گفته می‌شود که...

سی‌ان‌ان هک شد/ خیلی‌ها اسلام آدامسی دارند/جلسه ی مشترک اصلاح طلبان و اعتدالیون برای مجلس/ ائتلاف خاتمی وناطق در انتخابات بعدی/ لغو ممنوعیت ریش و عمامه/ برگزاری جلسه ی مدیران هاشمی و خاتمی/ جریان احمدی نژاد و انتخابات مجلس آینده و ...

مهم‌ترین دلیل بقای بشار اسد چیست؟

الجزیره انگلیسی درباره دلایل بقای بشار اسد پس از سه سال جنگ خانمان‌سوز در سوریه نوشت: اولین و مهم‌ترین دلیلی که اسد پس از سه سال جنگ داخلی هنوز سر جای خودش باقی است، ارتش سوریه است. هر چند تعداد زیادی از افسران و سربازان ارتش به مخالفان ملحق شدند؛ ولی این کار را هر کدام به‌طور جداگانه و شخصی انجام دادند. هیچ فرار دسته‌جمعی مثلاً یک گروهان یا یک لشکر به‌طور دسته‌جمعی اتفاق نیفتاده و بنیان و اساس ارتش سوریه دست‌نخورده باقی مانده است. در ضمن ارتش توانسته گروه‌های شبه‌نظامی مردمی(دفاع وطنی NDF) را درست کند که بسیار مؤثر بوده‌اند.

نیروهای مخالف تعدادشان بیش از صدهزار نفر است که از نیروهای دولت خیلی بیشتر است، ولی هماهنگی و نظم ارتش سوریه را ندارند. جنگ داخلی و افراط‌گرایی هم مشکل بزرگ مخالفان است. کمتر کسی در کشورهای غربی به مخالفانی که رابطه آن‌ها با گروه تروریستی القاعده روشن است، اعتماد دارد.آمریکا به تعهدات خود پایبند نبوده و کار اصلی را که بمباران هوایی نیروهای دولتی است، انجام نداده است. بدون دخالت هوایی آمریکا، مخالفان شانسی برای شکست اسد ندارند.

دخالت خارجی هم به نفع اسد است. روسیه و ایران، طرفداران اسد، خیلی هماهنگ‌تر و مؤثرتر عمل کرده‌اند تا کشورهای خلیج(فارس) و آمریکا. دولت سوریه هم در سرکوب مخالفان بی‌رحمانه عمل کرده است.

هاشمی: روحانی چشم می‌گوید

هاشمی رفسنجانی به‌تازگی در دیدار عبدالله نوری، ضمن گلایه از روحانی گفته است: او چشم می‌گوید؛ اما کار خودش را می‌کند و خیلی با ما هماهنگ نیست. عملکرد و اعتقاد او خیلی با آن چیزی که ما می‌خواهیم، هماهنگ نیست. هاشمی در این دیدار اعلام کرد که روحانی درزمینه سیاست خارجی و مسائل هسته‌ای، انتخابات و... دیدگاه خاص خودش را دارد و این نگران‌کننده است. پیش‌تر نیز هاشمی رفسنجانی پس از غیبت چند جلسه‌ای روحانی در جلسات مجمع تشخیص، با انتقاد از رئیس‌جمهور، در مقابل رسانه‌‌‌ها گوشه‌ای از این دلخوری‌‌‌ها را عیان کرده بود.

بازگشایی سفارت آمریکا در ایران غیرممکن نیست!!

صبح امروز برخی از روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی از جمله اعتماد، ‌مردم‌سالاری و شرق که این ماه‌ها خود را در جبهه حامیان دولت معرفی می‌کنند، بخشی از سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس داووس را به‌عنوان تیتر مشترک خود و یکی از تیترهای اصلی‌شان برگزیدند:«بازگشایی سفارت آمریکا در ایران غیرممکن نیست». در آستانه روزهای بسیار خاطره‌انگیز فجر انقلاب،‌ ذوق‌زدگی رسانه‌های مدعی پیروی از خط امام(ره) درباره بازگشایی سفارت شیطان بزرگ،‌ جای بسی تأمل و صدالبته افسوس دارد. طرح این مباحث در وضعیتی صورت می‌گیرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا، بار دیگر از گزینه نظامی روی میز علیه ایران در صورت نقض توافق ژنو سخن گفته است!

اینترنت هدیه خداست

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در بیانیه‌ای اینترنت را «هدیه‌ای از جانب خدا» دانست که ارتباط میان انسان‌ها را تسهیل می‌کند. او در عین حال هشدار داد که میل شدید به ماندن مداوم روی اینترنت و «ارتباط دیجیتال» می‌تواند به انزوای آدم‌ها از دوستان و خویشان بینجامد.

