گفته می‌شود که...

سفر مجازی روحانی به خوزستان/ ادعای یک نماینده درباره پیشنهاد غرب به جلیلی!/ نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دارآباد/ تبدیل قمارخانه فوتبالی‎ها به مرکز اسلامی/ عناصر فتنه در جلسات دولت/ دفاع و انتقاد برادران مطهری و احمدی‌نژاد/ شکسته شدن پلمب دفتر حزب مشارکت/ آدمخواری برای انتقام از مسلمانان و...

سریالی برای اسلام‌هراسی!

سریال آمریکایی«HomeLand» یا همان «سرزمین مادری» مدتی است که از شبکه Showtime آمریکا پخش می‌شود.

داستان اصلی این سریال درباره یکی از نیروهای ویژه ارتش آمریکاست که ظاهراً هشت سال پیش در عراق ربوده شده و از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست. ناگهان طی عملیات ارتش آمریکا در خاک افغانستان، همان نیرویی که هشت سال پیش مرگش اعلام شده بود، به‌صورت اتفاقی پیدا می‌شود؛ ولی به شکل مردی مسلمان با محاسن بلند که چندین سال از فرهنگ آمریکا دور بوده است و در این فیلم تلاش می‌شود که وی دور از تمدن نشان داده شود. پس از مدتی مشخص می‌شود او در این هشت سال، اسیر نیروهای القاعده بوده است.مردم آمریکا با خوشحالی از این سرباز وطن استقبال می‌کنند؛ به‌طوری که رئیس‌جمهور هم این بازگشت را به وی خوشامد می‌گوید؛ اما پس از مدتی، یکی از مأموران سیا به او شک می‌کند و در مسیر داستان مشخص می‌شود که وی در این هشت سال اسارت، با شست‌وشوی مغزی به یک نیروی القاعده تبدیل شده و قصد دارد عملیات‌های تروریستی در خاک آمریکا انجام دهد.

داستان‌های فرعی متعددی نیز در راستای ماجرای اصلی این سریال وجود دارد. ضمناً از اسامی کشورهایی که رابطه خوبی با آمریکا ندارند به‌ویژه ایران، در این سریال زیاد استفاده شده‌است و از این کشورها با عنوان‌هایی نظیر حامی تروریسم و به دور از تمدن نام برده می‌شود.

روحانی به 30 نقطه ی خوزستان سفر مجازی کرد!!

سخنگوی دولت در اظهارنظر عجیب درباره سفر نکردن رئیس‌جمهور به نقاط مختلف استان خوزستان گفت: «رئیس جمهور به سی نقطه استان سفر مجازی کرد و با استفاده از سیستم‌های مدرن ارتباطی، پای سخنان و درددل‌های مردم مناطق مختلف استان خوزستان نشست.» وی هچنین درباره انتقاد به عملکرد دولت در این سفر گفت: «اعتدال همین بود که ما انجام دادیم.»! شاید مردم این نقاط از دیدار مستقیم با نمایندگان رئیس‌جمهور راضی‌تر از ارتباط مجازی بودند ا گر چنین باشد، بهتر است در سفرهای بعدی اصلاح شود.

عناصر فتنه در جلسات دولت

حمزه کرمی» از نزدیکان مهدی هاشمی رفسنجانی و جاسبی که به دلیل اتهامات فراوانی از جمله اتهامات اقتصادی و امنیتی در فتنه ۸۸ دستگیر و روانه زندان شده بود، در جلسات گروه مشاوران سیاسی دولت، حضور و مشارکت مؤثری دارد. وی در دولت‌های هاشمی و خاتمی، مدیرکل سیاسی دفتر رئیس‌جمهور بوده است.

نامه نگاری با وزیران ممنوع

بر اساس بخشنامه‌هایی که طی هفته‌های اخیر برخی ادارات و سازمان‌های اجرایی خطاب به کارمندان و مدیران این دستگاه‌ها ابلاغ کردند، از آن‌ها خواسته شده بنا به ضرورت رعایت سیاست‌های اجرایی و اداری، از هرگونه نامه‌نگاری مستقیم با هیئت وزیران، معاونان رئیس‌جمهور و سایر مسئولان ارشد اجرایی خودداری شود و در صورت توجه نکردن به این موضوع، طبق ضوابط قانونی با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

پیشبرد امور اصلاح طلبان از طریق فرمانداران

یک منبع مطلع با بیان این خبر به جوان گفت: خاتمی در این جلسه تصریح کرده است، ما باید از طریق فرمانداران کارهای خود را پیش ببریم. یعنی باید فشار بیاوریم که فرمانداران غیر همسو حذف شوند و فرمانداران کاملاً همراه، جایگزین شوند.
رئیس دولت اصلاحات درباره آینده دولت روحانی هم گفته است: اگر آقای روحانی به مسائل اجتماعی و اقتصادی نپردازد و نتواند مشکلات موجود در این دو حوزه را حل کند و به مطالبات مردم پاسخ گوید، قطعاً دولتش بعد از دوره فعلی ادامه پیدا نخواهد کرد و اولین رئیس‌جمهور چهار ساله خواهد بود. خاتمی پیش بینی کرده دو سال آخر دولت روحانی سراشیبی است و به مشکلات و حواشی کشیده خواهد شد.
خاتمی ضمن اذعان تلویحی به تحمیلی بودن جعفر توفیقی گفته است: اگر چهار نفر مانند توفیقی در کنار روحانی بودند، امید به تداوم دولت وی بود. وی در عین حال تأکید کرده است که انتقاد اصلاح‌طلبان از روحانی نباید علنی مطرح شود.

ادعای یک نماینده درباره پیشنهاد غرب به جلیلی!

شنیده شد که یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در داخل ایران نه تنها از تحریم‌ها کاسبی صورت نمی‌گیرد بلکه این خارجی‌ها هستند که از این تحریم‌ها سوءاستفاده می‌کنند. احمد بخشایش اردستانی افزود: در مذاکرات آلماتی غربی‌ها به آقای سعید جلیلی امتیازات بیشتری پیشنهاد کردند اما ایشان نپذیرفتند چراکه درآن زمان پیشنهاد غرب را کم می‌دانستند بنابراین با مخالفت می‌خواستند امتیاز بیشتری بگیریم. عضو کمیسیون امنیت ملی اظهارداشت: همین امتیازاتی که به آقای ظریف پیشنهاد داده شده به آقای جلیلی هم پیشنهاد دادند به اضافه اینکه درباره تعطیلی آب سنگین اراک با جلیلی بحثی نشده بود اما آقای ظریف این شرط را پذیرفت که این موضوع قابل کتمان نیست.

انتقاد فیس بوکی خانم سخنگو از انتشار اخبار کذب

خانم اعظم السادات حسینی، عضو و سخنگوی شورای شهر بهشهر در صفحه فیس بوک خود نسبت به انتشار اخبار دروغ درباره عذرخواهی اش، انتقاد کرد.

