گفته می‌شود که...

شبکه تلویزیونی زنان عربستان/ تحصن کارمندان وزارت ورزش/ غرضی: امکانات ندارم/ شهیدی که رهبر انقلاب دلش برایش تنگ شد/ تلاش ویژه برای بازگرداندن فتنه‌گر فراری / احمدی‌نژاد از ترس من نیامد! و ...

احمدی‌نژاد از ترس من نیامد!

شنیده شد که بازیکن قدیمی فوتبال در گفت‌وگویی درمورد بازی نمادینی که با پیشنهاد رئیس‌جمهور بین تیم‌های ملی ۱۹۹۸ و ۲۰۱۴ برگزار شد، به سوالات پاسخ داد که بخش‌هایی از آن جالب است. قانون نوشت؛ استاد اسدی در پاسخ به این سوال که چرا محمود احمدی‌نژاد به استادیوم آزادی نیامد، گفت: بنده خدا ترسید! من قبل از مسابقه مصاحبه کردم و گفتم چند تکل برایش کنار گذاشته‌ام. شاید از ترس تکل‌های من بود که بهانه آورد و به استادیوم نیامد! به هر حال او در آخر عمر دولتش به سر می‌برد و ترسید آخر کاری مصدوم شود!

حزب روحانی در حال راه‌اندازی
«
محمدرضا راه‌چمنی» از اعضای سابق حزب همبستگی، اعلام کرد جبهه اعتدال‌گرایان با حضور 14 حزب و تشکل سیاسی تشکیل می‌شود. وی با اشاره به ایده تشکیل جبهه اعتدال اظهار داشت: ما به همراه آقای نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه به دنبال تشکیل جبهه اعتدال‌گرایان در میان احزاب و تشکل‌های سیاسی هستیم، چرا که هر جبهه‌ای باید از سوی چند حزب و تشکل تشکیل شود و افراد به تنهایی نمی‌توانند جبهه تشکیل دهند، البته می‌توانند مجوز حزب دریافت کنند. وی ادامه داد: برای تشکیل جبهه اعتدال‌گرایان اولین جلسه آن در دفتر آقای نوبخت برگزار و آیین‌نامه داخلی و منشور اولیه این جبهه تصویب شد. به نظر می‌رسد تشکیل این جبهه نوعی اعلام استقلال از جبهه اصلاحات و مواضع قیم‌مآبانه آنان باشد.

رایزنی‌های کودتای موساد با مقامات اماراتی!

بر اساس برخی گزارش‌ها، رئیس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی مدتی پیش از کودتای مصر و سقوط دولت محمد مرسی، به دیدار رهبران و مقام‌های کشورهای عربی رفته بود. به نوشته روزنامه «اورشلیم پست» براساس این گزارش‌ها «تامیر پاردو» رئیس سازمان اطلاعات این رژیم موسوم به موساد به کشور امارات سفر کرده و با برخی مقامات امنیتی بلندپایه در منطقه، نشست‌های محرمانه داشته است.

بر اساس این گزارش‌ها تامیر پاردو دیداری هم با شیخ‌محمد بن‌زاید آل‌نهیان، ولیعهد ابوظبی و محمد دحلان، رئیس سابق نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان که هم‌اکنون در دوبی ساکن است، داشته است. در این گزارش‌گفته شده‌ است که نشست تامیر پاردو با دحلان حدود شش هفته پیش از سقوط محمد مرسی در مصر اتفاق افتاده است. در این گزارش‌ها که هنوز هیچ منبع خبری رسمی صهیونیست به ‌آن‌ها اشاره نکرده، آمده است: «رئیس سازمان موساد احتمالاً در دیدارهای خود به بحث درباره راه‌های احتمالی تحریک اعتراضات و دامن زدن به تظاهرات در مصر به‌منظور تسریع برکناری نماینده اخوان‌المسلمین از قدرت پرداخته است.» ماه گذشته امارات به‌دنبال استقرار دولت موقت در قاهره سه میلیارد دلار به مصر کمک کرد. پیش‌تر نیز روزنامه «حریت» ترکیه گزارش داد: تامیر پاردو به‌طور محرمانه با مقامات اطلاعاتی ترکیه در آنکارا دیدار کرده تا به بحث درباره مسائل ایران، سوریه و اعتراضات داخلی در ترکیه بپردازد.

تلاش ویژه برای بازگرداندن فتنه‌گر فراری

در راستای طرح دیوار آتش که جریان غرب‌گرا برای بازسازی جریان فتنه و بازگشت عناصر این جریان به کشور دنبال می‌کند، به‌تازگی تلاش‌هایی از سوی این جریان به‌ویژه سیدمحمد خاتمی برای بازگرداندن ابوالفضل فاتح که هم‌اکنون مقیم لندن است، آغاز شده تا در دولت یازدهم به‌عنوان مدیر عامل ایرنا مشغول به فعالیت شود.

 این رویکرد سهم‌خواهانه از سوی این جریان در حالی است که فاتح، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی میرحسین موسوی در دوران انتخابات دهم ریاست‌جمهوری بوده و از جمله افرادی است که بیشترین نقش را در ساعات اولیه پس از رأی‌گیری در القای شبهه تقلب و شکل‌گیری فتنه ایفا کرد و حتی سال ۸۹ نیز در جریان موسم حج به همراه برخی دوستانش به‌دنبال ایجاد فضای موردنظر سران فتنه در میان حجاج در عربستان بود که با شکست مواجه شد. اصلاح‌طلبان افراطی به‌دنبال بازگرداندن بسیاری از فراریان فتنه 88 هستند.

روحانی انتخابی بین بد و بدتر بود!