خاتمی و موضوع رفع حصر سران فتنه

سیدمحمد خاتمی در نامه تسلیت خود به مهدی کروبی به‌خاطر درگذشت خواهر او، برای چندمین بار به موضوع رفع حصر سران فتنه اشاره کرد و نوشت: «امروز جامعه به‌خاطر حصر، از خدمات شما محروم است»! همچنین «آلن‌ایر» سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا نیز به همین مناسبت، پیام تسلیتی در فیس‌بوک برای وی منتشر کرد! گفتنی است کروبی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری 88 در اولین بیانیه خود انتخابات را «سوگواری» و نتایج اعلام شده را «مضحک»، «فاقد مشروعیت» و «مهندسی و تنظیم ناشیانه رأی ملت» خواند و با طرح ادعای دروغ تقلب و درج جمله «این تازه اول داستان است»، در پایان بیانیه خود وعده داد که در آینده نیز بیکار نخواهد نشست!

هاشمی شطرنج باز ماهر!!

یک پایگاه خبری اصلاح‌طلب در مطلبی با عنوان «شطرنج هاشمی در زمین خبرگان»، هاشمی را یک شطرنج‌باز ماهر خواند و نوشت: «آیت‌الله مهدوی‌کنی تمایلی به حضور در انتخابات مجلس خبرگان ندارد. هاشمی اما استراتژی ویژه‌ای دارد و به‌دنبال آوردن حسن روحانی و سیدحسن خمینی است؛ اما پروژه اصلی هاشمی رفسنجانی در کنار حضور حسن روحانی، دعوت از سیدحسن خمینی است؛ دعوتی که چندی پیش از سوی برخی اصلاح‌طلبان انجام شد.» این پایگاه افزود: «برخی چهره‌های باسابقه اصلاح‌طلب از حاج‌سید حسن‌آقای خمینی که سالیانی را در قم به تحصیل علوم حوزوی پرداخته، خواسته‌اند خود را برای انتخابات خبرگان نامزد کند

جلسه ی مشترک اصلاح طلبان و اعتدالیون برای مجلس

در جلسه اصلاح طلبان و اعتدالیون درباره چگونگی به وحدت رسیدن در انتخابات مجلس مباحث مختلفی ارائه شده است. (ع- م) نماینده اصلاح طلبان پیشنهاد داده است که ما در تهران مانع ارائه لیست جداگانه نشویم اما در شهرستان ها حتما باید با لیست واحد شرکت کنیم. در پاسخ به این پیشنهاد، (الف- ت) نماینده اعتدالیون گفته این پیشنهاد رندانه است. شما در شهرستان ها که نه رسانه و نه تشکیلات منسجم دارید می خواهید از ظرفیت ما استفاده کنید اما در تهران که رسانه و پایگاه دارید می خواهید لیست مستقل دهید و پیروزی خود در تهران را به سراسر کشور تعمیم دهید و بگویید ما پیروز انتخابات مجلس بودیم.

شورای فرماندهی مرد خاکستری اصلاحات!

«موسوی خوئینی‌‌‌ها» مرد خاکستری اصلاحات، در یک نشست محفلی، راهبردهای اصلاحات برای انتخابات آینده را تشریح کرد. خوئینی‌‌‌ها گفت: اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده با دو رویکرد تشکل‌محور و فردمحور وارد کارزار رقابت می‌شوند. مرد خاکستری اصلاحات، حرکت تشکل‌محور را با فراخوان و هماهنگی هیجده حزب اصلاحات برای سازماندهی تشکیلاتی و امکاناتی برای فراهم کردن مقدمات ورود به انتخابات، تهیه فهرست و تبلیغات برای نامزدها عنوان کرده است.وی افزود: مدیریت حوزه فردمحور با سیدمحمد خاتمی است تا بتواند با شناسایی افراد مستعد و توانمند برای برپایی ستادهای انتخاباتی و نامزدی، قدم اصلی برای ورود به انتخابات مجلس را بردارد.

وی همچنین با گریزی به انتخابات خرداد 92، شورای فرماندهی برای پیروزی روحانی را متشکل از خودش، هاشمی، خاتمی و فرد دیگری عنوان کرد و گفت: این شورا وحدت را رقم زد و با برگزاری همایش‌های خوبی که برپا کرد، این وحدت را به سراسر کشور تسری داد.خوئینی‌‌‌ها همچنین با اذعان به ادامه کارکرد این شورای فرماندهی برای انتخابات آینده، از برپایی یک کارناوال سیاسی در آینده نزدیک در مرکز کشور خبر داد و گفت: اگر بتوانیم در این همایش به هر قیمتی که شده چندهزار نفر را به تهران بیاوریم، در واقع فضای امنیتی را شکسته‌ایم.

" هر کس خود یک امام زمان است"!

ترویج عقاید وهابی و ضد شیعی به بهانه آموزش حفظ قرآن در یکی از شهرهای مازندران، موجب اعتراض شد.

