گفته می‌شود که...

سکته مشایی در سکوت خبری/ ابراهیم نبوی در دام شرخرها/ انتشار صدای خواننده مبتذل در صدا و سیما/ تعطیلی قریب الوقوع یک دستگاه دولتی/ دلیل کاهش شدید انتشار قران/ اهانت به نماز در یک فیلم ایرانی/ مهدی خزعلی در خیال پیوستن به شیخ حسن جوری! و ...

ابراهیم نبوی گیر «شرخرها» افتاد!
«ابراهیم نبوی» نویسنده و طنزپرداز روزنامه های زنجیره ای که از چند سال پیش جلای وطن کرده و همچنان خود را اصلاح طلب معرفی می کند، به دلیل بدهکاری به دولت بلژیک گرفتار "شرخرها" شده است.
او به تازگی در فیس بوکش نوشته است که شرکت های شرخری که متعلق به دولت بلژیک هستند به خانه اش ریخته و وسایل منزلش -حتی کتاب ها و سی.دی ها- را بابت بدهی به یک بیمارستان ضبط کرده اند.
جالب اینجاست، نبوی که از طریق تمسخر دیگران و برگزاری تورهای موسوم به «تالک شو» امرار معاش می کند، در صفحه فیس بوک خود از شوخی های بیجا گلایه کرده و آن را "آزاردهنده" خوانده است!
وی با انتشار پست دیگری از ایرانیان مقیم اروپا درخواست کمک کرده است.
یکی از ضدانقلاب های مقیم اروپا هم در جواب کمک خواهی ابراهیم نبوی نوشته:
«
قانون اروپا اینجوریه که ﻭﻗﺘﻲ 200 ﻫﺰاﺭ ﺗﺎ ﺧﺮﺝ ﻋﻤﻠﺖ میﻜﻨﻦ، 2ﻫﺰاﺭﺗﺎﺷﻮ ﺑﺎﻳﺪ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺪﻱ ﻛﻪ ﻭاﻗﻌﺎ ﭘﻮﻟﻲ ﻧﻴﺴﺖ. در حقیقت خرج اصلی عمل بیمارستان رو خود دولت می پردازه و حتی اگه چنین پولی رو ﻧﺪﻱ، ﻗﺴﻂﻲ میﻜﻨﻦ؛ باز هم ﻧﺪﻱ میﻔﺮﺳﺘﻨﺖ ﻛﺎﺭ ﺳﻮﺳﻴﺎﻝ یعنی ﺧﻴﺎﺑوﻥ رو ﺟﺎﺭﻭ ﻛﻨﻲ و اگه ﻧﺮﻱ اون وقت ﭘﺮﻭﻧﺪه ﺕ ﺭﻭ میﻔﺮﺳﺘﻦ به اداره به قول شما "ﺷﺮﺧﺮﻱ"... ﻫﻴﭻ آدم عاقل و قانونمندی ﻧمیﺬاﺭﻩ ﻛﺎﺭ ﺑﻪ اﻭﻧﺠﺎ ﺑﻜﺸﻪ، اون ﻮﻗﺖ اﻳﻦ آقای اﺻﻼح طلب چندرغاز ﭘﻮﻝ ﺭﻭ ﻧﺪاﺩﻩ و آﺑﺮﻭﻱ اﻳﺮاﻧﻲ ﺭﻭ اﻳﻨﻂﻮﺭﻱ میﺒﺮﻩ و حالا مردم ما هم دارند برای این آقا دلسوزی میکنند. اینجا اروپاست و نمی توان زرنگ بازی درآورد و پول دولت را نپرداخت آقای نبوی

سکته مشایی در سکوت خبری

به گزارش خرداد از منابع موثق نزدیک به سه هفته پیش، مشایی دچار عارضه قلبی و سکته می شود و به عمل باز قلب دست می زند.

نکته جالب آنکه این خبر در هیچ رسانه ای بازتاب نیافته و بطور کامل مخفی می ماند اما داستان چه بوده است؟

پس از سکته قلبی مشایی او به سراغ دوست نزدیک و سفیر سابق ایران در شیلی کامبیز جلالی و همسر وی رفته و از آنان برای انجام عمل به شکل محرمانه کمک می خواهد.

جالب است بدانید که همسر آقای جلالی خواهر زاده آقای مشایی خانم دکتر " طاهره محمد صالحی" است. متخصص کودکان و رئیس پیشین بیمارستان "شهید فهمیده"، که مدت خدمت وی نیز تا 10 آذر 92 ادامه داشت و با آمدن دولت جدید وی از ریاست بیمارستان کنار گذاشته می شود.

مشایی با کمک و همراهی این دو وسایل و تدارک برای عمل جراحی باز قلب در نهایت اختفا را فراهم می کند و اینگونه می شود که این فعل و انفعال مخفی می ماند.

البته علت مخفی کاری هم شاید به این جمله مشایی باز گردد که در اردبیهشت سال 90 رسانه ای شد. او در مراسمی در جمع نزدیکان و دوستانش خطاب به منتقدان و اصولگرایان گفته بود: «بنده الان می گویم، یک سربازم از رو هم نمی رم ، مگر از جسد من رد شوند، من سرباز نظامم، سرباز ولایتم کوتاه نمی آم،آدمی هم نیستم که اهل سکته، پکته باشم ، ولی به خاطره من بعضی ها سکته می کنند، بعدا می بینم!!»

البته این خط و نشان مشایی که به همراه احمدی نژاد تا انتهای آن پیشرفت و به ستاد انتخابات وزارت کشور هم رسید به جایی نیانجامید و بالاخره نه منتقدینش که خود وی دچار سکته شد!