«علی افشاری» از عوامل ضدانقلاب فراری آشوب‌های خیابانی تیر 78، در وب‌گاه «روزآنلاین» با ادعای اینکه انتخاب روحانی، انتخاب بین بد و بدتر بود، می‌نویسد: در حوزه سیاسی به لحاظ راهبردی، تقابل بین تغییرخواهی و سیاست دولت یازدهم و حامیانش وجود دارد. حسن روحانی نتیجه انتخابات را پایان تمامی شبهات پیرامون مشروعیت نظام سیاسی دانسته است؛ اما از دیدگاه تغییرخواهی، مشروعیت و کارآمدی نظام سیاسی همچنان زیر سؤال است. دولت روحانی می‌کوشد تا نظام سیاسی و قانون اساسی و نهادهای موجود را توانمند و مناسب برای تحقق خواسته‌های ملت معرفی کند؛ اما نیروهای تغییرخواه، معتقد به تغییر حکومت هستند.  بنابراین اینجا حوزه افتراق است و نیروهای تغییرخواه نیازمند تبیین و تدقیق تمایزات و نقاط تفاوت هستند. وی اضافه کرد: در مجموع، ریاست‌جمهوری روحانی آغاز فصل جدیدی در عرصه سیاسی ایران است. نیروهای تغییرخواه نیز به مانند دیگران نیاز دارند خود را بر مبنای مختصات این فصل جدید بازتعریف کنند؛ اما موجودیت راهبرد تغییرخواهی و گفتمان عبور از جمهوری اسلامی همچنان پابرجا است!

مسلمان ژاپنی: دوست دارم به مقام معظم رهبری «آقا» بگویم
اتسوکو هوشیمو تازه‌مسلمانی از کشور ژاپن است که در خانواده‌ای مسیحی ـ بودایی متولد شده و رشد یافته است. او مهمان 26 تیرماه بخش «ره‌یافتگان» نمایشگاه قرآن بود.
، او از یک سو به مسیحیان و از سوی دیگر به بوداییان وصل می‌شد چنانچه عمویش نماینده پارلمان بودایی‌ها در شهر میگاتای ژاپن است.
وی که به دلیل پذیرش دین اسلام، خانواده و دوستانش را از دست داد و مدت‌ها در توکیو تنها زندگی کرد، در ادامه سخنانش افزود: قدرت و نور قرآن باعث شد بتوانم این سختی‌ها را تحمل کنم. در آن زمان تنها از طریق اینترنت و سایت‌هایی که وجود داشت، قرآن می‌خواندم.هوشیمو در زمان عقد، به دلیل یکتا بودن خداوند، تنها یک سکه را به عنوان مهریه قبول می‌کند که آن را بعد از اینکه همسرش در زمان عقد می‌دهد، نگه می‌دارد اما بعدها با تفکر درباره زندگی حضرت زهرا(س)، سکه را می‌فروشد و در زندگی‌اش استفاده می‌کند.
اتسوکو که به مقام معظم رهبری علاقه زیادی دارد، درباره اینکه چرا ایشان را مانند ایرانی‌ها «آقا» و نه رهبر خطاب می‌کند، می‌گوید: من اول نمی‌دانستم چرا مردم به ایشان آقا می‌گویند، از شوهرم پرسیدم: آقا کیست؟ گفت: یعنی رهبر. و من دوست داشتم به ایشان آقا بگویم چون احساس عزیزی و نزدیکی به ایشان می‌کنم. هر روز برای نماز به بیت رهبری می‌رفتم و آقا نیز، چفیه خود را به من هدیه داده‌اند که بهترین هدیه برای من محسوب می‌شود.
وی همچنین درباره انتخاب ایران برای زندگی می‌گوید: همیشه آرزو داشتم در یک کشور اسلامی زندگی کنم. در ژاپن نیز سختی‌های زیادی داشتم و تنها زندگی می‌کردم. به دلیل مسلمان بودن، شغل و کاری به من واگذار نمی‌شد. بعدها با خواندن بیشتر قرآن، دیدم که بر مهاجرت تأکید زیادی شده است و تصمیم گرفتم به ایران مهاجرت کنم. اتسوکو می‌گوید: ایران دو مرز دارد؛ مرز معنوی و مادی. هر کسی که به دنبال حقیقت باشد، در مرز معنوی ایران قرار می‌گیرد و «آقا»، رهبر تمام این افراد است.

شهیدی که رهبر انقلاب دلش برایش تنگ شد
امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: صیاد با نفس گرم امام(ره) و شاگردی در مکتب ولایت به مالک اشتر نیروهای مسلح ایران تبدیل شد. پوردستان با اشاره به تعابیری که مقام معظم رهبری در خصوص شهید صیاد شیرازی به کار بردند، گفت: فرمانده معظم کل قوا علاوه بر اینکه در مراسم تشییع این شهید حضور پیدا کردند، روز بعد از خاک‌سپاری زمانی که خانواده شهید صیاد شیرازی به مزار آن بزرگوار می‌روند، مقام معظم رهبری را در آنجا می‌بینند که حضرت آقا می‌فرمایند: «دلم برای صیادم تنگ شده است
چاپ مقالات در نشریاتی که وجود ندارند!
متأسفانه چند سالی‌است که گرایش کاذبی در میان ایرانیان برای چاپ مقاله علمی در نشریات خارجی به وجود آمده و همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از کم‌تجربه‌ترها برای ارسال مقالات خود، عجول‌تر و کم‌دقت‌تر عمل کنند. به گفته مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم بسیاری از نشریاتی که افراد مقالات خود را برای چاپ به آن‌ها ارسال می‌کنند از پایین‌ترین نشریات کشور نیز رتبه پایین‌تری به لحاظ علمی دریافت می‌کنند. دکتر مظفر شریفی با تأکید بر اینکه چاپ مقاله در این نشریات گاه ناآگاهانه صورت می‌گیرد، گفت: «برای آنکه تمامی پژوهشگران و مؤلفان این مقالات از نامعتبر بودن آن‌ها اطلاع پیدا کنند وزارت علوم انتشار این فهرست‌ها را آغاز کرد.» شریفی ادامه داد: «بسیاری از این نشریات، وجود خارجی ندارند و تنها برای کسب درآمد، سایت‌های کاذبی را به اسم نشریات علمی راه‌اندازی کرده‌اند

