایشان را نیز به مصلحت کشور نمی‌دانم.

وزیر کشور نقشی ندارد
مهر: عوض حیدرپور، نماینده مجلس با اعلام اینکه به گفته وزیر کشور در جلسه این کمیسیون، تغییر استانداران ادامه خواهد یافت، گفت: زمانی رسیدگی مجلس به تغییرات استانداران اهمیت پیدا می‌کند که وزیر کشور عنوان می‌کند، من نقشی در این جا‌به‌جایی‌ها ندارم.

هاشمی: اتهاماتم «مزخرف» است
تسنیم:سیدمحمودعلیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا مهدی هاشمی اتهامات خود از جمله، اخلال در نظام اقتصادی، جاسوسی، انتقال اطلاعات حساس به بیگانگان و فساد در قراردادهای بزرگ را پذیرفته است یا خیر تأکید کرد: مهدی هاشمی هیچ‌کدام از این اتهامات را نپذیرفته و همه آنها را «مزخرف» می‌داند. مهدی هاشمی هیچ‌کدام از این اتهامات را قبول ندارد.

دیدار انتخاباتی کاندیدای مطرح با مداحان
یکی از شخصیت های مطرح کشور که چند وقتی است با حضور در جلسات و جمع های مختلف در استان ها در حال ارزیابی زمینه های حضور خود در انتخابات آتی می باشد اخیرا جلسات متعددی را با مداحان نامی کشور جهت جلب نظر انان و حمایت از کاندیداتوری ایشان ترتیب داده است.
در آخرین جلسه یکی از مداحان تهرانی با انتقاد از مواضع این کاندیدا در وقایع سال 88 گلایه های فراوانی را نسبت به وی ابراز داشته است.

خواننده ی مورد پسند روحانی اصلاح طلب!
یک عضو مجمع غیرقانونی محققین و مدرسین حوزه که در فتنه سال 88 نیز نقش آفرینی بسیاری در آشوب های خیابانی داشته است در فیس بوک شکیلا خواننده مستهجن زن و همچنین شجریان را مورد پسند صفحه شخصی خود قرار داده است.

مشکل احمدی نژاد از نظر علی مطهری
تابناک:علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی نوشت:سخنان آقای احمدی نژاد در همایش ملی جایگاه قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، نشان داد که مشکل اصلی وی و ریشه بسیاری از اختلافات میان قوای سه گانه، نوع برداشتی است که رئیس جمهور از برخی اصول قانون اساسی دارد.

تکذیب ستاره دار شدن دانشجویان منتقد
مهر:حسین شمسیان مدیر کل حقوقی سازمان امور دانشجویان، با تکذیب ستاره‌دار شدن دانشجویان منتقد، اعلام کرد که 
در حال حاضر حتی یک دانشجوی ستاره دار نداریم.

تظاهرات شیعیان بحرین علیه نخست‌وزیر
هزاران نفر از شیعیان بحرین روز جمعه با تظاهرات در روستای «المقشع» در دو کیلومتری منامه، پایتخت این کشور برکناری خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست‌وزیر بحرین را از سمتش خواستار شدند. به گزارش الجزیره، نخست‌وزیر بحرین از سال 1974 قدرت را در این کشور حاشیه خلیج‌فارس بر عهده دارد. شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین‌ هم گفت: نمی‌خواهیم کسی برای ما و دولت ما تصمیم‌گیری کند. ما می‌خواهیم که سمت نخست‌وزیری بحرین به کسی تعلق یابد که خدمت‌گزار ملت بحرین است.

تظاهرات اسرائیلی‌ها علیه اشغالگری
پایگاه خبری الیوم السابع گزارش شده است، حدود پنج هزار اسرائیلی روز جمعه تظاهرات گسترده‌ای را در مرکز تل‌آویو برگزار کردند و با سر دادن شعارها و حمل پرچم‌ها و دست نوشته‌هایی که روی برخی از آنها جمله «به اشغالگری پایان دهید، بشر مخالف دشمنی است و از دموکراسی دست نخواهیم کشید» خواهان حمایت بیشتر از حقوق کارگران، زنان و آوارگان فلسطینی مقیم در اراضی اشغالی شدند.

واکنش شدید چین به موضع آمریکا
وزارت امور خارجه چین طی اظهارات شدیداللحن کم‌سابقه‌ای از آمریکا به سبب اظهارنظر در رابطه با اوضاع حقوق بشر در تبت انتقاد کرده و گفت که درخصوص این اظهارات نفرت انگیز شکایت دیپلماتیک رسمی ارائه کرده است. به گزارش گاردین، ماریا اوترو، مسئول تبت‌نشینان گفته بود: خودسوزی‌ها به دلیل کنترل‌ و سیاست‌های سختگیرانه چین تشدید شده‌اند. هونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: مسئله تبت ربطی به‌حقوق بشر، نژاد یا مذهب ندارد.