دلیل کاهش شدید انتشار قران

گزارش نهادهای فرهنگی نشان می دهد انتشار قرآن در سال جاری به شدت کاهش یافته و پیش بینی می شود در سال جاری به رقم یک و نیم میلیون نسخه برسد. این در حالی است که در سال 90 بیش از بیست میلیون و پانصد هزار نسخه قرآن کریم در کشور منتشر شد. در سال 91 نیز حدود سه و نیم میلیون نسخه در کشور انتشار یافت. گرانی کاغذ، هزینه های چاپ و افزایش نظارت ها بر انتشار از جمله عوامل کاهش انتشار برشمرده شده است.

فتوای مفتی سلفی برای دختران بی بضاعت

قرن‌ها پس از مبارزه اسلام علیه برده‌داری و به پایان رسیدن دوران برده‌داری، اکنون بعضی از مفتی‌های سلفی به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان دختران بی‌بضاعت را به کنیزی گرفت! شیخ یاسر عجلونی مفتی سلفی اردنی فتوا داده که دختران سوری می‌توانند به عنوان کنیز و برده به عقد مردانی که خواهان این امر هستند درآیند. این شیخ سلفی فتوای خود را اینگونه توجیه می‌کند که دختران سوری کسی را ندارند که مخارجشان را تأمین کند و از آنها حمایت نماید بنابر این می‌توانند به عنوان کنیز به عقد مردان درآیند. وی شرط به کنیزی درآمدن را کثرت دختران و کمی مردان می‌داند که به تعبیر خودش در جنگ‌های آخرالزمان اتفاق می‌افتد و ادامه می‌دهد ما به آخرالزمان رسیده‌ایم.

اهانت به نماز در یک فیلم ایرانی
سر به مهر فیلمی اجتماعی است با موضوع نماز. داستان دختر تنها و خسته‌ای است که کمک‌های یک دوست باعث بهبود شرایطش می‌شود، اما دختر داستان سر به مهر، برای معرفی این دوست به دیگران شهامت کافی ندارد. این اولین بار است که در یک اثر سینمایی، نماز محوریت می‌یابد به طوری که برخی مقدم دوست را متهم به سفارشی‌سازی کرده‌اند.
نگران نشوید! کسی در فیلمش به نماز هیچ اهانتی نکرده است. اما این تیتر بخشی از درد سینمای امروز ماست. حتما باید فیلمی توهین کرده باشد تا خوب بفروشد. حتما باید این و آن به فیلمی اعتراض داشته باشند تا همه گردن‌ها افراشته شود و سرک بکشند که چی بود و کجا بود؟ ماجراهایی که بر فیلم «زندگی خصوصی» و «گشت ارشاد» گذشت هنوز در ذهن‌ها تازه است. شاید خود شما هم اگر به جای این تیتر، می‌نوشتیم «کسی در مورد نماز یک اثر هنری تولید کرده است» به دنبال خواندنش نمی‌آمدید.
این مقدمه‌ای بود برای حرف زدن درباره «سر به مهر»؛ اولین فیلم سینمایی «هادی مقدم دوست». مقدم‌دوست پیش از این، فیلم‌نامهٔ«بی‌پولی» را نگاشته و اثر کم‌نظیر تلویزیونی «وضعیت سفید» نیز حاصل همکاری او با حمید نعمت‌الله است. همین کارنامهٔکوتاه اما قابل احترام برای کنجکاو بودن دربارهٔ«سر به مهر» کافی است.
خیلی‌ها می‌گویند «سر به مهر» درباره نماز است. مقدم دوست اما می‌گوید «سر به مهر فیلمی دربارهٔ خجالت است». او خجالتی را می‌گوید که خیلی از ما تجربه کرده‌ایم. خجالت از نماز خواندن! او در این‌باره می‌گوید: «ما با این مدل از شخصیت‌ها برخورد داشتیم و بعد پیرامونش بررسی و مطالعه کردیم و دیدیم که این موضوع با فراوانی نسبتاً قابل توجه در برخی افراد شایع شده است. آدم‌های زیادی را دیدیم که از نماز خواندن در محل کار و در برابر دیگران خجالت می‌کشند و این ضرورت پیدا شد که این موضوع را به فیلمنامه تبدیل کنیم و این شخصیت‌ها را به تصویر بکشیم.

طرح " احیای محمد خاتمی"

در جلسه هفته گذشته اصلاح طلبان طرحی با نام " احیای محمد خاتمی" به تصویب رسیده است. در این جلسه مقرر شده مقدمات سفر وی به قم و دیدار با علما و مراجع فراهم شود. در این جلسه پیشنهاد شده از برخی مراجع برای وی وقت ملاقات گرفته شود تا در روز 19 دی به قم سفر کند. یکی از حاضران در جلسه گفته " با توجه به مواضع مراجع در قبال فتنه 88، بنده معتقدم در صورتی که شورای تامین قم موافقت کند، وی تنها می تواند با صانعی و بیات دیدار کند و به تهران برگردد."

سفیر رومانی بعد از زیارت امام حسین (ع) شیعه شد
اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی از آن است که "جاکوب برادا" سفیر کشور رومانی در بغداد، بعد از زیارت حرم مطهر سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام به دین مبین اسلام مسلمان گروید و مذهب اهل بیت علیهم السلام را بعنوان مذهب خود اعلام کرد.
گفته می شود او در حالی به مذهب تشیع گروید که برای بازدید از حرم امام حسین علیه السلام به کربلا سفر کرده بود اما مجذوب حرم مطهر شد و بعد از شنیدن توضیحاتی درباره شخصیت امام حسین علیه السلام و نحوه شهادت آن حضرت، به مذهب تشیع گروید.

