گفته می‌شود که...

سفرمشکوک رئیس ستادمشایی به لبنان/ پرداخت 4 نوع کارت هدیه توسط یک مسئول طی یک ماه/ روایت هاشمی از علت عدم احراز صلاحیت/ یکی از نامزدها در مناظره انتخاباتی شرکت نمیکنم/ اعترافات جدید یک منافق/ اظهارنظر آمریکا درباره انتخابات ایران و ...

روایت هاشمی از علت عدم احراز صلاحیت
«رفسنجانی قبلاً فرصت لازم را برای رد صلاحیت خود به دست شورای نگهبان داده بود».
پایگاه اینترنتی گویانیوز این مطلب را ضمن مرور برخی اظهارنظرهای قبلی آقای هاشمی عنوان کرد و نوشت: آقای رفسنجانی در 17 مهرماه 1391 در مصاحبه با روزنامه آرمان ضمن تکذیب نامزدی انتخابات تصریح کرده بود «من دیگر آمادگی این کار را ندارم. من در حال حاضر مثل گذشته در جریان مسائل کشور آن‌گونه که اتفاق می‌افتد نیستم... این حرف را من به آقای ناطق زدم و گفتم هنوز وضع جسمی و سن شما بهتر از من است و بیایید... گفتم که دیگر نمی‌توانم بیایم».
یکی از دیدارها مربوط به جلسه هاشمی رفسنجانی با 40 تن از نمایندگان ادوار مجلس است که از وی خواستند در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کاندیدا شود و از قول هاشمی نقل شده بود «دیگر توان جسمی لازم را ندارم. امروز داشتم خاطرات دوران جنگ را می‌خواندم که در یک روز به کرمانشاه و ایلام و خرمشهر رفتم و شب به تهران برگشتم اما الان راه رفتن برایم مشکل شده است.

فیلم تبلیغاتی محسن رضایی
خبرآنلاین:مهدی جمشیدی دبیر ائتلاف شورای مردم با اشاره به فیلم‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفت:«فیلم انتخاباتی محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در دو تایم سی دقیقه‌ای ساخته خواهد شد.» وی ادامه داد: «امیر پورکیان تهیه‌کننده و اسماعیل فلاح‌پور کارگردان فیلم انتخاباتی محسن رضایی هستند.»امیر پورکیان برادر محمد پورکیان اولین فرمانده شهید در سپاه است.

یکی از نامزدها در مناظره انتخاباتی شرکت نمیکنم
یکی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت که قصد ندارد در مناظره‌های زنده تلویزیونی صدا و سیما شرکت کند.به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، امسال هنوز برگزاری مناظره‌ها در هاله‌ای از ابهام است. یکی از دلایل آن نیز تعداد کاندیداهایی است که ثبت نام کرده‌اند. البته وجود برخی حاشیه‌ها در مناظره گذشته نیز مزید بر علت است و همین امر موجب شد تا رسانه ملی در این مورد کمی دست‌به عصا تر حرکت کند.بر اساس اخبار یکی از نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع برخی نزدیکان خود اعلام کرده است که در مناظره های تلویزیونی شرکت نخواهد کرد! رایزنی ها برای متقاعدکردن وی برای شرکت در مناظره ها ادامه دارد.وی علت این کار خود را اینطور اعلام کرده است که این مناظره ها برخلاف مصلحت کشور است و سودی برای کشور و مردم ندارد و ممکن است سخنانی از سوی مناظره کنندگان بیان شود که امیدواری مردم به نظام را کم کند.

دلیل سفر احمدی نژاد به مسکو
مهر : رئیس جمهور در روزهای 10 و 11 تیرماه به منظور شرکت در اجلاس اوپک گاز به مسکو سفر می‌کند. احمدی نژاد در این سفر که در آخرین روزهای ریاست جمهوری وی صورت می‌گیرد، قرار است با مقامهای روسی نیز دیدارهایی داشته باشد. جزییات سفر و دیدارهای رئیس جمهور به مسکو در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