استقبال روس‌ها از« مسأله حجاب»
تسنیم:در اقدامی جالب ویرایش جدید ترجمه روسی کتاب مسأله حجاب اثر شهید مطهری از سوی بنیاد مطالعات اسلامی در مسکو چاپ و منتشر شد.«مسأله حجاب» از روز نخست نمایشگاه نان فیکشن (non/fiction 2012)مسکو، در غرفه بنیاد مطالعات اسلامی عرضه گردید و با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شد.

فیلم زیرزمینی کارگردان ممنوع ازکار!
جهان:مراحل ساخت فیلم جدید جعفر پناهی کارگردان ممنوع ازکار درحال اتمام است.براساس شنیده ها این فیلم داستانی – مستند در خارج از تهران فیلمبرداری شده و بازیگر نقش نخست آن یکی از کارگردانان مطرح سینماست.

بازداشت مدیرکل سیاسی یک استانداری
فاطر:یک فرد مطلع از بازداشت مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد.

مشایی پدر معنوی شد!
مهر:منوچهر جهانیان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی مشایی را پدر معنوی سازمان میراث فرهنگی دانست.

خرم: اصلاح‌طلبان آماده‌اند
عصر ایران:احمد خرم وزیر راه دولت هشتم گفت: اگر مردم احساس کنند که نامزدها در فضای رقابتی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند،اصلاح طلبان حتماً پای صندوقهای رای حاضر خواهند شد.

اصلاح قانون انتخابات لزومی نداشت
ایسنا: علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران با بیان اینکه من مخالف تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات هستم، گفت: به نظر من در شرایط فعلی طرح اصلاح قانون انتخابات هیچ لزومی نداشت.

واکنش آقای وزیر به درخواست استعفایش
جهان:حمید رضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به سوالی در خصوص درخواست استعفایش توسط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل حادثه آتش سوزی اخیر یک دبستان دخترانه با خنده گفت: خبرنگاران چی؟ خبرنگاران را برکنار کنیم یا نه؟

دستور سیدحسن نصرا... به شبکه المنار
قدس آنلاین: سیدحسن نصرا... 
دبیرکل حزب ا... لبنان طی حکمی از مسوولین شبکه خبری المنار خواسته تا در برنامه های خود از شخصیتهایی که در موضعگیری های خود جنبش حماس را بویژه پس از پیروزی
 اخیر غزه مورد انتقاد قرار می دهد، دعوت نکنند.

رونمایی از نامزدهای احتمالی!
خبرآنلاین: برنامه خبری «صرفا جهت اطلاع» با انتشار گوشه هایی از سخنرانی فرهاد دانشجو، اظهارات وی را انتخاباتی دانست.

بازداشت عوامل‌شیطان‌پرستی درشمال
ندای انقلاب:بعضی از عوامل فرقه های شیطان پرستی در غرب مازندران توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شدند.

آلمان‌ ‌ به‌ ایران‌ خسارت می دهد
الف:منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از فقدان رویارویی کارکنان سفارت ایران در برلین با اشرار متجاوز، گفت: آلمان خسارت های وارده به سفارت ایران را پرداخت می کند.

ارشاد: مجوزی صادر نکردیم
جوان‌آنلاین :سرپرست اداره کل نظارت و ارزشیابی اعلام کرد که هیچ پروانه‌ای برای ساخت فیلم جدید جعفر پناهی صادر نکرده است.

دعایی: خاتمی عاقل است، نامزد نمی‌شود
شنیده شد که نماینده سابق مجلس گفت: سیدمحمد خاتمی شخص عاقلی است. محمود دعایی در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله انواری که در مسجد نور برگزار شد، در گفت‌وگو با «خبرگزاری دانشجو» اظهار کرد: خاتمی شخص عاقلی است و در عرصه انتخابات حضور پیدا نخواهد کرد. مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در خصوص دیدارهای اصلاح‌طلبان با چهره‌های مختلف تصریح کرد: بنده هیچ ارتباطی و اطلاعی در خصوص این دیدارها ندارم.

آزادی یکی از ایرانیان ربوده‌شده در سوریه
شنیده شد که یکی از ربوده‌شدگان ایرانی در سوریه آزاد شد. آریا به نقل از العالم نوشت؛ فرد آزادشده یکی از 48 نفری است که در نیمه مردادماه گذشته در سفر زیارتی شخصی به سوریه، هنگام بازگشت به فرودگاه دمشق توسط گروه‌های مسلح مخالف نظام سوریه ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند. فرد آزادشده، مجید عادلی نام دارد و کارمند رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بوده که چندی پیش در «حی المشتل» در منطقه سیده زینب(ع) ربوده شده بود و طی عملیات اخیر ارتش سوریه در منطقه ریف دمشق از اسارت تروریست‌های مسلح آزاد شد.

