گفته می‌شود که...

سناریوی دیگری از کشته‌سازی یک شایعه و نگران کردن اولیای دانش‌آموزان رسانه‌های تروریست پای میز محاکمه عصبانیت اپوزیسیون از توئیت رابرت مالی توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان ترس صهیونیست‌ها از نزدیکی ایران و روسیه آب در پایتخت جیره‌بندی می‌شود؟ وقتی اغتشاش‌گران نقره‌داغ شدند قرارداد صادرات یک میلیارد دلار لوازم خانگی ایرانی به روسیه

سناریوی دیگری از کشته‌سازی
تلاش رسانه‌های ضدانقلاب در ادامه پروژه کشته‌سازی این بار با فوت دختری به نام نگین 21 ساله آن هم 12 روز پس از درگذشت او، جالب توجه است.
با شروع آشوب‌ها در کشور، بارها در فضای مجازی شاهد فوت نوجوانان و جوانانی بوده‌ایم که بنا بر گفته شبکه‌های معاند و رسانه‌های ضد انقلاب بر اثر ضربات متعدد باتوم یا دلایل دیگری کشته شده‌اند.
نیکا شاکرمی، سارینا اسماعیلی‌زاده و اسرا پناهی از جنجالی‌ترین اسامی‌ای بودند که طی یک ماه گذشته به گوش رسیده و دستاویز پروژه کشته‌سازی رسانه‌های ضد انقلاب برای القای استمرار ناامنی قرار گرفته‌اند.
در جدیدترین مورد این کشته‌سازی‌ها، از فردی به نام «نگین - ع» دانشجوی
۲۱ ساله اهل قروه نام برده و ادعا شد که وی در جریان اغتشاشات اخیر شهر همدان فوت شده است. در مورد علت فوت این دختر اهل قروه در رسانه‌های معاند آمده است: «نگین - ع» روز چهارشنبه ۲۰ مهر در اثر وارد آمدن ضربات متعدد باتوم به جمجمه توسط نیروهای امنیتی، دچار خونریزی شده و پس از بازگشت به خوابگاه دانشگاه جانش را از دست داده است.
این در حالی است که فوت فرد یاد شده هیچ ارتباطی به اغتشاشات ندارد
. متوفی به علت مصرف مشروبات الکلی مسموم جان خود را از دست داده است. به گزارش میزان به تاریخ 24 مهر، طبق اعلام حسن خانجانی موقر دادستان مرکز استان همدان در یک هفته اخیر دو جوان همدانی بر اثر مصرف مشروبات الکلی مسموم فوت کرده‌اند و ۹ نفر دیگر نیز دچار مسمومیت شدید شده‌اند. با وجود اقدامات درمانی، متأسفانه این فرد به علت شدت وخامت حالش بعدازظهر روز پنجشنبه 21 مهرماه فوت می‌کند.
پدر این دختر جوان به اقدام رسانه‌های معاند واکنش نشان داد و اعلام کرد مرگ جگرگوشه‌اش هیچ ارتباطی به اغتشاشات اخیر نداشته است
.
در متن نامه‌ای که به امضای پدر و عموی مرحومه نگین عبدالملکی رسیده عنوان شده «بعد از گذشت چند روز از فوت دخترم به علت مسمومیت باخبر شدم رسانه‌های ضد انقلاب و معاند بی‌شرمانه با سوء استفاده از این حادثه دلخراش که ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارند قصد بهره‌برداری و ایجاد تفرقه و تشویش اذهان دیگر دانشجویان را دارند؛ من به صراحت ضمن اعلام برائت از اقدامات و خبررسانی‌های کذب رسانه‌های کردی و غیر کردی که به دنبال متشنج کردن اوضاع و احوال کشور هستند اعلام می‌کنم مرگ دخترم ارتباطی به اغتشاشات اخیر نداشته است».
او در بخش دیگری از این نامه اعلام کرده «از تمام دوستان و همکلاسی‌های جگرگوشه ام می‌خواهم که با دامن نزدن به جوسازی کذب رسانه‌ای تسلای خاطری برای من و مادر داغدارش باشند».




یک شایعه و نگران کردن اولیای دانش‌آموزان

عصر دیروز خبری مبنی بر کشته شدن یک دانش‌آموز دختر در هنرستان صدر واقع در خیابان سلسبیل تهران در فضای مجازی به ویژه گروه‌های محلی منتشر شد . در این خبر آمده بود که پلیس به این مدرسه ورود کرده و یکی از دانش‌آموزان در درگیری کشته شده است! مهر و دیگر رسانه‌ها در این‌باره گزارش دادند که پس از انتشار این شایعه، عده‌ای جلوی این هنرستان دخترانه در محله سلسبیل تجمع می‌کنند و برخی دیگر از جمله والدین نگران دانش‌آموزان، وارد مدرسه می‌شوند؛ عده‌ای از جوانان نیز بدون هیچ دلیلی با ورود به مدرسه، شروع به شعار دادن و ترساندن دانش‌آموزان می‌کنند. کمی بعد مأموران پلیس محلی با هدف رفع ترافیک و ایجاد نظم و امنیت به این نقطه اعزام می‌شوند و با حضور در مدرسه، ضمن گفت‌وگو با والدین برای تکذیب شایعه فضای مجازی، تجمع‌کنندگان را از داخل هنرستان دخترانه متفرق می‌کنند. آموزش و پرورش نیز اعلام کرد روز گذشته به دلیل داشتن موبایل توسط برخی دانش آموزان و تأکید مدیر مدرسه برای بازرسی، درگیری میان تعدادی از دانش آموزان و والدین با مدیر هنرستان دخترانه شهید صدر تهران اتفاق افتاد.هیچ دانش آموزی در این ماجرا فوت نکرده است. همچنین به علت ایجاد فضای ملتهب، تعدادی از دانش آموزان دچار استرس و افت فشار شدند که با حضور نیروهای اورژانس در محل به وضعیت آنها رسیدگی شد.


