گفته می‌شود که...

سکوت دولت در مورد هزینه استخر و سونای ریاست جمهوری/ برهم زنندگان برنامه سعید جلیلی در دفتر هاشمی!/ مشایی: هیـچ برنامه ای جهت فعـالیت در فضای سیاسی را ندارم / راه اندازی ستادهای حامی دولت در انتخابات مجلس/ اعتراف گوگل به جاسوسی از ایمیل‌ کاربران/ نرخ آرایش موی مردان در تهران و...

تشنج در سخنرانی عارف در دانشگاه

تلاش برای تبدیل دانشگاه‌ها به اتاق جنگ جریان مدعی اصلاح‌طلبی، تجربه‌ای تلخ از دوران اصلاحات است که به نظر می‌رسد عده‌ای قصد دارند همان فضا را بار دیگر پدید بیاورند. هرج و مرج، بلوا و آشوب، گزاره‌های مهم این روش مدیریت در دانشگاه‌هاست که در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم. در آخرین مورد، سخنرانی محمدرضا عارف، نامزد اصلاح‌طلبان در دانشگاه فردوسی مشهد با هیاهو و غوغاسالاری عده‌ای که به نفع سران فتنه شعار می‌دادند متشنج شد به گونه‌ای که عارف مجبور شد چند بار سخنانش را متوقف کند! غوغاسالاران که فراموش کرده‌اند عارف به گفته خودشان اصلی‌ترین و تنها نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بوده، دلخوری‌ها و برخی اعتراضات رقیق عارف از دولت را برنتافته و فرمان حمله به او را هم صادر کرده‌اند! کسانی که تا چند ماه قبل مدعی بودند دکتر روحانی اصلا اصلاح طلب نیست و اگر در بین تمام نامزدها، یک نامزد اصلاح طلب باشد، کسی جز عارف نیست، امروز فضا را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که حتی او هم نمی‌تواند سخنانش را به راحتی بیان کند! این گروه چند روز قبل هم در دانشگاه امیرکبیر تهران سعی در بر هم زدن مراسم جشن روز ملی هسته‌ای و جلوگیری از سخنرانی دکتر عباسی و دکتر جلیلی داشتند که با حضور دانشجویان ارزشی، موفق نشدند. اکنون به نظر می‌رسد مهره‌چینی‌های جریان تندرو در بدنه آموزش عالی، به دوران میوه‌دهی خود نزدیک شده و آشوب و بلوا، برنامه درسی ترم‌های آتی دانشگاه‌ها خواهد بود!

شاهین نجفی مرد

پس از آنکه مدتی قبل خبر دستگیری شاهین نجفی خواننده هتاک در رسانه ها منتشر شد چند روزی است که اخباری مبنی بر به درک واصل شدن این مرتد گزارش شده است.

شاهین نجفی خواننده هتاک و مرتد که در ترانه های خود به ساحت مقدس امامان معصوم (ع) توهین کرده بود بر اساس گزارش های غیر رسمی و تائید یک منبع آگاه به احتمال قوی به درک واصل شده است.

این خواننده هتاک چند وقتی است که در هیچ محفل عمومی و خصوصی دیده نشده است و حتی برخی از نزدیکان این مرتد نیز از او خبری ندارند و از او اعلام بی اطلاعی می کنند .

سکوت دولت در مورد هزینه استخر و سونای ریاست جمهوری

در حالی که چندی پیش خبرهایی در خصوص هزینه ۷ میلیارد تومانی تغییرات و بازسازی‌های اساسی در ساختمان سفید نهاد ریاست جمهوری منتشر شده بود، تا کنون هیچ یک از مسئولین دولتی پاسخی در این رابطه ارائه نکرده اند. به نظر می رسد، سکوت دولت تدبیر و امید در این رابطه به دلیل عادی بودن این هزینه برای دولت است.