امام جماعت نهاد ریاست‌جمهوری روحانی کاروان آشپزخانه حج
شنیده شد که حجت‌الاسلام دکتر رسول جعفریان در سفرنامه حج خود که بخش‌هایی از آن تاکنون در خبرآنلاین منتشر شده است، به بیان خاطرات و نکات مختلفی از آنچه در این سفر معنوی گذشته، پرداخته است. خبرآنلاین نوشت جعفریان در قسمتی از سفرنامه‌اش به حضور حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر، از روحانیون نزدیک به رحیم مشایی در کاروان حج امسال اشاره کرده و می‌نویسد: شنیدم که آقای عباس امیری‌فر از طرف سازمان حج و نه بعثه رهبری، به‌عنوان روحانی کاروان آشپزخانه فرستاده شده است. ارسال روحانی طبق قاعده و قانون مربوط به امور روحانیون بعثه است اما این بار سازمان حج، اقدام به این کار کرده است.

هزینه هنگفت تعطیلات دو نفره در ماه
شنیده شد که گروهی از مدیران سابق ناسا با تأسیس یک شرکت خصوصی قصد دارند برنامه سفر به ماه را با هزینه سرسام‌آور 5/1 میلیارد دلار تا یک دهه آینده راه‌اندازی کنند. مشرق نوشت با خارج شدن برنامه سفر مجدد به ماه از دستور کار ناسا و پس از موفقیت شرکت خصوصی اسپیس X در پرتاب نخستین کپسول باری به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، شرکت‌های خصوصی مختلفی برای حضور در این حوزه و اعزام مسافر و گردشگر به ماه اعلام آمادگی کرده‌اند. «آلن استرن» از مدیران سابق ناسا و مدیر شرکت تازه تأسیس Golden Spike هدف از این طرح را کمک به کشورهای علاقه‌مند سفر به ماه از جمله کره جنوبی، ژاپن و آفریقای جنوبی عنوان می‌کند.

تعیین تکلیف پرونده مشایی تا پایان سال
شنیده شد که نماینده اردبیل در مجلس، با اشاره به بررسی پرونده اختلال در بازار ارز و سکه در کمیسیون اصل 90 گفت: درطول 2 ماه، کارشناسان حوزه‌های بانکی، اقتصادی و حقوقی گزارش جامعی را با استفاده از نظر همه کارشناسان و گزارش نهادهای امنیتی و نظارتی،‌ تهیه کرده که امیدواریم در به نتیجه رساندن این پرونده راهگشا باشد. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ مصطفی افضلی‌فرد درخصوص پرونده مشایی، خاطرنشان کرد: پرونده رحیم‌مشایی در مجلس هشتم به کمیسیون اصل 90 ارائه شده که در مجلس نهم به آن رسیدگی خواهد شد و تا پایان امسال بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

کارتر حملات‌ پهپادهای ‌آمریکا را محکوم‌ کرد
شنیده شد که کارتر در مصاحبه با شبکه خبری «راشا تودی» روسیه گفت: «من شخصا فکر می‌کنم با حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تروریست‌های بالقوه‌ای که گناهکار بودن آنها اثبات نشده یا حتی برای اثبات آن تلاش نشده است، بیشتر به ضرر خود عمل می‌کنیم تا به سود خود.» صراط نوشت؛ وی افزود: «اما در این میان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین همچنین موجب کشتن زنان و کودکان و حتی برخی هنگام در جشن‌های عروسی می‌شود... از این‌رو، باید در صدد اصلاح این موضوع باشیم.»

تندر 90 تهدید به توقف شد
شنیده شد که به‌زودی و با توجه به نبود ایربگ باید منتظر توقف خط تولید خودرو تندر90 در دو شرکت ایران خودرو و پارس‌خودرو بود. صراط نوشت؛ این‌طور که از شواهد پیداست و با توجه به اطلاعاتی که از خطوط تولید خودروسازان به گوش می‌رسد خط تولید محصول تندر90 در هر دو شرکت خودروسازی با مشکل تامین ایربگ مواجه شده است.
براساس این گزارش، درحال حاضر تولیدکنندگان داخلی کیسه هوای خودرو پاسخ گوی نیاز خودروسازان نیستند و خودروساز نیز برای واردات این محصول نیازمند تخصیص ارز مبادله‌ای است که به آن تعلق نمی‌گیرد! از طرف دیگر با توجه به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده است که خودروساز حق ندارد خودرو بدون ایربگ تولید و عرضه کند باید به‌زودی شاهد توقف تولید محصول تندر90 به دلیل نبود ایربگ باشیم.

سعیدی‌کیا کاندیدای جدید ریاست‌جمهوری
شنیده شد که محمد سعیدی‌کیا که خود را برای رقابت‌های انتخاباتی آماده می‌کند در هفته گذشته سفری انتخاباتی به استان‌های قزوین و زنجان داشته و با شخصیت‌های مذهبی، سیاسی و نخبگان این استان‌ها دیدارهایی را انجام داده است. صراط نوشت؛ وی پیش از این به استان‌های قم، گیلان، مازندران و گلستان سفر کرده بود.

شگرد جدید کاندیدای انتخابات
مشرق نوشت: یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری با تحلیل اینکه در دوره آینده کاندیدای آذری زبان نداریم سفرهای متعددی را به مناطق آذری نشین کلید زده است. وی در آذربایجان غربی با خانواده چند تن از سرداران شهید دیدار داشته است.

