گفته می‌شود که...

سخنان ضدصهیونیستی رئیس‌جمهور 35 ساله شیلی/ عربستان به پایتخت مواد مخدر خاورمیانه تبدیل می‌شود/ رسانه روس: سند راهبردی 20 ساله با ایران به‌زودی نهایی می‌شود/ دستگاه‌هایی که حقوق کارکنانشان را اعلام نکردند/ تراز تجاری با همسایه شمال غربی مثبت شد/ ممانعت انگلیسی‌ها از ساخت یادبود سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد و...

حاجی‌زاده: هزینه میلیاردی دشمن را بی‌ارزش کردیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص دستاوردهای این نیرو در رزمایش پیامبر اعظم 17 گفت: «حمله همه‌جانبه و ۳۶۰ درجه به هدف و مانورپذیری موشک‌های بالستیک از برجستگی‌های بخش آخر رزمایش بود‌. جهت دادن به موشک‌های بالستیک و این‌که از جهات مختلف حرکت کرده و قدرت مانور داشته باشند، پدیده و قابلیتی است که به همت متخصصان توانمند ایران اسلامی حاصل شده‌ است و کار دشمن را بسیار سخت می‌کند. با این اقدام صدها میلیارد دلار هزینه‌های دشمنان ما دیگر ارزشی ندارد به دلیل این‌که دیگر نمی‌توانند درست پیش‌بینی کنند که این موشک‌ها از چه جهتی و در چه نقطه‌ای می‌آیند».
سخنان ضدصهیونیستی رئیس‌جمهور 35 ساله شیلی

«گابریل بوریک» رئیس‌جمهور منتخب شیلی، رژیم صهیونیستی را دولتی آدم کش و نسل‌کش خواند. این سخنان در حالی مطرح شد که شیلی پیشتر به‌عنوان حیات خلوت رژیم صهیونیستی مطرح بود. گابریل بوریک 35 ساله چپ‌گرا چند روز پیش در انتخابات ریاست جمهوری شیلی پیروز شد و قرار است 20 اسفند تحلیف و به‌طور رسمی سکان‌دار این کشور شود.

فرافکنی انگلیس درباره برنامه موشکی ایران

وزارت امور خارجه انگلیس با ابراز خشم خود از آزمایش‌های موشکی ایران در رزمایش پیامبر اعظم 17، طی بیانیه‌ای آورد: «ما استفاده ایران از موشک‌های بالستیک در پرتاب آزمایشی را که انجام آن امروز تأیید شد، محکوم می‌کنیم. این پرتاب‌ها نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد محسوب می‌شود که از ایران می‌خواهد هیچ‌گونه فعالیتی در رابطه با موشک‌های بالستیک قادر به حمل تسلیحات اتمی، ازجمله انجام پرتاب موشک با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک را انجام ندهد». خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به این اظهارات مداخله‌جویانه، بیان داشت: «هیچ برنامه‌ای برای مصارف نظامی انرژی هسته‌ای ندارد که بخواهد برنامه موشکی خود را برای آن طراحی کند. انگلیسی‌ها بهتر از هر طرف دیگری می‌دانند که برنامه موشکی ایران ارتباطی به قطعنامه ۲۳۳۱ ندارد. ایران برای برنامه دفاعی خود نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه در مورد آن مذاکره می‌کند». درعین‌حال پیام این رزمایش به‌صراحت از سوی فرمانده کل سپاه اعلام شد؛ سرلشکر سلامی اعلام کرد: «رزمایش پیامبر اعظم(ص) یک هشدار جدی، واقعی و میدانی به تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی است که مراقب اشتباهات و خطای خود باشند. دست از پا خطا کنند دست‌هایشان را قطع خواهیم کرد. بین عملیات واقعی و رزمایش موشکی تنها تغییر زاویه پرتاب تفاوت ایجاد می‌کند». مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک هم‌زمان ۱۶ فروند موشک برد بلند، میان برد و کوتاه برد نیروی هوافضای سپاه به سمت تأسیسات اتمی شبیه‌سازی‌شده دیمونای رژیم صهیونیستی انجام پذیرفت.
رامبد جوان: خائنانه ترین رفتار با آدم ها این است که امید را از آن ها بگیری