عصبانیت روحانی از حجاریان

شنیده ایم حسن روحانی از سخنان حجاریان مبنی بر" اعطای اختیار انحلال مجلس به رئیس جمهور" عصبانی شده و چند نکته را به اطرافیان خود گفته است:

1- این حرف ها از نوع دوستی خاله خرسه است و محبت این آقایان به ما لطمه می زند.
2-
من 5 دوره در مجلس بوده ام. جایگاه مجلس نباید خدشه دار شود. فردا در انتخابات مجلس چگونه می شود مردم را دعوت به رای دادن کرد؟ مردم می گویند اینها رای ما را می خواهند برای در اختیار گرفتن مجلس برای دولت.
3-
این نوع تفکرات مثل تفکر مصدق است که مجلس را منحل کرد و چند ماه بعد سرنگون شد.
4-
طرفداران دولت اعتدال به سخنان حجاریان پاسخ دهند.

افشاگری یک مجری ماهواره ای در مورد مرد متمول فوتبال ایران
این روزها تب اظهار نظر در مورد بابک زنجانی و ثروت افسانه‌ای‌اش حسابی بالا گرفته و خیلی‌ها مدعی هستند قبلا با او آشنا بوده‌اند.
در همین راستا پنجشنبه‌شب مجری قدیمی و شناخته‌شده یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای در لس‌آنجلس که عمدتا برنامه‌های سرگرم‌کننده پخش می‌کند، مدعی شد مدیرعامل فعلی راه‌آهن سال‌ها پیش در نقش یک "تاجر خرده‌پا" به دفتر شبکه آنها در دوبی رفته بود تا سفارش آگهی بدهد!
این مجری شناخته‌شده که برادرانش هنوز هم در داخل کشور کار هنری می‌کنند، در ادامه گفت: «البته آخرش هم آگهی نداد به ما. فقط قیمت کرد و رفت. به گمانم اصلا آمده بود ماها را ببیند و برود، چون آن روزها حسابی برو برو داشتیم و مثل حالا نبود

سناریوهای مختلف قیمتی برای بنزین

برخی کارشناسان اقتصادی از سناریوهای مختلف قیمتی برای بنزین در سال آینده خبر می دهند و می گویند سه قیمت 1000، 1200 و 1400 پیشنهاد شده است. همچنین احتمال داده می شود با لغو سهمیه بندی، بنزین با نرخ واحد در سراسر کشور توزیع شود.

بلوکه شدن 50 میلیارد تومان از بودجه نفت و گاز پارس در یک موسسه

گفته می شود بلوکه شدن غیرقانونی 50 میلیاردتومان ازبودجه توسعه بخش بالادستی میدان پارس جنوبی در یکی از موسسات مالی و اعتباری در دوره مدیریت پیشین باهدف اعطای وامهای کلان به مدیران صنعت نفت به ویژه برای مشارکت درخرید و یاساخت چند برج و مجتمع مسکونی با انتقادات زیادی همراه شده است.
این در حالی است که بسیاری از پیمانکاران پارس جنوبی هنوز بدهی خود را از این شرکت دریافت نکرده اند

انتشار صدای خواننده مبتذل در صدا و سیما

اخیرا در شبکه سراسرى "شما" و در برنامه هفت ترانه، اقدام به پخش چند ترانه از خواننده مشهور و مبتذل به نام (ز-ح) شده است که با توجه به شهرت منفى نامبرده خصوصاً قبل از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى در مناطق و استان‏هاى غرب کشور، پخش ترانه‏ هاى نامبرده در این برنامه، نارضایتى و بدبینى مردم، به ‏خصوص اقشار مذهبى و خانواده ‏هاى معظم شهدا را در پى داشته است. در برنامه هفت ترانه از وى به نیکى یاد شده و چند ترانه معروف وى پخش شده است.

تلاش برای خروج خاتمی از کشور

شنیده ایم پس از اعلام خبر فوت ماندلا، حامیان خاتمی با این استدلال که الان بهترین زمان ممکن برای فراهم کردن آزادی سفر خاتمی به خارج کشور است، تلاش های گسترده ای را برای سفر وی به آفریقای جنوبی کلید زدند اما به دلیل منع قضایی وی نتوانست از کشور خارج شود.خاتمی از متهمان اصلی فتنه 88 است که تاکنون دستگاه قضایی به اتهامات وی رسیدگی نکرده است.

تعطیلی جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت یازدهم

از زمان ریاست جمهوری دکتر روحانی،جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی با تعطیلی هایی همراه بوده به گونه ای که تاکنون چهار جلسه بیشتر برگزار نشده است. این در حالی است که جلسات شورا در دولت نهم و دهم معمولا به صورت هفتگی و منظم برگزار می شدند. در دولت احمدی نژاد در صورتی که وی نمی توانست در شورا شرکت کند این اجازه را می داد که جلسات با ریاست نواب رئیس یعنی روسای قوه مقننه یا قضاییه برگزار شود در حالی که این اجازه را تاکنون حسن روحانی به نواب رئیس نداده است.

کلاهبرداری چند صد میلیونی مدعی ارتباط با امام زمان (عج)
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: فردی که ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را داشت در این شهرستان دستگیر شد.
ناصر بیگلری، اظهار کرد: فردی که با ادعای ارتباط با امام زمان (عج) مردم را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می‌کرد در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تصریح کرد: این کلاهبردار با اعمالی همچون رمالی، سرکتاب باز کردن و عوام‌فریبی تنها از یکی از مراجعه‌کنندگان مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال وجه نقد دریافت کرده بود.