کنایه‌های تلویزیون به انتصابات اخیر
- برنامه صبحگاهی شبکه 3 سیما که از هفته پیش با اجرای علی ضیاء روی آنتن رفته است دیروز به بهانه‌های مختلفی به علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی طعنه زد.به گزارش خبرآنلاین،در این برنامه که به تصدی سمت جدید وزارت ارتباطات توسط نیکزاد انتقاد می‌شد، مجری برنامه به احتمال قریب الوقوع بودن استعفای کفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال اشاره کرد و با لحنی طنزآلود گفت: جای نگرانی نیست چون آقای نیکزاد به این سمت منصوب می‌شود!علی ضیاء همچنین به درخواست کناره گیری نمایندگان و رسانه از وزیر آموزش و پرورش پرداخت و افزود: در صورت استعغای حاجی بابایی، نیکزاد وزیر آموزش وپرورش هم خواهد شد.
این مجری تلویزیون در بخش دیگری از سخنان خود گفت حتی می‌توان همه دولت را منحل کرد و کارها را به نیکزاد سپرد! علی ضیاء در پایان برنامه با اشاره به سخنان وی علیه نیکزاد گفت: اگر دیدید فردا من مجری این برنامه نیستم تعجب نکنید چون آقای نیکزاد هست و می‌تواند برنامه را اجرا کند.

خرید پادگان اشرف توسط انگلیس
یک شرکت انگلیسی که از زیر مجموعه های وزارت خارجه انگلیس است اقدام به خرید اموال منقول پادگان اشرف به مبلغ 25 میلیون دلار نموده است. همچنین پیشنهاد خرید زمین پادگان اشرف به مبلغ 500 میلیون دلار را به دولت عراق داده است. این شرکت اعلام کرده 60 درصد عواید این معامله را به گروهک منافقین خواهد داد.

اعتراضات علیه خوئینی ها بالا گرفته است
در جبهه دوم خرداد اعتراضات نسبت به مواضع موسوی خوئینی ها اوج گرفته است. معترضان معتقدند خوئینی ها دارای مشکل شخصی با رهبری نظام است و می خواهد جریان اصلاحات را قربانی اختلاف شخصی خود نماید.

3700 ایرانی در زندان های خارج از کشور
گفته می شود 3700 ایرانی در زندان های خارج از کشور به‌سر  می برند. همچنین تعداد 6645 زندانی خارجی در زندان های ایران به‌سر می برند که از این تعداد 4500 نفر آنها تبعه افغانستان هستند.

نقش پیامبر اسلام در زندگی مهاجم مسیحی منچستریونایتد
مهاجم منچستر یونایتد می‌گوید پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) تاثیر گذارترین شخص در زندگی او بوده است.
خاویر هرناندز ملقب به چیچاریتو در این مدتی که در ترکیب منچستر یونایتد به میدان رفته نمایش بسیار خوبی داشته و از بازیکنان تاثیر گذار این تیم بوده است. او در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر انگلیس اگر چه در اکثر بازیها به عنوان یار جانشین به میدان رفته اما با شش گل زده بعد از فان پرسی بهترین گلزن شیاطین سرخ به شمار می آید.در هفته های اخیر خبرهای درباه مسلمان بودن این بازیکن مکزیکی در رسانه های مطرح شد که خود چیچاریتو این اخبار را شایعه دانست با این حال نبی گرامی اسلام حضرت محمد(ص) را تاثیر گذارترین شخص در زندگی خود دانست.این مهاجم مکزیکی در گفتگویی که با شبکه CNN داشت گفت: من مسلمان نیستم اما باید اعتراف کنم که محمد(ص) تاثیر گذارترین شخص در زندگی من بوده است.چیچاریتو در مکزیک از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است چنانکه یک روزنامه مکزیکی چند روز پیش اعلام کرد که وقتی این مهاجم در ترکیب منچستر یونایتد به میدان می رود میزان جرم و جنایت در مکزیک کاهش می یابد چرا که حتی افراد بزهکار و جنایتکار به هنگام حضور او در میدان در پای گیرندها می مانند و غرق در تماشای نمایش بازیکن محبوب خود می شوند.

نراقی به صفت ضد انقلاب افتخار می‌کرد!
دکتر حسام‌الدین آشنا عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در یادداشتی به تحلیل از روزگار و شخصیت احسان نراقی پرداخت و او رانظریه‌پردازی عمل‌گرا و فعالی سیاسی در عرصه آکادمیسین‌ها» معرفی نمود.
این استاد علوم ارتباطات در این یادداشت که به صورت غیر رسمی‌اش در صفحه شخصی یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته بود به انتقادهای جالبی از نوع رفتار جریانات فکری و فرهنگی ایرانی با احسان نراقی پرداخته و تحلیلی چند بعدی از او ارایه کرد. تحلیلی که بر خلاف خواستگاه و محل رشد علمی دکتر آشنا مواضعی متفاوت ارزیابی می‌شود.

