گفته می‌شود که...

سه توصیه سردار سلیمانی به جوانان/آمار زندگی های مشترکی که به یک سال نرسیدند!/سلامی: دشمن را به حال خود وانمی‌گذاریم/دستور کار انتقام از حاکمیت آمریکا/فنّاوری شیرین ایرانی!/واتساپ در صدر؛ تلگرام ششم شد و ...

سه توصیه سردار سلیمانی به جوانان

۱- تمام کسانی که به کمالی رسیدند، خصوصاً کمالات معنوی که خود منشأ و پایه دنیوی هم می‌تواند باشد، منشأ همه آن‌ها سحر است. سحر را دریاب؛ نماز شب در سن شما تأثیری شگرف دارد. اگر چند بار آن را با رغبت تجربه کردی، لذت آن موجب می‌شود به آن تمسک یابی. ۲- زیربنای تمام بدی‌ها و زشتی‌ها دروغ است. ۳- احترام و خضوع در مقابل بزرگ‌ترها خصوصاً پدر و مادر؛ به خودت عادت بده بدون شرم دست پدر و مادرت را ببوسی، هم آن‌ها را شاد می‌کنی و هم اثر وضعی بر خودت دارد.
آمار زندگی های مشترکی که به یک سال نرسیدند
!

در سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۷۳ طلاق ثبت شده است که زوجین کمتر از یک سال زندگی مشترک را در کنار یکدیگر تجربه کرده بودند و کمترین میزان طلاق ثبت شده بر حسب طول مدت ازدواج با ثبت هزار و ۱۵۱ طلاق مربوط به بازه زمانی ۲۱ تا ۲۹ سال و بازه زمانی ۲۷ تا ۲۸ سال با ثبت هزار و ۱۷۸ طلاق بوده است.بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور در سال ۹۸، ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ طلاق در کل کشور ثبت شده است که در بین این آمار‌ها ۷ هزار و ۲۶۴ زوج بیش از ۲۹ سال زندگی مشترک را در کنار یکدیگر تجربه کرده بودند.بر اساس آمارها بیشترین میزان طلاق ثبت شده بر حسب طول مدت ازدواج با ثبت ۱۵ هزار و ۶۵ طلاق متعلق به بازه زمانی یک تا دو سال زندگی مشترک و ثبت ۱۳ هزار و ۷۲۶ طلاق در دو تا سه سال زندگی مشترک بوده است.
واکسن اسرائیلی پوچ از آب در آمد

«یدیعوت احارانوت» روزنامه مشهور صهیونیستی نوشت: «یسرائیل آیشلر، عضو کنست اسرائیل ۱۰ روز بعد از دریافت واکسن کرونای اسرائیلی، به این ویروس مبتلا شده است. همچنین رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، تاکنون ۲۴۰ نفر از دریافت‌کنندگان واکسن، کرونا مثبت تشخیص داده شده و ناقل بیماری هستند».
باهنر: سردار سلیمانی به من گفتند به درد جبهه جنگ نمی‌خوری

محمدرضا باهنر با ذکر خاطره ای از شهید سردار سلیمانی یاداور شد: من زمانی معاون استاندار کرمان بودم و ایشان فرمانده لشگر ثارالله بود. یکبار به ایشان گفتم که من می خواهم به جبهه بروم و گفتند می خواهی به جبهه بروی چه کار کنی؟ گفتم می آیم که مثل بسیجی ها بجنگم. گفتند شما به درد جبهه جنگ نمی خوری و همین که معاون سیاسی استاندار هستی بیشتر به درد ما می خوری چون تو از نظر لجستیک و پشتیبانی کمک بیشتری می کنی. من گاهی به شوخی می گویم اگر من به جبهه نرفته ام و نجنگیده ام، مقصر آن حاج قاسم بود که می گفتند اگر همین جا باشی بیشتر به ما کمک می کنی.
جرئت دفاع از قهرمان ملی!

بهنوش بختیاری، بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد تند از کسانی که برای هر اظهارنظری، برچسب سیاسی به بازیگران می‌زنند، گفت: «اگر از سرداری که جانش را برای وطن داده دفاع کنیم، می‌گویند پوپولیست. نه مجوز می‌خواهم، نه پول، نه خود را حکومتی می‌دانم. اصولگرا و اصلاح‌طلب نیستم». در همین حال، «احمد نجفی» بازیگر سینما و تلویزیون نیز می‌گوید: «مسئولین امر بدانند باید با نگاه تازه و بدون سانسور و نیازهای شعاری، برای «حاج قاسم» سریال ساخته شود. بازیگرانی را دیدم که می‌گویند «ما به خاطر آوردن نام انقلاب و نظام مورد غضبِ برخی از فیلم‌سازانیم، حتی تهدید می‌شوند! بعضی‌ها را تحریم می‌کنند؛ تحریم خودش معنا و مفهومِ تهدید را دارد، دقیقاً به خاطر آوردن نام انقلاب و نظام، نام بازیگر را از پروژه‌ای خط می‌زنند».

ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی را آغاز می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «سازمان انرژی اتمی ایران به آژانس نامه زده‌ که بنا بر مصوبه هسته‌ای اخیر مجلس، می‌خواهد در مرکز هسته‌ای فردو اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد تولید کند»؛ اما در این نامه، تاریخی برای آغاز این کار ذکر نشده است. ایران بنا بر برجام، می‌تواند اورانیوم را تا چهار درصد غنی کند؛ اما مجلس اخیراً تصویب کرد، بابت اجرا نشدن تعهدهای طرف‌های دیگر برجام، دولت فوراً غنی‌سازی ۲۰ درصدی را آغاز کند.

نگاه ناموسی رئیس‌جمهور به برجام

«فؤاد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکا و هشدارهای قاطع ایران دراین‌باره عنوان کرد: «ذهنیتی در واشنگتن در حال شکل‌گیری و اجماع است و تصور آن‌ها این است که آقای روحانی نگاه و علاقه‌ای مثبت به برجام و حفظ آن دارد. به تعبیری نگاه ناموسی به برجام دارد و در تلاش است تا برجام کاملاً برهم نخورد». این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: «این ذهنیتی که از آقای روحانی در حفظ برجام برای غرب شکل گرفته است، این موضوع را متحمل می‌سازد که انگیزه دشمن برای واردکردن ضربه‌های دیگری قبل از بهمن‌ماه به ایران بیشتر شود؛ به این معنی که مثلاً‌ با شهادت دکتر فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان، اتفاق خاصی نیفتاد. تصور دشمن این است که به خاطر همین علاقه به برجام بود که ایران پاسخی نداده است، چون احساس می‌کنند اگر حمله نظامی کنند، دولت ایران به خاطر برجام جوابی نخواهد داد. ازاین‌رو احتمال گستاخی دیگری از سوی دشمن متصور می‌شود». وی ادامه داد: «دشمن در این تصور است که با حمله آن‌ها شاید ایران جواب ندهد؛ چرا‌که دولت اگر جواب دهد، برجام را دچار خطر می‌کند. دولت ما چون به بازگشت بایدن به برجام علاقه‌مند است و روحانی از فرصت‌سوزی سخن می‌گوید. بنابراین همین دشمن را به اشتباه انداخته و تصور می‌کند اگر به ایران حمله کند، ایران جواب نمی‌دهد. دشمنان اگر احساس کنند که می‌شود به ایران حمله و پاسخی دریافت نکنند، قطعاً‌ حمله می‌کنند». این استاد دانشگاه، تأکید کرد: «قوه مجریه باید بین برجام و پاسخگویی به حمله نظامی آمریکا یکی را انتخاب کند. قطعاً‌ یکی را که همان پاسخ است را انتخاب می‌کنند و نباید این‌گونه واکنش‌ها را فرصت‌سوزی در قبال برجام متصور شد».
سلامی: دشمن را به حال خود وانمی‌گذاریم

فرمانده کل سپاه در جزیره ابوموسی گفت: «جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک اجزای جدایی‌ناپذیر استقلال ملی و پیشانی دفاعی ما در مقابله با دشمنان فرامنطقه‌ای است. این موضوع بارها ثابت شده که ما هیچ تهدید و تعرضی از سوی دشمنان را رها نکرده و او را به حال خود وا‌نمی‌گذاریم».

حتی از تصویر سردار هراس دارند

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی «استراتژی مقاومت فعال» را میراث بزرگ وی دانست و گفت: «شهید سلیمانی حتی پس از شهادت مظلومانه خویش نیز محاسبات دشمنان را بر هم زد. برخلاف محاسبه اولیه کاخ سیاه تروریسم، منطقه و به‌ویژه کشور عراق به‌جای آنکه به جولانگاه معدود عناصر خودفروخته و خرسند از ماجرای شهادت سردار دل‌ها تبدیل شود، به بستری برای ابراز خشم مقدس و گسترده ملت‌ها نسبت به جنایت آمریکا تبدیل شد. اولین سالگرد آن شهید بزرگوار را نیز در شرایطی برگزار می‌کنیم که ابزارهای استعمار نوین و مجازی آمریکا همچون اینستاگرام حتی از انتشار تصویر سلیمانی نیز هراس دارند و این نشان از محبوبیت قاسم سلیمانی در قلوب ملت‌هاست». گفتنی است؛ اینستاگرام از سال گذشته بسیاری از پست‌هایی را که مربوط به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده است، حذف می‌کند. این شبکه اجتماعی با بالا گرفتن اعتراض کاربران ایرانی، نه‌تنها از این اقدامش دست نکشیده، بلکه در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، سانسور را با شدت بیشتری اعمال می‌کند و تا حالا صد‌ها صفحه اینستاگرام را به‌کلی مسدود کرده است.
دستور کار انتقام از حاکمیت آمریکا