درحالی که دولت تبلیغات گسترده ای برای انصراف مردم از یارانه ها انجام می دهد و ۷ روز هم از ثبت نام جدید یارانه ها می گذرد، ولی هنوز هزینه های کلانی در سطح دولت می شود. این هزینه ها در حالی صورت می گیرد که دولت از ابتدای ورود خود از خزانه های خالی صحبت کرده است و هم اکنون نیز طی یک فراخوان گسترده از مردم درخواست کرده است تا از دریافت یارانه خود انصراف بدهند.

مشایی: اینکه هیـچ برنامه ای جهت فعـالیت در فضای سیاسی را ندارم

اسفندیار رحیم مشایی در گفت و گوی کوتاه خود با "میـدان ۷۲” ضمن تاکید بر اینکه هیـچ برنامه ای جهت فعـالیت در فضای سیاسی را ندارد، گفـت : بهتر است به خود آقای احمدی نژاد مراجعه کنید.

وی در مقابل اصرار خبرنگار میدان ۷۲ گفت: می خواهند ناکارآمدی خود را به پای دولت قبل تمام کنند این فضا استمرار نخواهد داشت، اجازه بدهید تمام تیرهایشان را پرتاب کنند؛ تنها مظلومیت احمدی نژاد است که بیشتر هویدا خواهد شد.

مشایی در پایان گفت : بنویسید که مشایی هیچ برنامه ای برای کار سیاسی و حتی موضع گیری سیاسی ندارد.

فیلم‌های ضدفتنه وانحراف درجشنواره‌مقاومت

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر از همه سینماگران و فیلمسازانی که با موضوع فتنه و جریانات انحرافی فیلم ساخته‌اند دعوت کرد آثارشان تا سوم خرداد به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان سمیه- خیابان خاقانی- کوچه طبرسی – پلاک ۶– طبقه دوم ارسال یا تحویل نمایند. بر پایه این خبر، «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در نظر دارد سیزدهمین جشنواره بین‌­المللی فیلم مقاومت را در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین‌الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم‌های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی برگزار نماید. فراخوان این جشنواره روی سامانه اینترنتی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به نشانی www.moqavematfilmfest.ir قرار گرفته است.

عارف: پیروزی ما در انتخابات مجلس قطعی است

دکتر عارف در ابتدای سخنانش در دانشگاه مشهد با تبریک سال جدید به دانشجویان گفت: خدا را شاکرم که گفتمان اعتدال و عقلانیت بار دیگر پیروزی خود را در کشور جشن گرفت. وی افزود: این پیروزی متعلق به اصلاح طلبان نیست، اما انصاف حکم می‌کند که بگویم تفکر اصلاح طلبان نقش بسزایی در این پیروزی داشت.

عارف در ادامه سخنان خود با تبیین شرایط کشور و اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان افزود: ما برای رسیدن به حق مسلم خود تلاش خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کسی بر سر حق مسلم ایران با ما معامله کند،اما رسیدن به این حق مستلزم پشتیبانی و حمایت اساتید و دانشجویانی همچون شما از تیم مذاکره کننده است. معاون اول دولت اصلاحات در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات آینده مجلس اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا انتخابات مجلس را به بهترین نحو برگزار کنیم و مشارکت مردم به ۸۰ درصد برسد.

عارف در ادامه گفت: پیروزی جریان اصلاح طلب در مجلس آینده قطعی است اما به شرطی که جریان اصلاح طلبی و اعتدال با یکدیگر به تفاهم برسند و بایک لیست در انتخابات مجلس شرکت کنند.

برهم زنندگان برنامه سعید جلیلی در دفتر هاشمی!

