گفته می‌شود که...

سفیر آلمان به وزارت خارجه احضار شد دموکراسی به سبک بی بی سی درمان سرطان خون توسط نخبگان ایرانی دستگیری عامل حمله به مأموران فراجا حمله تروریست‌های مجازی به دو تن از بازیکنان تیم ملی افزایش تحریم ها برای امتیازگیری در برجام کمبود ذخایر ابی کشور بررسی مرگ یکی از کشته‌شدگان حوادث کرج از سوی دستگاه قضا بدقولی اقلیم کردستان و حملات سپاه یه مقرهای نیروهای تروریستی افزایش تسهیلات مشاغل خانگی در بودجه ۱۴۰۲ ابزار کنترلی جدید دولت برای بازار ارز اعتراف لیدرهای اغتشاشات به ارتباط با اینترنشنال

سفیر آلمان به وزارت خارجه احضار شد

به‌دنبال اظهارات مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، هانس ادو موتسل سفیر جمهوری فدرال آلمان امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به‌دنبال اظهارات مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، هانس ادو موتسل سفیر جمهوری فدرال آلمان امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در این ملاقات ضمن محکوم کردن اظهارات غیرمسئولانه مقام آلمانی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را نسبت به رویکردهای مخرب آلمان در قبال تحولات داخلی ایران به سفیر ابلاغ کرد.

مقام وزارت امور خارجه کشورمان مسئولیت پیامدهای ناشی از تداوم این‌گونه اظهارات و اقدامات غیرسازنده بر آینده روابط دو کشور را متوجه طرف آلمانی دانست.

وی تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عزت و اقتدار و بر اساس منافع و مصالح ملی، مواضع و اقدامات طرفهای مقابل را رصد می‌کند و پاسخ متناسب را خواهد داد.

سفیر آلمان در پاسخ، اظهار داشت که در اولین فرصت پیام جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

در این دیدار یادداشت اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز به سفیر آلمان تحویل داده شد.


دموکراسی به سبک بی بی سی

پس از اینکه کارشناس برنامه از شبکه‌های مستقر در لندن مانند بی‌بی‌سی فارسی پیرامون تحریک معترضان در ایران انتقاد کرد، مجری برنامه ضمن قطع صحبت وی، برنامه خود را پایان داد.

درمان سرطان خون توسط نخبگان ایرانی

موفقیت نخبگان ایرانی در درمان سرطان خون با روش «ژن‌درمانی» یک خبر خوب و خوشحال‌کننده برای هر ایرانی است. دیروز اعلام شد که محققان ایرانی موفق شدند برای نخستین بار در کشور با استفاده از روش ژن‌درمانی سرطان خون را در یک بیمار درمان کنند. ژن‌درمانی جدیدترین روش برای درمان سرطان در جهان است که با تلاش یک شرکت دانش‌‌بنیان ایرانی به مرحله نهایی رسیده است؛ فقط دو شرکت چندملیتی در جهان این روش درمانی را ارائه می‌کند و این دانش در ایران با تلاش محققان داخلی بومی شده است. اما نکته قابل تأمل اینکه رسانه‌هایی که یک خبر سیاه کوچک را از گوشه کشور پیدا می‌کنند و یا جعل می‌کنند تا علیه نظام سیاه‌نمایی کنند پیرامون این خبر خوب خفه‌خون گرفته‌اند. اما علت چیست؟ سعوی اینترنشنال‌ها از تزریق امید به کشور نگرانند و هر چه دل مردم را شاد کند را سانسور می‌کنند. تروریست‌ها نه فقط جان مردم بلکه اذهان آنها را به گروگان گرفته‌اند.

دستگیری عامل حمله به مأموران فراجا

یکی از اغتشاشگران که فیلم حمله با زنجیر و چماق او به مدافعان امنیت منتشر شده بود، در اعترافات خود عنوان کرد که هیچ احساس عذاب وجدانی از این اقدام غیرانسانی خود نداشته و حتی از این ادوات خونی به جای مانده از آشوب، عکس یادگاری هم گرفته است.

