گفته می‌شود که...

سخنگوی نیروهای مسلح: در برابر منافقین ‌مرصاد دیگری رقم می‌زنیم «مدافعان امنیت» در تهران گلباران شدند آلمانی‌ها جدیدترین دشمنان تیم ملی دستور اژه‌ای برای ارفاق به برخی از زندانیان رونمایی از مرحله نخست مرکز ژن‌‌درمانی روایت یک مستندساز از سفر به بوکان و مهاباد غرش شیر در دل دریا جدایی شائبه‌برانگیز ندا زارع از تیم ملی تکواندو اشک تمساح را باور کنیم یا قربانیان سلاح شیمیایی را؟! دستگیری عوامل یک کانال مرتبط با ضدانقلاب توسط سازمان اطلاعات سپاه چهره عریان تجزیه‌طلبی نیاز پایتخت به ۷ هزار دستگاه اتوبوس ایران و اوکراین در دستور مذاکرات مکرون‌ـ بایدن

سخنگوی نیروهای مسلح: در برابر منافقین ‌مرصاد دیگری رقم می‌زنیم

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: در برابر منافقین کوتاه نمی‌آییم و مرصاد دیگری رقم خواهیم زد و تا پای جان برای این آب و خاک خواهیم ایستاد.

سردار ابوالفضل شکارچی در همایش "اقتدار بسیجیان" در فراهان اظهار داشت: به‌برکت خون شهدا به خودکفایی رسیده‌ایم و برای دفاع از این آب و خاک به هیچ قدرتی احتیاج نداریم،پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و دفاعی زبان‌زد همه ملت‌ها و دولت‌ها شده است و ترس دشمنان از ایران قوی سبب شده است تمام ابزارهای دنیا را علیه ما به‌کار بگیرند.

وی بیان کرد: استکبار داعش را به وجود آورد تا ما را زمین‌گیر کند اما به‌برکت سیدالشهداء(ع) و مدافعان حرم؛ داعش هم نابود شد؛ دشمن با جنگ سخت و نظامی به جایی نرسید، اکنون جنگ رسانه‌ای را به‌راه انداخته است تا جای جلاد و شهید را عوض کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اضافه کرد: ما هزاران شهید برای دفاع از مرزها دادیم، وجب به وجب سرزمین کردستان، سیستان و بلوچستان آغشته به خون شهدای این کشور است، در برابر منافقین کوتاه نمی‌آییم و مرصاد دیگری رقم خواهیم زد و تا پای جان برای این آب و خاک خواهیم ایستاد.

شکارچی با ابراز اینکه شاید عده‌ای فریب‌خورده کف خیابان باشند اما ملتی فهیم و صبور و در صحنه هستند و این حضور سبب تقویت پرچم الله است، خاطرنشان کرد: در تمامی فتنه‌هایی که علیه این ملت و نظام ایجاد شده است ‌ردپای آمریکای جنایتکار را می‌بینیم و این در حالی است که استکبار دم از حقوق بشر می‌زند ولی ‌در برابر خون هزاران شهید در فلسطین و یمن سکوت کرده است و رسانه سعودی چشم خود را به این ظلم‌ها می‌بندد ولی در حوادث اخیر کشور ما به‌دنبال کشته‌سازی هستند.

"مدافعان امنیت" در تهران گلباران شدند

جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم با حضور در سطح شهر تهران از زحمات مدافعان امنیت و نیروی انتظامی تقدیر کردند.

روز گذشته جمعی از خانواده‌های شهدا برای تقدیر از زحمات نیروی انتظامی و قدردانی از فعالیت‌های آنان به خیابان‌های تهران رفته با اهدای شاخه گل به کادر نیروی انتظامی از آنان تشکر کردند.