دو تن از برهم‌زنندگان سخنرانی دکتر جلیلی و دکتر فریدون عباسی در مراسم جشن هسته‌ای، از عناصر قانون‌شکن و اغتشاش در دانشگاه هستند که پیش از این با حضور در دفتر هاشمی، با وی دیدار کرده و حتی در حضور وی سخنرانی کرده‌اند!اخیرا مراسم جشن هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر و با استقبال دانشجویان برگزار شد که ضمن آن سعید جلیلی، فریدون عباسی و پدر شهید احمدی روشن سخنرانی کردند. با این حال چند نفر از پادوهای میدانی فتنه‌گرا، سعی کردند با جنجال و عربده‌کشیدن، نظم مراسم را به هم بزنند.خبرنامه دانشجویان ایران در گزارشی مستند به تصاویر اعلام کرد «امیرحسین-ع» و «وحید-د» دو تن از برهم‌زنندگان مراسم جشن هسته‌ای بودند و عجیب اینکه پیش از این در دفتر هاشمی با وی ملاقات داشته و در حضور وی سخنرانی هم کرده‌اند.
ارتباط این اغتشاشگران با برخی اعضای دفتر هاشمی در حالی است که جریان رسانه‌ای و سیاسی مظلوم‌نما، در موارد مشابه خواستار تشکیل کمیته تحقیق و پیگیری قضایی عاملان به هم زدن اجتماعات قانونی و معرفی عوامل پشت پرده می‌شوند.

بی صداقتی بابک زنجانی دلیل بازداشت طولانی
مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: بابک زنجانی از زمان بازداشت تاکنون به مرخصی نیامده است. سهراب سلیمانی به ایسنا گفت که ارائه مرخصی و ملاقات با بابک زنجانی با نظر قاضی صورت می‌گیرد. به گفته وی، زمان دقیق قرار بازداشت موقت بابک زنجانی را که از 9 دی در زندان به سر می‌برد، باید از دادسرا جویا شد. البته پیش از این سخنگوی قوه قضائیه صداقت نداشتن بابک زنجانی را دلیل طولانی شدن بازداشت موقت وی عنوان کرده بود.

نرخ آرایش موی مردان در تهران

مصطفی گواهی، رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه در این باره گفت: براساس نرخ های جدید، قیمت کوتاه کردن مو (درجه یک، 8000 تومان) اصلاح مو (درجه دو، 7000 تومان) و اصلاح مو (درجه سه، 6000 تومان) برای آرایشگاه های مردانه شهر تهران است.

وی با اشاره به این که این نرخ گذاری قبلا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می شده، اظهار کرد: از امروز به مدت شش ماه نرخ گذاری آرایشگاه های مردانه و زنانه شهر تهران براساس نرخ گذاری اتحادیه هاست.

یک نامه ی محرمانه در مورد مذاکرات 1+5

در نامه یکی از معاونت های یک شورای امنیتی به یک مقام ارشد، مسایل مهمی راجع به مذاکرات هسته ای نوشته است. در این نامه نوشته شده که از 11 خط قرمز مدنظر نظام، 10 مورد آن در جریان مذاکرات رعایت نشده است.

مسن ترین خانواده جهان
15 خواهر و برادر انگلیسی خود را به عنوان مسن‌ترین خواهر و برادرهای جهان معرفی شدند. این 15 خواهر و برادر که 68 تا 89 سال سن دارند، مجموع سن‌شان به 1092 سال می‌رسد و امیدوارند رکورد این عنوان را در کتاب جهانی گینس از آن خود کنند.این 15 خواهر و برادر، 12 سال پیش برای آخرین بار دور هم جمع شدند که پس از آن بزرگترین برادرشان در سن 80 سالگی فوت کرد.اکنون 12 نفر از این خواهر و برادر در انگلیس زندگی می‌کنند و دو نفر از آنان نیز ساکن نیوزیلند هستند.

راه اندازی ستادهای حامی دولت در انتخابات مجلس

ستادهای انتخاباتی حامیان دولت توسط (ع.ی) رسما راه اندازی شده است. این ستادها که قرار است از هم اکنون برای انتخابات مجلس فعالیت داشته باشند، توسط برادر زن (ع.ی) اداره می شود. این فرد در دولت خاتمی مسئولیت داشته است.

