گفته می‌شود که...

شرور مسلح در مرز سراوان به هلاکت رسید دستگیری ۳۳۵ نفر از اراذل و اوباش در شرق استان تهران امیدواریم پیروزی تیم ملی تکرار شود شهید امنیت مشهد، مجاهد دیروز لرستان مبارکتون باشه تحقق ۶۶ درصدی تعهد اشتغال دولت تا پایان آبان روایت BBC از چپ‌های امریکایی اعتراض تند سیاستمدار ایرلندی به جنگ تبلیغاتی علیه ایران خشم رسانه سعودی از نماینده ولی‌فقیه در تیم ملی! مجلس با الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای موافقت کرد شورای انقلاب یا مجمع دیوانگان؟

شرور مسلح در مرز سراوان به هلاکت رسید

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از هلاکت یک نفر از اشرار مسلح طی درگیری با مرزبانان هنگ مرزی سراوان خبر داد.

سردار محمد ملاشاهی اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان که با انجام اقدامات هوشمندانه اطلاعاتی از قصد ورود عده‌ای از اشرار و معاندین به خاک کشور مطلع شده بودند، بلافاصله با اتخاذ تمهیدات مناسب و برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی به محل مورد نظر اعزام شدند و به اجرای کمین هدفمند و محاصره منطقه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه مرزبانان پس از مشاهده اشرار به صورت مسلحانه و با آتش پرحجم با آنها درگیر شدند، افزود: پس از پایان درگیری و پاکسازی منطقه، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و هلاکت یک شرور، یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه پنج تیغه خشاب و 85 تیر جنگی مربوطه و 11 جلد شناسنامه و سه عدد کارت ملی به مشخصات متفاوت در این درگیری کشف شد.

دستگیری ۳۳۵ نفر از اراذل و اوباش در شرق استان تهران

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شرق استان تهران از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۳۳۵ نفر اراذل و اوباش طی ۸ ماه گذشته دستگیر شدند.

سرهنگ داریوش صادقی‌فر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اجرای طرح مقابله با اراذل و اوباش در شرق استان اظهار داشت: طرح امنیت محله محور با رویکرد تأمین آسایش و آرامش عمومی در محله‌های جرم خیز سطح استان با هماهنگی مرجع قضائی اجرا و اوباش معروف که به‌صورت سازمان یافته به شرارت می‌پرداختند، شناسایی شدند.

وی افزود: در این طرح که با مشارکت رده‌های مختلف انتظامی به اجرا درآمد طی 8 ماه گذشته 335 نفر از اراذل و اوباش معروف در این طرح دستگیر و 340 قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری و مقادیر زیادی سلاح سرد کشف شد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شرق استان با اشاره به اینکه متهمان جرائمی از قبیل شرارت، تخریب اموال عمومی، ایجاد مزاحمت، استفاده از سلاح سرد، نگهداری و توزیع مواد مخدر، شرکت در نزاع‌های دسته‌جمعی و ... را در پرونده کیفری خود دارند تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

امیدواریم پیروزی تیم ملی تکرار شود
در جلسه عصر روز گذشته هیأت وزیران که پس از بازگشت آیت‌الله رئیسی از سفر به جاسک برگزار شد، وزارت اقتصاد و دارایی مکلف شد تا برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در زمینه «مولدسازی دارایی‌های دولت»، موضوع را با همکاری همه دستگاه‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب با جدیت پیگیری کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در این نشست با ابراز خرسندی از پیروزی تیم ملی کشورمان در رقابت با تیم ملی ولز در جام جهانی قطر، از تلاش‌های مسئولان وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و همچنین سرمربی، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی برای کسب این پیروزی ارزشمند قدردانی کرد و افزود: این موفقیت موجب شادی ایرانیان و عامل همدلی مردم و انسجام ملی شد و امیدواریم تیم ملی کشورمان در رقابت‌ بعدی نیز این پیروزی را تکرار کند. آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به سفر خود به بندر جاسک و بازدیدش از منطقه دوم دریایی ولایت، از تلاش‌ها و زحمات جان برکفان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در توسعه این منطقه قدردانی کرد و آن را محصول روحیه و اندیشه جهادی و بسیجی فرماندهان و کارکنان این نیرو دانست.

