گفته می‌شود که...

شرکت در مسابقه ضداسلامی / به‌دنبال مصادره نظر عسگراولادی در مورد فتنه ۸۸ بودند /لیست اموالم را به قوه قضائیه ارسال کرده‌ام/ خزانه خالی است اما همایش‌های میلیاردی به‌راه است!/ بازی جدید نمایندگان آمریکا/ یک عنصر فتنه ی دیگر در دولت یازدهم و ...

شرکت در مسابقه ضداسلامی

تیم ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران چندی پیش در اقدامی توجیه‌ناپذیر در یک بازی ضداسلامی در مسابقات آسیایی 2013 کره‌جنوبی شرکت کرد. در جریان بازی‌های رایانه‌ای آسیایی 2013 کره‌جنوبی، مسئولان وقت با اعزام گروهی به این بازی‌ها و سکوت در برابر اقدامات موهن و ضد اسلامی، در عمل با جسارت‌های صورت گرفته در این مسابقات علیه مقدسات اسلامی همراهی کردند!

در جریان این مسابقات و در یکی از بازی‌ها با عنوان «tekken tag tournament 2»، کف‌پوش یکی از صحنه‌ها با کف‌پوش حیاط مسجدالنبی شبیه‌سازی شده و اسم جلاله «الله» روی آن حک شده بود که جسارت آشکاری به مقدسات اسلامی محسوب می‌شد.این بازی رایانه‌ای که سرشار از محرک‌های جنسی است، از سابقه‌ای پانزده‌ساله برخوردار است و پیش از این نیز مورد اعتراض برخی کشورها قرار گرفته بود. با انتشار جهانی این بازی، مسلمانان بسیاری از سراسر دنیا پس از اعلان انزجار، اقدام به طرح شکایت از شرکت سازنده بازی کردند و خواستار مطالبه حقوق معنوی و اعاده حیثیت از مقدسات اسلامی شدند.

بدیهی است که چنین خطای فاحشی می‌تواند موجب ایجاد جو منفی در افکار عمومی جهان اسلام علیه ایران شود و جایگاه کشورمان را در میان جوامع اسلامی دچار خدشه جدی کند. این در حالی است که قطر و مالزی، از شرکت در این رشته خودداری کردند. ظاهراً برخی مسئولان ورزشی صرف شرکت در هر مسابقه بین‌المللی برایشان مهم‌تر از مقدسات دینی و منافع ملی است!

به‌دنبال مصادره نظر عسگراولادی در مورد فتنه ۸۸ بودند
به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش عده‌ای سودجو برای مصادره نظر عسگراولادی در مورد فتنه ۸۸ به نفع خود برخلاف نظر آنها گفت: «مرحوم عسگراولادی هیچ‌گاه با رهبری زاویه پیدا نکرد.باید بگوئیم مرحوم عسگراولادی فقط دغدغه شکاف اجتماعی در جامعه دینی را داشت و یک انسان انقلابی سیاستمدار که 64 سال پهنه عمر انقلابی‌اش بوده، حق دارد نگران جریان سیاسی و اجتماعی و دینی باشد و حق دارد با شخصیت سترگش اظهارنظر کند

تعبیر حضرت آیت‌ الله جوادی‌ آملی درباره تربت کربلا
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این‌که باید در محرم فضای جامعه را معطر به نام و ذکر سیدالشهداء (ع) کنیم، افزود: سجده بر تربت سیدالشهدا (ع) تمام حجاب‌ها را برطرف کرده و عبادت را بالا می‌برد.
حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس خارج تفسیر خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهارکرد: ماه محرم، ماه رحمت و برکت بوده و بهترین فرصت‌های تبلیغی برای ترویج فرهنگ حسینی است.
وی با بیان این‌که باید در محرم فضای جامعه را معطر به نام و ذکر سیدالشهداء (ع) کنیم، افزود: سجده بر تربت سیدالشهدا (ع) تمام حجاب‌ها را برطرف کرده و عبادت را بالا می‌برد.

یک عنصر فتنه ی دیگر در دولت یازدهم

در ادامه روند به کار گرفتن عناصر فتنه‌گر در دولت یازدهم، «کامبیز نوروزی» که در سال 88 از سوی دادگاه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اخلال در نظم عمومی محکوم شده بود، مشاور حقوقی رئیس سازمان سینمایی شده است! حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، چند روز پیش، نوروزی را به عنوان مشاور حقوقی خودش منصوب کرد.