رامبد جوان گفت: این طور نیست که شرایط را درک نکنیم، خود من هم برای اینکه حالم بد باشد دلایل بسیار زیادی دارم؛ چون من هم در همان شرایط و روزگاری زندگی می کنم که بقیه زندگی می کنند و سختی ها را درک می کنم. من هم می دانم اوضاع و شرایط مساعد نیست اما انتخابم حال بهتر است؛ با این انتخاب می‌توانم با بیش از ۱۰۰ نفری که با من کار می‌کنند، بهتر رفتار کنم، بهتر شرایط را مدیریت کنم و پروژه را پیش ببرم. اگر من عصبی و افسرده باشم این پروژه می‌تواند پیش برود؟ با عصبیت و حال بد و تن دادن به آن، چه کاری از دست ما ساخته است؟ او بار دیگر تاکید کرد: خائنانه ترین رفتار با آدم ها این است که امید را از آن ها بگیری. وقتی امید نباشد آدم‌ها از بین می روند. ما باید تا لحظه آخر به یکدیگر امید بدهیم.
عربستان به پایتخت مواد مخدر خاورمیانه تبدیل می‌شود

نشریه آمریکایی فارین پالیسی نوشت: «در سایه اقدامات ولیعهد سعودی برای تغییر فرهنگ و باورهای جامعه عربستان، میزان مصرف مواد مخدر در این کشور به‌سرعت افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که می‌توان از این کشور به‌عنوان پایتخت مواد مخدرِ غرب آسیا یاد کرد. فقط ماه قبل بیش از ۳۴ میلیون قرص کاپتاگون در عربستان کشف شده است».
مسدودسازی ۱۳ میلیون محتوا با هشتگ هیرو

در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم، اینستاگرام محتواهای تولیدی با هشتگ hero (قهرمان) را که در مدت زمان کمی با ۱۳ میلیون بار تکرار در تحسین و تمجید سرداران شهید سلیمانی و ابومهندس، به یکی از پراستفاده‌ترین اصطلاحات فضای مجازی تبدیل شده بود، پاک کرد.

رسانه روس: سند راهبردی 20 ساله با ایران به‌زودی نهایی می‌شود

شبکه تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه روز جمعه در برنامه‌ای مستند، به تاریخچه روابط ایران و روسیه معاصر در سه دهه اخیر و آغاز همکاری‌های دو کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پرداخت و در این رابطه اهمیت سند راهبردی ایران و روسیه را تشریح کرد. این شبکه روسی در برنامه مستند خود اشاره کرد: «بدیهی است که همه توافق‌ها بین ایران و شوروی برای غرب ناخوشایند بود و پس از فروپاشی شوروی با کمک‌های مالی غرب به روسیه در اوایل دهه ۹۰ میلادی، مسکو همکاری‌ها را متوقف کرد». این شبکه روسی در ادامه گزارش خود به ازسرگیری گسترده همکاری‌های بین ایران و روسیه پس از امضای توافقنامه ۲۰ ساله بین دو کشور در سال ۲۰۰۱ اشاره کرد. رسانه روسی در ادامه آورد که «هم‌اینک ایران و روسیه برای امضای سند راهبردی جدید ۲۰ ساله آماده می‌شوند. یکی از مواد اصلی موافقت‌نامه جدید، همکاری‌های نظامی و فنی- نظامی است. نیروهای مسلح ایران یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان محسوب می‌شود. دانشمندان ایرانی از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۷ بیش از ۳۰۰ هزار مورد دستاورد علمی و تحقیقاتی و کشفیات داشتند و تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ایران در این دوره از ۲۰ دانشگاه به بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی رسید. ایران در بین کشورهای منطقه خاورمیانه، نخستین کشوری بود که برنامه فضایی ایجاد کرد. قرار است در سفر آتی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به روسیه، سند راهبردی ایران و روسیه امضا شود».
موج اعتراض‌ها در عراق، سوریه و ایران
!