رسانه‌های تروریست پای میز محاکمه

وزیر ارشاد گفت: شکایت‌ حقوقی ایران علیه رسانه‌های ضدایرانی را به‌زودی تسلیم مراجع بین‌المللی خواهیم کرد. قواعد جهانی باید علیه رسانه‌هایی که جنگ نظامی را آموزش می‌دهند و به‌ دنبال ایجاد تروریسم هستند، اعمال شود.


عصبانیت اپوزیسیون از توئیت رابرت مالی

توئیت مداخله‌جویانه رابرت مالی نماینده ویژه دولت امریکا در امور ایران درباره تجمعات ایرانیان در خارج کشور، به مذاق اپوزیسیون و شبکه‌های معاند فارسی‌زبان خوش نیامد و آنها خواستار موضع‌گیری شدیدتر و دخالت بیشتر امریکا درباره ایران شدند. به گزارش تسنیم، رابرت مالی در توئیتی درباره تجمعات ایرانیان خارج کشور در دفاع از اغتشاشات، نوشت: «راهپیمایان حمایت خود را از مردم ایران نشان می‌دهند، مردمی که با تظاهرات مسالمت‌‌آمیز از دولت خواستار احترام به کرامت‌شان و رعایت حقوق بشر هستند.» اگرچه همین واکنش از منظر مردم ایران اظهارات مداخله‌جویانه و دفاع از اخلالگران امنیت است، اما به مذاق اپوزیسیون و شبکه‌های فارسی‌زبان مانند ایران اینترنشنال خوش نیامد و آنها که انتظار دخالت بیشتر در امور ایران را داشتند، با مصاحبه و جنجال خواستار استعفای مالی و برکناری وی شدند.

توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آژانس ادعا دارد سه مکان مشکوک به وجود اورانیوم در ایران مشاهده شده است. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سفری که در هفته‌های اخیر به وین داشتند، با آقای گروسی در خصوص نقشه راهی برای پاسخ به سؤالات آژانس به توافق رسیدند. با صراحت به سه کشور اروپایی و طرف آمریکایی اعلام کردیم حاضر نیستیم چند پرونده ادعایی بی‌اساس علیه ایران در آژانس باز بماند. امیدوار هستیم در قالب نقشه راه توافق شده با آژانس، در مسیر فنی به اتهامات پاسخ دهیم. همزمان با طرف آمریکایی توافق کردیم نسبت به تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی بر اساس مذاکراتی که انجام خواهد شد، اقدام کنیم. آمریکایی‌ها نماینده خود را از یک کشور ثالث تعیین کردند و حدود سه هفته پیش بر سر چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک قدم انسان‌دوستانه توافق کردیم.


ترس صهیونیست‌ها از نزدیکی ایران و روسیه

لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که بخشی از کاری که ما انجام می‌دهیم به نزدیکی خطرناک ایران و روسیه مرتبط است. این مسئله‌ای نیست که ما آن را نادیده بگیریم یا کاری در رابطه با آن انجام ندهیم. ما باید به طور روزانه مجددا ارزیابی‌های‌مان را انجام داده و مطابق با آن واکنش نشان بدهیم.


آب در پایتخت جیره‌بندی می‌شود؟

رئیس مرکز اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی: در حال حاضر چون در آغاز فصل سرما هستیم، بخاطر حذف کولرها و کمتر شدن میزان دوش‌ گرفتن و حمام کردن و همچنین پیش بینی بارش در اواخر آبان و ماه آذر، امیدواریم با کمبود آب مواجه نشویم.ما با فاکتورهایی روبه‌رو هستیم که وضعیت آب را کاملا هشداری و خطرناک نشان می‌دهد. باید توجه کنیم آب خلق نمی‌شود، روند بارش‌ها نزولی شده، با گرم شدن زمین و خشکسالی روبه‌رو هستیم، دما افزایش و به تبع آن تبخیرها افزایش یافته است و در نهایت افزایش جمعیت هم داریم و همه این عوامل یعنی با بحران و جیره‌بندی آب در سال‌های آینده روبه‌رو می شویم، همان اتفاقی که امسال در همدان رخ داد و مردم با گالن دنبال آب بودند


وقتی اغتشاش‌گران نقره‌داغ شدند

دادستان تهران گفت: قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ۳۱۵ نفر از متهمین آشوب‌های اخیر در تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» صادر شد. قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ۴ نفر از اغتشاش‌گران به اتهام «محاربه» از طریق کشیدن سلاح به منظور ایجاد رعب و وحشت در جامعه و بین مردم، مجروح کردن مأموران حافظ نظم و امنیت، تخریب و تحریق اموال عمومی و دولتی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صادر شد.


قرارداد صادرات یک میلیارد دلار لوازم خانگی ایرانی به روسیه

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر ما از توربین تا صادرات داروهای پیچیده بیوتکنولوژی در روسیه فعال شده‌ایم و قرارداد صادرات یک میلیارد دلار لوازم خانگی نیز به این کشور در حال نهایی شدن است. ما تلاش می‌کنیم با تغییر رویکرد به سمت صادرات کالاهای صنعتی و پیچیده‌تری حرکت کنیم که جایگزینی آنها از سوی رقبای ما دشوارتر و حتی غیرممکن باشد.

https://shoma-weekly.ir/JOmMjT