تغییر نحوه واردات خودروهای اهدایی دولت به ورزشکاران
پس از وصول گزارش هایی مبنی بر رعایت نشدن برخی مقررات در واردات خودروهایی که با مصوبه هیئت دولت دهم برای تعدادی از ورزشکاران برتر کشور، با ابلاغ مصوبه ای که طی روزهای اخیر به دستگاههای مسئول در امر واردات کالا ابلاغ شده است، مقرر شده ضمن خودداری از هرگونه ترخیص مستقیم این خودروها که به خاطر مصوبه دولت سابق ثبت سفارش شده، اسناد این موضوع به صورت متمرکز تنها توسط یکی از مسئولان ارشد گمرک مورد بررسی قرار گرفته و سپس مراحل ترخیص انجام شود.

شهردار ترور شد

مهر: شهردار پیشین شهرهای انزلی و لاهیجان و عضو هیات‌مدیره شهر جدید پرند، در داخل خودرو خود با ضربات چاقو کشته شد. جسد میرشمس‌الدین پورباقری، عضو هیات‌مدیره شهر جدید پرند، در حالی که پشت فرمان خودرو‌اش با ضربات چاقو کشته شده بود، در یک محله شلوغ گرمدره کشف شده است. تحقیقات مقدماتی نشان داده که قاتل همراه مقتول در داخل خودرو نشسته بوده است.

اهانت به ایرانیان در تلویزیون صدای آمریکا

رسانه رسمی دولت آمریکا (VOA) در قالبی هدفمند و سریالی، اهانت به ایرانیان را در تلویزیون فارسی صدای آمریکا افزایش داده است. این شبکه در تازه‌ترین اقدام، صدای راهپیمایان ایرانی معترض به جنایات دولت آمریکا را با تصویر و صدای چارپایان تلفیق و پخش کرد!

بازی جدید نمایندگان آمریکا

نمایندگان آمریکایی اعلام کردند درپی تشدید تحریم‌های ایران قبل از شکل‌گیری هر توافقی هستند. به نوشته رویترز، آن‌ها می‌خواهند تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران تصویب کنند تا از امتیاز دادن زیاد واشنگتن به تهران درخلال تعامل هسته‌ای جلوگیری شود. «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنا، گفت: کمیته روابط خارجی، به سوی تحریم‌های بیشتر حرکت خواهد کرد تا در ادامه مذاکرات، فشار بر ایران را حفظ کند. آقای منندز حق غنی‌سازی داخلی ایران را نیز رد کرده و مدعی است هیچ حق بین‌المللی برای غنی‌سازی داخلی وجود ندارد و آمریکا نباید چنین حقی را برای ایران به رسمیت بشناسد.

«لیندزی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه و حامی افزایش تحریم‌ها نیز گفته است: به‌زودی طرحی جدید با چهار بخش از سوی هر دو حزب به کنگره معرفی می‌شود. وی افزود: نتیجه معقول در مذاکرات این است که ایران غنی‌سازی را متوقف، سانتریفیوژها را اسقاط و فعالیت رآکتور اراک را متوقف کند.رویترز با اشاره به کارشکنی قانون‌‌گذاران آمریکایی در برابر امیدهای به وجود آمده برای رسیدن به توافق هسته‌ای افزود: دیپلمات‌ها می‌گویند با وجود شکست دور اخیر مذاکرات که در سطح بالا با ایران برگزار شد، هنوز امکان دستیابی به توافق وجود دارد. این خبرگزاری نوشت: موضع قانون‌گذاران، تردید و بدبینی گسترده کنگره آمریکا نسبت به بهبود روابط ایران و قدرت‌های جهانی را منعکس می‌کند. این اظهارنظرها، همزمان با لابی جدید اسرائیل علیه پیشنهاد هسته‌ای تهران مطرح شده است.

خزانه خالی است اما همایش‌های میلیاردی به‌راه است!
در حالی که رئیس‌جمهور اظهار داشته که دولت را با خزانه خالی دریافت کرده و سایر دولتمردان از میراث بدهی ده‌ها هزار میلیاردی دولت دهم سخن می‌گویند، هزینه کردن میلیاردها تومان برای برگزاری همایش‌های مکرر از سوی دستگاه‌های دولتی، قدری عجیب به نظر می‌رسد. برگزاری همایش صندوق توسعه ملی در جزیره کیش و با حضور چند تن از اعضای دولت، مطمئناً هزینه‌ای صدها میلیونی به بیت‌المال تحمیل کرده است؛ در حالی که می‌شد این همایش را با هزینه کمتری در تهران برگزار کرد. هزینه این همایش‌ها در حالی به دستگاه‌های دولتی تحمیل شده که دولت یازدهم از تحویل خزانه خالی از سوی دولت دهم خبر می‌دهد. نکته جالب آنکه دولت یازدهم در مصوبه‌ای در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۲، سقف هزینه‌های پرداختی دستگاه‌های دولتی برای برگزاری سمینارها و کنگره‌های بین‌المللی را شش برابر افزایش داد و از ۲۵ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان رساند.