در این مراسم، مادر شهیدان سرلک، کریمی، میردوستی، گودرزی، یاراحمدی، هادی امینی، بهمنی، کامران، اسداللهی و قربانخانی، خواهران شهیدان شیرودی، رضائیان، طالب، امینی، اسداللهی، ارتناک، اوحدی، شهیدان زین‌الدین، شهیدان اعلمی، کامران، شفیعی، عزیزانی و شهیدان طارمی و هم‌چنین همسر شهید رضایی، همسر شهید فرزانه، همسر شهید نصیبی و همسر شهید زینتی افخم حضور داشتند.

فرزند شهید طباطبایی و شهید اعلایی نیز از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

در این برنامه، خانواده‌های معزز شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با حضور در میدان انقلاب، چهارراه ولی‌عصر(عج) و میدان ولی‌عصر از زحمات مدافعان امنیت و نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کردند.

آلمانی‌ها جدیدترین دشمنان تیم ملی

پس از ناکامی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و دیگر رسانه‌های ضدایرانی در گرفتن مصاحبه‌های حاشیه‌ساز و فضاسازی، پیش و پس از بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی، گویا رسانه‌های آلمانی حاضر شده‌اند نقش پادویی را برای این رسانه‌ها ایفا کنند. در مصاحبه‌های کارلوس کی‌روش سرمربی و سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم ملی در حاشیه بازی با ولز، خبرنگاران برخی رسانه‌های آلمانی تلاش کردند با طرح سؤالات حاشیه‌ای و فرعی، سمت و سوی غیرفوتبالی و سیاسی به این گفت‌و‌گوهای خبری بدهند. این خبرنگاران با طرح سؤالاتی مرتبط با اغتشاشات، عملاً تلاش کردند همان کاری را با گفت‌وگوهای خبری اعضای تیم ملی ایران بکنند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی یا BBC و اینترنشنال موفق به انجام آن نشده‌اند. این عملکرد نیابتی، شائبه هماهنگی قبلی در زمینه حاشیه‌سازی برای تیم ملی فوتبال ایران از سوی این رسانه‌ها به هر قیمتی را پررنگ می‌کند.

دستور اژه‌ای برای ارفاق به برخی از زندانیان

رئیس قوه قضائیه به مراجع ذیربط قضایی برای بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده دستور ویژه صادر کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی پیروزی شورانگیز و بازی غیرتمندانه ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در برابر تیم ولز و شعف و شادمانی پدید آمده در سراسر ایران اسلامی و تجلی و تبلور روح جمعی و اتحاد و همبستگی ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستور داد به شکرانه عنایت پروردگار و مسرت و سرور ملی حاصل از ظفرمندی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا می‌باشند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

البته در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و تأکید ما این است که برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

رونمایی از مرحله نخست مرکز ژن‌‌درمانی

فاز اول پروژه ژن‌درمانی در مرکز طبی کودکان بعد از درمان نخستین بیمار مبتلا به سرطان خون، روز گذشته در کشور رونمایی شد. ایران و دو شرکت چندملتی در دنیا تنها کسانی هستند که به این توانایی دست یافته‌اند.

