گفته می‌شود که...

روسری‌هایتان را بر سر بگذارید!/شگرد دانشگاه ها برای جذب نفرات برتر کنکور/ ناجی بابک زنجانی آمد/ هدیه شما سطل آشغال است!/ حمایت بازیگر سریال پایتخت از مردم غزه در آمریکا/ بر سر در خواست خبرنگاران از روحانی چه بلایی آمد؟ و...

جنتی: دولت با هر نوع تفکیک جنسیتی مخالف است

 وزیر ارشاد در اولین اجلاس سراسری مدیران کل ارشاد استان‌ها اظهار داشت: در مورد مسائلی مانند موسیقی و تک‌خوانی خانم‌ها، نظرات رهبری و امام خمینی(ره) ملاک عمل است.
به گزارش «نسیم» علی جنتی در این اجلاس اظهار داشت: ملاک عمل برای ما دیدگاه‌های امام و رهبر انقلاب است که در طول این سالیان ابراز داشتند از این رو مسائل فرهنگی مورد بحث امروز جامعه، همچون مثل موسیقی و تک خوانی زن‌ها آنچه که مورد ملاک ما قرار می گیرد نظرات رهبر انقلاب و امام (ره) است که همواره بیان کردند
وی در ادامه بیان داشت: دولت با هر گونه تفکیک جنسیتی مخالف بوده و این را خلاف ارزش‌های خود می‌داند از این رو جداسازی خانم‌ها و آقایان در کنسرت‌ها از نظر ما درست نیست

گمشده سونامی 2004 پیدا شد

یک خانواده اندونزیایی که 10 سال پیش در سونامی این کشور کودک چهار ساله خود را از دست داده بودند، با دختر 14 ساله خود روبرو شدند. روزنامه جاکارتا گلوب اندونزی روزجمعه اعلام کرد یک زن و شوهر در آچه پس از ویران شدن خانه خود در سونامی سال 2004 به این باور رسیدند که دختر چهار ساله خود را ازدست داده اند.
براثر سونامی اقیانوس هند پس از زلزله در جزیره سوماترا 230 هزار نفر در 14 کشور کشته شدند که 170 هزار نفر از این افراد از اهالی منطقه آچه اندونزی بودند. جمالیه 42 ساله و سپتی رانگکوتی 52 ساله زن و شوهر این خانواده اندونزیایی رولدهاتول جناح را که چهار سال داشت همراه پسرشان هنگام برخورد امواج سونامی به خانه اشان در آچه از دست دادند.
دایی جناح پس از 10 سال به صورت تصادفی با دختر 14 ساله ای شبیه خواهرزاده گمشده خود مواجه می شود. این دختر پس از سونامی در جزیره ای دیگر توسط یک ماهیگیر نجات یافته و مادر سالمند خانواده در نزدیکی آچه از وی نگهداری کرده است.
دایی این دختر چهار روز قبل از ماه مبارک رمضان این دختر را یافته و در مورد وی تحقیق کرد و متوجه شد که نجات یافته سونامی است. جمالیه نجات فرزندش و بازگشت وی به خانوده را یک معجزه از سوی خدا می داند و آماده آزمایش دی.ان.ای برای اثبات این موضوع است.
این خانواده اکنون تصمیم دارند بار دیگر بدنبال پسر گمشده خود که به همراه جناح در سونامی مفقود شد و گمان می کردند کشته شده است بگردند. این دختر از روز چهارشنبه به خانواده خود پیوسته است.
بهاره رهنما در حاشیه اجرای دیشب نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» مجبور شد برای اینکه حاشیه‌ای برای اجرای نمایشش پیش نیاید، یک بداهه‌گویی انجام بدهد.

 روسری‌هایتان را بر سر بگذارید!

نویسنده و کارگردان نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» که در این تئاتر ایفا نقش هم می‌کند، پنجشنبه 16 مرداد ماه، در حالی که میان صحنه، کنار بازیگران دیگر نمایش، بازی می‌کرد، چهار بانو تماشاگر که در ردیف اول سالن، در کنارهم نشسته بودند و از دقایق اول اجرا، روسری‌هایشان بر گردن افتاده بود ، بهاره رهنما بدون شکستن فضای نمایش، در لحظه بداهه‌گویی کرده و با ریتمی دوستانه و طنزگویانه آن چهار بانو را خطاب قرارداد و گویی که دارد بخشی از دیالوگ نمایش را می‌گوید، گفت:
«بله دوستان! البته اول از این خانم های زیبا و محترم تقاضا می کنم، روسری‌های خود را بر سر بگذارند تا دورهمی ما برهم نخورد». این سخن بهاره رهنما با کف زدن‌های تمامی تماشاگران در سالن مواجه شد، درهمان حال با رعایت حجاب آن چهار بانو، نمایش اجرای خود را ادامه داد.