واکنش ناطق‌نوری برای رهبری جریان راست سنتی
حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه آیا پس از مرحوم عسگر‌اولادی شما رهبری جریان راست سنتی را برعهده خواهید گرفت،‌گفت: «خیر

شیوع قاچاق سلاح سرد در کشور

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که قاچاقچیان سلاح در برخی از نقاط کشور فعالیت خود را دوباره شروع کرده‌اند و در تلاشند تا سلاح وارد کشور کنند. این تحرکات در راستای درگیری‌ها و ترورهای اخیر در کشور ارزیابی می‌شود. بر اساس این گزارش یک میلیون‌و‌دویست هزار سلاح که در دست مردم بود جمع‌آوری و تحویل کمیسیون سلاح و مهمات شده است.

لیست اموالم را به قوه قضائیه ارسال کرده‌ام
مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری درباره اعلام لیست اموالش به قوه قضائیه به فارس گفت: این برای دومین بار است که لیست اموال خود را به قوه قضائیه ارسال می‌کنم، یک بار در زمانی که وزیر کشور بودم و یک بار هم‌‌اکنون که به عنوان وزیر دادگستری هستم.

لغو مصوبه شورای عالی بیمه با شکایت دیوان محاسبات
پس از آنکه شورای عالی بیمه با ابلاغ مصوبه ای در سال های 88 و 89، بخشی از وظایف قانونی خود مانند تعیین نرخ حق بیمه آتش سوزی، بیمه بدنه وسایل نقلیه موتوری زمینی و بیمه مهندسی را به شرکتهای بیمه گر واگذار کرده بود، این مصوبه با شکایت دیوان محاسبات کل کشور به دستگاه قضایی رفت و طی روزهای اخیر با ابلاغ رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به بیمه مرکزی، ابطال شده است.

موج جدید انتصابات سفارش در وزارت امور خارجه

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، با اشاره به موج جدید انتصابات گزینشی و سفارشی در وزارت امور خارجه، اظهار داشت: شماری از عناصر وابسته به جریان تندرو اصلاحات که طی سالیان اخیر سمت‌های مدیریتی نداشتند و عمدتاً در شمار نیروهای حاشیه‌نشین دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی این وزارت‌خانه به حساب می‌آمدند، با روی کارآمدن دولت یازدهم، کلید سفارت‌خانه‌های مهم را در اختیار گرفته‌اند! وی با تأکید بر اینکه، بخش عمده‌ای از این انتصابات، صرفاً به‌دلیل همفکری جناحی بوده، افزود: قائم‌مقام وزیر امور خارجه، نقش محوری در تعیین سفرا دارد و تمام سفرا از کانال قائم‌مقام وزیر عبور می‌کنند.

ادامه سنت گزارش دهی دولت
به گزارش دانا، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اعلام اینکه از نظر زمانی دولت از 26 مرداد ماه بوده و طبعا 100 روز اول برای گزارش دهی دو هفته دیگر است گفت: «سنت گزارش دهی 100 روز به 100 روز ادامه پیدا می‌کند

موکلان اجنه در تهران پرسه می‌زنند
درحالی که کشور ما در زمینه تحصیلات و آموزش، پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای داشته است، اما با این حال طلسم‌گرایی و دعا‌نویسی نیز یکی از مشاغل پردرآمد در شهری مثل تهران شده است. در یکی از آگهی‌های طلسم‌زدایی آمده است که: انجام تمامی امور دعانویسی! همچنین تضمین داده که با یک تماس مشکل حل خواهد شد و خود را با نام «سید آذری» معرفی کرده است! خانمی ‌بعد از اولین بوق گوشی را بر می‌دارد و می‌گوید هر آنچه در آگهی آمده 90 تا 95 درصد قابل انجام است و حاج آقا از ساعت 4 به بعد این کار را انجام می‌دهند. توضیح می‌دهد: «حاج آقا چهار موکل (جن) دارد. اگر طلسم محبت بخواهید موکل‌های ایشان گوشتی را می‌خورند که انگار گوشت تن شخص مورد نظر شماست. بعد سراغ او می‌روند، روی ذهنش کار می‌کنند، او را بی‌قرار می‌کنند. او هم فکر می‌کند بی‌قرار شماست، مطیع کامل شما خواهد شد و جز شما هیچ کس را نمی‌بیند!» می‌گوید دعای خالی کاغذی 50 هزار تومان است و 30 تا 35 روز تأثیر دارد. دعای محبت کاغذی 100 هزار تومانی است و ظرف 30 روز باطل می‌شود و باید یکی دیگر بگیرید. اما جادوی محبت دائمی‌است، کافی است 400 هزار تومان بپردازید و یک لوح برنجی را همیشه به گردن بیندازید تا کسی را که می‌خواهید دست و پا بسته در اختیار داشته باشید!

