گفته می‌شود که...

رکوردشکنی دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال؛ درآمد مالیاتی ۶ ماهه از ۵۰درصد گذشت رئیس مجلس: صنایع خودروسازی امان مردم را در قیمت و کیفیت بریده‌اند پاسخ قاطعانه ایران به ادعای امارات در خصوص جزایر سه‌گانه دیگر کسی کالاهای ایرانی را برگشت نمی‌زند جایزه صهیونیست‌ها به مسیح علی‌نژاد برای «تضمین منافعشان»

رکوردشکنی دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال؛ درآمد مالیاتی ۶ ماهه از ۵۰درصد گذشت

در نیمه نخست سال جاری بیش از ۵۰ درصد درامدهای مالیاتی مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱ وصول شده است.

طی 6 ماهه ابتدای سال جاری بر اساس حکم قانون بودجه حدود 231 هزار میلیارد تومان درامد مالیاتی وصول شده است. این رقم به معنای این است که بیش از 50 درصد درآمدهای مالیاتی مصوب در سال جاری محقق شده است.

نکته جالب توجه اینکه ثبت رقم مذکور در طی 10 سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود. این رقم عمدتا از محل مالیات اشخاص حقوقی، مالیات مشاغل و مالیات ارزش افزوده بوده است. یکی از نکات جالب توجه در اظهارنامه های مالیاتی سال 1400 که مالیات آنها در سال جاری وصول میشود، عدم ارائه اظهارنامه از سوی 650 هزار شرکت حقوقی فعال در اقتصاد ایران است.

بررسی قانون بودجه 1401 نشان میدهد، تا پایان سال جاری وصول 454 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی تکلیف شده است. بر این اساس مقامات سازمان مالیاتی کشور معتقد هستند در پایان امسال درآمد مالیاتی مندرج در قانون بودجه به طور کامل وصول خواهد شد.

گفتنی است، شناسایی گلوگاههای فرار مالیاتی، وصول معوقات مالیاتی در کنار رشد چشم گیر وصول مالیات ارزش افزوده از محل افزایش نرخ تورم در اقتصاد و رفع برخی معافیتهای مالیاتی از جمله دلایل افزایش درآمدهای مالیاتی امسال بوده است.

رئیس مجلس: صنایع خودروسازی امان مردم را در قیمت و کیفیت بریده‌اند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز موشک‌های بالستیک ما از جو خارج و به جو باز می‌گردند و در عین نقطه زنی می‌توانند اهداف متحرک را هم مورد هدف قرار دهد. سرعت موشک‌های ما بالای چند ماخ است، اما متاسفانه صد متر پایین‌تر در اتوبان کرج صنایع خودروسازی وجود دارد که امان مردم را هم در قیمت و هم در کیفیت بریده اند.

قالیباف تأکید کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار شناختی و جنگ نابرابر اقتصادی و فرهنگی هستیم که اگر با همان روحیه و فرهنگ دفاع مقدس بایستیم و پیش برویم اساس کار خود را در جامعه گذاشته‌ایم.

وی اضافه کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند مردم را در مقابل هم قرار دهد، کارآمدی نظام را زیر سوال برده و می‌خواهد فاصله امام و امت را زیاد کند لذا باید در مقابل آن‌ها با روش و نوع نگاه درست بایستیم.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: ما باید بر کارآمدی نظام و کارآمد شدن نظام همت کنیم و در این مسیر به درستی حرکت کنیم. کارآمدی یعنی ما بر پیله ناکارآمدی انباشته شده غلبه کنیم که به وضوح آن را می‌بینیم که در تار و پود دیوان سالاری ما چگونه ضعف ایجاد کرده است و دشمن بر آن‌ها سوار شده و مشکلاتی ایجاد می‌کند. با این حال ما می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم، اما نیازمند آن هستیم که همه همت کنی و پای کار باشیم.

