گفته می‌شود که...

سیروس ناصری هم انقلابی شد!/ مجری معروف بلاخره ازدواج کرد!/ وقتی وزیرارشاد آقازاده خطاب شد!/ مرتضوی در دادسرا حاضر شد/ خاطره گویی جواد‌لاریجانی از ناطق نوری/ پیشگویی ستاره شناسان درباره ایران درسال 2014 و ...

سیروس ناصری هم انقلابی شد!

سیروس ناصری، عضو اسبق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با آرمان درباره مذاکرات هسته‌ای گفته است: انتقاد عمده‌ای که (به گروه هسته‌ای جدید) دارم درباره برخی گرایش‌ها در بین برخی افراد است که بیش از حد، چشم‌انتظار تغییر فضای سیاسی و باز شدن درهای غرب به روی ایران هستند. در حالی که هنوز تا توافق نهایی، راه دشواری باقی است. اتفاقاً ضریب موفقیت ما در توافق نهایی زمانی بالا می‌رود که دولت و مردم کمرها را محکم ببندند و به طرف مقابل در کلام و در عمل نشان بدهند که عطشی برای رسیدن به توافق ندارند و تنها زمانی توافق خواهند کرد که مطمئن باشند اهداف، منافع و نظرات ایران تأمین شده است.

احمدی نژاد پدر همه را درآورد!
حجت الاسلام مهدی طائب مسئول قرارگاه عمار با اشاره به دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد گفت:‌ احمدی نژاد پدر همه را درآورد و با ماشینی که حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت بود، 200 کیلومتر می رفت و این سبب می شد که همه در این ماشین فشار زیادی را تحمل کنند.

باندی که مجری طرح‌های لندن بود!

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی توکلی» رئیس کل دادگستری استان کرمان، با اشاره به دستگیری اخیر فعالان سایبری معاند در این استان، دریافت مبالغ سنگین و فعالیت کاملاً سازمان‌یافته باند مذکور را یادآور شد و بیان داشت: این باند با ظاهری موجه و فعالیت به‌ظاهر قانونی، تعدادی از طرح‌های ضدانقلاب خارج‌نشین به‌ویژه بی‌بی‌سی فارسی را انجام داده و از جمله پس از فتنه 88 پایگاه اینترنتی ندای سبز آزادی، برای سران فتنه را طراحی و راه‌اندازی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین توکلی خاطرنشان کرد: کمک‌های مالی دریافتی این گروه، معمولاً از لندن با عنوان کمک به انجمن‌های خیریه و با چند واسطه به دست این باند می‌رسید و مدیر این گروه فردی بوده که از طرف بی‌بی‌سی فارسی در چند کشور مالزی، هندوستان و افغانستان به‌عنوان مربی و استاد فعالیت داشت و با هزینه سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس به این کشور‌ها سفر می‌کرد. وی موج‌سواری در تنش‌های اجتماعی را یکی از اهداف باند مذکور ذکر کرد و ابراز داشت: طبق اعتراف اعضای دستگیر شده، این افراد باید در هر تنش اجتماعی سوار بر موج، القائات و شبهه‌های خود را در جامعه منتشر می‌کردند .

مسئولیت یک فتنه گر به عنوان سردبیر خبرگزاری دانشگاه آزاد

می‌گویند «عمار- ک» بازداشتی فتنه ۸۸ و از گردانندگان سابق پایگاه‌های خبری بدنام وابسته به یک آقازاده فتنه‌گر که پدر وی از استانداران زمان خاتمی بوده، قرار است به‌زودی به‌عنوان سردبیر خبرگزاری دانشگاه آزاد منصوب شود.

احتمال تشکیل یک جریان شبیه حزب الله

نشریۀ آمریکایی فارین پالیسی از احتمال تشکیل یک گروه همانند حزب الله اما سنی خبر داده است.این نشریه آمریکایی در تحلیلی از وضعیت بحرانی لبنان و با اشاره به انفجارها و ترورهای اخیر بوقوع پیوسته در این کشور و ارتباط آنها با جنگ داخلی در سوریه احتمال تشکیل یک گروه مسلح سنی مذهب قوی به شیوه حزب الله را مطرح کرده و آن را بسیار خطرناک توصیف کرده است.