لوموند: توقع غرب برآورده نمی‌شود؛روحانی وفادار به جمهوری اسلامی است
یک روزنامه فرانسوی در تحلیلی نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران نامزد شخص آیت‌الله خامنه‌ای است.
لوموند در گزارشی نوشت: یک طلبه جوان در سال 1960 به شهر نجف در عراق رفت تا در محل تبعید با آیت‌الله خمینی دیدار کند. طلبه جوان آن روز اکنون حسن روحانی است که از سوم ماه اوت پست ریاست جمهوری را برعهده خواهد گرفت.نویسنده آنگاه به اختلاف نظر مفسرین بین‌المللی در مورد روحانی و توانایی‌های او اشاره می‌کند و می‌نویسد: مهم‌ترین اهرم‌های سیاست خارجی و داخلی رژیم در دست رهبر جمهوری اسلامی متمرکز شده است.
وی به برنامه اتمی ایران و نقش حسن روحانی در آن اشاره می‌کند و می‌نویسد: به گفته کارشناسان او یکی از عوامل سیاست‌های هسته‌ای رژیم اسلامی بوده و بنابراین چگونه می‌تواند اکنون خواسته‌های غرب را برآورده کند.آلن فراشون در این تحلیل می‌نویسد: هستند بسیاری از مفسرین امور ایران که تأکید می‌کنند روحانی همان کاندیدای شخص رهبر جمهوری اسلامی برای ریاست جمهوری بوده است. او بر مشروعیت رژیم خواهد افزود.

غرضی: امکانات ندارم
تابناک: سیدمحمد غرضی وزیر دولت هاشمی رفسنجانی در ضیافت افطاری حزب اسلامی کار در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا به دنبال تشکیل حزبی فراگیر هستید یا خیر، گفت: من نه امکانات و نه کسی را دارم که حزب فراگیر تشکیل دهم بنابراین کسی باید حزب فراگیر تشکیل دهد که تشکیلات و امکانات داشته باشد.وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌هایتان را به آقای روحانی پیشنهاد می‌کنید،گفت: من برنامه‌هایم را به تمام ملت ایران عرضه کردم.

اصلاح‌طلبان به دنبال چه وزارتخانه‌هایی هستند!
پس از اینکه حسین مرعشی در مصاحبه‌ای اعلام کرد، اصلاح‌طلبان پیروز این انتخابات بودند؛ پس چه دلیلی دارد که آن‌ها در دولت نباشند؟ اخیراً اصلاح‌طلبان که ظاهراً به خوبی ارزش هر وزارتخانه را می‌دانند. در روزهای اخیر، سه وزارتخانه را نشانه رفته‌اند: وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سه وزارتخانه راهبردی که هدایت و سازماندهی جامعه مدنی ایران را برعهده دارد و هر تغییر و تحول بنیادینی که در کشور انجام می‌گیرد، نخست در این سه وزارتخانه، یا توسط و با حمایت و همراهی این سه وزارتخانه صورت می‌گیرد.
خاتمی می‌گفت کاندیدا شدیم تا یک حالی کنیم
محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در دیداری که با آقای خاتمی داشتم، گفتم در زمینه‌های مختلف چه برنامه‌هایی دارید که ایشان زدند زیر خنده و گفتند چه برنامه‌ای؟ مگر من فکر می‌کردم که رئیس‌جمهور خواهم شد؟ گفتم پس چرا کاندیدا شدید؟ ایشان در پاسخ گفتند: کاندیدا شدم و حس کردم 5، 6 میلیون نفر که از نظام دلخور هستند به من رأی خواهند داد و دور هم جمع می‌شویم و یک حالی می‌کنیم. نایب‌رئیس مجلس افزود: بعد از اینکه یکی‌ـ دو سال از دوران ریاست آقای خاتمی گذشته بود، در جلسه‌ای بنده انتقاداتی را نسبت به بچه‌های تحکیم وحدت و... انجام دادم. آقای خاتمی آنجا به صراحت گفتند که من به این‌ها گفتم شما 2، 3 یا 5 میلیون رأی دارید. بیایید و رأی‌های‌تان را ببرید و بگذارید، خاتمی با بقیه 15 میلیون رأی خود حکومت کند.

رایزنی اصلاحات برای دیدار با روحانی
ایلنا: سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در حال رایزنی با دفتر دکتر روحانی برای دیدار اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و منتخبان اصلاح طلب شورای شهر با ایشان پیش از مراسم تحلیف هستیم.

تجمع مدیران تعاونی‌های تولیدی مقابل مجلس
شنیده شد که جمعی از مدیران عامل تعاونی‌های تولیدی با تجمع مقابل مجلس نسبت به آنچه عدم اجرای کامل مصوبه مجلس درمورد استخدام خود می‌خواندند، انتقاد کردند. جمعی از مدیران عامل تعاونی‌های تولیدی صبح دیروز مقابل مجلس تجمع کردند. ایسنا نوشت؛ یکی از این تجمع‌کنندگان درخصوص دلیل این تجمع‌ گفت: مجلس برای حمایت از کارشناسان کشاورزی قانونی تصویب کرد به موجب آن وزارت جهاد کشاورزی موظف به استخدام مدیران عامل تعاونی‌های تولیدی و مهندسان ناظر شده است که این مصوبه به صورت کامل اجرایی نمی‌شود.
به گفته وی، وزارت جهاد کشاورزی تنها مهندسان ناظر را استخدام کرده و تاکنون اقدامی برای استخدام مدیران تعاونی‌های تولیدی انجام نداده است. درخواست این تجمع‌کنندگان از مجلس نظارت کامل بر اجرای کامل این مصوبه است تا مدیران تعاونی‌های تولیدی نیز استخدام شوند.
ابطال انتخابات شوراها در چهار حوزه
ایسنا: محمدجواد کولیوند رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ابطال انتخابات در چهار حوزه خبر داد.

