گفته می‌شود که...

سوتی جدید رویانیان /پایگاهی که رئیس را تبلیغ می‌کند!/ ضرغامی درمقابل آکادمی گوگوش!/ تابلوهایی که عفت جامعه را نشانه رفته‌اند/3هزار متقاضی کار مقابل یک غسالخانه/ تکذیب ادعای ‌اخراج 2 دیپلمات‌ایرانی از بوسنی و ...

پایگاهی که رئیس را تبلیغ می‌کند!
  پایگاه «نمنا» یا همان خبرگزاری بین‌المللی جنبش عدم تعهد که مشائی مسئولیت آن را برعهده دارد، به‌تازگی پیامکی انتخاباتی را در تبلیغ مشائی ارسال کرد! این پیامک از چند بعد قابل بررسی است. اول اینکه؛ این پیامک که گزیده‌ای از سخنان مشائی در مصاحبه با نمناست، تبلیغات انتخاباتی محسوب می‌شود و در زمانی که هنوز شورای نگهبان نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را اعلام نکرده، کاری خلاف قانون است. دوم اینکه، بودجه این خبرگزاری از بیت‌المال تأمین می‌شود که اکنون  پایگاهی شده برای تبلیغات زودهنگام مشائی و این فعالیت‌ها رسماً استفاده نامشروع از بیت‌المال در جهت منافع شخصی و انتخاباتی است و شرعاً حرام و خلاف قانون است. سوم اینکه اصلاً هدف این خبرگزاری چیست؟ مگر نباید اخبار مربوط به جنبش عدم تعهد را پوشش دهد و باعث هم‌افزایی بین کشورهای عضو این جنبش شود، در حالی که اگر از این پایگاه بازدید کنید، در نگاه اول، بیشتر شبیه ستاد تبلیغاتی مشائی است نه پایگاه جنبش عدم‌ تعهد!

روز کم‌فروغ فردوسی!
  دیروز برنامه بزرگداشت «روز فردوسی» در سالن 12هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد و با وجود اعلام رسمی و انجام همه هماهنگی‌ها برای حضور محمود احمدی‌نژاد در این مراسم، رئیس دولت به این برنامه نیامد. سکوهای سالن با وجود تلاش‌های متولیان بزرگداشت، بسیار خالی بود و میهمانان اندک سالن 12هزار نفری آزادی تنها با برنامه‌های موزیک و رقص نور و نقالی سرگرم شدند. ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی، هم در سخنرانی خود با اشاره به خالی بودن صندلی‌ها گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی وظیفه ذاتی ماست و ما به دنبال جمع‌آوری سیاهی‌لشکر نیستیم!

حذف مطالب رفسنجانی درباره فتنه از سایتش
در اقدامی سوال‌برانگیز و عجیب، اخبار و مطالب منتشره سال 88 که معنایی خاص را در اذهان متبادر می‌‌کند از آرشیو سایت هاشمی‌رفسنجانی حذف شد! دانا نوشت: آرشیو اخبار مرتبط با سال 88 هاشمی‌رفسنجانی در سایت پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی از دسترس کاربران خارج شده است.
همچنین به گزارش مشرق؛  در آرشیو اخبار این سال فقط خبری اجمالی از خطبه‌های نمازجمعه رفسنجانی باقی مانده است. هنوز درباره علت این اقدام عجیب از سوی گردانندگان این سایت خبری منتشر نشده است. عملکرد سایت هاشمی‌رفسنجانی در طول 5/2 سال گذشته بسیار مورد انتقاد اهالی دلسوز رسانه‌ای کشور بوده است. این سایت انتشار مطالب تحریک‌آمیز زیادی را همسو با جریان فتنه روی خروجی قرار داده است.

 ضرغامی درمقابل آکادمی گوگوش!
یک سایت خبری با درج مطلبی از تهدید شدن رئیس رسانه ملی توسط تهیه‌کننده فیلم تلفن همراه آقای رئیس‌جمهور خبر داد!
در این مطلب به قلم محمد تاجیک آمده است: «چند روز پیش که برای تماشای فیلم استرداد به دانشکده سینما و تئاتر در خیابان ورزنده رفته بودم، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده فیلم استرداد که تهیه‌کننده فیلم تلفن همراه آقای رئیس‌جمهور بود حرف‌های جالبی زد.
آقای علی‌اکبری می‌گفت که آن شب از تلویزیون با او تماس گرفته‌اند و گفته‌اند که نمی‌توانیم تیزرهای فیلم تلفن همراه آقای رئیس‌جمهور را پخش کنیم. گویا همزمانی اکران این فیلم با انتخابات دلیل اصلی این اقدام صدا و سیما بوده است. آقای علی‌اکبری می‌گفت من به آقای ضرغامی گفتم اگر تیزرهای این فیلم را پخش نکنید آن را می‌دهم به آکادمی گوگوش!»

میرحسین موسوی: آمدن هاشمی رفسنجانی بازی نظام است
میرحسین موسوی آمدن هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات را بازی نظام دانسته و گفته است آنها می خواهند با آوردن هاشمی و رقم زدن یک مشارکت بالا، القا نمایند که مردم به سلامت انتخابات ایمان دارند و ادعای تقلب در سال 88 یک دروغ بزرگ بود.

«ستاره آواز» بجای «آکادمی موسیقی »!
فرشید نوابی  گفت: این روزها درگیر مراحل پیش‌تولید مسابقه «ستاره آواز» هستم. برخلاف شایعاتی که پیرامون نام این مسابقه وجود داشت، ما از عنوان «آکادمی ایرانی» برای مسابقه خودمان استفاده نمی‌کنیم. آکادمی در اصل فضایی است که در آن هنرجوها آموزش می‌بینند؛ اما متأسفانه کاربرد این اصطلاح به‌شکلی نامطلوب در مورد این سبک مسابقه‌ها باب شده است.
وی ادامه داد: درست است که ما در این مسابقه به هنرجویانمان آموزش می‌دهیم، اما نمی‌توان این ادعا را داشت که این آموزش‌ها کارآیی یک دانشگاه موسیقی را دارند. این برنامه در اصل یک مسابقه و انتخاب بهترین‌هاست. به هر حال، موسیقی هنری نیست که بتوان آن را در مدتی کوتاه به کسی آموزش داد.

