گفته می‌شود که...

سردار شکارچی: کاندیداها حرفی از سربازی حرفه‌ای نزنند/از تلفات بالای سعودی‌ها تا خبر ورود یمنی‌ها به خاک عربستان/از قول و قرارها تا خبرهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری/خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس با پول ایران در عراق/وکیل حسن رعیت: موکلم اخلالگر نیست فقط ۱۰۰۰ میلیارد بدهی دارد/انتخابات سوریه پیام معناداری به دشمنان این کشور بود و ...

کدام نامزد بیشترین رأی مثبت و کمترین رأی منفی را دارد؟

یک مرکز افکارسنجی می‌گوید: سید ابراهیم رئیسی، کمترین رای منفی را در میان نامزد‌ها دارد.
ایسپا در نظرسنجی خود به تاریخ ۵ و ۶ خرداد از مردم پرسیده به کدام‌یک از نامزد‌ها به هیچ وجه رای نمی‌دهید؟ پاسخ‌دهندگان اجازه داشته‌اند بیشتر از یک نفر را معرفی کنند و در میان پاسخ‌دهندگان هنوز مردد هستند، ۹/۲ درصد گفته‌اند رئیسی، ۱۹/۲ درصد سعید جلیلی، ۲۰/۳ درصد قاضی‌زاده هاشمی، ۲۱/۷ درصد علیرضا زاکانی، ۲۲/۹ درصد مهرعلیزاده، ۲۳/۵ درصد محسن رضایی و ۲۸ درصد عبدالناصر همتی.
در میان پاسخ‌دهندگان هم که قطعا و به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند، رای‌های منفی (به هیچ وجه به این یا آن نامزد رای نمی‌دهند)، این‌گونه است: رئیسی ۴/۵ درصد، جلیلی ۱۹/۱ درصد، قاضی‌زاده ۲۰/۵ درصد، محسن رضایی ۲۱/۱ درصد، علیرضا زاکانی ۲۱/۸ درصد، مهرعلیزاده ۲۴/۲ درصد، همتی ۲۹/۸ درصد.
ایسپا از کسانی که قطعا و به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند، درباره رای آن‌ها به نامزد‌های مختلف می‌پرسد که پاسخ‌ها به شرح زیر است:
رئیسی ۴۳/۹ درصد، رضایی ۳/۷ درصد، جلیلی ۱/۸ درصد، قاضی‌زاده و همتی ۱ درصد، مهرعلیزاده ۴ دهم درصد و زاکانی ۲ دهم درصد.
کسانی که هنوز مردد هستند، اگر شرکت کنند به این ترتیب رای می‌دهند:
۳۸/۵ درصد رئیسی، ۳/۴ درصد رضایی، ۱/۸ درصد جلیلی، ۱/۶ درصد همتی، ۱ درصد قاضی‌زاده، ۸ دهم درصد مهرعلیزاده و یک دهم درصد زاکانی.


میلیاردها تومان که مافیاها از زباله پایتخت می‌خورند

«مرتضی طلایی» عضو سابق شورای شهر تهران گفت: «تنها در یک منطقه تهران با تولید ۱۵ درصد زباله خشک، روزانه ۳۰۰ میلیون تومان پول بین مافیای زباله جابجا می‌شود و اگر این را به ۲۲ منطقه تهران تعمیم دهید، بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی پسماند خشک در شهر تهران است».
آبادانی روستاها؛ از حرف تا واقعیت!

رئیس‌جمهور روحانی در اظهارات اخیرشان به دفاع از اقدامات دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: «آنقدر طرح و پروژه آماده کردیم که دولت بعدی هم میتواند آنها را افتتاح کند. اگر کسی ذره‌ای انصاف داشته باشد می‌بیند که در این دولت روستاها شکل و شمایل دیگری پیداکرده است. ما برای روستاها خیلی کار کردیم. دولت در این چند سال کار بینظیری برای اشتغال روستایی انجام داده است. روستاهای ما امروز احیا و آباد شده‌اند». پرواضح است که آبادانی روستاها می‌بایست در رونق اقتصادی و افزایش سطح رفاه اجتماعی آن نمود یابد؛ این‌که شعاع آنتن دهی اینترنت در دولت تدبیر به روستاها نیز گسترش یافت، موضوع درستی است، اما آیا در مقولاتی همچون اصلاح شیوه حمایت و خرید محصولات کشاورزی، ارتقاء منزلت اجتماعی روستانشینان، اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره برای توسعه مشاغل روستایی شامل؛ مشاغل خانگی، اصلاح شیوه‌های اّبیاری، آموزش کشاورزان و باغداران، ترویج و توسعه دامداری مکانیزه و ...، تقویت زیرساخت‌های عمرانی روستاها با اعتبارات دولتی و ده‌ها موضوع دیگر که ازجمله مسائل و مشکلات روستاهای کشور است، طی هشت‌ساله گذشته، دولت تدبیر، تدبیر درخوری انجام داده است؟!