«سردار یدالله جوانی»، معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «انتقام سخت، مجموعه‌ای از اقدامات را در برمی‌گیرد. برای انتقام از قاتلان هم به دنبال فرصت و امکان این کار هستیم. لذا باید با تفسیر درست، انتقام سخت را به مجموعه‌ای از اقدامات سخت و غیرسخت تفسیر کنیم، به‌گونه‌ای که به‌لحاظ نتیجه نهایی، خروج آمریکایی‌ها از منطقه حاصل شود. مقام معظم رهبری هم عنوان کردند دنبال فرصت و امکان این کار هستیم، یعنی این چیزی نیست که با گذر زمان آن را فراموش کرده، از یاد ببریم و از دستور‌ کار خارج شود. ایران به‌جز قاتلان شهید سلیمانی، انتقام از حاکمیت آمریکا را هم در دستور کار دارد.
راز محبوبیت سردار سلیمانی در بین چپ و راست سیاست

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رفتار و منش سردار سلیمانی برگرفته از نگاه به رهبر معظم انقلاب بود، گفت: با منش حاج قاسم سلیمانی، ایران اسلامی را متحدتر خواهیم داشت.آیت الله عبدالکریم فرحانی در گفت وگویی با بیان این که اخلاص شهید سلیمانی دوست و دشمن را به تحسین واداشت، گفت: سردار سلیمانی با وجود این که به بهترین شکل ارزش های نظام و انقلاب و منویات رهبر انقلاب را تبیین می کرد، هیچ گاه به کسی جسارت و اهانت و هتک حرمت نکرد.این عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص محبوبیت خاص سردار سلیمانی نزد افکار عمومی هم گفت: کسی که با اخلاص قدم بردارد، خدای متعال قلوب مردم را تسخیر نفس و نیت او می کند.

فنّاوری شیرین ایرانی!

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد؛ «طی تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌های آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دو شرکت دانش‌بنیان رعد آب جنوب و موتورهای دوار خاور طوس، طی قراردادی با مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 8 پمپ فشارقوی شیرین‌ساز آب دریا در سواحل کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود. بر همین اساس دو پمپ در جزیره هرمزگان و یک پمپ در جزیره ابوموسی برای تست‌های نهایی جایگزین نمونه‌های خارجی در عملیات نمک‌زدایی شده است. این محصول از نظر کیفیت و راندمان بالا، قابلیت رقابت با محصولات اروپایی را دارد و می‌تواند سالانه موجب صرفه‌جویی ارزی بیش از ۵ میلیون دلار شود».

افزایش قابل توجه تماس بیماران قلبی و تنفسی با اورژانس در پی تشدید آلودگی هوای تهران

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تعداد بیماران قلبی و تنفسی نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۰ و ۸.۵ درصد افزایش یافته است. مجتبی خالدی سخنگو اورژانس در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیش از ظهر امروز شاخص آلودگی هوا در قسمت‌های جنوبی شهر تهران به عدد ۱۹۳ رسیده است و آلایندگی ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون افزایش یافت. وی افزود: متأسفانه در محدوده ظهر امروز در منطقه ۱۰ و ۲ شهرداری هم میزان ذرات معلق افزایش یافت و امروز روز سومی بود که آلودگی هوا شدت یافته است. سخنگوی اورژانس گفت: در روز گذشته ۵۲۴ بیمار قلبی و همچنین ۲۲۴ بیمار تنفسی در تهران با اورژانس تماس داشته و به بیمارستان منتقل شده‌اند در حالی که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته در تعداد بیماران قلبی ۱۰ درصد و در بیماران تنفسی ۸.۵ درصد رشد را شاهد هستیم. وی خاطرنشان کرد: پیش بینی این است که فردا هم در پایتخت همین شرایط را داشته باشیم و توصیه ما به تمام سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی و خانم‌های باردار این است که ترددهای خود را کاهش دهند و مصرف مایعات را افزایش دهند و داروهای خود را مصرف کنند. مجتبی خالدی افزود: توصیه می‌کنیم اگر این بیماران درد قفسه سینه و یا تنگی نفس داشتند با اورژانس تهران تماس بگیرند.
واتساپ در صدر؛ تلگرام ششم شد

