گفته می‌شود که...

سعید جلیلی و برنامه های آینده انتخابات/ ادعای یک کاندیدا: تنها من میتوانم مشکلات اقتصادی را حل کنم/ یأس و ناامیدی نتانیاهو از نتیجه انتخابات ایران/ حسن روحانی: هفته اخر دست دیگری را میدیدم/ دقیق ترین نظر سنجی انتخابات را چه موسسه ای انجام داد؟/ این یک حاج خانم ایرانی نیست! و ...

یأس و ناامیدی نتانیاهو از نتیجه انتخابات ایران

نتانیاهو در مصاحبه با سردبیر واشنگتن‌پست گفت: «مشائی» و نامزدهای دیگر که متمایل به نزدیکی با غرب و رژیم اسرائیل بودند، از رقابت‌های انتخاباتی حذف شدند و نامزدی که حاکمیت اجازه داده بود، توانست در این انتخابات شرکت کند. متأسفانه نتیجه انتخابات ایران، امکان تغییر در بلندپروازی‌های این کشور را فراهم نمی‌کند»! بنیامین نتانیاهو گفت: «شورای نگهبان صلاحیت صدها نامزد دیگر را رد کرد و در نهایت هشت تن از نامزدها در صحنه رقابت‌های انتخاباتی حضور یافتند. آن‌ها حتی هاشمی رفسنجانی، رئیس‌جمهور سابق و مشائی را از صحنه انتخابات کنار زدند و به جای آن‌ها، روحانی را حفظ کردند. روحانی مشاور امنیت ملی ایران و مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده است. او مبتکر یک دکترین است که خود نام آن را «مذاکره و تداوم غنی‌سازی» گذاشته است.» نتانیاهو گفت: «روحانی دقیقاً مانند دیگر نامزدهای مورد نظر قدرت حاکمه است که حاضر به همسویی با نگرش‌های رهبر هستند.» وی افزود: «انتخاب حسن روحانی زمینه‌ساز تغییر در فعالیت‌های هسته‌ای ایران نخواهد بود.»

نتانیاهو در پایان تأکید کرد: «روحانی در کتابی که نوشته، گفته که ضمن مذاکره، ایران امکان تداوم غنی‌سازی را خواهد داشت. این دقیقاً همان چیزی است که در سال 2004 اعلام کرده بود؛ یعنی زمانی که ما با اروپایی‌ها در تهران مذاکره می‌کردیم، در اصفهان داشتیم، بخشی از مرکز اصفهان را تجهیز می‌کردیم... ما با برقراری فضای آرامش، توانستیم کارهای اصفهان را به پایان برسانیم.»

عبدی: سهم اصلاح‌طلبان در مشارکت مردم 10 درصد بود
عضو مستعفی حزب مشارکت گفت: تصمیم اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات تا حدودی بر افزایش مشارکت کمک کرد.
عباس عبدی در مصاحبه با مجله مهرنامه تصریح کرد: واقعیت این است که تصمیم اصلاح‌طلبان تا حدی (حدود 10 درصد) به افزایش مشارکت کمک کرد.
وی همچنین درباره شخصیت محوری اصلاح‌طلبان گفته است: ما به شخصیت و نفوذ آقایان خاتمی و هاشمی ایرادی نداریم. ضمن آنکه من قبول ندارم آرای آقای روحانی را صرفا موکول به حمایت آقایان خاتمی و هاشمی کنیم مگر در انتخابات مجلس هشتم، لیست اصلاح‌طلبان تحت عنوان «یاران خاتمی» درنیامد؟ چرا رأی نیاوردند؟
عبدی با بیان این که این بار شما برخلاف دوم خرداد 76 از روحانی مانند خاتمی یک قدیس نخواهید ساخت، افزود: این بار ماجرای آن کس نمی‌شود که نام پسرش را رستم گذاشت و بعد هم شروع کرد به لرزیدن. در مورد آقای روحانی این طور نیست.
او درباره این سؤال که «آیا فکر می‌کنید اصلاح‌طلبان تاکنون نسبت خود را با حکومت و رهبری مشخص کرده بودند و آیا حداقل در نزد خودشان، تصور روشنی از این موضوع داشتند؟» گفت: یکی از مواردی که هنوز آن را حل نکرده‌اند، همین است. شما در برخی بیانیه‌ها می‌بینید که این انتخابات را تنها محصول مشارکت خودشان می‌دانند، در حالی که واقعا اینطور نیست. اصلاح‌طلبان فقط یک تصمیم گرفتند. اما انتخابات را حکومت برگزار کرد و در این میان، رهبری نقش بسیار مهمی داشتند.
مجموعه نیروها باید یک بازنگری هم در خودشان داشته باشند. البته، به نظرم اصولگراها بیشتر می‌توانند با واقعیت کنار بیایند تا اصلاح‌طلبان. همین که اصلاح‌طلبان بر آمدن آقای خاتمی تاکید می‌کردند، به نوعی مقاومت در برابر پذیرش واقعیت بود. البته می‌توانستند بگویند ما به هر قیمت می‌آییم و هزینه آن را هم بدهند؛ اما نمی‌توانند هم اپوزیسیون باشند و هم پوزیسیون.یک پایشان بیرون باشد و پایی داخل. به نظر من، این راهبردها جواب نمی‌دهد. برخی از بیانیه‌هایی را که در حمایت از آقای هاشمی نوشته شد، باید به صورت تاریخی نگه داشت. این بیانیه، هر چیزی باشد؛ انتخاباتی نیست. این نشان می‌دهد که ریشه تحلیل‌ها حداقل تا قبل از انتخابات، درست نشده بود.