ارسال پرونده گروهک اخلالگر به دادگاه
حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده گروهک تروریستی اخلالگر انتخابات گفت: این گروهک تروریستی که قصد ورود به کشور را داشتند در همان بدو ورود دستگیر شدند و اکنون این پرونده از دادسرا به دادگاه ارسال شده است
تلاش حداد برای ممانعت از ورود اصلاح‌طلبان
شنیده شد که رایزنی دو چهره شاخص مجلس یعنی علی لاریجانی وغلامعلی حدادعادل درباره نحوه برخورد با کابینه روحانی نشان می‌دهد که مجلس درحال نهایی کردن موضع خود در برابر دولت روحانی است. نامه نوشت؛ حدادعادل که در همین روزهای پیشین مورد تقدیر و ستایش جمعی از همراهان اصول‌گرایش قرار گرفته بود به صرافت افتاده تا در اولین گام بعد از آن مراسم خواست این طیف از درباره وزرای دولت آینده و جلوگیری از ورود وزرای‌ هاشمی و رئیس دولت اصلاحات به دولت یازدهم را در مجلس عملیاتی کند.

رژیم صهیونیستی افطاری داد
شنیده شد که رئیس رژیم‌صهیونیستی هم افطاری داد. جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود در اینباره نوشت؛ در مهمانی افطاری شیمون پرز که یکشنبه شب در محل اقامت وی برگزار شد، تعدادی از مسلمانان سازشکار و سفرای کشورهای عربی در فلسطین اشغالی حضور داشتند. مصر، اردن و مراکش از جمله کشورهای عرب هستند که نزد رژیم صهیونیستی سفیر دارند.

آخرین برکناری در سازمان میراث
شنیده شد که مرتضی شریفی، مدیرکل مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی معاون گردشگری این سازمان، برکنار شد. این درحالی است که تنها ۱۱ روز تا پایان عمر دولت دهم باقی مانده است. لطفی، یکی از مدیران سازمان هواپیمایی به عنوان جایگزین شریفی در جایگاه مدیرکل مراکز خدمات گردشگری معرفی شده است.

تحصن کارمندان وزارت ورزش
شنیده شد که صبح دیروز تعدادی از کارکنان قراردادی و رسمی وزارت ورزش در اعتراض به حق و حقوق‌شان تحصن کردند. صراط نوشت؛ آنها که مقابل در وزارت ورزش تجمع کرده بودند به سمت نمازخانه هدایت شدند تا یکی از مسئولان با آنها حرف بزند. این درحالی است که خواسته کارکنان قراردادی به‌دلیل عدم تمدید قراردادهایشان است و رسمی‌ها هم خواستار افزایش حقوقشان در سال جدید هستند.

روزه سکوت کواکبیان
شنیده شد که مراسم افطاری حزب اسلامی کار روز دوشنبه در تالار سجاد با حضور شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره)، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، فائزه‌هاشمی، حجت‌الاسلام رهامی، حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار و سیدمحمد غرضی از نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود. مصطفی کواکبیان نیز دیگر مهمان این افطاری بود که با خبرنگاران مصاحبه نکرد و در پاسخ به سوالات آنها گفت که «روزه سکوت گرفته‌ام».

اقدام جدید گاردین برای مخاطبانش
شنیده شد که هنگام ورود کاربران انگلیسی به پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین از آنها پرسیده می‌شود که آیا جمهوریخواه هستند و در صورت پاسخ مثبت مخاطب، صفحه اول گاردین و ترتیب اخبار برای او تغییر می‌کند و اخبار تولد نوه ملکه الیزابت دیگر در صدر نخواهند بود. صراط نوشت؛ اگر مخاطبی گزینه «سلطنت‌طلب» را انتخاب کند، اخبار تولد عضو جدید خانواده سلطنتی انگلیس برای او به نمایش درمی‌آید. تمرکز برخی رسانه‌ها بر چنین خبری انتقاد برخی از مخاطبان آنها را برانگیخته است.

برنامه‌هایم را به مردم قبلا داده‌ام
سیدمحمد غرضی وزیر دولت هاشمی گفت: من برنامه‌هایم را به تمام ملت ایران عرضه کردم.به گزارش فارس، سیدمحمد غرضی ‌ با حضور در ضیات افطاری حزب اسلامی کار در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آقای روحانی ملی و اسلامی است، گفت: شما باید بعد از تشکیل دولت و ارائه گزارش این سوال را از مردم بپرسید که این دولت ملی و اسلامی است یا خیر.وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌هایتان را به آقای روحانی پیشنهاد می‌کنید، گفته: من برنامه‌هایم را به تمام ملت ایران عرضه کردم.
غرضی در پاسخ به اینکه آیا به‌دنبال تشکیل حزبی فراگیر هستید یا خیر، گفته: من نه امکانات و نه کسی را دارم که حزب فراگیر تشکیل دهم بنابراین کسی باید حزب فراگیر تشکیل دهد که تشکیلات و امکانات داشته باشد.

تلاش برای استخدام پنهانی در میراث فرهنگی
سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با برگزاری یک آزمون استخدامی که به‌صورت مخفیانه برگزار شده 50نفر از نیروهای این سازمان را به‌منظور استخدام رسمی معرفی کرده است.به نوشته همشهری ماجرای برگزاری آزمون استخدام رسمی پنهانی در سازمان میراث فرهنگی که قرار بود روز چهارشنبه در آن سازمان برگزار شود، پس از آنکه روز چهارشنبه در این سازمان لو رفت، در روز شنبه و در ساختمانی خارج از ساختمان اصلی سازمان میراث فرهنگی و براساس شنیده‌ها در ساختمان خیابان استاد نجات‌اللهی(ویلا) که پیش‌تر ساختمان اداره میراث فرهنگی استان تهران بود برگزار شد. لغو آزمون روز چهارشنبه در سازمان میراث فرهنگی به‌دلیل اعتراض بخش زیادی از کارکنان سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت.