به گزارش پیام نو، خانم حسینی که به دلیل داشتن صفحه فیس بوک از سوی برخی از اعضای شورای شهر مورد انتقاد قرار گرفته است، نوشت:
باسلام و آرزوی توفیق برای دوستان بزرگوار:
طی ۲۴ ساعت گذشته خبری بر روی برخی سایت ها و وبلاگ ها منتشر شده مبنی بر این که بنده در مورد جریانات اخیر "عذرخواهی کرده” یا "اظهار ندامت نموده ام” از همین جا به همه شما سروران اعلام می کنم تمامی این اخبار شایعه ای بیش نیست … بنده نه تنها هیچ عمل غیرقانونی و اشتباهی انجام ندادم بلکه مصمم تر و محکم تر از همیشه از طرق قانونی پیگیر حقوق شهروندان هستم…. ضمنا کسانی باید عذرخواهی کنند که برخلاف آیین نامه و قانون تصمیم می گیرند…قطعا پخش این گونه شایعات جز در جهت غوغاسالاری و منحرف کردن اذهان شهروندان هدف دیگری را دنبال نمی کند… بار دیگر تاکید می کنم بنده هیچ گاه و نزد هیچ مسئولی حرفی از پشیمانی و ندامت به زبان نیاورده و این اخبار از پایه و اساس کذب محض می باشد… ارادتمند شما اعظم السادات حسینی سخنگوی شورای شهر بهشهر».
چندی پیش اخباری منتشر شده بود که اعضای شورای شهر بهشهر، خانم اعظم السادات حسینی را به دلیل داشتن صفحه ای در فیس بوک و انتشار اخبار شورای شهر، از سمت سخنگوی این شورا برکنار کرده بودند. وی این عمل را خلاف قوانین موجود دانسته و همچنان خود را سخنگوی شورای شهر بهشهر می داند.

نشان دادن ساز در تلویزیون اشتباه بود

غلامرضا بختیاری تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «صبح بخیر ایران» گفت: اینکه برای چند ثانیه سازهای گروه موسیقی «آوای پارسیان» در تلویزیون به نمایش درآمد، اشتباه من بود و هیچ ربطی به مسؤولان صدا وسیما ندارد. وی ادامه داد: تصویری که از سازها روی آنتن تلویزیون رفت، ربطی به تغییر و تحول در نگاه و یا عملکرد سازمان صداوسیما ندارد.

اشکان هستم از لس آنجلس؛ افشای یک پیوند محرمانه
مجله خبری اقدام به پرده برداری از ستاد مشترک فرماندهی و سیستم یکپارچه دو رسانه فعال ضدانقلاب یعنی «بی بی سی» و «صدای آمریکا» نمود.
در این فیلم از روش های سانسور صدای مخالفین و دستورالعمل های فریبکارانه این رسانه ها در برخورد با مخاطبین رونمایی می شود.
موضوعاتی نظیر قطع تماس و سانسور نظرات مخالف شبکه، پرداختن هر دو شبکه به موضوعات مشترک در یک روز، استفاده از مخاطبین تکراری با اسامی مختلف، قرض دادن مخاطبین دو شبکه به یکدیگر، جا زدن همکاران شبکه به جای مخاطبینی که به صورت تصویری از داخل کشور با این شبکه تماس گرفته اند و محل تامین بودجه این دو شبکه پرداخته شده است.
در قسمت هایی از این فیلم به ادعای عجیب مدیر شبکه بی بی سی فارسی مبنی بر دارا بودن 12 میلیون مخاطب هفتگی! توسط این شبکه در داخل ایران نیز پاسخ جالبی داده شده است.
لازم به ذکر است که همکاری های این دو شبکه آن چنان تنگاتنگ است که هر از چندگاهی کارمندان در این دو شبکه جابجا می شوند. طوری که انگار در یک شبکه کار می کنند و تنها از قسمتی به قسمت دیگری منتقل می شوند.
برای نمونه می توان به انتقال محمد منظرپور از بی بی سی فارسی به صدای آمریکا و جابجایی نگار مرتضوی از صدای آمریکا به بی بی سی اشاره کرد.
صرف نظر از انتخاب موضوعات یکسان و اخبار مشابه در این دو رسانه ضد انقلاب، حتی کارشناسان و فعالان سیاسی که به این شبکه ها دعوت می شوند هم مشترک هستند و نقطه نظرات واحدی را در دو شبکه مطرح می کنند.
از دیگر شباهت های این دو شبکه می توان به نفوذ جریان بهائیت و سلطنت طلبان در سیاست گذاری و مدیریت دو شبکه اشاره نمود به طوری که پخش برنامه هایی در راستای مظلوم نمایی بهائیان و حمایت از عملکرد دوران پهلوی به طور متناوب در برنامه های این دو شبکه دیده می شود و همین مسأله نیز تاثیر بسزایی در افراطی گری در برنامه های این شبکه ها و در نتیجه در ریزش مخاطبان این دو شبکه داشته است.
از این رو هر از چند گاهی مسئولان دولتی آمریکا از پخش برنامه های بی کیفیت شبکه صدای آمریکا انتقاد می کنند و از قطع بودجه این شبکه و تعطیلی آن سخن می گویند.

مخدوش کردن چهره ی محمود کریمی توسط ضد انقلاب

حاج محمود کریمی که به‌تازگی مورد هجمه شدید ضدانقلاب قرار گرفته، در واکنش به این اتفاقات، در مراسم سالروز ولادت پیامبر اسلام با انتقاد از شایعه‌پراکنی‌ها و تهمت‌هایی که به وی زده شد، این اقدامات را بهانه‌ای برای مخدوش کردن دستگاه امام حسین(ع) دانست و افزود: من کسانی را که حلالیت طلبیدند، حلال کردم. برای آن‌هایی هم که دوست داشتند سر و صدایی راه بیندازند، از درگاه خدا طلب مغفرت می‌کنم. این مداح اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با اشاره به خبرهای رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه‌های بیگانه گفت: از بی‌بی‌سی و رادیو اسرائیل توقعی جز رذالت نداریم.

پاسخ‌های قابل‌تأمل سازنده سریال ضد ایرانی«هوملند»

«هاوارد گوردون» تهیه کننده آمریکایی سریال ضدایرانی هوملند(سرزمین مادری) که هم‌اکنون در آمریکا پخش می‌شود، در مصاحبه با یک نشریه ایرانی، نکات قابل‌تأملی درباره ساخت این سریال سیاسی ضدایرانی بیان کرد که به چند مورد آن می‌پردازیم. گوردون در پاسخ به پرسش «شما با چه رویکردی سراغ ساخت سریال‎‎هایی از این دست میروید؟ آیا چنین رویکرد دروغپردازانهای کارکرد دارد؟» پاسخ می‌دهد: «بله حتماً کارکرد دارد. من اعتقاد دارم سینما ابزار توجیه سیاستورزی است. به این جمله که گفتم، خیلی اعتقاد دارم. خودم را تولیدکننده میهنپرستی میدانم که اهداف آمریکایی برایش ارزشمند است. به صنعت سینما احترام میگذارم و از آن بهعنوان ابزاری هدفمند برای کشورم استفاده میکنم. البته با تولید سریال در رسانهای فراگیرتر مثل تلویزیون، تأثیر بیشتری بر افکار عمومی میگذارم. من با اعتقاد کامل به قانون اساسی ایالات متحده و افکاری میهنپرستانه، سریال 24 و هوملند را ساختم.» وی همچنین در پاسخ به پرسش «آیا شما از گزینه حمله نظامی به ایران خوشحال هستید؟»، می‌گوید: «رعب و وحشت گاهی بد نیست. برای تسری این رعب و وحشت، سریال خودمان را بهصورت رایگان در اختیار شبکه فارسیوان قرار دادیم تا با دوبله فارسی بیشتر دیده شود. این حرف‎‎های من میدانم باعث وحشت میشود؛ اما وحشت برای ملت شما بد نیست!» خبرنگار ایرانی به گوردون پاسخ می‌دهد:«ما هشت سال جنگ را تجربه کردهایم و از جنگ واهمه نداریم. لطفاً سریالی بسازید که حقوق اتمی ملت ایران را به دولتمردان آمریکایی یادآور شود!.» و او پاسخ می‌دهد: «برای تأثیرگذاری بیشتر، فکر میکنم پرداختن به بهار عربی واجبتر است.»