فکر می‌کردم نماز جمعه هم نمی‌توانم بروم
حسین مرعشی سخنگوی سابق حزب کارگزاران اظهار داشت: هیچ دولتی نمی تواند فراجناحی باشد اما می تواند از شخصیت های فراجناحی که برای کاری مناسب هستند تشکیل شود.
وی دولت قبل را ناشایست ترین دولت تاریخ ایران دانست و گفت: دولت کنونی بیش از اندازه با عناصر ناشایستی که از دولت قبلی به بدنه آن تحمیل شده، مباشرت می کند.
مرعشی در پاسخ به پرسشی در مورد فعالیت‌هایش گفت: من همیشه فعال بودم؛ در زندان هم فعال بودم و حکمم منع فعالیتهای سیاسی شخصی نیست بلکه بنده عضویت و فعالیت در احزاب و موسساتی که کار سیاسی فرهنگی انجام می دهند، نمی توانم داشته باشم.
وی ادامه داد: البته من فکر می‌کردم که نماز جمعه هم نمی توانم بروم اما مدتی است که فهمیدم می توانم.
مرعشی در ادامه گفت: تمام وظیفه من تقویت استاندار کرمان است و البته هیچ توصیه ای برای هیچ پستی به وی نخواهم کرد.

تسویه بدهی دلال نفتی
شنیده شده است یکی از دلالان تجهیزات صنعت نفت پس از اینکه خبرهایی در خصوص تسویه بدهی بابک زنجانی منتشر شد و قبل از اینکه نامش برسر زبان ها بیفتد در یک اقدام خودجوش بدهی خود را به بانک مرکزی پرداخت کرده است.
همچنین گفته می شود وی از دیگر دلالان نیز درخواست کرده تا بدهی خود را هرچه زودتر پرداخت کنند.
باید گفت به دلیل تحریم های نفتی در چند سال اخیر بیش از پیش به صنعت نفت باز شده است که مسئولان باید در این زمینه تدبیر کنند.

مهدی خزعلی در خیال پیوستن به شیخ حسن جوری!
مهدی خزعلی از عناصر مخالف و منتقد نظام، که پیش از این جلساتی را با حضور مخالفان و منتقدان نظام در مکانی به نام "سرای قلم" برگزار می کرد و پس از آزادی از زندان با برپایی این جلسات و گفت وگو با صدای آمریکاو سایر رسانه های ضد انقلاب، از فضای سیاسی کنونی جامعه سواستفاده کرده و از انواع و اقسام توهین ها را به نظام و مسئولین نظام نسبت می داد، اخیرا نیز در نامه ای توهین آمیز با عنوان " نامه حسن جوری به مسوولان ارشدنظام"، همچنان به رفتارهای گذشته خود ادامه داده است.
پیش از این برخی دلسوزان و رسانه های مختلف، نسبت به اینگونه رفتار مهدی خزعلی هشدار داده بودند، که در صورت عدم برخورد مناسب نسبت به تداوم این گونه رفتارها در شرایط فضای سیاسی امروز جامعه بازهم شاهد چنین رفتارهایی خواهیم بود و همین روند باعث شده که هتاکی و توهین ها نسبت به مسوولان نظام ادامه یابد.
مهدی خزعلی یکی از مجرمان امنیتی که در فحاشی و حمله به چهره های موجه نظام گوی سبقت را از رسانه های ضدانقلاب ربوده است در تازه ترین اقدام هتاکانه خود با انتشار نامه ای موهن و وقیحانه به مقامات عالی رتبه نظام توهین کرده است!
مهدی خزعلی که پیشتر به اتهامات امنیتی چندین بار از سوی نهادهای نظارتی بازداشت شده است این بار در اقدامی وقیحانه با انتشار نامه ای موهن خطاب به مقامات عالی رتبه نظام دل عاشقان ودلسوزان انقلاب اسلامی را به دردآورد.

حمله شهرام همایون به مدیر بی بی سی فارسی
ماجرا از آنجا آغاز شده که صادق صبا، در بی بی سی اعلام می کند که حدود 40 سال پیش، در دوران خاندان پهلوی، بعد از اینکه برخی از کشورهای عربی، از لفظ جعلی "خ ل ی ج ع ر ب ی" به جای خلیج فارس استفاده کردند، در سراسر بریتانیا، رسانه ها از این لفظ جعلی استفاده کردند؛ اتفاقی که هنوز نیز در بی بی سی رخ می دهد و حتی این شبکه پا را فراتر گذاشته و کشور ایران را جعلی خوانده است.
به نوشته وبلاگ اخبار روز، صادق صبا، علت این اتفاق را قدرت و نفوذ کشورهای عربی در بریتانیا دانسته و تاکید می کند که این مسایل در زمانی بوده که شاه قدرت داشته و ربطی به جمهوری اسلامی ندارد؛ سخنی که کاملا بر خلاف ادعاهای شبکه های سلطنت طلب است که تلاش می نمایند با آن، کمی آبرو برای شاهنشاه دست نشانده خود کسب کنند.

