گفته می‌شود که...

سرقت از خودروهای وارداتی در گمرک و بنادر/از دو استانداری تحقیق و تفحص می‌شود/شکاف طبقاتی در دولت رئیسی کاهش یافت/از پول‌های بلوکه شده نفتی چه خبر؟/عطاری‌ها زیر ذره‌بین پلیس و ...

زاکانی شهردار می ماند
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطابق رای دیوان عدالت امکان خدافظی زاکانی از شهرداری تهران وجود دارد، گفت: رای دیوان عدالت اداری چیز دیگری است و ربطی به آقای زاکانی ندارد
. گفتنی است بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری، همه شهرداران شهر‌های بالای یک میلیون جمعیت از جمله تهران باید دارای سوابق مرتبط شغلی باشند.

اعجاز علمی در ذبح اسلامی و گوشت حلال

«لیلا شهرستانی» تحصیل کرده رشته میکروبیولوژی و محقق علوم اسلامی ساکن امریکاست. او می‌گوید: «سازمان گوشت امریکا برای تمیز نگه‌داشتن گوشت ۱۵ میلیون دلار خرج می‌کند تا اسپریی بسازد که به گوشت بزنند و مقاوم شود ولی اگر ‏گوشت اسلامی باشد دیگر نیازی به آن همه هزینه نیست. لاکتوفرین آهن را به خودش می‌گیرد و برای همین وقتی آهن نباشد، باکتری‌ها نمی‌توانند رشد کنند. وقتی گوشت را اسلامی سر می‌بریم، اول شاه رگ زده می‌شود، بدون اینکه نخاع قطع شود. وقتی شاه رگ قطع می‌شود ازآنجایی‌که نخاع قطع نشده قلب هنوز ‏در حال تپیدن است. وقتی قلب میزند همه خون از بدن خارج می‌شود و از آنجا که تمام آهن در گلبول قرمز است، هنگامی که همه خون خارج می‌شود، دیگر گوشت آهن ندارد و به خاطر همین نیازی به لاکتوفرین برای از بین بردن آهن نیست و باکتری‌ها هم به علت نبود آهن در خون جذب نمی‌شوند و اگر بشوند با شستشو ‏با آب ساده از بین می‌روند. به دین اسلام که کامل‌ترین دین جهانی است افتخار کنیم
انتقاد وزیر خارجه امریکا از رسانه‌های ایران
!
آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا از واکنش رسانه‌های ایران در خصوص حمله صورت گرفته به سلمان رشدی در نیویورک انتقاد کرد.
وی گفت: «رسانه‌های وابسته به دولت در این کشور با تعریف و تمجید از تلاش برای سوءقصد به جان او سخن گفته‌اند؛ این زننده است» وی در حالی به انتقاد از رسانه‌های ایران پرداخته که عملکرد دولت امریکا و کشورهای اروپایی در بیش از سه دهه گذشته در مورد آزادی هتاکانه سلمان رشدی را نادیده گرفته است. کشورهای غربی پشت عناوین دروغینی مانند آزادی بیان به حمایت رسانه‌ای و مالی از فردی پرداخته‌اند که در یک رمان تخیلی و توهین‌آمیز به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین کرده و به صورت سازمان‌یافته هتاکی وی را در جهان ترویج کردند. واکنش شجاعانه در برابر سلمان رشدی نشان داد که مقامات غربی باید از توهین سازماندهی شده به اعتقادات دینی مردم جهان دوری کرده و زمینه را برای اقدامات این‌چنینی فراهم نیاورند.
سرقت از خودروهای وارداتی در گمرک و بنادر!

اعلام برخی واردکنندگان و البته تایید مسئولان مربوط از به سرقت رفتن قطعات خودروهای وارداتی که در گمرک و بنادر قرار دارد، حکایت دارد؛ آن طور که مدیر عامل سازمان اموال تملیکی گفته اکنون تعداد زیادی خودروی وارداتی دپو شده وجود دارد که بسیاری از قطعات آن ها به سرقت رفته است.