این نشریه با بیان اینکه جنگجوهای سنی لبنان اکنون به طور متداول در درگیری‌های خشونت‌آمیز با طرفداران شیعه اسد و علویون مشارکت دارند این احتمال را مطرح کرده که این درگیری‌ها جامعه سنی را به تشکیل قوای شبه نظامی در ابعاد وسیع سوق دهد.

با این همه برغم اینکه تشکیل این جبهه و جنبش به واسطه پول های سعودی راحت به نظر می رسد اما از این زوایه که سنی‌ها از نبود حزبی برجسته که قادر به متحد ساختن و تقویت این فرقه باشد، رنج می‌بردند کار ساده ای نیست. این نشریه همچنین به خلاء رهبری در میان سنی ها بعنوان یک مانع برای تشکیل چنین جنبشی اشاره کرده است. در هر حال چنین تغییری یک تهدید جدی برای توازن قدرت در لبنان محسوب می‌شود و ممکن است به جنگ جدید مهلک داخلی منجر شود.

ورود مدیران مسئله دار در دولت یازدهم

براساس شواهد موجود، برخی وزارت‌خانه‌ها، در چرخشی کاملاً آشکار، با خروج از میانه‌روی و اعتدال، بدون توجه به حساسیت‌ها و همچنین قوانین کشور مصرند که از برخی مدیران مسئله‌دار با سوابق فتنه‌گری استفاده کنند. در همین راستا بر اساس گزارش‌های رسیده، به‌تازگی نازنین متین‌نیا، از افراد فعال در فتنه 88 که تاکنون نیز از تبلیغ علیه نظام و حمایت از سران فتنه دست بر نداشته، به‌عنوان مدیر ستاد خبری و روابط عمومی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر منصوب شده است. گفتنی است این فرد که سابقه خبرنگاری دارد، در مطالب مندرج در وبگاه شخصی‌اش به قوانین کشور و حجاب اسلامی حمله کرده است.

رهبر انقلاب به چه کسی اجازه ی ملاقات نداد؟

کنفرانس سران اسلامی در سال 1376 در تهران برگزار شد که سران 29 کشور اسلامی و چندین وزیر خارجه در آن شرکت کردند. رهبر انقلاب نیز درخواست دیدار اغلب سران کشورها را پذیرفته و با آنان دیدار کردند، الا یک نفر. ظریف که آن روزها مسئول سیاسی اجلاس سران بود می­ گوید: " به خاطر دارم وقتی اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران تشکیل شد، تنها کسی که مقام معظم رهبری به وی اجازه ملاقات ندادند، آقای عرفات بود."

مجری معروف بلاخره ازدواج کرد!

بالاخره مرتضی حیدری مجری مجرد صدا سیما، ازدواج کرد.
مرتضی حیدری دانش‌آموخته مقطع کارشناسی در رشته فیزیوتراپی از دانشگاه تهران و مقطع DBA در رشته مدیریت است.
بر اساس گزارش وارده جمعی از کارکنان یکی از مجتمع‌های بیمارستانی تهران، حیدری با یک پزشک متخصص زنان عقد کرده است. تجرد وی زمانی مشخص شد که احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت در مصاحبه زنده تلویزیونی اش از حیدری خواست که ازدواج کند. حیدری بعد از این موضوع در رسانه‌ها گفت که با مادرش زندگی می‌کند و یک خودروی خوب دارد!

وقتی وزیرارشاد آقازاده خطاب شد!
مراسم تجلیل از دکتر رضا داوری‌اردکانی که با حضور وزیر ارشاد،وزیر آموزش و پرورش،محمدرضا عارف و آیت‌الله مصطفی محقق داماد برگزار شد با حاشیه‌های جالبی همراه بود. آیت‌الله محقق‌داماد در سخنرانی خود با اشاره به حضور وزیر ارشاد در جلسه وی را آقازاده خطاب کرد و گفت:آقازاده محترم جناب وزیر ارشاد، در فرهنگ مملکت حداقل کاری کنید حکومت مردم بر مردم در این حوزه نمایان شود.