وی اظهار داشت: امروز اگر مدعی دلسوزی برای کشور، وطن، انقلاب و آینده هستیم و می‌خواهیم بگوییم خدمتگزار مردم، سربازان خوب وطن و بسیجیان و سربازان خوب و وفادار به رهبر معظم انقلاب و خون شهدا هستیم فقط باید یک کار انجام دهیم و آن هم کارآمدی دین در اداره جامعه است. اگر می‌خواهیم همه ارزش‌های انقلاب باقی بماند و نظریه سیاسی امام به معنای اصل نظام مبتنی بر ولایت فقیه باقی بماند باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

پاسخ قاطعانه ایران به ادعای امارات در خصوص جزایر سه‌گانه

هیات جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و هفتمین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل، در انتهای این نشست و در فرصت حق پاسخ‌دهی، به ادعای «ریم هاشمی» وزیر امور همکاری‌های بین‌المللی امارات متحده عربی در خصوص جزایر ایرانی، قاطعانه پاسخ داد.

در سخنرانی نماینده کشورمان که توسط دبیردوم نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در صحن مجمع عمومی قرائت شد، آمده است: ادعاهای این مقام اماراتی و تکرار ادعاهای بی اساس در خصوص جزایر ایرانی در خلیج فارس، هجمه به تمامیت ارضی ایران است.
ما چنین بیانیه غیرمسئولانه و ادعای بی‌اساس را مداخله در امور داخلی ایران و ناقض اصول بنیادین حقوق بین‌الملل از جمله اصول حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی سایر دولت‌ها می دانیم.

جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس جزء جدایی ناپذیر خاک ایران بوده و هستند و ایران بر حاکمیت خود بر این جزایر تاکید می کند. هرگونه ادعای خلاف آن، قاطعانه مردود است.

لازم به تصریح است که هرگونه تصمیم و اقدامات مقامات ایرانی در خصوص جزایر مذکور، همواره بر اساس اصل حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است.

دولت جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست دوستی و حسن همجواری را با همه کشورهای همسایه خود دنبال کرده و مایل است بر عزم خود برای حفظ و تحکیم روابط دوجانبه با امارات متحده عربی تاکید کند. با این وجود بدیهی است که تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت آن بر جزایر فوق قابل مذاکره نیست.

لازم به تاکید است که بر اساس حقایق تاریخی که سالها قبل از تاسیس امارات متحده عربی ایجاد شده است، این جزایر ایرانی بوده، ایرانی است و ایرانی باقی خواهند ماند.

همچنین لازم به یادآوری است که واژه «خلیج فارس» از 500 سال پیش از میلاد مسیح تنها نام بکاررفته برای پهنه آبی واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران بوده و این پهنه آبی تا ابد به همین نام باقی خواهد ماند.

دیگر کسی کالاهای ایرانی را برگشت نمی‌زند

رییس سازمان توسعه تجارت در گزارشی از وضعیت تجاری کشور در یک سال گذشته به تغییرات مثبتی اشاره کرد که در ماه‌های گذشته به دست آمده‌اند. به گفته وی در طی ۱۰ تا ۱۱ ماه گذشته هیچ کالایی برگشت داده نشده است.

علیرضا پیمان پاک، تهاتر را یکی از روش‌های جایگزین کانال‌های مالی غرب برای تجارت دانست و گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد تجارت جهانی در قالب تهاتر انجام می‌شود و کشورهایی مانند ترکیه، چین و پاکستان و سایر کشورهای دنیا براساس تهاتر عمل می‌کنند؛ این درحالی‌است که این کشورها تحریم نیستند.

وی با طرح این پرسش که چرا کشورهایی که تحریم نیستند، براساس تهاتر معاملات خود را انجام می‌دهند؟ تصریح کرد: تهاتر نه تنها زمینه‌ساز کم کردن هزینه‌های نقل و انتقال مالی است بلکه صادر کننده خود بازاریاب کالاهای ما در بازارهای دنیا می‌شود.

