گفته می‌شود که...

سفر رئیس‌جمهور به بوشهر/ پیروزی پرسپولیس بر سپاهان/ سیدحسن نصرالله:ایران ثابت کرد همپیمانی صادق و دوستی وفادار است/ امیرعبداللهیان:وقت خود را در مذاکرات وین تلف نخواهیم کرد/ فرمانده نیروی دریایی سپاه:برای انجام هر مأموریت سختی آماده‌ایم/۵۳ دانشگاه ایران در میان دانشگاه‌های برتر جهان/ لکه‌گیری کرونایی در پایتخت با استقرار اتوبوس‌های واکسیناسیون و...

سفر رئیس‌جمهور به بوشهر

رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود، این هفته به استان بوشهر سفر کرد و ضمن دیدار و گفت‌وگو با اقشار و گروه‌های مختلف مردم و شرکت در جلسه شورای اداری، از مناطق و بخش های مختلف با هدف بررسی و رفع مشکلات استان بازدید کرد. رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت،گاز و پتروشیمی، برضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.آیت الله رئیسی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های موثری برداشته شود.رئیس جمهور تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری نیز از جمله اقداماتی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود.

پیروزی پرسپولیس بر سپاهان

تیم فوتبال پرسپولیس که خود را برای حضور در دیدار برابر الهلال عربستان آماده می کند، شامگاه امروز جمعه در دیداری تدارکاتی برابر سپاهان اصفهان به برتری 3 بر یک دست یافت.در این دیدار که پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، عیسی آل کثیر، سیدجلال حسینی و حامد پاکدل برای پرسپولیس گل زدند. محمدرضا حسینی نیز برای سپاهان گل زد.شهریار مغانلو مهاجم فصل گذشته سرخپوشان که به سپاهان پیوسته است اولین رویارویی با همبازیان سابق خود را تجربه کرد اما نتوانست در این بازی گلزنی کند.

سیدحسن نصرالله:ایران ثابت کرد همپیمانی صادق و دوستی وفادار است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد همپیمانی صادق و دوستی وفادار است. به گزارش پایگاه العهد، سیدحسن نصرالله در دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از ایستادگی و حمایت دولت و ملت ایران از لبنان در دهه‌های گذشته تقدیر و تشکر کرد. نصرالله تاکید کرد: ایران ثابت کرد همپیمانی صادق و دوستی وفادار است که هر چقدر شرایط سخت باشد، دوستانش را ناامید نمی‌کند. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت ان‌شاءالله با همکاری همه، امیدهای زیادی برای خروج لبنان از بحران وجود دارد. حسین امیرعبداللهیان نیز بر مواضع ثابت ایران درباره لبنان و ایستادگی و حمایت از این کشور در تمام زمینه‌ها تاکید کرد.

امیرعبداللهیان:وقت خود را در مذاکرات وین تلف نخواهیم کرد

وزیر امور خارجه با بیان اینکه به مذاکرات وین باز خواهیم گشت و در حال نزدیک شدن به جمع‌بندی نهایی در دولت جدید هستیم، گفت: وقت خود را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد. حسین امیرعبداللهیان در نشستی مطبوعاتی در پایان سفرش به بیروت در محل سفارت کشورمان در پاسخ به سؤالی درباره مذاکرات وین با اعلام این نکته که ما به مذاکرات وین باز خواهیم گشت، اظهار داشت: در حال نزدیک شدن به جمع‌بندی نهایی در دولت جدید (دولت سیزدهم) هستیم. وی یادآور شد: برای دولت جدید که دولت عملگرا و نتیجه‌گراست، بسیار مهم است که در مذاکرات منافع و حقوق ملت ایران به طور کامل تامین شود. وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه ما وقت خودمان را در مذاکرات تلف نخواهیم کرد، گفت: برای ما مهم است که نشانه‌هایی از طرف مقابل از جمله آمریکا دریافت کنیم که نشان‌دهنده نیت جدی آمریکایی‌ها برای بازگشت کامل به تعهدات‌شان باشد. وزیر امور خارجه همچنین بیان کرد: ما رفتار آمریکایی‌ها را ملاک قرار می‌دهیم و این رفتار را اندازه‌گیری می‌کنیم و اگر رفتار آمریکایی‌ها مبتنی بر بازگشت کامل به تعهدات‌شان باشد، می‌توان نسبت به مذاکرات وین خوشبین بود. وی یادآور شد: البته ما در دولت جدید برنامه توسعه اقتصادی پایدار ایران را به عنوان مسیر اصلی توسعه کشور دنبال می‌کنیم و اجرا و پیاده کردن برنامه توسعه اقتصادی پایدار را به مذاکرات وین گره نخواهیم زد‌ و ‌ربط نخواهیم داد.