از دو استانداری تحقیق و تفحص می‌شود
رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس از در دستور کار قرار گرفتن تحقیق و تفحص از استانداری‌های خراسان رضوی و کرمانشاه در این کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش نهایی تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه در کمیسیون، نهایی و برای قرائت در صحن علنی ارسال خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدصالح جوکار تخلف از دستورالعمل‌های قانونی انتصاب فرمانداران و بخشداران و توجه نکردن به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها را از محور‌های تحقیق و تفحص از استانداری خراسان رضوی عنوان کرد.
وی تأکید کرد: ورود به موضوع انتصابات در دستگاه‌های اجرایی خط قرمز ما است و ما فقط بر اساس وظیفه نمایندگی که نظارت است عمل خواهیم کرد که آیا انتصابات در راستای سیاست‌های کلی، بخشنامه‌ها و ابلاغ‌های شورای عالی اداری بوده یا نه.
اعطای ۲۰۰ متر زمین و وام برای ساخت مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهایی که زمین کافی وجود دارد، ۲۰۰ متر زمین علاوه بر وام و موارد مربوط به صدور پروانه به مردم اعطا می‌شود تا خود به ساخت مسکن اقدام کنند.
خبر خوش وزیر صمت برای دارندگان خودرو‌های فرسوده

فاطمی امین در حاشیه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گفت: در تبصره ۷ قانون بودجه سال جاری، پیش بینی شده است، ۱۰ درصد خودرو‌هایی که از طریق قرعه کشی عرضه می‌شود، به دارندگان خودرو‌های فرسوده تعلق گیرد. وی افزود: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها، از ماه آینده این قانون اجرا می‌شود و سهم دارندگان خودرو‌های فرسوده که در دو قرعه کشی قبل برنده نشده اند در قرعه کشی پیش رو محفوظ است.

زیارت اربعین با گذرنامه فاقد اعتبار امکان پذیر شد

«سید مجید میر احمدی» رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: «بر اساس آخرین هماهنگی که با وزارت کشور عراق صورت گرفت، بنا شد گذرنامه هایی که کمتر از شش ماه اعتبار دارند و یا حتی فاقد اعتبار هستند با تمهیداتی که اتخاذ شده، توسط پلیس گذرنامه فراجا در مرز به مدت 6 ماه تمدید می شود و زائران می توانند بدون نگرانی در مرز گذرنامه خود را تمدید کنند

روزهای آینده در بازار ارز چه اتفاقی خواهد افتاد؟

دبیرکل کانون صرافان اعلام کرد: «همانطور که در روزهای قبل پیش بینی کرده بودیم، دلار در بازار غیررسمی به کانال 29 وارد شد، با توجه به وضعیت آرام سیاسی و‌ جو روانی مثبت در بازار ارز، این روند قیمتی در روزهای آینده نیز ادامه دار خواهد بود. تعداد فروشنده‌ها در بازار ارز زیاد شده است و با ادامه جو مثبت روانی در جامعه و اخبار مثبت بین‌المللی و سیاسی و همچنین کاهش انتظارات تورمی، پیش‌بینی می‌شود شاهد تداوم روند کاهشی قیمت ارز در روز‌های آتی باشیم
شکاف طبقاتی در دولت رئیسی کاهش یافت

ایرنا در گزارشی نوشت: شاخص ضریب جینی عددی بین صفر و یک است. هر چه این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد، بیانگر بهبود توزیع درآمد و کاهش شکاف طبقاتی است. دولت حسن روحانی بدترین عملکرد را در زمینه توزیع برابر درآمد داشت و در هشت سال گذشته ضریب جینی بیش از دولت‌های قبل افزایش یافت. ضریب جینی به عنوان شاخص توزیع درآمد از ۳۶۵ هزارم در سال ۱۳۹۱ به ۴۰۱ هزارم در سال ۱۳۹۹ رسید؛ یعنی افزایش ۹٫۵ درصدی شکاف طبقاتی در دولت گذشته رخ داده است که بالاترین میزان در دهه‌های اخیر است. ضریب جینی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزایش چشمگیری داشت، این در حالی بود که در دولت‌های نهم و دهم با کاهش ضریب جینی و رسیدن آن به کمترین رقم پس از انقلاب مواجه بودیم. بر اساس آمار جدید مرکز آمار، ضریب جینی در سال ۱۴۰۰ به عنوان اولین سال عملکرد دولت سیزدهم به ۳۹۳ هزارم کاهش یافت.