امریکا توطئه ایران را خنثی کرد!
سایت صدای امریکا (VOA) خبر داد: «یک تبعه ایرانی و یک شهروند امریکایی ایرانی تبار به اتهام توطئه برای ارسال قطعات هلیکوپتر و هواپیما به ایران و نقض تحریم ها گناهکار شناخته شدند.»
خبرگزاری اسوشیتدپرس در این باره گزارش می دهد: «این دو مرد خلبان یک شرکت هواپیمایی بوده اند و به دلیل نقض تحریم های اقتصادی ایالات متحده علیه ایران و توطئه برای ارسال قطعات یدکی هواپیما و هلیکوپتر به شرکت هواپیمایی مسافربری دولتی ایران گناهکار شناخته شده اند.»
این منبع افزود: «حمید آصفی شهروند ایرانی ٦٨ ساله و بهزاد (تونی) کریمیان شهروند ایالات متحده مقیم لوئیزیانا، دو متهم پرونده هستند. آقای آصفی افسر ارشد شرکت ایرانی "آستر" است که در ایران و انگلیس شعبه دارد. آقای کریمیان نیز گذرنامه ایرانی معتبر دارد و خلبان شرکت هواپیمایی خطوط هوایی "مسابا" مستقر در مینیاپولیس است. این دو ایرانی تبار در اوایل سال جاری بازداشت شدند و دادگاه امریکا هردو را گناهکار شناخت. بر اساس قانون ایالات متحده، احتمال دارد هریک از متهمان به ٤٠ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی ٥٠٠ هزار دلاری محکوم شوند.»

جذب نیرو در پارتی مختلط
رفتار غیر متعارف برخی خبرنگاران اصلاح طلب در شبکه‌های اجتماعی چنان زننده و تاسف بار می‌شود که سوالهای بسیاری در میان کاربران ایجاد می‌کند‌. این رفتارهای غیر اسلامی با استقبال رسانه‌های ضد انقلاب مواجه است.
طیفی از نویسندگان اصلاح طلب که در فتنه 88 فعال بوده‌اند‌، در قالبی دیگر در نقش عوامل جریان ضد فرهنگی غرب به دنبال تئوری‌های باطل این جریان عمل می‌کنند. رفتار سازمان دهی شده این افراد که با تبلیغ و پیگیری اهداف ضد فرهنگی عملا به مهره‌های عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده‌اند، به طور کامل خوراک ضد تبلیغی علیه نظام برای رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فراهم می‌آورد .

تدارک آقای مدیرعامل برای کاندیداتوری
گفته می‌شود یکی از مدیران عامل یکی از باشگاه‌های سرشناس کشور به تازگی جلسات محرمانه‌ای را در مجموعه کاری خود برگزار کرده است تا به اطلاع دوستان و همراهانش برساند که علت اصلی حضورش در حوزه ورزش چیست؟
منابع خبری نزدیک به این باشگاه ورزشی اعلام کردند آقای مدیرعامل در نشست‌های زنجیره‌ای خود با نزدیکانش اعلام کرده است از هم اکنون باید مقدمات حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فراهم شود چون اگر این کار با تاخیر انجام شود ممکن است فرصت طلایی موجود از بین برود!
گفته می‌شود آقای مدیرعامل در نشست چند شب پیش خود در محل کارش به دوستانش اعلام کرده است در انتخابات سال آینده شرکت می کنم و تا آخرین لحظه برای پیروزی با حریفانم مبارزه خواهم کرد،باور کنید وارد فضای انتخابات شوم به نفع هیچ کاندیدایی کنار نخواهم رفت مگر این که فردی قوی تر از خود ببینم که در حال حاضر هیچ گزینه ای قوی تر از خود نمی‌بینیم.

اولین زنی که بخاطر آرایش زیاد مرد
”ماریا گانیگ” یکی از موفق ترین هنرپیشه های قرن 18 محسوب می شود. گفته شده است او به دلیل مسمومیت ناشی از موادی که برای جوانی پوستش به کار می برده مرده است.
افراد دیگری چون الیزابت اول و وکتی فیشر هنرپیشه معروف هم به دلیل مشابهی مرده اند؛ اما این زن اولین قربانی زیبایی است که در سال 1760 و در سن 27 سالگی درگذشته است.
گفته شده است مواد آرایشی که او به عنوان جوان کننده پوست صورت از آن استفاده می کرده شامل کربنات و هیدروکسید بوده است که در ترکیب با رطوبت پوست نوعی اسید ایجاد نموده و این اسید به مرور زمان باعث نابودی پوست وی و در نهایت باعث مسموم شدن خونش و مرگ او شده است.