شهید امنیت مشهد، مجاهد دیروز لرستان
روز گذشـــته تصویری از شهید بسیجی مدافع امنیت دانیال رضازاده از سوی دوستان این شهید در فضای مجازی منتشر شد. این تصویر قابی از حضور شهید رضازاده در حال امدادرسانی به مردم سیلزده شهر پلدختر در استان لرستان را نشان می‌دهد که در فروردین ۹۸ ثبت شده است.
شهیدان دانیال رضازاده و حسین زینال زاده روز پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در اغتشاشات مشهد بواسطه جراحات ناشی از ضربات چاقوی یکی از اشرار به شهادت رسیدند. پیکر پاک این دو بسیجی دانشجو طی مراسمی کم‌نظیر و باشکوه در حرم مطهر رضوی تشییع شد.


مبارکتون باشه

محسن مقصودی مجری برنامه ثریا با اشاره به شکست شب گذشته کانادا در جام جهانی و حذف از رقابت‌ها در توئیتر نوشت: «کانادا با شکست امشب از جام جهانی حذف شد. کانادا اولین کشوری بود که با کمپین حامد اسماعیلیون با لغو دیدار دوستانه فوتبال با ایران به کمپین حذف ایران از جام جهانی دامن زده بود. حالا ایران امیدوار مانده و کانادا حذف شده است. این حذف بر جاستین ترودو و وطن‌فروشان مبارک باد».

تحقق ۶۶ درصدی تعهد اشتغال دولت تا پایان آبان
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در نشستی با موضوع اشتغال، ضمن تأکید بر پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ به استان‌ها طی یک هفته آینده، تصریح کرد: وزارت کشور باید استانداران را مکلف کند تا از فرصت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه در قالب این تبصره برای اشتغالزایی استفاده کنند. بانک مرکزی نیز باید بصورت مستمر از بانک‌های عامل گزارش اشتغال ایجاد شده ناشی از پرداخت تسهیلات بانکی را دریافت و به دولت ارائه دهد. در این جلسه که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و معاونین دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، وزارت تعاون گزارشی از سامانه رصد ملی اشتغال ارائه کرد و گفت: تا پایان آبان ماه،۶۶درصد از تعهد اشتغال دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در سامانه رصد ملی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است که این میزان مطابق زمانبندی پیش بینی شده تا پایان سال بوده و همه موارد در سه مرحله پیامکی، تماس و بصورت حضوری تا پایان سال نظارت خواهند شد.

روایت BBC از چپ‌های امریکایی
روز شنبه در خارج از کشور تجمعاتی در حمایت از اغتشاشات ایران و اقدامات تجزیه‌طلبانه احزاب کرد همچون کومله و دموکرات برگزار شد. در بیشتر این تجمعات بخصوص در تجمعی که در پاریس برگزار شد، شرکت‌کنندگان پرچم‌های غیرایرانی و متعلق به احزاب تجزیه‌طلب همچون حزب دموکرات، کومله و پژاک حمل می‌کردند. به گزارش تسنیم، ‌بی‌بی‌سی فارسی که پیش از این خبرنگارش (رعنا رحیم‌پور) از مأموریت اینترنشنال برای گفت‌و‌گو با احزاب تجزیه‌طلب کردستان خبر داده بود و این رسانه نیز از گفت‌و‌گو با آنها ابا دارد، از عنوان «چپ‌گرایان» برای تجزیه‌طلبان استفاده کرد.
«
چپ گرا» عنوانی است که برای گروه‌ها و احزابی که به افکار کمونیستی و سوسیالیستی تمایل دارند و در دوره شوروی با آن دولت ارتباط داشتند به‌کار می‌رود، در حالی که اکنون بسیاری از این گروه‌ها مورد حمایت سیاسی و مالی دولت‌های غربی هستند و با صهیونیستها نیز همکاری نزدیکی دارند. این در حالی است که اینترنشنال در روزهای گذشته بارها با سران احزاب تجزیه‌طلب کرد گفت‌و‌گو کرده و حتی بتازگی میهمان این برنامه گفته است: «همه باید بگوییم که تجزیه‌طلب هستیم