پوتین: به متحدانمان مدرن ترین تسلیحات را می دهیم

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «ما آماده‌ایم مدرن‌ترین انواع تسلیحات را به متحدان خود ارائه دهیم. این تسلیحات شامل سلاح‌های کوچک، خودروهای زرهی و توپخانه ضدهوایی نیز می‌شود
خبر خوش آبی برای خوزستانی ها

طرح آبرسانی غدیر که با تلاش شبانه‌روزی در آستانه بهره برداری قرار گرفته، آب شرب قریب به ۵۲ درصد خوزستان به میزان 4.7 میلیون نفر را تامین خواهد کرد و آب شرب ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان از نظر کمی و کیفی ارتقا می‌یابد. آغاز بهره‌برداری برای هفته دولت تدارک دیده شده است.
مدیرعامل خودروساز داخلی: با
۱۶ برند خودروسازی خارجی برای واردات مذاکره شده است
مدیرعامل سایپا در خصوص واردات خودرو به کشور گفت: در حال حاضر خودرو در قالب اس کی دی و سی کی دی وارد کشور می‌شود. در ۴ ماه اول سال ۴۰ هزار خودرو ثبت سفارش و در داخل کشور مونتاژ شده است. در مورد واردات خودروی کامل،هیچ گاه مورد تحریم واقع نشدیم، چون کشور‌های دیگر دنبال این هستند که سربار‌های جذب نشده خودروساز‌های خود را به ما بفروشند. سایپا به دنبال تولید به صورت اس کی دی و سی کی دی است و ۴ خط اس کی دی و سی کی دی است و امکان تولید در این خطوط مهیاست؛ بنابراین، در صورتی که آیین نامه واردات ابلاغ شود، با توجه به اینکه با ۱۶ برند اصلی مذاکره کردیم، گروه خودروسازی سایپا حتما خودرو‌هایی را بر اساس سیاست دولت وارد خواهد کرد.
وجود ۲۵هزار معتاد متجاهر در پایتخت

استاندار تهران از پیش‌بینی وجود حدود ۲۵ هزار معتاد متجاهر در استان تهران خبر داد. محسن منصوری گفت: جلسات قرارگاه اجتماعی به عنوان برنامه‌ای ثابت به صورت مستمر برگزار می‌شود و در آن موضوعات مختلف حوزه اجتماعی استان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. یکی از مسائلی که مورد پیگیری مستمر قرار گرفته است، موضوع سامان‌دهی معتادان متجاهر است که پیش‌بینی می‌شود بین ۲۴ تا ۲۵ هزار معتاد متجاهر در استان تهران وجود داشته باشد.

از پول‌های بلوکه شده نفتی چه خبر؟

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اعلام این که در دولت سیزدهم شاهد افزایش قابل توجه صادرات نفت بوده ایم، افزود: «امروز بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت می‌فروشیم و دولت توانسته بسیاری از پول‌های بلوکه شده نفتی را به خزانه کشور برگرداند. با این پول‌های برگردانده شده بخشی از بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کردیم. دیپلماسی اقتصادی ما حتی در حوزه اروپا هم جواب داده و صادرات ما به این قاره طی یک سال اخیر ۲۱۳ درصد رشد داشته است
عطاری‌ها زیر ذره‌بین پلیس

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، از برخورد پلیس با فروش و عرضه محصولات غیرمجاز و اعتیادآور در برخی عطاری‌ها خبر داد. سرهنگ آذین اظهار کرد: طرح‌هایی که برای نظارت بر عطاری‌ها اجرا می‌شود، تکرار و کامل‌تر خواهد شد و این طور نیست که با انجام یک طرح، عطاری‌ها را رها کنیم و دیگر نظارتی نداشته باشیم. وی گفت: همچنین برای نظارت بر عطاری‌ها، اتحادیه و اصناف مربوط را پای کار می‌آوریم و آن‌ها را هوشیار می‌کنیم تا نسبت به تکلیفی که دارند، دقت بیشتری داشته باشند.
لایحه حفظ کرامت زنان دربرابر خشونت به زودی در صحن مجلس

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: با توجه به اقدامات مثبتی که درباره لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان دربرابر خشونت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس صورت گرفته، قرار است این لایحه به زودی به صحن علنی مجلس برود. فاطمه قاسم‌پور به ایرنا گفت: پیش‌بینی ما این است که در هفته‌های آینده اقدامات نهایی مرتبط با این لایحه انجام شود تا با این اقدامات جدی که انجام شده است، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای تکمیل شدن در دستور کار قرار گیرد، چون فرایند بررسی آن تمام شده است.