افشاگری علیه تحقیق و تفحص

حاشیه‌های گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که 13 آذرماه در صحن علنی مجلس،‌ قرائت شد همچنان ادامه دارد.
در این گزارش، اسامی تعدادی از مدیران دولت دهم و افرادی خارج از مجموعه دولت ذکر شده که ارقام میلیونی در قالب کارت هدیه یا بن‌کارت از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده‌اند.
یکی از این افراد، اسدالله عباسی وزیر تعاون چند ماهه پایانی دولت دهم است.
وی که سابقه نمایندگی مجلس در دوره های هفتم و هشتم از حوزه انتخابیه رودسر را داشت، 16 بهمن ماه 1391 یعنی یک روز پس از استیضاح جنجالی شیخ‌الاسلامی به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد و نهایتا 15 اردیبهشت 1392 توانست به وزارت برسد.
وی در واکنش به گزارش تحقیق و تفحص و اظهارات علیرضا محجوب اظهار داشت: آقای محجوب در نطق هفته گذشته خود به نمایندگان گفت: «از خدا بترسید.»، اما من به عنوان فردی که 8 سال در مجلس بودم، می‌گویم آقای محجوب شما باید از خدا و قانون بترسید، شما نمی‌توانید از قانون فرار کنید.
عباسی درباره بخشی از گزارش که نام وی به عنوان دریافت‌کننده هدایای میلیونی ذکر شده هم توضیح داد: آقای محجوب بر اساس کدام مدرک و سند، اعلام کرده که یک جا 100 میلیون و یک جا 50 میلیون به بنده پرداخت شده است، آقای محجوب این مدرک را ارائه کند. صرف این که یادداشتی ارائه شود که در آن چنین ادعایی ذکر شده، قابل پذیرش است؟ اینها کذب محض و تهمت ناروا است.
وزیر سابق تعاون خطاب به افراد پشت پرده گزارش تحقیق و تفحص، افزود: اگر تسویه سیاسی با سعید مرتضوی دارند، افراد دیگر را قربانی نکنند.
عباسی همچنین خبر داد: در خود تامین اجتماعی شرکت‌هایی داشتیم که مشکل‌دار بودند اما چون زدوبندهایی وجود داشته آنها اصلا مورد تحقیق و تفحص قرار نگرفته‌اند که در آینده آنها را افشا خواهیم کرد.
او گفت: به عنوان مثال در دوره اصلاحات، اموال کارگران را به گروه خیریه ای واگذار کردند. مثلا در زعفرانیه 5 هزار متر زمین در دوبی 15 هزار متر زمین و رستورانی در چهارراه پارک‌وی به این گروه واگذار شد و خیلی مسائل دیگر را در آینده به طور مستند، افشا خواهیم کرد.

هاشمی؛ ماندلا، مصدق یا بازرگان نیست
شنیدیم که صادق زیباکلام که به عنوان یک چهره دانشگاهی مدافع سیاست‌های‌هاشمی رفسنجانی شناخته می‌شود، در حاشیه مراسم تقدیر از نلسون ماندلا گفته: اگر از ‌هاشمی دفاع کردم به این دلیل بود که مواضع وی را قبول دارم. اما برای من این موضوع نسبی است و همواره گفتهام که آقای ‌هاشمی، نلسون ماندلا یا مصدق یا بازرگان نیست. این هم به این دلیل است که ما در شرایطی زندگی نمیکنیم که بتوانیم با افرادی همتراز او قیاسش کنیم.

ادعای حلقه اول مشاوران مشایی درباره شریعتمداری
عبدالرضا داوری از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی نژاد در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی با اشاره به کتاب خاطرات لطف‌الله میثمی مدعی شد: میثمی در این کتاب راجع به مدیرمسئول روزنامه کیهان می‌نویسد که آقای شریعتمداری پیش از زندانی شدن، با یک شرکت انگلیسی همکاری می‌کرده است. وی افزود: این موضوع سوالاتی را در ذهن اینجانب ایجاد کرد که مایل بودم شخصا چند و چون آنها را از مدیرمسئول روزنامه کیهان بپرسم. اما به‌رغم آنکه زمانی عضو گروه سیاسی ، مسئول صفحه دانشگاه و سرمقاله نویس روزنامه کیهان بودم ، به دلیل کدورت‌هایی که پس از حملات کیهان به دولت دهم و منحرف خواندن نزدیکان دکتر احمدی‌نژاد پیش آمد فرصتی برای طرح این سوالات وجود نداشت. یکی از 7 سوال داوری از شریعتمداری این است که «نام و حوزه فعالیت این شرکت انگلیسی که جنابعالی با آن همکاری داشته‌اید چیست؟»

فعالیت مجدد استاکس نت در ایران

با بخبر شدیم که محققان امنیتی Kleissner & Associates که روی فعالیتویروس استاکس نت تحقیق می‌کنند، طی گزارشی اعلام کردند که استاکس نت در برخی از رایانه‌ها و شبکه‌های داخل ایران در حال فعالیت است. استاکس نت ویروسی است که در سال 2010 با هدف حملات سایبری علیه ایران و آسیب زدن به تأسیسات هسته‌ای توسط امریکا و اسرائیل ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. به گزارش مؤسسه تحقیقاتی کلایسنر، از ابتدای دسامبر سال 2013 تاکنون ویروس استاکس نت توانسته است یک میلیون و 274 هزار کاربر را در ایران آلوده نماید.

شهرام جزایری: دلم برای عرشیا و آرنیکا تنگ شده
شهرام جزایری در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه عنوان کرد پس از 12 سال و 3 ماه زندانی بنده را مشمول رأفت اسلامی قرار دهید زیرا نادم و پشیمانم.
شهرام جزایری در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضاییه از ایشان درخواست عفو کرد.
متن نامه وی بدین شرح است:
شهرام جزایری در این نامه و خطاب به رئیس قوه قضاییه آورده است: پس از 12 سال و 3 ماه گرفتاری و زندانی شدن که باعث متلاشی شدن کانون خانواده‌ام شده است و به این ترتیب فرزندانم عرشیا (5 ساله) و آرنیکا (3٫5 ساله) را دو بار بیشتر ندیده‌ام و در این میان ایلیا (9 ساله) را هم در مدت یک سال گذشته صدایش را هم نشنیده‌ام و 7 سال است از مرخصی محروم بودم و این درحالی است که تمامی دستورات قضات محترم دادستانی مجری حکم در دادسرای جرایم اقتصادی را عینا اجرا کرده‌ام. از شما که مجتهدی عادل و قاضی‌القضات هستید، تقاضای عاجلانه دارم پس از این همه گرفتاری دستور برخورداری اینجانب از رأفت اسلامی، عفو و گذشت در پرونده این حقیر را امر به ابلاغ فرمایید با این وصف که اینجانب از کارهای کرده و نکرده‌ام که بواسطه جوانی بوده نادم و پشیمان هستم.