روحانی را ما رئیس‌جمهور کردیم!
رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با روزنامه وطن امروز گفت: بیش از دو سوم رای او مال اصلاح‌طلب‌ها بود. مردم به روحانی رای دادند یعنی به اصلاحات رای دادند. شعارهای او و آرمان‌های او اصلاح‌طلبی بود. الان هم مورد حمایت اصلاح‌طلب‌هاست و ما اصلاح‌طلب‌ها پشت سر او هستیم.

حلقه سوم باند زنجانی مشغول کار است
در حالی که رضا ضراب در ترکیه وبابک زنجانی در ایران دستگیر شده و حواشی فراوانی درباره پرونده های آنها ایجاد شده است، نفر سوم این شراکت پرسود در سکوت در حال انجام معاملات خویش است.شفاف نیوز نوشت؛بدست آوردن منافع مالی هزاران میلیاردی تومانی به اسم دور زدن تحریمها کسب وکار پرسودی بوده است که گروهی از نوکیسگان را به کاسبان تحریم بدل ساخته است این گروه از افراد طی 4سال گذشته ومخصوصا دوسال اخیر به ثروتی مافوق تصور دست یافته اند.
در این میان دستگیری رضا ضراب کریدور پولشویی در ترکیه اولین حلقه دومینویی بود که با دستگیری بابک زنجانی که نه هزار میلیارد تومان بدهی پول نفت تنها یکی از قلمهای فهرست طولانی پرونده اوست ادامه یافت واکنون این دومینو به حلقه خاموش وساکت خود رسیده است. محمد رضا رجاییه مدیرعامل صرافی بانک سرمایه که بیشترین تبادلات پولی را با رضا ضراب داشته است. گفته می شود ثروتی که رجاییه از این راه حاصل کرده است بالغ بر صدها میلیارد تومان است.

دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد یا حیاط خلوت متهم فتنه؟!
مهدی هاشمی از متهمان فتنه 88،‌تردد مکرر و روزانه‌ای به دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد در میدان شهید باهنر (نیاوران) تهران دارد.ندای انقلاب با انتشار این خبر نوشت: او روزگاری در طبقه ششم این ساختمان مسئولیت رئیس دفتری هیات امنای دانشگاه آزاد را بر عهده داشت که امروز این مسئولیت بر عهده برادر کوچکش یاسر است.در گذشته از طبقه ششم این ساختمان که امروز محل تردد وی است اسناد مهمی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیرمرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و نیز گزارش‌های مرتبط با یکی از متهمان فتنه 88 به دست آمده است.

دم خروس سنای آمریکا در پایبندی به توافق ژنو

با وجود مخالفت کاخ سفید با تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران به دنبال امضای توافق ژنو، آسوشیتدپرس گزارش داد: سنای آمریکا قصد دارد پیش از فوریه (بهمن ماه) تحریم‌های جدیدی را علیه ایران تصویب کند.به گزارش نسیم، 26 نماینده سنای آمریکا پیش‌نویس تحریم‌های جدیدی را علیه ایران امضا کرده‌اند. تلاش تندروها در واشنگتن برای به شکست کشاندن توافق هسته‌ای ژنو درحالی است که گفته می‌شود این توافق قرار است پایان ماه جاری اجرایی شود.

ادعای انیمیشنی برای مقابله با شهاب 3

رژیم صهیونیستی با استناد به «چند تصویر انیمیشن» مدعی شد موشک حیتس 3 را برای مقابله با موشک‌های «شهاب 3» ایران با موفقیت آزمایش کرده و نتانیاهو هم به این خبر واکنش نشان داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه تلویزیونی الاقصی، یائیر رمتی رئیس اداره سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی به شبکه 10 تلویزیون این رژیم گفت: ما همه اهداف این آزمایش را محقق ساختیم.

