گفته می‌شود که...

رویکرد ابتذال در وزارت جوانان!/ سوت و کف در مراسم ناصر میناچی/ توجیه اکبر ترکان به جای عذرخواهی /مسابقه ارسال تصاویر غیراخلاقی دختران ایرانی!/ دعوت احمدی نژاد از تمام وزرای سابق/ فیلم بابک زنجانی در جشنواره فیلم فجر!/ اکیپ تیر اندازی شبانه شهرداری برای شکار در تهران و...

استقبال سرد از تروریست‌های «الاحوازی» در لندن!

ششمین نشست گروهک تروریستی «الجبهه الدیمقراطیه الشعبیه الاحوازیه»، در شهر لندن برگزار شد .

این همایش به تدبیر و حمایت‌های مالی سرویس جاسوسی ام‌آی6 انگلیس و به همت عنصر ام‌آی6، «دنیل برت» در لندن انجام گرفت. همچون گذشته اعضای حاضر در این جلسه از کشورهای مختلف همچون عراق، اریتره، مصر، عربستان سعودی، سودان و یمن حضور داشتند. دستور کار این همایش بزرگ بیست‌نفره(!) هم‌اندیشی برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای مردم خوزستان و نظام جمهوری اسلامی ایران بود .

از نکات بارز این جلسه، تعارفات و تقدیر و تشکر از یکدیگر به پاس حرکات تروریستی در جهان بود و بار دیگر در این جلسه از دو تن از اعضای گروهک تروریستی خلق عرب که در حوادث تروریستی استان خوزستان دست داشته‌اند، تقدیر و تشکری در خور همراه با هدایای نقدی ( هر نفر بیست‌هزار دلار) انجام شد. یکی دیگر از مسائل همیشگی این‌گونه جلسات که معمولاً در لندن و تورنتوی کانادا برگزار می‌‌شود، سرو مشروبات الکلی به‌عنوان پذیرایی بود. در این جلسه همچنین دو تن از عناصر سرویس جاسوسی ام‌آی6 به تدریس اقدامات و برنامه‌های آینده این گروهک تروریستی پرداختند.

فیلم بابک زنجانی در جشنواره فیلم فجر!

در حالی که فهرست فیلم‌های بخش‌های مختلف جشنواره سی و دوم اعلام شده، روز گذشته شنیدیم فیلم جدید علی عطشانی هم یکی از آثاری است که در این فستیوال به نمایش درمی‌آید. اینکه «نقش نگار» در کدام بخش جشنواره به نمایش درمی‌آید هنوز مشخص نشده اما شنیده‌ها حکایت از حضور این فیلم در بخش سودای سیمرغ دارد. این فیلم با سرمایه‌گذاری بابک زنجانی ساخته و فیلمنامه نیز توسط مهران کاشانی به نگارش درآمده است.

رویکرد ابتذال در وزارت جوانان!
به‌تازگی از وزارت جوانان دولت یازدهم، مواضعی به گوش می‌رسد که بر شدت نگرانی نسبت به جهت‌گیری این وزارتخانه می‌افزاید. مسئولان وزارت جوانان، با کتمان نگرانی از خانه‌های مجردی، این پدیده را طبیعی دانسته و عامل اصلی آن را استقلال‌طلبی جوانان می‌دانند، که بایستی به آن احترام گذاشت! این موضع، زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که از خانه‌های مجردی به عنوان خانواده‌های سفید یاد می‌شود و دغدغه مسئولان، حرکت به سمت قانونی و شرعی نمودن هم‌خانگی یک دختر و پسر می‌شود. «محمود گلزاری» معاون امور جوانان وزارتخانه مذکور در نشست خبری خود تأکید کرد: «ما می‌توانیم با نگاهی مثبت، هم‌خانگی یک دختر و پسر را به مسیری قانونی‌تر و شرعی‌تر هدایت کنیم.»! سؤال اینجاست که آیا مسئولان ذی‌ربط در مورد آسیب‌های فرهنگی این چنینی که شیوع آن، ضربات مهلکی بر فرهنگ جامعه وارد می‌سازد، بایستی اینگونه خونسرد باشند؟ آیا اعتبار لفظ خانواده سفید برای خانه مجردی، اجحاف در حق خانواده‌هایی نیست که بر اساس سنت اسلامی-ایرانی در امر ازدواج، تشکیل خانواده داده‌اند؟ آیا آنان خانواده سیاه هستند؟!

اکیپ تیر اندازی شبانه شهرداری برای شکار در تهران

قائم مقام شهردار منطقه 6 از شبانه‌روزی شدن مبارزه با موش در محلات مرکزی شهر خبر داد و گفت: برای اولین بار در تهران اکیپ های تیراندازشبانه ‌موش‌های منطقه را هدف می‌گیرند و تاکنون در 6 مرحله تعداد 300 لاشه موش معدوم شده است.