حمایت هاشمی از همتی

«محمد هاشمی»، عضو سابق حزب کارگزاران پیشنهاد داده است که لاریجانی و جهانگیری از همتی حمایت کنند. وی همچنین سعی نموده تا راه مفری برای همتی از ناکارآمدی‌های دولت روحانی باز کند و گفته است: «عملکرد دولت روحانی به عملکرد رئیس بانک مرکزی ارتباطی ندارد، دولت باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد». هاشمی همچنین منش و روش مرحوم هاشمی را حلال مشکلات کشور دانسته و گفته است: «معتقدم اگر ایشان امروز زنده بود، به دکتر همتی رأی می‌داد».
شریعتمداری: آمریکایی ها در انتخابات ایران حضور دارند

حسین شریعتمداری اظهار داشت: عمدتاً سه جناح در صحنه انتخابات حضور دارند، انقلاب، اصلاحات و آمریکایی‌ها، که در واقع مقامات آمریکایی روی انتخابات ما از چند ماه پیش حساس بودند و حریف می‌خواهد دولت در اختیار کسانی باشد که با آن‌ها هماهنگ است.وی افزود: نقشه راه دشمن مشخص است و بارها آن را مطرح کرده است، اگر دیدیم از جریانی تعریف می‌کند باید ببینیم با آن دیدگاه هم‌خوانی دارد یا خیر اگر همسو بود یعنی تاکتیکی نیست و واقعیت است.
سردار شکارچی: کاندیداها حرفی از سربازی حرفه‌ای نزنند

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «پرداختن به موضوع سرباز حرفه‌ای مستلزم کار کارشناسی در ستاد کل نیروهای مسلح است. البته نتیجه این کارهای کارشناسی به‌گونه‌ای خواهد بود که علاوه بر توجه به جوانان، آسیبی هم به امنیت و منافع ملی و قدرت بازدارندگی کشور وارد نشود. کاندیداهای ریاست جمهوری به‌هیچ‌عنوان مجاز نیستند که برای جذب رأی به موضوعاتی مانند سرباز حرفه‌ای بپردازند».
از تلفات بالای سعودی‌ها تا خبر ورود یمنی‌ها به خاک عربستان

شبکه المسیره یمن از عملیات گسترده ارتش این کشور در جیزان و خسارت سنگین به دشمن در این عملیات خبر داد. طبق این گزارش بیش از ۸۰ افسر و نظامی ارتش عربستان سعودی و مزدوران سودانی و خائن در این عملیات کشته و زخمی شدند. همچنین خبرهای میدانی حکایت از آن دارد که یمنیها وارد خاک عربستان شده‌اند. پس از گزارش منابع یمنی درباره تسلط ارتش این کشور بر ده‌ها موضع در جنوب غرب عربستان سعودی، رسانه‌های یمنی فیلم این عملیات را منتشر کردند.
خودروی چینی
۴۵۰ میلیونی ۹۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود

یک کارشناس اقتصادی گفت: برخی خودروسازان خصوصی، خودرو‌های چینی را که قیمت جهانی آن‌ها ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار است و باید با قیمت ۳۷۵ تا ۴۵۰ میلیون عرضه شوند ۷۵۰ تا ۹۹۰ میلیون تومان می‌فروشند. «هادی سلیمی زاده» گفت: اکنون برخی خودروساز‌های خصوصی قطعات خودرو‌های چینی را وارد و پس از اسمبل وارد بازار می‌کنند. خودرو‌هایی که قیمت جهانی آن‌ها ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار است و با محاسبه قیمت جهانی باید با قیمت ۳۷۵ تا ۴۵۰ میلیون در بازار ایران فروخته شوند، اما از ۷۵۰ تا ۹۹۰ میلیون تومان قیمت دارند.