شرط پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس
شرط پیروزی در انتخابات مجلس پیش رو این است که جریان اصلاح‌طلبی و اعتدال با هم به تفاهم رسیده و با یک فهرست واحد وارد عرصه شوند.محمدرضا عارف در هــــــمایش «نقش تاریخی گفتمان اصلاح‌طلبی» در محل دانشگاه فردوسی مشهد این را گفت و تأکید کرد که مبنا باید شایسته سالاری باشد. به گزارش تسنیم، وی تأکید کرد: آنچه مهم است باید نگاه به آینده داشته باشیم و جریان اصلاحات باید دولـــــــت تدبیر و امید را حمایت و با پیروزی در صحنه‌های سیاسی حاضر شود. نگاه ما اصلاح‌طلبان همیشه شعار زنده باد است و ان‌شاءالله که همیشه شما دانشجویان سرزنده وشاد باشید.

حمایت از قوم بلوچ بجای شیعیان

یک مقامات ارشد دولتی استان سیستان و بلوچستان به امام جمعه شهر درگان توصیه کرده به جای شیعه گری برای قوم بلوچ تعصب نشان دهد. نامبرده مورد حمایت یکی از مفتی های همسو با فتنه نیز قرار دارد.

عراقچی: حرف‌هایم تحریف شده

پس از آن‌که برخی رسانه‌ها مطالبی منتسب به سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه درباره موضوع شناسایی حق غنی‌سازی ایران را منتشر کرده و مدعی شده‌اند که نظر او با نظر رئیس‌جمهور در این خصوص مغایرت دارد، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این فایل را نسخه‌ای تحریف شده از سخنانش دانسته و به رسانه‌ها توصیه کرد که منافع ملی کشور و احقاق حقوق هسته‌ای ایران را قربانی اهداف کوتاه‌مدت سیاسی خود نکنند.وی در گفت‌وگویی با فارس، با ابراز تعجب از پخش ناقص و تحریف‌شده‌ سخنانش در یک جلسه خصوصی، عنوان کرد: ‌نگرانم که اینطور بازی با منافع ملی تا کجا می‌خواهد پیش برود!

وی در عین حال تاکید کرد: همان‌طور که رئیس‌جمهور محترم در نامه خود به رهبر معظم انقلاب نیز اشاره فرموده‌اند توافق ژنو صراحتا حقوق هسته‌ای کشورمان را به رسمیت شناخته و با پذیرش ادامه غنی‌سازی در ایران، حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران را تثبیت کرده است.

واکنش منتجب‌نیا به سقای بی ریا
قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به این که ادعای رابطه خیرخواهی جبهه پایداری با دولت پذیرفتنی نیست، گفت: «پایداری‌ها تمام تلاش‌شان تخریب دولت است.» رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، سخنگوی جبهه پایداری مبنی بر این که رابطه این جبهه با دولت خیرخواهی، نظارت، نقد و ارائه طریق است، گفت: «خاستگاه جبهه پایداری انقلابی نیست و از اندیشه‌های متحجرانه نشأت گرفته است.» محمدرضا میرتاجالدینی هم به بخش دیگری از سخنان سقای بیریا واکنش نشان داد و گفت: پایان یافتن دوران احمدینژاد نظر شخصی او است. احمدینژاد سخنگو ندارد و تاکنون درباره ورود به انتخابات مجلس موضعگیری نکرده است.