حسن روحانی: هفته اخر دست دیگری را میدیدم

حسن روحانی در دیدار جمعی از روحانیون گفته است: "اینکه مردم در این انتخابات به یک روحانی اعتماد کردند، این اعتماد به نظام اسلامی است. من در این شرایط سخت آمده‌ام تا آبرویم را در مرحله حساس پیچ تاریخی گرو بگذارم. این مملکت متعلق به امام زمان و اهل‌بیت(ع) است و باید با توسل کارها را به پیش برد. در یک هفته آخر تبلیغات، شرایط فرق کرد و من به‌عینه دست دیگری را می‌دیدم و اقبال مردم به‌ویژه در مشهد فوق‌العاده بود. امیدوارم به پشتوانه حضرت ولی عصر(عج) که کشور متعلق به اوست کارها پیش برود.

سعید جلیلی و برنامه های آینده انتخابات

در هفته گذشته، سعید جلیلی دیدارهایی را با آقایان مهدوی کنی، محمد یزدی و مصباح یزدی داشته است. در این جلسات، مباحثی درباره انتخابات یازدهم و برنامه‌های آینده جریان اصولگرایی مطرح شده است.


آشفته‌هایی که یکباره روحانی رااصلاح‌طلب خواندند
«
در بعدازظهر 25 خرداد وقتی که وزارت کشور نظام ایران حسن روحانی را برنده انتخابات خود اعلام کرد، جوی از تشنج و آشفتگی، طیفی از اپوزیسیون را فرا گرفت و به یکباره او را اصلاح‌طلب، میانه‌رو و غیره خطاب کردند، و شروع کردند به تفسیر نظرات خود که این شخص احتمالا باعث تغییر در ایران خواهد شد
این مطلب را پایگاه اینترنتی اخبار روز (وابسته به طیفی از مخالفان جمهوری اسلامی) عنوان کرد و افزود: باید توجه کرد که در رژیم ایران، دولت عوض شده و نه سیستم حکومتی. یک رجل سیاسی از ارکان نظام ایران به نام حسن روحانی، عضو و نماینده بیت رهبری در شورای امنیت ملی از سال 1370، عضو مجلس خبرگان از سال 1378، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 1370 تا به امروز، که دارای ادبیات سیاسی دیگری غیر از سلف خود احمدی‌نژاد دارد، می‌رود که سکان هدایت قوه مجریه را بدست بگیرد، حال سوال این است که با وجود شغل و سمت و جایگاه او و مهمتر از همه تایید صلاحیت او از سوی یکی از ارگان‌های امنیتی نظام مثل شورای نگهبان که تحت کنترل رهبری است، آیا می‌توان انتظاری از او داشت. او در شمار 8 نامزدی بود که از دل نظام بودند و فرصت‌های جدیدی برای نظام در عرصه خارجی و داخلی ایجاد می‌کند. اما در موضوع هسته‌ای و سوریه، موضع رژیم را تأیید کرد.

که دولت روحانی دولت چهارساله است

عنصر خاکستری اصلاحات در سخنانی در تحلیل انتخابات یازدهم گفته است:" ما با دست خود کمر به قتل اصلاحات بستیم. ما هم مانند اصولگرایان نمی‌خواهیم شکست را بپذیریم. باید شکست را بپذیریم چرا که محمدرضا عارف را که نماد اصلاح‌طلبی بود مجبور به کناره‌گیری کردیم چون دیدیم که هفت‌درصد بیشتر رأی ندارد. پیش‌بینی من این است که دولت روحانی دولت چهارساله است. با شکست روحانی، چهارسال دیگر اصولگراها به قدرت باز خواهند گشت.

مخملباف سر از جشنواره فیلم اورشلیم درآورد
محسن مخملباف با فیلم مستند تازه خود «باغبان» در جشنواره سینمایی اورشلیم که از روز پنجشنبه در شهر قدس برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه هاآرتص، فیلم باغبان روایتی مستند از باغ‌های اطراف آرامگاه بهاءالله رهبر فرقه ضاله بهائیت در منطقه عکا در نزدیکی شهر حیفاست. بنا به نوشته ‌هاآرتص، لحن این فیلم مستند که با همکاری مخملباف و فرزندش «میثم» ساخته شده، می‌تواند توجه بینندگان اسرائیلی را به خود جلب کند. طبق نوشته ‌هاآرتص، 3 فیلم که در جشنواره فیلم کن موفق به دریافت جایزه شده‌اند در فستیوال فیلم اورشلیم شرکت دارند.

سردرگمی غرب از رئیس جمهور منتخب

پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور یازدهم، رسانه‌های غربی دچار سردرگمی و استیصال شدیدی درباره انتخاب وی شده‌اند به‌گونه‌ای که ظرف 20 روز گذشته بیش از هزار و 800 مقاله و تحلیل درباره رئیس‌جمهور منتخب نوشته‌اند که تعارض فراوانی میان دیدگاه‌های نویسندگان این مقالات به چشم می‌خورد.