دعوت احمدی نژاد از تمام وزرای سابق

شنیده شده که امحمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان بعد از نقل مکان از ساختمان لادن به ساختمانی در محله جنت آباد تماس هایی را برخی از وزرا و مسئولان دولت سابق داشته و در این تماس ها از مسئولین و وزرای دولت گذشته خواسته تا در جلساتی که ترتیب می دهد حضور داشته باشند.

البته برخی از وزرا و مسئولین دولت گذشته دعوت احمدی نژاد را پذیرفته اند و آمادگی خود را برای حضور در این جلسات اعلام کرده اند اما برخی دیگر از این افراد به دلیل حضور اسفندیار رحیم مشایی در این جلسات و ارتباط نزدیک وی با احمدی نژاد حاضر به شرکت در این جلسات نشدند. و بر این موضوع تاکید کردند که تنها در صورت عدم حضور اسفندیار رحیم مشایی، حاضر به شرکت در این جلسات هستند. البته احمدی نژاد نیز با این درخواست موافقت نکرده؛ شنیده‌ها حکایت از این دارد که احمدی نژاد در پاسخ گفته است که من حاضر به حذف مشایی نیستم حتی اگر هیچ کدامتان در این جلسات حضور پیدا نکنید.

رئیس پر حاشیه میراث فرهنگی رفت

شنیده‌ها حاکی از آن است که بیماری قلبی و توصیه پزشکان دلیل کناره‌گیری نجفی از این مسئولیت بوده است. همچنین برخی منابع از ریاست نجفی بر معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس‌جمهور بعد از کناره گیری وی از سازمان میراث فرهنگی خبر داده اند. مسعود سلطانی فر و سیدرضا صالحی امیری بعنوان گزینه‌های احتمالی ریاست این سازمان مطرح هستند.

بررسی پرونده وزیر دولت روحانی در دادگاه

خبرگزاری مهر از برگزاری جلسه محاکمه یکی از وزرای دولت روحانی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران خبر داد.
براساس این گزارش، اتهامات این وزیر مربوط به زمانی است که وی به عنوان معاون وزیر در یکی از وزارتخانه‌ها مشغول به کار بود.این پرونده با شکایت یکی از سازمان‌های نظارتی علیه متهم تشکیل شده و البته شخص وزیر در جلسه دادگاه دیروز حاضر نشد و دو نفر از وکلای او در این جلسه به دفاع پرداختند..

زبان ده متری آمریکا برای ایران!

«جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز گذشته مجلس، در تذکری آیین‌نامه‌ای به دولت اظهار داشت: «چگونه عمل کردید و با چه سیاستی اقدام می‌کنید که در این مدت، زبان دو سانتی‌متری نظام سلطه و آمریکا را به اندازه ده متر علیه ملت ایران دراز کرده‌اید؟! امام تأکید کردند که کسانی تا آخر، پای ما خواهند ایستاد که طعم فقر را چشیده باشند، حال وزرایی که ثروت آن‌ها بالای 1000 میلیارد تومان است و ثروت یک وزیر به‌تنهایی برابری می‌کند با ثروت کل کابینه دهم، چگونه می‌توانند سراغ اقتصاد مقاومتی بروند؟»!

روحانی با آرمان‌های اصلاح‌طلبی هماهنگ است
«
سید عبدالواحد موسوی لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات معتقد است که روحانی با آرمان‌های اصلاح‌طلبان هماهنگ است و دلیل بخشی از واکنش‌ها و مخالفت‌های تندروها با روحانی و دولت او، ترس و دستپاچگی اصولگرایان تندرو از شکست حتمی‌شان در انتخابات مجلس آتی است.

سوت و کف در مراسم ناصر میناچی

مراسم ختم «ناصر میناچی» وزیر فرهنگ و گردشگری دولت بازرگان، عصر دیروز با حضور برخی شخصیت‌های مختلف سیاسی و وزرای کابینه بازرگان در حسینیه ارشاد تهران برگزار شد. از حواشی جالب این مراسم، سخنرانی عجیب احسان شریعتی فرزند علی شریعتی بود که در بخشی از سخنان خود، از حضار درخواست کرد که به احترام مرحوم میناچی بر روی پای خود بایستند و به افتخار ایشان کف بزنند که حضار نیز به نشانه احترام این اقدام را انجام دادند!