آقای «ز» در این جلسات، عقایدی مانند توسل، شفاعت، دعا، زیارت و عزاداری برای امام حسین(ع) را زیر سؤال می‌برد و آن را مخالف قرآن جلوه می‌دهد.
او همچنین منکر امام زمان(عج) شده و ادعا کرده که هر کس خود یک امام زمان است(!)
وی همچنین در حالی که خرافات مورد نظر خود را با تعصب ترویج می‌کند، اندیشه‌های بزرگانی چون علامه طباطبایی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله حسن‌زاده آملی را قابل نقد و رد خوانده است. وی همچنین مسائل ضد دین علیه حجاب و رعایت حریم خانواده مطرح کرده است.گفتنی است طرفداران عقاید وهابیت براساس توصیه اکیدی که به آنان شده است، به شدت از مناظره با صاحبنظران و حتی اعلام آشکار عقاید انحرافی خود در میان مردم منع شده‌اند و در همان حال به آنان سفارش شده است، در محافل خصوصی و بیرون از دید و توجه افراد آگاه به ترویج این عقیده ساخت انگلیس بپردازند.

تنها نابینای نهاد ریاست‌جمهوری اخراج شد
رئیس فراکسیون حمایت از معلولان مجلس، با انتقاد از عملکرد برخی نهادهای زیرمجموعه ریاست جمهوری در رابطه با حمایت از معلولان، گفت: طی هفته گذشته تنها نابینای نهاد ریاست جمهوری که به شغل اپراتوری در این سازمان مشغول بود از کار برکنار شد.
فاطمه آلیا ، عملکرد برخی نهادهای زیرمجموعه ریاست جمهوری لاف شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور خواند وتوضیح داد: شغل اپراتوری در سازمان‌های دولتی به صورت انحصاری در اختیار نابینایان است، اما متأسفانه هفته گذشته شاهد اخراج تنها نابینای شاغل در نهاد ریاست جمهوری بودیم.
نماینده مرد تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دکتر روحانی تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود که در شعار‌های انتخاباتی خود حمایت از معلولان را در اولویت قرار داده بود اما متأسفانه به تازگی شاهد عملکردی خلاف آنچه بیان شده از جانب نهادهای زیرمجموعه ریاست جمهوری بودیم.
وی افزود: از طرف دیگر همواره شاهد استقبال رئیس‌جمهور از نقد منصفانه بوده‌ایم اما در کمال ناباوری خبرنگار نابینای نشریه ایران سپید به خاطر انتقادات خود از کار برکنار شد که بررسی این موضوعات نیازمند رصد عملکرد نهادهای زیرمجموعه ریاست جمهوری از طرف شخص رئیس‌جمهور است.

ناکامی حزب مشارکت در فک پلمپ دفتر

تلاش حزب منحله مشارکت برای فک پلمپ دفتر این حزب ناکام ماند. در جلسه اخیر این حزب مقرر شده بود به هواداران خود در شهرستان ها توصیه نماییم آمادگی شان را برای حضور در انتخابات مجلس بالا برده و با اعلام پروژه" بسیج ثبت نام" وارد صحنه شوند. اعضای حزب منحله مصوب کرده اند با فراخوان ثبت نام هواداران خود باید هزینه رد صلاحیت ها را در شورای نگهبان بالا ببریم.

ممنوعیت ریش و عمامه در ارتش لغو شد!
بی بی سی فارسی از لغو مشروط برخی قوانین ارتش آمریکا پس از سال ها خبر داده، نوشته است:
ارتش آمریکا با تصویب قوانینی جدید، آیین‌نامه خود برای نحوه پوشش و پیرایش سربازان را آسان‌تر کرد.
از این پس، سربازان مسلمان، یهودی، سیک، ویکاها و سایر مذاهب و آیین‌ها می‌توانند با رعایت باورهای دینی خود یونیفورم نظامی بر تن کنند.
بنا بر این تصمیم جدید، آن دسته از سربازان ارتش آمریکا که باورهای مذهبی‌شان ممکن است با نحوه پوشیدن البسه نظامی فعلی مغایرت داشته باشد، از این پس‌ (چهارشنبه 22 ژانویه - دوم بهمن) می‌ توانند با درخواست از مقامات ارتش، از اجرای این قوانین معاف شوند.
برای مثال، سیک‌ها یا پیروان شاخه‌های هندویسم که بر سر کردن عمامه و دستار و نتراشیدن مو و ریش برایشان از واجبات دینی محسوب می‌شود، خواهند توانست از بر سر کردن کلاه نظامی متحد الشکل یا تراشیدن ریش خود معاف شوند.
همچنین سربازان مسلمان هم می‌توانند از تراشیدن ریش معاف شوند و به همین ترتیب یهودیان اجازه خواهند یافت تا کیپا (کلاه‌های ویژه یهودیان) خود را به همراه یونیفورم نظامی بر سر کنند.

خبرهای ضد و نقیض از ریاست محمدعلی نجفی

خبرهای ضد و نقیضی درباره ادامه ریاست محمد علی نجفی در محافل رسانه ای مطرح شده است. برخی خبرها حاکی است به دلیل بیماری قلبی نجفی احتمال دارد وی به مسوولیت سبکتری در دولت منتقل شود. این در حالی است که برخی منابع دیگر این خبر را رد کرده اند.