خواهر مهدی کروبی درگذشت
فاطمه کروبی همسر مرحوم حجت الاسلام ملکی و خواهر مهدی کروبی روز گذشته درگذشت. به گزارش پارسینه، آیتالله بیات زنجانی، سید محمد خاتمی و محمد رضا عارف نیز در پیامهای جداگانهای درگذشت فاطمه کروبی را تسلیت گفتند.

روایت کارشناس صدای آمریکا از پشت پرده توافق ژنو
کاوه افراسیابی، کارشناس صدای آمریکا(VOA)، در واکنش به گزارش مشترک بنیاد کارنگی و فدراسیون دانشمندان آمریکایی، در مورد هزینه تولید اورانیوم در کشورهای مختلف که به نوعی هزینه تولید اورانیوم در ایران را بسیار بالا و بدون صرفه اقتصادی نشان داده است، گفت: «این گزارش از طرف دو ایرانی[کریم سجادپور و علی واعظ] است که رکوردشان در مخالفت با جمهوری اسلامی، خیلی واضح است و بنابراین، آنها با تعصب خاصی که ضد رژیم داشتند، قیمت را بالا گذاشته اند
افراسیابی، در پاسخ به ادعای مجری صدای آمریکا که منبع گزارش سجادپور و واعظ را اطلاعات آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان کرد، با تاکید بر بی ارزش بودن نوشته های سجادپور و واعظ، گفت: «آژانس بین المللی، هیچگاه بهاء بر روی اورانیوم تولید شده ایران نگذاشته و اینها آمده اند استفاده نامطلوبی کرده اند تا به نتایج دلخواه خود برسند و مشروعیت برنامه هسته ای ایران را مانند آقای مصطفوی[دیگر کارشناس صدای آمریکا] زیر سوال ببرند و جدا تاسف است؛ کسانی که ادعای ایرانی بودن دارند، نباید این گونه به انحراف بروند
افراسیابی در ادامه برنامه، پیرامون علت امضای توافقنامه ژنو از سوی آمریکا، با تاکید بر غیر قانونی و ظالمانه بودن تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: «به نظر من اگر آمریکا به توافقنامه ژنو تن داد، به خاطر این بودکه می دانستند اگر بخواهند این فشارها[تحریم ها] را ادامه بدهند، جامعه جهانی واکنش نشان خواهد داد و خود آمریکایی ها بعد از امضای توافق ژنو، اذعان کردند که پیشبرد تحریم های بیشتر، موجب اصطکاک بیشتر آنها با همکاران تجاری شان همچون چین و هند خواهد شد و به خاطر همین، آنها پای میز مذاکره آمدند نه به خاطر اینکه ایران پای میز مذاکره حاضر شد

آماده‌باش رژیم صهیونیستی

روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل از سازمانهای جاسوسی این رژیم خواسته است اجرای توافق هسته‌ای ایران را رصد کنند.

انتقاد مجری عربستانی از مبلغان وهابی

در رویدادی بی‌سابقه، داود الشریان مجری سرشناس عربستانی برخلاف رویکرد همیشگی رسانه‌های این کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی بشدت از مبلغان وهابی به دلیل تشویق و اعزام جوانان سعودی برای جنگ در سوریه انتقاد کرد.

نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دارآباد
هفته گذشته جلسه‌ای با حضور برخی از وزیران دولت خاتمی و برخی مسئولین فعلی از جمله توفیقی مشاور وزیر علوم و وزیر نفت با حضور محمد خاتمی در سالن اجتماعات رایزن در منطقه دارآباد تهران برگزار شد. در این جلسه حدود 40 نفر حضور داشتند و در پایان خاتمی با حاضران عکس یادگاری گرفت.خاتمی در این جلسه در مورد عملکرد دولت گفته است: اصلا این دولت بدبخت، با این همه گرفتاری که به سرش ریخته و خرابکاری‌هایی که شده چه معجزه‌ای می‌تواند بکند!حاضران در این جلسه بعد از اتمام مراسم به منزل قائم‌مقام حزب اعتماد ملی رفتند تا درباره آنچه که گفته می‌شد انتخابات آینده مجلس است، به بحث و تبادل نظر بپردازند.

اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور برای یک انتخابات
اگرچه هادی ساعی عضو شورای شهر گفته بود می‌خواهد در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کند اما بر اساس اطلاعیه جدید سازمان بازرسی کل کشور، او قانوناً مجاز به چنین کاری نیست. البته پیش از این نیز این اخطار به او داده شده بود ولی ساعی گفته بود اگر نگذارند در این انتخابات نامزد شود، شکایت خواهد کرد. این در حالی است که بر اساس اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی و افراد بازنشسته و بازخرید شده نمی‌توانند رئیس یا عضو هیأت رئیسه کمیته ملی المپیک شوند. به گزارش ایرنا، این سازمان بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات و پیشگیری از هرگونه تخلف با توجه به در پیش بودن برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تأکید کرده است.

حمله با تخم مرغ به بازیگر و خواننده معروف لس آنجلسی
مأموران پلیس با 5 خودروی ویژه، منزل ویلایی خواننده، آهنگساز و هنرپیشه معروف کانادایی را در لس‌آنجلس به محاصره درآوردند و به جست‌وجو در خانه‌اش پرداختند.
مأموران پلیس مقداری موادمخدر در خانه جاستین بیبر خواننده، آهنگساز و هنرپیشه معروف کانادایی مقیم امریکا به دست آوردند و مخالفانش شروع به پرتاب تخم‌مرغ به سمت او کردند.
مأموران پلیس با 5 خودروی ویژه، منزل ویلایی جاستین بیبر را در لس‌آنجلس به محاصره درآوردند و به جست‌وجو در خانه‌اش پرداختند.
به گزارش پلیس «لیل‌زا» پسر سیاهپوست 19 ساله که از دوستان و همکاران جاستین بود مقداری کوکائین با خود به خانه او برده بود که مأموران به بازرسی از این خانه ویلایی پرداختند و جوان سیاهپوست را دستگیر کردند.
جاستین بیبر نیز دستگیر شد که مردم با پرتاب تخم‌مرغ نفرت خود را نسبت به این هنرمند ساکن لس‌آنجلس نشان دادند، اما بعد روشن شد که او بی‌گناه بوده و گرفتار یک ماجرای توطئه‌آمیز شده است.
تجمع معترضان و پرتاب تخم‌مرغ‌ها به منزل و خودروی جاستین به حدی بود که موجب شکستن شیشه‌های منزلش شد و در حدود 20 هزار دلار خسارت برایش به بار آورد. این هنرمند معروف بلافاصله در یک کنفرانس مطبوعاتی خود را بی‌گناه دانست و از طرفدارانش خواست با واقع‌بینی در موردش به درستی قضاوت کنند.