اظهارنظر آمریکا درباره انتخابات ایران
روزنامه لندنی "الحیات" (alhayat) گزارش داد که ایالات متحده - با تکرار اتهام ها و ادعاهای دروغین خود که همیشه قبل از انتخابات ایران و برای تاثیرگذاری منفی در آن - عملیات سرکوب متعمدانه و مستمر در ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده را محکوم کرد.
بنابراین گزارش "ویندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در نشست خود با مجلس سنا در ادامه سناریوی ضد انتخاباتی خود که نشان دهنده بی اطلاعی مسئولین آمریکایی از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سیر انتخابات است، گفت: ناظر سرکوب عامدانه و مستمر قبل از انتخابات هستیم، هم اکنون که با شما سخن می گویم شورای غیرمنتخب نگهبان در حالی که با کسی مشورت نمی کند، در پرونده کاندیداهای انتخابات اظهارنظر می کند و بر اساس معیارهای غیر واضح، عده ای را رد صلاحیت می نماید، با وجود نبودن شفافیت در سیر این عملیات به سختی می توان گفت که انتخابات در ایران آزاد و منصفانه باشد و یا واقعا اراده ملت ایران باشد.

آغاز تبلیغات جلیلی در ستادهای لنکرانی
شنیده شد که بنا به درخواست باقری‌ لنکرانی که به نفع جلیلی از انتخابات کناره‌گیری کرده بود تمام ستادهای استانی و شهرستانی وی در حمایت از جلیلی فعال شدند. فارس نوشت؛ با نظر کامران باقری لنکرانی تمام ستادهای انتخاباتی وی که در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور تشکیل شده بود برای حمایت از جلیلی فعال شدند. پیش‌تر کامران باقری لنکرانی بعد از معرفی به نامزد نهایی جبهه پایداری تاکید کرده بود که با توجه به اینکه سعید جلیلی را رقیب گفتمانی خود نمی‌داند با وی رقابت نخواهد کرد.

لیست واحد اصولگرایان برای شوراها
فارس: شنیده شده لیست واحدی برای انتخابات شوراها از سوی اصولگرایان در حال تنظیم است که احتمالاً‌ پرچم دار این لیست مهدی چمران باشد.

 لطیفی و جیرانی در فیلم ولایتی
فارس: شنیده شده است قرار است آقایان لطیفی و فریدون جیرانی با همکاری هم دو فیلم انتخاباتی آقای ولایتی را بسازند. احتمالا در این پروژه از افرادی همچون جمال شورجه، محسن علی اکبری، محمدرضا شفیعی و حامد عنقا نیز استفاده شود.

تکذیب شهادت داماد سید حسن نصرا…
باشگاه خبرنگاران: شبکه المنار خبرهای منتشر شده در خصوص شهادت «علی المصری» داماد سید حسن نصرا… دبیرکل حزب ا… را تکذیب کرد.

دستگیری دو ایرانی در دوبی
شنیده شد که دو شهروند ایرانی به جرم حمل بیش از 3000 قرص ترامادول در شیخ‌نشین دوبی دستگیر شدند. ایسنا نوشت؛ پلیس امارات در گزارشی اعلام کرد که دو شهروند ایرانی به نام‌های «س.ر.ح» 25 ساله و «آ. د. خ» 30 ساله به جرم حمل بیش از 3000 قرص ترامادول در شیخ‌نشین دوبی دستگیر شدند. براساس این گزارش متهمان مقیم شیخ‌نشین شارجه هستند که در خیابان «بورسعید در منطقه دیره دوبی به جرم حمل قرص‌های ترامادول دستگیر شدند که پس از تحقیقات متهمان به دادگاه معرفی می‌شوند.

رئیس ستاد مشایی به لبنان می‌رود
شنیده شد که بهمن شریف‌زاده که تا قبل از عدم احراز صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی از وی به عنوان رئیس ستاد این کاندیدا نام برده می‌شد، قصد سفر به کشور لبنان را دارد. دانا نوشت؛ شریف زاده در حالی برنامه سفر به لبنان را دارد که مشخص نیست آیا وی قصد اقامت در این کشور را دارد یا سفرش به این کشور عربی یک سفر کوتاه مدت است. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های همسو ، شریف زاده در هفته جاری دو بار به دادسرای ویژه روحانیت احضار شده است.