 قتل کمک داور به دست 3 فوتبالیست!
فوتبالیست لیگ برتری به 4 ماه حبس محکوم شد
کیوان امرایی به دلیل درگیری که در سال گذشته میان او و یکی از طرفداران مس به وجود آمد، طبق حکم دادگاه به 4 ماه حبس محکوم شده است.
این در حالی است که باشگاه مس کرمان در تلاش است تا رضایت شاکی را جلب کند اما تا به امروز در این مساله توفیقی پیدا نکرده است.
امرایی به همین دلیل بازی مس مقابل صبا را از دست داد. وی در این باره گفت: «من توضیحات لازم درباره این اتفاق را به قاضی محترم ارائه کردم و توضیحات لازم را ارائه دادم. در حال حاضر هم نمی توانم حرف بیشتری بزنم و فقط امیدوارم این مشکل رفع شود و بتوانم دوباره در خدمت تیم مس باشم.»
وی افزود: «واقعا از این شرایط متاسف و ناراحت هستم. من روند خوبی را پیش گرفته بودم و دوست داشتم به تیم ملی بازگردم اما این اتاق همه چیز را خراب کرد.»

گاف عجیب پزشکان آمریکایی
یک زن آمریکایی اهل ایالت آریزونا از مرگ جان سالم به در برد. او تصور می کرد آبریزش بینی اش ناشی از آلرژی بوده اما در واقع این مایعی بوده که از مغزش نشت می کرده است!
او به ای بی سی گفت که «آب از بینی من حتی به صورت قطره ای هم بیرون نمی ریخت، بلکه جاری بود». «اگر من پایین را نگاه می کردم یا خم می شدم، آب به معنای واقعی از سمت چپ بینی ام بیرون می ریخت. من هیچ کنترلی روی آن نداشتم.»
برای چهار ماه، پزشک ها خیلی راحت به آندرا آراگون 35 ساله می گفتند به آلرژی شدید مبتلا شده است. اما یک روز وقتی او داشت با یک دستمال کاغذی چپانده شده در بینی اش راه می رفت، به یک مرکز اورژانس مراجعه کرد.
پزشکان به صورت حیرت زده در این مرکز به آراگون گفتند، مایع بدون مزه ای که از بینی اش می ریزد در واقع نشت مایع مغزی نخاعی او است.

کشف برکه شراب در عربستان
هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان اخیرا بزرگترین محل ساخت مشروبات الکی و شراب در این کشور و حتی جهان را کشف کرد.
"عوض الاسمری"، سخنگوی رسمی هیات امر به معروف و نهی از منکر استان "عسیر" عربستان گفت: این هیات که برای مبارزه میدانی به مناطق دور افتاده شهر "خمیس مشیط" در استان عسیر اعزام شده بودند این برکه شرابی را کشف کردند.
وی در ادامه افزود: در کنار این برکه 570 قوطی شراب آماده فروش نیز کشف شد.

پروژه تخریب رقبای خاتمی در جبهه اصلاحات
تیمی از اعضای مجمع روحانیون ماموریت یافته اند تا با کاندیداهای جبهه اصلاحات از جمله محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، مهر علیزاده، کواکبیان و اسحاق جهانگیری دیدار و مذاکره داشته و آنها را از کاندیداتوری منصرف نمایند. مجمع روحانیون بصورت چراغ خاموش تلاش می کند محمد خاتمی را به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نماید.

برنامه شبکه بی‌بی‌سی برای هنرمندان داخلی
شبکه بی بی سی در صدد است شبکه ای از هنرمندان را در داخل کشور ساماندهی کند تا در برهه هایی چون انتخابات آنها را به میدان آورد.
مسوولان این شبکه اخیرا قراردادی به مبلغ 150 میلیون با یک پیکر تراش داخل کشور به نام ع... منعقد کرده اند تا وی تندیسی از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور را برای آنان بسازد.

سایه فتنه گران بر سر آوار زلزله زدگان
اخیراً تعدادی از ورشکستگان سیاسی اصلاح‌طلب که پس از افتضاح فتنه 88 به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا بار دیگر بدون توجه به آن « جرم بزرگ » به بازسازی پایگاه مردمی خود اقدام کنند، تصمیم گرفته‌اند‌ با ایجاد یک کمپین به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی بروند.
در این اقدام نمایشی که چهار ماه پس از حادثه غم‌انگیز زلزله آذربایجان قرار بود صورت گیرد، عده‌ای از افراطیون اصلاح‌طلب با محوریت محمدرضا خاتمی قصد داشتند به بهانه همدردی با زلزله‌زدگان به آذربایجان سفر و با لباس یکدست سفید در مناطق زلزله زده حضور پیدا کنند و به سخنرانی ‌ بپردازند که با اطلاع مسئولان از اقدام سیاسی و نمایشی آنها جلوگیری شد.

دستور ترور خالد مشعل صادر شد
شائول موفاز وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی خواستار ترور خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس شد.
شائول موفاز نماینده مجلس و رئیس حزب کادیمای صهیونیستها گفت: از اینکه مشعل را در سفرش به غزه نکشته ایم متاسفم خالد مشعل در نخستین سفرش به غزه، دیروز در جشن پیروزی مقاومت گفت: فلسطینیها حتی از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی نخواهندکرد. سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی هم از سفر مشعل به غزه ابراز نگرانی کرد. این درحالی است که گروههای فلسطینی از جمله جنبش فتح، با استقبال از سخنان رئیس دفتر سیاسی حماس، برگفتگوی ملی بین فلسطینیها برای رسیدن به اهداف مقاومت و آزادی کامل فلسطین تاکیدکردند.