استراو: ایران در پی ساختن بمب‌ اتم نیست
وزیر اسبق خارجه انگلیس که جزو 3 وزیر خارجه اروپایی مذاکره‌کننده درباره برنامه هسته‌ای ایران در ۱۰ سال پیش بود، در یک نشست کارشناسی تصریح کرد: ایران در پی ساختن بمب اتم نیست و این دیدگاهی نیست که ساده‌لوحانه باشد.
به گزارش فارس، جک استراو، وزیر اسبق خارجه انگلیس در یک نشست کارشناسی در رسانه دولتی بی‌بی‌سی گفت هیچ شواهدی مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت بمب اتمی است، وجود ندارد. جک استراو در این نشست کارشناسی گفت دیدگاه‌های او درباره ایران «ساده‌لوحانه» نیست و به نظر می‌رسد چشم‌انداز امیدوارانه‌تری از اوضاع برنامه هسته‌ای ایران با رئیس‌جمهور جدید این کشور وجود داشته باشد.
جک استراو، در سال ۱۳۸۲ جزو وزرای خارجه 3 کشور اروپایی بود که با حسن روحانی که در آن زمان دبیر شورایعالی امنیت ملی بود دیدار کردند. جک استراو، دومینیک دوویلپن و یوشکا فیشر به ‌ترتیب از بریتانیا، فرانسه و آلمان در ۲۹ مهر سال ۱۳۸۲ با آقای حسن روحانی درباره برنامه هسته‌ای ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

پیوستن اعضای شورای شهر به کابینه روحانی

احتمال پیوستن برخی اعضای شورای شهر تهران به کابینه و دولت حسن روحانی وجود دارد. احمد مسجدجامعی، مهدی حجت و احمد دنیامالی از جدی‌ترین این گزینه‌ها هستند. حجت و دنیامالی در هر دو لیست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای شورای شهر حضور داشتند.

سخت‌ترین تحریم‌های طول تاریخ علیه ایران برقرار شد
وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به اینکه گزینه‌های جایگزین تحریم خطرناک هستند، گفت: سخت‌ترین تحریم‌های طول تاریخ را علیه ایران اعمال کرده‌ایم که کاملا تاثیر‌گذار بوده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جک لو وزیر خزانه داری آمریکا ابراز امیدواری کرد تحریم‌های اقتصادی منجر به توقف جنبه نظامی برنامه هسته‌ای ایران شود چرا‌ که گزینه‌های دیگر مطلوب نیستند و اوضاع را بدتر می‌کنند.
جک ‌لو که در کنفرانسی در کلرادو سخنرانی می‌کرد، مدعی شد: بهترین گزینه برای ایران و بهترین گزینه برای جهان این است که تحریم‌های اقتصادی موثر واقع شود چرا‌ که جایگزین‌های دیگر هم برای جهان خطرناک است هم برای ایران.
وی افزود: من فکر نمی‌کنم هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا بدون فرصت دادن به ابزارهای موجود سراغ گزینه‌های دیگر برود.بر اساس این گزارش، آمریکا و غرب به منظور تحت فشار قرار دادن برنامه‌های هسته‌ای ایران سال‌هاست تحریم‌های اقتصادی و تجاری سنگینی علیه ایران اعمال کرده‌اند.
این در حالی‌ است که تهران بارها تاکید کرده همه فعالیت‌های هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز و شفاف است و ادعای غربی‌ها را رد می‌کند.وزیر خزانه‌داری آمریکا با ارائه تصویری تاریک از اقتصاد ایران مدعی شد تحریم‌های اقتصادی موثر واقع شده‌اند.
جک لو گفت: ما شاهد کاهش ارزش ریال، تولید ناخالص داخلی، افزایش نرخ بیکاری و نرخ تورم در ایران هستیم. اینها چشم‌انداز روشنی از آینده اقتصاد ایران نیستند.
وی تحریم‌های کنونی علیه اقتصاد ایران را سخت‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ خواند و مدعی شد: هدف تحریم‌ها، آسیب‌زدن به مردم ایران نیست بلکه هدف تغییر مسیر و تصمیم ایران است.

دقیق ترین نظر سنجی انتخابات را چه موسسه ای انجام داد؟

در بررسی‌های صورت‌گرفته از عملکرد هشت مؤسسه نظرسنجی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، نتایج نظرسنجی‌های صداوسیما از حیث دقت و نزدیکی به واقعیت جامعه، رتبه نخست را به دست آورده است. مرکز نظرسنجی صداوسیما 89 نظرسنجی انتخاباتی انجام داد و نتایج را برای همه کاندیداها نیز ارسال کرد. جامعه آماری این نظرسنجی‌ها بیش از 548 هزار نفر بوده است.

ادعای یک کاندیدا: تنها من میتوان مشکلات اقتصادی را حل کنم

یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری مدعی شده است تنها او می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و برای این منظور باید مدیریت وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به وی واگذار شود.

مرگ مغزی ماندلا تایید شد
شنیده شد که اسناد ارائه شده از سوی دادگاه آفریقای‌جنوبی حاکی از تایید مرگ مغزی ماندلا از سوی پزشکان و تصمیم‌گیری خانواده وی درباره قطع دستگاه تنفس مصنوعی است. صراط به نقل از فرانس 24 نوشت؛ طبق اسناد دادگاه به تاریخ 26 ژوئن پزشکان معالج نلسون ماندلا اعلام کردند که وی درحالت موسوم به مرگ مغزی قرار داشته و از این‌رو به خانواده وی توصیه کردند که دستگاه‌های تنفس مصنوعی را که در حال حاضر زندگی ماندلا به آنها وابسته است، قطع کنند.
طبق این اسناد خانواده ماندلا نیز به صورت جدی درحال بررسی این گزینه بودند. این سند توسط وکیل خانوادگی ماندلا تنظیم و تقدیم دادگاه عالی کیپ شرقی آفریقای جنوبی شد. اقدام اخیر پس از گزارش جاکوب زوما مبنی بر وخامت اوضاع ماندلا و به تعویق انداختن سفرش به موزامبیک صورت گرفت.