تصویب توافقنامه ایران و آرژانتین
شنیده شد که علی پاکدامن، دیپلمات ایرانی اعلام کرد، ایران و آرژانتین یک سند تفاهم تصویب کردند تا یک کمیته حقیقت‌یاب به منظور بررسی انفجار مرکز یهودیان بوینس آیرس در سال 1994 تشکیل شود. فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت؛ وی اظهار داشت، این سند تفاهم، بدون اینکه در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، روز یکشنبه به دست دولت ایران به تصویب رسید.
به گفته وی، دولت ایران برای تصویب این سند تفاهم به تایید مجلس نیازی ندارد چرا که لازم است این توافقنامه به دست سازمان های مربوطه به تصویب برسد. پاکدامن ادامه داد: کریستینا کریشنر، رئیس‌جمهور آرژانتین این توافقنامه را به کنگره ارسال کرد چرا که فکر می‌کرد، هیات اجرایی به تنهایی نباید همه بار این توافقنامه را به دوش بکشد. اما در ایران، این توافقنامه معتبر است و هماهنگ با بند شش آن به تصویب رسیده است.

واکنش واعظ‌زاده به رد صلاحیتش
صادق واعظ زاده رئیس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و کاندیدای احراز صلاحیت نشده ریاست جمهوری اعلام کرد که در عین اعتراض به تصمیم شورای نگهبان، به این تصمیم تمکین می‌کنم.

پاچه خواری بلد نیستیم
مشرق: مسعود ده‌نمکی درپاسخ به این پرسش که انتخابات نزدیک است، شما برای نامزدی فیلم تبلیغاتی می سازید؟ گفت: ما بلد هستیم بیشتر در نقد آدم ها فیلم بسازیم نه به نفع شان. یعنی کار ما نقد است. نه تعریف از آدم ها. یعنی به نوعی پاچه خواری بلد نیستیم.
چمران تصمیم می گیرد
مشرق: حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه تصمیم در خصوص اینکه چه افرادی در لیست آبادگران ایران اسلامی باشند یا نباشند به عهده مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران است، گفت: در این خصوص تصمیم نهایی را چمران خواهد گرفت.

واردات خودرو در اختیار دو خانواده است
شنیده شد که عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حال حاضر واردات خودرو به کشور در انحصار چند خانواده خاص است. ایسنا نوشت؛ علی خاکساری افزود: متاسفانه سیا‌ستگذاری‌ها و شروط وضع شده برای واردات خودرو به کشور، واردات این محصول را در انحصار چند خانواده خاص درآورده است. وی با بیان این‌که این موضوع موجب شده قیمت خودروهای وارداتی در بازار به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سوی چند واردکننده اصلی تعیین شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 80 درصد بازار خودرو در اختیار دو برند هیوندایی و کیا است که این خودروها نیز از سوی یک خانواده وارد می‌شوند. همچنین محصولات تویوتا و رنو نیز توسط خانواده دیگری وارد می‌شود.

ستاد «زنده باد بهار» به کار خود ادامه می‌دهد
شنیده شد که سخنگوی ستاد مردمی زنده باد بهار، برنامه‌های آتی این ستاد را اعلام کرد. شبکه ایران نوشت؛ وحید شاکری ضمن تاکید بر تداوم فعالیت این ستاد گفت: ستاد مردمی زنده باد بهار، در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، با هدف ایفای نقش در تحقق حماسه سیاسی و دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات، به فعالیت خود ادامه داده و برای انتخابات شوراها نیز اقدام به ارائه لیست خواهد کرد.
 شاکری همچنین در واکنش به اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم احراز صلاحیت مهندس مشایی اظهار داشت: این ستاد از کلیه راهکارها و ظرفیت‌های قانونی، جهت تائید صلاحیت آقای مشایی بهره خواهد برد. وی بر لزوم دوری جستن از هر گونه رفتار احساسی تاکید کرد و گفت: گفتمان بهار هیچ نسبتی با متعرضان به قانون نداشته و ندارد. لذا برای احقاق حق، اقدامات حامیان این گفتمان صرفا از مجاری قانونی و با حفظ شان و جایگاه نهادهای قانونی کشور صورت خواهد گرفت.

لنکرانی یا میرکاظمی رئیس ستاد جلیلی
شنیده شد که پس از اعلام احراز صلاحیت ۸ نامزد یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری از امروز تبلیغات کاندیدای انتخابات به صورت رسمی آغاز شده است. قدس آنلاین نوشت؛ کامران باقری لنکرانی که تا قبل از اعلام صلاحیت‌ها گزینه جبهه پایداری بود با حضور سعید جلیلی و بر اساس گفتمان مطرح شده توسط خود لنکرانی به نفع جلیلی کنار کشید. خبرنگاران پس از پیگیری‌های لازم از جبهه پایداری گزارش داده اند: با این تغییر آرایش سیاسی در بدنه اصولگرایان باقری لنکرانی به عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی معرفی خواهد شد. همچنین گفته می‌شود از لنکرانی برای تصدی پست ریاست ستاد جلیلی دعوت شده است که لنکرانی آقای میرکاظمی را برای قبول این مسئولیت پیشنهاد داده است.