پیمان‌پاک اظهار کرد: امروز استفاده از سیستم‌های رمز ارز، بلاک چین، بیمه‌های صادراتی و کانال‌های مالی که با کشورهای مختلف بین بانک‌های محلی ایجاد و ظرفیت‌های مختلف و متعدد سیستم صرافی را با هزینه‌های بسیار پایین فراهم کرده، را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تجار در گذشته با هزینه‌های بسیار سنگین در کشورهای اطراف منابع ارزی را جابه جا می‌کردند اما هم اکنون براساس سیستم‌های روز و حرفه‌ای تجارت جهانی می‌توانیم تمام ابعاد زنجیره تجارت اعم از لجستیک، گمرکی و مسائل حمل ونقل ارز و بیمه‌ای را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: سال گذشته ۱۰۳ میلیارد دلار تنها تجارت غیر نفتی بوده که این میزان رشد در دوران تحریم بوده و در چندماه نخست امسال نیز میزان تجارت با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد حرکت سازمان توسعه تجارت به سمت اجرای مهندسی معکوس در شرایط رکود کشور هستیم، اظهار کرد: هم اکنون با کشورهای همسایه وارد مراوده شده‌ایم و کشورهای مختلف دنیا را اولویت‌بندی کرده و نقشه راه را برای آنها تعریف کرده‌ایم.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه هم اکنون شاهد رشد در حوزه صادرات و همچنین تجارت در موضوعات صنعتی و دانش بنیان هستیم، یادآور شد: در سال گذشته شاهد رشد ۴۵ درصدی حجم صادرات به روسیه بودیم و امسال هم نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این ایران همواره یک کشور کشاورزی با صادرات محصولاتی از جمله گوجه و کیوی بود اما در دولت سیزدهم، رشد ۷۰ درصدی محصولات صنعتی را شاهد بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که هم‌اکنون صادرات محصولاتی از جمله کاتالیست، داروهای ضد سرطان، توربین و قطعات خودرو را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

معاون وزیر صمت در ادامه تاکید کرد: در حوزه آفریقا شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات هستیم و در یک‌ماه آینده حجم صادرات با این کشورها از یک میلیارد دلار می‌گذرد. در حوزه اروپا هم قراردادهای بیمه‌ای مختلفی را منعقد کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: درسال‌های گذشته، ایران کشوری صادراتی نبوده و مازاد مصرف خود را صادر می‌کرد، اما هم اکنون کل زنجیره را صادراتی کرده‌ایم و زمانی که تولید مشترک باشد، باید تمامی استانداردهای طرف مقابل را اعمال کنیم. به‌طور مثال در حوزه لبنیات امروز سخت گیرانه‌ترین استانداردها را در حوزه اورسیا و اروپا اعملا کرده‌ایم.

پیمان‌پاک با اشاره به اینکه در یکی دو ماه ابتدای دولت سیزدهم ۴۰ تا ۵۰ بار اخطار در حوزه بسته‌بندی داده شده بود، یادآور شد: در طی ۱۰ تا ۱۱ ماه گذشته هیچ کالایی برگشت داده نشده و در حوزه صادرات به حل مشکل به صورت ریشه‌ای پرداخت شده است.

جایزه صهیونیست‌ها به مسیح علی‌نژاد برای «تضمین منافعشان»

اندیشکده «واشنگتن» اخیراً (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲) اعلام کرده است که به مسیح علی‌نژاد فعال ضد ایرانی جایزه خواهد داد!

بر اساس آنچه از سوابق اندیشکده واشنگتن در دسترس است، این موسسه کار خود را در سال 1985 و با حمایت اصلی آیپک Aipac آغاز کرد.

آیپک(American Israel Public Affairs Committee) به انگلیسی مخفف کمیته روابط عمومی آمریکایی اسرائیل است که قوی‌ترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکاست. و در واقع اندیشکده واشنگتن با حمایت مالی صهیوینستها و بر اساس دستور کار آنها فعالیت می‌کند.

این موسسه اعلام کرده است که تمرکز خود را بر منافع آمریکایی در خاورمیانه(غرب آسیا) و ترویج سیاست‌هایی که منافع آمریکا را در این منطقه «تضمین» می‌کند قرار داده است!

به عبارت روشن‌تر، مسیح علی نژاد نه برای حمایت از زنان ایران، بلکه بهره‌گیری از مسئله زنان در ایران، آنهم در جهت «تضمین» منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی واجد شرایط لازم برای دریافت جایزه معرفی شده است!

علی نژاد طی سالهای اخیر یکی از نمادهای براندازان و اقدامات ضدایرانی در خارج از کشور محسوب می شود که رفتارها و مواضع او شاخص روشنی از ماهیت و بافت این طیف به دست می‌دهد. او در دوره کمپین فشار حداکثری ترامپ نیز با وزیر خارجه او یعنی پومپئو دیدار و در آن از تحریم‌ها علیه ایران حمایت کرد!