پاسپورت‌ها موجود است بقایی کتمان نکند
سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون‌اساسی مجلس با بیان اینکه پاسپورت و گذرنامه افرادی که همراه رئیس‌جمهور به سفر نیویورک رفتند، موجود است و معاون اجرایی رئیس‌جمهور نباید بیش از این کتمان کند،گفت: ثبت شکایت از ۳ نماینده مجلس در دادسرا غیرقانونی است.
مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خانه ملت درباره تشکیل دو پرونده مجزا بنابر شکایت حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور از 3 نماینده مجلس گفته: گزارشی که کمیسیون اصل نود مجلس از تخلف سفر همراهان رئیس‌جمهور به نیویرک ارائه کرد از فردی خاصی نام نبرد وتنها براساس اسناد و مستندات تحقیقات میدانی اعلام شد که 14 نفر از کارکنان و دست‌اندرکاران نهاد ریاست‌جمهوری بستگان خود را به این سفر بردند.

دیدگاه سردار نقدی درباره اعتدال
فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به طرح شعار اعتدال گفت: حتما اعتدال در مفهوم غربی خود، مورد نظر رئیس‌جمهور منتخب و دولت جدید نیست، زیرا آن اعتدال به معنای کوتاه‌آمدن در مقابل سختی‌ها و دشمنی‌هاست.

 مأموریت ابوترابی‌فرد
فارس:عضو هیأت رئیسه مجلس از ماموریت این هیأت به حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد برای مذاکره با تیم رئیس‌جمهور منتخب درباره ساعت برگزاری مراسم تحلیف خبر داد.

درخواست ابوترابی از روحانی
باشگاه خبرنگاران: ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی - قضایی مجلس، خطاب به دکتر حسن روحانی، گفت: از جناب آقای روحانی تقاضا دارم، هیأت وزیران تبدیل به خانه سالمندان نشود و از جوانان این مرز و بوم نیز در هیأت وزیران استفاده شود.

روایت رحیمی از پاکدستی و ساده‌زیستی
محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور گفته: هیچ کس نباید کاری کند یا حرفی بزند که دولت جدید تضعیف شود و همه باید به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند تا روند خدمت‌رسانی و کارهای عمرانی همچون گذشته ادامه پیدا کند.به گزارش تسنیم، رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور گفته: وقتی آمار و ارقام وزارتخانه‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم تحولات و پیشرفت‌ها به قدری است که باعث حیرت می‌شودرحیمی گفته: پیشرفت‌های دولت احمدی‌نژاد در شرایطی است که منابع و امکانات کشور تغییر چندانی نداشته و تحریم‌ها و فشار دشمنان نیز بر مشکلات و موانع افزوده است اما این دولت با تلاش شبانه‌روزی و پشتکار اجازه نداد تحریم‌ها موجبات رنج و زحمت برای مردم و شادمانی برای دشمنان را به‌وجود آورد.
رحیمی ساده‌زیستی و پاکدستی دولت احمدی‌نژاد را از دلایل موفقیت و محبوبیت این دولت برشمرد و گفته: در شرایطی که دشمنان، بانک مرکزی، بنادر و فروش نفت ما را تحریم کرده بودند کارهای عمرانی و تکمیل زیرساخت‌های کشور همچنان با سرعت در حال انجام بود که این به‌دلیل برکتی است که خداوند به پاکی دولت‌های نهم و دهم عطا فرمود.
مجلس نباید مخالفت‌ کند
باشگاه خبرنگاران: علی مطهری، نماینده تهران، با اشاره به ترکیب دولت یازدهم و میزان حضور اصلاح‌طلبان در این کابینه گفت: البته مجلس نهم مجلس اصولگرایی است و می‌تواند در این زمینه مانع شود، اما اگر بخواهیم انصاف داشته باشیم باید با حضور اصلاح‌طلبان معتدل در کابینه مخالفت نکنیم.

واکنش پورمحمدی به سخنان و آمارهای احمدی‌نژاد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در واکنش به انتقادات رئیس‌جمهور نسبت به عملکرد و گزارش‌های این سازمان، این گفته‌ها را بی‌انصافی دانسته و گفته: ‌اگر بنا به نقد باشد ما نیز گزارش مفصلی از کاستی‌ها همراه با آمار ارائه می‌دهیم تا مقداری از واقعیت‌ها دیده شود. اما فکر می‌کنم از آنجا که فضای معتدلی در کشور حاکم شده است بهتر است با گذشت و تفاهم جامعه را به سمت امید و اعتماد هدایت کنیم.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری میان شورای عالی استان‌ها و سازمان بازرسی کل کشوربا بیان اینکه بیشترین گله‌گذاری همراه شدن تعابیر ناروا و ناشایستی است که نثار دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی می‌شود، گفته: رئیس‌جمهور در آخرین گفت‌وگو و دیدار خود با رهبری مشکلات اقتصادی کشور را ریشه در افول اقتصادی جهان، ‌تحریم‌ها و برخورد دستگاه‌های نظارتی عنوان کرد. این گفته‌های رئیس‌جمهور ناروا و خارج از انصاف است.
پورمحمدی گفته: برخی از حوادث، تلاش‌های انسان‌ها را از بین می‌برد تعابیری که زحمات انسان‌ها را از بین می‌برد موجب کدورت می‌شود. دولت زحمات زیادی کشیده است و نباید با گفتن برخی موارد زحمات دیگران را از بین ببرد این نوع قضاوت‌ها صحیح نیست.
مجلس دخالت ندارد
تسنیم: عبدالرضا مصری، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی گفت: مجلس شورای اسلامی هیچ دخالتی در دعوت میهمانان خارجی ندارد و این دعوت‌ها از طریق وزارت خارجه صورت می‌پذیرد.

