گفته می‌شود که...

سخنان جالب فرمانده روس/ شکایت از حمید انصاری/ فراد حاشیه‌دار و انحرافی دور رئیس‌جمهور!/ جواز خوردن گوشت سگ و گربه/ تبلیغات دشمن نباید بدون پاسخ بماند!/ هزینه احیای دریاچه ارومیه و...

فراد حاشیه‌دار و انحرافی دور رئیس‌جمهور!

«صادق خرازی» در صفحه شخصی‌اش نوشت: من سابقه رفاقت سی‌ساله با جناب آقای دکتر حسن روحانی دارم و مراتب دوستی و رفاقتم با وی برحسب برادری، محبت و دوستی بوده و خواهد بود. بیشترین مقالات را در دوران انتقال دو دولت در تبیین مبانی ریاست‌جمهوری نوشتم و در این‌باره اظهارنظر کردم. هر جا هم که مبانی اصولی رئیس‌جمهور در میان باشد، از وی حمایت می‌کنم. تمکین به اصالت قانون در ذات شخصیت آقای رئیس‌جمهور است. آقای روحانی شخصیتی با سابقه ملی و دینی است؛ ولی متأسفانه افراد پرحاشیه به دور ایشان جمع شده‌اند. مشاورانی که رئیس‌جمهور را وادار به گفت‌وگوی تلفنی کردند، باید پاسخگو باشند. اگر نتوانند حاشیه خود را تطهیر کنند، نتیجه‌اش این می‌شود که افرادی که نه دارای سابقه سیاسی و نه قدرت ذهنی و فهم مسائل بین الملل هستند، مسیر انحرافی را به ایشان تحمیل کنند و نتیجه این می‌شود که بحث سیاست خارجی عزت‌گریز و عزت‌ستیز در ذهن‌ها متبادر شود. اینک همه می‌دانند چه کسانی رئیس‌جمهور عزیزمان را در آمپاس قرار دادند تا اقدامی غیرقابل مابه‌ازا به ایشان تحمیل شود. جناب رئیس‌جمهور محترم می‌دانند که در سیستم سیاسی ایران آنچه عامل موفقیت ایشان در دسترسی به اهداف متعالی و آرمان‌های رئیس‌جمهور می‌شود، اعتمادی است که رهبری و ارکان قدرت به ایشان دارند. وجود حلقه مشاوران که گهگاه به ایشان خلاف بگویند، نتیجه‌اش کاهش نقش قدرت و کارایی دولت و شخص رئیس‌جمهور می‌شود.

تبلیغات دشمن نباید بدون پاسخ بماند!

یکی از توافقات اصلی در مذاکرات اخیر هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در ژنو، محرمانه بودن و به‌تبع، محرمانه نگه داشتن محتوای مذاکرات بود. در حال حاضر دلایل رسیدن به چنین توافقی مهم نیست؛ رعایت آن مهم است که پس از پایان مذاکرات با آغاز گمانه‌زنی درباره محتوای پیشنهاد ایران متأسفانه روند نقض این توافق شروع شد و کم‌کم برخی از رسانه‌های خارجی و به‌ویژه رسانه‌های صهیونیستی با ادعای دسترسی به بخش‌هایی از محتوای مذاکرات، آن را منتشر کردند. به‌موازات شروع گمانه‌زنی درباره متن مذاکرات و انتشار بندهای ادعایی در تعدادی از رسانه‌های بیگانه، برخی از مقامات وزارت امور خارجه ایران موضع‌گیری و این ادعاها را رد کردند؛ اما روند آن متوقف که نشد، بلکه تا حدی شدت هم گرفت. پرواضح است که هدف بیشتر این رسانه‌ها که با حمایت و هدایت صهیونیست‌ها وارد این عرصه شده‌اند، مختل کردن روند گفت‌وگوها است؛ اما نه از طریق فشار بر طرف مقابل، که فشار بر طرف ایرانی آن هم از طریق بی‌اعتماد کردن مذاکره ایرانی در نزد مردم ایران است. در چنین فضایی صرف رد اخبار و ادعاهای رسانه‌های بیگانه کفایت نمی‌کند و دشمن را به هدفش نزدیک می‌سازد. در هر صورت، ادعاهای بیگانگان از سه حالت خارج نیست: 1- تماماً کذب است. 2- تماماً درست است. 3- بخشی کذب و بخشی درست است. ادعاها منطبق بر هر یک از سه گزینه فوق باشد، باید برای مردم روشن شود تا مردم با شنیدن اصل مسئله از زبان خودی‌ها، در جریان مذاکرات قرار گیرند و چنانچه مورد و یا موارد خاصی وجود دارد که محرمانه ماندن آن ضروری است، آن نیز برای مردم بیان شود. برخورد صادقانه و هوشمندانه با مردم، مانع از تأثیر خبرپراکنی رسانه‌های دشمن در افکار عمومی داخل می‌شود و مردم به میزانی که مشی مذاکره‌کننده ایرانی را مبتنی بر اصول و تأمین‌کننده منافع ملی ببینید، قاطعانه از آن حمایت می‌کنند.