حمله بی سابقه و باور نکردنی مجری پرسپولیسی به رویانیان و دایی!
مجری برنامه ویتامین ث در برنامه خود علیه مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس صحبت کرد.
علی ضیا مجری برنامه ویتامین ث که علاقه وافری به پرسپولیس دارد و همواره برای استقلالی ها کری می خواند در برنامه اش علیه پرسپولیس صحبت کرد.وی که در گذشته نشان داده رابطه خوبی با علی دایی ندارد با اعلام اینکه "پرسپولیس باز هم باخت" گفت: چهار بازی است که تیم ما نبرده است. یک بار علی دایی مرا دید و گفت چون از فوتبال سر در نمی آورم نباید در مورد آن صحبت کنم. می خواهم از او بپرسم شما که سر در می آوری چرا وضع پرسپولیس این است؟
ضیا به استعفای رویانیان نیز اشاره کرد و گفت: باز هم مدیرعامل استعفا کرد و باید دید باز هم به دست رئیسش نمی رسد یا این بار دیگر می رود. از کنار رفتن های رویانیان می توان یک سریال ساخت!

تیم همراه روحانی در سفرهای استانی

شنیده ایم که اعضای شورای برنامه ریزی سفر استانی رئیس جمهور و تیم همراه وی به خوزستان را آقایان محمد شریعتمدار، علی یونسی، محمد رضا صادق، حسام الدین آشنا، حسین فریدون و محمد نهاوندیان تشکیل داده بوده اند که به دلیل نخستین تجربه، این سفر با ناهماهنگی ها، دلخوری ها و تاخیرهایی همراه بوده است.

تظاهرات شیرین عبادی در ژنو 2
همزمان با نشست طرف های سوری در ژنو سوئیس، شیرین عبادی برنده فرمایشی جایزه صلح نوبل با هدفی جالب خود را به محل این اجلاس رسانده بود تا شاید کمی از سکوت رسانه ای علیه خود را که مدت هاست در خصوص وی انجام می شود، بکاهد.
خبرنگار بی بی سی که از محل اجلاس به انعکاس اخبار این نشست می پرداخت با شیرین عبادی گفتگو کرد.
شیرین عبادی در جواب به این سوال که اینجا چه می کنید؟ گفت: ما آمده ایم بگوئیم که چرا در مذاکرات زن ها را مشارکت نمی دهند!
مهرداد فرهمند که این گفتگو را با عبادی انجام داده روز بعد در صفحه فیس بوک خود به حذف سوالش از عبادی از سوی شبکه بی بی سی واکنش نشان داد.

برگزاری جلسه ی مدیران هاشمی و خاتمی

در هفته گذشته جمعی از مدیران دولت هاشمی و خاتمی واصلاح طلبان قزوین در دفتر شیخ قدرت علیخانی گرد هم آمدند. از نکات قابل تامل، حضور استاندار و معاون سیاسی وی در این نشست سیاسی بود که با صرف شام به پایان رسید. گفته می شود استاندار در این جلسه گفته من برای این جلسه دعوت نشده بودم اما به صرف اطلاع از تشکیل جلسه آمدم.

ممنوعیت انتشار خبر در مورد رضا ضراب و ابرو گوندش
دادگاه استانبول انتشار هر گونه خبر در مورد رضا ضراب و همسرش که از مطرح ترین خواننده های ترکیه است را ممنوع اعلام کرد.
به دنبال درخواست وکلای رضا ضراب و ابرو گوندش از دادگاه، انتشار خبر درباره این زوج، ممنوع اعلام شد.
روزنامه حریت نوشت دادگاه استانبول با درخواست این زوج بدین شرح موافقت کرد: انتشار هر گونه یادداشت و گفتگو و تفصیل خبر در روزنامه‌ها وسایت های خبری و تلویزیون درباره پرونده رضا صراف ممنوع شد.
انتشار خبر درباره این دو پرونده فقط باید انحصارا خبری باشد یعنی از طرف دادگاه مورد تایید باشد از هرگونه حدث و گمان به دور باشد.

جریان احمدی نژاد و انتخابات مجلس آینده

در جلسه گروهی از مدیران احمدی نژاد که در دفتر یک دانشگاه در حال تاسیس برگزار شد، گفته شده است:" ما برای انتخابات مجلس در تهران شانسی نداریم اما وضعیت مان در برخی شهرها به ویژه شهرهای کوچک خوب است. اگر بخواهیم در مجلس کرسی داشته باشیم باید شبکه هواداران خود را در شهرها منسجم نماییم." در این جلسه طرح برگزاری یک نشست سراسری متشکل از مسوولان ستادهای انتخاباتی حامیان احمدی نژاد در تهران به تصویب رسید.