وی در موارد بسیاری از طریق رایزنی با مقامات و رسانه های غربی خواستار تشدید تحریمها علیه مردم ایران شده است!

تفرقه بینداز گاز بفروش

روزنامه "گلوبال تایمز" در گزارشی اختلاف روسیه و کشورهای اروپایی را موجب ویرانی اقتصاد اروپا عنوان کرد. این روزنامه خاطر نشان کرد: بحران گاز در اروپا شرکت‌های مختلف این قاره را به سمت آمریکا سوق خواهد داد و ایالات متحده به دنبال ادامه جنگ میان روسیه و اوکراین و تداوم کمبود سوخت در اروپاست.

روند کاهشی تورم نقطه به نقطه

گزارش جدید مرکز آمار از تورم شهریورماه سال جاری نشان داد کاهش تورم نقطه به نقطه سرعت گرفته به طوری که تسریع در کاهش تورم نقطه به نقطه و ورود تورم ماهانه به کمتر از میانگین دو ساله اخیر، نشانه آشکاری از مسیر نزولی تورم در ماه‌های آتی است.

شیرهای بیشه بلای جان صهیونیست‌ها

پایگاه خبری شبکه الجزیره، با انتشار خبر عملیات‌ مسلحانه روز گذشته فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی نوشت که مردم شهر نابلس و سایر شهرهای کرانه باختری، این روزها با رویدادهای جدیدی از خواب بر می‌خیزند و یک گروه فلسطینی جدید موسوم به «عرین الاسود» (بیشه شیرها) با عملیات‌های مسلحانه، همه را غافلگیر می‌کنند و با صدور بیانیه‌هایی مسئولیت این عملیات‌های مسلحانه علیه ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست را برعهده می‌گیرند. نیروهای عرین الاسود، شبانه عملیات‌های خود را انجام می‌دهند تا با استفاده از پوشش شب، محرمانه ماندن کامل عملیات‌های خود استفاده می‌کنند و خود را به صورت مستمر در معرض دید قرار نمی‌دهند. این شیوه موجب محبوبیت بالای عرین الاسود در میان مردم فلسطین شده به طوری که در روز اعلام موجودیت رسمی در اوایل ماه جاری، نزدیک به پنج هزار نفر در مراسم مذکور حضور یافتند.

صنعت هسته‌ای به کمک کشاورزی آمد

رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته سفری برای رونمایی از سم‌زدایی از باغ‌های پسته با فناوری هسته‌ای داشت. اسلامی با بیان اینکه در این سفر تمرکز خود را روی کاربرد پرتوها بر روی محصول استراتژیک پسته گذاشته‌ایم، می‌افزاید نتایج تحقیقات ما در زمینه استفاده از پلاسما در این حوزه وارد مرحله صنعتی شده است و به منظور سم‌زدایی باغ‌های پسته اقداماتی انجام شده و نتایج نشان می‌دهد استفاده از پلاسما بر روی آب و خاک باغ‌های پسته تأثیرات مؤثری داشته و این طرح قابلیت اجرا در باغ‌های پسته با مشارکت مردم و بخش خصوصی را دارد. این موضوع اهمیت فناوری هسته‌ای را در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد.

درس سلبریتی انگلیسی به سلبریتی‌های ایرانی

راجر واترز خواننده سرشناس بریتانیایی در واکنش به اغتشاشات اخیر گفت ببینید چه بلایی بر سر عراق و سوریه آوردند، ایران را هم می‌خواهند به همان شکل درآورند! تمرکز سیاست‌خارجه آمریکا بر ایده تخریب کشور زیبای ایران است.

هلوی ضدانقلاب در تور امنیتی‌ها

با تلاش نیروهای امنیتی، یکی از اعضای سرشناس و برجسته کمیته رهبری حزب آزادی کردستان، بنام مسلم جعفری رمشتی معروف به هلو رمشتی، که با اهداف تشکیلاتی و تخریبی و سازماندهی افراد وابسته، پیش از آشوب‌های اخیر، وارد کشور شده بود، با اقدمات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی دستگیر شد. بررسی‌های اولیه بیانگر نقش گسترده سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم به ویژه آمریکایی‌ها در آموزش‌های تخریبی و انفجاری به نامبرده علیه جمهوری اسلامی ایران است.