یاسر هاشمی: هدف پدرم نجات کشور بود

گاه این پرسش را مطرح می‌کنند که "با توجه به نقش‌آفرینی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات 24 خرداد آیا حق آیت‌الله هاشمی پس از انتخابات ریاست جمهوری ادا شده است یا خیر؟" که باید گفت نقش اصلی در انتخابات را مردم ایفا کردند که با رای خود به جریان افراطی «نه» گفتند. آقای هاشمی با رفتار خود در برابر عملکردهای نادرست به معتمد مردم تبدیل شد اما بازیگر اصلی 24 خرداد مردم بودند. ضمن اینکه ایشان برای سهم‌خواهی از دکتر روحانی حمایت نکرد بلکه هدف آقای هاشمی نجات کشور از یک ورطه آسیب‌پذیر بود.

استعفا تعدادی کسیری از پرسنل اتش نشانی!!

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، از استعفا و درخواست بازنشستگی تعدادی از پرسنل حرفه‌ای سازمان آتش‌نشانی تهران به‌دنبال راه افتادن موج منفی پرونده آتش‌سوزی جمهوری خبر داد. پرویز سروری در این باره گفت: متأسفانه موج منفی علیه خدوم‌ترین مأموران شهرداری یعنی آتش‌نشانان در جریان این پرونده رقم خورد؛ اما کسی به این موضوع که مأموران در بیشتر سی‌هزار مأموریت سال گذشته مصدومیت‌های جدی پیدا کردند، توجهی نمی‌کند.

جان باختن دو زن در آتش‌سوزی جمهوری، مستمسکی برای اصلاح‌طلبان و برخی در دولت شد تا با سیاسی کردن این مسئله، از قالیباف انتقام بگیرند و از او بخواهند که استعفا دهد! و در اقدامی جالب، حتی جایگزین قالیباف را هم مشخص کردند. این در حالی است که پس از این اتفاق، حادثه دیگری هم در قم افتاد؛ اما رسانه‌های اصلاح‌طلب این بار از وزیر آموزش‌وپرورش یا مدیر کل آموزش و پرورش قم نخواستند که استعفا دهد و آن، تصادف سرویس دانش‌آموزان در قم بود که پنج کشته و مجروح داشت که بنا به گفته پلیس قم، راننده سرویس در وقوع این حادثه مرگبار صد درصد مقصر بود؛ چرا که راننده معتاد بوده است!

به جای حمایت، فقط واردات!
براساس گزارشی در ده‌ماهه سال جاری ۲۵ میلیون و ۶۰۸ هزار تن کالا به‌ارزش ۳۷ میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار وارد کشور شده است که نشان‌دهنده آن است که عمده‌ترین کالاهایی که وارد شده‌اند در داخل تولید می‌شوند و نیاز به حمایت دارند. اقلام عمده وارداتی در این مدت شامل «برنج» به‌ارزش یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون دلار، «کنجاله» به ‌ارزش یک میلیارد و ۴۴۲ میلیون دلار، «ذرت» به‌ ارزش یک میلیارد و ۱۷ میلیون دلار، «گندم» به ‌ارزش یک میلیارد و ۱۲ میلیون دلار و «وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون‌سوز با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتی‌متر مکعب» به‌ارزش ۹۱۷ میلیون دلار بوده است.

روحانی مخالف نخست وزیری موسوی بود

وزنامه اصلاح‌طلب ابتکار روز گذشته در گزارشی تلاش کرده است دکتر روحانی را چهره‌ای اصلاح‌طلب معرفی کند که از عقبه فکری و سیاسی اصولگرایی خود فاصله گرفته است. این روزنامه ضمن مرور مواضع رئیس‌جمهور فعلی در سه دهه گذشته به ماجرای مخالفت 99 نفر از نمایندگان دوره دوم مجلس از جمله روحانی با نخست‌وزیری میرحسین موسوی اشاره کرده و آورده است: 99 نفر از نمایندگان مجلس به نخست وزیری میرحسین موسوی رأی منفی و ممتنع دادند که حسن روحانی یکی از این 99 نفر بود که مورد اعتراض شدید جناح چپ و طرفداران نخست وزیری میرحسین موسوی بودند.

این روزنامه در ادامه کوشیده است که از روحانی شخصیتی ترسیم کند که همیشه از سیاست هاشمی رفسنجانی پیروی می‌کرده است و همچون او کم‌کم از جامعه روحانیت مبارز تهران فاصله گرفته است.

تعقیب و گریز آخوندی و خبرنگاران!

پس از پایان جلسه کمیته ماده 76 وزیر راه و شهرسازی در حالی که با سرعت به سمت خودرو شخصی خود حرکت می‌کرد، از پاسخ به پرسشهای خبرنگاران خودداری کرد. جلسه کمیته ماده 76 در راستای بررسی موضوع ممنوع‌الخروج کردن بدهکاران مالیاتی برگزار شد.