از قول و قرارها تا خبرهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری

جلیلی: من طرح مفصلی دارم که ۷ میلیون مرزنشین به صادرکننده تبدیل شوند. برنامه ما در محورهای ساخت مسکن با حداقل یک‌میلیون واحد در سال، طرح‌های بازسازی بافت‌های فرسوده و همچنین مسکن روستایی است. در سال 800 هزار ازدواج داریم که باید برای‌ آن‌ها مسکن تهیه کرد. بین اینستاگرام و توئیتر فرقی وجود ندارد، اگر محدودیتی هست، باید برداشته شود. ساختار اجرایی دولت نیاز به یک اصلاح جدی دارد. همتی: دولت آینده فقر را از بین میبریم. ما باید به مردم مبالغ قابل‌توجهی یارانه مستقیم بدهیم. با ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزارتومان مشکل مردم حل نمیشود. عوامل سیاسی در نظرات فنی حاکم شده است. ما تورم را ۸ تا ۱۰ درصد و رشد اقتصادی ۴ سال آینده را حداقل ۵ درصد پیش‌بینی می‌کنیم. معنا ندارد که همه توسعه و امکانات کشور در تهران و برخی شهرها متمرکز باشد. در ۴ سال می‌شود بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کرد مگر اینکه درگیر بحث سیاسی شویم. بانک مرکزی در دولت رأی ندارد، بنابراین من نقشی در تصمیم‌گیری دولت ندارم. رئیس‌جمهور گفتند اگر می‌خواهید در انتخابات بمانید نمی‌توانید رئیس بانک مرکزی بمانید چون روی مسائل پولی ارزی تأثیر می‌گذارد. دو روز است در بانک مرکزی نیستم و دکتر کمیجانی، قائم‌مقامم کارهای بانک مرکزی را انجام می‌دهد. رئیسی: آنچه من را وادار به حضور در عرصه انتخابات کرد، مشکلات اقتصادی، ناامیدی‌ها و شرایط بازار برای تولیدکننده و مصرف‌کننده بود. ما باید جلوی خلق پول را بگیریم، زیرا نقدینگی سیل بنیان‌کن است؛ دولت پرهزینه اداره می‌شود، معتقدیم امکان کاهش جدی نرخ تورم و گرانی وجود دارد. مشکلات موجود را حاصل بی‌برنامگی و عمل نکردن به برنامه می‌دانم. سه برنامه را برای کاهش هزینه‌ها در نظر گرفتیم؛ کنترل تورم، تأمین مسکن و نظام سلامت. رضایی: خانهداری را شغل می‌دانیم و به بانوان خانهدار حقوق خواهیم داد. من از ۲۵ سال قبل اقتصاد خواندهام و سمت استاد تمامی این رشته را دارم و اگر این نبود، از اقتصاد حرف نمیزدم. در دولت ما هیچ تصمیمی بدون پژوهش انجام نخواهد شد و اینگونه نیست که مردم را به بورس بیاوریم و بعد از برطرف کردن مشکلاتمان از جیبشان، آنها را به حال خود رها کنیم. من با ۱۵ کشور همسایه ایران، اتحادیه اقتصادی تشکیل میدهم. زاکانی: با هر ۶ نامزد دیگر به شکل جدی ولی با اخلاق رفتار می‌کنم و آرزوی موفقیت برای هر یک از ۵ نامزد جبهه انقلاب را دارم ولی تمام تلاش خود را می‌کنم که خودم باشم چراکه ایده خود را ایده برتر می‌دانم. هرکسی شعار بدهد دولت هیچ‌کاره است، نشانه بی‌کفایتی اوست. دولت من دولت غلامان حلقه‌به‌گوش و ژنرال‌های خسته نیست. دوران بخور در رو هم برای رانت‌خواران را خاتمه می‌دهیم. یک کابینه از مفسدین را به دستگاه قضایی معرفی خواهم کرد.
باز هم اثر چینی روی بیت کوین
!

