گفته می‌شود که...

سناریوی پیمانکار آمریکایی برای تداوم فشار حداکثری علیه ایران/دوست نداشت خودش را فرمانده معرفی کند/ابتلای ۳۰ نماینده مجلس به کرونا/حواله میلگرد در قرارداد‌های بازیکنان لیگ برتری/بازیگری که ۳ میلیارد تومان دستمزد می‌خواهد!/کتک کاری در شبکه مدعی آزادی بیان و...

سایت حامی دولت: محبوبیت رئیسی بالای ۵۰ درصد است

«عصر ایران» نوشت: «رئیسی در طول مدت ریاست قوه قضائیه تمام تجربیات دهه‌ها حضور در قوه قضائیه را به کار گرفت و توانست اصلاحات در دستگاه قضایی را آغاز کند و بی‌وقفه پیش ببرد؛ اصلاحاتی که با توجه به ‌کارهای بر زمین‌مانده، هنوز در ابتدای راه است ولی منصفانه باید گفت که در مسیر درستی پیش می‌رود. این اقدامات رئیسی، از چشم مردم دور نماند، به‌گونه‌ای که برخی نظرسنجی‌های معتبر، میزان رضایت مردم از عملکرد رئیسی را بالای ۵۰ درصد نشان می‌دهند که به نظر می‌رسد بالاترین میزان رضایتمندی از عملکرد یک رئیس قوه قضائیه در ۴۰ سال گذشته باشد.


۳ برابر شدن واردات لوازم‌آرایشی و بهداشتی قاچاق

«حمید مقیمی» عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد لوازم‌آرایشی و بهداشتی موجود در بازار را کالاهای قاچاق تشکیل می‌دهد، گفت: «واردات لوازم‌آرایشی و بهداشتی از سال گذشته تاکنون ۳ برابر افزایش یافته است

چشم‌داشتی نداریم

سردار «حاجی‌زاده»، فرمانده هوافضای سپاه در بازدید از خطوط تولید و مراکز تحقیقاتی و نوآوری سایپا با بیان اینکه امروز در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه با دشمن قرار داریم، اظهار داشت: «تلاش متخصصان فعال در صنعت خودرو به‌عنوان فرماندهان اصلی این نبرد، برای خودکفایی آینده کشور مهم و اثرگذار است. شکست دشمن در زمینه تحریم صنعت خودرو با سرمایه‌گذاری و توجه به بومی‌سازی قطعات رقم خواهد خورد. صنعت خودرو خاکریز امروز کشور در نبرد اقتصادی است و با اقداماتی که در دست اجراست، دشمن در این عرصه ناامید خواهد شد. ما در نیروهای مسلح، صنایع دفاع و بسیج، وظیفه امروز خود را کمک و حمایت از توسعه صنایع داخلی دانسته و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و تنها با هدف اعتلای کشور، در این عرصه حضور خواهیم داشت

سناریوی پیمانکار آمریکایی برای تداوم فشار حداکثری علیه ایران

اخبار و اطلاعات به دست آمده از آخرین فعالیت‌های ضدایرانی اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (FDD) حاکی از اقدامات جدیدی است که بستر لازم برای تداوم رویکرد دولت ترامپ در قبال ملت ایران را حتی در صورت پیروزی بایدن فراهم می‌کند. «مارک دوبوویتز» رئیس این بنیاد که در 4 سال اخیر عملاً پیمانکار وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا برای طراحی و پیشبرد مقاصد ضدایرانی بوده، دو اقدام جدید را از حدود 2 ماه پیش کلید زده است؛ رایزنی برای تشکیل یک جبهه متحد شامل مؤسسات هم‌فکر تا قبل از انتخابات نوامبر، با هدف فشار سیاسی متمرکز بر دولت جدید برای حفظ رویکرد فعلی کاخ سفید علیه ایران و تقویت راهبرد فشار حداکثری. تدوین یک بانک اطلاعاتی از سخنان مقامات سیاسی و نظامی ایران با هدف مشخص کردن موارد تأسیس مسئولیت حقوقی دولت ایران در مراجع داخلی و بین‌المللی، جهت زمینه‌سازی برای اقدامات سیاسی و حقوقی بعدی.
فشار جدید آمریکا به لبنان