مهدی کروبی و حمایت از هاشمی
مهدی کروبی از نامزدی هاشمی ابراز خوشحالی کرده و گفته است هاشمی می تواند حرف هایی که ما نمی توانیم بزنیم را بر زبان بیاورد. وی به اطرافیان خود گفته است همه باید از هاشمی حمایت کنیم.

اظهارنظر آمریکا درباره انتخابات ایران
روزنامه لندنی "الحیات" (alhayat) گزارش داد که ایالات متحده - با تکرار اتهام ها و ادعاهای دروغین خود که همیشه قبل از انتخابات ایران و برای تاثیرگذاری منفی در آن - عملیات سرکوب متعمدانه و مستمر در ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده را محکوم کرد.
بنابراین گزارش "ویندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در نشست خود با مجلس سنا در ادامه سناریوی ضد انتخاباتی خود که نشان دهنده بی اطلاعی مسئولین آمریکایی از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سیر انتخابات است، گفت: ناظر سرکوب عامدانه و مستمر قبل از انتخابات هستیم، هم اکنون که با شما سخن می گویم شورای غیرمنتخب نگهبان در حالی که با کسی مشورت نمی کند، در پرونده کاندیداهای انتخابات اظهارنظر می کند و بر اساس معیارهای غیر واضح، عده ای را رد صلاحیت می نماید، با وجود نبودن شفافیت در سیر این عملیات به سختی می توان گفت که انتخابات در ایران آزاد و منصفانه باشد و یا واقعا اراده ملت ایران باشد.

ابهام در عاقبت هاشمی رفسنجانی
شرایط جسمانی آقای هاشمی رفسنجانی به گونه ای است که برخی نزدیکان وی معتقدند ایشان تا پایان رقابت باقی نخواهد ماند و در صورت تایید صلاحیت حسن روحانی به نفع وی و در غیر این صورت به نفع محمد رضا عارف کناره گیری خواهد کرد.

تاثیر حضور رفسنجانی بر اقتصاد
سایت شبکه خبری فاکس نیوز (Fox news) همانند سایر رسانه های غربی با ذوق زدگی از حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران به بازتاب تاثیر حضور هاشمی در بخش اقتصاد پرداخت و نوشت: «اندکی پس از ثبت نام هاشمی در انتخابات ارزش پولی ایران در برابر دلار، چهار درصد افزایش یافت و ارزش سهام نیز با رشد روبرو شد که نشان دهنده تاثیر حضور هاشمی در عرصه سیاسی و اقتصادی ایران است.»
فاکس نیوز در ادامه نوشت: «هاشمی رفسنجانی به عنوان یک روحانی میلیونر می تواند تنها کسی باشد که آراء اصلاح طلبان را یکجا جمع کند.»

جامعه مدرسین از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند
شنیده ایم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این دوره ریاست جمهوری از کاندیدایی حمایت نخواهد کرد و تنها مردم را دعوت به حضور گسترده و پرشور خواهد نمود.

احمدی نژآد یک وزیر برای قربانی کردن اورد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان ناگفته هایی از جلسه استیضاح وزیر کار و یکشنبه سیاه مجلس، گفت: من به آقای احمدی نژاد گفتم خواهش می‎کنم سی دی را پخش نکنید وزیر امروز رأی می آورد، ایشان گفتند من امروز وزیر آوردم قربانی کنم و بروم.
احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته آقای احمدی نژاد به آقای ابوترابی فرد قول داد که پخش نکند ولی در این ماجرا نیز استیضاح کنندگان مقصر بودند و سخنان تندی گفتند و اتفاقات افتاد.

کاندیدایی که فرزندان لندن نشین دارد
یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفته از آنجا که پنج سال است تلویزیون هر هفته مرا نشان می دهد و مردم هم مرا می شناسند پس میزان اقبال عمومی به من بالاست و احتمالا رای خواهم آورد. فرزندان این کاندیدا در حال حاضر در لندن اقامت دارند.

همکاری بازیگر مشهور سینما با بازیگر فیلمهای مستهجن
در زمانی‌ که تمام حواس‌ها به مقوله انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهرهاست و توجه رسانه‌ ها به این مساله حساس کشورمان معطوف شده است متاسفانه اخبار خوبی از وضعیت عرصه هنر به گوش نمی‌رسد و ولنگاریسم زیادی به‌ خصوص در عرصه هنر و سینما شاهد هستیم به‌ ویژه آن‌ که همواره در نزدیکی ایام انتخابات بعضی نامزدهای پوپولیست‌گرا و عوام‌ فریب از طریق هنرپیشه‌ها به‌ خصوص بازیگران مورد دار به تبلیغ برای خود می‌پردازند.
چه این‌ که در خبری آمده بود؛ بهرام رادان این روزها در کنار گلشیفته فراهانی بازیگر متواری فیلم های مستهجن غربی سرگرم تهیه تیزری است که در آن برای دختر ایرانی به‌نام «شهرزاد» مبتلا به کانسر (تومور) است درخواست کمک می‌شود. از قرار حالا حالاها باید از سوی این جماعت هنرمند نوکیسه و بی‌مبالات منتظر دسته‌گل‌های تازه‌ای باشیم. بعد از هنجار شکنی‌های اخیر بازیگران زن مانند نیکی کریمی و ... حالا گوی به میدان آقایان افتاده است و بهرام رادان می‌خواهد تا با همکاری با فراهانی به نوعی او را تایید کند.
با کمال تاسف برخی از اهالی هنر سینما به جای این‌که همراه نظام و قوانین آن باشند درمسیر خلاف حرکت می‌کنند تا هم بیشتر دیده شوند و هم به ارزش‌های ملت ایران با حمایت همیشگی برخی از مسوولان نهادها و سازمان‌ها وادارت کشور دهن‌کجی کنند اما در عوض مسوولان سینمایی به‌جای توبیخ یا بایکوت هراندازه که بخواهند تریبون به حضرات می‌دهند تا هنرنمایی کنند.

احمدی نژاد: من و مشایی یک روح هستیم در دو بدن
بهمن شریف زاده که از مریدان سفت و سخت مشایی است مدعی شده احمدی نژاد بارها تاکید کرده من و مشایی یک روح هستیم در دو بدن.