800 میلیارد تومان طلب هنرمندان صداوسیما از دولت یازدهم
در حالی که حضور چهره های مطرح در تیم رسانه ای دولت، امیدها را به تحول و ارتقای کمی و کیفی سازمان صدا و سیما بیشتر کرده بود، متاسفانه در هفته های اخیر موجی از تخریب این نهاد فراقوه ای، در فضای مسوولان دولتی و رسانه های اعتدال و اصلاح طلب به چشم می خورد.
در خطر قرار گرفتن سی تا چهل درصد از پوشش سراسری صداوسیما و بدهکاری 800 میلیارد تومانی این سازمان در امور جاری خود از جمله هزینه تهیه کنندگان و پیمانکاران تنها بخشی از نگرانی و مشکلات مسولان صداوسیما است.
این تحریم اقتصادی صدا و سیما در حالی از سوی دولت یازدهم صورت می گیرد که طبق قانون تمام هزینه آگهی های تلویزیونی و رادیویی به خزانه کل کشور واریز می شود؛ و چنان که مشهود است این تبلیغات در دو ماه اخیر رشد فزاینده ای به خود گرفته است اما کماکان دولت از بازپرداخت حق قانونی صدا و سیما که مورد تصویب مجلس نیز قرار گرفته، خودداری می کند. گفتنی است طبق قانون، صداوسیما هزینه های ناشی از تبلیغات را باید صرف توسعه زیرساخت های ملی و بین المللی کند و لذا باید هزینه های امور جاری خود را از ردیف بودجه دولتی تأمین نماید.
این به حاشیه راندن و تحریم صدا و سیما در حالی صورت می گیرد که بر اساس تحقیقات نهادهای پژوهشی خارجی همچون دانشگاه آننبرگ، صدا و سیما با هشتاد و شش در صد مخاطب داخلی، اولین شاهراه ارتباط مردم با رسانه هاست.

اعتلاف اصلاح طلبان و جریان اعتدال برای انتخابات مجلس

در جلسه تعدادی از اعضای مجمع روحانیون که درباره انتخابات مجلس برگزار شد، حاضران معتقد بودند ما شانسی برای پیروزی در انتخابات مجلس با ارائه لیست مستقل نداریم. عنصر خاکستری اصلاحات نیز با تایید سخنان حاضران گفته است:" ما در انتخابات خبرگان شانس موفقیت با ارائه لیست مستقل داریم اما در انتخابات مجلس چاره ای جز ائتلاف با جریان اعتدال نداریم. "

نامه حزب اعتماد ملی به رئیس جمهوری

جمعی از اعضای هیأت مؤسس و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری، بر نیاز کشور به آرامش تأکید کردند. به گزارش عصر ایران، در این نامه که به امضای جمعی از اعضای هیأت مؤسس و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی رسیده، آمده: «فضای امروز جامعه بیش از هر زمانی نیاز به آرامش دارد و هرگونه تلاش برای حاکم نمودن قانون و به گوشه راندن افراطیان، به نظام اسلامی و دولت خدمتگزار توفیقات بیشتری را برای خدمت به مردم می‌دهد

سی‌ان‌ان هک شد

اعضای گروه ارتش سایبری سوریه صفحه‌های شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا را در سایتها‌ی اجتماعی مجازی هک کردند.

«فارسی‌وان» تبلیغات پخش سریال «هوملند» را آغاز کرد
به رغم حرف و حدیث‌هایی که پیرامون جعلی بودن گفت‌وگوی یک نشریه داخلی با هاوارد گوردون، تهیه‌کننده سریال امریکایی «هوملند» مطرح می‌شود اما با آغاز پخش تبلیغات این سریال در شبکه ماهواره‌ای «فارسی وان» بخشی از ادعاهای مطرح شده در این گفت‌وگو اثبات شد.
شبکه ماهواره‌ای فارسی‌وان از دو روز پیش در کنار تبلیغ سریال «وادی گرگ‌ها» شروع به پخش تبلیغ سریال امریکایی «هوملند» کرده است؛ اتفاقی که به دلیل پخش همزمان این سریال در امریکا کم و بیش عجیب و مشکوک به نظر می‌رسد؛ به این ترتیب که بینندگان شبکه ماهواره‌ای «فارسی وان» می‌توانند شاهد پخش فصل اول این سریال باشند آن هم در حالی که همزمان بینندگان امریکایی، فصل هشتم این سریال را از شبکه شوتایم امریکا تماشا می‌کنند؛ اتفاقی که می‌تواند از یک امتیاز ویژه با پشتوانه سیاسی حکایت کند که به عوامل شبکه فارسی‌وان اعطا شده است آن هم در شرایطی که روپرت مرداک، مدیر یهودی شبکه فارسی‌وان ملقب به غول رسانه‌های دنیا قاعدتاً می‌تواند با هاوارد گوردون، تهیه‌کننده پرنفوذ یهودی هالیوود ارتباط تنگاتنگی داشته باشد؛ هاوارد گوردون در مصاحبه با نشریه ایرانی «پنجره» که بلافاصله با تشکیک برخی اهالی رسانه و جامعه هنری کشور مبنی بر جعلی بودن این گفت‌وگو روبه‌رو شد در پاسخ به این سؤال که «پس شما از گزینه حمله نظامی به ایران خوشحال هستید؟» اعلام کرده بود: «رعب و وحشت گاهی بد نیست. برای تسریع این رعب و وحشت، سریال خودمان را بهصورت رایگان در اختیار شبکه فارسیوان قرار دادیم تا با دوبله فارسی بیشتر دیده شود. این حرف‎‎های من میدانم باعث وحشت میشود اما وحشت برای ملت شما بد نیست