پوتین: به اوباما حسادت کردم!

فارس: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به صورت طعنه آمیز گفت: بعد از افشاگری‌های اسنودن در مورد شنودهای جهانی دولت آمریکا به «باراک اوباما» احساس حسادت کرده که چطور دست به چنین کاری زده و هیچکس هم به او کاری ندارد!

ادعای حضور کماندوهای ایرانی در عراق

تابناک: برخی مقامهای اطلاعاتی آمریکا مدعی شده اند که کماندوهای ایرانی در حمله به کمپ اشرف دخالت داشته اند. در این حمله دهها تن از اعضای منافقین به هلاکت رسیدند و هفت تن از اعضای اصلی آن ناپدید شدند.

تعطیلی قریب الوقوع یک دستگاه دولتی
شنیده شده است که یک دستگاه دولتی با موافقت هیئت دولت به زودی تعطیل می شود.
این دستگاه دولتی که در دولت نهم تشکیل شد پیش از این نیز بارها صحبت از تعطیلشدنش به میان آمده است.
گفته می شود هیئت دولت از مسئولان این دستگاه دولتی درخواست کرده تا هرچه سریعتر نیروهای خود را تعدیل کرده و وظافش را نیز به بخش های دیگر واگذار کند.

هشدار به روزنامه‌هایی که از مرتضوی پول گرفتند
خبر اول این که یک منبع آگاه در کمیته تحقیق و تفحص سازمان تأمین اجتماعی به رسانه‌هایی که برای تطهیر سعید مرتضوی تلاش می‌کنند، هشدار داد که در صورت ادامه این روند، کمیته تحقیق و تفحص اسناد مربوط به مبالغ کلان دریافتی آنان از مرتضوی را منتشر می‌کند. به گزارش سایت خبری پیام نو، این منبع آگاه گفته «آقای مرتضوی زمانی که رئیس سازمان تأمین اجتماعی بودند، با پرداخت مبالغ کلان برخی رسانه‌ها را آلوده کرد. تخلفات آقای مرتضوی مسلم است و وی نه در مناظره که در دادگاه باید پاسخگو باشد
گلایه حسین فدایی از احمدی‌ن‍ژاد

جمعیت ایثارگران با حضور در یک برنامه تلویزیونی، یکی از عوامل رأی نیاوردن اصولگراها در انتخابات یازدهم را رفتار و کردار آقای احمدی‌نژاد و مواضع مدیریتی وی در 6 سال آخر دولتش دانست. به گزارش مشرق، فدایی آغاز اختلاف با محمود احمدی‌ن‍ژاد را به ماجراهای انتخاب کاندیدای اصولگرا برای انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری مربوط دانست و گفت: ما هشت سال به صورت شبانه روزی تلاش می‌کردیم اختلافات به حداقل برسد و به وحدت و وفاق برسیم. آقای احمدی‌نژاد رئیس قوه بود و 95 درصد کشور دست وی بود و امکانات زیادی داشت و بیشتر می‌توانست مؤثر باشد. مثلاً در انتخابات مجلس هشتم ما با نظر ایشان جلسه‌ای را تشکیل دادیم و گروه 5+6 شکل گرفت اما ایشان خودشان لیست جداگانه‌ای دادند! خب این موضوع بی‌اعتمادی و آسیب زیادی ایجاد کرد.

روایت محمود کریمی از سختی مداحی

خبر دیگر این که در ادامه حواشی مربوط به مداحانی که در سال‌های اخیر حتی برای بعضی اظهارات خود دادگاهی شدند یا تصاویری از حریم خصوصی‌شان منتشر شد،‌ محمود کریمی به انتقاد از برخی برخورد‌های جامعه با مداحان حسینی پرداخت. به گزارش مهر، این مداح اهل بیت در هفتمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با اشاره به این که کار مداحی سختی‌های خاص خودش را دارد، اظهار داشت: ممکن است نتوانید با خانواده خودتان عکس بیندازید چون در فضای سایبری، «حیا» بعضی موقع‌ها واقعاً تعطیل است. من تا حالا نتوانستم مترو سوار شوم چون این دردسرها را دارد.

با تامین تغذیه دانشجویان در سال 93 موافقت نکردند
فرجی دانا گفت: دانشگاه‌ها اگر بخواهند در سال آینده از بودجه خود هزینه تغذیه دانشجویان را تأمین کنند، با مشکل مواجه خواهند شد.
رضا فرجی دانا،‌ وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های خود، در سال آینده با مشکل مواجه می‌شوند.
وی همچنین افزود: در لایحه بودجه ٩٣ درخواست اختصاص ردیف مستقل ٧١٢ میلیارد تومانی برای تغذیه دانشجویان را داشتیم، اما موافقت نشد.
فرجی دانا ادامه داد: دانشگاه‌ها اگر بخواهند در سال آینده از بودجه خود هزینه تغذیه دانشجویان را تأمین کنند، با مشکل مواجه خواهند شد؛ البته لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است، در حد مقدورات کشور بوده و سعی داشته تا با معضلات اقتصادی کشور مقابله کند و علم و فناوری هم یکی از اولویت‌های دولت خواهد بود.