احتمال تشدید مجازات استخراج کنندگان ارز‌های دیجیتالی در چین مجدد باعث ریزش بازار ارز‌های دیجیتالی شد. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، انتشار خبری مبنی بر احتمال تشدید مجدد محدودیت‌ها روی استخراج کنندگان ارز‌های دیجیتالی در چین مجدد باعث افزایش فشار فروش در بازار‌ها شده است. طبق گفته برخی منابع خبری چینی، دولت می‌خواهد پس از ممنوع اعلام کردن استخراج ارز‌های دیجیتالی، متخلفان را با مجازات‌های سنگینی جریمه کند. هم اکنون قیمت بیت کوین حدود ۳۵ هزار دلار است.
تحریم کننده نفت ایران، خودش از ایران نفت خرید

اداره اطلاعات انرژی آمریکا فاش کرد، واشنگتن در چندماهه گذشته علی‌رغم تحریم‌های خود علیه ایران، ۲ بار از این کشور نفت و محصولات پتروشیمی خریده است که بخشی در دوره ترامپ و بخشی در دوره بایدن بوده است. به نظر می‌رسد، واردات تخمینی ۳۶ هزار بشکه در روز در اکتبر ۲۰۲۰ و ۳۳ هزار بشکه در روز در مارس سال جاری، نخستین خریدهایی است که آمریکا از ایران حداقل از سال ۱۹۹۳ انجام داده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در مورد چگونگی واردات از ایران در گزارش خود توضیحی ارائه نداد.
خرید
۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس با پول ایران در عراق

وزیر نیرو از صدور مجوز تامین ۱۲۵ میلیون دلار منابع ارزی ایران در عراق برای خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس خبر داد. وزیر نیرو گفت: مجوز لازم برای تامین ۱۲۵ میلیون دلار منابع ارزی ایران در عراق برای خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس و انتقال این مبلغ به یک بانک اروپایی صادر شد. رضا اردکانیان افزود: با پیگیری‌های مستمر مجوز‌های لازم برای صدور حواله ۱۲۵ میلیون دلاری از منابع پولی ایران از بانک تجارت عراق به بانک سوییسی برای تامین ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس (سبد واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی) اخذ شد. وی ادامه داد: انتظار می‌رود تا پایان هفته ترتیب اداری این کار انجام گرفته و به زودی این واکسن‌ها در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران قرار بگیرد.

ستاد اصلاح‌طلبان حامی رئیسی آغاز به کار کرد

جمعی از اصلاح‌طلبان، ستاد و پویشی برای حمایت از آیت‌الله رئیسی در انتخابات پیش‌رو راهاندازی کردند. خضر خلیلی، سخنگوی این کمپین میگوید: «علیرغم انتقادات به فرآیند بررسی صلاحیت‌ها، با حفظ چارچوبهای نگرش اصلاح‌طلبانه، تصمیم به مشارکت در انتخابات گرفته‌ایم. آقای رئیسی اعلام کرده که نامزدی مستقل است و برنامه‌هایی مدرن و اصلاح‌طلبانه در زمینه مبارزه با فساد و رفع فوری تحریم‌ها و رفع تبعیض‌های ناروا ارائه کرده ‌است. از همه اصلاح‌طلبان دلسوز تقاضا داریم ضمن حفظ مرزبندی‌های خود، برای آغاز یک گفتگوی سازنده با آقای رئیسی پیش‌قدم شوند».
وکیل حسن رعیت: موکلم اخلالگر نیست فقط
۱۰۰۰ میلیارد بدهی دارد

قاضی: متهم منصورمعتقد، درباره دریافت تسهیلات از بانک مسکن که به حساب بانکی بابک زنجانی منتقل شده و درباره مبلغ ٢٦ میلیارد تومانی که به حساب بانک پاسارگارد وی واریز شد توضیح دهد. معتقد (متهم و برادرزن رعیت): این رقم معادل ۲۲ میلیارد است. این پول به حساب من آمد، اما همان روز برداشت شد.خاکبازان (وکیل متهم حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت): موکلم صرفا بدهکار است نه اخلالگر و سرجمع این بدهی‌ها ۴۰ میلیون دلار است.نماینده بانک صادرات: میرکاظمی تنها ۱۳۰ میلیون دلار به بانک صادرات بدهکار است حال چگونه مبلغ کل بدهی وی، ۴۰ میلیون دلار عنوان می‌شود. خاکبازان: نماینده دادستان معتقد است که ارز دریافتی به جای هزینه در خط تولید، صرف اجناس بنجل و واردات ضایعات شده درحالی که موکل بنده تولیدات خوبی به راه انداخته است، حال این موضوع می‌تواند با ارجاع به کارشناسی، راستی‌آزمایی شود چراکه میرکاظمی خط تولید به راه انداخته بود. نماینده دادستان: بله، ایشان خط تولید داشتند، اما خط تولید مهر‌های جعلی

