گفته می‌شود که...

سمت جدید محسن هاشمی/ توضیحات قهرمانی در مورد فرار با چادر/ واکنش خوزستانی ها به انتخاب شمخانی/ ضرب و شتم یک تماشاگر در کنسرت/ فتوای عجیب مفتی سعودی/ لغو مصوبه دولت یازدهم پس از یک ماه و ...


دیدار محرمانه نمایندگان ارتش آزاد سوریه با دولت سوریه!

یک روزنامه انگلیسی روز گذشته، از دیدار محرمانه نمایندگان گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» با مقامات بلندپایه دولت این کشور خبر داد. روزنامه «ایندیپندنت» با اعلام این خبر در تکمیل آن آورده است: اعضای هیئت اعزامی از سوی ارتش آزاد در این نشست، طرحی پیشنهادی با خود به همراه داشتند که در آن، بر آمادگی این گروه برای انجام مذاکرات بین شماری از افسران جدا شده از ارتش و دولت سوریه به‌منظور حل بحران این کشور تأکید شده بود.

به نوشته ایندیپندنت، در این طرح، به کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در مرحله کنونی، هیچ اشاره‌ای نشده است و مقامات دولتی سوریه در واکنش به این طرح پیشنهادی، تأکید کردند که باید گفت‌وگوها در داخل خاک سوریه و بدون هیچ پیش‌شرطی آغاز شود و رئیس‌جمهور نیز امنیت و سلامت شخصیت‌های شرکت کننده در گفت‌وگوها را تضمین خواهد کرد.«رابرت فیسک» روزنامه‌نگار انگلیسی و خبرنگار روزنامه ایندیپندنت در غرب آسیا و شمال آفریقا همچنین تأکید کرد که هیئت مذاکره‌کننده ارتش آزاد، متشکل از دو فرد غیرنظامی بوده و شش هفته پیش برای مذاکره وارد دمشق شده است.

جزئیات نحوه لغو تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در یک مصاحبه اختصاصی به بررسی روند لغو تحریم‌های اروپا علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پرداخت. «محمدحسن داجمر» گفت: این تحریم‌ها از نوامبر 2008 آغاز شد که هشت مورد از آن‌ها را اتحادیه اروپا و دو مورد را انگلیس تصویب کرده بود. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تحریم‌ها از نظر حقوقی بی‌پایه و اساس بود، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اول تلاش کرد که از طریق دیپلماتیک این مسئله را حل کند، اما وقتی به نتیجه نرسید، تقریباً از دوسال بعد یعنی در سال 2010 شکایتی را در دادگاه اروپا ثبت کرد و مستنداتی را ارائه داد.

داجمر افزود: سه سال پس از طرح شکایت ما، شش لایحه رد و بدل شد؛ سه لایحه از طرف ما و سه لایحه از طرف آن‌ها به‌علاوه برخی مستندات؛ تقریباً از ماه آوریل با تشکیل جلسه رسمی دادگاه مستندات دو طرف مورد بررسی قرار گرفت و همین چند روز پیش، حکم دادگاه صادر شد که خوشبختانه دادگاه مستنداتی را که ما ارائه دادیم، پذیرفت و استنادات طرف مقابل را بی‌اساس دانست و بدین ترتیب حقانیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ثابت شد.

روحانی نخواست افتخار مصافحه به اوباما دهد

عبدالباری العطوان، سردبیر القدس العربی در مقاله‌ای در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس‌جمهور ایران در کانون توجه نشست سازمان ملل قرار داشت؟ می‌نویسد:‌ «رئیس‌جمهور ایران در جریان سفر به مقر سازمان ملل در کانون توجهات قرار داشت به این دلیل که او نماینده کشوری است که «نه» بزرگی به آمریکا گفت و به هیچ وجه از ناوگان‌ها و هواپیماها و تهدیدهای علنی و غیرعلنی آن نمی‌هراسد. وی در ادامه با اشاره به فضای تبلیغاتی درست شده که درباره احتمال مصافحه اوباما و روحانی شد نیز نوشت:‌ «اما چنین انتظاری شاید ماه‌ها یا سال‌ها به طول انجامد زیرا ایرانی‌ها با زیرکی و غرور تمام، با درخواست آمریکا برای دیدار رؤسای جمهوری دو کشور مخالفت کردند. نکته قابل‌توجه اینکه، یک مقام عالی‌رتبه‌ آمریکایی اعلام کرد آمریکایی‌ها به مقام‌های ایرانی پیشنهاد کردند اوباما با روحانی مذاکراتی مستقیم داشته باشد؛ اما ایرانی‌ها عذرخواهی کردند و گفتند پیچیدگی‌های زمان کنونی مانع این دیدار است. چنین سخنانی چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ به زبان ساده؛ این یعنی اینکه رئیس‌جمهور ایران که نماینده یک کشور تحت تحریم است، برای حفظ کرامت و شرف کشورش و همچنین در اعتراض به سیاست‌های آمریکا و جنگ‌های خونین این کشور در خاورمیانه، نمی‌خواهد به رئیس‌جمهور آمریکا افتخار مصافحه بدهد.»