روایت یک مستندساز از سفر به بوکان و مهاباد

مسعود دهنوی در صفحه مجازی خود از سفر به شهرهای استان کردستان خبر داد و اینگونه روایت کرد: «ما دیروز بوکان بودیم و پریروز مهاباد؛ شهر کاملاً آرام و زندگی در جریان است، با ورود نیروی زمینی سپاه تحرکات کومله و دموکرات و پاک و ... کاملاً تمام شده. جالب اینجاست که تمام مسائلی که در فضای مجازی در مورد شهرهای کرد نشین می‌شنوید برای مسئولین شهر اینجا و فرماندهانشون خنده داره. چون اینجا در چند روز قبل جنگ مسلحانه شهری بوده و همگی میدونستن با کی طرفن»این مستندساز همچنین از تجربه حمله به خانه‌های مردم سخن گفت و اظهار داشت:«حالا مردم این شهرها از ترس تهدیدهای این گروهک‌ها بعضاً شب‌ها خونشون نمیمونن و جا به جا میشن.روزانه چندین تماس و پیغام تهدید از حزب برای بعضی مردم میاد؛ چندین خونه بسیجی و طرفدار نظام که اینجا بهشون میگن ( جاش ) رو در بدترین شرایط آتیش زدن و شکل ترورها و خشونت‌هاشون شبیه دهه شصت هست. متأسفانه هنوز در بوکان مردم از ترس مغازه‌هاشون رو باز نمیکنن»وی همچنین با انتشار تصویری از یک مرزبان کرد، روایت خود را اینگونه خاتمه داد: «این مرد وقتی به ما و دوربین‌مون رسید گفت: شما از تهران اومدید؟ گفتیم آره، از روایت فتح. گفت سلام منو به آقا برسونید ، بگید نگران نباشه، ما بسیجی‌های کرد تا آخرین قطره خونمون پای این انقلاب هستیم.»

غرش شیر در دل دریا

امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: وقتی ناوشکن دنا حرکت می‌کند سؤال همه این است که می‌خواهد چه کار بکند. کار خاصی هم ما انجام نمی‌دهیم خیلی هم نباید نگرانی داشته باشند و بترسند. شیر گاهی اوقات حرکت می‌کند ولی این شیر، شیر سیری است و خیلی دنبال شکار نیست مگر اینکه شکار مشکلی داشته باشد.

جدایی شائبه‌برانگیز ندا زارع از تیم ملی تکواندو

ندا زارع مربی تیم ملی تکواندو بانوان بعد از مسابقات جهانی مکزیک از کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان جدا شد. تیم ملی بانوان بعد از درخشش و قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا، در شیاپ چانگ مسابقات جهانی مکزیک موفق نبود و با دستانی خالی مکزیک را ترک کرد. حالا بعد از بازگشت تیم ملی بانوان به ایران، ندا زارع مربی سازنده تکواندو بانوان در پیامی از خداحافظی‌اش از تیم ملی خبر داد: «بعد از سال‌ها تلاش و زحمت در راستای پرورش استعدادهای دختران سرزمینم، در این مقطع به علت عدم وجود شرایط مناسب برای همکاری در تیم ملی تکواندو، کناره‌گیری خود را اعلام می‌کنم. اعلام این تصمیم را موکول به اتمام مسابقات جهانی کردم تا هیچ لطمه‌ای به بازیکنان و تیم ملی وارد نگردد و در این مدت با تمام وجود در خدمت تیم ملی و بازیکنان بودم و اجازه ندادم که این تصمیم کوچک‌ترین خدشه‌ای به ایفای وظیفه‌ام به عنوان مربی وارد سازد.»این درحالی است که ندا زارع و همچنین مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان تمایلی برای صحبت در این باره ندارند و حالا مشخص نیست دلیل جدایی زارع از کادر فنی تیم ملی بانوان فنی است یا مدیریتی.

اشک تمساح را باور کنیم یا قربانیان سلاح شیمیایی را؟!

تحلیلگر تلویزیون العالم گفت: «قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل که با حمایت و تحریک کشورهای غربی با موضوع آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره اغتشاشات اخیر در ایران به تصویب رسید. وقتی که همه محافل بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر غربی درباره هفتاد سال نسل‌کشی در فلسطین و اشغال افغانستان و عراق و قتل عام و آواره کردن ملت‌های این دو کشور و تخریب سوریه و لیبی و آواره کردن ملت‌های این دو کشور و فاجعه انسانی در یمن‌ـ که به گفته سازمان ملل بزرگ‌ترین فاجعه انسانی عصر حاضر است‌ـ سکوت می‌کنند ولی برای شهروندان ایرانی اشک می‌ریزند، کاملا مشخص است که این اشک، اشک تمساح است.»