حضور مقامات ترک در مراسم تحلیف روحانی
گروه سیاسی: خبرها حاکی است که برخی مقامات ارشد ترکیه در مراسم تحلیف حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران شرکت می کنند.


مراجع، پیگیر گزارش حادثه قم هستند
تسنیم: منصور حقیقت‌‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره گزارش حادثه 22بهمن قم گفت: نظرهایی از جانب مراجع و علما در مورد پیگیری این گزارش داشته‌ایم. مراجع خواستار ریشه‌یابی این قضیه هستند و از مجلس سؤال می‌کنند که این گزارش به کجا رسیده است.

 این دستورها قابل قبول نیست
الف: میثم طاهری، سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان، ضمن مخالفت شدید با حذف پست‌های دبیرخانه بدون هماهنگی و اطلاع دبیرخانه، از تحویل ساختمان و نیز پذیرش نیروهای بقایی در ساختمان دبیرخانه استنکاف و اعلام کرده تحت هیچ شرایطی حاضر به اجرای سیاست‌های بقایی نیست.

فضای مجلس از نگاه پزشکیان
مسعود پزشکیان گفته: آقای احمدی‌نژاد متاسفانه اصرار به نادیده گرفتن قانون داشتند و به همین دلیل شاهد این بودیم که فضایی مملو از تنش و چالش بین پاستور و بهارستان به وجود ‌آمد که اتفاقا هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرد.پزشکیان گفته: با توجه به اینکه دولت جدید با شعار اعتدال و منطق‌گرایی از مردم رای گرفته، این امیدواری به وجود آمده است که با روی کار آمدن دولت آقای روحانی شرایط بهبود پیدا کند.
وی درباره واکنش احتمالی نماینده‌های مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهوری منتخب گفته: باید به برخی از ساکنان بهارستان هم که ظاهرا دنبال رویارویی با دولت آتی هستند، گفت که رای منفی بی‌حساب و کتاب دردسرآفرین است و قوه مجریه را در همان آغاز کار با مشکل مواجه می‌کند. پس بهتر است همه آنهایی که قرار است با رای خود کابینه یازدهم را پاستور نشین کنند، فقط با توجه به ویژگی‌های گزینه‌ها رای بدهند و به هیچ‌وجه سیاسی کاری نکنند تا دولت جدید بتواند با توانمندی و البته تمرکزی بالا فعالیتش را شروع کند.
پرونده 320میلیاردی احمدی‌نژاد باز است
علیرضا دبیر، عضو شورای شهر سوم و منتخب شورای شهر چهارم تهران درباره پرونده 320میلیاردی احمدی‌نژاد گفت: پرونده هزینه‌های فاقد شهرداری دوره احمدی‌نژاد همچنان باز است و شورای شهر چهارم آن را دنبال خواهد کرد.

 انصراف عارف بعد از دریافت نامه خاتمی
مهر: جعفر توفیقی، رئیس ستاد انتخاباتی عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری ماجرای انصراف این نامزد انتخابات بعد از نامه مفصل رئیس جمهور سابق را بیان کرد و گفت: نامه آقای خاتمی بسیار مفصل بود و آقای دکتر عارف نیز بدون هیچ چون‌و‌چرا و درنگی به واسطه تعهدی که کرده بودند، پذیرفتند و کنار رفتند.

حضور بازرسان آژانس در ایران
شنیده شد که هرمان ناکارتس، معاون مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌: طی هفته آینده هر روز 2 تا 6 بازرس در ایران حضور خواهند داشت که تمام 16 تاسیسات ایران را پوشش دهند. انتخاب نوشت؛ معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: این اقدام به معنای آن است که یک بازرس یکبار در هفته از تاسیسات نطنز و فردو بازدید می‌کند. معاون مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد در راستای شفاف‌سازی هر چه بیشتر برنامه هسته‌ای ایران طی هفته آینده بازرسان به‌طور روزانه از تاسیسات ایران بازدید می‌کنند‌.

شبکه تلویزیونی زنان عربستان
شنیده شد که اولین شبکه تلویزیونی در عربستان با مدیریت زنان راه‌اندازی می‌شود. انتخاب نوشت؛ زنان عربستان برای نخستین‌بار صاحب شبکه تلویزیونی اختصاصی می‌شوند. این شبکه که تمام امور مدیریتی آن برعهده خانم‌هاست، از اوایل 2014 آغاز به کار می‌کند. هدف از تاسیس این شبکه ارائه تصویری ایده‌آل از زنان عربستان و تلاش دولت این کشور برای خدمت به این قشر از جامعه عنوان شده است. شبکه تلویزیونی «مرآت» جنبه‌های مختلف امروز زنان از جمله اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، سلامت، روانی و فنی را پوشش می‌دهد.

مخالفت با قرائت گزارش حادثه قم در صحن علنی
گروه سیاسی: گزارش حادثه 22 بهمن قم که در آن گروهی به رئیس مجلس اهانت کردند، آماده قرائت در صحن علنی است، اما برخی جریانها در مجلس با خواندن این گزارش به خاطر اینکه در آن مشخصاً از دو نماینده مجلس و یک مرکز فرهنگی در قم نامبرده شده، مخالف هستند.

تجلیل از احمدی‌نژاد
فارس: عصر دیروز در مراسمی از سوی وزیر کشور، استانداران، معاونان و مدیران وزارت کشور از 8 سال خدمات ارزشمند، گسترده و ماندگار محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور قدردانی شد.