غربی‌ها فرصت اجرای توافق‌نامه هسته‌ای با ایران را از دست ندهند
روزنامه پرشمارگان اردوزبان هند در سرمقاله‌ای باعنوان «تصمیم مثبت ایران» و با استقبال از اجرای قرارداد هسته‌ای ایران با غرب آن را برای کاهش تشنج بین تهران و قدرت‌های جهانی مفید خواند و افزود: ایران، با توجه به توافق حاصله به دنبال گفت‌وگوهای این کشور با شش قدرت جهانی، سرانجام تصمیم گرفت که عملیات غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند. در ادامه این سرمقاله آمده است: البته اسرائیل[رژیم صهیونیستی] و برخی از کشورهای دشمن ایران نسبت به صداقت ایران در اجرای دقیق این قرارداد ابراز شک و تردید کرده‌اند و عملیات زهرافشانی و تهدید اسرائیل علیه ایران همچنان ادامه دارد.

مسابقه ارسال تصاویر غیراخلاقی دختران ایرانی!

اخیرا در برخی از شبکه های اجتماعی، تبلیغاتی منتشر شده است که با تشویق مخاطبین زن ایرانی از آنان می خواهد فیگور بگیرند و تصویر آن را برای شرکت در مسابقه، برای این صفحات ارسال کنند. البته گردانندگان این صفحات قول داده اند پس از بررسی کارشناسی عکس ها، بهترین ها را انتخاب و در صفحه و برای مسابقه انتشار دهند.

نکته قابل توجه در این اقدام غیراخلاقی، استفاده عناصر و مدیران اصلی این صفحات که از خارج کشور صحنه گردانی می کنند از عوامل داخلی است به طور مثال همکاری خانم ( د - ج ) از بدلکاران سینمایی ساکن کرج از آن جمله است. نامبرده به همراه برخی دیگر، همکاری جدی و پررنگی در تبلیغ، جذب و اغفال مخاطب این پروژه داشته است. سایت رادیو فرانسه نیز با درج خبری در این راستا و استفاده از تصاویر ارسالی، عملا بخشی از کار تبلیغی این کار ناهنجار و ضد فرهنگی را به عهده گرفته است.

این اتفاق در بخشی رخ داده است که طی یکی دو سال اخیر در برخی سایت های فارسی زبان غربی به عنوان یک امکان جدید در اختیار مخاطبان قرار گرفته است تا از توان و نیروی داخلی کشورها علیه آنها استفاده شود.

روایت نماینده اهواز از احضارش به قوه قضائیه
نماینده اهواز در مجلس از ارسال احضاریه قوه قضائیه به وی به دلیل تشویش اذهان عمومی خبر داد. به گزارش فارس، سیدشکرخدا موسوی در جلسه علنی دیروز در تذکری آئین‌نامه‌ای خطاب به وزیر دادگستری گفت: چند نفر از قضات در حوزه انتخابیه بنده در مسائلی دخالت کردند که هیچ ارتباطی به آن‌ها ندارد. من هم به رفتار آن‌ها تذکر دادم اما نام هیچ شخصی را نیاوردم. با این حال بنده را به قوه قضائیه احضار کرده اند!

نجار استاندار نمی شود

معرفی اسماعیل نجار به عنوان استاندار خراسان رضوی منتفی شد. سایت انتخاب که این خبر را از قول یک منبع مطلع داده، افزوده است: تلاش بسیار گسترده‌ای برای معرفی اسماعیل نجار استاندار دولت احمدی‌نژاد به عنوان استاندار خراسان رضوی وجود داشت، اما ظاهراً لابی سنگین این جریان تندرو، به نتیجه نرسیده است. وزیر کشور سه‌شنبه گذشته در حاشیه اجلاس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که استاندار خراسان رضوی چه زمانی منصوب می‌شود؟ گفت "گزینه‌ها را به دولت اعلام کرده‌ایم." ناتوانی وزارت کشور در تعیین استاندار خراسان رضوی با گذشت قریب 6 ماه پس از استقرار دولت، نقطه ضعفی است که اعتراض مردم این استان را در پی داشته است.

فروپاشی دیوار تحریم ایران
وال‌استریت ژورنال با اشاره به عطش شرکت‌های غربی برای بازگشت به ایران نوشت: دولت آمریکا تأکید می‌کند اگر توافق جامع هسته‌ای به دست نیاید، تمامی تحریم‌های لغو شده مجدداً برقرار می‌شود؛ اما به نظر نمی‌رسد که این امکان‌پذیر باشد. وال‌استریت ژورنال طی گزارشی نوشت: تحریم‌ها علیه ایران به میزان ناچیزی کاهش یافته است. این جمله‌ای است که دولت اوباما در مقابل کنگره و برخی از متحدانش نظیر ریاض و تل‌آویو برای توجیه توافق هسته‌ای ژنو بیان می‌کند. به گفته کاخ سفید، امتیازات داده شده به تهران «محدود، موقت، هدفمند و برگشت‌پذیرند.» اما تعداد فزاینده دولت‌های اروپایی و تجاری که از فرصت پیش‌آمده برای حضور در ایران استفاده می‌کنند، چیز دیگری می‌گوید. در طی دو ماه سپری شده از امضای توافق ژنو، شرکای تجاری ایران تحریم‌ها را برداشته‌اند و به این کشور هیئت‌های تجاری اعزام می‌کنند. آنها برای بستن قراردادهای صادرات کالا موافقت کرده‌اند و آمادگی خود را برای توسعه مناسبات در تمامی صنایع مهم ابراز داشته‌اند.