سیاه نمایی درباره ایران با همکاران زیر زمینی
در حاشیه اکران چند فیلم زیرزمینی که اخیرا از ایران برای نمایش به کانادا فرستاده شده بود تعدادی از مستند سازان غربی که مسائل و تحولات ایران را پیگیری می کردند و برخی از نمایندگان رسانه های ایرانی و خارجی که قصد سیاه نمایی و نشان دادن چهره ای عبوس و خشن از جامعه ایران دارند در ملاقات دو ساعته ای که با مسلم منصوری مستند ساز فراری و سرپرست سینمای زیر زمینی ایران داشتند از وی درخواست کردند تا با کمک همکاران زیرزمینی خود در ایران به تصویر سازی از مشکلات و نارضایتی مردم و حوادث احتمالی در آستانه انتخابات پیش رو بپردازند.
این سیاه نمایان از مستند سازان زیر زمینی درخواست کرده اند تا به صورت گزینشی فیلمهایی را از ایران تهیه کرده و در اختیار مستندسازان و رسانه های غربی قرار دهند.
در ادامه مسلم منصوری ضمن برشمردن سختیهای پیش روی فیلم سازان زیرزمینی در ایران خواستار حمایت مالی و یاری رسانه ای به فیلم سازان زیرزمینی و خانواده های آنان در صورت بروز مشکلات برای آنان شد.

نگرانی از وضعیت جسمانی آقاجون در مناظره ها
فرزندان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری از برگزاری مناظره میان کاندیداها اظهار نگرانی کرده و گفته اند مشکلات جسمانی" آقا جون" در مناظره باعث می شود مردم از وی ناامید شوند و به فردی پر نشاط و جوان و کارآمد رای دهند.

لیست 364 نفره منسوبان جریان انحرافی
برخی منابع خبری از ارسال لیستی 364 نفره از منسوبان و وابستگان جریان انحرافی به دستگاه قضایی خبر می‌دهند.
گفته می‌شود مراجع مسئول، اطلاعات و جزئیات مهمی از عملکرد عناصر وابسته به این جریان را تهیه کرده و جهت برخورد و اقدام متناسب به دستگاه قضایی ارسال کرده‌اند.
به تازگی تعدادی از عناصر منسوب یا وابسته به جریان انحرافی چه در تهران و در برخی وزارتخانه‌ها و چه در بعضی استانداری ها، با احساس احتمال برخورد با آن‌ها، از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند.
تهیه لیست مزبور و آماده شدن پرونده‌های متهمان و ارسال آن به مرجع مسئول، ولوله زیادی در میان منسوبان جریان انحرافی به راه انداخته است.
در روزهای پایانی سال گذشته نیز اخباری مبنی بر احتمال برخورد با تعدادی از عناصر این جریان بخصوص برخی عناصر رسانه‌ای منتشر شده بود اما گویا به دلایلی این اقدام به تعویق افتاد.
در هفته‌های پایانی دولت خاتمی نیز برخی گمانه‌ها در خصوص بازداشت و رسیدگی به اتهامات تعدادی از اعضای دولت در رسانه‌ها منتشر شد و در عین حال، برخوردهایی نیز صورت گرفت.

اگر کسی سندی از من دارد بگوید
تسنیم: محمد باقر قالیباف عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون هیچ‌گاه فعالیت اقتصادی مباح شخصی هم انجام نداده‌ام، گفت: بارها گفته‌ام اگر‌کسی سندی دارد بگوید.
تابلوهایی که عفت جامعه را نشانه رفته‌اند
متأسفانه چند وقتی است که تعدادی از مغازه‌داران دهدشتی که البته ناشی از غفلت مسئولان فرهنگی و امنیتی است اقدام به نصب تابلوهایی زننده و دور از شأن جامعه بر سر درب مغازه‌ها و پاساژهای خود کرده‌اند.
جالب اینجا است که این تابلوها در اصلی‌ترین و پرترددترین خیابان‌های شهر قرار دارند و این‌که چرا تاکنون و با گذشت چندین ماه از نصب آن‌ها مسئولان فرهنگی و پلیس اماکن در مورد جمع‌آوری آن‌ها اقدامی نکرده‌ است جای بسی سؤال دارد.
آزاد خردمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه با بیان اینکه وظیفه ما نظارت بر چاپخانه‌ها و امر به معروف است، اظهار داشت: وظیفه جمع‌آوری چنین موارد ضداخلاقی نیز با پلیس اماکن است.

حاج محمود کریمی خواننده می شود
حامد زمانی؛ خواننده ایست که درمقایسه خوانندگی و مداحی میگوید:
جفتش سخت است اما من احساس می کنم کار ما کمی دشوار تر است. خواننده حرفه ای و صحنه دیده می تواند مداح خوبی بشود اما مداح نمی تواند خواننده به دردبخوری بشود. البته یک آدمی مثل محمود کریمی می تواند خواننده خوبی بشود. ولی رضا هلالی نمی تواند یا حاج سعید نمی تواند.
وی درخصوص اینکه چرا محمود کریمی میتواند خواننده شود میگوید:چون واقعا بازیگر خوبی است. خواننده فقط نباید بخواند باید بازی کند. این که می گویم مداح هاغالبا نمی توانند خواننده خوبی بشوند به این دلیل است، که مداحی قالب تو را می بندد و اگر شما بعد از 10 سال مداحی بخواهی یک ترک موسیقی بخوانی همه می فهمند تو قبلا مداح بودی.

همسر اوباما از ایران جایزه گرفت!
جایزه بین ‌المللی باروت خیس به دلیل عدم حضور سفیر سوئیس در کنگره ره آورد سرزمین نور به صورت پستی برای وی ارسال می شود.
جایزه ویژه دهمین کنگره ره آورد سرزمین نور با عنوان باروت خیس به دلیل عدم حضور نماینده منافع آمریکا در ایران، به صورت پستی برای وی به منظور ارائه به همسر رئیس جمهور آمریکا ارسال می شود.
جایزه ویژه کنگره ره آورد سرزمین نور به کسی تعلق می ‌گیرد که بر خلاف میل و سیاست شخصی خود اقدامی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده باشد و این اقدام وی موجب خدمتی برای نظام شود.
براین اساس اقدام اخیر میشل اوباما و اعطای جایزه اسکار به فیلم ضد ایرانی «آرگو» دستاورد بزرگی برای ملت ایران داشته است.
صنعت سینمای هالیوود که همواره ادعای استقلال داشته و شعار جدایی هنر از سیاست را اعلام کرده است با فعالیت اخیر همسر اوباما نشان داد که این صنعت دست‌ نشانده کاخ سفید و دست‌ اندرکاران آن است
در راستای برگزاری کنگره ره آورد سرزمین نور و به منظور اعطای جایزه ویژه این کنگره به همسر رئیس جمهور آمریکا، سفیر دولت سوئیس که حامی و نماینده منافع آمریکا در ایران است، از سوی مسئولان برگزاری کنگره به صورت رسمی دعوت شد.