اعتراض تند سیاستمدار ایرلندی به جنگ تبلیغاتی علیه ایران
هجمه‌ رسانه‌ای و دروغ‌پراکنی تمام‌عیار علیه ایران باعث شده برخی مقامات غربی نیز به این مسأله اعتراض کنند. مایک والاس، نماینده ایرلند در پارلمان اروپا با اعتراض به این مسأله گفت: «هفته گذشته نمایندگان پارلمان اروپا و اعضای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و حتی برخی از رهبران جهان را داشتیم که اطلاعات نادرستی منتشر و ادعا کردند دولت ایران تصمیم گرفته حدود ۱۵۰۰۰ معترض را اعدام کند! وقتی این دروغ برملا شد، نخست‌وزیر کانادا توئیت خود را حذف کرد اما عذرخواهی نکرد
وی با اشاره به اقدامات تروریستی صورت گرفته توسط اغتشاشگران ادامه داد: «همچنین خشونت‌ها و قتل‌های زیادی توسط برخی از معترضان در ایران انجام شده است که در هیچ‌ جا قابل تحمل نیست. نماینده ایرلند حتی به سناریوی سوریه‌سازی در ایران نیز اشاره کرد و با اعتراض به این مسأله گفت: «کمپین تبلیغاتی و ایجاد بی‌ثباتی، عملیات تغییر رژیم سوریه را به ذهن متبادر می‌کند. کسانی‌ که از به اصطلاح انقلاب سوریه حمایت کردند، امروز در مورد سوریه ویران و غیر قانونی اشغال شده که تا حد مرگ تحریمش کرده‌اند و میلیون‌ها آواره و صدها هزار نفر کشته شده‌اند، چیزی نمی‌گویند. آیا این چیزی است که برای ایران می‌خواهید؟

خشم رسانه سعودی از نماینده ولی‌فقیه در تیم ملی!

کارلوس کی‌روش که در روزهای گذشته تلاش کرده تا تیم ملی فوتبال به دور از حواشی کار خود را پیش ببرد و پس از شکست در برابر تیم انگلیس توانست تیم را بازیابد و پیروزی در برابر ولز به دست آورد، این روزها بیش از دیگر اعضای تیم ملی مورد هجمه رسانه‌های فارسی‌زبان به خصوص اینترنشنال است. اگرچه اینترنشنال از حضور در قطر بازمانده و نتوانسته در نشست‌های خبری کی‌روش حضور پیدا کند، اما به نظر می‌رسد پاسخ‌های سرمربی تیم ملی به سؤالات سیاسی تعدادی از خبرنگاران موجب شده تا آن رسانه را به استفاده از تعابیر عجیب و غریب برای کی‌روش وادارد. این شبکه سعودی شب گذشته در یک گزارش کی‌روش را نماینده ولی‌فقیه خواند. محمد تقوی نیز در صحبت‌هایی سرمربی تیم ملی ایران را شبیه آخوندهایی دانست که در حوزه‌های علمیه درس خوانده است. تعابیری که نشان می‌دهد با وجود شکست این رسانه در جنگ روانی خود و پیروزی تیم ملی در ولز این جنگ روانی پایان نپذیرفته و این رسانه همچنان به دنبال ماهیت تخریبی خود است.

مجلس با الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای موافقت کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق ایران به پیمان همکاری‌های شانگهای موافقت کردند. بررسی ماده واحده لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای روز گذشته در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت و نمایندگان آن را با 205 رأی موافق از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی رأی قاطع مجلس شورای اسلامی را به لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای نشانگر عزم و جدیت کشورمان برتوسعه همکاری‌های منطقه‌ای، بین‌المللی، اقتصادی و تقویت نگاه به آسیا دانست و تأکید کرد: رویکرد چندجانبه‌گرایی، واقعیت قرن حاضر است.


شورای انقلاب یا مجمع دیوانگان؟

امیرعباس فخرآور از اعضای برانداز و تجزیه‌طلب لیستی را به اسم «شورای انقلاب» منتشر کرده که همگی ساکن خارج از ایران هستند. از شاهین نجفی خواننده همجنس‌باز و توهین‌کننده به امام معصوم، تا یک رقاصه و بازیگری که افتخارش عکس برهنه خود است، از علی کریمی با مدرک سیکل! و علی‌نژاد حقوق‌بگیر رسمی وزارت خارجه آمریکا و رضا پهلوی با ۴۳ سال سابقه بیکاری و دریافت پول توجیبی از مادر جزو این لیست هستند. کاربری با انتشار این لیست نوشت: «این شورای انقلاب است یا مجمع دیوانگان؟ این بیشتر به سیرک می‌ماند تا انقلاب کردن و براندازی.

https://shoma-weekly.ir/RA4dOh