یک صهیونیست ایرانی، مسئول هماهنگی آشوب‌های اخیر

روزنامه اسرائیلی معاریو خبر داد «الهام یعقوبیان» که یک صهیونیست ایرانی با تابعیت امریکا است و سال‌ها برای ایفای نقش به عنوان مهره اصلی رابطه موساد و سیا با هسته‌های مزدور داخلی در ایران آموزش دیده، مسئول هماهنگی اغتشاشات اخیر در ایران بوده است.به گزارش فارس، یعقوبیان که به سه زبان فارسی، انگلیسی و عبری مسلط است در سال ۲۰۰۶ میلادی مأموریتی جدید در حوزه خاورمیانه با محوریت ایران یافت و به عنوان رایزن و هماهنگ‌کننده روابط با جوامع خاورمیانه در گارد ملی امریکا وابسته به نیروی دریایی این کشور مشغول به کار شد و در این راستا برای تکمیل آموزش‌هایش در مقطع کارشناسی ارشد، در رشته علوم سیاسی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا واقع در لس‌آنجلس بورسیه شد.

وی یک یهودی‌زاده‌ صهیونیست است که در فروردین سال ۱۳۵۱ در تهران متولد شد و دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در مدرسه یهودیان ایرانی موسوم به اتفاق گذراند و در سال ۱۳۷۳ موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد واحد تهران شد و از سال ۲۰۰۰ به عنوان یک نویسنده و فعال حقوق بشر به ایالات‌متحده امریکا مهاجرت کرده است. وی در ابتدا در لس‌آنجلس در سازمان فدراسیون یهودیان امریکا (یکی از سازمان‌های خیریه) به عنوان مشاور و راهنمای مهاجرین مشغول به کار شد.

برکات فرزند سوم

با امضای معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی ماده(۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم ابلاغ شد. هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ و در اجرای تکلیف مقرر در تبصره(۳) ماده(۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان، هیئت وزیران آیین نامه اجرایی تبصره ماده قانونی یاد شده درخصوص تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را به تصویب رساند. این آیین نامه مشمول خانوارهایی می‌گردد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، براساس سرشماری نفوس و مسکن و با اعلام مرکز آمار ایران، بالای 2.5 نباشد.

کارمزد وام های ۱۰ میلیون تومانی در بانک‌های قرض الحسنه صفر می‌شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برای اولین بار ظرف یکی دو ماه آینده با هماهنگی که صورت گرفته است، برای وام‌های خرد قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از آن، کارمزد ۴ درصد را به صفر خواهیم رساند تا برای اولین بار مردم بدون کارمزد بتوانند وام‌های با مبالغ پایین را دریافت کنند.

کاهش 2 میلیارد دلاری تقاضای ارز کالاهای اساسی

تازه‌ترین آمارها از تقاضای ارز برای واردات کالاهای اساسی که سخنگوی بانک مرکزی آن را اعلام کرده نشان می‌دهد که در شش ماه امسال، واردات این کالاها با افت 2 میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته رو به رو شده است و این به رغم این واقعیت است که تورم جهانی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در نتیجه تحولات بین‌المللی از جمله جنگ روسیه و اوکراین باعث افزایش تقاضای ارز برای واردات این اقلام در تمامی کشورها شده است. قمری وفا می‌گوید در حالی که تحولات بین‌المللی در همه کشورهای وارد کننده کالاهای اساسی موجب فشار به سمت تقاضای منابع ارزی شده، در ایران با سیاست حذف ارز ترجیحی نه تنها شاهد افزایش تقاضا نبوده‌ایم، بلکه کاهش تقاضا نیز رخ داده است.

نمک خوردیم نمکدان نشکنیم

مهدی فخیم‌زاده کارگردان معروف سینما در واکنش به اغتشاشات اخیر نوشت من را تهدید می‌کنید؟ خانواده‌ام را‌ تحت فشار قرار می‌دهید؟! برای چه؟! برای اینکه به نظام لگد بزنم؟! آنقدر با شرف هستم که به سفره‌ای که از آن نمک خورده‌ام بی‌حرمتی نکنم.