نامه جدید روحانیون مجلس به جامعتین
شنیده شد که اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با ارسال نامه‌ای به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار معرفی نامزد اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری شدند. تسنیم نوشت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس از امضای نامه به جامعتین برای معرفی گزینه اصلح خبر داد و گفت: روحانیون مجلس در نامه‌ای از آقای مهدوی‌کنی و آیت‌ا... یزدی درخواست کردند گزینه‌ای را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کنند. وی ادامه داد: این نامه به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین ارسال شده است تا برای انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه‌ای را معرفی کنند تا انتخاب گزینه اصلح برای ما آسان شود.

احمدی‌نژاد وقتش را تلف می‌کند
صادق زیباکلام با اشاره به احراز صلاحیت نشدن کاندیدای دولت از سوی شورای نگهبان و واکنش احمدی‌نژاد مبنی بر پیگیری این موضوع از سوی رهبرانقلاب به خبر آنلاین گفت: آقای احمدی‌نژاد فقط وقت خودش را تلف می‌کند و به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید. دولت بنا نیست در این انتخابات حضور داشته باشد و هیچ حکم حکومتی هم به نفع کاندیدای دولت صادر نخواهد شد.وی افزود: رئیس مجمع تشخیص سکوت خواهند کرد و از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنند.

در این دوره از انتخابات شعارهای اعتدالی‌تری مطرح شده است
حجت‌الاسلام سعید جوادی آملی (فرزند آیت‌الله جوادی آملی)مدیر بنیاد بین‌المللی اسراء گفت: تجربه‌های دوره اخیر، همه سطوح نظام را تکان داد و در این دوره حرف‌ها و اظهارنظرهای کاندیدا‌ها متین‌تر و پخته‌تر مطرح شده است.
به گزارش پارسینه،وی که معتقد است تنها 20 تا 30 درصد از بدنه اجتماعی مردم نظریات اجتهادی دارند ولی 70 درصد مردم براساس تبلیغات و زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی به سوی نامزدها سوق پیدا می‌کنند، گفت: البته در این دوره از انتخابات شعارهای اعتدالی‌تری مطرح شده و باید از این بابت خدا را شکر کرد که این تجربه حاصل شده است. در عین اینکه خسارت‌های زیادی را در این دوره پرداختیم، ولی اکنون شعارها در فضای اعتدالی‌تری مطرح می‌شود و رسانه‌ها در این فضا وظیفه دارند مسئله اعتدال را در اظهارنظرها تبیین کنند.

پرداخت 4 نوع کارت هدیه توسط یک مسئول طی یک ماه
خراسان نوشت:بر اساس گزارش ذی‌حسابی یکی از نهادهای مهم فرهنگی و آموزشی کشور، رئیس این نهاد که اخیرا با سررسید بخش زیادی از وام‌های مجموعه خود مواجه شده 4 نوع هدیه شامل 100 هزار تومان به تمامی کارکنان زن، 150 هزار تومان به مسئولان بخش آموزشی به عنوان روز معلم، 100 هزار تومان به مناسبت روز روابط‌عمومی به مدیران و کارکنان این بخش و 100 هزار تومان به مناسبت روز پدر به همه پدران این نهاد پرداخت کرده است.

نامه دوم به عزت‌الله انتظامی
ایسنا نوشت: اسفندیار رحیم‌مشایی در نامه‌ای به استاد عزت‌الله انتظامی، خطاب به وی گفت: از وضعیتی که پیش آمد خیلی متاثر شدم. روا نیست که در پی یک عمر تلاش خاطرتان مکدر شود.برایتان سلامتی و سرزندگی آرزو می‌کنم و بارانی را که هم‌اکنون شروع به باریدن گرفته است، به فال نیک می‌گیرم.