علیه اسرائیل جهاد نکنید!

رئیس "اتحادیه علمای مسلمین" با صدور فتوایی از جوانان مسلمان خواست تا "به جای باز کردن درهای جهاد علیه اسرائیل در نوار غزه به جهاد در سوریه علیه بشار اسد" بپردازند! رئیس "اتحادیه علمای مسلمین" با صدور فتوایی از جوانان مسلمان خواست تا "به جای باز کردن درهای جهاد علیه اسرائیل در نوار غزه به جهاد در سوریه علیه بشار اسد" بپردازند!
یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه علمای مسلمین که از وی به عنوان پدر معنوی گروه اخوان‌المسلمین در مصر نیز یاد می‌شود،‌ با صدور فتوایی اظهار نظر کرد "در حال حاضر از لحاظ شرعی لازم و واجب نیست که درهای جهاد را در فلسطین باز کرد بلکه جوانان مسلمان باید بر جهاد در سوریه متمرکز شوند!"
فتوای قرضاوی کاملا با بیانیه اخیر اتحادیه علمای مسلمین در تضاد است چرا که در این بیانیه از همگان خواسته شده تا از مردم فلسطین در غزه حمایت کنند و حمایت از فلسطین وظیفه‌ای شرعی برای تمامی مسلمانان عنوان شده است.

هدیه شما سطل آشغال است!

فرمانداری شهرستان مانه و سملقان با اهدای کارتنی حاوی سطل زباله و جای دستمال کاغذی به خبرنگاران مانه و سملقانی از آنان تجلیل به عمل آورد. آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان به مناسبت 17مرداد با حضور تنی چند از خبرنگار با حضور معاون فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این آیین به پاس خدمات ارزشمند خبرنگاران این شهرستان، سطل زباله و جا دستمال کاغذی اهدا شد! این هدایای در حالی در مراسمی به خبرنگاران اهدا شد که معاون فرمانداری مانه و سملقان نقش و جایگاه خبرنگاران را بی‌بدیل توصیف کرد.
جهان‌دیده گفت: رسانه‌های رسالت سنگین و خطیری را در امر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم دارند و بایستی در راستای انجام تکلیف تلاش کنند. یکی از خبرنگاران مانه و سملقانی با ابراز گلایه از نحوه برگزاری و اهدای نوع هدیه به خبرنگاران تصریح کرد: طی چندین سال کار خبری این اندازه نزد خانواده خود به خاطر هدیه امروز که به مناسبت روز خبرنگار تدارک دیده شده بود، تحقیر نشده بودم.

فروش زنان توسط داعش

جمعیت هلال احمر عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش بازاری را در استان نینوا برای فروش زنان ایزدی و مسیحی اختصاص داده است. محمد الخزاعی سخنگوی هلال احمر عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در تازه ترین جنایت خود بازاری را در استان نینوا برای فروش زنان مسیحی و ایزدی اختصاص داده است و این افراد را پس از ربودن و به اسارت گرفتن به عنوان کنیز می فروشد.
طی روزهای اخیر شبکه های اجتماعی تصاویر زنان در بند و زنجیر را به تصویر کشیده اند که در خیابان های عراق توسط تروریست های داعش فروخته می شوند. در همین راستا وزارت امور زنان عراق در بیانیه ای از تمامی طرف های ذیربط در بغداد و اربیل و نیز جامعه جهانی خواست که برای مقابله با جنایات داعش در عراق و نجات زنان در این کشور فورا وارد عمل شوند.