آزاد کردن فتنه‌گران توهین به حکومت است

حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی طی مصاحبه‌ای درباره توبه سران فتنه از اتهام بزرگ تقلب به نظام جمهوری اسلامی در سال 88 این‌گونه گفت: «با شناختی که از موسوی و کروبی دارم، فکر می‌کنم آن‌ها توبه نمی‌کنند.» وی در ادامه گفت‌وگوی خود با اشاره به انتخابات سال 88 و انتشار حدود بیست بیانیه تحریک‌آمیز پس از انتخابات که زمینه‌ساز آشوب‌ها و درگیری‌های فراوانی بودند و موجبات اتحاد دشمنان داخلی و خارجی و سوءاستفاده آن‌ها را فراهم کردند و همچنین سبب اعمال تحریم‌های بین‌المللی شدند، اظهار داشت: آزاد کردن این دو، توهین به حکومت است. بهترین راه، محاکمه است. سال 88 هم یک بخشی از اعتراض مردم به حوادث آن سال به این دلیل بود که امنیت از جامعه رفته بود، کسب و کارها ثبات نداشت و امنیت روانی در جامعه حاکم نبود. هر چند وقت یک بار هم یک آشوب به وجود می‌آمد.

مرتضوی در دادسرا حاضر شد
وکیل سعید مرتضوی خبر داده که چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شکایت مرتضوی و فاضل لاریجانی علیه همدیگر عصر یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام منصوری در دادسرای کارکنان دولت بدون حضور لاریجانی برگزار شد و پنج ساعت به طول انجامید. سعید ایوبی به ایرنا گفته علت حضور نیافتن فاضل لاریجانی سفر کاری‌اش به انگلستان عنوان شده بود که این حضور نداشتن باعث اعتراض مرتضوی شد. به گفته وی شکایت مرتضوی مربوط به مسائل بعد از پخش سی‌دی در مجلس شورای اسلامی است که فاضل لاریجانی ادعا کرده هیچ مراجعه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی نداشته و صدایش جعلی است.

بازگشت بهشتی به زندان
سیدعلیرضا بهشتی شیرازی که دوره محکومیتش بابت پرونده مربوط به حوادث 88 را می‌گذراند، پس از یک دوره مرخصی، روز یک‌شنبه به زندان اوین بازگشت.

دولت از من دعوت نکرده است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا دولت جدید از شما برای همکاری دعوت کرده است گفت: چیزی از من نخواستند اما حتما به آنها کمک خواهم کرد.

حسن روحانی درسریال«شاهگوش»
در هفتمین قسمت از مجموعه «شاهگوش» کلیپ تبلیغاتی دکتر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان پخش می‌شود.کلیپ تبلیغاتی حسن روحانی با عنوان "نو سفر"، کاری از حسین دهباشی با حضور امیر حسین مدرس، حبیب خزایی و تعدادی دیگر از هنرمندان و هنرجویان، است که علاقه‌مندان به این کلیپ می توانند در هفتمین قسمت از مجموعه شاهگوش، به تماشای آن بنشینند.یکی از ویژگی‌های کلیپ صدمین روز دولت روحانی تکرار برخی از سخنان او به زبان اقوام مختلف ایرانی، از جمله کردی، آذری، بلوچی و عربی است.

تغییر رویکرد رسانه‌های غربی به ایران
خبر دیگر این که سایت عصر ایران در گزارشی به تغییر رویکرد رسانه‌های غربی نسبت به ایران پرداخته و با اشاره به تصویر غلطی که از ایران در این رسانه‌ها وجود داشت، نوشته: کافی است تنها در زمینه تبلیغ برای گردشگری یا معرفی ایران به عنوان یکی از مقاصد مهم و جالب گردشگران در سال 2014 به مطالب رسانه‌های جهان نگاه کنیم. در روزهای گذشته سه روزنامه معتبر بریتانیایی یعنی گاردین، فایننشیال تایمز و دیلی تلگراف در گزارش‌هایی که به مناسبت تعطیلات سال نو میلادی منتشر کرده‌اند نام ایران را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری سال جدید اعلام کرده‌اند.
سگ موادیاب جزو تحریم ها است!
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: سگ موادیاب جزء لیست تحریم های اعمالی علیه ایران از سوی کشورهای استکباری است.سرهنگ کریم اکبری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در بسیاری از موارد در حوزه مبارزه با مواد مخدر با مشکل مواجه هستیم که یکی از مهمترین دلایل این مشکلات، تحریم های استکبار جهانی است به طوری که حتی سگ موادیاب را نیز برای ما تحریم کرده اند.