بررسی هدف زندگی انسان در یک سمینار
سمیناری برگزار شد و پنجاه نفر در آن حضور یافتند. سخنران به سخن گفتن مشغول بود و ناگاه سکوت کرد و به هر یک از حاضرین بادکنکی داد و تقاضا کرد با ماژیک روی آن اسم خود را بنویسند. بعد، آنها را جمع کرد و در اطاقی دیگر نهاد. از حاضرین خواست که به اطاق دیگر بروند و هر یک بادکنکی را که نامش روی آن بود بیابد. همه باید ظرف پنج دقیقه بادکنک خود را بیابند. همه دیوانه‌وار به جستجو پرداختند؛ یکدیگر را هُل می‌دادند؛ به یکدیگر برخورد میکردند و هرج و مرجی راه انداخته بودند که حدّی نداشت. مهلت به پایان رسید و هیچکس نتوانست بادکنک خود را بیابد. بعد، از همه خواسته شد که هر یک بادکنکی را اتفاقی بردارد و آن را به کسی بدهد که نامش روی آن نوشته شده است. در کمتر از پنج دقیقه همه به بادکنک خود دست یافتند.سخنران ادامه داده گفت، "همین اتّفاق در زندگی ما می‌افتد. همه دیوانه‌وار و آسیمه‌سر در جستجوی سعادت خویش به این سوی و آن سوی چنگ می‌اندازیم و نمی‌دانیم سعادت ما در کجا واقع شده است. سعادت ما در سعادت و مسرّت دیگران است. به یک دست سعادت آنها را به آنها بدهید و سعادت خود را از دست دیگر بگیرید. این است هدف زندگی انسان.

مطالعه پرونده رحیمی توسط قاضی مدیرخراسانی

سیامک مدیرخراسانی، رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران از مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی خبر داد. مدیرخراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سه چهار روز است که مطالعه پرونده محمدرضا رحیمی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شده است. اما هنوز برای برگزاری دادگاه محمدرضا رحیمی تعیین وقتی صورت نگرفته است. رئیس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در مورد برگزاری دادگاه محمود احمدی‌نژاد نیز گفت: اتفاق جدیدی در این پرونده رخ نداده است.

انتشار کتاب شیخ ساده لوح

انتشار کتاب منتسب به شیخ ساده لوح اعتراض های گسترده ای را برانگیخته است. در مقدمه این کتاب که از حسینعلی منتظری با واژه هایی اغراق آمیز تعریف شده، با کنارهم قراردادن عبارت هیات حاکمه از زمان شاه تا جمهوری اسلامی، تلاش شده تا منتظری را جهت به ورود به این هیات، توام با اکراه به تصویر بکشاند. همچنین، نظر این فرد مطرود امام و امت راجع به امام خمینی(ره) در قالب عبارتی توهین آمیز به نگارش درآمده است.

نوبخت: به نمایندگی از دولت از رسانه ملی متشکرم

نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به رسانه ملی می‌دهید، گفت:‌از رسانه ملی که در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها تمام قد کنار دولت ایستاد و به دولت کمک کرد و آن‌هم ناشی از درایت و سنجیدگی است به نمایندگی از دولت سپاسگزارم.علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز گفت:‌رسانه ملی به اعتقاد من با یک نگاه ملی بخوبی در کنار این موضوع‌ملی قرار گرفت.

حضور بانوان مسیحی در حرم حضرت معصومه(س)
جمعی از بانوان مسیحی با حضور در حرم بانوی کرامت و گفت وگو با مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه(س)، از بخش های مختلف این حرم دیدن کردند. به گزارش ایرنا، در این دیدار 21 نفر از استادان و فرهیختگان کشورهای اتریش و سوئیس عضو سازمان E.P.I.L، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) حضور یافتند. این بانوان برای آشنایی با دین اسلام و گفت و گو درباره مسیحیت و اسلام به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ایران آمده اند.