دستگیری عوامل یک کانال مرتبط با ضدانقلاب توسط سازمان اطلاعات سپاه

سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان یزد با رصد مستمر و دقیق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موفق به شناسایی یکی از کانال های آشوبگر شده و پس از یکسری اقدامات فنی عوامل و دست‌اندرکاران آن را شناسایی و دستگیر کردند. سازمان اطلاعات سپاه در این راستا با صدور اطلاعیه اظهار کرد: وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ (سوره آل عمران - آیه ۵۴) به اطلاع می‌رساند، مدیران این کانال که در دو ماه گذشته اقدام به انتشار اخبار کذب، تحریک احساسات و دعوت به شورش و ارتباط با شبکه‌های معاند ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند طی روزهای اخیر شناسایی و دستگیر شدند. لذا به کلیه مخاطبی ن تذکر داده می‌شود، مراقب چنین اخبار کذب و مجرمانه‌ای باشند و آینده خود را به دست افراد شیاد و معاند نسپارند. ضمناً اعلام می‌دارد دنبال کنندگان کانال مذکور که اقدام به ارسال محتوای مجرمانه به این کانال و سایرکانال‌های معاند نموده‌اند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

چهره عریان تجزیه‌طلبی

دستور کار سعودی اینترنشنال بر از بین بردن تابوهایی مانند تجزیه‌طلبی قرار گرفته است و اخیرا «من یک تجزیه‌طلب هستم» شعاری است که وقیحانه آن را به خورد معترضان می‌دهد! سعودی اینترنشنال بعد از واکنش منفی مخاطبین به حضور سران تجزیه‌طلب در این شبکه به دنبال قبح‌زدایی از کلمه تجزیه‌طلبی است و با دعوت از افراد به اصطلاح کارشناس رسما در تلویزیون می‌گویند همه کشور شعار «من هم یک تجزیه‌طلب هستم» را سر دهند!

نیاز پایتخت به ۷ هزار دستگاه اتوبوس

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش شهرداری تهران مبنی بر اورهال ۵۹۱ دستگاه اتوبوس فرسوده، بر ضرورت تطبیق اتوبوس‌های اورهال شده با گزارش شهرداری و تعمیر اساسی آنها تأکید کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر تذکرات متعددی که به منظور رسیدگی ویژه به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در صحن شورا و جلسات تخصصی مطرح کرده است، افزود: انتظار می‌رود که شرکت واحد به وظایف خود به درستی عمل کرده و تعمیرات اتوبوس‌های فرسوده در سطح یک صورت گرفته باشد و اتوبوس‌های اورهال شده مطابق گزارش ارائه شده به شورا به چرخه حمل‌ونقل شهری اضافه شده باشند.

عضو شورای شهر تهران افزود: به‌ دلیل اینکه تغییر چندانی در بهبود وضعیت اتوبوسرانی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود، این امکان وجود دارد که اقدامات صورت گرفته تنها در سطوح پایین مانند رنگ و نقاشی اتوبوس‌ها باشد و تعمیرات اساسی آنها مانند قوای محرکه و موتور، انجام نشده باشد. در صورتی که پایتخت کشورمان نیازمند حداقل ۷ هزار دستگاه اتوبوس فعال است. در حال حاضر، تعداد اتوبوس‌های در حال تردد تهران، ۱۸۰۰ دستگاه اعلام شده است.همچنین ما با کمبود حداقل ۵ هزار دستگاه اتوبوس در تهران مواجه هستیم که با اورهال تعدادی از اتوبوس‌های موجود، می‌توانیم آنها را به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم.

ایران و اوکراین در دستور مذاکرات مکرون‌ـ بایدن

امانوئل مکرون به دعوت «جو بایدن»، روز سه‌شنبه به واشنگتن خواهد رفت. گفته می‌شود موضوع همکاری برای مهار تورم، تحولات اوکراین، روابط با چین، مسائل داخلی ایران و پرونده هسته‌ای این کشور از موضوعات مورد بحث میان مانوئل مکرون و جو بایدن خواهد بود.