کابوس رژیم صهیونیستی در غزه

رئیس سابق گروه تاریخ در ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار کتابی به تونل‌های حفرشده توسط گروه‌های مقاومت در غزه پرداخت و این تونل‌ها را مشکل اصلی ارتش این رژیم در تمامی جنگ‌ها با نوار غزه خواند. شاؤول شای معتقد است که این تونل‌ها در هر جنگی با مقاومت در غزه، به مسئله اصلی پیش روی رژیم اشغالگر تبدیل خواهد شد. مقاومت در غزه از انتفاضه الاقصی (دوم) در سال ۲۰۰۰ با استفاده از استراتژی تونل‌ها چندین عملیات علیه ارتش اشغالگر انجام داده و آن‌ها تأثیر زیادی در عقب‌نشینی اسرائیل از نوار غزه در سال ۲۰۰۵ را داشته‌اند. همچنین تمام اظهارات مقامات رژیم اسرائیل پس از آغاز جنگ 12 روزه اخیر، در راستای این ایده بود که آن‌ها به دنبال از بین بردن تونل‌های مقاومت در زیر غزه هستند.
انتخابات سوریه پیام معناداری به دشمنان این کشور بود

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی با تبریک برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه، این رویداد را پیام مقتدر و معناداری به دشمنان سوریه برشمرد. در بخشی از پیام سرلشکر محمد باقری آمده است: «بی‌شک این رخداد مبارک و تاریخی که نماد اراده ملت سوریه در حفظ استقلال کشور برابر توطئه‌ها و طمع‌ورزی‌های دشمنان امت اسلامی و حمایت و پایبندی آنان به آرمان‌های مقاومت و تداوم مبارزه با تروریسم تکفیری و رژیم جعلی و گرگ‌صفت صهیونیستی است، از یک سو پیام مقتدر و معناداری به دشمنان سوریه محسوب و از سوی دیگر نویدبخش طلوع آینده‌ای درخشان و پرفروغ برای آن سرزمین خواهد بود».

اخبار روزانه:

*قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات: اظهارات ساختارشکنانه احتمالی هر یک از نامزد‌های ریاست جمهوری در مناظره‌های زنده تلویزیونی به نهاد‌های مسئول ذیربط گزارش می‌شود. درباره مجادله احتمالی نامزد‌ها در مناظره‌های زنده تلویزیونی به همه نامزد‌ها یادآوری کردیم که طبق قانون عمل کنند. تقاضای ما از نامزد‌ها این است که مفاد قانون را دقیق رعایت کنند./صداوسیما

*بر اساس گزارش‌ها، مقام‌های کره شمالی از فرط نگرانی از بابت همه گیری کروناویروس در این کشور، دستور نابودی گربه‌ها و کبوترها در مناطق مرزی را داده‌اند
*سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به انتشار خبری در بی بی سی مبنی بر اینکه او به صادق آملی لاریجانی درباره رد صلاحیت‌ها تذکر داده است، گفت: هیچ گاه نباید به بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی اعتماد کرد. عباسعلی کدخدایی در توئیتی نوشت: بی بی سی همچنان دست از دروغ پردازی برنمی دارد، آن هم دروغ شاخ دار و البته مثل همیشه دنبال ماهیگیری از آب گل آلود است. وقتی با سوء استفاده از دو واژه تذکر و متذکر شدن، آن را دستمایه اخبار کذب قرار می دهد خود دلیلی است بر اینکه هیچ گاه نباید به این بنگاه دروغ پراکنی اعتماد کرد
!
*اسحاق جهانگیری دراین باره در جمع روسای ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور گفت که بعدازظهر دوشنبه یکی از مقام‌های امنیتی با حضور در دفترش، به او اطلاع داده که چنین تصمیمی گرفته شده‌است. درمقابل معاون اول رئیس‌جمهور در کمال آرامش به مقام امنیتی حامل خبر می‌گوید از این تصمیم خوشحال است، اما آن را برای کشور زیانبار می‌داند.علی لاریجانی، چهره شاخص دیگری که صلاحیتش از سوی شورای‌نگهبان احراز نشد، از عدم ‌اعلام دلایل این شورا انتقاد کرد و گفت: «قائم‌مقام آقای جنتی گفته دلایل ردصلاحیت‌ها را به کاندیداها ارائه کرده‌اند، درحالی‌که به من هیچ نگفتند

*رئیس جمهوری روز چهارشنبه نامه ای برای شورای نگهبان درباره ردصلاحیت ها ارسال کرد.حسن روحانی در راستای اصل ۱۱۳ قانون اساسی در رابطه چگونگی اعمال نظر و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نامه ای را به شورای نگهبان ارسال کرده است.گفتنی است؛ شورای نگهبان هنوز به این نامه پاسخی نداده است.