واکنش خوزستانی ها به انتخاب شمخانی

از خوزستان خبر می‌رسد انتخاب امیر دریابان علی شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده رهبر معظم انقلاب در این شورا با استقبال خوبی در بین مردم خوزستان و بخصوص شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی استان مواجه شده است. نقش دریابان شمخانی در دفاع مقدس در خوزستان و ارتباطات مردمی وی یکی از دلایل محبوبیت او در بین مردم و بخصوص عشایر عرب خوزستان می‌باشد. دو برادر وی نیز در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

این مشاور آبروی آن مشاوران را می‌خرد؟!
مشاور ارشد دکتر روحانی در حال خرید آبروی برخی مشاوران نزدیک دکتر احمدی‌نژاد است.اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی در دولت گذشته به خاطر تصدی مسئولیت‌ها و پست‌های متعدد مورد انتقاد گسترده رسانه‌ها بودند اما ظاهراً اکبر ترکان یک تنه تصمیم گرفته با برجای گذاشتن رکوردهای تازه، آبروی این دو نفر را بخرد!ترکان دیروز با حکم سرپرست دانشگاه آزاد، عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد شد.به گزارش تسنیم، حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد در احکام جداگانه‌ای اعضای شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد را منصوب کرد که بر اساس آن اکبر ترکان، محمد حسین عادلی و محمد خان به عنوان مشاور میرزاده و اعضای این شورا منصوب شدند.ترکان بعد از مشاورت رئیس جمهور،‌ دبیری شورای عالی مناطق آزاد، سرپرستی شورای عالی ایرانیان و سرپرستی سازمان فضایی ایران چهارمین سمت جدید خود را در دانشگاه آزاد برعهده گرفت. او در دبیرخانه جنبش عدم تعهد نیز سرپرستی داشت که منجر به انحلال این دبیرخانه شد.یادش به خیر آن قدیم‌ها می‌گفتند «مردی و کاری» یا «یک دست و یک - یا حداکثر دو- هندوانه»!

یک وادادگی دیگر!
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با شبکه آمریکایی abc news ضمن محکوم کردن هولوکاست آن را جنایتی فجیع خواند و گفت به کار رفتن اصطلاح «افسانه هولوکاست» در نسخه انگلیسی سایت مقام معظم رهبری (Khamenei.ir) ناشی از اشتباه در ترجمه بوده است! این در حالی است که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 18 اسفند 1390 ضمن «افسانه» نامیدن هولوکاست آن حادثه‌ای پنداری- نه واقعی- خواندند و فرمودند:«غربی‌ها جور دیگری عمل می‌کنند... آنها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در یک کشوری کسی به افسانه هولوکاست اعتراض می‌کند، می‌گوید من قبول ندارم؛ او را زندان می‌اندازند، محکومش می‌کنند که چرا یک حادثه پنداری تاریخی را انکار میکنی! حالا گیرم پنداری هم نباشد- واقعی باشد- خیلی خوب، انکار یک حادثه واقعی تاریخی مگر جرم است؟!
انتظار آن بود که وزیر محترم امور خارجه کشورمان به جای وادادگی در مقابل افسانه هولوکاست از موضع مطالبه‌گرانه برخورد کرده و این پرسش منطقی که تاکنون بی‌پاسخ مانده است را مطرح می‌کرد که اگر هولوکاست واقعیت تاریخی دارد، چرا کشورهای غربی علی‌رغم ادعای واقع‌گرایی به هیچ مورخی اجازه بررسی و تحقیق درباره هولوکاست را نمی‌دهند و دانشمندان و محققان برجسته بسیاری را تنها به این جرم! که تحقیقات مستند آنها، از جعلی بودن هولوکاست پرده برداشته است زندانی کرده‌اند؟!

