گفته می‌شود که...

شاه‌پرستان ایرانی کش!/آمریکا مدعی بازگشت تحریم‌ها علیه ایران شد/جریمه ۱۰ هزار پوندی برای ناقضان قرنطینه در انگلیس/افشاگری معاون سابق استقلال درباره پیشنهاد ۲۵ میلیاردی!/دلیل افزایش قیمت گوشی چیست؟/الهام چرخنده: سه سال است در کربلا زندگی می‌کنم /در طول جنگ تحمیلی، کدام شهرها بیشترین آسیب را دیدند؟ و ...

خبری بد برای غرب!

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی نوشت: «توافق‌نامه جامع همکاری استراتژیک بین ایران و چین می‌تواند ضامن منافع دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، منافع ملی و سیاسی باشد. این توافق از آن جهت برای ایران مناسب خواهد بود که میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند و از سوی دیگر مانع از سیاست‌های منطقه‌ای تهران نیز نخواهد شد. به‌علاوه ایران از زیر فشار واشنگتن خارج می‌شود و می‌تواند در عرصه بین‌المللی نیز نقش پررنگ‌تری ایفا کند. ایران و چین دو قدرت آسیایی هستند. تعمیق همکاری‌های اقتصادی و احتمالاً نظامی بین این دو، امری منطقی است. ایران برای دهه‌ها قبل از انقلاب اسلامی به غرب اعتماد کرد. در چند سال اخیر هم برجام، تجربه‌ای تازه دراین‌باره بود اما با عهدشکنی مجدد غرب روبه‌رو شد
انتقال پایتخت

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس، خبر داد که قرارگاه خاتم‌الانبیاء نامه‌ای را رسماً به رئیس‌جمهور ارسال کرده تا در صورت موافقت او، این قرارگاه سپاه، کار انتقال پایتخت ایران از تهران به مکانی دیگر را انجام دهد. وی اضافه کرد که «رئیس‌جمهور نیز نامه‌ای به دبیر شورای عالی انتقال پایتخت؛ یعنی وزیر راه و شهرسازی داده و منتظریم تا مشخص شود بعد از کرونا این نامه‌نگاری‌ها به کجا می‌رسد.» به گفته آقای ابوترابی، عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکززدایی از تهران، جانمایی و همه موارد در زمینه انتقال پایتخت مشخص شده است و خروج پادگان‌ها، خروج دانشگاه‌ها، خروج ایران‌خودرو و سایپا ازجمله اقداماتی است که باید در ساماندهی تهران انجام شود.

نیویورک‌تایمز: اکنون آمریکا منزوی شده، نه ایران

نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نوشت: «زمانی واشنگتن در کنار کشورهای اروپایی و حتی روسیه و چین، برای منزوی کردن ایران ایستاده بود، اما اکنون ایالات‌متحده است که منزوی شده است. آمریکا هیچ جایگاهی ندارد تا از یک بند برجام برای پیشبرد منافع خود استفاده کرده و به مابقی توافق پوزخند بزند؛ توافقات بین‌المللی این‌گونه کار نمی‌کند، رفتار دولت ترامپ تمامیت و یکپارچگی هر توافق بین‌المللی مفیدی را از بین می‌برد.» دو روز پیش آمریکا در آخرین اقدام خویش، با ادعای فعال کردن مکانیسم ماشه، قصد بر کرسی نشاندن خواسته خود علیه کشورمان را آشکار ساخت؛ در راستای این تلاش جدید، دولت ترامپ با ارسال نامه بلند بالایی به سازمان ملل، این سازمان جهانی را تهدید به فشارهای بیشتر در صورت عدم اجرای خواسته‌های خود کرد و پرده از چهره واقعی دموکراسی آمریکایی برداشت، این‌که هر موقع حرفت به کرسی ننشست، از زور و قلدری استفاده کن!

شاه‌پرستان ایرانی کش!