بعد از اعتراض‌ها در ایران به حضور مهدوی‌کیا در بازی نمادین فیفا برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حالا اعتراض‌ها به عراق هم رسیده است. عراقی‌ها موج بزرگی به خاطر حضور یونس محمود، کاپیتان سابق تیم ملی و نایب‌رئیس فعلی فدراسیون، در این بازی به راه انداخته و خواهان برکناری اسطوره فوتبال کشورشان هستند. کمیته ملی المپیک سوریه هم در اقدامی حمایتی از فلسطین، به دلیل حضور فراس الخطیب در دیدار ستارگان اعراب و جهان، وی را از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم کرد. این بازیکن سابق تیم ملی سوریه، با انتشار بیانیه‌ای از حضورش در دیداری که در راستای منافع رژیم اشغالگر قدس بوده، عذرخواهی کرد. بااین‌وجود در داخل کشور هیچ واکنش رسمی به حضور مهدوی کیا صورت نگرفته است. بااین‌حال پویشی اعتراضی در سامانه فارس من تشکیل‌شده که خواستار عذرخواهی سرمربی تیم امید و پیگیری فوری وزارت ورزش در این موضوع شده است. امضاکنندگان این پویش در حال رسیدن به مرز 10 هزارنفری است.
دستگاه‌هایی که حقوق کارکنانشان را اعلام نکردند

باوجود هشدار سازمان اداری و استخدامی در رابطه با ورود اطلاعات حقوقی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به سامانه ثبت حقوق و مزایا، بیش از ۱۳۰۰ دستگاه هنوز هیچ اطلاعاتی وارد نکرده‌اند. در بین دستگاه‌ها و یا زیرمجموعه‌هایی که ورود اطلاعات آن‌ها صفر است، سازمان‌های مهمی به چشم می‌خورند، ازجمله؛ سازمان بازرسی کل کشور مانند اداره کل زندان‌ها؛ وزارت کشور؛ کانون وکلای دادگستری؛ اداره کل امور مالیاتی؛ شهرداری‌ها؛ دانشگاه امام صادق (ع)؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ دبیرخانه مجلس خبرگان.
اقتصاد کشور وضعیت رو به رشد به خود گرفت

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عملکرد تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت‌های ثابت سال 1395 در نیمه نخست سال 1400 به رقم 7530.5 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه سال قبل به میزان 3.3 درصد افزایش یافته است. رشد اقتصادی بدون نفت نیز در این دوره به قیمت‌های ثابت 1395 از رشد 2.4 درصدی برخوردار بوده است. رشد اقتصادی نیمه نخست سال جاری در نتیجه تحقق رشد مثبت ارزش‌افزوده گروه‌های "خدمات" و "نفت" به‌ترتیب معادل 5.7 و 15.1 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل می‌باشد، به‌طوری‌که گروه‌های مزبور به‌ترتیب سهم 0.3 و 1.1 واحد درصدی در رشد اقتصادی شش‌ماهه اول سال جاری داشته‌اند.
سلیمی: ایران‌خودرو و سایپا ۲۵ هزار نیروی سفارشی دارند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در برنامه «دست خط» سیما، اظهار داشت: «خودروسازان یارانه ویژه انرژی و تسهیلات ارزان از بانک‌ها می‌گیرند. چرا باید این دو شرکت ۲۵ هزار نیروی مازاد داشته باشند که با سفارش مسئولان مختلف استخدام شده‌اند؟».
حمله روزنامه هاآرتص به مسئولان صهیونیستی

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: «مسئولان اسرائیلی هنرشان فقط وراجی ولفاظی علیه ایران هست و هرروز مثل سگ واق‌واق حمله به ایران دارند. همه می‌دانند که این‌ها فقط وراجی و سروصدای زیادی است. لطفاً بس کنید از این وراجی‌ها. این روزنامه نوشته دنیا فهمیده است شما قادر به شکست حزب‌الله و حماس نیستید، آنگاه ادعای حمله به ایران دارید اگر ایرانیان اراده کنند دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت که ما بخواهیم هرروز هیاهوی حمله داشته باشیم. نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل هم کارش شده هیاهو کردن اول به مقابله با حزب‌الله لبنان و حماس بپردازید بعد غلط زیادی علیه یک قدرت منطقه‌ای مثل ایران داشته باشید».