اعلام وضعیت فوق العاده در بلژیک پیش از انتشار فیلم توهین آمیز دیگر در مورد پیامبر
وزارت کشور بلژیک با نزدیک شدن زمان پخش فیلمی توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) در این کشور، به حالت آماده باش در آمد قرار است این فیلم که توسط یک تبعه پاکستانی مقیم اسپانیا تهیه شده، هفته آینده از طریق اینترنت منتشر شود
کاگردان این فیلم گفته است که در تهیه آن از فیلم توهین آمیزی که اخیرا در آمریکا تهیه شده بود الهام گرفته است.
این تبعه پاکستانی قبل از تولید این فیلم نیز سایتی را برای انتشار مطالب توهین علیه اسلام ایجاد کرده است.
وزیر کشور بلژیک گفته است که اعلام وضعیت فوق العاده فقط برای پیشگیری است

اخبار کوتاه
*  به‌دنبال بیانیه جبهه منحله مشارکت و صحبت‌های تند موسوی خوئینی‌ها، جمعی از عناصر فتنه‌گر شهر اصفهان قصد دارند به‌زودی در تهران برای انجام بخشی از فعالیت‌های خود، تجمعی سیاسی برگزار کنند. این گروه که در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی دارند؛ در حال تدارک مقدمات برگزاری این نشست و حضور فتنه‌گران اصفهان در تهران هستند. بر اساس همین اخبار، هدف این گروه، انجام تحرکات جدید در انتخابات پیش رو است.
   *  بر اساس اخبار دریافتی، مجمع روحانیون در جلسه خصوصی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری به این تحلیل رسیده‌اند که بهترین برخورد با انتخابات، نامزدی خاتمی است؛ اما موسوی خوئینی‌ها به‌شدت با این نظر مخالفت می‌کند و می‌گوید که ما باید به تبعات تصمیم توجه کنیم، چراکه اگر آقای خاتمی رد صلاحیت شود، آن‌ها چه خواهند کرد؟ می‌ایستند و اعتراض می‌کنند؟ اگر چنین کنند، یعنی با حکومت درگیر شده‌اند. بدین ترتیب فضا را رادیکال می‌کنند. اما قطعاً چنین نخواهیم کرد و مجبوریم سکوت کنیم. بدین‌ترتیب آبروی خودمان می‌رود.
   *  سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در واکنش به بیانیه قیم‌مآبانه حزب منحله مشارکت درباره تحریم انتخابات و ترور شخصیت اصلاح‌طلبان طرفدار حضور در انتخابات، این حزب را مسئول گرفتاری‌های فعلی جبهه اصلاحات عنوان کرد. «مجید محتشمی» که با سایت ضدانقلاب روز آنلاین مصاحبه کرده، گفته است: جبهه اصلاح‌طلبان بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی و با قوت در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم شرکت خواهد کرد و همه اصلاح‌طلبان را هم دعوت می‌کنیم که در انتخابات حضور داشته باشند. وی ادامه داده است که در طول ۱۰ انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، برگزاری انتخابات به اعتقاد ما، انتخابات سالم و آزادی بوده است.
   *  هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، در اعتراض به خفقان و تضییع حقوق انسانی خود در خیابان‌های تل‌آویو راهپیمایی کردند. تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پوسترهایی، رژیم صهیونیستی را به «پایان دادن به نژادپرستی» فراخواندند. شعارهای معترضان حاکی از هشداری به سردمداران رژیم صهیونیستی بود مبنی بر اینکه: «همه انقلاب‌ها از اینجا شروع می‌شود.»
   *  یک فایل صوتی بیست دقیقه‌ای در فضای اینترنت منتشر شد که مکالمه محرمانه دوسال پیش نیک‌آهنگ کوثر، ضدانقلاب خارج‌نشین و مهدی هاشمی را در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۱۰ افشا می‌کند. در این فایل منسوب به مهدی هاشمی، وی به نکاتی درباره نگاهش به سیاست داخلی ایران، وضعیت بعد از انتخابات ۸۸ و درگیری‌ها و موضع‌گیری‌های پدر وی و خودش اشاره می‌کند. نیک‌آهنگ کوثر مدیر سایت ضدانقلابی خودنویس نیز در بخشی از این فایل صدای منتسب به این دو، با تأکید بر اینکه این گفت‌وگو خصوصی است، سؤال‌هایی از وی می‌کند که قابل تأمل و توجه است.
   *  «مجید عادلی» کارمند رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که چندی پیش در «حی‌المشتل» در منطقه سیده زینب(ع) ربوده شده بود، طی عملیات اخیر ارتش سوریه در منطقه ریف دمشق از اسارت تروریست‌های مسلح آزاد شد.