اسناد سرویس اطلاعات رژیم بعث عراق پرده‌ای دیگر از جنایات محمدرضا پهلوی، شاه معدوم ایران برداشت. شبکه خبری عراقی «الاتجاه» ضمن نقل این اسناد، گزارش داد، نزدیکان محمدرضا پهلوی، در زمان جنگ رژیم بعث علیه جمهوری اسلامی ایران، از این رژیم حمایت کردند. در این اسناد آمده است، خانواده محمدرضا پهلوی، پس از فرار از ایران، با کمک برخی از نزدیکان «تیمور بختیار»، رئیس اسبق ساواک رژیم پهلوی و «شاپور بختیار» آخرین نخست‌وزیر این رژیم، تلاش کردند تا صدام، دیکتاتور معدوم عراق بتواند در جنگ علیه ایران پیروز شود. بر اساس این اسناد، برخی از تجهیزات نظامی ایران در دوران محمدرضا پهلوی خریداری شده بود، با موافقت «فرح پهلوی» همسر شاه، برای بمباران شهرهای ایران به رژیم بعث عراق تحویل داده شد؛ بنابراین گزارش، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی از نزدیکان تیمور بختیار، واسطه خانواده پهلوی برای کمک به صدام در جریان جنگ با ایران بودند.
ایران طی
۳۰ سال به مرحله «فوق سالمندی» خواهد رسید

آلمان طی ۷۵ سال، فرانسه ۸۰ سال و بریتانیا طی ۹۰ سال روند سالمند شدگی جمعیت را طی کرده‌اند، این در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی، کشورمان تنها در عرض ۳۰ سال به مرحله فوق سالمندی خواهد رسید. به دلیل کاهش موالید در کشور، عملاً روند افزایش میانگین سنی از یک دهه پیش آغاز شده است و این وضعیت قبل از 1420 شمسی به اوج خود خواهد رسید و بعد از آن ایران حداقل 10 سال جزو پیرترین کشورهای دنیا خواهد بود.

پشت پرده ورود سپاه پاسداران به فعالیت‌های اقتصادی

«سردار نقدی»، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران می‌گوید: «اگر سپاه وارد اقتصاد شده، باید بگوییم که به‌قصد منفعت‌طلبی به این حوزه وارد نشده و هدف از این ورود، صرفاً کمک به مردم است. اگر خارجی‌ها به خاطر تحریم‌ها، روند ساخت عسلویه را تعطیل کرده‌اند به این حوزه وارد شده است تا به اقتصاد کشورمان لطمه‌ای نخورد. به این موضوع در قانون اساسی هم اشاره شده است که نیروهای مسلح در شرایط غیرجنگی، به‌شرط عدم لطمه به آمادگی رزمی‌شان،‌ می‌توانند به‌قدر نیاز دولت، از ابزار خود به آن کمک کنند». طی سال‌های اخیر هجمه‌ها بر سپاه، به دلیل برخی فعالیت‌های اقتصادی در کشور افزایش یافته است، غافل از این‌که اقدام سپاه در حوزه‌های راهبردی اقتصاد کشور در دوره تحریم ضرورتی است که توان ایستادگی و مقاومت کشور را در برابر فشارها افزایش می‌دهد و این یک وظیفه قانونی بر دوش سپاه است.

مروری بر وقایع دفاع مقدس| کمک دولت‌های عربی به صدام

دوشنبه 21 تیرماه 1361: در پی سفر اخیر «حسین بن طلال» پادشاه اردن و نخست‌وزیر این کشور به عراق و اعلام حمایت رسمی اردن از عراق در جنگ علیه ایران، دور جدید ارسال کمک‌های نظامی این کشور به عراق، امروز با ارسال 12 دستگاه خودرو حامل مهمات و سلاح‌های سنگین از راه «فلوجه» به مقصد عراق آغاز گردید. همچنین ارتش عراق، بنزین و سایر مواد سوختی موردنیاز تانک‌ها و نفربرهای زرهی خود را از اردن و از راه بندر «عقبه» وارد می‌کند. چهارشنبه 23 تیرماه 1361: در ادامه کمک‌های دولت‌های عربی به حکومت عراق، امروز نیز 7 دستگاه تریلر حامل مهمات سلاح سنگین و تجهیزات نظامی از اردن وارد خاک عراق شد و در پادگان بغداد تخلیه گردید. همچنین 26 دستگاه تریلر حامل تانک که از بندر «شعیبه» کویت بارگیری شده بود و 19 دستگاه تریلر حامل مهمات از مرز «نویسیب» کویت وارد خاک عراق شدند.