این متهم که مطابق فیلم‌های منتشر شده، بارها و با خشونت تمام، زنجیر و چماق را به سر و صورت نیروهای مدافع امنیت فراجا کوبیده است، در اعترافات خود عنوان کرد که چون نهایت امنیت را رعایت می‌کرده، حتی یک درصد هم فکر نمی‌کرده گیر بیفتد، اما در نهایت بازداشت شده و به دستگاه قضایی سپرده شد.

حمله تروریست‌های مجازی به دو تن از بازیکنان تیم ملی

رسانه‌های ضدانقلاب در هفته‌های اخیر ورزشکاران ایرانی حاضر در میادین بین‌المللی را در یک جنگ روانی و فضای سهمگین رادیکالی به طرق مختلف تحریک و تهدید کرده‌اند تا به افکار تجزیه‌طلبانه تکفیری و تروریستی‌شان تن دهند و آنها را در مقابل ملت شریف ایران قرار دهند. برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال مانند: وحید امیری و مهدی ترابی این روزها تنها به این دلیل که در زمین دشمن بازی نکرده‌اند ناجوانمردانه آماج حملات مواجب بگیران لندنی و سعودی شده‌اند. تروریست‌های رسانه‌ای که در ۵۰ روز گذشته بیش از ۳۸ هزار دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند غیرت این دو فوتبالیست را تاب نیاورده‌اند و در یک اقدام رباتیکی توسط مزدوران‌شان در فضای مجازی این بازیکنان را با خط و نشان‌ها و شکنجه‌های روحی و روانی مورد هجمه و اهانت همه جانبه قرار داده‌اند. اما همین آتش‌بیاران معرکه اغتشاشات که دوستدار شادی ملت ایران نیستند تصویر افتخارآمیز بوسیدن پرچم توسط قهرمانان تیم ملی والیبال نشسته این مرز و بوم را که بر بام دنیا ایستادند، بایکوت کردند چراکه نمی‌خواهند این تصاویر خوشحالی و غرور ملی ایرانیان دیده شود.

افزایش تحریم ها برای امتیازگیری در برجام

جوزف بورل قبل از آغاز نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: در آستانه افزایش تحریم‌ها علیه «افراد و نهادهای مسئول در ارتباط با خشونت علیه معترضان» هستیم. رئیس‌جمهور فرانسه نیز اخیرا ضمن ملاقات با چند زن مدعی رهبری اعتراضات، ضمن تمجید از آنها از رخدادهای چند هفته گذشته‌ ایران به عنوان انقلاب! یاد کرد. اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز هم‌زمان با تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به بی‌کفایتی دولت آلمان گفت: اتحادیه اروپا به زودی با هدف زیر فشار گذاشتن حکومت ایران تحریم‌های جدیدی اعمال خواهد کرد! اقدامات مداخله‌جویانه کشورهای اروپایی که با رفتارهای خارج از عرف دیپلماتیک برخی نمایندگان سیاسی آنها در ایران همراه است به روشنی از عصبانیت و ناامیدی آنها نسبت به فروکش کردن اغتشاشات حکایت می‌کند. بدون‌ش ک این‌گونه اقدامات مزورانه، همچون گذشته کمکی به اروپای بحران‌زده برای تحمیل اراده سیاسی خود به مردم ایران نخواهد کرد و اثر آن در حد نمایشی بی‌محتوا خواهد بود.

کمبود ذخایر ابی کشور

میزان ذخایر آب سدهای کشور ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب است و درصد پرشدگی مخازن سدها به ۳۶ درصد می‌رسد؛ به‌عبارتی هم‌اکنون ۶۴ درصد ظرفیت مخازن سدها خالی است. از ابتدای سال آبی جاری تا روز بیست‌ویکم آبان‌ ماه، میزان ورودی آب به سدهای کشور به یک‌میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون مترمکعب رسید که نسبت به سال گذشته فقط ۱ درصد رشد داشته است.