آغاز سفرهای استانی روحانی از چهارشنبه هفته بعد

پس از مطرح شدن بحث‌های فراوان در خصوص انجام سفرهای استانی رئیس‌جمهور و چگونگی آن، تصمیم قطعی سرانجام در این خصوص اتخاذ شد و بر این اساس اولین سفر استانی روحانی چهارشنبه هفته آینده (بیست‌وپنجم دی) به‌خوزستان انجام خواهد شد.این در حالی است که گفته می‌شود هرمزگان مقصد دومین سفر استانی دولت است. آن‌گونه که مهر گزارش داده است، پیش از این رئیس دفتر رئیس‌جمهور تعداد سفرهای مقامات دولتی به استان‌ها از ابتدای آغاز به کار دولت را بیش از 225 مورد عنوان کرده بود، اما در نوع جدید سفرهای استانی قرار است مشکلات استان‌ها در چارچوب جلسات شورای اداری استان‌ها و با حضور نمایندگان مجلس، استاندار و چهره‌های استانی بررسی شود.

خاطرهگویی جواد‌لاریجانی از ناطق نوری

با خبر شدیم که محمدجواد لاریجانی مؤسس مرکز پژوهش‌های مجلس گفته است که در زمان ریاست آقای ناطق نوری بر مجلس توانستیم 200 میلیون تومان از ایشان تیغ بزنیم و مرکز پژوهش‌های مجلس را راه‌اندازی کنیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس پاتوقی برای نمایندگان مجلس خواهد بود.

هزینه 30 هزار میلیاردی انتقال پایتخت

دست آخر این که عضو کمیسیون عمران در مجلس گفت: برای انتقال پایتخت 20 سال زمان و 30 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. از این رو انتقال پایتخت در شرایط فعلی امکانپذیر نیست. به گزارش خانه ملت، کمال علیپور خنکداری نماینده مردم قائمشهر، گفت: مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران با انتقال پایتخت حل نمی‌شود، چرا که در شهرهای صنعتی دیگر که با تجمع واحدهای صنعتی و جمعیت در خود مواجه‌اند نیز این مشکل وجود دارد. برای ساماندهی پایتخت باید موضوع تمرکز‌زدایی در دستور کار قرار گیرد و برای شروع کار می‌توان انتقال دانشگاه‌های معتبر به سایر نقاط کشور و همچنین انتقال سازمان‌ها و ادارات کل به مراکز استان‌های مرتبط را مورد بررسی قرار داد.

تهدید مسولین از سوی مردی که بیشترین یارانه نقدی را می‌گیرد

قاسم علی لویی، مردی است که بیشتر از همه در ایران یارانه می گیرد. پدر 19فرزند که یارانه یک میلیون تومانی خانواده او در هر ماه، در هفته های گذشته خبرساز شده بود. با این حال علی لویی می گوید اوضاع مالی اش رو به راه نیست و از مسئولان کمک می خواهد و اگر وضع مالی اش سرو سامان پیدا نکند از ادامه تحصیل فرزندانش جلوگیری می کند.هفته نامه سرنخ می نویسد: آقای علی لویی می گوید این پول حتی هزینه های خوراک و پوشاک یک هفته خانواده اش را هم تامین نمی کند و در حال حاضر از نظر مالی مشکلاتی برایش به وجود آمده که این پول ها دردی از او دوا نمی کند.«به غیر از پنج نفر از فرزندانم که قالی بافی می کنند، بقیه فرزندانم یا محصل هستند یا بیکارند و نمی توانند خودشان منبع درآمدی برای خانواده باشند. به هر حال کار برای انها پیدا نشده به همین خاطر خرج خانواده ام خیلی زیاد شده و دیگر دخل و خرجم با هم نمی خواند.»پدر این خانواده پر جمعیت برای تامین هزینه های زندگی اش از مسوولان درخواست کمک کرده و از آنها می خواهد تا بخشی از مشکلاتش را برطرف کنند. «بچه های بزرگترم به خاطر مشکلات مالی ای که داشتم تا مقطع ابتدایی درس خوانده اند و بعد از آن مجبور به ترک تحصیل شده اند. در حال حاضر هم پنج نفر از فرزندانم مشغول تحصیل هستند که اگر وضع مالی ام سر و سامانی پیدا نکند مجبور می شوم از رفتن شان به مدرسه جلوگیری کنم