داغی که بشار اسد بر دل رئیس سلفی‌های لبنان گذاشت
یک روزنامه لبنانی دیروز عکس جنازه پسر "الشهال" که در درگیری‌های القصیر کشته شده است را منتشر کرد. به گزارش مشرق، "شیخ سالم الشهال" رئیس سلفی‌های لبنان که از منتقدان جدی حکومت بشار اسد به شمار می‌آید؛ از همان ابتدای بحران سوریه مواضع تندی بر علیه حکومت سوریه گرفته است. این شیخ سلفی که طی چند ماه اخیر از جوانان درخواست حضور در جنگ سوریه را کرده است؛ با فرستادن پسرش سعی در تشویق جوانان برای حضور در این جنگ کرد. بیشتر مناطق القصیر که در مرز لبنان و سوریه قرار دارد درحال حاضر تحت کنترل ارتش سوریه است و تروریست‌های زیادی در این منطقه اسیر و یا کشته شده‌اند.

ارسال نامه‌ به مجامع بین‌المللی برای مقابله با نقض حاکمیت بحرین توسط ایران
وزیر خارجه بحرین، علیرغم جنایاتی که آل خلیفه علیه مردم این کشور مرتکب می‌شوند، با ارسال نامه‌ای به مجامع بین‌المللی از آنها خواست در مقابل آنچه نقض حاکمیت این کشور توسط ایران خواند، اقدامی بکنند. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه "گلف دیلی نیوز" شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین روز سه شنبه با نوشتن نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیرکل اتحادیه عرب و نیز دبیرکل سازمان‌های همکاری‌های اسلامی از این مجامع خواست در برابر تهدیدات ناشی از ایران علیه حاکمیت بحرین اقدامی انجام دهند.
 در این نامه به اظهارات اخیر حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران اشاره شده که ضمن انتقاد شدید از حمله اخیر نیروهای امنیتی بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم روحانی مخالف شیعه در بحرین درباره تبعات این اقدام به مقامات منامه هشدار داده بود. وزیر خارجه بحرین این گونه اظهارات را تهدید حاکمیت یک کشور رسمی عضو سازمان ملل و مغایر با قوانین بین‌المللی دانسته است درحالی که نیروهای مسلح آل خلیفه به کمک ارتش عربستان بیش از دو سال است که مردم بحرین را به جرم تظاهرات مسالمت آمیز سرکوب و قتل عام می‌کنند.

دایره اصولگرایی
کاندیدای احراز صلاحیت شده ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه بنده پرچم تشکیل ائتلاف را برداشته‌ام،گفت: این ائتلاف، هسته اولیه تجمع اصولگرایان است چراکه باید با وحدت کلمه به استقبال انتخابات برویم.
علی‎اکبر ولایتی با اشاره به ‌ضرورت تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: در انتخابات ریاست‎جمهوری بنده به عنوان یک فرد اصولگرا، معتقد به اصولگرایی هستم و تعریف اصولگرایی نیز محدود به یک تعریف نیست.
عضو ائتلاف پیشرفت افزود: هرکس به این نظام معتقد و قانون اساسی را قبول دارد و در قول و عمل به ولایت فقیه معتقد بوده و از ولایت فقیه تبعیت می‎کند، اصولگراست.

انتشار تصاویر جسد بن لادن ممنوع!
قدس آنلاین: دادگاهی در آمریکا اقدام دولت «باراک اوباما» را در جلوگیری از انتشار تصاویر و ویدئوهای مربوط به جسد «اسامه بن لادن» رهبر سابق القاعده، تایید کرد.

مشارکت بالا در روستاها
فارس: یکی از مراکز برگزاری نظرسنجی اعلام کرد بالاترین مشارکت در انتخابات آتی مربوط به روستاها است.
براساس این نظرسنجی میزان مشارکت در مراکز استان‌ها 56درصد، کلان‌شهر‌ها 48درصد، شهر‌های کوچک 72درصد، و روستاها 77 درصد برآورد شده است.

تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح
بولتن: شنیده شده است باتوجه به حساسیت انتخابات آتی قرار است جامعتین به طور مصداقی از نامزد خاصی حمایت نکند و فقط به تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح بپردازد.