دو سناتور فرانسوی در تهران

خبرآنلاین: دو نماینده سنای فرانسه، امروز برای دیدار با اعضای گروه دوستی ایران و فرانسه به تهران می‌آیند.

جزییات نامه این مسایل بود

تسنیم: کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم با اشاره به نامه احمدی نژاد برای وی در سفر بغداد گفت: احمدی نژاد در این نامه درباره بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها و استادان بازنشسته در همان نامه برخی مسایل را مطرح کرده بود، مثلاً درباره اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و سامان‌دهی برخی کلاس‌های جدا چیزهایی را نوشته بود.

آمریکا تلافی کرد

ایسنا: یک روزنامه‌ ترک گزارش داد که به دلیل اقدام نهاد اطلاعاتی ترکیه برای لودادن جاسوس‌های موساد به ایران، کنگره‌ آمریکا ارسال 10 پهپاد شکارچی به ترکیه را لغو کرد.

محاکمه فاطمه هاشمی در دادگاه انقلاب
خبر دیگر این که وکیل مدافع فاطمه هاشمی از ارجاع پرونده موکلش به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران خبر داد و گفت: طبق اعلام شفاهی شعبه، دادگاه خانم هاشمی 18 آبان به ریاست قاضی احمدزاده برگزار می‌شود. علیزاده طباطبایی اضافه کرد: روز دوشنبه برای مطالعه پرونده به شعبه دادگاه انقلاب مراجعه کردم که اعلام کردند پس از ابلاغ کتبی می‌توانم پرونده را مطالعه کنم. «سیدمحمود علیزاده طباطبایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: متاسفانه برای پرونده خانم هاشمی برخلاف انتظار به صورت غیرقانونی کیفرخواست صادر شد در حالی که بدون شاکی خصوصی حق نداشتند قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر کنند. وکیل مدافع فاطمه هاشمی اضافه کرد: اتهام نشر اکاذیب، نیاز به شاکی خصوصی دارد و دادستانی برخلاف قانون در این پرونده قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر کرده است.

ماجرای ممنوعالخروج شدن خاتمی
شنیدیم که محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارات منتشره از علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در روزنامه لوموند که گفته بود، ممنوع‌الخروج بودن محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات جزو عادات بد دولت احمدی‌نژاد بوده است، گفت: ممنوع‌الخروجی؟ احمدی‌نژاد؟ این موضوع قضایی است. چه ربطی به ما دارد؟ من حتی اگر این اختیار را داشتم هرگز این کار را نمی‌کردم.
وی افزود: محمد خاتمی 8 سال در کشور رئیس‌جمهور بوده؛ گرچه ما ممکن است در شیوه اداره کشور اختلاف‌نظر داشته باشیم ولی به هرحال فردی رئیس کشور بوده و این‌که رئیس‌جمهور بعدی بیاید بگوید او ممنوع الخروج شده چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ احمدی‌نژاد با بیان این‌که فکر نمی‌کنم موضوع مطرح شده حرف درستی باشد، گفت: این درست نیست؛ ما هرچقدر هم اختلاف نظر و اختلاف سلیقه داشته باشیم، بالاخره اصول و خطوطی را رعایت می‌کنیم.