دردسر جدید رانندگان ایرانی در کشور همسایه

بر اساس نامه چندی پیش مسئولان یکی از کشورهای همسایه به مدیران اجرایی کشورمان، رانندگان ایرانی که قصد دارند با عبور از شهرهای مرزی این کشور به خارج از مرزهای این همسایه شمالی تردد کنند، الزاما باید نام منطقه مرزی و شهر مرزی مورد تردد در روادید آنها ذکر شود وگرنه دچار مشکلات در تردد خود خواهند شد.

کسالت روحانی و لغو جلسه

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری عضو مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان با رئیس‌جمهور که قرار بود دیروز برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد. وی افزود: در ساعات پایانی روز یک‌شنبه از سوی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به ما اطلاع داده شد که دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان با رئیس‌جمهور به دلیل کسالت حجت‌الاسلام روحانی لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

پیشنهاد نامگذاری ۲۹ بهمن به عنوان «روز احزاب»

دو روز پس از آن‌که در نشست مشترک احزاب و وزیر کشور، نامگذاری یک روز به نام روز احزاب مطرح شد، دیروز دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در نامه‌ای به وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد کرد شورای فرهنگ عمومی کشور بیست‌ونهم بهمن را به عنوان روز احزاب نامگذاری کند.به گزارش تسنیم، دلیل محمدرضا راه چمنی برای انتخاب این روز، سالروز تاسیس حزب جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین حزب فراگیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

دستور فوری تهیه سوابق توزیع برخی داروهای خاص

بر اساس دستور مسئولان وزارت بهداشت به تعدادی از مسئولان دولتی و بخش خصوصی، مقرر شده آمار مربوط به توزیع داروهای مربوط به برخی بیماری های خاص همچون هموفیلی، تالاسمی و ام اس و توزیع مواردی چون فاکتورهای خونی در 5 استان مهم کشور طی سالهای 1380 تا 1386 جمع آوری و در اسرع وقت در اختیار مسئولان وزارت بهداشت قرار بگیرد.
پیشگویی ستاره شناسان درباره ایران درسال 2014
مهر نوشت:مجموعه ای از پیشگوئی های ستاره شناسان معروف عرب را در مورد اوضاع سیاسی وامنیتی جهان جمع آوری شده که بخشی از ان درباره کشورمان می باشد.
وضعیت اقتصادی ایران رو به بهبودی خواهد نهاد.
آمریکا به تدریج تحریم های ایران را لغو خواهد کرد.
اختلاف شدیدی میان دو جریان حاکم در ایران رخ خواهد داد.
یک هیات بلند پایه ایرانی به عربستان سفر خواهد کرد.
شورای همکاری خلیج فارس روابط خود را با تهران بهبود می بخشد.
ایران مرزهای شرقی خود را با همسایگان خود خواهد بست.
نفوذ ایران در منطقه کردنشین عراق بیشتر خواهد شد.
توطئه های آمریکا برای تحریک مجموعه هائی در داخل ایران ادامه خواهد یافت.

ویژگی‌های مشترک صفویه و انقلاب اسلامی از نگاه رحیم‌صفوی

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: ایجاد حکومتی یکپارچه و دارای وحدت ملی از ویژگی‌های مشترک دوران صفویه و انقلاب اسلامی است.به گزارش ایرنا، ســـردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی در نخستین همایش بین‌المللی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: بروز و ظهور شیخ صفی‌الدین اردبیلی با بروز و ظهور حکومت شیعی و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، قابلیت تطبیق دارد و این انطباق نکات مهمی را برای ما بازگو می‌کند.

