گفته می‌شود که...

سرنوشت پرداخت میلیاردی به یک شارلاتان فراری فروش داروهای گیاهی در عطاری‌ها تخلف است وطن‌فروش‌ها این‌گونه‌اند آغاز مالیات‌ستانی از اشخاص دارای بیش از ۵۰ خانه خالی سه کامیون طلا کمک آل‌سعود به منافقین مخبر: می‌توانیم به مردم زمین دهیم تا خودشان مسکن بسازند

سرنوشت پرداخت میلیاردی به یک شارلاتان فراری
حمید فرخ‌نژاد، مدت‌ها پیش از آنکه، از کشور خارج شود به‌واسطه حضور در یک پروژه سینمایی، دستمزدی معادل ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان از تهیه‌کننده گرفته اما هیچ‌گاه در آن حضور نیافته و علاوه‌بر این، مبلغی که دریافت کرده بود را عودت نداده است.به گزارش ایرنا، حمید فرخ‌نژاد قبل از ایفای نقش در سریال امنیتی «سقوط» قرار بود در فیلم سینمایی «پالایشگاه» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی نقش‌آفرینی کند، به‌دلیل برخی موضع‌گیری‌های او، این همکاری صورت نمی‌گیرد اما نکته قابل توجه این است که برای بازی در فیلمی که هرگز جلوی دوربین آن ظاهر نشد دستمزدی میلیاردی گرفته است.ظاهراً شرط فرخ‌نژاد برای حضور در یکی از نقش‌های فرعی فیلم سینمایی «پالایشگاه» دستمزدی معادل ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان بوده که توسط تهیه‌کننده این پروژه به او پرداخت می‌شود اما او تا لحظه آخر حضورش در کشور حاضر به بازپرداخت این مبلغ نشده و در نهایت با خروج از کشور سرنوشت پولی که حق او نبوده معلوم نیست چه می‌شود.براساس گزارش ایرنا، مدیران بنیاد سینمایی فارابی تا مدت‌ها سعی داشتند از طریق گفت‌وگو و مسالمت‌آمیز این موضوع را حل‌وفصل کرده و این مبلغ که از بودجه بیت‌المال است را از فرخ‌نژاد پس بگیرند که با توجه به عدم نتیجه‌بخش بودن مذاکرات ترجیح دادند تا از طریق مراجع قضایی موضوع را دنبال کنند اما با خروج فرارگونه این بازیگر از کشور سرنوشت پولی که فرخ‌نژاد بابت نقش‌آفرینی انجام نداده دریافت کرده نیز در‌ هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

فروش داروهای گیاهی در عطاری‌ها تخلف است

نایب‌رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: عطاری‌ها فقط مجاز هستند گیاهان متفاوت را به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی عرضه کنند اما نمی‌توانند به حوزه‌های درمانی ورود کنند و داروهای گیاهی بفروشند. بهمن صبور افزود: همه مجوزهای داروخانه و حوزه سلامت از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو صادر می‌شود اما عطاری‌ها به هیچ عنوان زیر نظر وزارت بهداشت نیستند. وی افزود: طبق قانون، محل فروش و عرضه داروهای گیاهی داروخانه است و نهادهای نظارتی ورود نمی‌کنند اما این مشکل یک بار برای همیشه باید حل شود زیرا با سلامتی و جان مردم سر و کار دارد. صبور ضمن هشدار به مردم درباره مصرف فرآورده‌های لاغری، ریزش مو و ترک اعتیاد گفت: این فرآورده‌ها حاوی داروهای غیرمجاز هستند و عوارض زیادی دارند، کما اینکه گزارش‌ها و شکایات فراوانی نیز از عوارض این فرآورده‌ها به سازمان نظام پزشکی رسیده اما هنوز وزارت صمت ورودی نکرده است. به گفته صبور، برخی عطاری‌ها، فرآورده‌هایی را به شکل کپسول و قرص به صورت فله‌ای عرضه می‌کنند که به هیچ عنوان استاندارد نیستند چون هر دارویی که ادعای درمان دارد باید نشانی تولیدکننده، مشخصات استاندارد، ماده موثر و تاریخ مصرف و انقضا و مجوزهای آن روی بروشورش چاپ شده باشد که هیچ‌ یک از این موارد در عرضه فله‌ای این نوع کپسول و قرص‌ها رعایت نمی‌شود.