آمریکا مدعی بازگشت تحریم‌ها علیه ایران شد

آمریکا مدعی شد که مکانیسم ماشه را فعال کرده است. وزیر خارجه آمریکا گفت: «تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، ازجمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند. از امروز، تمام مفاد قطعنامه‌هایی که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی شده بودند، دوباره فعال شدند. اقدامات ذکر شده در پاراگراف‌های ۷، ۸ و ۱۶ تا ۲۰ قطعنامه ۲۲۳۱ نیز لغو شدند. از تمام کشورهای عضو سازمان ملل انتظار داریم به این تحریم‌ها پایبند باشند. اگر سازمان ملل تحریم‌ها را بازنگرداند، واشنگتن عواقبی را برای آن در نظر می‌گیرد. در روزهای آینده، ایالات‌متحده گستره‌ای از اقدامات بیشتر برای تقویت اجرای تحریم‌های سازمان ملل و همچنین پاسخگو کردن ناقضان آن‌ها را اعلام می‌کند. کارزار فشار حداکثری ما بر ایران ادامه دارد تا زمانی که آن‌ها به توافق فراگیر با ما جهت مهار کردن تهدیدات اشاعه و توقف آشوب‌پراکنی، برسند.» به‌راستی منطق گفتگو با چنین دولتی چگونه باید باشد؟ عده‌ای در داخل کشور که مدام سخن از مذاکره با آمریکا سر می‌دهند و حرف از جامعه بین‌الملل و مذاکره و رفع اختلافات فی‌مابین می‌زنند و دلسوزان نظام را جنگ‌طلب خطاب می‌کنند، امروز چهره واقعی آمریکا را ببینند که وقتی خواسته‌اش در مجامع بین‌المللی و در سازمان ملل تأمین نمی‌شود، زیر همه آنچه مدعی‌اش بود، از دموکراسی گرفته تا جامعه جهانی و ... زده و با قلدری تمام سازمان ملل را نیز تهدید می‌کند که باید خواسته‌اش را اجابت کند. این همان دولتی است که برخی امید واهی به بستن معاهده برد- برد با آن داشته و دارند!

جریمه ۱۰ هزار پوندی برای ناقضان قرنطینه در انگلیس

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد افرادی که در این کشور قوانین جدید مربوط به قرنطینه را رعایت نکنند، جریمه خواهند شد. بر اساس طرح جدید دولت انگلیس، افرادی که به علت ابتلا به کرونا و یا در معرض تماس قرار گرفتن با بیماران کرونایی، از رعایت قرنطینه خانگی خودداری کنند تا سقف ۱۰ هزار پوند (بیش از 300 میلیون تومان) جریمه خواهند شد.
افشاگری معاون سابق استقلال درباره پیشنهاد ۲۵ میلیاردی!

نظری جویباری، قائم مقام و معاون سابق باشگاه استقلال گفت: معمولا قرارداد‌های نجومی سال بعد لو می‌رود. یعنی الان که قرارداد می‌بندند، کسی نمی‌فهمد، ولی وقتی مدیر بعدی می‌آید مشخص می‌شود، قرارداد ۸ و ۶ میلیاردی بسته اند. من هم رقم‌هایی شنیده ام. با این رقم‌ها خدا به داد مدیران بعدی برسد. حالا اینکه رقم‌ها درست است را نمی‌دانم. یک سال منتظر بمانید و مدیر بعدی که آمد افشاگری می‌کند و می‌فهمد. او به پیشنهاد مالی یکی از بازیکنان اشاره می‌کند و می‌گوید: «من شنیدم بازیکنی در استقلال برای دو فصل ۲۵ میلیارد پیشنهاد داده است. بازیکن دیگری هم برای دو فصل ۱۵ میلیارد خواسته. در پرسپولیس هم همین رقم‌ها را شنیده ام. اسم نمی‌برم، ولی باشگاهی در لیگ برتر هست که به بازیکن معمولی دارد ۸ میلیارد و ۶ میلیارد پول می‌دهد!