تلاش برای بازگرداندن شور سیاسی به احزاب
نماینده حزب اعتماد ملی اعلام کرد: سه‌شنبه هفته آینده جلسه‌ای با حضور وزیر کشور، معاون سیاسی وزیر و اعضای کمیسیون ماده ۱۰احزاب با ۱۳ تن از دبیران کل احزاب مطرح برای تصمیم‌گیری درخصوص وضعیت آینده خانه احزاب برگزار خواهد شد. محمد جواد حق‌شناس گفت: از من دعوت شده تا سه‌شنبه هفته آینده (15/11/92) در این جلسه حضور یابم. گفتنی است باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان، حق‌شناس نماینده اعتمادملی و طاهرنژاد نماینده حزب کارگزاران، جزو این 13نفر هستند. چندی قبل در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب جلسه‌ای برای بررسی وضعیت خانه احزاب تشکیل شده بود. ظاهرا برخلاف آنچه در ابتدای فعالیت وزارت کشور با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی مبنی بر بی‌توجهی به فعالیت احزاب گفته می‌شد، این وزارتخانه این روزها تلاش زیادی برای احیای فعالیت مجدد احزاب دارد و در تلاش است احزابی که در 8 سال گذشته هر یک به نوعی فعالیت خود را متوقف یا کاهش داده بودند را بار دیگر به عرصه بیاورد. چنانکه روز گذشته وزیر کشور به نقش احزاب اشاره کرد و گفت: احزاب باید پاسخگو و مسئولیت‌پذیر باشند و شفاف عمل کنند.

بررسی پرونده یک وزیر در دادگاه

خبرگزاری مهر از برگزاری جلسه محاکمه یکی از وزرای دولت روحانی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران خبر داد.براساس این گزارش، اتهامات این وزیر مربوط به زمانی است که وی به عنوان معاون وزیر در یکی از وزارتخانه‌ها مشغول به کار بود.این پرونده با شکایت یکی از سازمان‌های نظارتی علیه متهم تشکیل شده و البته شخص وزیر در جلسه دادگاه دیروز حاضر نشد و دو نفر از وکلای او در این جلسه به دفاع پرداختند.

«تسلیت‌گویان» فرق MPT و NPT را نمی‌دانند
خبر رسیده که حجت‌الاسلام غرویان، از اساتید حوزه علمیه قم و شاگرد سابق آیت‌الله مصباح ضمن انتقاد شدید از افرادی که به خاطر توافق ژنو، پیام تسلیت می‌دهند، گفت: این افراد اساساً فهم درک توافق ژنو را ندارند و فرق MPT و NPT را نمی‌دانند.
چرا دولت واقعیت توافق ژنو را به مردم نمی‌گوید؟
«
کمیته صیانت از منافع ایران» به مناسبت آغاز مرحله اجرایی توافق‌نامه ژنو، بیانیه‌ای صادر کرده و در آن آورده است: کشور اسلامی‌مان ایران با توافق اخیر رسماً از حقوق مصرح خود در ان‌پی‌تی انصراف داد و به عنوان یک استثناء میان تمام کشورهای جهان، تعریف نیاز و محدوده غنی‌سازی و حتی حق آن در داخل کشور را برای یک بازه بیست ساله به اجازه غربی‌ها در مذاکرات بعدی منوط کرد.

توجیه اکبر ترکان به جای عذرخواهی
اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور که چندی پیش در اظهاراتی توهین‌آمیز، مردمی که به روحانی رای نداده بوده‌اند، را یک جریان قانونگریز دانسته بود، روز گذشته درباره اظهارات خود توضیحاتی ارائه داد. ترکان البته بدون پذیرش اهانت خود به نیمی از شرکت‌کنندگان در انتخابات 24 خرداد، مدعی شد منظور او سیاسیون بوده‌اند و نه مردم! وی درباره اظهارات خود گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها رعایت امانت را نکردند. آنچه در روزنامه آرمان منتشر شده مورد تایید بنده است و سرجای خود باقی است. من هیچ وقت نگفتم کسانی که به روحانی رای نداده‌اند تصمیم دارند در برابر قانون بایستند و به نظر من کسانی که چنین تعبیری کردند نهایت بی‌اخلاقی و غیرحرفه‌ای بودنشان را نشان دادند و امانت مطلب را رعایت نکردند.