روحانی ستاره امسال داووس

حضور روحانی در اجلاس داووس مورد توجه ویژه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است. واشنگتن پست نوشت: هیچ چیز بهتر از حضور روحانی رئیس‌جمهوری ایران در اجلاس داووس، سیاست فاجعه بار دولت اوباما در قبال ایران را به نمایش نگذاشت. به گزارش انتخاب، این روزنامه نوشت: زمانی باراک اوباما رجزخوانی می‌کرد و می‌گفت ایران در انزوا قرار دارد. درحالیکه اکنون روحانی در داووس لبخند می‌زند و با سران جهان دیدار می‌کند و با نمایندگان شرکت‌های خارجی توافق می‌کند. روزنامه حریت نیز در گفت وگو با رئیس‌جمهوری ایران در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس نوشت: ستاره امسال داووس، بی‌شک روحانی است. پیش از این نیز رسانه‌های آلمانی و الجزیره گفته بودند که حضور روحانی در این اجلاس یک نقطه عطف است و حتماً اجلاس را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

خیلی‌ها اسلام آدامسی دارند

آیت‌ا... جوادی آملی یکی از مراجع تقلید در جلسه اخلاق خود که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، گفت: خیلی‌ها اسلام آدامسی دارند و تا زمانی که در دهن آنها مزه دارد، لازم دارند.

راه اندازی لویی جرگه ای 40 نفره اصلاح طلبان

جریان اصلاح طلب اقدام به راه اندازی لویی جرگه ای 40 نفره کرده تا برای این جریان تصمیم گیری نماید. جلسه اخیر لویی جرگه که با حضور محمد خاتمی برگزار شده با سه مصوبه همراه بوده است:1- باید پیگیر دیدار مهمانان خارجی، اعضای تشکل ها و چهره های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با هاشمی رفسنجانی باشیم.2-باید هاشمی را عنصر در خط انقلاب و رهبری معرفی کنیم تا اصولگرایان نتوانند وی را به نقد و چالش بکشند.3- باید تعامل خود را با وزرا و استانداران و مدیران دولت روحانی استمرار بخشیم تا فضای سیاسی و رسانه ای برای مانور اصلاح طلبان مهیا شود.

جلسه مشترک دولت و مجلس؛ سه‌شنبه

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از برگزاری جلسه مشترک هیات دولت و مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجید انصاری گفت: این نشست به‌میزبانی مجلس برگزار می‌شود. اولین نشست مشترک مجلس و دولت جدید، نهم مهر به میزبانی دولت انجام شد.

سعودی ها اذان را تغییر دادند!
مؤذن مسجد النبی صلی الله علیه و آله و سلم در شهر مدینه منوره در اقدامی بی سابقه که بدعتی جدید به شمار می رود، بخشی از اذان را تغییر داد.
گفته می شود این مؤذن ، هنگام اذان صبح، بجای عبارت "حی علی الفلاح" از عبارت "الصلاه فی رحالکم" استفاده کرد. این عبارت پیش از این بکار نرفته بود.
وی بعد از این اقدام با واکنش و اعتراض بسیاری از مسلمانان نمازگزار مواجه شد و در پاسخ به آنان که پرسیدند چرا عبارت های اذان را تغییر دادی، گفت: بخاطر باران های فراوانی که اخیرا در کشورمان باریده و نعمت الهی بوده، بنده این کار را کردم.

بازگشت روحانی با وانت نامه از خوزستان

در جریان سفر استانی حسن روحانی به استان خوزستان، بساط نامه نگاری وعریضه نویسی داغ بوده به گونه ای که بخش قابل توجهی از مردم برای رساندن نامه هایشان در اطراف کاروان ماشین های حامل هیات دولت جمع شده بودند. گفته می شود بیش از یک وانت نامه از مردم خوزستان دریافت شده اما هنوز راهکاری برای پاسخ به نامه های مردم ارائه نشده است.

دستور دولت برای پرداخت هزار میلیارد به مباشرین ذخیره سازی کالا

پس از آنکه مصوبه دولت سابق مبنی بر تکلیف سازمان هدفمندسازی یارانه ها نسبت به پرداخت مبلغ هزار میلیارد ریال به منظور تامین ضرر و زیان مباشرین طرح ذخیره سازی کالا به دلیل مغایرت با برخی قوانین، متوقف ماند، دولت یازدهم اخیرا با صدور مصوبه ای که توسط معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، ضمن اصلاح این مصوبه، دستورات لازم را برای پرداخت این مبلغ فراهم کرده است.