واکنش ایران به ادعاهای غیرقانونی آمریکا

«تخت‌روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: «اقدامات آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت غیرقانونی، باطل و بی‌اثر است. در واکنش به اقدام آمریکا، نه‌تنها هیچ‌یک از اعضای این شورا صلاحیت آن کشور برای فعال کردن روند بازگشت تحریم‌های گذشته را نپذیرفتند، بلکه از طریق نامه‌های انفرادی یا مشترک به رئیس شورای امنیت، 13 عضو این نهاد، اعتبار حقوقی و مقبولیت نامه آمریکا را قاطعانه رد کرده‌اند. رئیس شورای امنیت نیز در پاسخ به سؤالات اعضا در این زمینه، اعلام کرد طبق مشورت‌هایی که با اعضای شورا داشته و نامه‌هایی که از تعداد زیادی از آن‌ها دریافت کرده‌ام، برای من کاملاً روشن است که یک عضو موضع خاصی در این زمینه دارد و بقیه اعضا مخالف آن هستند و بنابراین از نظر من هیچ اجماعی در شورا وجود ندارد و رئیس شورا نیز نمی‌تواند اقدام دیگری به عمل آورد. بر اساس قطعنامه 2231 فقط اعضای برجام حق آغاز روند بازگرداندن تحریم‌های گذشته شورای امنیت را دارند. آمریکا دیگر عضو برجام نیست، بنابراین هیچ حقی برای توسل به روند مزبور ندارد و نامه‌اش نیز فاقد هرگونه اثر حقوقی در حال یا آینده است. جمهوری اسلامی ایران مطمئن است که اعضای شورای امنیت بار دیگر با تلاش آمریکا برای سوءاستفاده از شورای امنیت و تضعیف اقتدار و اعتبار آن مخالفت خواهند کرد.» در همین رابطه، رئیس مجلس به کمیسیون امنیت ملی مأموریت داد تا با رصد فضای بین‌المللی در چارچوب ادعای آمریکایی‌ها و اقداماتی که آن‌ها پیش می‌گیرند، اقدامات متقابلی را طراحی کنند.
حنای آمریکا دیگر رنگی ندارد

«مارک فیتز پاتریک» کارشناس BBC از واشنگتن می‌گوید: «روسیه و چین نگران تهدیدهای امریکا [درباره روابط خود با ایران] نیستند، چون آن‌ها متوجه شده‌اند که آمریکا در قضیه بازگرداندن تحریم‌ها بیش‌ازپیش به انزوا کشیده شده است. اقدام امروز آمریکا حتی دیگر روی کشورهایی که از آمریکا می‌ترسیدند هم تأثیری نخواهد داشت
در یک سال گذشته، ۱۶۶ کولبر کشته یا زخمی شده اند

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس: دولت باید تعریفی برای کولبری داشته باشد، چون این شغل سخت در شأن یک ایرانی نیست که دنیا هم ببینند جوانی ۲۰۰ کیلو بار را بر کولش گذاشته و از راه‌های سخت عبور می‌کند. در یک سال گذشته ۱۶۶ تن کشته و زخمی شدند. این کولبران جوانان ایرانی و فرزندان این مرز و بوم هستند و عادلانه نیست که با گلوله ایرانی، جوانان ایران کشته و خانواده هایشان آواره شوند. این امر تبعاتی دارد و از نظر امنیتی هم به نفع نظام نیست. به دنبال ارائه طرحی هستیم که استفاده نیروی انتظامی از سلاح گرم در مناطق مرزی نسبت به کولبران را ساماندهی می‌کند. کولبران گروهی و از مسیر باریکه‌ای به صورت چند هزار نفری حرکت می‌کنند؛ بنابراین، اگر کسی در این شرایط به آن‌ها شلیک کند جرمش سنگین خواهد بود و مشمول دیه می‌شود

نقش یک ژنرال بازنشسته آمریکایی در ترور سردار سلیمانی

«باب وودوارد» روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی در بخشی از کتاب خود به نام «خشم»، روایتی از نحوه تصمیم‌گیری دونالد ترامپ برای ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه داده است. پیش‌ازاین منابع خبری به نقش مایک پومپئو در مجاب کردن ترامپ برای ترور سردار سلیمانی اشاره کرده‌اند، اما وودوارد در کتاب خود برای نخستین بار به نقش «جک کین»، معاون اسبق رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص هم اشاره کرده است. طبق مفاد کتاب، زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ به‌تازگی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا رأی آورده بود، جک‌ کین با او درباره حاج قاسم صحبت کرده بود. کین علاوه بر این، تلاش‌ها و بیم‌های دولت جورج بوش برای مقابله با سردار سلیمانی را برای ترامپ بازگو کرده بود. طبق مندرجات این کتاب، کین به ترامپ گفته بود تیم امنیت ملی بوش از او برای تخریب دو پایگاه در ایران که محل استقرار نیروهای سردار سلیمانی بود، اجازه خواسته بودند، بوش با این درخواست مخالفت کرده بود».
دلیل افزایش قیمت گوشی چیست؟