آمادگی هیئت نظارت بر انتخابات برای دریافت نظرات مردم
هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی‌کشور با صدور اطلاعیه ای آمادگی خود را برای دریافت گزارشات مردمی درباره انتخابات این دوره شوراهای شهر و روستا اعلام کرد.
در اطلاعیه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی‌کشورآمده است؛ این هیئت در خصوص رسیدگی به شکایات و اعتراضات داوطلبان این دوره از انتخابات شوراها درباره نحوه بررسی صلاحیت‌ها، تبلیغات انتخاباتی و دیگر موارد مرتبط با انتخابات شوراها؛ کمیته رسیدگی به شکایات این هیئت آماده دریافت گزارشات مردمی است. همچنین رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در تهران گفت: داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا که صلاحیت‌شان در هیئت‌های اجرایی تایید شده ولی در هیئت‌های نظارت رد شده اند، تا پایان روز گذشته زمان داشتند تا اعتراضات خود را به هیئت‌های نظارت مربوطه ارائه کنند.
حسین طلا افزود: داوطلبان کرسی شوراهای شهر که صلاحیت‌شان توسط هیئت‌های اجرایی رد شده است و به هیئت‌های نظارت اعتراض کرده‌اند نیز رسیدگی به پرونده آنها در حال انجام است و نهایتا بررسی‌ها در روز 3 خرداد به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود.

عجیب ترین روش تنبه کارمندان
اگر فکر می کنید که بدترین رئیس دنیا را دارید حتما باید کمی در این مورد تجدید نظر کنید چرا که در دنیا رئیس های بسیار بدتری نیز هستند که کارمندانشان را خیلی عجیب تنبیه می کنند.رئیس یک کارخانه لوازم آرایشی در چین به تازگی تمام کارمندانش را وارد خیابان کرد و پس از آن مجبور کرد همه آن ها در شلوغ ترین نقطه شهر روی زانوهای خود چهاردست و پا راه بروند تنبیه شوند.این اتفاق در یکی از روزهای شلوغ سال بوده است و همین باعث شد تا افراد زیادی این صحنه ها را دیده و آن ها را مسخره کنند. این رئیس به گفته برخی از کارمندان به خاطر تست کردن میزان تحمل فشارهمچنین به علت کم شدن فروش این کار را انجام داده است.این گروه از افراد پس از چند دقیقه چهار دست و پا راه رفتن در خیابان توسط پلیس متفرق شدند اما این حادثه با پخش شدن در تمامی شبکه های تلویزیونی و سایت های اینترنتی جنبه ای بسیار خاص به خود گرفت.

علاقه ای به تبلیغات خیابانی ندارم
کاندیدای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ستاد انتخاباتی و سخنگو ندارم،گفت: بنا دارم از طریق رادیو و تلویزیون با مردم صحبت کنم و علاقه ای به تبلیغات خیابانی ندارم.
محمد غرضی در پاسخ به این سوال که آیا از جایگاه های ویژه که در سطح شهر برای تبلیغات انتخاباتی تعبیه شده استفاده می‌کنید یا نه، اظهار کرد: علاقه ای به این کار ندارم چون این بیلبوردها متعلق به شهرداری است.
وی درباره اینکه شعار انتخاباتی شما «دولت ضد تورم» است، برای تحقق این شعار چه برنامه هایی دارید عنوان کرد: در موقع مقتضی در این باره صحبت می کنم و برنامه هایم را اعلام خواهم کرد.

فعالیت ستاد انتخابات عارف
سخنگوی ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف اعلام کرد ستادهای انتخاباتی نامزد جریان اصلاحات فعال بوده و در حال تلاش هستند.
سیدحسن رسولی که در ستاد انتخاباتی کاندیدای احراز صلاحیت شده جریان اصلاحات سمت سخنگویی را برعهده د ارد، با اعلام مطلب فوق افزود: تحقق ائتلاف میان نامزدهای منتسب به جریان اصلاحات منوط به تحولات آینده است.

موساد و فیس بوک
فیسبوک منبع اطلاعاتی مهمی برای موساد است؛ این سرویس جاسوسی از طریق فیسبوک از اوضاع فلسطینی ها مطلع می شود و اطلاعات موجود در کامپیوترهای شخصی افراد را به دست می آورد .موساد هزاران صفحه در فیسبوک ایجاد می کند و هر یک از افسران این سرویس جاسوسی تعدادی از این صفحات را کنترل می کنند؛ آنان براساس اطلاعات روزانه‌ای که از دوستان فیسبوکی خود جمع آوری می کنند؛ گزارش هایی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را درباره اوضاع فلسطینی‌ها تهیه می کنند.موضوعات این گزارش ها شامل مسائل امنیتی، اقتصادی، معیشتی، سطح فرهنگی جوانان، ارتباط فلسطینی‌ها با دولت و دیدگاه فلسطینی‌ها درباره مقاومت و شلیک موشک و غیره است .افسران موساد براساس اطلاعاتی که از فیسبوک جمع آوری می کنند، در گزارش خود به مقامات ارشد این سرویس جاسوسی طرح اجیر کردن تعدادی از دوستان فیسبوکی خود را پیشنهاد می کند.افسران موساد در شرایط جنگی و درگیری‌های مرزی درپی جمع آوری اطلاعاتی درباره محل شلیک موشک، تجمع اعضای گروه های مقاومت، وضعیت روحی فلسطینی‌ها و میزان حمایت فلسطینی‌ها از مقاومت هستند که با جمع آوری این اطلاعات و بررسی دقیق آن نقشه‌ها و اهداف خود را آماده می‌کنند .