لغو مصوبه دولت یازدهم پس از یک ماه
در حالی که هیئت وزیران در جلسه مورخ 30 مرداد خود بنا به پیشنهاد وزارت کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تصویب کرد که مبلغ پانصد میلیارد ریال برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی کشاورزان شرق اصفهان در اختیار استانداری اصفهان قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود، هیئت دولت در جلسه 31 شهریورماه خود این مصوبه را ابطال کرده است.

پیشنهاد نامگذاری ولادت امام سجاد (ع)به عنوان روز وکیل
بر اساس پیشنهاد برخی مسئولان دولتی به مدیران ارشد ریاست جمهوری در دولت قبل که موافقت های اولیه آن نیز اخذ شده، مقرر شده بود که روز ولادت امام سجاد(ع) به علت «رساله حقوق» ایشان به عنوان روز وکیل مدافع تعیین و پس از درج در تقویم رسمی کشور، جمعی از وکلای مدافع حق نیز مورد تجلیل قرار بگیرند که این موضوع، فعلا به علت تغییر برخی مدیران اجرایی مسکوت مانده است.

فاجعه بزرگ برای جامعه صهیونیستی
قدس آنلاین: بتازگی در اینترنت عکسی منتشر شده که نشان می‌دهد یک صهیونیست بازنشسته در بین زباله ها به دنبال غذا می گردد.

مفقودشدن2265تروریست سعودی
تسنیم: برخی رسانه‌های عرب زبان گزارش دادند، طی چند‌ماه گذشته 2265 تن از تروریست‌های سعودی در سوریه مفقود الاثر شده‌اند.

ضرب و شتم یک تماشاگر دریک کنسرت

پس از اتمام مراسم یکی از تماشاچیان در حالی که گریه می‌کرد توسط گروهی از افراد حراست سالن از درب پشتی مجموعه به بیرون هدایت شد.به گزارش نامه، کنسرت خیریه فریدون آسرایی به نفع کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفت. البته پس از اتمام مراسم یکی از تماشاچیان در حالی که گریه می‌کرد توسط گروهی از افراد حراست سالن از درب پشتی مجموعه به بیرون هدایت شد. ظاهرا این این خانم جوان، توسط گروه حراست مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود چرا که با دست صورت را پوشانده بود و با داد و فریاد به آنها گفت: هر مشکلی هم بوده شما حق نداشتید من را کتک بزنید

شباهت ادبیات روحانی با خاتمی
رسول منتجب‌نیا، معتقد است، ادبیات روحانی همچون ادبیات خاتمی از جاذبه و منطق بالایی برخوردار است. قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، در گفت‌وگو با ایلنا گفت: با توجه به اینکه در 8 سال گذشته ما شاهد نوعی ادبیات غیرمتعارف در سفرهای خارجی اکثر مقامات دولتی بودیم و همین مسئله موجب مخدوش شدن حیثیت جمهوری اسلامی در جهان شده بود به نظر می‌رسد ادبیات آقای روحانی کاملا قابل قبول و جهان پسند بود چرا که با عرف دیپلماسی و پروتکل‌های مورد توجه دولت‌ها انطباق داشت.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تشبیه ادبیات روحانی به ادبیات سید محمد خاتمی عنوان کرد: آقای خاتمی نیز ادبیات به روز و جذابی داشت که نه سیاستمداران می‌توانستند آن را نقد کنند و نه اینکه در افکار عمومی جهان حالت دافعه داشت. آقای روحانی نیز مشابه سید محمد خاتمی همین ادبیات را به کار برد.