بهره‌برداری از سامانه‌های شبیه‌ساز موشک هاگ و اسکای‌گارد

سامانه شبیه‌ساز موشک هاگ و اسکای‌گارد، دیروز به بهره‌برداری عملیاتی رسید.به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش در مراسم رونمایی از این شبیه‌ساز گفت: سامانه‌های شبیه‌ساز موشک هاگ و اسکای‌گارد می‌تواند با ایجاد شرایط جنگ الکترونیک، عملیات ضدالکترونیک توسط کاربران را ارزیابی کند. وی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از برگزاری موفقیت‌آمیز رزمایش مصباح‌الهدی در کشور خبر داد و گفت: این رزمایش با کمترین اعتبار و هزینه به مدت سه روز در اواخر دی ماه و به صورت پیوسته و شبانه‌روزی برگزار شد.

خبر ساز شدن یارانه روحانی

دیروز خبرگزاری فارس به نقل از محسن بهرامی که از مشاوران معاون اجرایی رئیس‌جمهور و عضو هیات نمایندگان اتاق ایران است، نوشت که رئیس‌جمهور از دریافت یارانه انصراف داده و کمپین داوطلبانه حذف یارانه شروع شده است.بهرامی در توضیح این خبر گفته بود که مسعود نیلی، مشاور رئیس‌جمهور، این کمپین را راه‌اندازی کرده و حسن روحانی اولین کسی است که در این کمپین عضو شده است. اما پس از انتشار این خبر، خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع نزدیک به دفتر رئیس‌جمهور، خبر انصراف روحانی از دریافت یارانه را بی‌اساس خواند و تاکید کرد: رئیس‌جمهور از ابتدا برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکرده است که اکنون انصراف دهد.

افزایش شکاف در سنای آمریکا
با وجود تلاش‌های سنا برای به رأی گذاشتن طرح وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، دو سناتور برجسته کنگره با این طرح اعلام مخالفت کردند و احتمال کنار گذاشته شدن این طرح ضدایرانی در سنا افزایش پیدا کرده است. به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، از نمایندگان کنگره درخواست کرده بود تا از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در حالی که مذاکرات ایران و ۱+۵ در حال پیشروی است، صرف‌نظر کنند. با این حال، نمایندگان کنگره چندان اعتنایی به درخواست‌های اوباما نکردند و سناتورهای آمریکایی درصدد افزایش تعداد حامیان طرح تحریم‌ها علیه ایران در بین سناتورهای آمریکایی شدند تا بتوانند در صورت تصویب چنین طرحی، از وتو شدن آن از سوی رئیس‌جمهور ممانعت کنند.

کشف عامل ترس کشاورزان از کد ملی برای تولید

بر اساس گزارش یک نهاد مسئول در خصوص مشکلات موجود در زمینه اخذ کد ملی برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی، مشخص شده با وجود معافیت مالیاتی بخش کشاورزی، کشاورزان به دلایلی نادرست همچون هراس از اخذ مالیات احتمالی، ارتباط دادن کد ملی مذکور با میزان یارانه دریافتی و تشخیص درآمد واقعی آنها، از دریافت و ارائه کد مذکور امتناع کرده و ترجیح می دهند محصولات خود را به دلالان واگذار کنند.

لاریجانی: نشست مشترک، امروز برگزار می‌شود

پس از آن‌که نشست مشترک مجلس و دولت که قرار بود دیروز برگزار شود، به تعویق افتاد، علی لاریجانی اعلام کرد، این جلسه امروز بعد از اذان مغرب به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.به گزارش ایرنا، در این جلسه قرار است علاوه بر رئیس‌جمهور و رئیس مجلس، سه نفر از اعضای هیات دولت و سه نماینده مجلس سخنرانی کنند.

اختصاص وام های بانک دولتی به مدیران دستگاه خاص

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، مشخص شده میلیاردها تومان از منابع یک بانک دولتی برای پرداخت وام قرض الحسنه، صرفا در اختیار یکی از دستگاههای اجرایی قرار می گیرد که مسئولان آن نقش موثری در هیئت مدیره این بانک دارند و بر اساس دستورات مسئولان این بانک، مبلغی قابل توجه نیز در اختیار ستاد مرکزی این نهاد قرار گرفته تا برای پرداخت وام به کارمندان آن هزینه شود.