وی گفت: از سوی دیگر توسعه فرهنگ ژئوپلتیک و به‌اصطلاح توسعه نرم‌افزاری مکتب تشیع از منطقه خاورمیانه تا شمال آفریقا و هند و چین، از جمله دستاوردهای مهم دو حکومت شیعی صفویه و جمهوری اسلامی است.دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با پراهمیت خواندن مساله حفظ تمامیت ارضی از سوی صفویه و جمهوری اسلامی، تاکید کرد: دولت صفویه در سه جبهه با توسعه‌طلبی عثمانی‌ها، یورش ازبک‌ها و حمله پرتغالی‌ها مواجه شد و از پس همه آنها برآمد. نظیر آنچه در دفاع مقدس هشت ساله رخ داد و این مساله از نظر ژئوپلتیک اهمیت بسیاری دارد.

اخبار کوتاه

* در پی انتشار خبری درباره فعالیت یکی از حامیان فتنه 88 در دبیرخانه سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، از ادامه فعالیت‌های این فرد در این جشنواره جلوگیری شد. «قادر آشنا» رئیس مرکز هنرهای نمایشی، درباره خبر «انتصاب حامی فتنه در جشنواره تئاتر فجر» اظهار داشت: روز گذشته به صورت مستقیم بر امور وارد شدم و طی تصمیماتی که گرفته شد، از این پس، حوزه ستاد خبری و روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر، همچون سنوات گذشته زیر نظر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی اداره می‌شود. وی افزود: خانم «نازنین متین‌نیا» دیگر هیچ‌گونه مسئولیتی در این دبیرخانه نخواهد داشت.

* روزنامه اسپانیایی«ال‌پاییس» نوشت: عربستان سعودی به‌منظور تضمین ثبات خود، از پاشیدن پول در جغرافیای عرب دست بر نداشته است. «ال‌پاییس» ادامه داد: مستبد می‌داند که کارها را چگونه باید انجام دهد. با یک شمشیر در یک دست و یک دسته چک در دست دیگر. جواب منفی را در مقابل رشوه نمی‌پذیرد؛ شمشیر تیز، جواب کسانی است که از رشوه اجتناب می‌کنند. این روزنامه اسپانیایی افزود: سیاست شمشیر و دسته چک برای ثبات عربستان سعودی در طول بهار عربی سال 2011، اساسی بود. صدها جوان، راهی زندان شدند و تعداد بسیاری از تظاهرات‌ها که در شبکه‌های اینترنتی اجتماعی فراخوان شده بودند، قبل از اینکه بیش از صد نفر را دور هم جمع کند، منحل شدند. مبالغی پول برای مسکن، یارانه برای بیکاران و پرداخت حقوق اضافه به کارمندان دولتی، محلول کننده‌ترین مایعی که می‌شود برای انحلال تظاهرات تصور کرد، بودند!

* «علی عواض عسیری» سفیر عربستان در لبنان، در مصاحبه با روزنامه الحیات، در واکنشی عجیب به اظهارات شماری از مسئولان ایرانی درباره دست داشتن ریاض در مرگ ماجد الماجد، مدعی شد: عربستان به‌خوبی می‌داند الماجد کجا بوده و چه کسانی به او آموزش داده و از او حمایت کرده‌اند و اگر مرگ او بازنده‌ای داشته باشد، آن ایران است! گفتنی است ماجد الماجد، تروریست سعودی، رهبر گروه عبدالله عزام - از شاخه‌های وابسته به القاعده در لبنان- و عامل اصلی حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت بود که پس از دستگیری، به طرز مشکوکی کشته شد.

* برخی مسئولان وزارت علوم پس از رفع ممنوعیت تحصیل شماری از دانشجویان افراطی و ساختارشکن، تلاش‌های خود را برای احیای شاخه افراطی و غیرقانونی دفتر تحکیم وحدت موسوم به طیف علامه آغاز کرده‌اند. بر اساس این گزارش، با پشتیبانی برخی مسئولان وزارت علوم، شورای جعلی احیای انجمن‌های اسلامی شکل گرفته است!

* قرار بود «سیروس ناصری» و «حسین موسویان» دو عضور ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای در دوره اصلاحات، به ‌هنگام ورود بی‌سرو صدای آن‌ها به ‌کشور برای ارائه پاره‌ای از توضیحات درباره اتهامات امنیتی، بازداشت شوند که به دستور یک مقام ارشد امنیتی دولت، از بازداشت موقت آن‌ها جلوگیری شد. سیروس ناصری و حسین موسویان به‌دنبال روی کار آمدن دولت نهم و پس از روبه‌رو شدن با برخی اتهامات اقتصادی و امنیتی، به برخی بهانه‌ها از جمله فرصت مطالعاتی در یکی از دانشگاه‌های آمریکا، به طرز مشکوکی از کشور خارج شدند!