هزینه احیای دریاچه ارومیه

جهان: محسن جلال‌پور، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران هزینه‌های ناشی از خسارات خشک‌ شدن دریاچه ارومیه و احیای مجدد این دریاچه را بیش از 200 میلیارد دلار اعلام کرد.

میزان نزاع در ایران
در سال گذشته 617 هزار و 358 نفر به‌دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، به طوری‌که بر اساس آمار‌های مندرج در سالنامه آماری مرکز آمار ایران به‌طور میانگین سالیانه 70 هزار پرونده نزاع و ضرب‌وجرح در حوزه استحفاظی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود. این اختلاف معنادار در شرایطی است که مسئولان سازمان پزشکی قانونی از افزایش ۷/۱ درصدی پرونده‌های معاینه نزاع در این سازمان خبر می‌دهند.

جواز خوردن گوشت سگ و گربه
با ادامه محاصره اقتصادی و نظامی مناطقی از سوریه، مفتی‌های این مناطق خوردن گوشت سگ و گربه را جایز اعلام کردند. به گزارش الجزیره، مفتی‌های سوریه غوطه دمشق و مناطق جنوبی آن، که ماه‌های طولانی در محاصره‌اند، طی بیانیه‌ای به جواز خوردن گوشت گربه، سگ و الاغ به دلیل نرسیدن مواد غذایی به این مناطق فتوا دادند. در این بیانیه ضمن هشدار نسبت به تداوم این وضعیت، آمده است: اگر این وضعیت به فاجعه بینجامد، مردم به خوردن گوشت اموات مجبور می‌شوند. این فتوا درحالی صادر شده است که در ماه آگوست نیز مفتی‌های حمص سوریه، خوردن گوشت گربه را جایز دانستند.

چرا یک روز قبل از مذاکره از خزانه خالی گفته شد؟!
«
دولت با یک خزانه خالی و انبوه بدهکاری روبه‌رو است.» این جمله را رئیس‌جمهور در آستانه مذاکرات ژنو در جمع دانشگاهیان گفت. تعبیری که شبیه آن را در نیویورک در مقابل خبرنگاران آمریکایی عنوان کرده بود و گفته بود که اوضاع اقتصادی ایران بدتر از آن است که من تصور می‌کردم. درست در شب مذاکره واریز یارانه‌ها به دلیل کسری هزار میلیاردی به تعویق افتاد. وزیر صنعت هم شب مذاکره، نرخ واقعی ارز را سه هزار تومان عنوان کرد. خالی کردن مشت کشور در شب مذاکره با گروه ۵+۱ چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ بر اساس کدام‌یک از اصول مسلم تأمین منافع ملی باید به طرف غربی تفهیم کرد که تحریم‌ها اثرگذار بوده است. مذاکره‌کنندگان امروز و فردا با چه پشتوانه‌ای قرار است مذاکره کنند. مگر آمریکایی‌ها ‌به‌دنبال این نبودند که به خیال خام خود ایران را با «زانوان خونین» پای میز مذاکره بکشانند، پس چرا دولتمردان ما به جای تکیه بر اقتدار کشور مرتب دم از ضعف و مشکل می‌زنند؟!


اتاقم را با اسید شسته‌اند

فارس: الهه راستگو، عضو شورای شهر تهران که در جلسه اخیر به همراه کاغذی وارد شورای شهر شد، روی کاغذ نوشته بود نمی توانم حرف بزنم، چرا که اتاق کار بنده را بدون هماهنگی با اسید شسته اند و همین امر باعث بیماری شده است.