سرکنسول ایران در ارزروم:اخبار مربوط به بسته شدن مرزهای تجاری ایران و ترکیه بی‌پایه است

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه گفت: اخبار مربوط به بسته شدن مرزهای تجاری ایران و ترکیه و ممنوعیت ورود کامیون‌های ۲ کشور کاملا بی‌پایه است. به گزارش ایسنا، سجاد سلطان‌زاده گفت: از ۱۶ مهرماه دروازه‌های مرزی سه‌گانه کشورمان با ترکیه جهت تردد مسافری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی (ارائه گواهی واکسن و تست منفی PCR) به صورت دوطرفه بازگشایی شد. وی افزود: روزانه به طور معمول حدود ۹۰۰ کامیون از مرزهای ایران و ترکیه تردد می‌کنند و در حال حاضر این تردد به روال عادی در جریان است. سلطان‌زاده خاطرنشان کرد: آقای اوزجان آراش که خبرگزاری اسپوتنیک از نامبرده به عنوان رئیس انجمن توسعه روابط تجاری ترکیه و ایران یاد کرده و خبر ممنوعیت تردد کامیون‌ها در مرزهای ۲ کشور را به نقل از وی منتشر کرده بود، با انتشار پیامی اظهارات منتسب به خود را رسما تکذیب کرد و بر هدف انجمن خود مبنی بر کمک به توسعه تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و خدمات چندین ساله‌اش در این راستا تاکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه:برای انجام هر مأموریت سختی آماده‌ایم

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه به مناسبت فرا رسیدن 16 مهر سالروز شهادت شهید مهدوی و همرزمانش و بزرگداشت روز نیروی دریایی سپاه پیامی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «جمهوری اسلامی ایران مفتخر است ۲ نیروی دریایی مقتدر، پرتوان و هم‌افزا با ظرفیت راهبردی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران دوشادوش هم، با تبعیت محض از فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) و سلسله مراتب فرماندهی برای ایجاد امنیت پایدار در آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی در خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، ایفای نقش می‌نمایند و اعلام می‌داریم برای انجام هر ماموریت سختی برای سربلندی ملت عزیز ایران اسلامی و حفظ عزت و کرامت آنان با آمادگی کامل، آماده جانفشانی و ایثارگری هستیم».

۵۳ دانشگاه ایران در میان دانشگاه‌های برتر جهان

با اعلام «رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲» ۴۱ دانشگاه ایرانی در علوم مهندسی و ۱۲ دانشگاه نیز در علوم کامپیوتر در میان ۱۱۸۸ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند. به گزارش تسنیم، رتبه‌بندی موضوعی تایمز 2022 در ۲ موضوع علوم کامپیوتر و علوم مهندسی منتشر شد و 41 دانشگاه کشورمان در علوم مهندسی و 12 دانشگاه نیز در علوم کامپیوتر توانستند با کسب معیارها و شاخص‌های تعریف‌شده در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار بگیرند. در علوم مهندسی دانشگاه‌های صنعتی شریف، تبریز و صنعتی نوشیروانی بابل رتبه‌های اول تا سوم را در بین 41 دانشگاه کشورمان کسب کردند. در بین 12 دانشگاه برتر کشورمان در علوم کامپیوتر نیز دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و تهران اول تا سوم شدند. این رتبه‌بندی از 13 شاخص در قالب 5 معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادها، وجهه بین‌المللی و ارتباط با صنعت بهره گرفته است. رتبه‌‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌‌های رتبه‌‌بندی بین‌‌المللی دانشگاه‌هاست که نخستین‌بار سال 2004 با همکاری «تایمز» و «کیو اس» تحت عنوان رتبه‌بندی «تایمز-کیو اس» و از سال 2010 به بعد با همکاری مؤسسه «تامسون رویترز» منتشر شد.