توئیتر روحانی برای رئیس‌جمهور نیست!
یک مقام آگاه در روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: اخیرا در برخی شبکه های اجتماعی – مجازی صفحه هایی به نام رییس جمهوری فعال شده اند که انتساب این صفحات به ایشان صحت ندارد!
به نقل از یک منبع آگاه در دولت انتساب هرگونه حساب کاربری در شبکه های اجتماعی ندارد. این در حالی است که برخی تصاویر خاص از زندگی شخصی حسن روحانی، همچون عکس جنجال برانگیزی که رئیس جمهور را در حال تماشای جام جهانی در منزل شخصی‌اش نشان می‌داد، تنها از کانال خاص وابسته به دفتر ایشان میسر بوده است.
اکانت روحانی در ادامه این پست نوشته بود: "به بچه هامون افتخار می‌کنم که نخستین امتیار را به دست آوردند. امیدوارم امتیازهای دیگری در راه باشد."
یک مقام آگاه در روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: اخیرا در برخی شبکه های اجتماعی – مجازی صفحه هایی به نام رییس جمهوری فعال شده اند که انتساب این صفحات به ایشان صحت ندارد.

 بر سر در خواست خبرنگاران از روحانی چه بلایی آمد؟

فیلم کوتاه یک جمله برای آقای رییس جمهور ساخته کیوان مهرگان که قرار بود در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در برج میلاد به نمایش در آید با ممانعت شهرام گیل آبادی مسئول برج میلاد ،به نمایش در نیامد. در این فیلم کوتاه هفت دقیقه‌ای، 25 خبرنگار، در یک جمله مطالبات خود از آقای رییس جمهور مطرح می‌کنند.
کیوان مهرگان - کارگردان این فیلم کوتاه - در گفت وگو با پارس توریسم با تایید این خبرگفت: یک نسخه این فیلم برای آقای رییس‌جمهور ارسال خواهد شد تا آقای روحانی از نزدیک با مطالبات روزنامه نگاران آشنا شود.

فروشگاه لباس داعش

کاربران شبکه‌های اجتماعی، تصاویری را از یک فروشگاه لباس در ترکیه به نمایش گذاشته‌ و مدعی شده‌اند که این فروشگاه وابسته به گروه تروریستی داعش است.
هرچند اطلاعات مشخصی از صحت این اخبار در دست نیست اما گروه تروریستی داعش، در پی گسترش فعالیت‌های خود در منطقه، تحرکات قابل توجهی را در حنوب ترکیه انجام داده است.
از سوی دیگر، به دلیل انجام هرگونه جنایت وحشیانه‌ای توسط تروریست‌های بعثی-تکفیری داعش، به نام اسلام، نگرانی آن وجود دارد که افکار عمومی با مشاهده هرگونه نماد اسلامی، در راستای فعالیت‌های دروغین امپراطوری‌های رسانه‌ای غرب، آن را به داعش نسبت دهند که این امر، خود به طرز واضحی، نشان‌دهنده اهداف مورد نظر حامیان اصلی داعش، از جمله ضربه زدن به وجهه اسلام راستین است.

پسرفت لژیونرها نتیجه نمایش ضعیف در ویترین جام‌‌جهانی

امیر حاج رضایی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران امسال در جام‌جهانی حضور پیدا کرد و به اصطلاح در ویترینی قرار گرفت که به کمک تکنولوژی، تمام دنیا عملکرد تیم ما را زیر نظر گرفتند. این ویترین هر چند برای بسیاری از تیم‌های دنیا ویترینی برای پیشرفت و افتخارات فوتبالشان تمام شد اما متاسفانه برای ما به صورت عکس عمل کرد و تا حدی نمایانگر پسرفت فوتبال در کشور ما بود. شاید نمایش قابل قبول تیم ایران مقابل آرژانتین، تیم ما را به عنوان یکی از تیم‌های سرسخت جام معرفی کرد اما نتایج پس از جام نشان می‌دهد که این بازی نیز چندان برای ما موفقیت‌آمیز به حساب نیامده است.
در ادامه این یادداشت که توسط نسیم منتشر شده آمده است: شاید سوالی بر این مبنا پیش بیاید که دلیل بالارفتن تعداد بازیکنان لژیونر ایرانی در اروپا در سال‌های ۹۸ تا ۲۰۰۰ چه بود و چطور شرایط صدور بازیکن به اروپا در روزهایی که هنوز ادعای داشتن فوتبال حرفه‌ای داشتن را نداشتیم بهتر بود. پاسخ اینجاست که درآن دوره ایران از حضور بازیکنانی بهره می‌برد که نسل طلایی فوتبال ایران را ساخته بودند و سطح بازی آن‌ها به شکلی بود که کیفیت‌شان حتی در یک لیگ غیر حرفه‌ای قابل نمایش و ستایش بود اما حالا شرایط به شکلی شده که نه تنها نسل طلایی تازه‌ای در فوتبال ما ساخته نشده، بلکه از منظر کار‌شناسی هیچ کدام از بازیکنان ما حتی در سطح تیم‌های B اروپایی نیز نیستند. بنابراین کاهش تعداد لژیونر و دلیل پسرفت لژیونرهای کشور ما باید بحث کیفیت بازی آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