اخبار روزانه:
*
خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات برخی منابع مطلع، گزارش داد نفتکش لانا که در ماه‌های گذشته در یونان توقیف شده و نفت آن توسط امریکا مصادره شده بود، آماده ترک کردن یونان می‌شود. به گزارش ایسنا، به گفته یکی از این منابع مطلع، «روند بارگیری دوباره محموله این نفتکش تکمیل شده است
». هنوز مشخص نیست نفتکش لانا که پیش‌تر نقصی در موتورش داشته، می‌تواند بدون کمک‌رسانی عازم شود یا نه.
*
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پی حادثه آتش‌سوزی در کلیسایی در استان جیزه مصر که به جان باختن تعدادی از شهروندان این کشور منجر شد، به دولت و ملت مصر و خانواده‌های قربانیان این حادثه تلخ تسلیت گفت. وی همچنین برای مصدومان و مجروحان این حادثه شفای عاجل مسألت کرد. بر اثر آتش‌سوزی مهیب در این کلیسا بیش از ۴۰ نفر کشته و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند.
گفتنی است پیش از این نیز سخنگوی وزارت خارجه مصر در پی وقوع سیل و کشته شدن شماری از هموطنان، به دولت و ملت ایران تسلیت گفته بود.
همچنین منابع دیپلماتیک مصر اعلام کرده بودند در سفر اخیر عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر به عمان، دیداری میان مسئولان بلندپایه ایرانی و مصری انجام شد و با هماهنگی‌های کشور عمان یک شخصیت عالی‌رتبه مصری که همراه السیسی بود، در این دیدار حضور یافت.

* سرلشکر موسوی: اختلاف مرزی کوچکی در بخشی از مرز با افغانستان وجود دارد؛ به این دلیل که در کشور مقابل پس از تغییر حکومت، هنوز آن نظم و نسق لازم برقرار نشده، گاهی این سوءتفاهم‌ها پیش می‌آید و درگیری‌های کوچکی رخ می‌دهد که به سرعت هم تمام می‌شود. امیدواریم هرچه زودتر مسئولان سیاسی این اختلافات را برطرف کنند. شهادتی در مورد نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران که در آن خط مستقر هستند، چنین موردی نداشتیم. درباره نیرو‌های فراجا نیز اطلاع دقیقی ندارم که درگیری‌ها منجربه شهادت شده است یا خیر، ولی گاهی در این درگیری‌های مرزی، تیراندازی پراکنده وجود دارد. باید طرفین با هم بنشینند و این مشکلات را برطرف کنند؛ این درگیری‌ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیرو‌های نظامی و انتظامی نیست.
*
خبرگزاری فارس نوشت: افزایش تورم و شرایط بد کاری در کنار گسترش فقر باعث شده تا بسیاری از کارگران در ترکیه دست به اعتصاب بزنند؛ برای نمونه، چند هفته پیش کارگران دو کارخانه تولید قطعات خودروی شرکت استاندارت پروفیل در مانیسا و دوزجه این کشور اعتصاب و کارخانه را اشغال کردند. آن‌ها خواستار بهبود شرایط کار و افزایش حقوق خود بودند.
*
تام‌هالند، بازیگر سری فیلم‌های مرد عنکبوتی، به صورت رسمی با ویدئویی که منتشر کرد، خبر از این موضوع داد که قصد خداحافظی از فضای مجازی را دارد.

او علت این تصمیم را محافظت از سلامت روان خود دانست و در توضیح نوشت: «سلام و خداحافظ... من برای سلامت روانم مدتی از رسانه‌های اجتماعی فاصله می‌گیرم

https://shoma-weekly.ir/mVvDBE