تحریم رژیم صهیونیستی توسط سه صندوق بازنشستگی اروپایی
سه صندوق بازنشستگی اروپایی درحال بررسی چگونگی خروج سرمایه‌های میلیاردی خود از بانک‌های رژیم صهیونیستی برای دست داشتن آنها در طرح‌های ساخت‌وساز غیرقانونی هستند. سه صندوق بازنشستگی سرمایه‌گذار در بانک‌های این رژیم به نام‌های «ای بی پی» صندوق هلندی که سومین صندوق بازنشستگی بزرگ جهان است، مدیریت سرمایه‌گذاری «نوردی»NORDEA و مدیریت سرمایه‌گذاری «دی ان بی» در حال بررسی چگونگی خروج سرمایه‌های میلیاردی خود از بانک‌های رژیم صهیونیستی به‌ دلیل دست داشتن آنها در طرح‌های ساخت‌وساز و تولید برخی از فرآورده‌ها در شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری و قدس شرقی هستند.

پیشرفت‌های ایران غیرقابل انکار و غبطه‌برانگیز است
عضو هیئت مدیره شبکه الجزیره می‌گوید پیشرفت‌های ایران غیرقابل انکار و غبطه‌برانگیز است.فیصل القاسم متولد سوریه و دارای تابعیت انگلیس، پیش از این همکار شبکه‌های بی‌بی‌سی و ام‌بی‌سی بوده و هم اکنون در میان هیئت مدیره شبکه الجزیره قرار دارد. وی ضمن مقاله‌ای نوشت: نمی‌توان انکار کرد که ایران، برعکس بسیاری از کشورهای عربی، از چند دهه پیش در تلاش است تا خود را، نه فقط در زمینه نیروی انسانی که دارای وزنی در منطقه است، بلکه به عنوان یک قدرت نظامی، اقتصادی و علمی ثابت کند.وی می‌افزاید: هیچ انسان عاقلی نمی‌تواند برای این عزم و اراده ایرانی احترام قائل نشود. شیوه کار آنها مانند قالیبافان توانمند ایرانی است که برای بافتن قالیچه‌های بسیار زیبا و ظریف، دست از تلاش نمی‌کشند، حتی اگر سال‌ها وقت صرف آن شود. عرب‌ها اما، برعکس ایرانی‌ها، کم‌نفس‌اند و از لحاظ جدیت و ثبات و پایداری توان رقابت با آنها را ندارند. القاسم می‌نویسد: باید به مبارزه ایران با غرب برای دستیابی به انرژی اتمی غبطه خورد. آنها بالاخره توانستند خود را به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دنیا معرفی کنند و به یمن سیاست‌های بلندپروازانه که از نگاه کسی پنهان نیست، توانسته‌اند در سراسر منطقه نفوذ داشته باشند. به منطقه هم قانع نیستند و پا به آفریقا و آمریکای جنوبی گذاشته‌ اند

آمریکا: جاسوسی از پیام‌های کوتاه شهروندان سراسر جهان
آژانس امنیت ملی آمریکا روزانه نزدیک به ۲۰۰ میلیون پیام کوتاه را از تلفن‌های همراه مردم سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند تا اطلاعاتی نظیر برنامه سفرها، اطلاعات دفترچه‌های تلفن و تراکنش‌های کارت‌های اعتباری آنها را استخراج کند. روزنامه گاردین گزارش داد که آژانس امنیت ملی آمریکا طی این برنامه جاسوسی پیام‌های کوتاه موسوم به«Dishfire» تقریباً به جمع‌آوری هر آنچه که می‌توانسته، پرداخته است. این اسناد همچنین نشان دادند که سازمان جاسوسی انگلیس موسوم به GCHQ از پایگاه اطلاعاتی متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا برای جست‌وجوی فراداده‌های مربوط به تماس‌های غیرموجه و بی‌هدف مردم در انگلیس سوءاستفاده می‌کرده است. آژانس امنیت ملی آمریکا در برنامه خود برای جمع‌آوری پیام‌های کوتاه تنها در آوریل سال ۲۰۱۱، ۱۹۴ میلیون پیام کوتاه را در روز جمع‌آوری ‌کرده است. در این گزارش آمده است.

پای صدای افراد هم به ویکی‌پدیا باز شد

دانش‌نامه آن‌لاین ویکی‌پدیا در پروژه جدیدی که به تازگی آغاز کرده قرار است صدای سوژه هر مقاله خود را در حد ۱۱ ثانیه در آن مقاله بگنجاند. مقالاتی که درباره افراد است از این پس به‌تدریج شامل فایل صوتی ۱۱ ثانیه‌ای از صدای آن فرد خواهد بود که خود را معرفی می‌کند و اطلاعاتی اندک نظیر محل تولدش را می‌گوید.
این کار به مخاطب ویکی‌پدیا کمک می‌کند هم صدای کسی را که مقاله درباره‌اش نوشته شده بشنود و هم تلفظ صحیح اسم او را بشناسد.