ارجاع یک خصوصی سازی مشکوک از وزارت اطلاعات به کمیسیون اصل 90
رئیس کمیسیون اصل 90 از بررسی پرونده واگذاری پتروشیمی بیستون به برادران ریخته‌گران که از سوی وزارت اطلاعات به کمیسیون اصل 90 ارائه شده است، خبر داد.محمد علی پورمختار در گفت‌وگو با مهر افزود: قرار است نحوه واگذاری این پتروشیمی از سوی سازمان خصوصی‌سازی بررسی شود تا این‌که مشخص شود این پتروشیمی به چه شکل واگذار شده، آیا تشریفات رعایت گردیده و صلاحیت و اهلیت خریداران آن احراز شده است یا خیر.وی در خصوص آخرین اخبار از پرونده بابک زنجانی هم گفت: اکنون منتظریم زنجانی آخرین مستندات را ارائه کند.
وی گفت: تاکنون یک نامه از سوی بابک زنجانی و وزارت نفت به کمیسیون اصل 90 آمده که زنجانی در آن توضیحاتی را در خصوص نحوه کار و فعالیت‌هایش با وزارت نفت داده که البته این توضیحات ناقص است و به وی اعلام کردیم که نمی توانیم با این نامه قضاوتی داشته باشیم، لذا منتظریم مستندات به دستمان برسد تا آنها را بررسی کنیم.

جزئیاتی از دیدار کری با نتانیاهو پیش از اجلاس ژنو
خبرگزاری ایرنا به نقل از یونایتدپرس، جزئیاتی از دیدار هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را منتشر کرد.براساس این مطلب که در آن به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی استناد شده است در حالی که کری پیش از مذاکرات اخیر ژنو به سرزمین‌های اشغالی رفته بود، نتانیاهو وارد فرودگاه بن گوریون نزدیک تل آویو شد و در حالی که کری نشسته بود خطاب به وی گفت که همین‌جا منتظر باش، برای مصاحبه می‌روم و برمی‌گردم.این گزارش می‌افزاید: پس از آن‌که نتانیاهو با رسانه‌ها مصاحبه کرد به اتاقی که کری در آن منتظر بود برگشت، اما از دست دادن با وی امتناع کرد.بنابر گزارش رادیو رژیم صهیونیستی، کری در آغاز گفت‌وگو درباره چگونگی برگزاری دیدار از وی پرسید، اما نتانیاهو با عصبانیت شدید جواب داد: «هر طور که می‌خواهی برگزار کن».این گزارش می‌افزاید: کری که شاهد خشم شدید نتانیاهو بود از همه معاونان و همراهان خواست اتاق را ترک کنند و جلسه دو نفره آنان پشت درهای بسته برگزار شد.