سخنگوی نیروهای مسلح: در برابر منافقین ‌مرصاد دیگری رقم می‌زنیم

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: در برابر منافقین کوتاه نمی‌آییم و مرصاد دیگری رقم خواهیم زد و تا پای جان برای این آب و خاک خواهیم ایستاد.

سردار ابوالفضل شکارچی در همایش "اقتدار بسیجیان" در فراهان اظهار داشت: به‌برکت خون شهدا به خودکفایی رسیده‌ایم و برای دفاع از این آب و خاک به هیچ قدرتی احتیاج نداریم،پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی و دفاعی زبان‌زد همه ملت‌ها و دولت‌ها شده است و ترس دشمنان از ایران قوی سبب شده است تمام ابزارهای دنیا را علیه ما به‌کار بگیرند.

وی بیان کرد: استکبار داعش را به وجود آورد تا ما را زمین‌گیر کند اما به‌برکت سیدالشهداء(ع) و مدافعان حرم؛ داعش هم نابود شد؛ دشمن با جنگ سخت و نظامی به جایی نرسید، اکنون جنگ رسانه‌ای را به‌راه انداخته است تا جای جلاد و شهید را عوض کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اضافه کرد: ما هزاران شهید برای دفاع از مرزها دادیم، وجب به وجب سرزمین کردستان، سیستان و بلوچستان آغشته به خون شهدای این کشور است، در برابر منافقین کوتاه نمی‌آییم و مرصاد دیگری رقم خواهیم زد و تا پای جان برای این آب و خاک خواهیم ایستاد.

شکارچی با ابراز اینکه شاید عده‌ای فریب‌خورده کف خیابان باشند اما ملتی فهیم و صبور و در صحنه هستند و این حضور سبب تقویت پرچم الله است، خاطرنشان کرد: در تمامی فتنه‌هایی که علیه این ملت و نظام ایجاد شده است ‌ردپای آمریکای جنایتکار را می‌بینیم و این در حالی است که استکبار دم از حقوق بشر می‌زند ولی ‌در برابر خون هزاران شهید در فلسطین و یمن سکوت کرده است و رسانه سعودی چشم خود را به این ظلم‌ها می‌بندد ولی در حوادث اخیر کشور ما به‌دنبال کشته‌سازی هستند.

"مدافعان امنیت" در تهران گلباران شدند

جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم با حضور در سطح شهر تهران از زحمات مدافعان امنیت و نیروی انتظامی تقدیر کردند.

روز گذشته جمعی از خانواده‌های شهدا برای تقدیر از زحمات نیروی انتظامی و قدردانی از فعالیت‌های آنان به خیابان‌های تهران رفته با اهدای شاخه گل به کادر نیروی انتظامی از آنان تشکر کردند.

در این مراسم، مادر شهیدان سرلک، کریمی، میردوستی، گودرزی، یاراحمدی، هادی امینی، بهمنی، کامران، اسداللهی و قربانخانی، خواهران شهیدان شیرودی، رضائیان، طالب، امینی، اسداللهی، ارتناک، اوحدی، شهیدان زین‌الدین، شهیدان اعلمی، کامران، شفیعی، عزیزانی و شهیدان طارمی و هم‌چنین همسر شهید رضایی، همسر شهید فرزانه، همسر شهید نصیبی و همسر شهید زینتی افخم حضور داشتند.

فرزند شهید طباطبایی و شهید اعلایی نیز از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

در این برنامه، خانواده‌های معزز شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با حضور در میدان انقلاب، چهارراه ولی‌عصر(عج) و میدان ولی‌عصر از زحمات مدافعان امنیت و نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کردند.