وطن‌فروش‌ها این‌گونه‌اند

حسن صنوبری در متنی تحلیلی نوشت: وطن‌فروش هیچ‌گاه ایدئولوژی ثابت و محکمی ندارد، ممکن است یک روز از درد فقرا بگوید و روزی دیگر از درد ثروتمندان، یک روز تطهیرکننده قاتل یک زن باشد و روز دیگر سوگوار ظلم به زنان بشود. یک روز از انسجام و گفت‌وگوی ملی حرف بزند و روزی دیگر به تفرقه و تجزیه دعوت کند. دهه ۶۰ سوسیالیستی باشد که فحشش لیبرال و آمریکایی باشد و دهه ۹۰ لیبرالی باشد که فحشش دیکتاتور و توتالیتر، یک روز بگوید «من قطاری دیدم که سیاست می‌برد و چه خالی می‌رفت» و از هرگونه کنش سیاستی دامن برچیند و آن را غیرحرفه‌ای بداند و روزی دیگر دوری‌کنندگان از سیاست را «بی‌شرف» و «خودفروخته» و «عامل رژیم» خطاب کند. یک‌ روز با کاریکاتورش دفاع هم‌وطنانش از وطن را خشونت‌طلبی معرفی کند و روزی دیگر برای تهییج جنگ داخلی در صفحه‌اش آموزش ساخت کوکتل مولوتوف بگذارد. این ویژگی عجیب از یکی از صفات خود آمریکا برگرفته شده: تزویر و بی‌هویتی.
آغاز مالیات‌ستانی از اشخاص دارای بیش از ۵۰ خانه خالی

رئیس سازمان مالیاتی در خصوص ارائه اطلاعات براساس تعداد خانه‌های خالی اشخاص گفت: در اجرای قانون هیچ گونه ترتیبات این چنین پیش بینی نشده است. در قانون هر کسی خانه خالی دارد باید مالیات بپردازد. ما تابع اطلاعاتی هستیم که وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌کند. اگر اولویت آن‌ها بر اساس ترتیبات قانونی ارائه اطلاعات افراد دارای بیشترین خانه خالی است سازمان امور مالیاتی اقدامات بعدی را پیگیری خواهد کرد. در حال حاضر سه مجموعه اطلاعات از اشخاص حقوقی که بیش از ۵۰ خانه خالی داشته‌اند را ارائه کردند و سازمان پیگیر مطالبه مالیات آن‌هاست. منظور گفت: همچنان منتظریم وزارت راه و شهرسازی اطلاعات ویرایش شده خانه‌های سال ۱۴۰۰ را به ما بدهند. تیر ماه بیش از ۵۰۰ هزار رکورد به ما اعلام شد، اما اعتراضات زیادی صورت گرفت و همچنان منتظر دریافت اطلاعات ویرایش شده هستیم.

سه کامیون طلا کمک آل‌سعود به منافقین

مسعود خدابنده عضو سابق مرکزیت سازمان مجاهدین خلق، در کتاب تازه منتشر شده‌ خود می‌نویسد: در یکی از سفرها به عربستان سه کامیون طلا و انبوهی هدایا از جمله ساعت‌های رولکس طلا با مارک سلطنتی و اقلام دیگر به بغداد آوردیم. بعد از فرار مریم رجوی از عراق او را با چند ده ‌میلیون دلار اسکناس دزدیده‌ شده از بانک‌های عراق در پاریس دستگیر کردند و فرانسه مسئله را به سوریه اطلاع داد. خدابنده می‌گوید: امروز در آلبانی ۵ زمین کشاورزی خریداری شده و در آن کمپی برای مجاهدین ساخته شده است که نه‌تنها مجوز ساختمان ندارد که اصلاً ردی از آن یا سکنه آن در دفاتر دولتی آلبانی وجود ندارد.
مخبر: می‌توانیم به مردم زمین دهیم تا خودشان مسکن بسازند

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور درباره اقدامات دولت برای تامین مالی ساخت مسکن، گفت: اینکه مسکن ساخته شود یا بسازیم با یکدیگر تفاوت دارد؛ دولت باید بخشی را بسازد و بخشی دیگر نیز باید ساخته شود، ما می‌توانیم به مردم زمین دهیم تا خودشان مسکن بسازند زیرا در قشری از مردم این ظرفیت وجود دارد.

وی ادامه داد: تامین مالی مناسب برای همه روش‌های ساخت مسکن در بانک مرکزی تدوین شده و امیدواریم آثار آن سریع‌تر مشخص شود.



https://shoma-weekly.ir/xDyyWZ