تکذیب ادعای هاشمی در رد صلاحیت وی

به‌رغم ادعاهایی که آقای هاشمی رفسنجانی درباره حضور وزیر اطلاعات در جلسه شورای نگهبان و رد صلاحیت وی مطرح کرده‌اند، پیگیری‌های نشان می‌دهد آقای مصلحی در جلسه تأیید صلاحیت کاندیداها به‌هیچ‌وجه حضور نیافته است.

توقیف اتومبیلی با 4 میلیون جریمه
شنیده شد که ماموران گشت پلیس آزادراه امیرکبیر اصفهان - تهران، سواری لکسوز را با 106 تخلف و 42 میلیون ریال جریمه متوقف کردند. واحد مرکزی خبر نوشت؛‌ سرپرست پلیس راه انتظامی استان اصفهان گفت: در بررسی سوابق خودرو مشخص شد 40 فقره تخلفات آن تجاوز از سرعت مجاز بود و مالک خودرو برای همه این تخلفات به مبلغ 42 میلیون و900 هزار ریال جریمه شد. سرهنگ انصاری افزود: برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، خودرو توقیف و برای سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان اصفهان منتقل شد.

رشوه برای اتهام‌زنی‌ به ایران
شنیده شد که یکی از نمایندگان فهرست ائتلاف ملی مجلس عراق گفت که ژنرال جورج کیسی، فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی به منظور اتهام‌زنی به ایران از گروهک تروریستی منافقین رشوه دریافت کرده است. کریم علیوی با اشاره به ادعای اخیر این ژنرال آمریکایی علیه ایران مبنی بر دست داشتن تهران در انفجارهای سال 1385 در حرمین امامین عسکریین(ع) در سامراء این اظهارات جنجال‌برانگیز و ضدایرانی را دخالت آشکار در امور عراق و ایران خواند و تاکید کرد که دست داشتن ایران در این گونه اقدامات تروریستی بعید است.بنابر گزارش اشرف نیوز، وی همچنین تصریح کرد که این ژنرال آمریکایی برای این گونه اتهام‌زنی‌ها از گروهک تروریستی منافقین رشوه دریافت کرده است. پیش از این نوری المالکی، نخست‌وزیر و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در عراق ادعاهای این ژنرال آمریکایی را تکذیب و آن را بی‌اساس دانستند.

حمله سایبری به تجهیزات گازی آمریکا
شنیده شد که بنابر هشدار ICS-CERT، حملات سایبری شدیدی از آدرس‌های آی‌پی خارجی، زیرساخت‌های حیاتی آمریکا به‌ویژه تجهیزات گازی را هدف قرار داده است. مشرق نوشت؛ بنابر گزارشی که گروه واکنش اضطراری سیستم کنترل اینترنت ایالات متحده (ICS-CERT) هفته گذشته منتشر کرد، مهاجمان ناشناسی سیستم‌های متصل به اینترنت شرکت‌های تولید گاز طبیعی را مورد هدف قرار داده‌اند. در این حملات، مهاجمان تلاش کرده‌اند که به شبکه ­های کنترل فرایند و شبکه‌های کاری شرکت‌های مذکور نفوذ کنند.
این رخدادها که در ژانویه و فوریه به وقوع پیوستند، نخستین بار در اواخر فوریه به ICS-CERT، بخشی از وزارت امنیت داخی ایالات متحده، گزارش شده بودند. بعد از گزارش منتشر شده اولیه و هشدارهای متعاقب آن از طرف ICS-CERT، دیگر شرکت‌های زیرساخت‌های حیاتی نیز از رخدادهای مشابهی خبر دادند.

تحلیل انتخاباتی یاسرهاشمی
شنیده شد که یاسر هاشمی در مشهد گفت: پدرم اصلا انگیزه و مبنای حضور در انتخابات را در سر نداشت ولی با درخواست‌ها و استقبال‌های مکرر اقشار مختلف قصد حضور پیدا کرد. گمانه‌زنی‌هایی برای حضورم در کابینه بوده اما من از آنها بی‌اطلاعم، این موارد را آقای روحانی اطلاع‌رسانی می‌کنند.
خرداد نوشت؛ یاسر هاشمی افزود: اقدام فداکارانه عارف، رفتارهای درست حسن روحانی در تمام طول تبلیغات انتخابات سبب شد تا حماسه سیاسی رقم بخورد. وی افزود: آقای هاشمی گفتند اگر در انتخابات حضور پیدا نکنم یعنی جلوی رای مردم ایستاده‌ام و استبداد رای پیدا کرده‌ام. اگر آقای هاشمی در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کرد نه‌تنها محبوبیت اکنون را نداشت بلکه منفور می‌شد، این منفوریت به حدی بود که باید در تاریخ به ثبت می‌رسید.