افزایش پدیده مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
به گزارش شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، سالیانه 16 هزار صهیونیست در جست‌وجوی اوضاع اقتصادی بهتر از اراضی اشغالی فلسطین مهاجرت می‌کنند. نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی این شبکه نشان می‌دهد بیش از 56 درصد از صهیونیست‌ها به سبب اوضاع دشوار اقتصادی در اندیشه ترک فلسطین اشغالی هستند. لازم به ذکر است که عامل اقتصاد مهم‌ترین انگیزه صهیونیست‌ها برای مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

شکایت از حمید انصاری

رجا: ستاد بزرگداشت شهیدان عرب سرخی و طباطبایی‌نژاد از حمید انصاری قائم‌مقام مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) به خاطر افراطی خواندن منتقدان مؤسسه به دادسرای تهران شکایت کرد.

ادامه مأموریت در پرونده 3 هزار میلیاردی

ایسنا: قاضی ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مأموریتم در رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی همچنان ادامه دارد.

نقل قول از رهبر انقلاب
علی مطهری، نماینده مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به معرفی 3 وزیر پیشنهادی به مجلس در پاسخ به سوالی درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر برنامه‌ریزی دولت برای انتخاب جعفر توفیقی به‌عنوان سرپرست و بعد معرفی رضا فرجی‌دانا به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس گفت: به‌طور حتم دولت روحانی مصمم به معرفی توفیقی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فن‌آوری بود، اما طبق اطلاع من رهبر معظم انقلاب با معرفی وی به‌عنوان وزیر پیشنهادی مخالفت کرده‌اند.

مرگ بر آمریکا از واجبات نیست!
به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری گفت: مرگ بر آمریکا جزو واجبات کشور ما نیست اما کشور ما یک کشور ضداستکباری است. اگر نیاز باشد مذاکره می‌کنیم و حتی اگر نیاز باشد با دشمن توافق هم می‌کنیم. زیرا اشکالی ندارد ما برای منافع مان با دشمن توافق کنیم، اما باید بدانیم که او دشمن است.
زنگنه و تکرار خاطره رحیمی
به گزارش هم‌اندیشی، یکی از کاربران فضای مجازی در گوگل پلاس نوشت: آقای زنگنه حرف‌هایی زدند که برای رسانه‌ها هیچ تازگی ندارد. مردم سال‌هاست به این سیاه مستی‌ها و شترنقاره زدن‌ها عادت دارند.
سخنانی به سبک رجز‌های ملوکانه و مداحی‌های درباری. فرمودند این دولت معجزه الهی است. یاد رحیمی بخیر. می‌گفت اگر بنا بود بعد از پیامبر (ص) پیغمبر دیگری بیاید نامش حتما احمدی‌نژاد است.

موافقت مجلس با کلیات طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضاییه

نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز، با بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضاییه، به کلیات این طرح رأی مثبت دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، طبق این طرح (در صورت تصویب نهایی)، لوایح قضایی که رئیس قوه قضاییه به دولت ارسال می‌کند تا از طریق دولت در مجلس مطرح شود، در صورتی که سه ماه از مدت قانونی آن بگذرد، رئیس قوه قضاییه این اختیار را خواهد داشت که لوایح قضایی را به صورت مستقیم به مجلس ارسال کند.

سخنان جالب فرمانده روس

ایسنا: سرلشکر خلبان ویکتور نیکلایویچ بوندارف، فرمانده نیروی هوایی فدراسیون روسیه پس از بازدید از پایگاه شهید بابایی اصفهان، گفت: توانمندی نیروی هوایی ارتش ایران نشان می‌دهد که تحریم‌ها بر فعالیت‌های این نیرو تأثیرگذار نبوده است.

انقراض اروپایی ها مثل دایناسورها

فرارو: سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش طرح تحول نقوش و نوشته های پوشاک گفت: نژاد اروپایی ها مثل نژاد دایناسورها در حال انقراض است.

توهین «شرمن» به مردم ایران

قدس آنلاین: وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا و عضو ارشد مذاکره‌کننده آمریکایی در گروه 1+5 در اظهاراتی در کمیته سیاست خارجی سنا که در روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز بازتاب یافت، در توهینی علنی به مردم کشورمان ادعا کرد که فریب و نیرنگ قسمتی از DNA ایرانیان است.