اتهام عجیب برای مرسی

عصر ایران: دادستانی مصر در اظهار نظری عجیب محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور را به انتقال غیرقانونی اطلاعات به ایران متهم کرد و خواستار محاکمه وی در دادگاه جنایی شد.

تغییر روش فیلترینگ

فرارو: محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از برنامه این وزارت برای تغییر روش فیلترینگ خبر داد و گفت: در وزارت ارتباطات به دنبال طراحی سیستمی برای فیلترینگ هستیم که بر اساس کانتنت (محتوا) پالایش کند و تنها محتوای نامناسب را فیلتر کند، نه همه چیز را.

درس مقامات لجوج فرانسه به محافل خوش‌خیال ایرانی
مقامات فرانسوی برای دومین بار طی چند روز گذشته اقدام به منفی‌بافی و دروغ‌پراکنی علیه ایران کردند.وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال ادعا کرد که ایران ممکن است هرگز حاضر به کنار گذاشتن توانایی‌های هسته‌ای تسلیحاتی‌اش نشود؛ وی همچنین نسبت به شانس رسیدن به یک توافق نهایی با تهران در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش ابراز تردید کرد.لوران فابیوس، ادعا کرد: من نگرانی‌هایی دارم درباره این که ایران در زمینه محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش تا چه حد پیش خواهد رفت.وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران گفت: مشخص نیست که آیا ایرانیان حاضر می‌شوند برای همیشه هرگونه ظرفیت دستیابی به سلاح را کنار بگذارند یا تنها با ایجاد وقفه در برنامه هسته‌ای‌شان موافقت خواهند کرد.یش از فابیوس، اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در جمع «شورای نمایندگی‌ نهادهای یهودی»- حلقه صهیونیستی- در کاخ الیزه گفته بود: مذاکراتی که به توافق موقت و تعلیق برنامه (هسته‌ای) ایران منتهی شد، هنوز به حل و فصل کامل و قطعی این مسئله منجر نشده است.
وی همچنین اعلام کرد: یادآوری می‌کنم که فرانسه کاملا به تضمین امنیت اسرائیل متعهد است مخصوصا که نخواهیم گذاشت ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.فرانسه پیش از این هم در مقطعی باعث به هم خوردن مذاکرات ژنو شده بود. موضع‌گیری‌های متواتر مقامات ارشد فرانسوی علیه ایران در حالی است که برخی سیاسیون و رسانه‌ها به هنگام سفر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک و ملاقات با اولاند، با ذوق‌زدگی تمام مدعی شدند این اتفاق از یک سو به مفهوم فصل جدید در روابط دوجانبه و از سوی دیگر به معنای شکستن تحریم سیاسی ایران است. اما اکنون به فاصله کمتر از 3 ماه معلوم شده دولت فرانسه به مواضع خصمانه خود ادامه می‌دهد و در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی فاقد حداقل اراده و اختیار است.

افزایش کمک هزینه سفر علمی برخی کارمندان به خارج کشور

بر اساس دستور یکی از مسئولان دولتی به دستگاههای زیر مجموعه خود، مقرر شده از این پس و بدون توجه به پیش بینی های صورت گرفته در بودجه سنواتی این نهاد، هزینه های سفر به منظور ارائه مقاله در مجامع علمی بین المللی با رشد قابل توجهی همراه خواهد بود و بر این اساس، سفر به کشورهایی که با یک پرواز می توان به آنجا رسید، به 25 میلیون ریال و کشورهایی که با دو پرواز می توان به آنجا رسید تا 35 میلیون ریال خواهد بود.

شهادت 7 عضو حزب‌ا... در سوریه

ابنا: 7 تن از اعضای حزب‌ ا... لبنان طی عملیات جهادی و در دفاع از امت اسلامی و مقدسات در نبرد با تروریستهای تکفیری در سوریه به شهادت رسیدند.

70 درصد دریاچه ارومیه خشک شده!

مهر: حمید چیت چیان وزیر نیرو با اعلام اینکه 70 درصد دریاچه ارومیه خشک شده است، از برگزاری سومین نشست شورای عالی آب در دولت یازدهم طی هفته آینده خبر داد و گفت: انتقال آب دریای خزر و رودخانه ارس برای نجات دریاچه ارومیه، در دست مطالعه است.

هشدار جالب دفتر یک وزیر به مسئولان وزارتخانه

بر اساس بخشنامه ای که طی روزهای اخیر از سوی دفتر یکی از وزرای اقتصادی به تمام مدیران ارشد این دستگاه ابلاغ شده از آنها خواسته شده است با توجه به برگزاری برخی مراسم ها، همایش ها، رونمایی ها و دیدارهای خارج از سازمان که در آنها وعده حضور وزیر مربوطه داده می شود، از این پس تنها نهاد رسمی برای اعلام حضور وزیر مذکور، دفتر وی بوده و با افرادی که چنین وعده های بدون هماهنگی را بیان کنند، برخورد لازم صورت می گیرد.