نمره تکبر آمریکا!
مارکس پیش از جنگ جهانی اول و دوم گفت: سرمایه‌داری هنگامی که 10 درصد منفعت داشته باشد دروغ می‌گوید، اگر منافعش به 50 درصد برسد آدم می‌کشد و زمانی که میزان منافع آن به 100 درصد برسد جنگ به راه می‌اندازد. باوجود انتقاداتی که به مارکس و ایدئولوژی مادی‌گرایی وارد است، ولی صحت این جمله را می‌توان در رفتار کشورهای غربی مشاهده کرد. تاریخ سرمایه‌داری غرب پر از جنگ‌های گوناگون در سطوح داخلی، خارجی، منطقه‌ای و جهانی است. حامیان نظریه سرمایه‌داری همواره منافع خود را در اولویت قرار داده و بر اساس آن دست به دامان ابزار نظامی برای تحقق اهداف و بسط برتری‌طلبی خود شده‌اند، البته زمان‌هایی که احساس کرده‌اند این راه از طرقی دیگر چون قدرت نرم و یا قدرت دیگری میسر است آن را به علت همین منافع انتخاب کرده‌اند. اخلاق در قاموس آنان جایی نداشته و همیشه این منافع بوده که برای آنان حرف اول را زده است. اختلافات کنونی دولت آمریکا هم با برخی از جنگ‌افروزان این کشور بر اساس منفعت و پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی این کشور است، زیرا جنگ‌افروزان معتقدند که با درآمدهای ناشی از اشغال دیگر کشورها می‌توان بر این بحران فائق آمد. بحرانی که علت اصلی آن تدوین بودجه‌ای بیشتر از توان این کشور بر اساس وام‌گیری داخلی و تکیه بر مازاد مالی چین، ژاپن، آلمان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است. گرچه توانایی آمریکا در جلب این منابع مالی تحسین‌برانگیز است، اما خود این امر، حکایت از یک ضعف ساختاری دارد که سبب انفجار مجدد اوضاع خواهد شد. واقعیت آن است که «بازار» در آمریکا بیشتر از دولت گسترش یافته است و دولت نمی‌تواند بر آن سیطره کامل داشته باشد. در آمریکا دولت همانند یک شرکت و یا سهام‌دار شریک است. چنین مشکلی در آمریکا جدید نیست و ریشه اصلی آن را باید در سیاست راهبردی این کشور از زمان ریگان تاکنون جست. این سیاست آمریکا تبعات زیادی برای مردم این کشور داشت که می‌توان فقر و کاهش قدرت خرید را از جمله آنها دانست. هم‌اکنون تاریخ یک بار دیگر تکرار می‌شود و امپراتوری آمریکا به همان سرنوشتی دچار خواهد شد که امپراتوری بریتانیای کبیر به آن گرفتار شد. جنگ‌های متعدد و شوم آمریکا در کره، ویتنام، افغانستان و عراق از جمله نشانه‌های این امر هستند. همه این جنگ‌ها با شکست فاحش آمریکا به پایان رسید و حالا هم شاهدیم که این کشور برای تقسیم نفوذ آن در منطقه دست به دامان ایران شده است. از دست دادن حیاط‌خلوت‌های آمریکا در آمریکای جنوبی و بازگشت دوباره آمریکا به صحنه.
تذکر درباره بازداشتگاه‌هاییکه قابلیت اصلاح ندارند
خبر دیگر این که رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفته: طبق بازدیدهای صورت گرفته از سوی مدیران استان‌ها از بازداشتگاه‌ها قرار شد ایرادهای بازداشتگاه‌هایی که شرایط نگهداری متهمان را ندارند برطرف شود و اگر بازداشتگاه‌هایی قابلیت اصلاح ندارند از پذیرش متهمان در آنجا خودداری شود. غلامحسین اسماعیلی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس دستگاه قضا مبنی بر نظارت سازمان زندان‌ها بر بازداشتگاه‌ها، گفته: بعد از سخنان ریاست قوه قضائیه جلسات متعددی با نیروی انتظامی و مدیران استان‌ها برگزار کردیم و آن‌ها را موظف کردیم از بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی در استان‌ها بازدید کنند.
اسرای بیمار فلسطینی مجبور به امضای پرونده سری!
بهاء‌الدین مدهون» معاون وزیر امور اسرا در دولت منتخب فلسطین در نوار غزه گفت که رژیم صهیونیستی 1200 اسیر بیمار فلسطینی را به امضای پرونده سری قبل از درمان مجبور می‌کند. این اسرای بیمار فلسطینی هیچ اطلاعی از این پرونده ندارند و از محتوای آن‌ بی‌خبر هستند. وی گفت که از سال 1967 تاکنون 205 اسیر فلسطینی بر اثر بی‌توجهی عمدی پزشکی یا قتل عمد بعد از بازداشت اداری، شهید شده‌اند. معاون وزیر امور اسرا تأکید کرد که در سال 2013 چهار اسیر فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی به علت بیماری، بی‌توجهی پزشکی و شکنجه جان خود را از دست داده‌اند.
تشدید بحران روانی در میان سربازان صهیونیستی
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خرید 1200 قرص «ویاگرا» برای درمان تعداد زیادی از سربازان اسرائیلی به منظور تقویت عملکرد آنان را به مناقصه گذاشت. روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت: «وزارت جنگ اسرائیل مناقصه خرید این داروها را یک مسئله داخلی خواند و حاضر به ارائه توضیح در مورد آن نشداین منبع افزود: مقامات ارتش عبری نگران تأثیرگذاری مشکلات روحی و روانی سربازان صهیونیستی بر عملکرد آنان در رویارویی با مبارزان فلسطینی هستند. در بخش دیگر این روزنامه می‌خوانیم: «ارتش عبری همچنین تصمیم دارد برنامه غذایی مشخصی را در این طرح درمانی بگنجاند.» گفتنی است ارتش «اسرائیل» در گذشته داروهای نیروزا معروف به «سیالیس» خریداری می‌کرد تا خلبانان هنگام انجام پروازها مصرف کنند.
بازداشت نویسنده مقاله روزنامه بهار
شنیدیم که نویسنده مقاله روزنامه بهار بازداشت شد. علی اصغر غروی، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران صبح روز یکشنبه در اصفهان احضار و سپس بازداشت شد. گفتنیاست درپی درج مقاله وی روزنامه بهار توقیف شد.