اعتراف گوگل به جاسوسی از ایمیل‌ کاربران

گوگل با به روز کردن شرایط استفاده از خدمات ایمیل خود به صراحت به اسکن کردن ایمیل های کاربران و تجزیه و تحلیل خودکار داده‌های آن اذعان کرده است.
در جریان این به روزرسانی توضیح داده که به چه صورت محتوای نامه های الکترونیک کاربران را بازرسی کرده و با استفاده از نرم افزارهای مخصوص این محتواها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا از سلایق کاربران خود مطلع شود.
در بخشی از این نسخه به روزشده آمده است: سیستم‌های خودکار ما محتوای شما و از جمله ایمیل‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا محصولاتی را که به سلیقه شخصی شما نزدیک هستند، ارائه نمایند. این محصولات عبارتند از تبلیغات و آگهی‌ها و نتایج جستجوهای شخصی شده. البته از این شیوه برای شناسایی هرزنامه ها و بدافزارها هم استفاده می‌شود.
گوگل همچنین تصریح کرده که این فرایند در جریان ارسال، دریافت و ذخیره‌سازی ایمیل‌ها رخ می دهد. این شرکت اظهار امیدواری کرده تا از این طریق سیاست‌های خود در زمینه حریم شخصی را قابل درک‌تر کند. این در حالی است که بسیاری کاربران جیمیل از نقض حریم شخصی خود به بهانه‌های امنیت و تبلیغاتی نگران و ناراضی هستند.
این شرکت پیش از این هم به علت جاسوسی از ایمیل های کاربران با اعتراضات تند و حتی شکایات کاربران مواجه شده بود. با این حال در رویه خود تغییری نداده است

تخت‌روانچی: مشکلی برای دسترسی به درآمدهای آزاد شده نداریم

با وجود برخی ادعاها درباره عدم دسترسی تهران به درآمدهای نفتی آزادشده در راستای اجرای توافق ژنو به‌دلیل محدودیت‌های بانکی، معاون وزیر امور خارجه با بیان این‌که تاکنون چهار قسط از درآمدهای ارزی نفتی براساس توافق ژنو آزاد و دریافت شده است، گفت: بانک مرکزی مشکلی برای دسترسی به این اموال ندارد و پول‌ها کاملا آزاد شده است.به گزارش فارس، مجید تخت‌روانچی درباره تمدید تحریم تعدادی از مقامات کشورمان همزمان با ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: ما مسیر خود را برای مذاکرات طی می‌کنیم تا به نتیجه برسیم البته نسبت به اقداماتی از این دست، پیش از این نیز واکنش نشان داده‌ایم.

آخرین وضعیت پرونده شکایت کارگران از مرتضوی

وکیل‌مدافع جمعی از کارگران یک شرکت تولیدی در شهرستان چابهار گفت که 25 فروردین ماه برای ارائه پاره‌ای توضیحات در این باره در دادسرای کارکنان دولت حضور یافته و به سؤال‌هایی جواب داده است. به گفته وی، «برخی از اتهام‌های این فرد سوءاستفاده مالی و خیانت در امانت است.» بهرامیان با بیان این که پرونده مذکور در حال حاضر در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت است، یادآور شد: «ظاهراً بخشی از این پرونده به یکی از نهادهای نظارتی ارسال شده تا تحقیقات لازم در رابطه با آن صورت گیرد

جلسه ضرغامی با نمایندگان منتقد توافق نامه ژنو

محمدرضا میر تاج‌الدینی، مشاور پارلمانی صدا و سیما گفت: نشست رئیس رسانه ملی با نمایندگان منتقد توافق‌نامه ژنو برگزار می‌شود.به گزارش مهر، میرتاج‌الدینی با اشاره به نامه 111 نماینده مجلس به رئیس صدا و سیما مبنی بر ضرورت نقد این توافق‌نامه در رسانه گفت: قرار شد جلسه‌ای با حضور نویسندگان نامه و آقای ضرغامی و نمایندگانی که قبلا چنین نامه‌ای نوشته بودند در هفته آینده برگزار شود.

علت سخنرانی نکردن مولوی عبدالحمید
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، برخی اخبار مبنی بر خواسته وی از استاندار برای لغو سخنرانی امام جمعه اهل تسنن آن منطقه را رد کرد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در مراسم دیدار رئیس جمهور با علما، فضلا و طلاب استان، پس از قرار گرفتن در جایگاه سخنرانی گفت: گفته شده است که من به استاندار سفارش کرده ام که مانع سخنرانی مولانا عبدالحمید در مراسم سخنرانی رئیس جمهور در ورزشگاه 17 شهریور شود در حالی که اصلاً این طور نبوده است و من اصلاً با استاندار چنین چیزی را مطرح نکرده‌ام. مولانا عبدالحمید نیز در این مراسم، با اشاره به این مسأله اظهار کرد: سخنان جناب آقای روحانی در مراسم صبح، برای ما جای سخن گفتن نگذاشت. امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: من می خواستم خوشامد گویی انجام دهم و برخی مشکلات را مطرح کنم اما الان هم دغدغه ای ندارم و جای گلایه درباره این موضوع نیست.