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: عدم تخصیص ارز برای واردات موبایل، گرانی ۱۵ درصدی قیمت جهانی گوشی و ناتوانی در تامین باعث ایجاد شوک قیمتی در بازار شده. در نیمه اول سال، ۶.۵ میلیون موبایل رجیستری شده که ۵۰۰ هزار دستگاه آن عمدتا آیفون بوده و قاچاقی وارد شده است.

استخوان لای زخم

«مصباحی‌مقدم»، کارشناس اقتصادی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: «اینکه هم ایران به برجام پایبند باشد و هم از منافع آن بهره‌مند نشود، یک نوع استخوان لای زخم و نانجیبی از ناحیه کشورهای اروپایی به‌حساب می‌آید. اینستکس تنها اقدام اروپایی‌ها بود، آن‌هم یک‌بار به‌صورت خیلی جزئی عملیاتی شد و دیگر هیچ. اظهار تعهد اروپایی‌ها به برجام در واقع متعهد نگه‌داشتن ایران جهت تأمین منافع خودشان است. اروپا باید در مقابل فشار آمریکا مبنی بر تحریم شرکت‌ها و بانک‌های دیگر کشورها کوتاه نیاید و راه را برای دادوستد ایران در سطح جهانی باز کند. اروپایی‌ها بخشی از مطالبات آمریکا را دنبال می‌کنند
تهران سقف جمعیتی را پشت سر گذاشته است

«اردکانیان» وزیر نیرو در خصوص وضعیت آب پایتخت خاطرنشان کرد: «گفته شده بود تهران سقف ۷.۵ میلیون نفر را رد کند در تأمین آب شرب با مشکلاتی مواجه می‌شود. تهران هیچ منبع جدید دیگری در حوضه آبریز برای تأمین آب ندارد. استفاده بهینه از آب موجود در دستور کار تهران است. ۱۰ درصد آب شرب تهران قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده هدر می‌رود. استفاده از تجهیزات کم‌مصرف در بخش خانگی در دستور کار است
الهام چرخنده: سه سال است در کربلا زندگی می‌کنم و همسرم روحانی است

الهام چرخنده پیرامون اخبار منتشره، مبنی بر اقامت وی در کشور عراق گفت: بنده سه سال همراه همسرم که یک روحانی است در شهر کربلا زندگی می‌کنم و این روزها که بنا به شرایط بیماری کرونا، امکان سفر چندان برای مردم فراهم نیست نائب‌الزیاره تمامی ایرانیان در کربلای عزیز هستم. وی در همین راستا ادامه داد: اقامت من در شهر کربلا طولانی مدت بوده و این تصمیم هم به واسطه شغل همسرم رخ داده است؛ اما در کل بسیار از حضور در این مکان مقدس خوشحالم و هر لحظه برایم بهترین ها رخ می دهد. امیدوارم که «امام حسین (ع)» پذیرای من در این شهر باشند. چرخنده درباره احتمال بازگشت خود به کشور گفت: مهاجرت من به کشور عراق به این شکل نیست که نخواهم به کشور بازگردم، به واسطه شغل همسرم در این کشور زندگی می کنم. طی این مدت بارها به ایران هم آمده ام و باز هم خواهم آمد. وی درباره فعالیت‌های خود در شهر کربلا خاطرنشان کرد: به اندازه توان و وسعم در این شهر عزیز به فعالیت های فرهنگی می‌پردازم. به هر حال هر جا فرصتی برای نوکری «امام حسین (ع)» باشد، من با سر می روم، خوشخبتانه از وضعم در شهر کربلا و زندگی در عراق راضی هستم.