تردید در نقش جیش‌العدل در ترور دادستان زابل
با خبر شدیم که یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرده شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که گروه جیش‌العدل در ترور دادستان زابل نقشی نداشته است. سیدباقر حسینی اظهار کرده: گروه جیش‌العدل تنها خواسته از حادثه رخ داده برای دادستان زابل استفاده کرده و با بهره‌برداری از این فرصت خود را به نوعی مهم جلوه دهد. منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در گفت‌وگو‌یی تأکید کرده حادثه ترور دادستان زابل هیچ ارتباطی به موضوع سراوان ندارد و به دلایل غیرسیاسی این کار انجام شده است.

ارتباطی با احمدی‌نژاد ندارم
خبر رسیده که مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید در دولت احمدی‌نژاد در واکنش به تحقیق و تفحص از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفته: تحقیق و تفحص مجلس درواقع نگاه شخصی برخی نمایندگان است زیرا بنیاد شهید از پاک‌ترین نهاد‌ها است و پاک‌ترین افراد در آن کار کردند و همه این موارد دعواهای شخصی است. زریبافان در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز با احمدی‌نژاد ارتباط دارید اظهار داشته: دیگر هیچ ارتباطی با وی ندارم.

مقام امریکایی: حماقت فرانسه موجب ناامیدی نشود
دست آخر این که یک مقام سیاسی سابق امریکا، استدلال وزیر خارجه فرانسه را درمخالفت با توافق هسته‌ای ژنو بسیار احمقانه دانسته وگفته: اتحاد نامقدسی میان ریاض و تل آویو برای تخریب گفت‌و‌گوهای هسته‌ای شکل گرفت که خود را در موضعگیری فرانسه نشان داد اما این موضوع نباید ایران و امریکا را در رسیدن به توافق ناامید کند. لری ویلکرسن افزوده: باعث تأسف است که بحث منفی فرانسه به یک روند مثبت ضربه زد. من فکر می‌کنم که تهران و واشنگتن نباید ناامید شوند بلکه باید به تلاش برای رسیدن به راه حل «برد- برد» ادامه دهند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفته: رئیس جمهور امریکا درک کرده که ایران باثبات‌ترین کشور منطقه به شمار می‌رود. اوباما می‌داند برای حل مسائلی که دامنه آن از سوریه و عراق تا افغانستان و خلیج‌فارس را در بر می‌گیرد، اسرائیل و عربستان نمی‌توانند مؤثر باشند. تنها نیروی مؤثر ایران است. برای همین لازم است که مسائلش را باید با تهران حل کند تا بتواند از ظرفیت ایران استفاده نماید.

اخبار کوتاه

ظریف در واکنش به اظهارات اخیر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در مورد دلیل به توافق نرسیدن دو طرف در مذاکرات اخیر ژنو گفت: «بازی با کلمات نمی‌تواند واقعیات بین پنجشنبه ساعت 6 بعدازظهر تا شنبه ساعت 5:45 بعدازظهر را تغییر دهد.» جان کری، وزیر خارجه آمریکا، ساعاتی پیش از واکنش ظریف، در امارات متحده عربی به خبرنگاران گفته بود این ایران بوده که از پذیرفتن توافق‌نامه پیشنهادی گروه 1+5 در جریان مذاکرات هسته‌ای ژنو خودداری کرده است!

«مهدی کوچک‌‌زاده» نماینده مردم تهران، در پاسخ به این سؤال که چرا مجلس به وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رأی مثبت نداد، گفت: «رأی نیاوردن آقای سجادی علاوه بر ویژگی‌های فردی مانند سن بالا و همین‌طور نداشتن سابقه علمی و کاری مناسب و مرتبط با حوزه جوانان و ورزش، به نطق رئیس‌جمهور نیز مربوط می‌شد.» وی در عین حال گفت: «علاوه بر این‌ها، من مشاهداتی داشتم که بر اساس آن‌ها احتمال می‌دهم خود حامیان دولت در مجلس، دوست نداشتند آقای سجادی رأی بیاورد. خود من شاهد بودم که برخی از آقایان (حامی دولت) به نماینده‌ای که برای مخالفت با آقای سجادی ثبت‌نام کرده بود، مشورت می‌دادند»!