ساختار سایبری وزارت دفاع اسرائیل هک شد
رویتر نوشت: تازه‌ترین گزارش‌هایی که از اورشلیم [بیت‌المقدس] و بوستون رسیده، حاکی از آن است که سیستم کامپیوتری وزارت دفاع اسرائیل هک شده و با سیستمی مشابه سیستم امنیت سایبری خود آن وزارتخانه به آن حمله شده است.مسئول امنیت سایبری وزارت دفاع اسرائیل می‌گوید؛ ساختاری که از سیستم رایانه‌ای اسرائیل در برابر حملات احتمالی فلسطینیان محافظت می‌کند، به دست کم 15 دستگاه کامپیوتر وزارت دفاع اسرائیل حمله کرده است.خبرگزاری رویتر اضافه کرد: این حمله سایبری از خاک آمریکا و ظاهرا از بوستون انجام شده، اما با ساختار، ویژگی و روش حمله قبلی که سال گذشته به همین سیستم شده بود، مشابهت بسیاری دارد.
رویتر می‌نویسد: خبر این حمله سایبری یک روز پیش از آغاز نشستی سه روزه با محور فن‌آوری سایبری در اورشلیم منتشر شد. انتشار این خبر تقریبا بلافاصله پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در نشست اقتصاد جهان در داووس سوئیس از پیشرفت‌های شایان توجه فن‌آوری رژیم صهیونیستی به طور مبسوط سخن گفت.مسئولان وزارت دفاع اسرائیل گفته‌اند متاسفانه پیچیدگی سیستم‌های رایانه‌ای بسیار بیشتر از آن است که بتوان زمان دقیقی برای انجام کاری این چنین برایش تعیین کرد و از همین روی است که مهار این دست حملات پیش از وقوع آن نیز دشوار است.

اخبار کوتاه:

*بتازگی شرکت گوگل تقویم هجری خورشیدی را به Google Calendar اضافه کرده است.

* سرقت یک صلیب به همراه ظرفی حاوی پارچه ای آغشته به خون ژان پل دوم، پاپ اسبق از کلیسایی در شرق ایتالیا، جنجال به پا کرد.

* نظرسنجی جدید «آسوشیتدپرس- جی اف کی» نشان می‌دهد 60 درصد آمریکایی‌ها از توافق اولیه ایران و 1+5 در «ژنو» حمایت می‌کنند.

*محمود بصیری بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که به دلیل شباهت با رئیس جمهور سابق کشورمان ممنوع الفعالیت شده بود، گفت: اگر روزی خود آقای احمدی‌نژاد اجازه بدهد حتماً قبول می‌کنم که نقشش را بازی کنم! در غیر این صورت نه.

*عبدالرضا هلالی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به منظور ترمیم حنجره و مجاری تنفسی خود زیر تیغ جراحی رفت.

* محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری ستاد راهیان نور دانشجویی گفت:‌ امسال شاهد برگزاری اردوی راهیان نور دریایی به صورت محدود خواهیم بود.

* سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نحوه برخورد پلیس با تخلفات رانندگی خودروهای پلاک سیاسی، از ارایه گزارش تخلفات دیپلماتها به اداره کل تشریفات وزارت خارجه خبر داد.

* کمال الدین پیرموذن نماینده رشت خواستار اعلام صورت وضعیت اموال هفت وزیر دولت شد و گفت: چرا بیش از هفت وزیر هنوز اموال خودرا به قوه ی قضاییه اعلام نکرده‌اند. شنیده‌ها حکایت از دارایی بیش از هزار میلیارد تومانی برخی از وزرا دارد.

* سن گروسی مدیر شبکه قرآن گفت: دولت آقای احمدی نژاد ظلم بزرگی در خصوص بودجه به صدا و سیما کرد. من آدم سیاسی نیستم و برای همین با صراحت حرف می زنم.

* محسن صفایی فراهانی فعال سیاسی گفت: توصیه می‌کنم که آقای روحانی در مورد برنامه‌هایش بیشتر با مردم صحبت کند.

* سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی گفت: در درگیری ماموران با اشرار یک عضو گروهک جندالشیطان دستگیر و دو عضو گروهک تروریستی جیش العدل مجروح شدند.

* بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران برخی اخبار مبنی بر ورود گوشتهای آلوده به مواد رادیواکتیو از کشور اوکراین را تکذیب کرد.

* کاظم جلالی، سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: برای این کنفرانس از 53 کشور جهان برای حضور در ایران دعوت شده است.

* مری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارشهای منتشر شده مبنی بر برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای در نیویورک را تأیید کرد، اما گفت که هنوز تاریخ دقیق این نشست مشخص نشده است.

https://shoma-weekly.ir/qJCLFn