3هزار متقاضی کار مقابل یک غسالخانه
بیش از 3 هزار عربستانی برای درخواست کار در غسال خانه در یکی از مناطق این کشور ثبت نام کردند.
به گزارش خبرگزاری " الجزیره العربیه" این رقم که فقط مربوط به یکی از مناطق شمالی عربستان است بیانگر گسترش فقر و بیکاری در این کشور است.
این خبرگزاری امروز تأکید کرد از اوایل این هفته بیش از سه هزار نفر برای کار به عنوان قبر کن و یا غسال در یکی از استانهای شمالی ثبت نام کرده اند؛ این درحالی است که شهرداری اعلام کرده بود که به 23 نفر برای این شغلها نیازمند است.
مسؤولان شهرداری با اظهار تعجب از استقبال گسترده از این آگهی، پیش بینی کرده اند که شمار ثبت نام کنندگان تا پایان مهلت آگهی به ده هزار نفر نیز برسد.

سلفی ها پیامبر جدید معرفی کردند
شیخ "أبو اسلام" از چهره های سرشناس سلفی در مصر که شبکه ماهواره ای "الأمه" نیز به او تعلق دارد، طی اظهاراتی یک پیامبر جدید معرفی کرد.
وی در حالی که از جنبش اخوان المسلمین انتقاد می کرد، با لحنی تمسخر آمیز گفت:شهادت می دهیم که خدایی بجز خداوند و پیامبری بجز عبدالرحمن البر وجود ندارد.
گفتنی است "عبدالرحمن البر" از رهبران و مقامات ارشد اخوان المسلمین به شمار می رود که تاکنون چندین بار از سلفی ها انتقاد کرده است.

زمان دقیق حمله به مسجدالأقصی معلوم شد!
یهودیان افراطی با انتشار بیانیه ای رسمی در فضای مجازی اعلام کردند که روز پنج شنبه هفته جاری به مسجد الأقصی حمله خواهند کرد.
در این بیانیه که با شعار "حج دسته جمعی به سمت الأقصی" منتشر شده، آمده: روز پنج شنبه به مناسبت سالروز عید نزول تورات، همه یهودیان را دعوت می کنیم که به سمت مسجد الأقصی سرازیر شوند.
این بیانیه می افزاید: در این اقدام پیر و جوان، کوچک و بزرگ حضور خواهند داشت. پنج شنبه ساعت 8:30 از درب "باب المغاربه" وارد مسجد الأقصی خواهیم شد و تا ساعت 12:30 در آنجا در کنار "جبل الهیکل" که محل نزول تورات بوده، باقی خواهیم ماند.
در پایان این بیانیه آمده: خاخام "یسرائیل آرئیل" و خاخام "یوسف آلباوم" نیز ما را همراهی خواهند کرد و سپس از مسجد الأقصی وارد شهر بیت المقدس خواهیم شد.

تلاش‌ها برای احراز صلاحیت یک نامزد!
برخی اخبار حاکی از آن است که در روزهای پایانی هفته گذشته کامران باقری‌لنکرانی نامزد جبهه پایداری جهت ارائه برنامه‌های خود راهی شورای نگهبان شده است. به نظر می‌رسد شورای نگهبان شرط (مدیر و مدبر بودن) را در وی احراز نکرده است.در همین رابطه یکی از اعضای رسانه‌ای لنکرانی در یکی از شبکه‌های اجتماعی از تلاش چند‌جانبه جبهه پایداری برای تغییر این حکم خبر داد.به گزارش سایت نیمروز، از سوی دیگر،یکی از خبرنگاران نزدیک به جبهه پایداری در یکی از شبکه‌های اجتماعی از نامه‌ای سخن گفته است که برای جمع‌آوری استشهاد از بیست عضو دولت نهم و دهم در رابطه با مدیر و مدبر بودن باقری‌لنکرانی آماده می‌شود.

سوتی جدید رویانیان
به نظر می‌رسد مدیرعامل پرسپولیس بعد از گذشت حدود یک سال و نیم، هنوز در ضرب و تقسیم مسائل فوتبالی مشکل دارد.
خبرگزاری ها بخشی از صحبت‌های رویانیان درباره درآمدزایی پرسپولیس را منتشر کردند: «اگر از هرکدام از هواداران دو هزار تومان دریافت کنیم 400 هزار میلیارد تومان می‌شود. دیوان محاسبات و مسئولان نظارتی بررسی کنند و این سرمایه‌ها برای باشگاه پرسپولیس بماند.»
400 هزار میلیارد درآمد، در ازای پرداخت 2000 تومان توسط هر هوادار. با یک ضرب و تقسیم ساده به این نتیجه می‌رسیم که از دید رویانیان، پرسپولیس درحال حاضر 200 میلیارد نفر طرفدار دارد. جمعیت جهان بر اساس آخرین آمار موسسه آمار امریکا از 7 میلیارد و 46 میلیون نفر است. رقمی که رویانیان اعلام کرده بیشتر از 28 برابر جمعیت کل جهان می‌شود.
از طرفی از ابتدای حیات روی کره زمین، حدود 80 میلیارد نفر روی این کره خاکی زندگی کرده‌اند. اگر در نظر بگیریم تمام انسان‌هایی که روی کره زمین زیسته‌اند پرسپولیسی بودند، باز هم 120 میلیارد نفر کم می‌آید. در صورتی که فرض کنیم مدیرعامل پرسپولیس اشتباه لپی کرده و منظورش 400 میلیارد تومان بوده، باز هم تعداد هواداران 200 میلیون نفر می‌شود. بیشتر از دوبرابر و نیم جمعیت کل ایران.
رویانیان قبلا هم یک بار در تمرین پرسپولیس به بازیکنان این تیم گفته بود از 3 بازی آینده 12 امتیاز می‌خواهد، اما این بار اما رقم سوتی رویانیان خیلی بیشتر از دفعات قبلی است.