وب‌سایت عبری‌زبان «واللا» مدعی شد، دولت آمریکا تلاش دارد لبنان را وارد روند مذاکرات با رژیم صهیونیستی کند. این وب‌سایت نوشت؛ دولت آمریکا تلاش می‌کند با فشار به دولت لبنان، مذاکرات این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم حدود دریایی و استخراج گاز را آغاز کند. «دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، تلاش‌های وسیعی را آغاز کرده و با سفرهای مداوم به بیروت و تل‌آویو سعی دارد تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت‌و‌گوهای دو طرف را آغاز کند

دوست نداشت خودش را فرمانده معرفی کند

حمیدرضا فراهانی، راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در کتاب «راویان صحنه جنگ» از شهید محمدرضا ملکی روایتی را نقل کرده است که بدین شرح است: یکی از خاطره‌هایی که شهید محمدرضا ملکی برای من تعریف کرد این بود که می‌گفت ارتش و سپاه می‌خواستند در اطراف ام‌الرصاص عملیاتی ایذایی و تأخیری اجرا کنند. به همین دلیل جلسه‌ای مشترک بین سپاه و ارتش برقرار شده بود. من هم راوی آقای قاآنی، فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا (ع) بودم. فرماندهان ارتش همه با لباس‌های خیلی تمیز و مرتب و اتوکشیده در جلسه حضور پیداکرده بودند. همراه با آقای قاآنی وارد جلسه شدم. ایشان تازه از عملیات شناسایی برگشته بود و تمام سروصورت و لباسش پوشیده از خاک و گل بود. فرماندهان ارتش بی‌وقفه سراغ فرمانده تیپ سپاه، یعنی آقای قاآنی را می‌گرفتند که قرار بود در جلسه حضور پیدا کند. هیچ‌کدام از فرماندهان ارتش فکر نمی‌کردند که آن مرد با لباس خاکی فرمانده تیپ باشد. آقای قاآنی ازآنجاکه دوست نداشت خود را فرمانده معرفی کند، می‌گفت «شما ادامه بدهید الآن می‌آید». خلاصه، فرماندهان ارتش با آنتن‌های نشانگری که داشتند خیلی جدی منطقه عملیاتی را روی کالک توضیح می‌دادند تا اینکه در خصوص چگونگی عبور نیروها از خاکریز و پنهان ماندن از چشم عراقی‌ها بحث به بن‌بست رسید. اینجا بود که آقای قاآنی بلند شد و خود را معرفی کرد و پیشنهاد حفر یک کانال مخفی را از زیر خاکریز داد تا نیروها بتوانند دور از چشم عراقی‌ها از خط خود عبور کنند و به خط دشمن بزنند. این پیشنهاد کارگشا واقع شد و در عمل هم طرحی موفقیت‌آمیز از کار درآمد.
ابتلای ۳۰ نماینده مجلس به کرونا

از ابتدای اسفندماه سال گذشته و تنها یک روز مانده به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم رسما اعلام شد که ویروس کرونا وارد کشور شده است. در این بین تنها مردم، قربانی این ویروس نبودند بلکه برخی مقامات کشورمان هم با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. از مقامات مبتلا می‌توان به نمایندگان مجلس اشاره کرد که تعداد مبتلایان در بین آنها، این روز‌ها به نحو چشمگیری افزایش یافته است به صورتی که طی هفته‌های اخیر چندین نماینده مجلس به ویروس کرونا مبتلا شدند. البته مبتلایان به کرونا در خانه ملت فقط منحصر به نمایندگان مجلس نیستند و خبر‌هایی از ابتلای کارکنان مجلس هم به گوش می‌رسد. بیماری کرونا در مجلس یازدهم قربانی هم گرفته و پس از درگذشت فاطمه رهبر، منتخب تهران و محمدعلی رمضانی دستک منتخب آستانه اشرفیه، اخیرا شاهد درگذشت عیسی جعفری نماینده کبودرآهنگ به علت ابتلا به کرونا بودیم. همچنین بیش از ۴ نفر از کارکنان مجلس نیز به علت کرونا فوت کرده‌اند. به جز این سه نماینده مجلس یازدهم که به علت ویروس کرونا درگذشتند، ۳۰ نماینده در هفته‌های اخیر به کرونا مبتلا شدند.