وعده فروش عملی نمی شود

خادم عنوان کرد: یک ماه قبل در جلسه‌ای با سازمان خصوصی سازی و برای رفع شائبه‌ها و دستیابی به یک راهکار مشترک برای طی شدن مسیر قانونی برگزاری مزایده و واگذاری دو باشگاه جلسه‌ای را با حضور برخی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال در محل سازمان خصوصی‌سازی برگزار کردیم.
خادم ادامه داد: در پایان آن نشست مقرر شد سازمان خصوصی‌سازی، نسبت به معرفی دو تیم حسابرس قانونی برای استقلال و پرسپولیس اقدام کند و مقدمات ورود به مزایده و واگذاری دو باشگاه هر چه سریع‌تر انجام شود.
نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: با گذشت یک ماه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، به همین دلیل دو هفته پیش دوباره نامه‌ای به سازمان خصوصی سازی ارسال کردم و رونوشت آن را به نمایندگان مجلس، وزیر اقتصاد و وزیر ورزش و جوانان هم دادم ولی با این حال هنوز سازمان خصوصی سازی جواب نامه‌های ما را نداده و فکر می‌کنم با این شرایط در سال جاری مزایده و فروش باشگاه مطابق قانون محقق نشود.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در پایان از سازمان خصوصی سازی خواست نسبت به اجرای این موضوع اقدام کند.

مسی: نه سیخ بسوزد نه کباب

صدای لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین هم در آمد و او متنی در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد و در آن از دو طرف درگیری در این جنگ درخواست کرد که به جنگ پایان بدهند. که صد البته این منتن به شکلی تنظیم شده که خیلی به دوستان اسرائیل لئو بر نخورد.
البته این متن  که درپایان روز چند ساعت پس از انتشار از صفحه فیس بوک مسی پاک شد، توسط بسیاری از سایت های خارجی متن آن برداشته شد تا دوباره آن را منتشر کنند.
مسی در پیام خود آورده بود: « به عنوان یک پدر و همچنین سفیر حسن نیت یونیسف از دیدن تصاویر جنگ و درگیری میان اسرائیل و فلسطین واقعاً شوکه شدم، جایی که خشونت موجود در آنجا به زندگی بسیاری از جوانان و صدمه زده و آسیب های زیادی به کودکان وارد کرده است. کودکان این درگیری را ایجاد نکرده اند، اما بهای آن را پرداخت می کنند. این چرخه خشونت بی معنی باید متوقف شود. ما باید نسبت به عواقب این درگیری ها واکنش نشان بدهیم  و کودکان باید از صدمات احتمالی حفظ شوند.»

داستان زندگی تنها مجری محجبه روسیه در «افق»