آخرین وضعیت دانشگاه احمدی‌نژاد
یک مقام مسئول اعلام کرد: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درحال بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد است و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

شکسته شدن پلمب دفتر حزب مشارکت
خبرگزاری فارس از شکسته شدن پلمب ساختمان حزب مشارکت از سوی افراد ناشناس و انجام تردد‌های مشکوک به آن خبر داده است. این خبرگزاری نوشته: «پیگیری‌ها مبنی براینکه فک پلمب با حکم قضایی صورت گرفته است یا خیر، بی‌نتیجه مانده است.» پیش از این محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: «این حزب نباید تحت این عنوان فعالیتی داشته باشد در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود
آدمخواری برای انتقام از مسلمانان
انتشار تصاویری که قتل و خورده شدن اعضای بدن یک مرد مسلمان توسط گروهی از اهالی جمهوری آفریقای مرکزی را نشان می‌دهد باعث خشم و انزجار عمومی شده است. شبکه‌های تلویزیونی به خاطر وحشتناک بودن این تصاویر مجبور به پخش بخش کوچکی از آن و با هشدارهای جدی به بینندگان شدند.
تصاویر آن‌قدر وحشتناک هستند که کسی طاقت دیدن همه آن را ندارد. شبکه‌های تلویزیونی به تازگی فیلمی را منتشر کرده‌اند که در آن 20 نفر در جمهوری آفریقای مرکزی به یک اتوبوس حمله می‌کنند و یک مرد مسلمان را در میان خیابان به قتل می‌رسانند و سلاخی می‌کنند. کار اما به همین جا ختم نمی‌شود و یکی از این افراد که نام خود را «سگ دیوانه» گذاشته بخش‌های از اعضای بدن این مرد مسلمان از جمله پای او را می‌خورد! یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفته است که مردی را دیده که پس از کندن بازو این مرد به مغازه رفته با خریدن نان به خوردن آن پرداخته است.
شاهدان این صحنه‌ها کاری برای نجات این مرد نکردند و فقط با تلفن‌های همراه خود از این ماجرای وحشتناک فیلم گرفتند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این صحنه وحشتناک باعث فرار و گریه کردن بسیاری از افراد حاضر در این خیابان شد.
حمله به این اتوبوس در محله‌ای مسیحی نشین صورت گرفته و کسی که دست به آدمخواری زده در گفت و گو با رسانه‌ها مدعی شده که این کار را برای انتقام انجام داده است.
حدود 20 نفر اتوبوس حامل مسافران را مجبور به توقف کردند و این مرد مسلمان را پیاده کرده،او را کشته و جسدش را به آتش کشیدند و پس از آن به خوردن اعضای بدنش پرداختند.

دفاع و انتقاد برادران مطهری و احمدی‌نژاد
روز گذشته شاهد دو رویکرد متفاوت از دو برادر شناخته شده در عرصه سیاست بودیم. نخست حمایت محمد مطهری از برادرش «علی» و دوم انتقاد داوود احمدی‌نژاد از برادرش «محمود». به گزارش ایسنا، محمد با اشاره به نطق اخیر برادرش ضمن طرح انتقاداتی به برخی مواضع این نماینده تهران، تأکید کرد که نظام به علی مطهری‌ها نیاز دارد. به نوشته وی، خاموش شدن صدای علی مطهری به عنوان یک منتقد، خواست دو گروه متضاد است؛ یکی برخی دوستان نظام که به دنبال سکوت قبرستانی در جمهوری اسلامی هستند و دیگر دشمنان نظام که می‌خواهند بگویند که تحمل نظام از حداقل هم کمتر است. اما داوود احمدی‌نژاد در ادامه انتقاداتش به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد گفته: مشکل اصلی برادرم، راه دادن به افراد ناصواب در اطراف خودش بود. او به «پنجره» گفته: من خانواده این افراد ناصواب را نبش قبر کرده‌ام. اینها اصلاً دین ندارند.

ابراز امیدواری کری برای دیدار با روحانی
النهار به نقل از منابع آمریکایی نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امیدوار است که در داووس با حسن روحانی ملاقات کند. این روزنامه‌ چاپ لبنان به نقل از منابع یاد شده ادامه داد: کری که بعد از حضور در مراسم افتتاحیه کنفرانس ژنو 2 در مونترو سوئیس برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد به شهر داووس خواهد رفت امیدوار است که در آنجا با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران ملاقات کند و با او درخصوص مسئله سوریه، برنامه‌ هسته‌‌ای ایران و سایر مسائل گفت‌وگو کند.

کلاهبرداری یک انجمن بی‌مجوز به بهانه کمک به معلولان
تعدادی از سودجویان در قالب «انجمن معلولین نخبه ایرانیان» با تماس با برخی شهروندان و معرفی کالاهایی با عنوان حمایت از معلولان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
نه کلاهبرداری تلفنی چیز عجیب و ناشناخته‌ای است و نه دسترسی کلاهبرداران به آرشیو شماره تلفن‌های همراه بر اساس شهر، جنسیت، سن و ده ها پارامتر دیگر، اما این بار ماجرا اینقدر هم ساده نیست چراکه کلاهبرداران از بطن یک انجمن سربرآورده‌اند که تا چندی پیش مجوز فعالیت داشته و مجاز شناخته می‌شده است.
در شرایطی که انبوه پیامک‌های تبلیغاتی مدت هاست موجبات آزار مشترکان تلفن همراه را فراهم آورده و نشانه‌ای از رفع آن در دست نیست، روز به روز بر آمار مزاحمت‌های تبلیغاتی از نوع تماس تلفنی افزوده می‌شود؛ تماس‌هایی که برای معرفی محصولات مختلف صورت می‌گیرد و البته اغلب آمیخته با اغراق و بعضا دروغ‌های آشکار است.
در تازه‌ترین نمونه از این دست، از طرف «انجمن معلولین نخبه ایرانیان» با برخی شهروندان تماس گرفته شده و با طرح این سوال که «آیا مایل به حمایت از معلولان هستید؟»، بسته‌ای به ایشان معرفی می‌شود شامل برچسب حمایت از معلولان که قابلیت الصاق روی شیشه خودرو دارد و از مزایای آن، همکاری پلیس با شماست!
اپراتورِ آن سوی خط با چنان اعتماد به نفسی این محصول را برای افراد غیرمعلول معرفی می‌کند که شنونده پیش خود می‌اندیشید که فساد تاکجا فراگیر شده که می‌توان بدون معلولیت، برچسب معلولان را خریداری کرد و از مزایای آن بهره برد و حتی (نقل به مضمون) در پرداخت خلافی نیز شامل تخفیف شد.
البته این تنها یکی از محصولاتی است که اپراتور معرفی می‌کند و علاوه بر آن، کارت هوشمند انجمن هم برای متقاضیان صادر می‌شود که آن هم مزایای جادویی فراوانی دارد و همه این خدمات بی نظیر تنها با 150 هزار تومان هنگام تحویل برچسب، کارت هوشمند حمایت از معلولان و البته یک کارت هوشمند امداد خودرو در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

حمایت شاهزاده آل سعود از توافق ژنو
ترکی الفیصل بن عبدالعزیز آل‌سعود، از اعضای خانواده سلطنتی آلسعود در گفت‌و‌گو با یک نشریه آلمانی با بیان این‌که سران عربستان و ایران مرتب با یکدیگر دیدار می‌کنند، گفته: توافق ژنو موقتی است که باید به یک موافقتنامه نهایی منجر شود و پس از آن لازم است به برچیدن تمام سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه برسد. به گزارش انتخاب، وی که پیشتر ریاست سابق سازمان اطلاعاتی عربستان را بر عهده داشته، تأکید کرده: باید به توافقی رسید که در چارچوب آن نه تنها برنامه اتمی جمهوری اسلامی متوقف شود که سلاح‌های اتمی اسرائیل، زرادخانه شیمیایی این رژیم و تجهیزات مشابه احتمالی در کشورهایی چون مصر، ترکیه، عراق و عربستان سعودی نیز کنار گذاشته شوند.