جرم سیاسی تعریف ندارد
صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با مهر در پی اعلام وصول طرح جرم سیاسی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تعریف جرم سیاسی شدنی نیست و در هیچ جامعه توسعه‌یافته و دموکرات و آزادی دیده نمی‌شود، یک اصول اولیه‌ای هست که باید رعایت شود، اما مطلقا چیزی به‌نام جرم سیاسی وجود ندارد.این تحلیلگر اصلاح‌طلب گفت: در ایران ظرف 34 سال گذشته قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور بارها خواسته‌اند جرم سیاسی را تعریف کنند اما موفق نشدند، در دوران اصلاحات تلاش‌های بسیاری شد ولی عملی نشد، در دوران هاشمی نیز نتوانستند در تعریف جرم سیاسی موفق شوند.
فتوای عجیب مفتی سعودی
فرارو: شیخ صالح بن سعد الحیدان مفتی سعودی، در آستانه اعتراض همگانی زنان عربستانی و در تلاش برای جلوگیری از پیامدهای اعلام ممنوعیت رانندگی زنان در این کشور، یک فتوای عجیب داد وگفت: رانندگی در زنان سبب بروز مشکلات جدی در سلامت باروری و کاهش توانایی‌های آنها می‌شود و می‌تواند تاثیرهای منفی روی سلامت جسم و روان فرزندان آنها داشته باشد!.
تجمع صنفی در دانشگاه صنعتی ارومیه
فرارو- بیش از 300 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به شرایط صنفی خود، برابر فاز اول این دانشگاه تجمع کردند.
سمت جدید محسن هاشمی
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، «محسن هاشمی‌رفسنجانی» را به عنوان معاون جدید عمرانی این دانشگاه منصوب کرد.به گزارش ایرنا، با حکم «حمید میرزاده»، هاشمی جایگزین «حمید عباسی» در معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی شده است.در حکم انتصاب محسن هاشمی‌رفسنجانی آمده است:نظر به تعهد و تجارب گران‌سنگ جناب‌عالی در عرصه‌های گوناگون سازندگی و ضرورت توسعه زیربناهای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی، به موجب این حکم به سمت معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می‌شوید.امید است با اتکال به خداوند متعال، جهت اهداف عالیه دانشگاه موفق و همکاری لازم را به عمل آورید.

1000
تذکر احمدی‌نژاد
رضا طلایی‌نیک جانشین معاون نظارت مجلس در گفت‌وگو با مهر از انتشار پنجمین گزارش اطلاع‌رسانی نظارتی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: گزارش پنجم عملکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی به دوره سه‌ماهه منتهی به پایان دولت دهم و آغاز دولت یازدهم مربوط می شود. در سه‌ماهه پایانی دولت دهم بیش از یک هزار تذکر از سوی نمایندگان به اعضای هیات وزیران داده شده است.

متهم ایرانی- بلژیکی در دادگاه اسرائیلی
‌خبر اول اینکه دادگاهی در اسرائیل حکم داده است که علی منصوری، شهروند ایرانی باید هشت روز دیگر در بازداشت بماند. به گزارش آسوشیتدپرس، منصوری دیروز در حالی که دست‌هایش با دستبند بسته شده بود و لباس قهوه‌ای رنگ زندان به تن داشت در این دادگاه حاضر شد. یک روز پیش شین بت، اداره امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرده بود که علی منصوری شهروند 58 ساله ایرانی – بلژیکی، در روز 11 سپتامبر در فرودگاه بن گوریون تل آویو بازداشت شده است. شین بت همچنین عکس‌هایی را همراه بیانیه خود منتشر کرده و می‌گوید که منصوری این عکس‌ها را گرفته است. یکی از این عکس‌ها از بالکن یک ساختمان بلند گرفته شده و ساختمان سفارت امریکا را نشان می‌دهد.

علت حضور ضرغامی در جلسه غیرعلنی مجلس
خبر دیگر اینکه رئیس رسانه ملی درخصوص جلسه غیرعلنی با نمایندگان مجلس که گفته می‌شد برای گرفتن بودجه است تاکید کرده: حضورم در جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه مجلس هیچ ارتباطی به پیگیری موضوع تخصیص بودجه به سازمان صدا و سیما ندارد. عزت الله ضرغامی گفته: این جلسه با درخواست من از هیأت‌رئیسه مجلس برگزار می‌شود و هدف از حضور در این جلسه تشریح آخرین وضعیت رسانه‌ای در سطح ملی و جهانی و آشنا شدن بیشتر نمایندگان مجلس با وضعیت فعلی شبکه‌های رسانه ملی است.
حمله کننده ها به روحانی در اقلیت بوده و هستند

فردا: غلامرضا اسداللهی نماینده مجلس با بیان اینکه حادثه مراسم استقبال از رئیس جمهور هم اهانت بود و هم خدشه دار کردن غرور ملی،‌ گفت: افرادی که در فرودگاه مهرآباد علیه رئیس جمهور شعار سردادند، در اقلیت بوده و هستند.