تراز تجاری با همسایه شمال غربی مثبت شد

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در مورد آخرین وضعیت تجاری ایران با این کشور، گفت: «میزان صادرات ما به ترکیه از میزان واردات پیشی گرفته است. از ژانویه تا اکتبر 2021 نسبت به ژانویه تا اکتبر 2020 میزان صادرات ایران به ترکیه 53 درصد افزایش پیدا کرده است. قیمت انرژی و کارگر در ایران چندین برابر نسبت به ترکیه ارزان‌تر است. قیمت تمام‌شده کالا در ایران بسیار کمتر از ترکیه است. افزایش صادرات بیشتر در مورد پتروشیمی و خشکبار بوده و افزایش صادرات پوشاک به این کشور هم فوق‌العاده بوده است». مهدی موسایی در مورد تأثیر کاهش ارزش پول ملی ترکیه بر تجارت ایران با این کشور اظهار داشت: «با کاهش ارزش لیر ترکیه، صادرات ما کاهش‌یافته و طبیعتاً بازار رقابتی را برای ما سخت‌تر می‌کند و از طرف دیگر تاکنون قیمت‌های ما نسبت به لیر برای تجار ترک جذاب‌تر بود اما طبیعتاً الآن این جذابیت کمتر می‌شود».
ممانعت انگلیسی‌ها از ساخت یادبود سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد

به گزارش تابناک، منابع عراقی شامگاه چهارشنبه، خبر دادند که شرکت مجری طرح ساخت بنای یادبود برای شهید حاج «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس» در فرودگاه بغداد از تعویق ساخت این یادواره خبر داده است. شرکت مجری طرح در این خصوص گفته است: «ما از حضور یک سری شرکت خارجی در محل که مانع اجرای دستور و [مفاد] سند قانونی شدند، غافلگیر شدیم». طبق این گزارش، شرکت مذکور خبر داده است که حین حضور در محل برای اجرای طرح به‌رغم آن‌که تمام مجوزهای رسمی لازم برای ساخت یادواره را در اختیار داشته است، گروهی انگلیسی وابسته به شرکت «G4S» و گروهی دیگر وابسته به چند شرکت امریکایی از آنها خواسته اند که فوراً محل را ترک کنند.
جروزالم پست: حزب‌الله لبنان ۲ هزار پهپاد دارد

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» اعلام کرد که حزب‌الله لبنان حدود ۲۰۰۰ پهپاد در اختیار دارد و برخی از این پهپادها توسط حزب‌الله ساخته شده‌اند. این روزنامه تأکید کرد که حزب‌الله از دهه ۹۰ میلادی از این پهپادها استفاده کرده است.

اردوغان: روابط ترکیه و اسرائیل برای امنیت منطقه حیاتی است

اردوغان در دیدار جمعی از یهودیان ترکیه و اعضای «ائتلاف خاخام‌ها در کشورهای اسلامی» گفت، به‌رغم اختلاف تل‌آویو و آنکارا درباره فلسطین، روابط دو طرف در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری درحال‌توسعه است و این روابط برای امنیت و ثبات منطقه دارای اهمیت حیاتی است.
کاهش
۳۰ درصدی خرید میوه در شب یلدای امسال!
اظهارات نایب رئیس اول اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران نشان می‌دهد که میزان خرید میوه مردم در شب یلدای امسال کاهش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است. مرادیان، در پاسخ به این پرسش که آیا تمایل مردم برای خرید میوه در شب یلدا کاهش یافته است؟ گفت: میزان خرید میوه نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافت و می‌توان گفت ۳۰ درصد افت خرید میوه در شب یلدا را داشتیم.
مهلت تمام شد و خانه خالی معرفی نشد
! ‍
طبق قانون، وزارت راه و شهرسازی برای معرفی خانه‌های خالی تا پایان آذر امسال فرصت داشت در حالی‌که این وزارتخانه ادعای ارسال اطلاعات ۲.۳ میلیون خانه خالی را به سازمان امور مالیاتی داشته، اما سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند که این اطلاعات را دریافت نکرده است.
رهن خانه یک میلیاردی برای شهردار تازه وارد رباط کریم
!