سایت علی مطهری رفع فیلتر شد

شنیده شد که سایت شخصی دکتر علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که پس از نطق 8 دی فیلتر شده بود، پس از حدود سه هفته رفع فیلتر شد. انصاف‌ نیوز نوشت؛ این سایت فردای نطق مطهری فیلتر شده بود اما هم‌اکنون در دسترس است. نطق‌ها و مصاحبه‌های مطهری تنها مطالبی است که در این سایت شخصی منتشر می‌شود.
قمارخانه فوتبالیهای انگلیس به مرکز اسلامی تبدیل شد
در پی افزایش تقاضای مسلمانان شهر مسلمان نشین «پرستون» انگلیس٬ هتلی که محل قمار طرفداران فوتبال در این شهر بود٬ به یک مرکز آموزش اسلامی تبدیل شد. اعضای کمیته برنامه ریزی شهر "پرستون" انگلیس٬ در پی افزایش تقاضای مسلمانان منطقه "دیپدل" برای ساخت یک مرکز آموزش اسلامی، با تبدیل هتل "نیو دیپدل" به یک مرکز اسلامی موافقت کرد.

پس از آنکه کمیته برنامه ریزی شهر "پرستون" مجوز تبدیل این هتل را صادر کرد٬ گروه آموزشی ـ رفاهی "الانصار" هتل نیو دیپدل را در ماه ژوئن به قیمت 350 هزار یورو خریداری کرد و نام آن را از هتل به مکانی برای آموزش احکام و مسایل اسلامی تغییر داد. پس از موافقت کمیته برنامه ریزی٬ هنگام خریداری هتل٬ برخی از ساکنان منطقه از تبدیل این مکان به دلیل ترافیک و آلودگی صوتی احتمالی مخالفت کردند که مدیران "الانصار" پس از ملاقاتی که با برخی از همسایگان داشتند٬ تلاش کردند از نگرانی آنها بکاهند.

صدور احکام متهمان پرونده بیمه ایران
بالاخره پرونده بیمه ایران به مرحله نهایی خود رسید. سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از صدور احکام متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران خبر داد. به گزارش ایران، محسن افتخاری اظهار داشت: احکام متهمان این پرونده توسط شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی صادر شده است. دادگاه رسیدگی به اتهامات آن بخش از متهمان بیمه ایران که احکام شان توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود، در هشت جلسه از 18 آذر تا چهارم دی ماه امسال در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

۳ گزینه برای استانداری خراسان‌رضوی

شنیده شد که وزیر کشور از بررسی ۳ گزینه برای انتخاب استاندار خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: امیدوارم شایسته‌ترین فرد برای این استان انتخاب شود. تسنیم نوشت؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی درباره آخرین وضعیت انتخاب استاندار خراسان رضوی و مشخص شدن گزینه نهایی استاندار این استان افزود: فعلا در حال بررسی گزینه نهایی هستیم و فعلا روی گزینه خاصی تمرکز نشده است. وی در پاسخ به این سوال که چند گزینه روی میز وزارت کشور برای انتخاب استاندار خراسان‌رضوی قرار دارد؟ اظهار داشت: 3 گزینه برای استانداری مطرح است و امیدوارم شایسته‌ترین فرد برای این استان انتخاب شود. وزیر کشور در این باره که آیا استاندار فعلی هم جزو گزینه‌هاست؟ گفت: بله، وی هم جزو گزینه‌هاست. پیش‌تر وزیر کشور در جریان سفر استانی دولت یازدهم به خوزستان از انتخاب استاندار خراسان‌رضوی در هفته جاری خبر داده بود.

محافل ادبی یا نشست‌های ضد امنیت فرهنگی
یکی از فعالیت‌های برخی نویسندگان، ‌شاعران و خبرنگاران وابسته به غرب حضور در کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تهیه‌شده توسط این نهادهای غربی است.
همواره یکی از ابزارهای مهم مورد توجه دشمنان انقلاب اسلامی در جبهه تهاجم فرهنگی، مقوله‌هایی چون نویسندگی، داستان‌نویسی، شاعری و... بوده است. از این‌رو نویسندگان، داستان‌نویسان و شاعران دست‌پرورده ‌سرویس‌های غربی کم نبوده‌اند که با جریان‌سازی‌های متنوع و متناسب حوزه مکتوبات را نشانه رفته‌اند.
البته پس از کشف و خنثی‌سازی برخی از این توطئه‌ها معمولاً ابزارهای جنگ روانی دشمن هم به کار افتاده و با حربه‌هایی چون عدم آزادی بیان و نقض حقوق بشر فضای رسانه‌‌ای [ماهواره‌ها، سایت‌ها و بعضی دنباله‌های داخلی] را پر می‌کنند از حرف‌ها و نوشته های تکراری.
برای مثال "تاریخ‌سازی، سیاه‌نمایی گسترده از فضای اجتماعی ایران، قبح‌زدایی از خط‌قرمزهای شرعی و عرفی جامعه،‌ حیازُدایی، ترویج بی‌بندوباری اخلاقی و..." از موضوعاتی است که در قالب شعر، داستان و فیلمنامه یا تغذیه محتوایی رسانه‌های فارسی زبان ضد انقلاب دستمایه این افراد شده است.
نوعاً پس از شناسایی و دستگیری این افراد ـ ارتباط و تأمین محتوا برای شبکه‌های ماهواره‌ای غربی و سرویس‌های فرهنگی وابسته به سیستم‌های جاسوسی‌شان اغلب علاوه بر ضدفرهنگی بودن، ماهیت جاسوسی نیز به خود می‌گیرد ـ‌ بوق‌های تبلیغاتی دشمن و رسانه‌های وابسته و دلداده به آنها می‌کوشند تا شخصیتی صرفاً فرهنگی/هنری و به دور از ارتباط‌های معنادار هدایت‌شده از سوی جریان‌های ضد انقلاب به نمایش بگذارند.
یکی از فعالیت‌های بعضی از نویسندگان، ‌شاعران و خبرنگاران غرب‌زده و وابسته حضور در کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تهیه‌شده توسط نهادهای ـ به‌اصطلاح ـ فرهنگی غربی است. کشورهایی چون سوئد، اتریش، آلمان، چک، هلند و... از دیرباز و اخیراً امارات(دبی) میزبان چنین محافلی بوده‌اند.
در همین راستا اخیراً پس از بازداشت "م.م" و "ف.ا" دو شاعر و ترانه‌سرای آهنگ‌های مبتذل، از شاگردان و وصل به حلقه "یغما گلرویی" (شاعر ترانه‌های خواننده‌های لس‌آنجلسی و شاهین نجفی ـ مرتد و هتاک به مقدسات) سایت‌ها، شبکه‌ها و رسانه‌های بیگانه هجمه ـ اصطلاحاً ـ حقوق بشری! خود را علیه نظام و در دفاع از این زوج تقویت کرده‌اند که البته همین حمایت‌های بی‌دریغ نیز خود گواه دیگری بر مدعای مسئله‌دار بود آن دو است