مستند «دیناره» با موضوع داستان زندگی تنها مجری محجبه روسیه امشب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می شود.
به گزارش تسنیم، مستند «دیناره»، روایت زندگی دختری روسی است که زمانی بازیگر تئا‌تر بوده و بعد از آنکه اسلام می‌آورد، بازیگری را کنار گذاشته و مجری برنامه‌ای برای مسلمانان روس می‌شود. او با این برنامه سعی در شناساندن اسلام به مردم روسیه دارد.
 دیناره صدرالدینف تنها مجری محجبه تلویزیون روسیه درباره زندگی خود می‌گوید: اینکه اسلام را انتخاب کرده پشیمان نیست؛ دیناره که مجری یک برنامه دینی در تلویزیون روسیه است از شغل خویش راضی است.
 وی اخیر در مقاله‌ای در روزنامه Moskovskiy Komsomoleç می‌نویسد: پیش از برنامه فعلی، مجری برنامه دینی دیگری در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای بودم. به تازگی فارغ التحصیل شده بودم و دامن کوتاه می‌پوشیدم. برخی اوقات در اثنای برنامه لازم بودم روسری به سر کنم. دامنم دیده نمی‌شد. یک بار خود را با دامن کوتاه و روسری در آیینه دیدم. از اینکه موجب می‌شدم بینندگان مرا باحجاب بدانند احساس عذاب وجدان کردم. بعد از گذشت مدت کمی توبه و استغفار کردم.
 دیناره ادامه می‌دهد: به مرور زمان شروع به استفاده از حجاب به معنای واقعی کردم. پیش از من خواهرم نائله رو به سوی آموزه‌های دینی آورده بود. در دهه 90 میلادی دین دوباره جایگاه پیشین خود در حیات خانوادگی و اجتماعی را یافت و به عنوان عنصری تعیین کننده شناخته می‌شد. اسلام در میان تاتار‌ها به عنوان یک سنت کهن همچنان زنده بود. مردم برای به یاد آوردن مردگان خود دور هم جمع می‌شدند و قرآن می‌خواندند. بزرگانمان کمک می‌کردند تا با دینمان آشنا شویم. پدر و مادرم دین را قبول داشتند اما آن‌ها هم مانند من در دوره‌ای واجبات دینی را به جا نمی‌آوردند. خواهرم تصمیم گرفته بود باحجاب شود و این برای مادرم عجیب بود؛ عکس العمل نشان داد ولی در هر صورت با من که پس از خواهرم باحجاب شدم مخالفتی نکردند.
این مجری تلویزیون در ادامه بیان مراحل تحول فکری خود و تبعات آن می‌گوید: من به اطرافیانم هم توصیه می‌کنم از حجاب استفاده کنند. البته‌گاه شاهد برخوردهای منفی هم هستم اما توجه زیادی به آن‌ها نمی‌کنم.
 دیناره بااشاره به اینکه با یک فرد الجزایری ازدواج کرده و به تعدادی از کشورهای اسلامی نیز سفر کرده، خاطرنشان کرد: ترجیح می‌دهد همچنان در مسکو زندگی کند و در این شهر پروژه‌های شغلی دیگری را محقق سازد.

 استانبول آزاد خواهد شد

گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی شام و عراق (داعش) با طرح این ادعا که ترکیه آب رود فرات را بسوی پایتخت این گروه در سوریه بسته است، تهدید کرد که استانبول را آزاد خواهد کرد.
پرسانیوز نوشت: ابوموسی کارمند رسانه ای داعش در رقه با اشاره به بسته شدن آب رود فرات بسوی مناطقی از سوریه از سوی ترکیه گفت: از خدا می خواهم که دولت مرتد ترکیه در تصمیم خود تجدید نظر کند در غیر اینصورت ما درباره آزادی استانبول تصمیم خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: این یک تهدید است اگر آنها سد آتاترک بر روی رود فرات را باز نکنند ما آن را از استانبول خواهیم بست.
دولت ترکیه در جریان تحولات سال های گذشته سوریه از حامیان اصلی گروه های تروریستی بوده است.

ناجی بابک زنجانی آمد

به گفته خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران، یک ایرانی مستقر در خارج از کشور، پذیرفته است تمام بدهی بابک زنجانی به دولت را پرداخت کند.
حمید حسینی، با بیان این که فردی که مدعی است بدهی بابک زنجانی را پرداخت می‌کند اصرار دارد نامش فاش نشود، اظهار کرد:این فرد ادعا می‌کند که نامه رسمی به بانک مرکزی زده است تا ضمانت‌نامه بانکی برای پرداخت بدهی‌های بابک زنجانی ارائه کند.
وی ادامه داد:این بحث در جریان است و قرار شده که در روزهای آینده حرف‌های این فرد بررسی شود که چقدر جدی و عملیاتی است.حسینی با بیان این که مدیران بانکی اعلام کرده‌اند این که کسی پیدا شده و مدعی پرداخت بدهی بدهی بابک زنجانی شده، دور از عقل نیست، خاطرنشان کرد:بنا بر اظهارات این فرد بابک زنجانی به دولت ایران در شرایط تحریم کمک زیادی کرده است و الان نباید او را تنها گذاشت.
خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که این موضوع در حال پیگیری است و تا هشت روز آینده صحت آن مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد:همچنین در هفته آینده مشخص می‌شود که این فرد در صورت صحت ادعا چه میزان از بدهی بابک زنجانی را پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: گفته‌اند این فرد قرار است به اندازه کل بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت ضمانت بانکی ارائه کند.
به گفته حسینی، مجموع بدهی‌های بابک زنجانی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو است که وی پیش از این با خرید دو قطعه نفتی برای شرکت پترو پارس معدل ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون یورو آن را پرداخت کرده است.
خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با بیان این که ظرف هفته آینده نتایج این موضوع اعلام می‌شود، تصریح کرد:برای بررسی این موضوع قرار است هیاتی با حضور نمایندگان مقامات عالی به کشور امارات اعزام و با این فرد وارد مذاکره شوند.
وی در پایان با تاکید بر این که اگر این بدهی پرداخت شود همه ذی‌نفعان از آن بهره می‌گیرند، گفت:با تایید صحت ادعای این فرد همه ازین معرکه نجات پیدا می‌کنند.