تعطیلی رستوران فوتبالیست مشهور در پایتخت
رستوران کی اف سی تهران شبعه جام جم که گفته می شد با مدیریت فوتبالیست اسبق تیم ملی هدایت می شود ، تعطیل و جای خود را به رستوران دیگری داد.
رستوران کی اف سی که بر اساس ادعای موسسانش مجوز خود را از شرکت کی اف سی مادر در امریکا دریافت کرده بودند چندی است در تهران جای خود را به فست فود دیگری به نام سوگود (SOOGOOD) داده است.
بر اساس این گزارش ، ادعای رستوران کی فی سی ایرانی چندی پس از انتشار اخبار و نشست مطبوعاتی مدیران این رستوران ، از سوی وزارت خانه های مرتبط با این امر تکذیب شد و قرار شد تا پس از اثبات و احراز مدارک انین شرکت مبنی بر اخذ نمایندگی با مجوز مورد تایید از شرکت مادر ، کی اف سی ایرانی بدون ذکر نام این شرکت و بدون تابلو فعالیت کند.
هم اکنون شعبه جام جم این رستوران که با مالکیت کریم باقری از فوتبالیست های نامدار و سابق تیم ملی هدایت می شد ، تعطیل و با نام جدید SOOGOOD به فعالیت خود ادامه می دهد.

تبلیغ و تخریب‌ غیرقانونی کاندیداهای ریاست جمهوری در نماز جمعه قزوین!
تبلیغات و تخریب‌های غیرقانونی کاندیداهای ریاست جمهوری در نماز جمعه قزوین کلید خورد! دیروز نمازگزاران جمعه قزوین پس از اقامه نماز به هنگام خروج از مسجد در مقابل درب خروجی مسجدالنبی این شهر شاهد توزیع بروشورهایی بودند که مطالب آن تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحت عنوان (آقای هاشمی، بسیار دیر است...) و تبلیغ یکی از کاندیداها بود. توزیع انبوه این برگ‌های چهار صفحه‌ای در میان نمازگزاران موجب واکنش آنان شد و یکی از روحانیون با دیدن چنین اوراقی در این جمع گفت مردم هشیارتر از آن هستند که تحت تأثیر چنین تبلیغاتی قرار بگیرند. خطیب نماز جمعه قزوین نیز تاکید کرد افرادی که اقدام به تبلیغ زودهنگام نمایند و یا کاندیدایی را تخریب کنند کار غیرقانونی انجام می‌دهند.


منافقین خواستار شدند؛اعطای پناهندگی آمریکا به اعضای این گروهک
14 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین با ترک عراق، برای اقامت دائم وارد کشور اروپایی آلبانی شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، "جنیفر ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تشکر خود را از دولت آلبانی به دلیل این طرح، که آن را انسان دوستانه و سخاوتمندانه خواند، اعلام کرد. این سخنگو همچنین مقامات منافقین را به همکاری کامل با کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد فراخواند. انتقال این تعداد از اعضای منافقین از عراق به آلبانی توسط کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل و خواست آمریکا انجام می‌شود. کشور آلبانی در اسفند ماه گذشته گفته بود که آماده است به 210 نفر از اعضای منافقین مستقر در عراق، پناهندگی بدهد و میزیان آنها باشد. دولت آلمان هم قبل از این برای اعطای پناهندگی به 100 نفر از اعضای منافقین مستقر در عراق، اعلام آمادگی کرده بود. هم اکنون حدود سه هزار نفر از اعضای منافقین در پایگاه لیبرتی در حومه بغداد ساکن هستند. لیبرتی قبل از این محل استقرار نظامیان ارتش آمریکا بود. مقامات منافقین اخیراً اعلام کردند خواستار اعطای پناهندگی آمریکا به اعضای این گروهک هستند.

شغل جدیدپرستو صالحی و رضا رشیدپور
اخیرا نسخه‎ای از تبلیغ خودآرایی بر مبنای گریم توسط "پرستو صالحی" در شبکه‎های اجتماعی منتشر شده است که حاوی نکته‎ی جالب و تامل برانگیزی است.
در این تبلیغ اسم "رضا رشیدپور" مجری سابق صداوسیما به عنوان مشاور هنری این کلاس خودآرایی آمده است.
گفتنی است؛ رضا رشیدپور پس از قطع همکاری با صداوسیما مدتی به عنوان مجری در شبکه ماهواره‌ای ایرانیان مشغول به فعالیت بود و پس از آنکه از این تریبون نیز خداحافظی کرد به تهیه مجموعه ویدئوهای انتقادی و انتشار آنها در فیس بوک و یوتیوب روی آورد و ظاهرا اخیرا نیز در حوزه‎ی خودآرایی (!) مشغول به فعالیت است.

پیگیری نمایندگان مجلس برای تاسیس شبکه بین المللی معارف اسلامی
تعدادی از نمایندگان فعال مجلس در امور فرهنگی، اخیرا طرحی را گردآوری کرده اند که بر اساس آن، دولت موظف به ارائه تسهیلات لازم برای تاسیس یک شبکه بین المللی معارف اسلامی می شود. این نمایندگان، طرح خود را بر اساس بند ۱۴ مصوبه شماره ۵۶۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب ۱۳۸۴ دانسته اند که در این مصوبه ضرورت راه اندازی یک شبکه بین المللی معارف اسلامی در تراز جهانی به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده بود.

دردسرهای مشخص شدن عوارض آزادراه ها برای دولت
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، تعیین عوارض آزادراهها توسط دولت دارای سیکل پیچیده و خاصی بوده که حتی در برخی موارد باعث به دردسر افتادن مسئولان دولتی نیز شده است. بر اساس این گزارش، مرجع وضع عوارض در خصوص آزادراههایی که موضوع قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب ۱۳۶۶ نیستند، شورای اقتصاد بوده اما لذا عوارض آزادراههای دیگر بر اساس یک فرمول خاص تعیین و با تأیید وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می شود.

آموزش رقص در تهران
این روزها شاهد هستیم در کنار دیگر معضلات فرهنگی که دامن جامعه را گرفته در شمال شهر تهران خبر از کلاسهای آموزش رقص توسط خانم، بدون محدودیت جنسیتی برگزار می شود.
مسئولین محترم، وزارت ارشاد، گشت ارشاد، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، کافی است یک سری به شمال تهران، ایستگاه های اتوبوس، خیابانها و اماکن عمومی بزنید و ببینید که چه کارهایی که نمی کنند.