احضار مهدی خزعلی به دادسرا
مهدی خزعلی با اعلام جرم دادستانی تهران به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. به گزارش ایرنا، مهدی خزعلی گفت: با شکایت دادستان تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادسرا احضار شدم. وی افزود: پیشتر توسط دادستانی تهران 10 پرونده برایم تشکیل شده بود که با این پرونده تعداد پرونده‌های تشکیل شده به 11 می‌رسد. خزعلی گفت: بنا بر اطلاعات رسیده قرار است طی هفته جاری احضاریه دیگری از سوی دادستانی برایم ارسال شود که در آن نیز عنوان اتهامی، فعالیت تبلیغی علیه نظام است..
کالیفرنیزاسیون زندگی ایرانیان با اخبار رقص و مد
هیأت مدیره پخش برنامه‌های رادیو تلویزیونی آمریکا به دنبال استخدام پیمان‌کار برای تولید شوهای سرگرم‌کننده هفتگی است؛ این شوها باید به صورت زیبایی‌شناختی و موزیکال باشند، قرار است برای مخاطبین بخش فارسی صدای آمریکا در ایران پخش شوند.
به گزارش وبگاه نشریه ویکلی استاندارد، آژانس فدرال که وظیفه سرپرستی صدای آمریکا را دارد، برای تولید شوهای سرگرم‌کننده تلویزیونی به زبان فارسی که شامل اخبار هالیوود و دیگر جنبه‌های جلب کننده زندگی در غرب ایالات متحده است، به دنبال جذب نیرو است. هیات مدیره پخش برنامه های رادیو تلویزیونی آمریکا موسوم به بی بی جی (BBG) که یکی از اعضای آن وزیر خارجه، جان کری است، به دنبال استخدام پیمان‌کار برای تولید شوهای سرگرم‌کننده هفتگی است. این شوهای تلویزیونی که باید به صورت زیبایی‌شناختی و موزیکال باشند، قرار است برای مخاطبین بخش فارسی صدای آمریکا در ایران پخش شوند.
این گزارش فزوده است: شرح برنامه‌های مورد نظر باید مانند برنامه‌های «سرگرمی امشب» یا «رسیدن به هالیوود» باشد: این پیمان‌کار باید دارای اطلاعات جامع و گسترده از پشت پرده وقایع، میهمانی‌ها، کنسرت‌ها، جشن‌ها، خانه‌های مد، خیریه‌ها، موسیقی‌دان‌ها، سرگرمی‌ها، هنرمندان، بازیگران و افراد مهم مورد علاقه ایالات متحده و مردم خاور میانه باشد. این پیمان‌کار باید در لوکیشنی در ساحل غربی آمریکا و در مشاورت دائم با صدای آمریکا کار کند. اپیزودها باید شامل ترکیبی از سبک زندگی، موزیک، مد، کمدی، هنر، سرگرمی، مصاحبه، و دست‌رسی به پشت پرده‌هایی باشد که برای مخاطب جذاب باشد. اپیزودها باید شامل مصاحبه با افراد برجسته ایرانی، دو رگه ایرانی-آمریکایی و سرگرمی‌ها، مدها، مشاغل و دیگر شخصیت‌های رسانه‌ای آمریکایی باشد.

وزیر اطلاعات: پورمحمدی در جریان پرونده حصر است
محمود علوی، وزیر اطلاعات با اعلام این‌که افرادی که از کشور رفته‌اند می‌توانند برگردند، گفت: اما اگر این افراد جرمی داشته باشند قوه قضائیه آن را پیگیری می‌کند. وی با اشاره به مسأله حصر نامزدهای مغلوب انتخابات 88 به هفته نامه آسمان گفته: «من درباره پرونده حصر، تاکنون اظهار نظری نکرده‌ام چون در جریان مسائل و جزئیات آن نیستم، اما پیگیری و بررسی‌هایی وجود دارد که آقای پورمحمدی وزیر دادگستری بیشتر در جریان استعلوی همچنین گفته: «اینکه روزنامه‌ای چه بنویسد و چه ننویسد به وزارت اطلاعات ربطی ندارد؛ این کار مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ما نمی‌خواهیم خلأ دستگاه‌های دیگر را پر کنیم و اگر آن‌ها به وظیفه خود عمل نکردند، چرخ پنجم دستگاه‌های دیگر نمی‌شویم
تاثیر منفی برخی رسانه‌ها بر سبک زندگی مردم
قدیری ابیانه گفت: رسانه‌ها با تبلیغات و مانورهای طراحی شده فرهنگ مردم را تا حدودی تغییر داده‌اند و از این تغییر به نفع منافع خود در حال بهره برداری هستند زیرا روحیه انقلابی به نفعشان نیست.
محمد حسن قدیری ابیانه دکتری علوم استراتژیک و کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی اظهار داشت: انتشار و عدم انتشار متن مذاکرات هسته ای دارای مضرات و فوایدی است.
وی افزود: مهمترین سئوالی که از عدم انتشار مذاکرات مطرح می شود این است که چرا چیزی را که دشمنان ایران در خصوص منافع ملی ما می دانند نباید در ایران منتشر شود و عنوان محرمانه روی آن زده می شود؟!
قدیری ابیانه اظهار داشت: فایده انتشار جزئیات مذاکرات برای مردم مخصوصا نخبگان جامعه و کشور این است که باعث اظهار نظر در مورد آن و احیانا هشدار و جلوگیری از خطاهایی که از چشم مذاکره کنندگان در توافق دور مانده است می شود.
وی بیان داشت: اشکال اساسی که به انتشار جزئیات مذاکرات وارد می کنند وضعیت آشفته بازار در کشور است در حالیکه این موضوع با اظهار نظرات مقامات خارجی نیز اتفاق می افتد که البته مقصر آن تبلیغات رسانه های داخلی نیز می باشد که همه چیز را معطوف به مذاکرات کرده اند.
سفیر سایق ایران در استرالیا و مکزیک خاطر نشان کرد: در شرایطی که مذاکرات در حال انجام است هرگونه موضع گیری طرف مقابل به تلاطم در نرخ ارز منجر می شود البته اعلام نشدن جزئیات مذاکرات باعث افزایش شایعات و حدس و گمان ها نیز خواهد شد که به طریق دیگر باعث این تلاطم خواهد شد.

مجوز ویژه دولت به 13 دیپلمات ایرانی بازگشته از کانادا

بر اساس مصوبه هیئت وزیران که در اوایل دی ماه تایید و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، ورود و ترخیص خودروهای 13 دیپلمات ایرانی که پس از کارشکنی های دولت کانادا در فعالیت های سفارت ایران در اتاوا، چندی پیش از این کشور به ایران بازگشته اند، با تایید لیست ارسالی از سوی وزارت خارجه، مجاز اعلام شده است.

ادامه پرواز 100 هزار تومانی بر فراز تخت جمشید!

داستان پرواز برفراز تخت جمشید همچنان ادامه دارد. از زمانی که آگهی چنین پروازی منتشر شد تا امروز که مدیر اجرایی مجموعه تخت جمشید از ممنوعیت این پرواز خبر داده است. در حالی که کارشناسان میراث فرهنگی از خطرات این تفریح برای این مجموعه بی‌نظیر می‌گویند، به نظر می‌رسد این پروازها همچنان ادامه دارد. صدای ایران نوشت؛ حدود دو هفته پیش یک سایت خبری از انجام 100 پرواز برای مشاهده تخت جمشید از آسمان، خبر داد. یک آگهی تبلیغاتی که وعده 40 دقیقه پرواز با هواپیمای خصوصی برفراز تخت جمشید را می‌داد و مدیر فرودگاه زرقان هم با قانونی اعلام کردن پروازهای تفریحی برای مشاهده تحت جمشید، تایید کرد که تاکنون حدود 100 پرواز برای بازدید از این مکان تاریخی انجام شده است. این درحالی بود که طالبیان مدیر پایگاه جهانی پاسارگاد، اطمینان داده بود که هیچ پروازی روی این اثر تاریخی با ارزش انجام نشده است! هزینه این پرواز هم بیش از چیزی بود که در آگهی‌های البته با تخفیف پرواز اعلام شده بود. هر یک ربع 100 هزار تومان!