ادعاهای جدید علیه ایران
قدس آنلاین: روزنامه تلگراف نوشت: برخی مقامهای امنیتی غربی مدعی شده اند که ایران تلاشها برای دور زدن تحریمهای اقتصادی را با تقویت روابط تجاری‌اش با کشورهای همسایه مانند ترکیه و عراق افزایش داده است.
تدارک حامیان رضایی برای انتظارات مجلس
شنیدیم که حسین کنعانی‌مقدم مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به فعالیت‌های این جبهه برای انتخابات مجلس و همچنین نحوه تعامل با دولت روحانی خاطرنشان کرده: آقای رضایی کاندیدای انتخابات مجلس نیست و به بنده نیز گفته که فعلاً برنامه‌ای برای این انتخابات ندارد، اما دوستانی که حدود 4 میلیون به وی رأی داده‌اند مرتباً تماس می‌گیرند تا محسن رضایی فعالیت خود را برای مسائل سیاسی و بحث انتخابات از جمله انتخابات مجلس پیگیری کند. همچنین محمد جواد حق‌شناس عضو حزب اعتماد ملی از احتمال برگزاری همایش این حزب تا آخر مهرماه خبر داده و با اشاره به بحث دبیرکلی این حزب پس از مهدی کروبی گفته: بعید می‌دانم منتجب‌نیا به عنوان دبیرکل در این همایش معرفی شود و فعلاً نیز بحث انتخاب دبیرکل در دستور کار اعتماد ملی نیست.
دادگاه دانشگاه ایرانیان
ایلنا: مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه پرونده تخلف دانشگاه ایرانیان در کمیسیون متبوعش در دست بررسی است، گفت: این تخلف احمدی‌نژاد، آذرماه وی را به دادگاه می‌کشاند.

یک فقره چک به ما دادند!
باشگاه خبرنگاران: محمدرضا صادق، مشاور رئیس‌جمهوردرباره بازگشت 16 میلیارد تومانی که در دولت دهم برای دانشگاه احمدی‌نژاد (دانشگاه ایرانیان) برداشت شده بود، گفت: یک فقره چک در این رابطه به نهاد ریاست جمهوری ارایه شده است.

قامت دوبازیگر سینمای ایران در امریکا
علیرضا خمسه بازیگری که بیش از همه به واسطه دو کاراکتر «نقی» و «بیدار» شناخته می شود مدتهاست که سرگرم فراهم کردن شرایط اقامتش در ایالات متحده آمریکا بوده است؛ او در تازه ترین گفتگویش با «همشهری» هم به صراحت از این مساله سخن گفته که ممکن است ظرف سه ماه آینده به آمریکا مهاجرت کند. خمسه گفت:یکی از دخترهایم باید به دانشگاه برود و آن یکی دبستان؛ گلسا و درسا. یک شکلش این است که همین جا ادامه تحصیل دهند و یک شکلش این است که بروند و گرجستان درست بخوانند. بک شکلش این است که برویم استرالیا که فامیل هم دایم ولی هیچ کدام از این اشکال جور نشد و تنها کشوری که کارهایمان برای اقامت در آن مهیا شد، آمریکا است. ممکن است کارهایمان جور شود و سه ماه دیگر از ایران برویم...البته این وضعیت مختص من نیست و اغلب دوستان هنرمندم به خاطر تحصیلات فرزندان شان هم که شده اقامت یک کشور دیگر را هم دارند مثلا خانم گوهر خیراندیش.

تلفنی که فرانسه را منصرف کرد
هفته نامه فرانسوی«نوول آبزرور»، گزارش داد جنگنده‌های فرانسوی روز 31 اوت آماده حمله نظامی به سوریه بودند که فرانسوا اولاند دستور توقف آن را صادر کرد.علت توقف حمله، تماس اوباما با اولاند اعلام شده است.

تشکیل هسته بحران جهاد نکاح در تونس
فارس: وزارت امور زنان تونس اعلام کرد در خصوص پدیده جهاد نکاح در میان صدها تن از دختران تونسی که به سوریه رفتند هسته بحران تشکیل داده است.