بررسی مرگ یکی از کشته‌شدگان حوادث کرج از سوی دستگاه قضا

فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کشته شدن فردی به نام مهدی حضرتی در اغتشاشات اخیر کرج بیان کرد: مهدی حضرتی روز ۱۲ آبان ماه در جریان اغتشاشات کرج به طرز مشکوکی کشته شده است.

فاضلی افزود: علت فوت این فرد اصابت گلوله به پیشانی وی است. رئیس کل دادگستری استان البرز در عین حال توضیح می دهد در روز حادثه مأموران انتظامی حاضر در صحنه هیچ اسلحه گرمی در اختیار نداشتند و با این حال بررسی‌های همه جانبه در خصوص چگونگی مورد اصابت قرار گرفتن مشکوک این فرد از همان روز وقوع حادثه ( ۱۲ آبان) آغاز و پرونده قضائی در دادسرای مربوطه تشکیل شده و ماهیت موضوع در دست بررسی است.

بدقولی اقلیم کردستان و حملات سپاه یه مقرهای نیروهای تروریستی

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه گفت: مقامات اقلیم کردستان پس از مرحله قبل عملیات ربیع به ایران آمدند و به وزیر امور خارجه قول داده بودند مقرهای نیروهای تروریستی در مدت زمان مشخص خالی شوند مقامات اقلیم به قول خود عمل نکردند و ما در عمق ۸۰ کیلومتری مقر تروریست‌ها را هدف قرار دادیم. مقر گروه‌هایی را هدف قرار دادیم که در بحث کشته‌سازی فعال بودند. در دو ماه گذشته تروریست‌ها سلاح‌های جنگی، وینچستر و حتی نارنجک به کشور وارد کرده بودند. در عملیات جدید هم از پهپاد انتحاری استفاده کردیم هم پهپاد جنگی و هم موشک. همه اهداف مورد هدف قرار گرفتند. تعداد قابل توجهی (از تروریست‌هایی که در اقلیم مستقر بودند) در داخل دستگیر شده‌اند و اعتراف کردند که برای ایجاد اغتشاش و کشته‌سازی وارد ایران شده بودیم. تا زمانی که اقلیم یا دولت مرکزی عراق خواسته‌های ما را اجرایی نکند و گروهک‌ها خلع سلاح و اخراج نشوند اقدامات‌مان ادامه خواهد داشت.

افزایش تسهیلات مشاغل خانگی در بودجه ۱۴۰۲

صولت مرتضوی وزیر کار اعلام کرد: برنامه داریم تا در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ منابع مشاغل خانگی را افزایش دهیم و مشکلات افرادی که به دنبال ایجاد مشاغل خانگی هستند، را کمتر کنیم.

ابزار کنترلی جدید دولت برای بازار ارز

رئیس کل بانک مرکزی گفت: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند که از روزهای آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم تا بتوانند اوراقی را که منتشر می‌شود خریداری کنند و دیگر نگرانی از این جهت نداشته باشند. خریداران در سررسید‌هایی مشخصی می‌توانند اوراق را به بانک مرکزی بفروشند.

اعتراف لیدرهای اغتشاشات به ارتباط با اینترنشنال

تعدادی از لیدرهای اغتشاشات در خوزستان به نقش خود در ایجاد آشوب و ارتباط با شبکه تروریستی اینترنشنال اعتراف کردند. در ادامه شناسایی عناصر اصلی اغتشاشات و اخلالگران نظم عمومی در چند عملیات پیچیده اطلاعاتی عده‌ای از لیدرهای اغتشاشات در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شدند. آنها با بیان اینکه از رسانه‌های معاند و منافقان برای ایجاد این آشوب و اغتشاشات دستور می‌گرفتند از نقش خود در پیاده کردن این دستورات و ایجاد حوادث هنجارشکنانه در شهرستان اهواز گفتند.

.

https://shoma-weekly.ir/70LdhF