اختلافات بعد از ثبت‌نام مشایی در هیات دولت
پس از آن که احمدی نژاد در مراسم ثبت نام کاندیدا ها برای همراهی با مشایی در وزارت کشور حاضر شد، اظهار نظرهای متفاوتی در خصوص این اقدام از سوی شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف بیان شد.
برخی افراد، مشایی را نامزد دولت معرفی کردند و برخی اعضای هیات دولت صراحتا اعلام کردند که مشایی نامزد مورد نظر شخص رئیس جمهور است و در این خصوص مشورتی با اعضای کابینه نشده است.
حضور رئیس جمهور برای همراهی یک نامزد انتخاباتی در وزارت کشور با واکنش‌های زیادی همراه شد؛ به خصوص پس از آن که غلامحسین الهام، مجتبی ثمره هاشمی و زریبافان حاضر به همراهی رئیس جمهور و رحیم مشایی در وزارت کشور نشدند، اخباری منتشر شد که برخی دیگر از اعضای دولت در اولین جلسه هیئت دولت نسبت به این رفتار احمدی نژاد اعتراض کردند.
بنابر این گزارش، در روز آخر ثبت نام نامزدها، تصمیم بر این بوده که افراد یاد شده به همراه خلیلیان و رحیمی دسته جمعی در وزارت کشور حضور پیدا کرده و تصمیم گیری برای کاندیداتوری با توجه به شرایطی که رقم می خورد، توسط رئیس جمهور انجام گیرد.
 حضور بدون هماهنگی خلیلیان و نماینده رحیمی در روز ثبت نام، با واکنش بعدی احمدی نژاد در جلسه هیات دولت مواجه شد ه و انصراف آنها از کاندیداتوری نیز بر اساس همین واکنش احمدی نژاد انجام شده است.
ظاهرا خلیلیان در هنگام سفر هیات دولت به مازندران، موضوع نامزدی خود را با احمدی نژاد در میان می‌گذارد که با سکوت وی مواجه می شود و این سکوت از سوی خلیلیان به عنوان موافقت رئیس جمهور تلقی می گردد و در نهایت نیز اقدام به ثبت نام می کند.
در این جلسه همچنین احمدی نژاد مشایی را کارآمدتر و بهتر از همه کاندیداهای موجود خوانده است.
بر اساس اخبار رسیده، احمدی نژاد به دلیل عدم استقبال محمدنجار وزیر کشور از وی در هنگام ورود به وزارت کشور در روزی که مشایی را همراهی‌ کرده، به شدت نسبت به نجار اعتراض کرده و نجار نیز البته پاسخ اعتراض‌های احمدی نژاد را داده است.

تقلا برای گرفتن امضا درحمایت از رفسنجانی
بعد از نامه بیش از صد نفر از نمایندگان مجلس به شورای نگهبان برای ردصلاحیت رفسنجانی در انتخابات آینده، حامیان وی نیز دست به کار شده و اقدام به نامه‌نگاری کردند. به گزارش دانا، در حالی که بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس برای ردصلاحیت رفسنجانی به شورای نگهبان نامه‌ای را نوشته‌اند، حامیان وی نیز اقدام به نامه‌نگاری در تقدیر از حضور وی در عرصه انتخابات کرده‌اند. بر اساس اخبار رسیده، تعداد امضاهای این نامه‌ به 40 نفر می‌‌رسد و طراحان این نامه نتوانسته‌اند، بیش از این، امضاها را افزایش دهند. در همین باره، عابد فتاحی نماینده ارومیه در مجلس با تایید این خبر به انتقاد از اصل چنین نامه‌نگاری‌هایی پرداخته و گفت: وقتی شورای نگهبانی وجود دارد که خودش می‌‌داند چه کار می‌‌کند، دیگر نیازی به این اقدامات نیست. وی افزود: مجلس نباید عرصه نامه‌گردانی باشد و به جای آن، نماینده‌ها باید به کارها و امور اصلی خود بپردازند. ظاهرا عامل اصلی تهیه این نامه، محمدرضا تابش بوده است.

احضار شریف‌زاده به دادگاه ویژه روحانیت
شنیده شد که یکی از روحانیون نزدیک به جریان حامی دولت به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. برنا نوشت؛ حجه‌الاسلام بهمن شریف‌زاده دیروز ازسوی دادگاه ویژه روحانیت احضار شد. براساس این گزارش، این احضاریه به‌صورت تماس تلفنی بوده است.

نامه وبلاگ‌نویس مشهور به رفسنجانی
یک وبلاگ‌نویس مشهور طی نامه‌ای خطاب به ‌رفسنجانی نوشت: دیگر دوران کار اجرایی شما و همکارانتان تمام شده است؛ اگر فرض تقریبا بعید، بهترین برنامه‌ها را داشته باشید، با این شرایط سنی و نسلی چطور می‌‌خواستید ایران را بچرخانید. به گزارش تسنیم، حسین درخشان فعال سیاسی اصلاح‌طلب و وبلاگ‌نویس مشهور طی نامه‌ای به اکبر هاشمی‌رفسنجانی، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری، از کاندیداتوری وی انتقاد کرد و خواستار بازنگری در این اقدام شد. وی در این نامه نوشته است: نمی‌دانم چه اتفاقی می‌‌افتد که گاهی همه‌ این سال‌های سپری شده را فراموش و آسایش دوران بازنشستگی را بر خود حرام می‌‌کنید. یک بار در سال 84 چنین کردید و تلخی نتیجه‌اش را چشیدید و حالا 8 سال بعد دوباره به فکر آن نردبام افتاده‌اید. شما و همراهان‌تان برای ما و جوان‌ترها عزیز هستید، ولی دیگر از شما انتظاری نیست که از این نردبام، مثل جوان‌ترها بالا و پایین بروید. وی در این نامه آورده است: بحث من در این نامه‌ کوتاه این است که اصولاً چگونه می‌‌خواهید کشوری بزرگ و جوان را با این همه چالش، با همراهی دوستان کم و بیش هم‌نسل خود اداره کنید.
جای بحث مفصل بر سر اینکه می‌‌خواهید کشور را به کدام سمت ببرید یا اینکه آیا اکثریت جامعه‌ ایران با افقی که می‌‌خواهید به آن دست یابید موافقند یا نه، در این نامه‌ کوتاه نیست و مجال دیگر می‌‌طلبد. درخشان در ادامه آورده است: مثل فوتبالیست‌ها، حتی اگر بهترین دریبل‌ها و زیباترین شوت‌های دنیا را بزنید، شرط اول برای اینکه کاپیتان تیم باشید این است که بتوانید نود دقیقه بدوید. اگر نمی‌توانید بدوید، نبوغ شما به هیچ کاری نمی‌آید.