رسانه‌های محلی رباط کریم تصویری از نامه درخواست شهردار رباط کریم از شورای شهر منتشر کردند که نشان می‌دهد وی جهت تأمین مبلغ رهن یک منزل مسکونی، یک میلیارد تومان از شورای شهر این شهرستان خواسته است! این درحالی است که رسانه‌های محلی با انتقاد از این درخواست عجیب گفته‌اند که شهردار جدید رباط کریم کمتر از یک ماه است که از سوی شورای شهر به این سمت منصوب شده است.

‌اخبار روزانه:

*معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام روز پنجشنبه در پیامی توئیتری درباره دور جدید مذاکرات وین توضیحاتی داد. انریکه مورا در این توئیت نوشت: «مذاکرات وین از دوشنبه (ششم دی) از سر گرفته می‌شود. کمیسیون مشترک برجام برای گفتگو و تعیین راه پیش رو تشکیل جلسه خواهد داد». نماینده اتحادیه اروپایی در مذاکرات وین افزود: «این مهم است که سرعت [حل]مسائل کلیدی باقیمانده را افزایش دهیم و با همکاری نزدیک با ایالات متحده به جلو برویم. به دور هشتم خوش آمدید».
*در حالی که تمرکز بازار نفت به گام‌های بعدی اوپک پلاس معطوف شده است، هر بشکه نفت در بازار
۷۶.۱۸ دلار فروخته شد.
*اطلاعات غیر رسمی نشان می‌دهد بازار مسکن شهر تهران در آذرماه به لحاظ حجم عرضه و تقاضا با تحرک حدود
۳۰ درصدی مواجه شده و متوسط قیمت‌ها در عین حال که از کانال ۳۲ میلیون تومان در هر متر مربع فراتر نرفته مقدار اندکی افزایش یافته است.
*در روز‌های اخیر پیامکی از سوی بانک‌ها مبنی بر این که در صورت داشتن حساب مازاد درخصوص تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کنید، به برخی از مردم ارسال شده که طبق دستورالعمل بانک مرکزی، داشتن بیش از یک حساب جاری در هر بانک برای هر شخص حقیقی ممنوع است و به این منظور باید برای تعیین تکلیف حساب مازاد خود اقدام کند زیرا، در غیر این صورت بانک باید اقدام لازم را در این زمینه انجام دهد
.
*یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین که در کمپ موسوم به اشرف 3 این گروهک در مانزا مستقر بوده است به‌دلیل فشارهای روحی و روانی و فضای ایجاد شده در کمپ پس از مرگ
۲۰نفر از اعضای این گروهک بر اثر کرونا و عدم رسیدگی این گروهک به وضعیت بهداشتی و سلامتی افراد مستقر در این کمپ اقدام به خودکشی (زدن رگ دست راست خود) کرده و در حال حاضر در بیمارستان مادر ترزا در تیرانا تحت مراقبت‌های ویژه بستری است. به‌گزارش فارس، گفتنی است همچنین هفته قبل گزارشی در خصوص وضعیت بحرانی اعضای مستقر در کمپ گروهک منافقین و مرگ ۲۰ نفر از اعضای این گروهک در یک ماه اخیر در سایت خبری اشرف نیوز منتشر شده بود.
*روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان اعتراف رژیم صهیونیستی به دست داشتن در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس را بیانگر تبانی واشنگتن و تل‌آویو برای جنگ افروزی در جهان تعبیر کرد و نوشت: حق جمهوری اسلامی ایران برای انتقام از اعمال تروریستی اسرائیل محفوظ است. به‌گزارش ایرنا، در این سرمقاله آمده است: اعتراف اخیر صهیونیست‌ها به همدستی در ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به‌معنای کیفر خواست اسرائیل است و در طرف دیگر، ایران از حق مشروع و کامل برای انتقام از اسرائیل برخوردار است
.
*بلومبرگ اعلام کرد که عربستان به سه دیپلمات ایرانی ویزا داده است تا در شهر جده مستقر شوند و کار خود را شروع کنند. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که گفت‌وگو‌های بین ایران و عربستان با پیشرفت همراه است
.

https://shoma-weekly.ir/A0txMR