اخبار کوتاه
یک منبع نزدیک به خاندان حاکم سعودی به خبرگزاری رویترز گفت: دولت عربستان از انجام‌شدن اقدام عملی آمریکا علیه حکومت سوریه، نزدیکی اخیر واشنگتن به تهران، سیاست آمریکا در قبال موضوع صلح فلسطینی‌ها و اسرائیل [رژیم صهیونیستی] و عدم حمایت جدی واشنگتن از موضع عربستان در قبال سرکوب ناآرامی‌های داخلی ضدحکومتی دو سال پیش در بحرین، بسیار ناراحت است. شاهزاده بندر به دیپلمات‌های اروپایی گفته است که دولت ریاض به‌دلیل سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه و فلسطین می‌خواهد در روابط خود با واشنگتن یک تجدیدنظر اساسی کند؛ از جمله این تغییر سیاست‌ها می‌تواند تغییر سیاست‌های فروش نفت عربستان به آمریکا و نیز تجدید نظر در خرید‌های تسلیحاتی از آمریکا باشد!
شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی در یک اقدام بحث‌برانگیز فهرست صدنفره‌ای از زنان نخست ایرانی منتشر کرده است. حضور برخی چهره‌ها در این فهرست حاکی از نظر مثبت آن رسانه در قبال فعالیت‌های آنان در ایران است. نام شیرین عبادی، فرح دیبا (همسر محمدرضاشاه پهلوی)، فائزه هاشمی و معصومه ابتکار به طرز سؤال‌برانگیزی در این لیست به چشم می‌خورد! اگرچه بی‌بی‌سی فارسی برای انتخاب آن‌ها دلایل دیگری ذکر می‌کند؛ اما به‌خوبی روشن است که فعالیت‌های مورد تأیید آن‌هاست که سبب شده نام آن‌ها در فهرست صد زن نخست ایرانی آورده شود!

در حالی که قرار است فیلم جنجالی «لاله» با هزینه گزاف برای معرفی «لاله صدیق» به‌عنوان قهرمان ایرانی ساخته شود، رضا پازندمهر، قهرمان چهار سال اخیر اتومبیلرانی کشور در این رابطه اظهار کرد: کسی را دارند به‌عنوان الگو مطرح می‌کنند که اصلاً شایستگی ندارد. سال ۸۶ که لاله صدیق در مسابقات، قهرمان و نامش مطرح شد، مسابقات در کلاس ۱۶۰۰ سی‌سی بود. پس از آن مسابقه همه ما نسبت به ماشین او اعتراض کردیم که ناظر مسابقه، ماشین را بازدید کرد و مشخص شد موتور آن ماشین ۲۴۰۰ سی‌سی بود و آن قهرمانی به دلیل تقلب از او پس گرفته شد. فدراسیون هم به دلیل این کار ناپسند، او را دو سال از حضور در مسابقات محروم کرد.
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، روز گذشته نسبت به هرگونه کاهش تحریم‌ها علیه ایران هشدار داد! روزنامه تایمز اسرائیل با بیان این مطلب می‌نویسد: «ران پروسور»، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل با بیان این ادعا که ایران همچنان ‌‌آشکارا در پی دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای است، خواستار آن شده که تحریم‌ها علیه ایران همچنان ادامه یابد. وی همچنین ضمن تکرار ادعاهای دیگر مقامات رژیم اسرائیل، اظهار داشته حسن روحانی صرفاً چهره جدیدی از‌‌ همان حکومت قدیمی است. وی گفته: «روحانی مانند امپراتور در لباس‌های جدید است. خود را ‌میانه‌رو مطرح می‌کند، در حالی که در حقیقت، افراط‌گرایی ایران در جلوی چشم‌ها عیان است»!

پایگاه اینترنتی روزنامه «ایلاف» به نقل از مسئولان مصری نوشت: نهادهای اطلاعاتی مصری به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد ترکیه به گروه‌های مسلح تروریستی در سینا سلاح می‌دهد و این گروه‌ها که با القاعده در ارتباط هستند و در حال مبارزه با نیروهای ارتش و پلیس هستند، در ترکیه حامیانی دارند. به گفته این مسئولان، این سلاح‌ها به وسیله کشتی از ترکیه به بنادر مصر در سواحل مدیترانه منتقل می‌شود.