آلمانی‌ها جدیدترین دشمنان تیم ملی

پس از ناکامی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و دیگر رسانه‌های ضدایرانی در گرفتن مصاحبه‌های حاشیه‌ساز و فضاسازی، پیش و پس از بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی، گویا رسانه‌های آلمانی حاضر شده‌اند نقش پادویی را برای این رسانه‌ها ایفا کنند. در مصاحبه‌های کارلوس کی‌روش سرمربی و سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم ملی در حاشیه بازی با ولز، خبرنگاران برخی رسانه‌های آلمانی تلاش کردند با طرح سؤالات حاشیه‌ای و فرعی، سمت و سوی غیرفوتبالی و سیاسی به این گفت‌و‌گوهای خبری بدهند. این خبرنگاران با طرح سؤالاتی مرتبط با اغتشاشات، عملاً تلاش کردند همان کاری را با گفت‌وگوهای خبری اعضای تیم ملی ایران بکنند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی یا BBC و اینترنشنال موفق به انجام آن نشده‌اند. این عملکرد نیابتی، شائبه هماهنگی قبلی در زمینه حاشیه‌سازی برای تیم ملی فوتبال ایران از سوی این رسانه‌ها به هر قیمتی را پررنگ می‌کند.

دستور اژه‌ای برای ارفاق به برخی از زندانیان

رئیس قوه قضائیه به مراجع ذیربط قضایی برای بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده دستور ویژه صادر کرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی پیروزی شورانگیز و بازی غیرتمندانه ملی‌پوشان فوتبال کشورمان در برابر تیم ولز و شعف و شادمانی پدید آمده در سراسر ایران اسلامی و تجلی و تبلور روح جمعی و اتحاد و همبستگی ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه به مراجع و مراکز ذیربط قضایی دستور داد به شکرانه عنایت پروردگار و مسرت و سرور ملی حاصل از ظفرمندی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران، نسبت به آن دسته از زندانیان که شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی را دارا می‌باشند، نهایت مساعدت و معاضدت انجام گیرد و مقدمات آزادی و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده‌های‌شان در اولین فرصت ممکن فراهم شود.

البته در دستور رئیس دستگاه قضا تصریح شده که بدیهی است کسانی که در قضایای اخیر مرتکب جنایت شده و مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند و اموال مردم را به آتش کشیدند و قرآن را سوزاندند، قابل اغماض و بخشش نیستند و تأکید ما این است که برای عناصر و مسببان اصلی اغتشاشات اخیر، هیچ جای ارفاق وجود ندارد.

رونمایی از مرحله نخست مرکز ژن‌‌درمانی

فاز اول پروژه ژن‌درمانی در مرکز طبی کودکان بعد از درمان نخستین بیمار مبتلا به سرطان خون، روز گذشته در کشور رونمایی شد. ایران و دو شرکت چندملتی در دنیا تنها کسانی هستند که به این توانایی دست یافته‌اند.

روایت یک مستندساز از سفر به بوکان و مهاباد

مسعود دهنوی در صفحه مجازی خود از سفر به شهرهای استان کردستان خبر داد و اینگونه روایت کرد: «ما دیروز بوکان بودیم و پریروز مهاباد؛ شهر کاملاً آرام و زندگی در جریان است، با ورود نیروی زمینی سپاه تحرکات کومله و دموکرات و پاک و ... کاملاً تمام شده. جالب اینجاست که تمام مسائلی که در فضای مجازی در مورد شهرهای کرد نشین می‌شنوید برای مسئولین شهر اینجا و فرماندهانشون خنده داره. چون اینجا در چند روز قبل جنگ مسلحانه شهری بوده و همگی میدونستن با کی طرفن»این مستندساز همچنین از تجربه حمله به خانه‌های مردم سخن گفت و اظهار داشت:«حالا مردم این شهرها از ترس تهدیدهای این گروهک‌ها بعضاً شب‌ها خونشون نمیمونن و جا به جا میشن.روزانه چندین تماس و پیغام تهدید از حزب برای بعضی مردم میاد؛ چندین خونه بسیجی و طرفدار نظام که اینجا بهشون میگن ( جاش ) رو در بدترین شرایط آتیش زدن و شکل ترورها و خشونت‌هاشون شبیه دهه شصت هست. متأسفانه هنوز در بوکان مردم از ترس مغازه‌هاشون رو باز نمیکنن»وی همچنین با انتشار تصویری از یک مرزبان کرد، روایت خود را اینگونه خاتمه داد: «این مرد وقتی به ما و دوربین‌مون رسید گفت: شما از تهران اومدید؟ گفتیم آره، از روایت فتح. گفت سلام منو به آقا برسونید ، بگید نگران نباشه، ما بسیجی‌های کرد تا آخرین قطره خونمون پای این انقلاب هستیم.»