نباید گفت غرق گناهیم اما امام حسین(ع) داریم
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: نباید بگوییم که «ما غرق گناهیم، اما امام حسین(ع) داریم.» اگر مراسم برای امام حسین(ع) برگزار کنیم و رشوه‌خوار باشیم و تقلب کنیم و مال یتیم بخوریم، رابطه ما با امام حسین(ع) نیز قطع می‌شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی، عنوان کرد: کسانی که در مشکلات به توسل امام زمان(عج)، نذر و نذورات روی می‌آورند، ولی بعد از رفع مشکلات، دوباره به مسیر اول خود باز می‌گردند، ایمان‌شان کامل نیست. این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: پیامبر(ص) فرمود، ایمان به داشتن لباس ایمان و ظاهر و آرزوی با ایمان بودن نیست، بلکه ایمان آن چیزی است که در قلب انسان نفوذ کرده و در اعمال و کردار خود را نشان می‌دهد. آیت‌الله مکارم شیرازی، افزود: در روایتی دیگر پیامبر اکرم(ص) فرمود، حقیقت ایمان حاصل نمی‌شود مگر اینکه برای خدا دوست و برای خدا دشمن بدارید.
نسل‌کشی در سوریه
شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد: ماهیانه پنج هزار نفر در خشونت‌های بحران سوریه کشته می‌شوند. بنا به گفته‌های سابق مقامات سازمان ملل متحد از زمان آغاز بحران در سوریه در مارس 2011 تاکنون بیش از 100 هزار نفر کشته شده‌اند که بیش از 6500 نفر از آن‌ها کودکان هستند. «ایوان اسیمونوفیتش» دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «تعداد بسیار بالای افراد کشته‌شده که حدود پنج هزار نفر در ماه است نشان‌دهنده سطح بالای نزاع است. انطونیو گوترس، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد نیز گفت: روزانه شش هزار نفر در سوریه از حوادث خشونت‌آمیز، فرار می‌کنند. سازمان ملل متحد تاکنون یک میلیون و 800 هزار نفر پناهنده سوریه را در کشورهای همسایه، آمارگیری کرده است. وی افزود: از زمان جنگ نسل‌کشی در کشور آفریقایی رواندا در 20 سال پیش تاکنون، چنین جمعیتی از پناهندگان و آوارگان مشاهده نشده است.
این تو هستی که باید حجابتو برداری!
خانم شمس، دختر 30 ساله‌ای است که یکشنبه 23 تیرماه امسال در پی امر به معروف و نهی از منکر به یک زن بدحجاب، مورد حمله وی قرار گرفت. وی در شرح این ماجرا گفت: برحسب تکلیف دینی، با یک جمله به آرامی، امر به معروف می‌کردم. به این خانم تنها یک جمله گفتم و آن، این بود که «می‌شود حجابت را رعایت کنی؟» فقط و فقط همین یک جمله را گفتم که هنوز به نقطه آخر آن نرسیده بودم که به یک‌باره، به سمت من حمله کرد و گلوی من را فشار داد و تلاش کرد چادر و روسری‌ام را از سرم بکشد. هر چقدر او تلاش می‌کرد من هم مقاومت بیشتری می‌کردم. حین این کار، بلند بلند فحاشی می‌کرد و می‌گفت: «این تو هستی که باید حجابتو برداری، اینجا دیگه جای شماها نیست، این شماها هستید که باید از اینجا بروید، شماها چند نفری بیشتر نیستید، بمانید خودم چادر از سرتان می‌کشم و...» در این زمان دیگر صدای من هم بلند شده بود و تلاش می‌کردم که چادرم را روی سرم حفظ کنم و به لطف خدا هم این خانم نتوانست به هدفش برسد.

خودزنی رسانه‌های اپوزیسیون

 مواضع تند و ضدایرانی شبکه بی‌بی‌سی فارسی سبب شد تا سایت اپوزیسیون بالاترین نیز با انتقاد به این مواضع آن را "خصومت آشکار" ارزیابی کند.
گنده‌گویی‌های یک وهابی!
سخنگوی القاعده در عراق حدود سه هفته پیش در یک نوار صوتی گفته بود: بمب‌های ما، دیالی تا بیروت را هدف قرار خواهد داد و هیچ‌کس نمی‌تواند ما را از جهاد علیه شیعه در عراق و سوریه باز دارد، شام و عراق باید یک جبهه و یک رهبر شوند و هیچ مرزی میان آن‌ها نباشد، شیعیان از دیالی تا بیروت را بخش بخش خواهیم کشت و گروه‌های شیعی و حزب‌الله را نابود خواهیم کرد.
جمله قابل تأمل آقامجتبی درباره امام
«
محسن اسماعیلی» شاگرد آیت‌الله آقامجتبی تهرانی و عضو حقوقدان شورای نگهبان در بخش دیگر سخنان خود به علاقه حاج‌آقا مجتبی تهرانی به امام راحل تأکید کرد و گفت: وقتی که امام راحل(ره) از دنیا رفتند حاج‌آقا چند روز درس را تعطیل کردند و پس از آن وقتی که می‌خواستند درس را شروع کنند بسیار گریه کردند. گریه آقا به‌گونه‌ای بود که ما هیچ‌وقت ایشان را این‌طور ندیده بودیم. حاج آقا در رابطه با امام(ره) یک جمله‌ای گفتند که بسیار قابل تأمل است. فرمودند که امام برای نسل‌های بعدی به یک افسانه تبدیل می‌شود، زیرا امام به‌گونه‌ای زندگی می‌کرد که اگر برای نسل‌های بعدی تعریف کنیم باورشان نمی‌شود.