یک وزیر: برگزاری کلاس آموزشی و توجیهی در هتل ممنوع

بر اساس دستور چندی پیش یکی از وزرای اقتصادی دولت به مدیران زیر مجموعه، برگزاری هرگونه کلاس آموزشی و توجیهی اداری برای کارمندان این وزارتخانه در اماکن تفریحی و رفاهی و مکانهایی مانند هتل و پرداخت وجوهی مانند تشویقی و جایزه به برگزار کنندگان این کلاسها ممنوع شده است. وی در بخشنامه خود تاکید کرده است که امر آموزشی موضوعی نیست که نیازمند مشوقهایی مانند مصادیق مذکور باشد.

ماموریت 3 بانک خارجی برای انتقال پول ایران

شنیده شد که یک مقام آگاه با اشاره به فرارسیدن روز اجرای توافقات ژنو و واریز 2/4 میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران، گفت: سه بانک برای عاملیت انتقال این پول‌ها تعیین شده‌اند. فارس نوشت؛ یک مقام آگاه با اشاره به عاملیت بانک خارجی برای انتقال 2/4 میلیارد دلاری به ایران، اظهار کرد: سه بانک برای انتقال این پول مشخص شده‌اند. وی افزود: بانک‌های SOCIETE GENERALE و STANDARED CHARTERED و یک بانک دیگر، عاملیت انتقال این مبالغ به ایران را دارند. این مقام آگاه با بیان اینکه در این باره نباید شتاب زده تحلیل کرد، گفت: فضا به سمت خوش‌بینی و کاهش سطح محدودیت‌ها پیش می‌رود، امیدواریم محدودیت‌ها بطور کامل از سیستم بانکی برداشته شود.

دسترسی قسطی به 4/2 میلیارد دلار بدون امکان معامله و پرداخت؟!
اظهارات یک مقام آمریکایی درباره نحوه آزاد شدن قسطی 4 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران (طبق توافق ژنو) تردیدهایی را درباره مفید و موثر بودن این موضوع برانگیخته است.یک مقام آمریکایی در مصاحبه با رویتر اعلام کرد: ایران از حدود 100 میلیارد دلار دارایی که در خارج دارد، تنها می‌تواند 4/2 میلیارد دلار را برداشت کند. پرداخت این مبلغ ظرف نیم‌سال (6 ماه) آینده به صورت اقساط تسهیل خواهد شد.
آنچه در اظهارات مقام آمریکایی قابل توجه است، این بخش از اظهارات وی است که «کاهش تحریم‌ها به موجب توافق ژنو، محدود است. به موجب تحریم‌ها هنوز انجام معاملات با این کشور و دریافت و پرداخت پول، امری دشوار است».در واقع هر چند امکان دسترسی ایران به 4/2 میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده خود- آن هم ظرف 6 ماه و به صورت اقساط 550 میلیون دلاری- فراهم خواهد شد.اما به اعتبار باقی بودن تحریم‌های مالی، ایران نمی‌تواند از مبلغ آزاد شده برای خرید و معامله استفاده کند؛ ضمن این که تدریجی بودن این پرداخت‌ها باعث می‌شود عملا مبلغ ناچیزی به دست ایران برسد و امکان انجام معاملات بزرگ سلب شود.

اعتراض به ابقای فرماندار احمدی‌نژاد

شنیده شد که ابقای فرماندار دوران احمدی‌نژاد در شهر اصفهان با موجی از اعتراض فعالان سیاسی و اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در این شهرستان روبه‌رو شد. سلام نو نوشت؛ ابقای کفیل در سمت فرمانداری اصفهان در حالی صورت گرفت که شنیده شده است فعالان سیاسی اعتدالگرا- اصلاح‌طلب این شهر و همچنین برخی از اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در این شهرستان به‌شدت نسبت به این اقدام استاندار اصفهان در ابقای فرماندار دوران احمدی‌نژاد اعتراض کردند. به اعتقاد آنها «کفیل» در دوران زمامداری‌اش مبادرت به حذف نیروهای توانمند از بدنه فرمانداری اصفهان کرد.

رسایی: به روحانی اطلاعات غلط می دهند

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) پارلمان گفت: من ابتدا روز سی‌ام دی‌ماه 1392 را تسلیت می‌گویم، روزی که دسترنج و حاصل تلاش دانشمندان هسته‌ای کشورمان متاسفانه به این شکل در حال از بین رفتن است و ما علی‌رغم اینکه نمایندگان مردم‌ایم فعلا ماموریم که سکوت کنیم تا مباحث به پیش رود.
وی با اشاره به موضع‌گیری برخی از دولتمردان درباره سوال نمایندگان مجلس از وزرا اظهار داشت: البته رئیس‌جمهور محترم نیز پس از سوال از وزیر ارشاد گفت، من از کارت زرد نگران نیستم و تاکید کرد که سمفونی تهران را راه می‌اندازیم حتی اگر کارت زرد بدهند؛ مجلس که با سمفونی مشکلی ندارد آن هم وقتی قوانین و مقررات اجرا شود و در چنین شرایطی دیگر نیاز به دادن کارت زرد نیست.نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اطلاعات غلطی به رئیس‌جمهور داده‌اند خاطرنشان کرد: آقای روحانی در دیدار با نمایندگان گیلان گفتند، آنقدر حجم سوالات مجلس زیاد شده است که ما نمی‌رسیم اقداماتمان را اجرایی کنیم.

اخبار کوتاه:

* حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در اظهاراتی جالب توجه منتقدان دولت در عرصه سیاست خارجی را همسو با رسانه‌های صهیونیستی توصیف کرد و این نکته را یک ملاک و معیار برای غلط بودن انتقادات عنوان کرد و گفت: «از کسانی که دانسته یا ندانسته، همگام با رسانه‌های صهیونیستی، از تلاش پرثمر دولت و اقداماتی که برای رفع مشکل تحریم از سوی دولت انجام می‌شود، ابراز نگرانی می‌کنند و درباره تضعیف گروه مذاکره‌کننده مشغول به کارشکنی هستند و اگر زورشان برسد، چوب لای چرخ دولت می‌گذارند، می‌پرسم آیا این با آموزه‌های امام و رهبری و پیامبر اکرم(ص) سازگار است؟

* تبلیغات غیرمستقیم برای ریاست‌جمهوری ژنرال عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع رژیم کودتای مصر، در این کشور آغاز شده است. در یکی از خیابان‌های قاهره یک تابلوی تبلیغاتی نصب شده که بر روی آن نوشته شده است: «آقای سیسی لطفاً برای انتخابات نامزد شو، خدا کند تو رئیس من باقی بمانی.»

*جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، امیدوار است که در داووس با حسن روحانی ملاقات کند. یک روزنامه‌ چاپ لبنان به نقل از یک منبع نوشت: «کری که بعد از حضور در مراسم افتتاحیه نشست ژنو 2 در مونترو سوئیس برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد به شهر داووس خواهد رفت، امیدوار است که در آنجا با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، ملاقات کند و با او درباره مسئله سوریه، برنامه‌ هسته‌‌ای ایران و سایر مسائل گفت‌وگو کند.»