* روزنامه یدیعوت آحارونوت با انتشار این خبر که «تل‌آویو نگران موشک‌های پیشرفته‌ای است که در اختیار ارتش حزب‌الله قرار گرفته و می‌تواند بنادر مهم اسرائیل[رژیم صهیونیستی] را فلج کند»، نوشت: حزب‌الله با در اختیار داشتن قطعات سامانه‌های موشکی هدایت‌شونده پیشرفته «یاخونت»، می‌تواند بنادر اسرائیل را فلج کند. این وضعیت نگرانی‌هایی در میان نیروی دریایی اسرائیل ایجاد کرده است. آن‌ها بر این عقیده‌اند که چنین سامانه‌هایی در دست حزب‌الله می‌تواند فعالیت بنادر «حیفا» و «اشدود» را متوقف کند.

* ولادیمیر پوتین در سخنانی درباره انفجارات ولگوگراد گفته است: برای شناسایی مجرمان، نیاز به فرصت بیشتری نیست و ما به‌زودی پاسخ آن‌ها را خواهیم داد. پاسخ ما طوری خواهد بود که نقشه خاورمیانه[غرب آسیا و شمال آفریقا] را تغییر خواهد داد. رئیس‌جمهور روسیه همچنین افزوده است: این انفجارها شبیه انفجارهای عراق، سوریه و لبنان است و با اشاره به دست داشتن عربستان در این حوادث، خاطر نشان کرده است: رژیم عربستان یک رژیم تروریستی است.

*«حمیدرضا جلایی‌پور» عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت، عضو اصلی حلقه کیان، از شرکت‌کنندگان در نشست برلین و از متهمان و دستگیرشدگان فتنه ۸۸، در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای به‌کنایه گفته است که امکان دارد در انتخابات آینده مجلس، اصول‌گرایان دست به تقلب بزنند، وی با اشاره به احتمال اجماع اصول‌گرایان برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر بر همین منوال در انتخابات شرکت کنند، نه به اجماع می‌رسند و نه به پیروزی، مگر آنکه باز هم «معجزه» شود.

* مفتی عربستان می‌گوید: کشورهای غربی سر مسلمانان کلاه می‌گذارند. به گزارش پایگاه روزنامه "البشایر" شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی اعظم عربستان گفت: "سکوت کشورهای غربی از بیان حق و حمایت آنان از ستمگران نشان از این حقیقت دارد که آنان "سر مسلمانان کلاه می‌گذارند". وی با طرح این سؤال که کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند چرا در برابر کشتارها ساکت هستند؟ گفت: این کشورها چشم خود را در برابر ستم بسته‌اند و تنها به دنبال منافع و مصلحت‌های خود هستند. وی با اشاره به تعدادی از کشورهای اروپایی افزود: آنان با دادن اسلحه به برخی از رهبران و مجموعه‌ها در تلاش هستند ملت‌های اسلامی را نابود کنند، آنها نمی‌توانند مصلحت کشورهای دیگر را بر مصلحت خود ترجیح دهند و قصد دارند فساد را در میان جوامع اسلامی ترویج دهند.

*
دبیرکل سازمان ملل هم در مقابل گروهک تروریستی منافقین احساس مسئولیت می‌کند! بان کی‌مون، با تعیین معاون اسبق وزیر امنیت داخلی آمریکا به سمت مشاور ویژه خود در امور جابجائی منافقین، عملاً جنایات این گروهک تروریستی در دو کشور ایران و عراق را نادیده گرفت. وی به "جین هال لوت" مأموریت داده برای منافقین مکان‌یابی کند و آنها را در جای جدیدی مستقر نماید. گروهک تروریستی منافقین، چندی قبل توسط دولت عراق از این کشور اخراج شد. این گروهک به رژیم صدام در سرکوب مردم عراق کمک کرده بود.

https://shoma-weekly.ir/oshWpl