توضیحات قهرمانی در مورد فرار با چادر
حضور محسن قهرمانی در فدراسیون فوتبال برای آن چیزی که خودش گفته؛ تفهیم اتهام باحاشیه‌ها و حرف وحدیث‌هایی همراه شد. یکی از خبرنگاران مشهدی که ارتباط خوبی با قهرمانی دارد پس از حضور این داور در فدراسیون فوتبال شب گذشته به دیدار قهرمانی می‌رود و قهرمانی ضمن تکذیب ماجرای چادر پوشیدنش برای فرار از دست خبرنگاران ماجرا را توضیح می‌دهد: «اصلا چنین چیزی صحت ندارد. من به همراه خواهرم به فدراسیون فوتبال رفتم و پس از مدتی پایین آمدم و کوله پشتی‌ام را روی صندلی عقب ماشین خواهرم زیر چادرش انداختم و به او گفتم کارم طول می‌کشد برود و خود من چند ساعت بعد از فدراسیون خارج شدم


جام اهدایی آمریکایی هاتقلبی است؟!
جهان: پس از تماس تاریخی روسای جمهور ایران و آمریکا، یک شی عتیقه تاریخی به عنوان حسن نیت، از سوی آمریکا به هیأت ایرانی اهدا شد. اما تحقیقات نشان می دهد اسکار ماسکارلا کارشناس آمریکایی موزه مترو پلیتن در مقاله ای قدیمی با نام «وصله‌های ناجور هیأت امنای موزه دلالان اشیای باستانی پژوهشگران و ماموران دولتی» تقلبی بودن این شی را گوشزد کرده بوده است!
مجری گری بازیگر خنده بازار؛10 دقیقه,یک‏ودویست
آرش میراحمدی می‏گوید ماه آینده کلی سرش شلوغ است و برای اجرا باید به چند شهرستان مختلف برود. بازیگر آیتم‏های «خنده‏بازار» می‏گوید: در برنامه‏های جدید، خلاف گذشته که مهمان بودم و گاه در بخشی نمایش کوتاهی اجرا می‏کردم، مجری هستم. میراحمدی درباره دستمزدها هم اضافه می‏کند: این برنامه‏ها مانند «در آستان ‏جانان» که ایام رمضان برگزار می‏شد یا مهمانی ارگان‏های مختلف در تهران و شهرستان‏ها گاه بخش مالی مشخصی ندارد. قیمت‏ها از یک تا چهار میلیون تومان در نوسان است. مثلا برای اجرای 10 دقیقه‏ای مراسم شهرداری در ایوان‏شمس گرچه مجری نبودم و در بخشی بازی کردم، سه میلیون تومان گرفتم اما در شهرستان‏ها کمتر از یک میلیون اصلا به زحمت سفرش نمی‏ارزد. قاضی خنده‏بازاری‏ها یکبار برای اجرا در رفسنجان یک میلیون و 200 هزار تومان برای 10 دقیقه اجرا گرفته و حالا هم یکی از شرکت‏های صوتی و تصویری برای اجرای شش شب در تهران و شهرستان او را دعوت کرده که در این اجراهای 15 دقیقه‏ای جمعا 10 میلیون تومان دست او را خواهد گرفت.

آخرین وضعیت جسمانی عسگر اولادی

سیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت جسمانی حبیب الله عسگراولادی، گفت: وضعیت وی مدتی بحرانی اعلام شده بود که خوشبختانه از این حالت خارج شد. بنده دیروز پیگیر آخرین وضعیت وی بودم و باخبر شدم حال عسگراولادی روبه بهبودی است و خطررفع شده است.
وی ادامه داد: عسگراولادی به بیمارستان جدیدی منتقل نشده و در همان بیمارستان قبلی بستری است.

اخبار کوتاه

* وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌تازگی با یکی از مقامات عالی‌رتبه کشورمان دیدار داشت. در این دیدار، این مقام عالی‌رتبه از اظهارات منتسب به وزیر ارشاد درباره پیروی از سیاست‌های برخی شکست‌خوردگان سیاسی انتقاد کردند و اظهار داشتند: اینکه شما از سیاست این افراد پیروی کنید، مناسب نیست. ایشان بیان داشتند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر حوزه نظارت تمرکز کند. موضوع موسیقی یکی از جدی‌ترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود و ایشان از رواج موسیقی غربی و بی‌محتوا و تأیید آن از سوی وزارت فرهنگ انتقاد کردند و همین امر موجب شد تا وزیر فرهنگ بابت نفوذ این نوع موسیقی اظهار تأسف بکند.