بی طرفی اتاق بازرگانی ایران در انتخابات
روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد اتاق ایران از کاندیدای خاصی حمایت نمی‌کند.
در اطلاعیه اتاق بازرگانی ایران آمده است؛ موضع رسمی اتاق در موضوع انتخابات ریاست جمهوری، دعوت و حضور گسترده و فعال اعضای اتاق در حماسه انتخابات بوده و ضمن ارائه نظرات و پیشنهادهای اقتصادی به دولت آینده، از هرگونه جانب‌داری از کاندیدای خاص پرهیز می کند.

ساعت تلویزیون برای انتخابات
تسنیم: علی دارابی، معاون سیما از افزایش پخش برنامه‌های انتخاباتی از سوم خرداد خبر داد و گفت: برنامه‌های مناظره از ساعت 18 تا 24 پخش می شود.

 اعترافات جدید یک منافق
باشگاه خبرنگاران: ایرج مصداقی یکی از اعضای ارشد پادگان متروکه اشرف که حالا با گروهک تروریستی منافقین زاویه پیدا کرده گفت: در سال 88، فیلم‌هایی را در پادگان اشرف با حضور اعضای گروهک ضبط کردیم و به نام تصاویر اغتشاشات عاشورای 88 مشهد منتشر کردیم.

حادثه برای شریعتمداری
جهان: دکتر علی شریعتمداری سه شنبه شب پس از جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی به خاطر افتادن از پله ها از ناحیه صورت و دست دچار آسیب شد که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت.

برنامه و شعار انتخاباتی روحانی
حسن روحانی با بیان اینکه شعارم برای انتخابات «اعتدال، عقلانیت و تدبیر» است، گفت: دلیل حضورم زمینه‌سازی برای مشارکت فعال مردم در انتخابات و تحقق حماسه سیاسی است.
کاندیدای احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری محور برنامه اقتصادی خود را تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه آن دانست و افزود: برنامه فرهنگی‌ام اصلاح ساختار فرهنگی و تامین امنیت فرهنگی و در زمینه سیاست خارجی نیز تعامل سازنده با جهان است.
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های خود تاکید کرد: برنامه‌ام در زمینه سیاست داخلی، تدوین حقوق شهروندی و انسجام وحدت ملی است.

پایان کار ستاد انتخاباتی هاشمی
مشاور هاشمی رفسنجانی اعلام کرد اسحاق جهانگیری در دیدار اعضای ستاد انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با وی پایان کار این ستاد را رسما اعلام کرد.
محمدرضا صادق مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که معاونت تبلیغات ستاد انتخاباتی وی را برعهده داشت، در گفت‌وگو با فارس، درباره جزییات دیدار اعضای ستاد با رئیس مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، گفت:در این جلسه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از زحمات چند روزه مسئولان ستاد خود تقدیر کرد و اسحاق جهانگیری رئیس ستاد هاشمی‌رفسنجانی نیز در این نشست پایان کار ستاد را رسما اعلام کرد.
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هاشمی رفسنجانی در این دیدار با ابراز امیدواری از تحقق حماسه سیاسی با برگزاری انتخابات آتی اعلام کرد که به زودی در این خصوص بیانیه‌ای را صادر خواهد کرد. صادق خاطرنشان کرد: ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی به طور رسمی برای هیچ‌یک از نامزدهای حاضر فعالیت نمی‌کند و اعضای ستاد به طور شخصی می‌توانند در ستاد انتخاباتی گزینه مورد نظرشان فعالیت کنند.

لغو سفر رئیس جمهور به اردبیل
فارس: استاندار اردبیل از لغو سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان به اردبیل خبر داد و گفت: به احتمال زیاد ششم خرداد معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح پروژه‌های متمرکز استان اردبیل به این خطه سفر می‌کند.

 

https://shoma-weekly.ir/4VUYpC