قالیباف 92 در نقش احمدی نژاد 84
شنیده شد که قالیباف بزودی با شعارهای هواداری از مستضعفان به هاشمی حمله خواهد کرد. اخبار محرمانه نوشت؛ با ورود هاشمی به صحنه انتخابات و یاس ستاد قالیباف از جذب طیف خاکستری یا اصلاح طلبان از قالیباف خواسته شده با تمام توان با شعارهای احمدی‌نژاد 84 به هاشمی حمله کند.
مبتنی بر این تحلیل، میان لنکرانی؛زاکانی؛ جلیلی، حداد وولایتی آن کس که به هاشمی بیشتر حمله کند؛در قطب مقابل هاشمی قرار می‌گیرد. در محافل هوادارقالیباف گفته می‌شود؛حداد و ولایتی نمی‌توانند شعار ضد هاشمی دهند و اگر هم این شعارها را بدهند کسی از آن‌ها قبول نمی‌کند بویژه از ولایتی.جلیلی هم در رای قابل مقایسه با قالیباف نیست؛پس اصولگرایان چاره ای جز رفتن زیر چتر قالیباف ندارند.

برنامه‌های انتخاباتی ابوترابی لغو شد
شنیده شد که طبق‌ اعلام وب‌سایت محمدحسن ابوترابی، تمام دیدارها و برنامه‌های عمومی این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، تا اطلاع ثانوی لغو شد. ایسنا نوشت؛ دراین خبر آمده است: کلیه برنامه‌های عمومی این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعم از دیدارهای دانشجویی، صنفی، جلسات پرسش و پاسخ و غیره، به دلیل توصیه اکید شورای نگهبان مبنی بر عدم برگزاری نشست‌های عمومی نامزدها، تا اطلاع ثانوی لغو می‌گردد. بدیهی است این اقدام در راستای احترام به قانون انجام شده و پس از رفع موانع قانونی با اعلام نظر نهادهای ذیربط، برگزاری دیدارهای مردمی و نشست‌های پرسش و پاسخ از سر گرفته می‌شود.

تیراندازی مرگبار یک سرباز در فرمانداری بوشهر
شنیده شد که یک سرباز در فرمانداری بوشهر با شلیک اسلحه یک نفر را به قتل رساند و یک سرباز دیگر را زخمی کرده و خود متواری شد. مهر نوشت؛ فرماندار شهرستان بوشهر با تائید این درگیری و کشته و زخمی شدن دو سرباز در این درگیری‌ها اظهار داشت: قاتل «ع. ش» است که اقدام به تیراندازی به هم‌خدمتی‌های خود می‌کند و یک نفر کشته و یک نفر هم زخمی می‌شود که مقتول سجاد حیدری و فرد مصدوم نیز مهران سلیمانی نام دارد.
غلامحسین خسروی علت این درگیری‌ها را اختلافات قبلی این سربازان عنوان کرد و بیان داشت: این درگیری ارتباطی به حوزه کاری فرمانداری نداشته و در حال حاضر مشکلی از نظر امنیتی در فرمانداری بوشهر وجود ندارد و فضای فرمانداری آرام است. وی ادامه داد: چند تیم از نیروی انتظامی در حال جستجو برای سرباز قاتل هستند.

تکذیب ادعای ‌اخراج 2 دیپلمات‌ایرانی از بوسنی
وزارت امور خارجه کشورمان ادعای اخراج 2 دیپلمات ایرانی از بوسنی و هرزگوین را رد کرد. یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه درباره این خبر گفت: 2 دیپلمات‌ ایرانی در بوسنی و هرزگوین ماموریت‌شان پایان یافته و به کشور بازگشتند و این اتهام‌ها درست نیست.
خبرگزاری نووستی در گزارشی به نقل از اعلامیه وزارت امنیت بوسنی و هرزگوین که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد که «احمد حمزه دولاب» و «سهراب جدیدی» دیپلمات‌های سفارت ایران در سارایوو در برخی فعالیت‌های خود ماده 41 کنوانسیون دیپلماتیک وین را نقض کرده‌اند و از این کشور اخراج می‌‌شوند. این در حالی است که یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه درباره این خبر گفت: 2 دیپلمات‌ ایرانی در بوسنی و هرزگوین ماموریت‌شان پایان یافته و به کشور بازگشتند و این اتهام‌ها درست نیست.