حمایت بازیگر سریال پایتخت از مردم غزه در آمریکا

جشنواره بین‌المللی فرینج نیویورک با حضور بیش از ۲۰۰ گروه کار خود را آغاز کرده است. جشنواره‌ای که افشین هاشمی و عاطفه نوری با نمایش «مصاحبه» در آن حضور دارند.
در مراسم افتتاحیه این جشنواره، هر گروه تکه‌ای از نمایش خود را اجرا کرد و افشین هاشمی نیز به عنوان کارگردان ایرانی شرکت‌کننده در این مراسم برای میهمانان سخن گفت.
او در سخنان کوتاه گفت: «قرار بر این بوده که گروه‌ها تکه‌ای از نمایش‌شان را اجرا کنند و به این ترتیب با کار هم آشنا بشوند اما من ترجیح می‌دهم به جای اجرای تکه‌ای از نمایش راجع به آن حرف بزنم، چون اصلا نمایش ما بر همین استوار است: گفت‌وگو.»
هاشمی در خصوص نمایش خود نیز اظهار داشت: «نام نمایش ما «مصاحبه» است. نوشته محمد رحمانیان، یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان ایران و به نظر من جهان. پیشنهاد می‌کنم کارهایش را جست‌وجو و پیگیری کنید. نمایش ما درباره دو آدم در زمان جنگ استقلال‌طلبی الجزایر در سال ۱۹۶۲ است. اما نمایش ما فقط درباره آن جنگ نیست، بلکه درباره همه جنگ‌های عالم است. هر حرکت انفجاری و انقلابی‌ که قربانیان بسیار می‌سازد.»
این کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما در ادامه سخنان خود با اشاره به فجایع غزه گفت: «در همین لحظه، کودکان بسیاری در غزه می‌میرند. این سرنوشت مردمان بی‌گناه دیگری در عراق، سوریه، افغانستان و بسیاری از کشورهای دیگر هم هست. نمایش ما به این قربانیان اشاره دارد. دو شخصیت روی صحنه قصه‌های‌شان را می‌گویند، اما از خلال آن قصه قربانیان را می‌شنویم، همان‌ها که روی صحنه نیستند.»
او اثر خود را نمایشی درباره غم‌ها و شادی‌ها دانست. نمایشی درباره مردمی که عاشق زندگی‌اند اما شرایط، ذهن و روح‌شان را تغییر می‌دهد.»

شگرد دانشگاه ها برای جذب نفرات برتر کنکور

برخی از دانشگاه‌ها برای جذب نفرات برتر کنکور 93 با یکدیگر به رقابت پرداخته و هر یک تسهیلاتی را در ازای انتخاب دانشگاه توسط برترینهای کنکور ارائه می کنند که تسهیلات برخی از دانشگاه‌ها به شرح زیر است :
اهداء یک دستگاه رایانه همراه (Laptop)
اهداء یک دستگاه رایانه (Desktop)
اختصاص حقوق به برترین های کنکور تا نیم میلیون تومان
اعطای خوابگاه و غذای رایگان
تسهیلات دانشگاه شریف برای برترین ها
ورود به دوره کارشناسی ارشد و یا ورود به دوره دکتری مستقیم همان رشته بدون آزمون
البته نکته جالب توجه اینجاست که تسهیلات ویژه برخی دانشگاهها به برترینهای کنکور "ارائه خوابگاه بدون اولویت" است!






https://shoma-weekly.ir/OwK64p