*دکتر «طه هاشمی» معاون فرهنگی دانشگاه آزاد، به‌تازگی در گفت‌وگو با یگ خبرگزاری داخلی گفت: «دانشجویان مرد ما باید در دانشگاه با شخصیت مناسب حضور پیدا کنند و دانشجوی پسر نباید به شکل یک مانکن و مروج فرهنگ بیگانه در دانشگاه حضور یابد؛ همان طور که دانشجوی دختر نیز نباید این‌گونه باشد.»

* خبرگزاری فرانسه اعلام کرد کانادا تحریم‌هایش علیه ایران را به صورت کامل باقی نگه می‌دارد. بر همین اساس، «استفن هارپر» نخست‌وزیر کانادا، در سخنرانی در کنست رژیم صهیونیستی گفت: تحریم‌ها ما علیه ایران به‌طور کامل بر جا خواهد ماند، حتی اگر گروه 1+5 از اتاوا برای کاهش تحریم‌ها درخواست کند!

بر اساس توافق ژنو بین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 و شروع بازه زمانی اجرای این توافق، آمریکا و اتحادیه اروپا باید بخشی از تحریم‌ها علیه کشورمان را به حالت تعلیق درمی‌آوردند که بنابر اخبار موجود ظاهراً این اقدام شروع شده است.

* بر اساس نامه‌ای که به‌تازگی رئیس مجلس برای رئیس‌جمهور ارسال کرده، علی لاریجانی با اشاره به وظایف قانونی و ارکان صندوق توسعه ملی، از روحانی خواسته است تعدادی از مصوبات دولت دهم مبنی بر تعیین وظایفی برای وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های مختلف را به دلیل اخلال در صلاحیت‌های ارکان صندوق توسعه ملی، اصلاح یا لغو کند.

* روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» در گزارشی نوشت: اسرائیل[رژیم صهیونیستی] فهرست افرادی را برای ترور آن‌ها تهیه کرده است. این فهرست شامل افرادی است که «پیشگامان نمایندگی ایران» توصیف شده‌ا‌ند. در همین ارتباط «رونین بیرگمان» تحلیل‌گر صهیونیستی نیز به روزنامه ورلد تریبون گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی صهیونیستی، این فهرست را تهیه کرده‌اند. این فهرست شامل افراد برجسته از فلسطین و لبنان نیز است. بیرگمن اضافه کرد: حسن‌اللقیس فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله لبنان، یکی از افراد حاضر در فهرست ترور بود.

* تبلیغات غیرمستقیم برای ریاست جمهوری ژنرال عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع رژیم کودتای مصر در این کشور آغاز شده است. در یکی از خیابان‌های قاهره یک تابلوی تبلیغاتی نصب گردیده که برروی آن نوشته شده است: "آقای سیسی لطفاً برای انتخابات نامزد شو، خدا کند تو رئیس من باقی بمانی". در ذیل این تابلو نیز امضایی رمزی "م. م" وجود دارد که برخی به صورت طنز آن را محمد مرسی (رئیس جمهور برکنار شده مصر) می‌خوانند!

*
پایگاه اینترنتی "الاهرام الجدید الکندی" تصویری را به نقل از فعالان سیاسی منتشر کرده که در شرح آن چنین نوشته است: "تصویری که می‌بینید، صحنه‌ای از یک فیلم سینمایی نیست بلکه بخشی از یک واقعیت تلخ است که این روزها در مناطقی از سوریه (تحت تصرف جبهه النصره و داعش) درحال وقوع است". تصویر تعدادی از زنان چادری با صورت‌های پوشیده با تور سیاه اما قابل تشخیص را نشان می‌دهد درحالی که به زنجیر کشیده شده‌اند و مردی شمشیر به دست آنان را در خیابان‌ها به قصد فروش - بعنوان کنیز - می‌گرداند. بعضی می‌گویند آنها زنان شیعه هستند که پس از کشتن همسرانشان توسط القاعده، به بردگی گرفته شده‌اند.

* روزنامه عرب‌زبان «العرب» به‌تازگی با انتشار مقاله‌ای نوشت: باید شهروندان عرب را از رسانه‌های ایران مصون نگه داشت، حتی اگر لازم باشد، دسترسی به شبکه‌های ماهواره‌ای ایران برای شهروندان عرب ممنوع شود! به گفته پایگاه اینترنتی «العرب»، ایران از رسانه‌های دیداری و شنیداری مانند شبکه‌های العالم، الکوثر، رادیو تهران و دیگر شبکه‌ها مانند سحر و پرس‌تی‌وی در نبرد رسانه‌ای خود استفاده می‌کند. گفتنی است پیش از این نیز مقامات کشورهای عربی با قطع پخش شبکه العالم بر روی ماهوارهای نایل‌ست و عرب‌ست تلاش کردند بر میزان نفوذ این شبکه تأثیر گذارند و مخاطبان آن را کاهش دهند.

* خاخام «پینتو» که از یک سال پیش درگیر پرونده فساد مالی است، با اتهام جدیدی یعنی پرداختن رشوه به یکی از ارشدترین ژنرال‌های پلیس رژیم صهیونیستی روبه‌رو شده است. به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، شماری از افسران عالی‌رتبه پلیس رژیم صهیونیستی و «یوشیا پینتو» در بزرگ‌ترین پرونده رشوه‌خواری و معاملات مالی مشکوک دست دارند. «پینتو بات» یکی از مشهورترین خاخام‌های صهیونیستی است که به همراه همسرش، از یک سال پیش تاکنون تحت بازجویی درباره پرونده رسوایی مالی قرار دارد.

* زنگنه، وزیر نفت، رسماً برای شل و برتیس پترولیوم دو غول نفتی انگلیس برای بازگشت به ایران دعوتنامه ارسال کرده است؛ اما این دو شرکت که جزو بدهکارترین شرکت‌های نفتی جهان به ایران هستند، بازگشت خود را در گرو لغو کامل تحریم‌ها اعلام کرده‌ا‌ند. از سوی دیگر، دولت انگلیس به‌تازگی اعلام کرد: با وجود آغاز تولید گاز از میدان مشترک ایران و انگلیس «رهوم»، منابع مالی متعلق به شرکت ملی نفت ایران از محل استخراج گاز این میدان، تا اطلاع ثانوی در حسابی بلوکه خواهد شد! ایران از شرکت شل انگلیسی بیش از دو میلیارد دلار طلب نفتی دارد.

* براساس فیلمی که بر روی شبکه‌های اجتماعی اینترنتی دیده شده، زهران علوش، رهبر تروریست‌های «الجبهه اسلامیه» سوریه، در صحبتی توهین‌آمیز می‌گوید: پیامبر ما ابوسفیان است نه [حضرت] محمد [صلی‌الله علیه و آله]؛ یزید هم گفته بود «لاخبر جاء و لاوحی نزل.» گفتنی است علوش، رهبر تروریست‌هایی متشکل از چهل گروه تروریستی است که با پشتیبانی سعودی در چند ماه پیش اعلام موجودیت و استقلال کرد، آمریکا این گروه را یک گروه معتدل توصیف کرد و تلاش داشت آن را در نشست ژنو 2 بگنجاند!

https://shoma-weekly.ir/Uwuc6J