دردسرهای ورود یک دستگاه آمبولانس به کشور

بنابر بررسیهای کارشناسان یک نهاد نظارتی که بر اساس درخواست تعدادی از خیرین صورت گرفته، مشخص شده در حالی که ورود و ترخیص یک آمبولانس اهدایی از سوی خیرین خارج کشور به یکی از بخش های بهداشتی و درمانی اقدام پیچیده و سخت اداری محسوب نمی شود، اما به علت اشتباهات تعدادی از دستگاههای اجرایی و نامه نگاری های نادرست آنها برای دریافت مجوزهای مربوطه، این دستگاه آمبولانس مدتهاست اجازه ترخیص پیدا نکرده است.

مدعی دروغین نبوت در بخش زنانه مسجدالنبی!
رسانه های عربستان سعودی از بازداشت یک جوان غیر عربستانی که یک مدعی دروغین نبوت بوده، در بخش زنانه مسجد النبی صلی الله علیه و آله و سلم در شهر مدینه منوره خبر دادند.
گفته می شود این جوان غیر عربستانی با وارد شدن به بخش زنانه مسجد النبی، فریاد می زد: من پیامبر جدید هستم. من فرستاده خداوند هستم.
این رسانه های سعودی همچنین افزودند: بعد از ورود این مدعی دروغین به بخش زنانه مسجد النبی، مأموران امنیتی و حفاظتی مسجد او را در درون های مدار بسته دیده بودند و فورا وی را بازداشت کرده و به مرکز پلیس منتقل کردند.
از سوی دیگر سرهنگ "فهد بن عامر الغنام" رئیس پلیس مدینه منوره نیز طی اظهاراتی ضمن تأیید بازداشت این مدعی دروغین، گفت: بررسی های اولیه و بازجویی های انجام شده نشان می دهد که فرد بازداشت شده از نظر روحی – روانی بیمار است و مشکل دارد.
وی در ادامه افزود:‌ بر همین اساس او را از مرکز پلیس به بخش اعصاب و روان یکی از بیمارستان های مدینه منتقل کردیم.

فیس بوک و توییتر را با قاطعیت بستیم

عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه اعضای این کارگروه به جمع بندی واحد در زمینه فیلترینگ رسیده‌اند، گفت: دو شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر با قاطعیت فیلتر شده‌اند، چرا که محتوای مجرمانه داشته و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

سراج‌الدین میردامادی به دادسرای اوین می‌رود

سراج‌الدین میردامادی، روزنامه نگاری که پس از چند سال از پاریس به کشور بازگشت برای پیگیری پرونده‌اش امروز به دادسرای اوین می‌رود. به گزارش ایرنا، گیتی پورفاضل وکیل میردامادی گفت: قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب، 18 دی‌ماه پرونده موکلم را برای رفع نقص به دادسرای اوین فرستاد. البته موضوع نقصی که قاضی به پرونده گرفته مشخص نیست. اتهام سراج‌الدین میردامادی در کیفر خواست صادره از سوی دادستانی تهران اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده و وی اکنون با قرار کفالت آزاد است. او که ممنوع الخروج است، شهریور سال‌جاری هنگام ورود به کشور در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بازداشت شد.

ترویج وهابیت در پستوها
ترویج عقاید وهابی و ضد شیعی به بهانه آموزش حفظ قرآن در یکی از شهرهای مازندران، موجب اعتراض شد.آقای «ز» در این جلسات، عقایدی مانند توسل، شفاعت، دعا، زیارت و عزاداری برای امام حسین(ع) را زیر سؤال می‌برد و آن را مخالف قرآن جلوه می‌دهد. او همچنین منکر امام زمان(عج) شده و ادعا کرده که هر کس خود یک امام زمان است(!) وی همچنین در حالی که خرافات مورد نظر خود را با تعصب ترویج می‌کند، اندیشه‌های بزرگانی چون علامه طباطبایی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله حسن‌زاده آملی را قابل نقد و رد خوانده است. وی همچنین مسائل ضد دین علیه حجاب و رعایت حریم خانواده مطرح کرده است.
گفتنی است طرفداران عقاید وهابیت براساس توصیه اکیدی که به آنان شده است، به شدت از مناظره با صاحبنظران و حتی اعلام آشکار عقاید انحرافی خود در میان مردم منع شده‌اند و در همان حال به آنان سفارش شده است، در محافل خصوصی و بیرون از دید و توجه افراد آگاه به ترویج این عقیده ساخت انگلیس بپردازند.