*سازمان سیا پس از دریافت گزارش‌هایی از داخل سوریه و همچنین نظرسنجی‌های صورت گرفته، به این نتیجه رسیده که در انتخابات آینده سوریه در صورتی‌که به‌درستی و باشفافیت و بدون تقلب برگزار شود، بشار اسد خواهد توانست 75 درصد آرا را کسب کند. بر اساس این گزارش، سیا نتیجه می‌گیرد که بشار اسد تا سال 2020 در سوریه در قدرت باقی می‌ماند. این سازمان افزوده است: روند امور جاری در دو عرصه میدانی و نظامی نشان می‌دهد که هم‌اکنون کفه ترازو به‌سود نظام سوریه سنگینی می‌کند و دلیل این امر، حمایت‌های مردمی از آن و حمایت ارتش از مردم سوریه است.

* یک مقام رژیم‌صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، گفت: در روزهای اخیر، دیدارها و تماس‌های بسیاری بین دیپلمات‌های این رژیم و کشورهای عربستان، اردن، امارات متحده عربی و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت گرفته است که در تمامی این تماس‌ها، شاهد نگرانی و تشویش این کشورها از مذاکرات ایران و آمریکا بوده‌ایم! این مقام ارشد رژیم صهیونیستی افزود: کشورهای عرب مذکور نگران آب شدن یخ روابط ایران و آمریکا هستند و نگرانند که رابطه ایران و آمریکا به قیمت منافع آن‌ها تمام شود.

* رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته خبر اخراج سه دیپلمات آمریکایی را اعلام کرد. وی افزود «کلی کیدرلینگ»، کاردار سفارت آمریکا و دو دیپلمات دیگر، چهل‌وهشت ساعت وقت دارند تا این کشور را ترک کنند. وی گفت این دیپلمات‌های آمریکایی با «راست‌گرایان ونزوئلا» (مخالفان دولت) برای کمک مالی به مخالفان او و «ترغیب خرابکاری در سیستم برق‌رسانی و اقتصاد» دیدار کردند. مادورا قبلاً نیز مخالفان راست‌گرای دولت ونزوئلا را به دست داشتن در قطع گسترده برق که بر بسیاری از بخش‌های این کشور تأثیر گذاشت، متهم کرده بود.

* اختلاف بین کنگره و سنا هشتصد هزار آمریکایی را از صبح امروز خانه‌نشین کرد! از بامداد امروز پارک‌ها و موزه‌های ملی و باغ‌وحش‌ها تعطیل شدند. بیش از دوازده هزار کارمند وزارت انرژی آمریکا به خانه‌هایشان فرستاده شدند؛ اما بیش از هزاروصد نفر از کارمندان بخش انرژی و ارتش آمریکا و وزارت خارجه و اداره پست این کشور از این مسئله مستثنی شده‌اند.

* روز گذشته حجت‌الاسلام رسایی خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر دستگاه قضایی به پرونده مهدی هاشمی شد و گفت: از دستگاه قضایی می‌خواهم تا سریع‌تر درباره پرونده مهدی هاشمی تعیین‌تکلیف کند. وی افزود: ادعای نقصان پرونده تا کی باید ادامه یابد؟ آیا با نقصان پرونده فرزند یک کشاورز یا کارمند یا کارگر هم همین‌طور مماشات می‌شد؟!

* یکی از خبرنگاران واحد مرکزی خبر در سوریه در صفحه فیس‌بوکش مطلبی تحت‌عنوان «وقتی گرگ‌ها همدیگر را می‌درند ...» گذاشته و نوشته است: «ابی صارم، فرمانده یکی از گروهک‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره، مالکیت یکی از دختران چچنی را که برای جهاد نکاح به سوریه آمده‌اند، به دست گرفته و اجازه جهاد با دیگران را به وی نمی‌داد! تا اینکه این تروریست برای سرکشی به خانواده خود به مسافرت می‌رود و پس از بازگشت متوجه می‌شود که این زن چچنی اقدام به جهاد نکاح با سه تروریست تونسی کرده است! این امر خشم وی را برانگیخته و موجب می‌شود تا او هر سه آنان را محکوم به اعدام کرده و در شهر دیر الزور، در ملأ عام به‌وسیله شمشیر گردن آنان را بزند.»