اختلاف میان «احمد جربا» رئیس ائتلاف معارضان سوری، در جلسه روز گذشته این ائتلاف در ترکیه با «لوی مقداد» نماینده ارتش آزاد به درگیری فیزیکی منجر شد. خبرگزاری‌ها و وبگاه‌های معارضان سوری با نقل این خبر گفته‌اند که احمد جربا، به‌گونه‌ای به لوی مقداد سیلی ‌زد که صدای آن به دلیل شدتش، در سالن ‌پیچید. بعد از این سیلی، اعضای هیئت رئیسه، این دو نفر را از هم جدا کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران‌بزرگ، از دستگیری محمد DJ و انهدام استودیوی زیرزمینی وی خبر داد. سرهنگ علیرضا محرابی در تشریح این خبر گفت: بررسی‌ها نشان داد که این فرد آهنگ‌های زیرزمینی را برای شبکه‌های ‏ماهواره‌ای تهیه می‌کند به نحوی که بعضی از این صحنه‌های ضبط‌شده در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای ‏ پخش شده است؛ از این رو ‏اکیپی از عوامل پایگاه چهارم پلیس امنیت در ساعت 18روز 16آبان امسال به محل اعزام شدند و او را دستگیر کردند.»

پرواز شب گذشته کیش‌ایر در مسیر تهران- مشهد با پنج ساعت تأخیر، امروز انجام شد. وقتی مسافران این پرواز به بی‌توجهی مسئولان دفتر کیش‌ایر به آن‌ها اعتراض کردند، کارمند کیش‌ایر با عصبانیت به یکی از مسافران جانباز این پرواز حمله‌ور شد! ظاهراً این مسافر که جانباز 60 درصد و قطع عضو است، به برخورد نامناسب مسئولان کیش‌ایر که موجب دلخوری و ناراحتی همه مسافران شده بود، اعتراض کرد که این کارمند به سمت این جانباز حمله کرد.

به‌دنبال انتصاب یک مدیر ارزشی در یکی از دستگاه‌های اجرایی استان تهران، برخی افراد وابسته به جریان کارگزاران و اصلاح‌طلبان فشارهای بی‌سابقه‌ای به مدیر دستگاه مذکور برای برکناری این فرد که سابقه خوشنامی در فعالیت‌های سیاسی و انقلابی دارد، وارد آوردند.

* وقوع دو فقره قتل مشکوک در تهران طی روزهای اخیر، که یکی از دو مقتول معاون وزیر و دیگری عضو هیأت مدیره شهر جدید پرند بود، زنگ هشدار به نیروی انتظامی را به صدا در آورده است. هر چند هیچیک از این دو قتل، به احتمال زیاد سیاسی نبوده‌اند، ولی نفس اینکه قاتلان بتوانند در مناطق پررفت و آمد و شلوغ تهران مرتکب جنایت شوند و از صحنه بگریزند، به معنای ضعف امنیت است. انتظار مردم اینست که مسئولین امنیتی تلاش بیشتری برای جلوگیری از این قبیل ناامنی‌ها به عمل آورند.

*در حالی که پس از ترور دادستان زابل و راننده اش، گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت این اقدام را به عهده گرفته بود، فرمانده نیروی انتظامی گفت: ترور دادستان زابل کار جیش‌العدل نبوده است. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم این مطلب را در حاشیه مراسم دومین سالگرد شهادت حسن تهرانی‌مقدم بیان کرد، اما توضیح بیشتری نداد.
در روزهای اخیر نیز مقامات قوه قضائیه با اشاره به پیچیدگی این پرونده اعلام کرده‌اند شواهدی مبنی بر انجام این اقدام توسط جیش العدل بدست نیامده است.