سفر زائران ایرانی به عراق متوقف شد
شنیده شد که اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق از ۱۳ تیرماه تا یکم مردادماه متوقف شد. تابناک نوشت؛ آخرین گروه زائران ایرانی، روز چهارشنبه، ۱۲ تیرماه، به عتبات عالیات عراق اعزام شدند. از روز ۱۳ تیرماه تا یکم مردادماه نیز سفر زائران ایرانی به این کشور متوقف شده است. همچنین آخرین گروه زائران ایرانی که به عراق رفته‌اند، ۱۹ تیرماه به کشور بازمی‌گردند. دلیل توقف موقت سفر زائران ایرنی به این کشور، بازسازی و نوسازی مراکز اقامتی این زائران اعلام شده است. در این مدت نیز یک هیات ایرانی از شرکت شمسا (کارگزار زیارتی اعزام‌کننده کاروان‌های ایرانی) به عراق خواهد رفت و به بررسی وضعیت اسکان و تغذیه زائران ایرانی در عتبات عالیات می‌پردازند.
عارف: در دام نیفتید
تسنیم: محمدرضا عارف معاون اول اصلاحات در دیدار با نمایندگان ادوار استان ایلام و در واکنش به سخن یکی از حاضرین در جلسه که نسبت به مصادره آرای مردم توسط یک جریان خاص در کشور و تلاش برخی رسانه‌ها در این خصوص مطالبی را مطرح کرد، گفت: اینکه برخی رسانه‌ها برای جذب مخاطبین بیشتر که البته تاکنون نتیجه عکس داده است، مبادرت به طرح مطالب خلاف واقع و اختلاف‌برانگیز می‌کنند، در راستای منحرف کردن افکار عمومی از مطالبات به حق مردم است و همراهان تفکر اصلاح‌طلبی و مردم نباید در دام اینگونه سناریوهایی بیفتند که رقیب در راستای جنگ روانی ایجاد می‌کند.

توصیه قرائتی به مبلغان و مفسران قرآن
فارس: حجت‌الاسلام محسن قرائتی با بیان اینکه مفسران و مبلغان دین باید به خنده حلال در جلسات خود توجه داشته باشند گفت: مبلغان و مفسران باید در تفسیر قرآن موضع‌شناس باشند و متناسب با نیاز روز مردم و اجتماع سخن بگویند.

این یک حاج خانم ایرانی نیست!
شنیده شد که چند روزی است که خبری دروغ درباره یکی از حجاج ایرانی، در فضای مجازی و افکار عمومی عربستان سعودی منتشر شده که هر روز در میان مردم این کشور دست به دست می‌چرخد و از طریق تلفن همراه هم به صورت پیامک و یا با استفاده از دیگر نرم افزارها،‌ رد و بدل می‌شود.
شیعه‌آنلاین نوشت؛ بر اساس این خبر ساختگی گفته می‌شود چند روز پیش یکی از حجاج ایرانی بازداشت شد و اعتراف کرد که با پوشش و لباس‌های زنانه، در مسجد النبی(ص) می‌چرخیده و نوعی شیرینی تاریخ مصرف گذشته و ترشیده را در میان حجاج و نمازگزاران توزیع می‌کرده تا آنان را مسموم کند. در پی انتشار گسترده این خبر و پیامد منفی آن برای جمهوری اسلامی ایران و حجاج ایرانی در عربستان، سرهنگ فهد الغنام، سخنگوی فرمانده پلیس مدینه منوره ضمن تکذیب این خبر، حقیقت آن را فاش کرد. سرهنگ فهد الغنام گفت: او به هیچ‌وجه ایرانی نیست.

دیپلمات پشت‌پرده روحانی کیست؟
شنیده شد که چهره‌ای در ستاد دکتر روحانی بسیار مشاهده می‌شد، اما اندک بودند تعداد کسانی که او را می‌شناختند. وی که زمانی به مرد سایه وزارت امورخارجه معروف بود، سال‌هاست در کنار حسن روحانی حضور دارد. خرداد نوشت؛ دکتر محمود واعظی دکترای رشته روابط بین‌الملل یکی از جدی‌ترین گزینه‌های این وزارتخانه کلیدی و استراتژیک است.پس از ارتحال حضرت امام(ره) و انتخاب آیت‌ا... هاشمی به‌عنوان رئیس جدید قوه مجریه، وی که روابط نزدیک و ویژه‌ای با شخص آیت‌ا... داشت، یکی از معتمدین ویژه آیت‌ا... هاشمی در وزارت خارجه بود. وی از سال 78 تاکنون به همراه حسن روحانی و در کنارش، در مرکز تحقیقات استراتژیک و به عنوان رئیس پژوهشکده این مرکز، مشغول خدمت شد. واعظی یکی از مشاورین ارشد و در زمره معتمدین شیخ دیپلمات است که در مسائل سیاست خارجی با نماینده برخی نامزدهای انتخاباتی به مناظره نشست که به گواه تحلیلگران و ناظران توانست حضور موفقیت‌آمیزی در این عرصه داشته باشد.

دستور هیئت دولت درباره آسانسور فرودگاه امام (ره)
شنیده شده براساس مصوبه اخیر هیئت دولت که به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ابلاغ شده، ثبت سفارش و واردات آسانسور و پله برقی مورد نیاز به منظور تکمیل و بهره برداری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) از شمول قانون ممنوعیت خرید کالاهای خارجی استثنا شده و می تواند وارد کشور شود.

هشدار درباره واگذاری ساختمان های دولتی به یک سازمان غیردولتی
شنیده شده براساس بررسی های یک نهاد نظارتی، به رغم این که سازمان نظام روان شناسی و مشاوره براساس قانون مصوب مجلس یک سازمان غیردولتی و مستقل است اماچندی پیش و با ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی، حق استفاده از پلاک ثبتی 3526.52 واقع در اراضی یوسف آباد تهران، از شرکت آلومینای ایران گرفته و به مدت ۱۰ سال به سازمان نظام روان شناسی واگذار شده است که این موضوع دارای ابهامات قانونی فراوان است.