غرش شیر در دل دریا

امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: وقتی ناوشکن دنا حرکت می‌کند سؤال همه این است که می‌خواهد چه کار بکند. کار خاصی هم ما انجام نمی‌دهیم خیلی هم نباید نگرانی داشته باشند و بترسند. شیر گاهی اوقات حرکت می‌کند ولی این شیر، شیر سیری است و خیلی دنبال شکار نیست مگر اینکه شکار مشکلی داشته باشد.

جدایی شائبه‌برانگیز ندا زارع از تیم ملی تکواندو

ندا زارع مربی تیم ملی تکواندو بانوان بعد از مسابقات جهانی مکزیک از کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان جدا شد. تیم ملی بانوان بعد از درخشش و قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا، در شیاپ چانگ مسابقات جهانی مکزیک موفق نبود و با دستانی خالی مکزیک را ترک کرد. حالا بعد از بازگشت تیم ملی بانوان به ایران، ندا زارع مربی سازنده تکواندو بانوان در پیامی از خداحافظی‌اش از تیم ملی خبر داد: «بعد از سال‌ها تلاش و زحمت در راستای پرورش استعدادهای دختران سرزمینم، در این مقطع به علت عدم وجود شرایط مناسب برای همکاری در تیم ملی تکواندو، کناره‌گیری خود را اعلام می‌کنم. اعلام این تصمیم را موکول به اتمام مسابقات جهانی کردم تا هیچ لطمه‌ای به بازیکنان و تیم ملی وارد نگردد و در این مدت با تمام وجود در خدمت تیم ملی و بازیکنان بودم و اجازه ندادم که این تصمیم کوچک‌ترین خدشه‌ای به ایفای وظیفه‌ام به عنوان مربی وارد سازد.»این درحالی است که ندا زارع و همچنین مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان تمایلی برای صحبت در این باره ندارند و حالا مشخص نیست دلیل جدایی زارع از کادر فنی تیم ملی بانوان فنی است یا مدیریتی.

اشک تمساح را باور کنیم یا قربانیان سلاح شیمیایی را؟!

تحلیلگر تلویزیون العالم گفت: «قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل که با حمایت و تحریک کشورهای غربی با موضوع آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره اغتشاشات اخیر در ایران به تصویب رسید. وقتی که همه محافل بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر غربی درباره هفتاد سال نسل‌کشی در فلسطین و اشغال افغانستان و عراق و قتل عام و آواره کردن ملت‌های این دو کشور و تخریب سوریه و لیبی و آواره کردن ملت‌های این دو کشور و فاجعه انسانی در یمن‌ـ که به گفته سازمان ملل بزرگ‌ترین فاجعه انسانی عصر حاضر است‌ـ سکوت می‌کنند ولی برای شهروندان ایرانی اشک می‌ریزند، کاملا مشخص است که این اشک، اشک تمساح است.»