ایران در شرایط تحریم بزرگترین کشف نفت ۲۰۱۹ را از آن خود کرد

صالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران: ایران در یک رقابت نابرابر است و در این شرایط تحریم بزرگترین کشف ۲۰۱۹ را از آن جمهوری اسلامی شد تا آنجا که ۲۴ درصد از اکتشافات ۲۰۱۹ با کشف ۴.۹۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال مربوط به ایران است. کشورمان در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۴.۹۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال کشف کرده است، این عدد معادل ۲۵ درصد اکتشافات نفت و گاز جهان در همان سال است. حدود ۲۱ میلیارد بشکه معادل نفت خام قابل استحصال کشف شده، این موسسه کشفیات گاز را نیز تبدیل به نفت کرده و نفت درجا را محاسبه نکرده است.

برخی از مسئولان با آمبولانس تردد می‌کنند

رییس سازمان اورژانس تهران: استفاده شخصی برخی از مسئولان از آمبولانس‌های بخش خصوصی تهران صحت دارد. در اورژانس دولتی به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، زیرا از تماس مددجو تا انتهای خدمات‌رسانی نیرو‌های اورژانس تمامی فعالیت‌ها رصد می‌شود. اما در بخش خصوصی چنین موردی را داشتیم که سریع با شرکت مربوطه برخورد و مجوزشان باطل شده است.

حواله میلگرد در قرارداد‌های بازیکنان لیگ برتری

بازیکنان شاغل در باشگاه‌های ایرانی پاداش‌های قابل توجهی را برای خود در قراردادهایشان در نظر می‌گیرند. یکی از عجیب‌ترین آپشن‌های قرارداد‌های موجود در زمان قانون سقف قراردادها، دادن میلگرد و ضایعات آهن به جای بخشی از قرارداد بود. به این ترتیب که بازیکنی که مثلاً ۵۰۰ میلیون تومان می‌خواست، هنگامی که سقف قرارداد‌ها ۳۵۰ میلیون تومان بود، قراردادش به این شکل بسته می‌شد که باشگاه ۳۵۰ میلیون برای آن بازیکن به صورت نقدی در نظر می‌گرفت و ۱۵۰ میلیون تومان اضافه نیز با حواله میلگرد پرداخت می‌شد


بازیگری که
۳ میلیارد تومان دستمزد می‌خواهد!

امیرحسین ترابی، کارگردان سینما که به‌تازگی مجوز ساخت فیلم سینمایی «فرار مغزها» را دریافت کرده است، گفت: در شرایطی هستیم که مدام دستمزد بازیگران بالا رفته و تغییری در دستمزد عوامل پشت صحنه ایجاد نشده است. بازیگری که سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد وقتی امسال به او زنگ زدیم و پیشنهاد بازی دادیم، به ما گفت دستمزد من یک میلیارد تومان است یا بازیگر دیگری از ما ۳ میلیارد تومان درخواست دستمزد داشت!

کتک کاری در شبکه مدعی آزادی بیان
مدیر شبکه، کارشناس و عوامل شبکه «من و تو» وسط ضبط یک برنامه، فربد طلایی، کارشناس مستقل سیاسی را کتک زدند. به گزارش «ایران»، فربد طلایی روز گذشته با انتشار یک توئیت و فیلم، از وقوع این درگیری حین ضبط برنامه خبرداد و نوشت: «الان وسط برنامه «رو به رو» به من حمله فیزیکی کردند و چند نفری ریختند سرم و الان هم دارند تحویل پلیس می دهند.» در فیلمی که منتشر کرد، حضور پلیس مشهود است و همزمان با صحبت کردن او، شخص دیگری به طلایی لگد می زند. طلایی از جمله کارشناسان مستقل شبکه من و تو محسوب می شد که امنیت ملی و هویت تاریخی ایران خط قرمز او محسوب می شد. به نظر می رسد پافشاری بر این مواضع، باعث خشم و عصبانیت مدیر، کارشناسان و عوامل شبکه من و تو شده است.
تفریح خانوادگی وزیر جوان روحانی

محمدجواد آذری‌جهرمی با انتشار عکسی نوشت: آقایون معمولا بیشتر از خانم‌ها و بچه‌ها از خونه بیرون میرن. حالا که نگرانی از شیوع بیماری به بهانه‌های قبلی آقایون اضافه شده تا روزهای تعطیل تو خونه بمونند و استراحت کنند. برای اینکه از این دسته آقایون نباشم، صبح باخانواده زدیم به طبیعت. رفتیم تا هراز و برگشتیم. یکجا ایستادیم برای بچه‌ها بستنی بخرم، مغازه‌دارها پرسیدند: چقدر شبیه این وزیر جوونه هستی، گفتم همین‌طوره، خیلی‌ها به‌هم همین‌رو می‌گن؛ اما خوب اونها از من زرنگتر بودند و اسمم رو از روی کارت بانکیم خوندند همین‌طور که مراقب سلامتی جسمی خانواده هستیم، باید مراقب سلامتی روح و روانشون هم بود تا پرانرژی بمونند.
عقب‌نشینی اینستاگرامی منصوریان