اخبار کوتاه:

*امیر عبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه، پیگیری‌های وزارت خارجه درباره ترور دیپلمات کشورمان در یمن را این‌گونه اعلام کرد: گروهی که شهید ابوالقاسم اسدی را ربودند و به شهادت رساندند، شناسایی شده‌اند و امیدواریم یمنی‌ها جزئیات بیشتری را اعلام کنند. وی افزود: کمیته‌ قضایی در یمن و ایران تشکیل شده و قضیه‌ ترور دیپلمات کشورمان را دنبال می‌کند که یک کشور خارجی در ورای این ترور قرار دارد که ابعاد و جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

*نشریه لبنانی النهار در تحلیلی درباره روابط ایران و عربستان نوشت: «کارشناسان سیاسی برآنند که عربستان سعودی به مقابله‌ مستقیم با دشمنان خود، به‌ویژه با جمهوری اسلامی ایران روی آورده است، درحالی‌که تا دیروز چنین نبود.» النهار در عین حال افزود: ایران تلاش خواهد کرد از مذاکره به‌عنوان حربه‌ای برای روبه‌رو شدن با جامعه‌ جهانی استفاده کند. این، یعنی واردکردن زیان مستقیم به عربستان سعودی.

*گفته می‌شود پس از موفق نشدن نیروهای آتش‌نشانی و هلال احمر شهرستان‌های ورامین و تهران در یافتن جوان ورامینی که یازده روز در چاهی افتاده بود، سپاه و ارتش وارد عمل شدند و با استفاده از دستگاه «سرچ‌کم» توانستند جنازه این جوان را کشف و از چاه خارج کنند.

* در حالی که رسانه‌ها روز سه‌شنبه خبر داده بودند که فرجی‌دانا، سیدحسین حجازی، مدیرکل حراست وزارت علوم را برکنار کرده و گفته‌ بودند که این اقدام به دلیل مخالفت حجازی با به کارگماری فتنه‌گران صورت گرفته است، روز چهارشنبه فرجی‌دانا در مصاحبه با «خانه ملت»، شایعه برکناری رئیس حراست را رد کرد و گفت: خبر رسانه‌ها کذب محض و شایعه است. با این وجود، روز پنجشنبه حکم وزیر علوم به داریوش سلیمی برای تصدی ریاست حراست منتشر شد که نشان می‌داد فرجی‌دانا برای چندمین بار بی‌صداقتی به خرج داده و دروغ گفته است!

* در جلسه تعدادی از اعضای مجمع روحانیون که درباره انتخابات مجلس برگزار شد، حاضران معتقد بودند ما شانسی برای پیروزی در انتخابات مجلس با ارائه لیست مستقل نداریم. عنصر خاکستری اصلاحات نیز با تأیید سخنان حاضران گفته است: «ما در انتخابات خبرگان شانس موفقیت با ارائه لیست مستقل داریم؛ اما در انتخابات مجلس چاره‌ای جز ائتلاف با جریان اعتدال نداریم.»
*
یکی از هم حجره ای های خاتمی با یادآوری خوابی که وی در دوران طلبگی در مدرسه دارالشفا دیده بود و تعبیری که اهل دلی به نام فکور برای وی داشته است، از وی خواسته به دور از تاثیرات فضای لیبرالیستی و روشنفکری، اهتمام بیشتری در ترویج مکتب اهل بیت و مذهب جعفری داشته باشد.

* سه روز پیش از شروع اجلاس داووس، محمود سریع القلم به سوییس سفر کرده است. برخی حامیان روحانی معتقدند بخشی از متن سخنرانی روحانی در اجلاس داووس با دیدگاه های سریع القلم تطابق دارد.

*
پس از انتقاد نمایندگان مجلس مبنی بر عدم ارائه توضیحات شفاف از سوی مسوولان مربوطه پیرامون مذاکرات ژنو و نحوه اجرای آن، در هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی تصمیم به تشکیل تیم ناظر بر اجرای توافقنامه ژنو توسط نمایندگان مجلس گرفت که در رسانه ها بازتاب یافت. اما در روزهای اخیر خبردار شدیم با تعامل دولت و مجلس و برنامه ریزی جهت حضور یافتن ظریف ، صالحی و عراقچی در کمیسیون های مجلس، احتمال منتفی شدن تشکیل این تیم ناظر وجود دارد.

*
حسن روحانی از لحن سخنان اکبر ترکان درباره نمایندگان مجلس اظهار گلایه و نگرانی کرده و گفته است این گونه موضع گیری ها باعث اخلال و برهم خوردن رابطه دولت و مجلس می شود.

* قرار است رئیس مجلس در نقد سخنان اکبر ترکان علیه نمایندگان مجلس سخنانی را ایراد نماید. لاریجانی معتقد است برخی می خواهند با حرف های نپخته رابطه مجلس و دولت را تیره کنند.

*در جلسه اصلاح طلبان از محمد خاتمی خواسته شده است با محمد رضا عارف صحبت شود تا وی از کاندیداتوری و ارائه لیست مستقل در تهران منصرف شود. در این جلسه گفته شده اگر عارف را متقاعد کنیم در یزد کاندیدا شود هم وارد مجلس می شود و هم لیست اصلاح طلبان متشتت نمی شود. در این جلسه تاکید شده چنانچه عارف در تهران سرلیست نباشد پتانسیل کاندیداتوری برای ریاست مجلس را از دست داده و کار ما راحت تر می شود. در این جلسه پیشنهاد شده موسوی لاری رابط انتخاباتی خاتمی و عارف باشد.

https://shoma-weekly.ir/iPHwis