آمار وب‌سایت استاتیستا نشان می‌دهد اپلیکیشن واتساپ یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اجتماعی موبایل در جهان شناخته می‌شود. فیس‌بوک در فوریه سال 2014 واتساپ را به مبلغ 19 میلیارد دلار آمریکا خریداری کرد. رتبه‌بندی محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایلی تا اکتبر سال 2020 به این ترتیب است: 1- واتساپ: دومیلیارد کاربر ماهانه، 2- مسنجر فیس‌بوک: یک میلیارد و 300 میلیون کاربر ماهانه، 3- وی‌چت: یک میلیارد و 206 میلیون کاربر ماهانه، 4- کیوکیو (QQ): 648 میلیون کاربر ماهانه، 5- اسنپ چت: 433 میلیون کاربر ماهانه 6- تلگرام: 400 میلیون کاربر ماهانه.

اخبار روزانه:
*
مدیر بخش اطلاع‌رسانی الحشدالشعبی درخصوص پرونده ترور سردار سلیمانی گفت که این پرونده تا الان ۴۰ متهم دارد که برخی از آنها امریکایی و برخی دیگر عراقی هستند. به گزارش جماران به نقل از النجباء مدیر بخش اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی درباره پیگیری پرونده ترور فرماندهان مقاومت گفت: طی روزهای آینده اسامی متهمان جنایت ترور شهیدان سلیمانی و المهندس رسانه‌ای خواهد شد. «مهند العقابی» افزود: متأسفانه دستگاه قضایی عراق در این پرونده تحت فشارهای داخلی و خارجی قرار دارد اما علی‌رغم این فشارها، عملکرد خوبی در شناسایی متهمان داشته است.
* در حالی که گزارش مسئولان تعدادی از شهرداری های سراسر کشور به مدیران ارشد دولتی حکایت از رسیدن خودروهای مورد استفاده در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل و آتش نشانی به سن فرسودگی قانونی دارد و کمک مالی نیز از سوی دولت به شهرداری ها برای جایگزینی این خودروها دریافت نشده، یک مسئول مهم دولتی در نامه ای به مدیران نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد کرده با توجه به این که شهرداری ها ناگزیر به بهره برداری حداکثری از خودروهای موجود هستند، مجوز شماره گذاری برخی خودروهای مورد استفاده در شهرداری ها و دهیاری های کشور بدون رعایت ضوابط و مقررات شماره گذاری به تایید دولت برسد
.
* به پیشنهاد یک عضو کابینه که در روزهای اخیر توسط تعدادی از مسئولان مهم دولتی تایید شده، قرار است بیمارستان مهم و مدرن «یون درمانی» برای درمان بیماران سرطانی کشور که در زمینی به مساحت 10 هکتار در حال ساخت است و کمتر از 10 نمونه از این بیمارستان در جهان ساخته شده، با معاف شدن از پرداخت تعرفه های مربوط به حمل تجهیزات و گرفتن تاییدیه ها، با سرعت بیشتری تکمیل شود
.
*
وزیر خارجه در توییت تازه ای به ترامپ نسبت به توطئه اسرائیل برای حمله به امریکایی ها جهت به راه انداختن جنگ با تهران هشدار داد. ظریف در توییتر نوشت: اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسراییل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند، تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند.وی تاکید کرد: ترامپ، مراقب تله باش.ظریف خاطرنشان کرد: هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت، به خصوص علیه همان دوستان صمیمی‌ات.
* عضو مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید، مجمع هنوز جلسه‌ای درباره
FATF تشکیل نداده است.در حالی که سوم دی‌ماه، صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از آغاز بررسی مجدد لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده بود، مجید انصاری عضو این مجمع می‌گوید که هنوز کار خاصی در ارتباط با این لایحه در مجمع انجام نشده و احتمالاً فعلاً مساله در دست بررسی در دبیرخانه است.آملی لاریجانی روز سوم دی‌ماه گفته بود: «حسب ارجاع مقام معظم رهبری در پی درخواست رئیس‌جمهور محترم، نخستین جلسه مشترک کمیسیون‌های مرتبط با این موضوع روز سه‌شنبه (دوم دی‌ماه) در مجمع تشخیص برگزار شد و این جلسات و بعد هم جلسات صحن مجمع تا حصول نتیجه نهایی و دستیابی به آنچه مصلحت مردم و نظام اسلامی است ادامه خواهد یافت

* آیا دریافت حق­الزحمه سخنرانی از طرف هادیان سیاسی پاسدار که در وقت اداری سخنرانی می­کنند، جایز است؟ پاسخ: بستگی به ضوابط و قوانین مربوطه دارد. با رعایت مقررات مربوطه مانعی ندارد.

https://shoma-weekly.ir/ZQy3EP