یکی از حواشی پس از انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی تراکتور به صفحه اینستاگرامی او بازمی‌گشت، جایی که هواداران تراکتور به سرمربی خود نقد داشتند چرا تصاویر استقلالی در آن به چشم می‌آید و حتی در پسوند نامش هم مخفف نام استقلال قرار دارد؛ نقدی که باعث شد تا منصوریان هم نام صفحه شخصی‌اش را دستخوش تغییر کند و هم تصاویر استقلالی صفحه‌اش را پاک کند. اما نکته‌ای که در میان چندان به آن پرداخته نشد، رشد چشمگیر مخاطبان صفحه علیرضا منصوریان بوده است؛ به‌طوری که صفحه وی پیش از اعلام نامش پیرامون نیمکت تراکتور حدود 69 هزار مخاطب داشته اما با رشدی 27 هزار فالوئری حالا صفحه علیرضا منصوریان پیش از 96 هزار مخاطب دارد.

اخبار روزانه:
*
گزارشی از حداقل قیمت تمام شده وعده‌های غذایی برای یک خانواده چهارنفری در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب زیادی داشت. در این گزارش آمده هر خانواده چهارنفری با فرض این که هر روز صبحانه نان و کره و ناهار عدس‌پلو (بدون کشمش یا گوشت چرخ‌کرده) و شام تخم‌مرغ و سیب‌زمینی بخورند، ماهانه باید مبلغی حدود یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای همین سه وعده غذایی هزینه کنند. این در حالی است که حداقل دستمزد نیروی کار در ایران مبلغی حدود دومیلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

* حضور در مجلسی که در آن غیبت می­شود، چه حکمی دارد و وظیفه چیست؟ اگر بداند در مجلسی غیبت می­شود، حضور در آن مجلس جایز نیست و اگر در مجلسی کسی قصد غیبت کردن داشته باشد یا در حال غیبت کردن باشد، با وجود شرایط نهی از منکر، نهی زبانی واجب است و درهرصورت اگر غیبت مسلمانی را بشنود، باید رد غیبت کند و از حیثیت وی دفاع نماید.
*میرمجید طاهری، وکیل عبدالحسین روح‌الامینی و زهره حقیقی، از رد دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده بازداشتگاه کهریزک خبر داد. وی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: اسفند ماه پارسال شعبه اول دیوان عالی کشور با استناد به ماده 474 با درخواست سعید مرتضوی برای اعاده دادرسی موافقت کرد و به شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. طبق اعلام دادگاه، دفاعیه سعید مرتضوی در دادگاه اعاده دادرسی پرونده موسوم به پرونده بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک از سوی قضات شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران با نظر اکثریت قضات رد شده که ظرف 20 روز پس از ابلاغ، قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
.
*
بر اساس توافق دستگاه های مسئول اقتصادی در دولت، مقرر شده با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از گردش اسناد کاغذی و همچنین برنامه ریزی برای کاهش هزینه های جاری دولت، از یک ماه دیگر ارائه دسته چک به سازمان ها و ادارات دولتی متوقف شود و متقاضیان باید پیش از پایان مهلت حذف دسته چک فیزیکی، برای راه اندازی سامانه صدور حواله الکترونیک از طریق بانک مرکزی اقدام کنند.
*بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در مورد وضعیت جسمانی خود گفت: برخی از رسانه‌ها درباره وضعیت جسمی بنده اغراق کرده‌اند. مهران رجبی با اشاره به مساعد بودن حال خود برخلاف برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی، گفت: چند روزی است که در بیمارستانی در زنجان بستری هستم و به‌حمدالهی حالم خوب است. بازیگر سرشناس کشور با اشاره به اینکه من کمتر به دکتر مراجعه می‌کنم و حتی اگر یک شب تا صبح هم از درد دندان رنج بکشم دندانپزشک نمی‌روم، تصریح کرد: احساس کسالت داشتم برای همین مراجعه کردم و گفتند که 5 درصد درگیر کرونا هستم و امروز هم یک سی تی اسکن جدید گرفته شد که هنوز نگفتند چقدر درگیری دارم.

https://shoma-weekly.ir/mQ7mSX