   *  مروری بر عملکرد میرحسن موسوی - رئیس دفتر جدید احمدی‌نژاد - نشان می‌دهد او از جمله نیروهای خاص دولت است که نقش مستقیمی در جابه‌جایی مدیران اقتصادی دولت را عهده‌دار بوده است. وی سابقه کاری در شرکت سایپایدک در دولت خاتمی را هم دارد؛ اما اینکه چطور یک حامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ریاست دفتر احمدی‌نژاد رسیده است، جای سؤال دارد؟!
   *  «رضا ربع‌پهلوی» با انتشار پیامی که آن را خطاب به ملت ایران – بخوانید پادوهای مزدبگیرش- داده، از آنان خواسته است تا در دو روز پیاپی با روشن کردن شمع در خیابان‌ها، اعتراض خود را نسبت به افرادی که به جرم اقدام علیه امنیت ملی و ایجاد ناامنی برای شهروندان ایرانی در زندان هستند، اعلام کنند. یکی از کاربران سایت صهیونیستی بالاترین با انتقاد از این افاضات ملوکانه گفت: «دفعه دیگه که شورای هماهنگی‌ راه سبز امید فراخوان تظاهرات سکوت داد و خواستین این شورا رو بدون توجه به جو امنیتی و خطرات به باد حمله و انتقاد بگیرین که چرا گفته «سکوت»، فراخوان «شمع‌های روشن» رضا[ربع] پهلوی رو یادتون بیاد.»!
   *  مشاور حقوقی استاندار تهران از تشکیل پرونده و دستگیری چهار عضو شوراهای اسلامی برخی از شهرستان‌های تهران خبر داد. «ولی‌الله داوریان» در پاسخ به اینکه گفته می‌شود چند نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان تهران سوءاستفاده مالی کرده‌اند، گفت: این خبر صحیح است. این افراد که چهار نفر هستند بیش از 400 میلیون تومان سوءاستفاده مالی کرده‌اند و پرونده آن‌ها در دادگاه مفتوح است.
   *  امیرفرشاد ابراهیمی» یکی از عاملان ماجرای معروف به «نوارسازان» که با همکاری «شیرین عبادی» و «الهه هیکس» در دوره اصلاحات رخ داد، این روزها به مهره‌ای سوخته برای جذب جاسوس برای سازمان‌های اطلاعاتی غربی بدل گشته است. وی که سال ۸۱ از کشور گریخت، اکنون با وعده‌هایی چون آموزش رایگان و حقوق و مزایای بالا به افراد در داخل کشور در شبکه جاسوسی فیس‌‌بوک، سعی در جذب نیروهای نفوذی در داخل کشور را دارد.
   *  احمد شهید» گزارشگر به‌اصطلاح حقوق بشر در امور ایران که گزارش‌های ادعایی‌اش در راستای سیاست‌های دولت‌های غربی طراحی می‌شوند، در نوع جمع‌آوری اطلاعات خود شیوه‌ای بسیار عجیب را دنبال می‌کند. در این راستا وی در جدیدترین دیدارش، با «پرویز خزاعی» از عناصر و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین، در دفتر حقوق بشر نروژ پای یک میز نشست. نکته جالب اینجاست که چطور گزارشگر حقوق بشری می‌تواند برای تهیه گزارش‌های خود به افرادی مراجعه کند که خود نقض‌کننده آشکار حقوق بشر و تروریست هستند.
   *  منابع آگاه از گفت‌وگوی تلفنی «احمد الاسیر» رهبر جریان سلفی لبنان، با نخست‌وزیر قطر پرده برداشتند، الاسیر در این گفت‌وگو از حمد‌بن‌جاسم خواسته تا به وی پول کافی برساند. الاسیر اعلام کرده که با اتمام مبالغ دریافتی قبلی، دیگر قادر به ادامه برگزاری تظاهرات علیه نظام سوریه و حزب‌الله، تبلیغ برای جنبش سلفی، پرداخت حقوق نگهبانان و افراد مسلح خود نیست. همچنین در این گفت‌وگو قرار شده تا حمد فعلاً از طریق حساب بانکی یک واسطه، مبلغ 300 هزار دلار برای الاسیر بفرستد و در مرحله بعد، مقدار پول بیشتری را با هدف تجهیز افراد به اسلحه و گسیل آن‌ها به سوریه ارسال کند.
   *  بانک «استاندارد چارترد» به‌دلیل نقض تحریم‌ها و ادامه همکاری با ایران در فصل سوم سال، تاکنون 340 میلیون دلار جریمه پرداخت کرده است. اداره خدمات مالی و مقام‌های ناظر بانکی نیویورک اعلام کردند که بانک استاندارد چارترد، روابط مالی با ایران را پنهان می‌کند و باوجود تحریم‌ها، به این روابط ادامه می‌دهد. رؤسای این بانک با وجود جریمه‌های اعمال شده، به اوضاع مناسب مالی آن تأکید کرده و بارها اعلام کرده‌اند که مایلند در بازارهای غرب آسیا(خاورمیانه) و هند سرمایه‌گذاری کنند.

https://shoma-weekly.ir/CtMYU1