اخبار کوتاه:

* برخلاف شیخ عجلونی اردنی، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم عربستان، برخلاف مشی گذشته خود به این نتیجه رسیده است که عملیات انتحاری و کشتن دیگران، یک جنایت است و موجب رفتن به جهنم می‌شود. پایگاه خبری روزنامه "خبرالجوف" سعودی گزارش داد آل الشیخ مفتی کل سعودی در دانشگاه ترکی بن عبدالله ریاض در پاسخ به پرسشی با این مضمون که حکم اقدام برخی جوانان مسلمان در منفجر کردن خود با بمب یا کمربند انفجاری با ادعای شهادت در راه خدا چیست؟ گفت: "کشتن دیگران گناهی از گناهان کبیره است و کسانی که خود را با این بمب‌ها می‌کشتند افراد جنایتکاری هستند که برای رفتن به جهنم عجله می‌کنند خود را می‌کشند و انسان‌های دیگر را هم نابود می‌کنند." در این باره سرمقاله امروز روزنامه را بخوانید.

*شنیده ایم آغاز به کار دانشگاه ویژه فرهنگیان که مجوز تاسیس آن با پیگیری های دکتر احمدی نژاد به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده بود، با مشکل مواجه شده است و احتمال دارد این دانشگاه لغو مجوز شود. احمدی نژاد پیش از این دکتر غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام حمید پارسانیا و سوسن کشاورز را به عنوان ۳ تن از اعضای هیئت امنای این دانشگاه تعیین کرده بود. احمدی نژاد پس از تصویب تاسیس دانشگاه فرهنگیان گفته بود: "دانشگاه فرهنگیان مخالفان جدی در شورای انقلاب فرهنگی داشت و بالاخره به روش احمدی نژادی توانستیم این موضوع را تثبت کنیم. اکنون در کشور وقتی می‌خواهیم یک لیوان را بالا و پایین کنیم باید از 500 امپراطوری بگذریم." در دفترچه کنکور امسال خبری از پذیرش دانشجو برای این دانشگاه نبود.

*
برخی کارشناسان با اشاره به دیدارمحمد خاتمی با نسرین ستوده و سپس جلسه هیات حقوق بشری پارلمان اروپا با ستوده در سفارت یونان و اعطای جایزه 50 هزار یورویی ساخاروف به وی، معتقدند محمد خاتمی در دور جدید فشارغرب علیه جمهوری اسلامی ایران نقش وکیل مدافع پرونده های حقوق بشری را دنبال خواهد کرد. قرار بود رونمایی رسانه ای و بین المللی از خاتمی در مراسم تدفین ماندلا انجام شود که این پروژه با هوشیاری دستگاه قضایی با شکست مواجه شد.

*شنیده ایم حسن روحانی با پیشنهاد تغییر محمد رضا مخبر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت کرده و وی تا پایان دوره مسوولیتش که 2 سال از آن باقی مانده دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده خواهد داشت. روحانی معتقد است وی در مجموع عملکرد قابل دفاعی نسبت به دوره های گذشته داشته است.
*
شنیده ایم برای شرکت در مراسم تدفین ماندلا، ابتدا قرار بود آقای روحانی شرکت کند که به دلیل تراکم کاری ، قرعه به نام ظریف و سپس جهانگیری افتاد اما در نهایت محمد شریعتمداری با یک هواپیمای فالکون عازم آفریقای جنوبی شد. اخذ مجوز پرواز از 11 کشور و سه بار سوختگیری در مسیر کیپ تاون باعث شد فرستاده ایران در مهلت مقرر به این مراسم نرسد و تصویری هم از وی مخابره نشود.

*شنیده ایم به دنبال دعوت وزارت کشور از 48 حزب سیاسی برای حضور در کنگره هم اندیشی احزاب، اعضای مجمع روحانیون در صدد برآمده اند به این بهانه خود را در معرض رسانه ها قرار دهند. قرار است محمد خاتمی به عنوان رئیس شورای مرکزی مجمع و موسوی خوئینی ها به عنوان دبیر کل مجمع در این نشست شرکت کنند. این در حالی است که مجمع روحانیون با بیانیه های ساختارشکنانه خود پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 نقش موثری در فتنه ایفا کرد و هنوز دستگاه قضایی به اتهامات آنان رسیدگی نکرده است.

*محمد خاتمی که به علت نقش آفرینی در فتنه 88 دارای پرونده قضایی است، هفته گذشته در دیدار استانداران دوران اصلاحات اقدام به فرافکنی کرده و گفته است برخی شنودها و گزارش های نادرست باعث شده که وی جایگاهی در نزد مسوولان عالی نظام نداشته باشد. این سخنان خاتمی نشان می دهد که وی می خواهد خود را از مسوولیت فتنه 88 مبرا کند و نگاه منفی مسوولان ارشد نظام به خود را حاصل شنودها و گزارش های نادرست بداند که این خود نیز اتهام به دستگاه های امنیتی و اهانت به مقام های عالی کشور است که تحت تاثیر گزارش های نادرست تصمیم گیری می کنند.

*
شنیده ایم صدا و سیما برای حمایت از تئاتر های مردمی و انقلابی، طرح حمایت از 10 تئاتر را ارائه کرده است که بر مبنای آن، مبلغ 50 میلیون تومان را برای ساخت هر تئاتر پرداخت می نماید. این تئاترها به صورت تله تئاتر ضبط و از سیما پخش خواهند شد.

*شنیده ایم در بخش مرکزى شهرستان دزفول، بقعه ه‏ایى وجود دارد که 60 سال قبل جنازه آن شخص را به نجف منتقل کرده اند اما بعضى دعانویسان و منسوبین این شخص با اقدامات خرافى و تصرف زمین‏هاى اطراف قبرستان از مردم ساده ‏دل اخاذى می‌کنند. متأسفانه على‏رغم دستور سازمان اوقاف در سال 91 مبنى بر تخریب این بقعه جعلى و خرافى، دستگاه های ذیربط هنوز به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده اند.

https://shoma-weekly.ir/hLtESC