* حجت الاسلام قدرت‌الله علیخانی نسبت به اظهارات حجت الاسلام سید احمد علم الهدی واکنش نشان داد. به گزارش پارسینه، علم‌الهدی مدعی شد مقام معظم رهبری به جلیلی پس از چهار میلیون رایی که کسب کرد، گفتند: "این چهار میلیون نشانگر وجود یک جوهره در این جامعه است".

وی ادامه می‌دهد: اکثر افرادی که به جلیلی رای دادند دانشجویان، طلبه‌ها و اکثرا جوان و پرانرژی بودند. این چهار میلیون جوهره انقلاب هستند و ما باید آن‌ها را منسجم تا دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری حفظ کنیم این چهار میلیون‌ همان افرادی هستند که اگر الان جنگ میان ایران و آمریکا شکل بگیرد در میدان جنگ خط مقدم و عقبه آن خدمت خواهند کرد. علیخانی با اشاره به ایام انتخابات ریاست جمهوری گفت: سخنان نسنجیده آقای علم‌الهدی در شرایطی است که رهبر انقلاب هم پیش از انتخابات و هم در روز رای گیری بار‌ها و بار‌ها تاکید کردند بنده تنها یک رای دارم و آن را حتی نزدیکانم نمی‌دانند. رهبر معظم انقلاب همچنین فرموده بودند رای مردم امانت در نزد مجریان انتخابات است. حتی رهبر معظم انقلاب از کسانی که نظام را هم قبول ندارند خواستند که به خاطر کشور به پای صندوق‌های رای بیایند. بنابر این، انتساب این مطلب به رهبری،‌ظلم به ایشان است.

*
از چهارمحال و بختیاری خبر می‌رسد مدیر کل یکی از دستگاههای اجرایی این استان اخیراً به افرادی خاص از کارکنان زیرمجموعه خود وام‌های 10 تا 20 میلیون تومانی ودیعه مسکن با سود 4 درصد داده است. تعدادی از کارکنان این اداره کل در تماس با خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، با اعلام این خبر خواستار رسیدگی به این موضوع و جلوگیری از تبعیض بین کارمندان و رانت خواری مسئولین این دستگاه اجرایی شدند. کارمندان معترض می‌گویند: آقای مدیر کل دستور داده این وامها به کارکنانی اعطا شود که دارای پست‌های کلیدی در این دستگاه اجرایی هستند.

*
در پی چاپ مطلبی درباره بقعه "سید نور" دزفول در ستون جهت اطلاع 21/7/92، اداره اوقاف دزفول با ارسال جوابیه‌ای اعلام کرد: همانگونه که در مطلب چاپ شده هم آمده است: براساس نظر شورای تأمین و حکم دادستانی دزفول، ضریح این بقعه جمع آوری و اتاقک‌ها هم در دو نوبت تخریب شده است. هم اکنون ساختمان این بقعه دارای یک اتاقک با دو گلدسته و مدفن برخی از مؤمنان و حاشیه آن نیز گورستان عمومی و محل مراجعه عمومی مردم است و عملی خلاف شرع و عرف در این مکان صورت نمی‌گیرد. نکته دیگر اینکه این بقعه دو نفر خادم بیشتر ندارد اگرچه ممکن است کسانی در بیرون از بقعه به انحاء و عناوین مختلف بخواهند عوام فریبی کنند و یا مواردی خلاف قانون و شرع را مرتکب شوند که در این صورت وظیفه دستگاههای دیگر است که به این موارد رسیدگی کنند و به اداره اوقاف برنمی گردد. علاوه بر این بقعه "سید نور" فاقد املاک و زمین وقفی است و طبیعتاً در این عرصه نمی‌تواند زمین خواری اتفاق بیفتد.

https://shoma-weekly.ir/icDlS7