اعلام آمادگی جمعیت هلال‌احمر برای ارسال اقلام امدادی به پاکستان

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی به رئیس هلال‌احمر پاکستان از آمادگی این جمعیت جهت ارسال کمک‌های امدادی به این کشور خبر داد. کریم همتی در پیامی به «ابرار‌ الحق» رئیس هلال‌احمر پاکستان ضمن همدردی با خانواده‌های جانباختگان زلزله صبح پنجشنبه در پاکستان، از آمادگی این جمعیت جهت ارسال کمک‌های امدادی به این کشور خبر داد. وی نوشت: در نهایت تاسف خبر غم‌انگیز زلزله جنوب پاکستان را دریافت کردم که منجر به درگذشت شماری از هموطنان شما و همچنین مصدوم شدن برخی از شهروندان پاکستان شده است. از طرف «جمعیت هلال‌احمر ایران» مراتب همدردی خود را با خانواده‌های جان‌باختگان اعلام می‌دارم و برای حادثه‌دیدگان و مصدومان شفای عاجل آرزو می‌کنم. بدین وسیله آمادگی خود را برای اعزام تیم‌های واکنش سریع و ارسال اقلام امدادی بر اساس نیاز‌های منطقه و با هماهنگی «هلال احمر پاکستان» برای کاهش اثرات این حادثه اعلام می‌دارم.

لکه‌گیری کرونایی در پایتخت با استقرار اتوبوس‌های واکسیناسیون

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر استقرار اتوبوس در شهر برای واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: استفاده از اتوبوس برای واکسیناسیون به لکه‌گیری کرونایی بویژه در مناطق جنوبی شهر کمک خواهد کرد. پرویز سروری درباره روند واکسیناسیون در پایتخت گفت: شهرداری در تلاش است با راه‌اندازی امکانات سیار زمینه را برای واکسیناسیون افراد بیمار، کهنسال و ناتوان که امکان رفت‌و‌آمد ندارند، فراهم کند. شهرداری برای اجرای واکسیناسیون همواره با ستاد ملی کرونا همکاری داشته و در تلاش است همه ظرفیت‌های خود را در اختیار این ستاد قرار دهد تا به مهار هر چه زودتر ویروس کرونا کمک کند.

فرانسه حریف اسپانیا در فینال لیگ ملت‌ها شد

تیم ملی فوتبال فرانسه به فینال لیگ ملت‌های اروپا راه یافت. تیم‌های ملی بلژیک و فرانسه در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا، پنجشنبه‌شب برابر هم به میدان رفتند که خروس‌ها توانستند با وجود دریافت ۲ گل، ۳ بر ۲ حریف خود را از پیش رو بردارند و حریف اسپانیا در فینال شوند. یانیک کاراسکو در دقیقه ۳۷ و روملو لوکاکو در دقیقه ۴۰ توانستند بلژیک را پیش بیندازند ولی در ادامه، قهرمان جهان به خود آمد و توانست آب رفته را به جوی بازگرداند و ۳ بار دروازه حریف خود را باز کند. کریم بنزما، کیلیان ‌امباپه و تئو هرناندز گلزنان تیم دیدیه دشان بودند. به این ترتیب فرانسه برای کسب عنوان قهرمانی باید برابر اسپانیا قرار بگیرد و دیدار رده‌بندی نیز بین بلژیک و ایتالیا برگزار می‌شود.

اولتیماتوم به ژاردیم؛‌ به پرسپولیس ببازی اخراج خواهی شد

روزنامه عربستانی نوشت بازی تیم فوتبال الهلال عربستان با پرسپولیس ایران، آخرین فرصت ژاردیم برای بقا در تیم سعودی است. به گزارش فارس، روزنامه مکه عربستان گزارش داد شروع ضعیف الهلال در فصل جدید لیگ عربستان باعث شده وضعیت سرمربی پرتغالی در تنگنا قرار گیرد. الهلال تا هفته ششم لیگ عربستان به 3 برد و 3 تساوی دست یافته و با 12 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. بازی مقابل پرسپولیس در تاریخ 24 مهر به گفته روزنامه مکه آخرین فرصت ژاردیم برای ماندن در تیم الهلال است که اگر صعود به مرحله بعد رخ ندهد، او از این باشگاه اخراج خواهد شد. روزنامه مکه نوشت: با اینکه الهلال ژاردیم در خط دفاعی عملکرد خوبی دارد و توانسته با 6 گل خورده سومین خط دفاع برتر لیگ نام گیرد ولی این امتیاز کمکی به ژاردیم نکرده و سرمربی سابق موناکو هنوز نتوانسته توانایی‌های خود را اثبات کند. البته روزنامه مکه نوشت مصدومیت‌ها در تیم الهلال باعث شده عملکرد این تیم بشدت افت کند. این تیم اکنون 7 مصدوم دارد که بزرگ‌ترین آنها سالم الدوسری، آندره کوریلو و ماتئوس پریرا هستند.

https://shoma-weekly.ir/moiyaE