اخبار کوتاه:
ایگاه خبری سوریه «الحقیقه» روز جمعه در خبری اعلام کرد که عناصر جهادی تکفیری «جبهه النصره» با همدستی گروه‌های تروریستی وابسته به «ارتش آزاد سوریه» مزار شهید دکتر «فتحی شقاقی»، بنیان‌گذار و رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تخریب کردند. گفتنی است سرویس اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» وی را 18 سال پیش در جزیره مالت ترور کرد.
  *خبرهایی که از شهر مقدس قم می‌رسد، حاکی از آن  است که همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی اعلام نتایج احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان، تلاش‌هایی از سوی برخی برای برگزاری دیدارهای مشترک بین طلاب و روحانیون با اسفندیار رحیم‌مشائی در حال پیگیری است. در همین زمینه، تعدادی از طلاب قمی با ثبت‌نام از روحانیون، برای دیدار این افراد با رحیم‌مشائی در روزهای آینده در حال رایزنی هستند.
 *سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان‌وبلوچستان گفت: اشرار مسلح در جریان تیراندازی به سمت گشت پلیس راه در محور زاهدان – خاش دو تن از پرسنل راهور را به شهادت رساندند. «علی ایزدی» اظهار داشت: بر اثر این حادثه، سرپرست گشت، ستوان‌یکم محمدحسین دانشمندی و راننده گشت، گروهبان‌یکم احمد بالش‌آبادی، بر اثر اصابت گلوله به درجه شهادت نائل شدند. به گفته شاهدان محلی، مقارن با ساعت 17 عصر جمعه، راکبان یک دستگاه موتور سیکلت، گشت پلیس راه مستقر در 40 کیلومتری محور زاهدان-خاش را مورد اصابت گلوله قرار دادند و از محل متواری شدند.
 * به‌تازگی و پس از نامزدی آقای هاشمی در انتخابات ریاست‌جمهوری، پایگاه اطلاع‌رسانی وی، آرشیو اخبار مرتبط با سال ۸۸ هاشمی‌رفسنجانی را از دسترس کاربران خارج کرد. در آرشیو اخبار این سال، فقط خبری اجمالی از خطبه‌های نمازجمعه وی باقی مانده است. هنوز درباره علت این اقدام عجیب گردانندگان این پایگاه، خبری منتشر نشده است؛ اما چون این پایگاه همواره از فتنه‌گران حمایت می‌کرده، این اقدام را می‌توان برای تطهیر این پایگاه از فتنه‌گری دانست.
 * به‌تازگی یکی از عناصر میانی و رابط بین اصلاح‌طلبان، گروهک منحله نهضت آزادی و همچنین دولت انگلیس دستگیر شده است. فرد یاد شده از افراد مورد اعتماد اصلاح‌طلبان، نهضت آزادی و همین طور ابراهیم یزدی و دولت انگلیس بوده است که مأموریت داشته برخی افراد را برای ثبت‌نام در انتخابات تحریک و تشویق کند. گفته می‌شود از منزل وی تعدادی اسناد و مدارک ساختگی برای زیر سؤال بردن حکم حضرت امام(ره) در مورد نهضت آزادی به‌دست آمده است.
 * راشا تودی نوشت: تحلیل جدیدی از سرشماری سال ۲۰۱۱ در انگلستان نشان می‌دهد که به‌خلاف مذهب مسیحیت که در حال افول است، اسلام در این منطقه در حال گسترش است به‌طوری که از هر ۱۰ نفر جوان زیر ۲۵ سال یک نفر مسلمان است و این بدین معنی است که می‌توان انتظار داشت ۱۰ سال آینده اسلام مذهب اول انگلستان محسوب شود. این تحلیل جدید همچنین نشان داد که تعداد مسیحیان این کشور با سرعت ۵۰ درصد سریع‌تر از چیزی که پیش از این تصور می‌شد، در حال کاهش است.
  * یکی از پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهر شیراز، در ابتکاری نو و جالب، تجهیزات ماهواره‌ای را از اهالی منطقه فعالیت خود تحویل می‌گیرد و به جای آن، گیرنده‌های دیجیتال شبکه‌های سراسری را به‌صورت رایگان به ساکنان این منطقه تحویل می‌دهد. گفته می‌شود این طرح ابتکاری تاکنون با استقبال بالایی روبه‌رو شده است.
*گفته می شود به دنبال عدم استقبال مردم از دور جدید سفرهای استانی و رد صلاحیت احتمالی اسفندیار رحیم مشایی ، نوع و چگونگی برگزاری این سفرها تغییر خواهد کرد.
*ارزیابی های فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران نشان می دهد علیرغم افزایش قیمت کاغذ و بالارفتن هزینه های انتشار کتاب، ترجمه آثار مربوط به علوم انسانی غربی همچنان توسط ناشران روشنفکری با قوت ادامه دارد.
*حزب الله لبنان مسوولیت حفاظت از مرقد حضرت زینب سلام الله علیها را بر عهده گرفته است. پس از این اعلام حفاظت، شیعیان زیادی از کشور های عراق، لبنان، پاکستان و افغانستان به تیپ حضرت اباالفضل (ع) حزب الله پیوسته اند.
*کارشناسان دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش بینی پیروزی زرداری را در انتخابات پارلمانی پاکستان داشتند اما علیرغم این پیش بینی ها، حزب نواز شریف با اختلاف زیاد به پیروزی رسید و حزب زرداری سوم شد تا بار دیگر کارشناسان ما غافلگیر شوند!
*در ماه های اخیر بشار اسد از روحیه بسیار خوبی برخوردار است و در دیدار با ملاقات کنندگان سه نکته اساسی را متذکر می شود:
1- نظام سوریه خود را مدیون حمایت های  جمهوری اسلامی ایران می داند.
2-بنده تا سال 2014 در قدرت خواهم ماند و سپس کاندیدا خواهم شد و مردم سوریه به هر فردی رای بدهد او رئیس جمهور سوریه خواهد بود.
3-دوستان سوریه بدانند بر سر حزب الله و مقاومت به هیچ وجه معامله نخواهیم کرد.
*اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس ستاد هاشمی رفسنجانی درخواست برگزاری سه همایش انتخاباتی جهت صنعت گران، کارگران و بانوان را در این هفته نموده است.
*برخی اصلاح طلبان با اعلام اینکه آمدن هاشمی بازی نظام برای بر هم زدن انسجام اصلاح طلبان است اعلام کرده اند که به محمد رضا عارف رای خواهیم داد.
* تعدادی از اعضای کابینه پس از ثبت نام در ریاست جمهوری از ادامه رقابت انصراف دادند. برخی نیز در مسیر حرکت به سمت میدان فاطمی و برخی هم از داخل ساختمان وزارت کشور مجبور به بازگشت شده اند.
* پیش از این هاشمی رفسنجانی اعلام کرده بود من بدون اجازه رهبری کاندیدا نخواهم شد حال در افکار عمومی این پرسش مطرح است که آیا هاشمی به عهد خود وفا کرده است یا خیر؟
*محمد خاتمی در جمع اعضای بنیاد باران گفته ما نباید هاشمی را به نفع اصلاح طلبان مصادره کنیم بلکه باید او را فراجناحی معرفی کنیم تا وی بتواند از سبد رای اصولگرایان هم استفاده کند.
*شرایط جسمانی آقای هاشمی رفسنجانی به گونه ای است که برخی نزدیکان وی معتقدند ایشان تا پایان رقابت باقی نخواهد ماند و در صورت تایید صلاحیت حسن روحانی به نفع وی و در غیر این صورت به نفع محمد رضا عارف کناره گیری خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/JggUfv