*پلیس اسکاتلندیارد، به‌تازگی با اعلام دستگیری دو مسلمان تابع انگلیس، آن‌ها را به توطئه برای حضور در یک اردوگاه آموزشی تروریستی و تلاش برای وارد کردن تجهیزات تسلیحاتی و همچنین به همراه داشتن پنج گلوله مهمات تسلیحاتی متهم و اعلام کرد به‌زودی در دادگاه حاضر خواهند شد.

*دولت انگلیس که از حامیان اصلی تروریست‌های ضددولت سوریه است، از پیوستن شهروندان انگلیسی‌ به شورشیان در سوریه به‌شدت ابراز نگرانی می‌کند. بنابر آمار، بیش از یکصد انگلیسی از سوی گروه‌های تروریستی در سومالی در حال آموزش هستند.

* یک منبع آگاه در عربستان به وب‌گاه اینترنتی«أنصار الفاروق» که از رسانه‌های نزدیک به سلفی‌ها و وهابیان است، گفت: شاهزاده «بندر بن‌سلطان» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان، به‌تازگی سفری محرمانه به تهران داشت. این منبع آگاه همچنین گفت: شاهزاده بندر در این سفر خود، درخواست دیدار با مقامات عالی‌رتبه ایران را داشته؛ اما مقامات ایرانی به او اجازه نداده‌اند.

* رسوائی جهاد نکاح که سلفی‌ها در سوریه راه انداخته‌اند هر روز دامنه گسترده‌تری پیدا می‌کند. روزنامه القدس العربی با اشاره به سرگذشت و اعترافات یک شرکت‌کننده در جهاد نکاح نوشته است: رحمت العطیه تنها دختری نیست که با وعده بهشت و... فریب خورده و به سوریه رفت و حال پشیمان بازگشته است. رحمت به وجود دهها دختر تونسی در سوریه اعتراف می‌کند و می‌گوید در تونس شیوخی هستند که زنان و دختران را به این کار تشویق می‌کنند، شرط این جهاد این است که چهارده سال را تمام کرده و یا اینکه مطلقه باشی. نکته عجیب‌تر اینکه به گفته این دختر تونسی، یک جوان سلفی تونسی که برای جنگ به سوریه رفته بوده خواهر خود را برای به جای آوردن جهاد نکاح و خدمت به رزمندگان - به تعبیر وی - با خودش برده بود. این قبیل اقدامات خلاف عقل و خلاف شرع، مدتی است ترس و وحشت را در میان خانواده‌های تونسی برانگیخته است، خانواده‌هایی که بسیاری از جوانان آنها در حال حاضر تونس را ترک کرده و به سوریه رفته‌اند.

*
سید محمد خاتمی برای اولین بار به صورت صریح به اتهامات کیهان به وی درباره دیدار با جورج سوروس و دریافت کمک‌های مالی برای موسسه بین‌المللی گفت و گوی تمدن‌ها پاسخ داد. به گزارش عصر ایران، خاتمی که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تصویب پیشنهاد گفت و گوی تمدن‌ها در سازمان ملل متحد با دو ماهنامه "اندیشه پویا" گفت وگو کرده درباره ملاقات یا رابطه خود و"سوروس" پاسخ داده و گفته است: "شأن من بالاتر از خیلی کسانی است که آنها می‌گویند با آنها ملاقات کرده ام. باید افتخار بدهیم که اینها بیایند وقت ملاقات بگیرند و صحبت بکنند. اما من وقت ملاقات ندادم. صحبت هم نکردیم. به دروغ می‌نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند.

می‌گویند می‌خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده‌ام و نه با او صحبت کرده ام! من برای این انقلاب خون دل خورده ام. من روحانی ام. سابقه‌ام در انقلاب مشخص است. من می‌خواهم جمهوری اسلامی الگو باشد تا مسلمان و غیر مسلمانِ آن بگویند من می‌توانم در اینجا زندگی کنم، کار کنم و پیشرفت داشته باشم. من می‌خواهم حقوق بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه،زندگی آبرومند و امن در ایران تضمین شود." وی درباره کمک‌های مالی نیز برای اولین بار توضیح داد: "متهم هستیم که میلیاردها دلار از این و آن کمک مالی دریافت کرده ایم. در حالی که من یک ریال از کسی نگرفتم."

* سایت هاشمی با انتشار فیلمی مربوط به سال 67، قبول قطعنامه را "نرمش شجاعانه" امام(ره) عنوان کرد.

https://shoma-weekly.ir/f2JmYC