تسویه ۸۷ هزار میلیارد تومان بدهی روحانی

وزارت اقتصاد اعلام کرد دولت از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۷ هزار میلیارد تومان بابت اصل و سود اوراق بدهی منتشر شده در سال‌های قبل پرداخت کرده است و کل تعهدات باقیمانده تا پایان سال بابت تسویه اصل و سود اوراق منتشر شده در سال‌های قبل، ۸۷.۶ هزار میلیارد تومان است.

بازار موز ۵۰ هزار تومانی در انحصار چند فرد خاص است

نایب رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت موز از کیلویی ۳۵ هزار تومان به کیلویی ۵۰ هزار تومان رسیده است، افزود: بازار موز در انحصار چند فرد خاص است آن‌ها تعیین می‌کنند که قیمت موز کیلویی چند شود؛ تجربه نشان داده است بعد از اتمام ماه‌های محرم و صفر و افزایش مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، میزان مصرف موز بالا می‌رود و این احتمال وجود دارد که در هفته‌های آینده نرخ موز بالاتر از نرخ فعلی شود.

جان جوانان بازیچه دست‌های آلوده

علیرضا بهرمن سرمربی تیم ملی ووشو دانشجویان گفت پشت‌پرده برخی از رفتارهای اخیر همچون آتش زدن پرچم ایران و پرچم عزای ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، دست‌های آلوده دشمنان این سرزمین را می‌بینم که خون جوانان این سرزمین را جولان‌گاه فتنه افروزی خودشان قرار داده‌اند. جانمان را فدای یکپارچگی و عزت و استقلال کشورمان می‌کنیم و شکی نداریم که بیگانگان ما را متفرق و از هم پاشیده می‌خواهند.

اخبار کوتاه

* رهبر جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد چارچوب هماهنگی شیعیان درباره «محمد شیاع السودانی» به‌عنوان گزینه نخست‌وزیری به اجماع رسیده است.

* تلویزیون عربی زبان المیادین گزارش داد که خرابی خط لوله انتقال گاز نورد استریم در دریای بالتیک ناشی از انفجاری بوده که در آن هزار کیلوگرم "تی‌ان‌تی" مورد استفاده شده است. کارشناسان دانمارکی گزارش دادند که هدف از این ایجاد اخلال در روند انتقال گاز به اروپا بوده است. مقامات مسکو معتقدند که آمریکایی‌ها برای فروش هرچه بیشتر گاز خود به اروپا، این اقدام و این حمله را پی‌ریزی کرده‌اند.

* یک منبع مطلع به سایت افشاگر «سعودی لیکس» گفت که وضعیت جسمانی و حال محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان سعودی که از سال ۲۰۲۰ به دستور محمد بن سلمان بازداشت شده وخیم است. این منبع گزارش داد که محمد بن نایف به شکل خودسرانه تحت حبس خانگی قرار گرفته است و وی همچنین مدتی در زندان "الحائر" حبس بوده و همین مسئله منجر به بدتر شدن وضعیت جسمانی ولیعهد سابق سعودی شده است.

* سید محمد حسینی، معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه کسانی که در حوادث اخیر آگاهانه باعث آسیب به منافع مردم شدند باید پاسخگو باشند، گفت: دشمنان قصد دارند با ایجاد هیاهو، دستاورد‌های ملت ایران در یک سال اخیر را تحت شعاع قرار دهند، اما با هوشیاری مردم راه به جایی نخواهند برد.

* گردن‌زدن یک زن در عربستان سعودی در انظار عمومی و با حضور مجریان قانونی سعودی موضوعی بود که از دید رسانه‌هایی مانند سعودی اینترنشنال دور ماند. یکی از کاربران در واکنش به این فیلم نوشت «حال این عربستان برای ما اینترنشنال راه انداخته و در قضیه مهسا امینی، دایه مهربان‌تر از مادر شده است! توان درک و فهم این موضوع ساده را ندارد که یک جای کار به شدت می‌لنگد و می‌نشیند پای این رسانه سعودی و جو گیر می‌شود و به خیابان آمده و کشور را به آشوب می کشند... .»

*در روزهای اخیر، افزایش نرخ بهره آمریکا و تضعیف چشم‌انداز اقتصاد انگلیس باعث شده است تا ارزش پوند مقابل دلار به کمترین میزان ۴ دهه اخیر رسانده است.

https://shoma-weekly.ir/XvW00e