*سخنگوی جبهه اصلاحات با ابراز تاسف از اینکه شاهدیم افرادی عنوان و نام اصلاح طلبی را یدک می‌کشند، در حالیکه هیچ نسبتی با گفتمان اصلاحات ندارند اعلام کرد که این افراد عملا در خدمت جریان رقیب اصلاحات عمل می‌کنند. آذر منصوری در واکنش به اخباری مبنی بر تشکیل ستاد‌های انتخابتی اصلاح طلبان برای برخی کاندید‌ها از جمله ابراهیم رئیسی اظهار کرد: موضع جبهه اصلاحات ایران در بیانیه رسمی این جبهه منتشر شده است. بار‌ها گفته ایم که همه نامزد‌های این جبهه رد صلاحیت شده اند و کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نداریم.

*نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خانه‌ای که من مالک آن هستم ۱۲۵ متر است، ولی الان در خانه سازمانی هستم که بزرگتر است و خودرو من هم پراید است.سعید جلیلی ادامه داد: سال ۹۲ که رفتیم به آقای روحانی تبریک بگوییم به ایشان گفتم شاید ما دو نگاه متفاوت داشته باشیم اما این ماشین دولت نه من را به آنجایی که می‌خواهم می‌برد نه شما را. این ماشین خراب و فرسوده است؛ این ساختار اجرایی دولت نیاز به یک اصلاح جدی دارد؛ الان هم فکر می‌کنم رئیس جمهور آینده باید ساختار اجرایی دولت را اصلاح کند

*رئیس مجلس مردمی جمهوری عربی سوریه در پیامی به محمدباقر قالیباف، انتخاب مجدد وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت. در بخشی از پیام حموده صباغ آمده است: «ما در مجلس الشعب بشدت خواستار تقویت روابط پارلمانی با مجلس شورای اسلامی و افزایش تماس‌ها و رایزنی‌ها هستیم، چرا که شکوفایی و تحقق منافع ۲ ملت و ۲ مجلس را به همراه خواهد داشت».

*وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر پیشنهادی که به وزیر کشاورزی روسیه برای تامین جو ایران داده شده عملیاتی شود، قیمت گوشت در ایران بسیار پایین می‌آید. «کاظم خاوازی» با اشاره به کاهش بارندگی در ایران و کاهش استحصال جو و نیاز دامداری‌ها به جو گفت: اگر پیشنهادی که به وزیر کشاورزی روسیه داده ام، عملیاتی شود، قیمت گوشت در ایران بسیار پایین می‌آید، چون جو فراوان می‌شود.
*کشتی نفتکش «هورس» متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران که از
۲۴ ژانویه (یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹) تاکنون در آب‌های اندونزی توقیف شده بود جمعه آزاد شد. به گزارش «انتخاب»، این کشتی با حمایت همه‌جانبه مقامات ارشد کشور، پشتیبانی و کمک کنسولی وزارت امورخارجه و همکاری دستیار ویژه وزیر امور خارجه، پس از گذراندن موفق مراحل دادرسی، بعد از ۱۲۵ روز، رفع توقیف شد. طبق اعلام شرکت ملی نفتکش ایران، پرسنل مجرب و متعهد نفتکش هورس در این مدت به رغم تحمل سختی‌ها و دوری از خانواده، با فداکاری در دفاع از منافع ملی و حفظ جریان صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی کشور ایستادگی کرده و در پیگیری مأموریت خود عزم راسخی داشتند. این کشتی هم‌اکنون ادامه مأموریت خود را از سر گرفته است و پس از اتمام آن به آب‌های کشور باز خواهد گشت.
*دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: «حزب اعتماد ملی» نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد. به گزارش ایلنا، الیاس حضرتی در واکنش به مطرح شدن ادعایی در فضای مجازی مبنی بر حمایت حزب اعتماد ملی از محسن مهرعلیزاده نوشت: «حزب اعتماد ملی پشت سر هیچ کس نرفته و نامزدی ندارد


https://shoma-weekly.ir/pcB3hp