در طول جنگ تحمیلی، کدام شهرها بیشترین آسیب را دیدند؟

در طول جنگ تحمیلی، 127 شهر از شهرهای کشور مورد تهاجم هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند. از میان شهرهای مورد تهاجم، آبادان با بیش از 1017 بار رتبه اول، اهواز با 316 بار رتبه دوم و دزفول با 241 بار رتبه سوم قرار دارد. شهر تهران در دوران جنگ شهرها، 92 بار مورد تهاجم هوایی و موشکی قرار گرفته است. در روزهای پایانی سال 1366 سومین جنگ شهرها علیه ایران آغاز شد و برای اولین بار موشک‌های عراقی که برد آن‌ها به کمک متخصصان خارجی افزایش یافته بود، به شهرهای تهران و قم اصابت کرد. بیش از 63 درصد از حملات دشمن به شهرهای کشور با هواپیما، 32 درصد با توپخانه و در حدود 5 درصد نیز با موشک صورت گرفته است. حداکثر تعداد شهدا در یک‌بار تهاجم به شهرهای کشور 800 نفر است که در اثر تهاجم هواپیماهای دشمن به شهر کرمانشاه، در آذرماه 1365 اتفاق افتاد. حداکثر تعداد مجروحین در یک‌بار تهاجم به شهرهای کشور 4000 نفر است که بر اثر تهاجم هواپیماهای دشمن به شهر اهواز در تیرماه 1367 اتفاق افتاد. درمجموع؛ 5 استان ایران صحنه جنگ بوده و 11 استان مورد حمله قرار گرفته، 500 شهر و 4 هزار روستا بر اثر جنگ خسارت دیده‌اند.

اخبار روزانه:
*
«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» در واکنش به عادی‌سازی روابط دو کشور عربی با رژیم صهیونیستی، گفت: «طوری به سازش میگویند طرح صلح که انگار نظام ظالم آل خلیفه در حمله به پایگاههای اسرائیلی حضور داشته یا امارات جنگ شدیدی علیه اسرائیل آغاز کرده بود و ترامپ اوضاع را آرام کرده است». رهبر انصارالله یمن عربستان و امارات را گاو و بز شیردهی که در راستای مطامع آمریکا حرکت می‌کنند، توصیف کرد.

*شرکت آمریکایی گوگل برای ششمین بار حساب کاربری شبکه پرس‌تی‌وی در یوتیوب و جیمیل را مسدود کرد.

* حکم غیبت بستگان نزدیک انسان مانند فرزندان و همسر چیست؟ پاسخ: در تحقق غیبت، تفاوتی بین بیگانه و خودی، کوچک و بزرگ نمی­کند، لذا غیبت بچه ممیز نیز جایز نیست. چنانچه غیبت همسر و فرزندان و بستگان خود و نیز تحقیر مؤمن و کاری که موجب اذیت او می­شود، جایز نیست.

هیئت دولت کویت طی صدور بیانیه‌ای به درخواست ترامپ برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی این‌گونه پاسخ داد: «راه حل مسئله فلسطین طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی، پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ و بازگشت آوارگان به خانه است

*وال‌استریت ژورنال» نوشت؛ مقام‌های آمریکایی معتقدند تهدیداتی در مورد فرماندهان نظامی مانند رئیس ستاد مشترک و رئیس «سنتکام» وجود دارد. ایران شاید حمله به این افراد را پاسخی به ترور ژنرال سلیمانی ارزیابی کند.

* گفتگو درباره رسوم، آداب، گفتار، کردار، طرز لباس پوشیدن، شکل ظاهری، ادا درآوردن دیگران، چه حکمی دارد؟ پاسخ: اگر به‌قصد تمسخر، استهزاء و تحقیر نباشد، مانعی ندارد؛ و الا جایز نیست.
* محمد نادر محمدزاده، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران: از
۱۹۰۰ ملک اعلامی، ۱۰۸۰ ملک مستقیم تحت نظارت معاونت اجتماعی شهرداری بود که این عدد نیز به زیر ۹۰۰ رسیده و لایحه آن برای دریافت مجوز تا ۱۵ مهر به شورا ارسال می‌شود.
* سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: ایران در حوزه‌های نظامی، دفاعی و امنیتی لنگرگاه امنیت، ثبات و آرامش در منطقه است. به باور بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه جنگ، تنها مؤلفه‌ای که در محاسبات صدام و حامیان او به حساب نیامده و شکست آن‌ها را نیز رقم زد، نفوذ کلام و جایگاه امام در میان ملت و رابطه معنادار امت و امام بود که پیروزی ملت ایران را در بر داشت
.

https://shoma-weekly.ir/pTQpNX