نقش رهبر معظم انقلاب در انتخابات اخیر قابل چشم‌پوشی نیست
سیدمحمد خاتمی در دیدار با اصلاح‌طلبان یزدی با بیان اینکه در انتخابات اخیر نمی‌توانیم از رویکردهای رهبری و مطالبی که گفتند و نقشی که داشتند چشم بپوشیم‌. وی درباره انتخاب حسن روحانی به عنوان فردی فراجناحی گفت: آقای روحانی که مواضع‌شان را قبول داریم ولی اگر یک اصولگرای منطقی هم این گفتمان را داشت و حرف‌هایی که ایشان زد و آقای عارف مطرح کردند را عنوان می‌کرد، ما او را هم تایید می‌کردیم.
از صحبت‌های من سوءاستفاده کردند
رجا: حجت الاسلام و المسلمین غرویان گفت: اخیراً برخی سایت‌های ضد انقلاب با تیتر ها و عناوین کذب و جعلی، از مصاحبه اینجانب سوء استفاده کرده و کلمات و نسبتهای دروغی را مطرح کرده اند که این جانب بشدّت آن ها را تکذیب می کنم. وی در مورد احترام به علامه مصباح گفت: اینجانب همواره احترام استاد حضرت آیت ا... مصباح یزدی (حفظه ا...) را نگه داشته و خواهم داشت.

مراسم تحلیف بین‌المللی!
مشرق نیوز نوشت:برخی روسای جمهور و نخست‌وزیران کشورهای همسایه ابراز تمایل کرده‌اند در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند تا حامل پیام دوستی برای ایران باشند.همچنین شنیده شده است؛ تیمی از جامعه شناسان و کارشناسان رسانه همچون هادی خانیکی، حمیدرضا جلایی‌پور، علی ربیعی، علی‌محمد حاضری، ناصر فکوهی، حسام‌الدین آشنا و محمد امین قانعی‌راد و...کار رفتار شناسی مردم ایران، برنامه‌ریزی و تبلیغات ستاد انتخاباتی حسن روحانی را بر عهده داشته‌اند.

جریانی که تکلیف محور است
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه فعال سیاسی اصولگرا گفت: «در دل اصولگرایان جریانی وجود دارد که کاملا تکلیف محور عمل می‌کند و اگرچه بنده متعرض این مسئله نیستم که آیا تکلیف محور عمل کردن خوب است یا بد است؛ اما این مسئله یک واقعیت است.»وی ادامه داد: «به‌طور معمول در رفتارهای مبتنی بر تکلیف، شاخصه‌های دموکراتیک همچون نظرسنجی‌های انتخاباتی، مذاکره سیاسی و توافقات ائتلافی و غیره جایگاهی ندارد
به گزارش فرارو،وی افزود: «اینکه از دل یک تشکل سیاسی تشکلات دیگر به‌وجود بیاید بخشی از واقعیت امر سیاسی است و اگر سعی شود با هرگونه اغماض و سیاست مبتنی بر مدارا مانع از این موضوع شد ممکن است از لحاظ سیاسی نتیجه لازم را نداشته باشد و حتی نتیجه بدی روی دهد
واکنش صهیونیستها به وقایع مصر
العالم: با وجود توصیۀ نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم مبنی بر خودداری از اظهار نظر در خصوص وقایع مصر، گابی اشکنازی رئیس سابق ستاد ارتش این رژیم از عزل محمد مرسی رئیس جمهوری مصر به عنوان یک زلزله یاد کرد و درباره واکنش احتمالی گروه اخوان المسلمین مصر به این اقدام هشدار داد.

از روحانی بپرسید
قدس آنلاین: کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حضورش در کابینه دولت آینده، گفت: حضورم در کابینه دولت آینده را باید از رئیس جمهور منتخب سوال کنید.

تذکر به بنیاد شهید
تسنیم: مصطفی افضلی‌فرد دبیر هیأت تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید، گفت: اداره کل اطلاعات برخی استانها کتبا اعلام کردند که برخی افراد نباید در مدیریت بنیاد شهید در استانها باشند اما متاسفانه مسؤولان این بنیاد اهمیتی به این مباحث نداده‌اند.

شکایت یک خبرگزاری از معاون اطلاع‌رسانی دولت
مسئولان خبرگزاری تسنیم در اعتراض به اقدام دور از انتظار محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در تکذیب خبر صحیح هیات ۱۰۰ نفره همراه رئیس‌جمهور در سفر به سوریه شکایتی را تقدیم کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی‌کردند. در پی تکذیب خبر حضور هیات ۱۰۰‌نفره همراه رئیس‌جمهور در سفر به روسیه، این خبرگزاری در اعتراض به فریب افکار عمومی از سوی مرجع اصلی اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور شکایتی را به همراه اسناد و مدارک معتبری که گویای صحت خبر فوق است، به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