*
وندی شرمن، بعد از پایان مذاکرات هسته‌ای 1+5 و ایران در ژنو، به فلسطین اشغالی رفت تا گزارشی از آنچه در ژنو گذشته، به مقامات اسرائیلی ارائه کند. روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" دیروز با اشاره به سفر "وندی شرمن" معاون وزارت خارجه و نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای به فلسطین اشغالی، نوشت وی گزارش روشنی از آنچه در مذاکرات اخیر در ژنو رخ داده را به مقامات اسرائیلی ارائه کرده است. براساس نوشته این روزنامه، شرمن و هیئت همراهش در این سفر با "یوسی کوهن" مشاور جدید امنیت ملی اسرائیل و مقامات وزارت جنگ، وزارت خارجه و جامعه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

* «محمدرضا عارف» به‌تازگی در دیدار با جبهه اصلاح‌طلبان، در پاسخ به سؤال یکی از حاضران، درباره اقدامات دولت برای رفع حصر موسوی و کروبی گفت: آن گونه که شنیدم، دولت در حال انجام دادن اقداماتی از مجاری قانونی برای رفع این مشکل است که امیدوارم با همراهی مسئولان مربوط در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی در این باره بشنویم!

گفتنی است این روزها جریان فتنه و حامیان آن تلاش زیادی می‌کنند که خیانت‌ها و جنایات سران فتنه را به اشتباهاتی سهوی و ناخواسته از سوی آنان تنزل دهند و جالب‌تر اینکه، فتنه این روزها طلبکار نظام و انقلاب هم شده است!

* درحالی که تا زمان برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری نزدیک به دو سال زمان باقی است، برخی جریانات افراطی، احیای طرح شکست‌خورده «شورای رهبری» را کلید زده‌اند و قرار است در آینده نزدیک، شماری از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب این بحث را به فضای عمومی کشور بکشانند.

* یکی از مراجع نزدیک به جریان اصلاح‌طلب که در سالیان اخیر، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم او را به دلیل رفتارش در فتنه ۸۸ فاقد ملاک‌های لازم برای مرجعیت اعلام کرد، به‌تازگی به‌دنبال توسعه دفاتر خود در استان‌های بزرگ از جمله تهران افتاده است. بر اساس این راهبرد، دفتر وی همزمان در روز عید غدیر در شهرک غرب تهران با حضور شماری از اصلاح‌طلبان و فعالان فتنه ۸۸ راه‌اندازی شد.

* یکی از افراد نزدیک به دولت تدبیر و امید که بنا به دلایل مهمی، از جلوس بر صندلی یکی از وزارت‌خانه‌های مهم کشور بازمانده، در اظهاراتی تفرقه‌انگیزانه مدعی شده که یکی از دلایل ترور دادستان زابل، مشارکت نداشتن برخی اقلیت‌ها در ساختار نظام بوده است! بر همین اساس، شنیده شده، فرد مذکور پس از نرسیدن به پست وزارت‌خانه مربوط، فشارهایی را برای انتصاب افراد نزدیک به خود در این وزارت‌خانه آغاز کرده است.

* به‌تازگی جلسات انتخاباتی احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب برای انتخابات مجلس دهم آغاز شده است. بر این اساس، محمد سلامتی، دبیرکل سازمان منحله مجاهدین، با تأیید این خبر در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای گفت که این حزب در حال آماده‌سازی برای انتخابات مجلس است. روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند با تشکیک در حکم قانونی انحلال این دو حزب ساختارشکن، به احیای این دو حزب منحله که نقش مهمی در فتنه ۸۸ بر عهده داشتند، کمک کنند.

* بر اساس گزارش‌های رسیده، خودروی حامل دانش‌آموزان بسیجی شهرستان جلفا، هدف گلوله قرار گرفت؛ اما خوشبختانه در این حادثه تیراندازی، به هیچ‌یک از سرنشینان آن آسیبی نرسید. گفتنی است مدتی است که اقدامات تروریستی در کشور رو به افزایش است به طوری که شب گذشته نیز معاون پارلمانی وزارت صنعت در یکی از خیابان‌های تهران با سلاح گرم مورد هدف قرار گرفت و به قتل رسید.

* مدتی است که فردی به نام «غ» به‌عنوان مشاور عالی در وزارت علوم منصوب شده و مأموریت پیدا کرده است تا اوضاع را برای بازگشت دانشجویان مسئله‌دار به فضای علمی کشور فراهم کند. براساس گزارش‌ها، تاکنون دویست‌وچهل نفر از این دانشجویان به دانشگاه‌ها بازگردانده شده‌اند. گفتنی است برخی از این افراد در فتنه ۸۸ اقدامات عملی انجام دادند و پرونده آن‌ها هم اکنون نیز مفتوح است. یک متهم ردیف اول در غائله سال ۸۲ دانشگاه امیرکبیر و همچنین رهبر دانشجویان دانشگاه تهران در اغتشاشات نیز جزو این افراد بازگشته است.

https://shoma-weekly.ir/fnrofO