دستگیری عوامل یک کانال مرتبط با ضدانقلاب توسط سازمان اطلاعات سپاه

سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان یزد با رصد مستمر و دقیق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موفق به شناسایی یکی از کانال های آشوبگر شده و پس از یکسری اقدامات فنی عوامل و دست‌اندرکاران آن را شناسایی و دستگیر کردند. سازمان اطلاعات سپاه در این راستا با صدور اطلاعیه اظهار کرد: وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ (سوره آل عمران - آیه ۵۴) به اطلاع می‌رساند، مدیران این کانال که در دو ماه گذشته اقدام به انتشار اخبار کذب، تحریک احساسات و دعوت به شورش و ارتباط با شبکه‌های معاند ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده‌اند طی روزهای اخیر شناسایی و دستگیر شدند. لذا به کلیه مخاطبی ن تذکر داده می‌شود، مراقب چنین اخبار کذب و مجرمانه‌ای باشند و آینده خود را به دست افراد شیاد و معاند نسپارند. ضمناً اعلام می‌دارد دنبال کنندگان کانال مذکور که اقدام به ارسال محتوای مجرمانه به این کانال و سایرکانال‌های معاند نموده‌اند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

چهره عریان تجزیه‌طلبی

دستور کار سعودی اینترنشنال بر از بین بردن تابوهایی مانند تجزیه‌طلبی قرار گرفته است و اخیرا «من یک تجزیه‌طلب هستم» شعاری است که وقیحانه آن را به خورد معترضان می‌دهد! سعودی اینترنشنال بعد از واکنش منفی مخاطبین به حضور سران تجزیه‌طلب در این شبکه به دنبال قبح‌زدایی از کلمه تجزیه‌طلبی است و با دعوت از افراد به اصطلاح کارشناس رسما در تلویزیون می‌گویند همه کشور شعار «من هم یک تجزیه‌طلب هستم» را سر دهند!

نیاز پایتخت به ۷ هزار دستگاه اتوبوس

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به گزارش شهرداری تهران مبنی بر اورهال ۵۹۱ دستگاه اتوبوس فرسوده، بر ضرورت تطبیق اتوبوس‌های اورهال شده با گزارش شهرداری و تعمیر اساسی آنها تأکید کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر تذکرات متعددی که به منظور رسیدگی ویژه به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در صحن شورا و جلسات تخصصی مطرح کرده است، افزود: انتظار می‌رود که شرکت واحد به وظایف خود به درستی عمل کرده و تعمیرات اتوبوس‌های فرسوده در سطح یک صورت گرفته باشد و اتوبوس‌های اورهال شده مطابق گزارش ارائه شده به شورا به چرخه حمل‌ونقل شهری اضافه شده باشند.

عضو شورای شهر تهران افزود: به‌ دلیل اینکه تغییر چندانی در بهبود وضعیت اتوبوسرانی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود، این امکان وجود دارد که اقدامات صورت گرفته تنها در سطوح پایین مانند رنگ و نقاشی اتوبوس‌ها باشد و تعمیرات اساسی آنها مانند قوای محرکه و موتور، انجام نشده باشد. در صورتی که پایتخت کشورمان نیازمند حداقل ۷ هزار دستگاه اتوبوس فعال است. در حال حاضر، تعداد اتوبوس‌های در حال تردد تهران، ۱۸۰۰ دستگاه اعلام شده است.همچنین ما با کمبود حداقل ۵ هزار دستگاه اتوبوس در تهران مواجه هستیم که با اورهال تعدادی از اتوبوس‌های موجود، می‌توانیم آنها را به ناوگان اتوبوسرانی اضافه کنیم.

ایران و اوکراین در دستور مذاکرات مکرون‌ـ بایدن

امانوئل مکرون به دعوت «جو بایدن»، روز سه‌شنبه به واشنگتن خواهد رفت. گفته می‌شود موضوع همکاری برای مهار تورم، تحولات اوکراین، روابط با چین، مسائل داخلی ایران و پرونده هسته‌ای این کشور از موضوعات مورد بحث میان مانوئل مکرون و جو بایدن خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/2oKy4T