یک شاهزاده سعودی در مقاله‌ای مفتی‌های وهابی عربستان را "خوارج" نامید
یک شاهزاده سعودی در مقاله‌ای شدیداللحن، مفتی‌های وهابی سرشناس عربستان از قبیل "سلمان العوده"، "محمد العریفی"، "ناصر العمر" و "عوض القرنی" که از اعضای جریان موسوم به "بیداری" در عربستان هستند را "خوارج" نامید. به گزارش شفقنا، شاهزاده ممدوح بن عبدالعزیز، فرزند مؤسس پادشاهی "آل سعود" در مقاله‌ای در روزنامه "الحیات" نوشت: فرقه شیطان با همان جریان الصحوه و اعضای خوارج آن بین سال‌های 1405 تا 1415 میلادی بر ما اشراف پیدا کرده‌اند که گویا ما و سرزمین ما از سخنان خداوند و رسول خداوند غافلیم.
وی در این مقاله نوشت: جریان "بیداری" همان "الصحوه"، فرقه شیطان است که جامعه را فریب می‌دهد. فرزند مؤسس پادشاهی "آل سعود" در این مقاله افزود: "به خدا سوگند اعضای جریان "الصحوه" از زمانی که در رأس کشور قرار گرفته‌اند با فکر سیاه خود که گاهی رنگ اسلام به آن می‌دهند و گاهی آن را به امور مورد پسند مردم عجین می‌کنند، تاکنون یک عالم به کشور تحویل نداده‌اند...‌ای ملت عربستان آیا نمی‌بینید که بر موضوع خوارج بر زبان و لب سلمان العوده و جماعتش قفل زده شده است اگر اینگونه نیست یک سخن علیه خوارج از زمان تأسیس آنها تاکنون بگویید".
دنبال این حرفها نیستیم
فرارو: غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر اینکه این حزب در ارکان دولت آتی از دیگر احزاب سهم و جایگاه مهم‌تری خواهد داشت، گفت: کارگزاران خود را مستثنی از دیگران نمی‌داند و به دنبال این حرف‌ها نیست. وی گفت: اعضای حزب کارگزاران در خدمت آقای روحانی بوده و هستند.

روحانی هنوز به کسی سمت نداده
مهر: حجت الاسلام محمد حسنی نماینده ویژه و مشاور ارشد رئیس جمهور منتخب در امور روحانیون گفت: دکتر روحانی هنوز به کسی سمتی در کابینه نداده است.

توقف سفر زائران ایرانی به عراق
الف: اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق از روز 13 تیر ماه تا یکم مرداد ماه متوقف شد. دلیل توقف موقت سفر زائران ایرانی به این کشور، بازسازی و نوسازی مراکز اقامتی این زائران اعلام شده است
افشای جاسوسی دولت فرانسه از شهروندانش
دولت فرانسه درست مانند آمریکا از شهروندان خودش جاسوسی می‌کند. روزنامه لوموند در گزارشی این مطلب را مطرح کرده و به افشاگری علیه دولت فرانسه پرداخته است. این روزنامه، حتی آدرس محل جاسوسی از شهروندان فرانسوی را هم ارائه کرده است. این محل یک پناهگاه زیرزمینی سه طبقه در منطقه 20 شهرداری پاریس و در بلوار مورتی‌یر واقع شده است جایی که دفاتر مرکزی سازمان امنیت فرانسه DGSE نیز در آنجا هستند. این ساختمان دارای قابلیت‌های فنی ابر محاسبه و مدیریت ده‌ها میلیون گیگا اوکتا اطلاعات است. مقامات فرانسه تاکنون موضعی درباره این ادعای روزنامه لوموند نگرفته‌اند.
این روزنامه فرانسوی در گزارش خود آورده است که مقامات امنیتی فرانسه ارتباطات رایانه‌ای و تلفنی را در داخل فرانسه و بین فرانسه و دیگر کشورها به منظور ترسیم شبکه‌ای از این ارتباطات رصد کرده ولی به محتوای مکالمات گوش نداده‌اند. لوموند نوشته است این اطلاعات را از منابع وابسته به دستگاه اطلاعاتی و همچنین از اظهارات علنی مسئولان اطلاعاتی به دست آورده است.


اقدام ضربتی نیروی دریایی سپاه
خبرآنلاین: تیم گشت ناوتیپ 112 ذوالفقار قشم نیروی دریایی سپاه با یک شناور حامل سوخت قاچاق برخورد کرد و نیروهای گشتی این نیرو توانستند پس از تعقیب و گریز قایق مورد نظر را توقیف کنند. این شناور توقیف شده حامل 9000 لیتر سوخت قاچاق (گازوئیل) بوده است.

ماجرای پخش تصاویر زنان بی‌حجاب به رسانه‌های خارجی کشید!!

روزنامه «گاردین»، واکنش ها به پخش تصویر یک خواننده زن خارجی در تلویزیون ایران را مورد توجه قرار داده و می نویسد «تندروها»ی ایران، رسانه دولتی را به واسطه برخی گاف های غیراسلامی، از جمله پخش تصویری از «شکیرا»، خواننده کلمبیایی تبار، مورد انتقادات شدید قرار داده اند. گاردین می نویسد:" وقتی دوربین های تلویزیون در بازی اسپانیا و ایتالیا روی شکیرا خواننده کلمبیایی زوم کردند که در حال تشویق شوهرش" جرارد پیکه" (بازیکن تیم بارسلونا و تیم ملی اسپانیا) بود بینندگان تلویزیون در دنیا فقط این احساس را داشتند که یک بار دیگر این خواننده پر زرق و برق را می بینند، اما در ایران پخش این تصویر سبب ایجاد جنجالی گسترده شد، چون نشان دادن تصویر زن ها با لباس باز در تلویزیون ایران سابقه ندارد و از سوی دیگر زنان در این کشور حق ورود به استادیوم برای تماشای فوتبال را ندارند."