فرود اضطراری هواپیمای لاریجانی به دلیل شرایط نامساعد جوی

هواپیمای حامل رئیس مجلس، در مسیر پرواز به مینسک، پایتخت بلاروس، پس از یک ساعت و 33 دقیقه پرواز در فرودگاه زنجان، به زمین نشست.به گزارش فارس، پس از این‌که هواپیمای علی لاریجانی از تهران پرواز کرد، خلبان اعلام کرد که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی بلاروس، مجبور است به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم در فرودگاه رشت توقف داشته باشد اما پس از این‌که هواپیما در فضای فرودگاه رشت قرار گرفت، خلبان بار دیگر اعلام کرد که برای نشستن در این فرودگاه دید کافی وجود ندارد و به همین دلیل به تهران باز می‌گردد.

بر اساس این گزارش، در ادامه خلبان اعلام می‌کند مسیر خود را به سمت فرودگاه زنجان تغییر داده و به این ترتیب، هواپیمای لاریجانی در زنجان به زمین نشست. رئیس مجلس، پس از یک ساعت توقف در این شهر، سفر خود را به سمت بلاروس ادامه داد.

آقا با دیدن فیلم چ لبخند رضایت زدند

ابراهیم حاتمی کیا در همایش تصویر قلم با موضوع ردیابی اندیشه های سید شهیدان اهل قلم گفت: خوشحالم که نگاه مردم نسبت به فیلم سینمایی "چ” با نظر برخی از منتقدان پشت کامپیوترنشین متفاوت است.
وی افزود: چند روز پیش تجربه خوبی راپشت سر گذاشتم و دو خبر خوب به من رسید اول اینکه به خدمت آقا رفتم و ایشان بعد از دیدن فیلم سینمایی "چ” با چهره ای خندان، از شهید چمران و فیلمی که در رابطه با آن ساخته شده (چه) تعریف کردند. دوم اینکه این فیلم از نگاه مردم بهترین فیلم شناخته شده و این مسئله برای من بسیار با اهمیت است.

طرح نمایندگان برای حذف جریمه یارانه‌ای

با وجود تصمیم دولت برای جریمه کسانی که با وجود تمکن مالی مبادرت به ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی و ارائه اطلاعات نادرست می‌کنند، عزت‌الله یوسفیان‌ملا رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از طرح برخی نمایندگان مجلس برای حذف این افراد خبر داد.به گزارش فارس، وی تصریح کرد: این موضوع یعنی دادگاهی کردن افراد به خاطر 45هزار تومان صحیح نیست؛ طبق قانون اساسی هر حکم مجازات باید با حکم دادگاه صورت گیرد و چون سازمان هدفمندی نمی‌تواند فردی را جریمه کند باید وی را به دادگاه بفرستد.