اخبار کوتاه

*    «سیدعباس عراقچی» معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه، روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فرانسه مبنی بر اینکه موضع ایران در رابطه با تولد نوه ولیعهد انگلیس و اینکه آیا تولد وی می‌تواند در روابط تهران - لندن تأثیرگذار باشد، اظهار داشت: «تولد ایشان را خدمت ملکه محترم انگلیس و ولیعهد این کشور که صاحب نوه شده‌اند، تبریک می‌گوییم...»! این تبریک‌گویی آقای عراقچی در حالی است که تلویزیون «من و تو» وابسته به شبکه بی‌بی‌سی ملکه(!) در برنامه عروسکی «نیم‌ساعت» خود بسیاری از مسئولان ایرانی را به سخره می‌گیرد.

* «علی مطهری» نماینده تهران، بیانیات اخیر رهبر انقلاب در جمع کارگزاران نظام را مانعی برای انجام مذاکرات با غرب ندانست و درخواست حضور «جک استراو» برای حضور در ایران را امری طبیعی و فرصتی برای آب شدن یخ روابط ایران و غرب توصیف کرد. وی در ادامه و در اظهاراتی جالب و قابل‌تأمل، درباره اشغال سفارت انگلیس از سوی دانشجویان کشورمان که به‌دلیل دخالت‌های این کشور در امور ایران انجام گرفت هم گفت: اگر بنا بر عذرخواهی جک استراو باشد، اشغال‌گران سفارت انگلیس در تهران هم باید عذرخواهی کنند! او همچنین گفت:  می‌توانیم با فرستادن خاتمی به برخی کشورها، معضلات سیاست خارجی را حل‌وفصل کنیم!

* گفته می‌شود دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از پایان رسمی ریاست‌جمهوری خود به جای دکتر حسن روحانی به‌عنوان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب خواهد شد.

 یک منبع آگاه در عراق که نخواست نامش فاش شود، در رابطه با تصمیم دولت عراق درباره تخلیه کامل پادگان اشرف گفت: دولت عراق به نمایندگی ملل متحد در بغداد رسانده است که برای اخراج اعضای باقی‌مانده منافقین از پادگان اشرف، به هر اقدامی که لازم باشد، دست خواهیم زد. این مقام مسئول ادامه داد: این تصمیم دولت عراق که به اطلاع بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز رسیده است، در حکم یک اخطار جدی است که به‌دنبال اقدام روز جمعه گذشته دادگاه شهرستان خالص عراق مبنی بر تخلیه قرارگاه اشرف و تحویل آن به فرمانداری این شهرستان، اعلام شده است.

 اسامی برخی اعضای کابینه حسن روحانی به‌تازگی نهایی شده و گفته می‌شود این اسامی به مجلس داده شده تا فضا برای روز رأی‌گیری در مجلس سنجیده شود. فهرست افراد مورد نظر به شرح زیر است: وزارت کشور: حجت‌الاسلام علی یونسی؛ وزارت دادگستری: حجت‌الاسلام عباسی‌فر؛ وزارت جهاد کشاورزی: کلانتری؛ وزارت اقتصاد: نوبخت؛ وزارت ورزش و جوانان: ذوالفقارنسب یا سلطانی‌فر؛ وزارت اطلاعات: حجت‌الاسلام شوشتری؛ وزارت نیرو: چیت‌چیان؛ معاون اول: جهانگیری؛ رئیس گروه مشاوران: ترکان؛ معاون اجرایی: نعمت‌زاده.

* خبرها حاکی از آن است که با روند موجود، بعید است عارف در کابینه جدید حضور داشته باشد. چرا که با وجود آنکه آقای هاشمی بر معاون اولی او نظر مثبت داشته، روحانی و حلقه اول او موافق معاون اولی او نیستند و چهره‌ای هماهنگ‌تر با رئیس‌جمهور منتخب را به این منظور مدنظر دارند. این در حالی است که گزارش‌های رسیده حکایت می‌کند عارف تنها حاضر به پذیرش مسئولیت‌ معاون اولی است و به پیشنهاد مسئولیت وزارت علوم و ارتباطات پاسخ مثبت نداده است.

* روزنامه واشنگتن‌پست با انعکاس بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، اقرار کرد که برداشت غرب از شعارهای تبلیغاتی دکتر روحانی که باعث امیدواری غرب به برخی خواسته‌های نامشروع خود شده بود- نه‌تنها اشتباه بوده، بلکه با توجه به مواضع رهبر ایران، نیل به آن‌ها غیرممکن است.

* در روزهای اخیر سازمان جاسوسی انگلیس (MI6)، جلسه ویژه‌ای با حضور گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب فعال در جنوب و شمال‌غربی و شرق کشور با مدیریت گروهک تروریستی «الجبهه الدیمقراطیه الشعبیه الأحوازیه» برگزار کرد. این جلسه به‌منظور برقراری ارتباط بین گروهک‌های تروریستی و معاند فعال در کشور بوده است. در این جلسه موضوع بیشتر بر برقراری ارتباط با افراد و گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب فعال در شمال‌غرب متمرکز بوده است. نکته جالب اینکه در این جلسه از تروریست‌های فراری برای حضور در این نشست دعوت ویژه به عمل آمده بود.

* پایگاه تخصصی «پالیسی میک» طی گزارشی انتقادی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، درباره نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ که هفته گذشته منتشر شده، نوشت: «تحریم‌ها به‌جای اینکه ایرانی‌ها را به عقب‌نشینی از فعالیت‌های هسته‌ای خود مجبور کنند، موجب افزایش احساسات ضدآمریکایی[ایرانیان] شده‌اند که پیش از این نیز بین مردم ایران و سایر ملت‌های منطقه وجود داشت و این موضوع موجب افزایش تهدید امنیتی برای آمریکا و متحدانش می‌شود.» این پایگاه افزود: «بیش از 68 درصد مردم ایران مخالف متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای کشورشان هستند و احساس غالبی که بین مردم ایران وجود دارد، این است که آمریکا یک دولت فاسد است و مردم ایران برای برون‌رفت از وضعیت موجود، باید با آن مقابله کنند.»      

 

https://shoma-weekly.ir/P94TDt