این روزنامه همچنین به واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز اشاره می کند که پخش این تصاویر را از تلویزیون ایران، جالب و غیرمنتظره دانسته و با شگفتی نسبت به آن واکنش نشان داده بودند. دردسرهای پخش تلویزیونی بازی والیبال ایران و ایتالیا، دیگر موضوعی است که در این مطلب مورد اشاره قرار گرفته است.

تناقض درآغاز! / هاشمی رفسنجانی سخنان روحانی را نقض کرد

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع تعدادی از روحانیون، علما، ائمه جمعه و وعاظ کشور گفت: هیچ دولتی در تاریخ ایران با مشکلاتی که این دولت با آن روبرو است، روبرو نبوده ولی به اندازه همه آن مشکلات و بلکه بیش از آن مشکلات به آینده امید دارم.

این اظهارات رییس جمهور منتخب در حالی است که حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی رییس دولت های پنجم و ششم در دیدار جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنفی، تجاری استان خراسان رضوی در مشهد با بیان اینکه "کشور پس از دوران دفاع مقدس شرایط سخت‌تر از امروز را با تبدیل و تلاش پشت سر گذاشت"، گفت: اگر در آن زمان توانستیم حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ملل به اثبات برسانیم و دولت عراق را به جهانیان ، متجاوز اعلام کنیم و شرایط را به تدریج سر و سامان دهیم، امروز نیز به دلیل برخورداری از شرایط بهتر زیرساخت‌ها و منابع انسانی قوی و متعهد می‌توانیم به مشکلات، ابعاد خارجی و داخلی با همدلی و همکاری فائق آییم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحقیقات در مورد شاخص‌های اقتصادی در سه دولت سازندگی، اصلاحات و دوره اخیر که حاکی از ارتقاء شاخص‌های اقتصادی و کاهش تورم در دولت سازندگی در سایه تقویت تولید در بهبود فضای کسب و کار و فعالیت‌های بخش‌های خصوصی است، گفت: این مقایسه نشان می‌دهد که در کنار تدابیر و برنامه‌ریزی‌های خوب اقتصادی، همراهی و همدلی مردم با دولت و هماهنگی دولت با سایر قوا و رهبری و انسجام ملی نقش مهمی در تحقق خوب برنامه‌ها داشته است.

اخبار کوتاه:

«محمد خاتمی» از حامیان اصلی فتنه، از محمود احمدی‌نژاد خواست تا زمینه آزادی سران فتنه را از حصر خانگی فراهم کند! خاتمی گفت: «این‌ها در این دولت شده؛ ولو خودش می‌خواست یا نمی‌خواست. می‌تواند به‌عنوان باقیات صالحات[!] تلاش سازنده‌ای بکند تا این مشکل حل شود، چون این توقع را از آقای روحانی داشتن آسان نیست! گویا آقای خاتمی از یاد برده است افرادی که وی به دنبال آزادی آن‌هاست، با ادعای «تقلب» که ازسوی محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر وی در زمان «اصلاحات» اسم رمز آشوب خوانده شد و با زیر پا گذاشتن قانون و اردوکشی خیابانی چه خسارات بزرگ مادی و معنوی و چه ظلم بزرگی را در حق ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند. این خواسته خاتمی با استقبال گسترده بی‌بی‌سی و دیگر شبکه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین مواجه شد.

«جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس، در یک نشست کارشناسی در رسانه دولتی بی‌بی‌سی گفت: هیچ شواهدی مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت بمب اتمی است، وجود ندارد. وی در این نشست بار دیگر آمریکا را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای با ایران دانست و گفت: «ما داشتیم به نتیجه می‌رسیدیم، اما این آمریکایی‌ها بودند که زیر پای خاتمی را خالی کردند و بعد چیزی را کشت کردند که نمی‌خواستند.» «ملانی فیلیپس» روزنامه‌نگاری که در روزنامه تایم انگلیس مقاله‌های زیادی درباره «خنثی‌سازی» ایران نوشته، یکی از کارشناسان شرکت‌کننده در این مناظره بود. وی دیدگاه‌های جک ‌استراو درباره برنامه‌ای هسته‌ای ایران را «ساده‌لوحانه» خطاب کرد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک شناور حامل 9هزار لیتر سوخت قاچاق (گازوئیل) را پس از تعقیب و گریز توقیف کرد. گروه گشت ناوتیپ 112 ذوالفقار قشم نیروی دریایی سپاه حین گشت‌زنی در حوزه مأموریتش با یک شناور حامل سوخت قاچاق برخورد کرد و توانست پس از تعقیب و گریز، قایق مورد نظر را توقیف کند.

عنصر خاکستری اصلاحات در سخنانی در تحلیل انتخابات یازدهم گفته است: «ما با دست خود کمر به قتل اصلاحات بستیم. ما هم مانند اصول‌گرایان نمی‌خواهیم شکست را بپذیریم. باید شکست را بپذیریم، چرا که محمدرضا عارف را که نماد اصلاح‌طلبی بود، مجبور به کناره‌گیری کردیم، چون دیدیم که هفت‌درصد بیشتر رأی ندارد. پیش‌بینی من این است که دولت روحانی دولت چهارساله است. با شکست روحانی، چهارسال دیگر اصول‌گراها به‌قدرت باز خواهند گشت.»

https://shoma-weekly.ir/Z4OS9c