باران الماس در مشتری
محاسبات جدید محققان نشان می‌دهد شرایط جوی در مشتری و کیوان دو سیاره بزرگ منظومه شمسی به شکلی است که در آنها باران الماس می‌بارد. آنها همچنین حدس می‌زنند در این سیارات اقیانوس‌هایی از الماس مذاب و داغ وجود دارد. آنچه باعث این پدیده می‌شود رعدوبرق‌ها و توفان عظیم در کنار فشار بسیار بالای جو این دو سیاره است.توفان و رعد و برق کربن را به شکل دوده درمی‌آورد و سقوط این دوده‌ها باعث می‌شود فشار جو آنها را به گرافیت تبدیل کند. پایین‌تر رفتن این گرافیت‌ها با افزایش فشار همراه بوده و باعث تبدیل آنها به الماس می‌شود. کوین بینز سیاره‌شناس دانشگاه ویسکانسین- مدیسون می‌گوید: «به این ترتیب سالانه هزاران تن الماس تولید می‌شود و من تخمین می‌زنم در اعماق جو این سیارات لایه‌ای به ضخامت 30000 کیلومتر از الماس شکل گرفته است.» همچنین آنها احتمال می‌دهند اقیانوس‌های دائمی الماس مذاب در این سیاره وجود داشته باشد.پروفسور پیتررید استاد دانشگاه آکسفور می‌گوید اینکه کربن به شکل الماس در مشتری و کیوان وجود داشته باشد قابل‌قبول است؛ اما نه آن‌طوری که روی زمین می‌بینیم: «به جای قطعات الماس به احتمال زیاد ابرهایی از الماس فشرده وجود خواهد داشت.» محققان می‌گویند حتی با فرض وجود الماس به شکل زمینی آن، به آنها بسیار دشوار است؛ چون فشار جو در آنجا یک میلیون برابر کره زمین است. بنابراین به نظر می‌رسد باید به دنبال راه‌های آسان‌تری برای دسترسی به الماس گشت، مثل کشف الماس در معادن آتشفشانی زمین، نه سفر با یک ابر سفینه به یک غول گازی شکل با شرایط مرگبار و فشار زیاد و حرارتی به اندازه سطح خورشید.

اخبار کوتاه:

*آیت‌ا... نوری‌همدانی از مراجع تقلید نسبت به وضعیت بدحجابی در تهران و شهرهای بزرگ هشدار داد و خواستار تقویت امر به معروف و نهی از منکر در برابر این مسأله شد.

*زلاتان ابراهیموویچ مهاجم تیم فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه برادرش را طبق تعالیم اسلام دفن کرد. این بازیکن پس از درگذشت برادرش راهی شهر مالمو سوئد شد تا در مراسم خاکسپاری او حضور داشته باشد. ابراهیموویچ از پدری مسلمان و مادری مسیحی به دنیا آمده است.

* خبرها حاکیست که نشست کارشناسی ایران و 1+5 برای ادامه بحث‌ها درباره عناصر گام نهایی برنامه اقدام مشترک 15 تا 19 اردیبهشت در نیویورک برگزار می‌شود

* فرمانده مرزبانی کشور با اعلام اینکه مرزهای شرقی کشور با استفاده از بالن به صورت آنلاین رصد می شود، گفت: خودروهای گشت مرزی به سامانه ضدگلوله مجهز شدند.

*آرش سیگارچی مجری شبکه صدای آمریکا در توصیه ای مضحک گفت: به نظرم وزارت خارجه و مجلس ایران باید از ماجرای ابوطالبی به خاطر دخالتش در گروگانگیری بگذرند و سریع یک نفر دیگر را معرفی کنند.

*نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه درمجلس گفت: وزارت صنعت حدود 3 هزار نفر از افراد تحصیل کرده را که سالها در مباحث اقتصادی و نظارت بر کنترل بازار کار کرده‌اند، اخراج کرده است.

*خلیل بهرامیان وکیل مدافع پرونده شکایت حدود هزار نفر از کارگران از سازمان تامین اجتماعی گفت: از بازپرس درخواست کردیم گزارش تحقیق و تفحص مجلس در سال 89 از سازمان تامین اجتماعی را مبنای رسیدگی قرار دهد.

*تقی‌پور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص قرار گرفتن نامش در فهرست تحریم انگلیس با خنده گفت: «حالا دیگر بدبخت شدیم آخر هفته‌ها هم که دیگر نمی‌توانیم به اروپا برویم چون کلی مال و دارایی آنجا داریم

*سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت بار دیگر با فرستادن نامه‌ای به وزارت حج عربستان سعودی، افزایش دوهزار نفر سهمیه برای جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع امسال را درخواست کرد.

https://shoma-weekly.ir/ZIKsYv