گفته می‌شود که...

روز و شب تهران مختص پولدارها شده/ وعده خبر خوش در آذرماه!/ برخی مسئولان ارشد دولت روحانی به بهانه آلودگی در وین و ژنو زندگی می‌کردند/ چند نفر در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کرده‌اند؟/ ماحصل سیاست‌های دولت روحانی در حوزه پدافند غیرعامل/ وعده وزیر صمت برای افزایش تولید خودرو از ۲ هفته آینده و...

روز و شب تهران مختص پولدارها شده
جعفر شربیانی، عضو شورای شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه اظهار داشت: برخی از کارشناسان، خروجی عملی طرح ترافیک را در آمدزایی می دانند تا اینکه کمک به کاهش آلودگی هوا باشد. عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همه متخصصان بر این باورند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته است، گفت: محصول مشترک طرح ترافیک و طرح محدودیت تردد شبانه این است که تهران مختص به پولدارها شده است. همه متخصصان هم بر این باورند که طرح محدودیت تردد شبانه نقشی در کاهش کرونا نداشته و آن هم درآمدزا شده است. شربیانی بیان داشت: محصول مشترک هر دو طرح این است که روز و شب تهران مختص به پولدارها شده است.

وعده خبر خوش در آذرماه
!

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مهم‌ترین مسائل کنونی کشور را رسیدگی به مسائل اقتصادی مانند معیشت، رفاه و بهبود زندگی مردم، رشد اقتصادی و ... عنوان کرد و افزود: «در دولت سیزدهم برای تحقق موضوعات مذکور برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته است». محسن رضایی اضافه کرد: «برای کنترل گرانی‌ها، ستاد تنظیم بازار شکل‌گرفته و اکنون در همه استان‌ها مستقر شده است و برای جبران هزینه‌هایی که به زندگی مردم تحمیل‌شده نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده و امیدوارم در این زمینه در آذرماه؛ خبرهای خوشحال‌کننده‌ای برای مردم داشته باشیم». رضایی با اشاره به مواجهه دولت سیزدهم با کسری 400 هزار میلیارد تومانی بودجه در ابتدای کار، این خبر خوش را نیز به مردم داد که: «درآمدهای جدیدی تعریف شده است تا از فشاری که روی مردم است کاسته شود و دولت با استفاده از جیب مردم به دنبال تأمین هزینه‌های خود نباشد».
عضو هیات رئیسه مجلس: برخی مسئولان ارشد دولت روحانی به بهانه آلودگی در وین و ژنو زندگی می‌کردند
علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد که در دولت گذشته در سطح معاون وزیر و رؤسای سازمان‌های مهم کشوری مسئولیت داشته‌اند، به بهانه آلودگی هوای تهران دو سه ماه به ژنو و وین رفته‌اند و آنجا ساکن شده‌اند و جالب است از همانجا درباره مسائل کشور مصاحبه و تئوری‌پردازی می‌کنند
.
چند نفر در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کرده‌اند؟

وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام ۶۳۲ هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) طی بازه زمانی ۲۸ مهر تا ۹ آبان ۱۴۰۰ خبر داد.

ماحصل سیاست‌های دولت روحانی در حوزه پدافند غیرعامل

«سردار جلالی» در تشریح دلایل وقوع حمله سایبری به سامانه سوخت کشور و اقدامات مشابه دشمن در این حوزه به کارشکنی‌های دولت سابق در زمینه پیشبرد اهداف سازمان پدافند غیرعامل اشاره کرد. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: «دولت قبل با ما در زمینه شبکه ملی اطلاعات همراهی نمی‌کرد و برداشت سیاسی داشت. رهبری با حضور سازمان پدافند غیرعامل در شورای عالی فضای مجازی موافقت کردند ولی دولت همکاری‌های لازم را نکرد».
وعده وزیر صمت برای افزایش تولید خودرو از
۲ هفته آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار مالی شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از موج جدید افزایش تولیدات خودرو از دو هفته آینده خبر داد. وی گفت: این امر یک شبه نبوده و برای این موضوع حدود دو ماه وقت گذاشتیم و خوشبختانه زیرساخت‌ها افزایش تولید را فراهم کرده و مقررات آن آماده شده است.

اعتراف شبکه لندنی به هک امنیتی ایران از رژیم صهیونیستی

شبکه ضد ایرانی "الحوار" به دستیابی ایران به اطلاعات وزیر جنگ و هزاران نیروی نظامی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد و اعلام کرد: «این هک امنیتی بزرگ به لایه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی ضربه وارد کرده است؛ ایران توانایی دست یافتن به اطلاعات بسیار محرمانه‌تر هم دارد!».
برنامه جدید وزارت صمت برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت درباره برنامه جدید تنظیم بازار کالا‌های اساسی این وزارتخانه گفت: در این برنامه تمام تولیدکنندگان و اصناف با سیستم هوشمند در دسترس هستند. حلقه اول یعنی تولید تا حلقه آخر یعنی توزیع به صورت هوشمند تحت نظارت بازرس‌ها قرار می‌گیردو نظارت مردمی هم در این سامانه دیده شده است. سعی می‌شود قیمت‌ها با توجه به اهمیت کالا‌ها بر اساس کمترین دخالت تعیین شود.

تکذیب خبرسازی رسانه سعودی توسط وزارت بهداشت

روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص انتشار مطلبی مبنی بر واردات واکسن سینوفارم توسط بنیاد برکت، ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: «تنها مجموعه واردکننده واکسن از چین، هلال‌احمر بوده است و چنین حاشیه‌سازی‌هایی از سوی بعضی رسانه‌ها، تخریب تولید داخلی و اعتماد عمومی نسبت به واکسن ایرانی است». از ابتدای تلاش تیم‌های مختلف داخلی برای دستیابی به واکسن ایرانی کرونا، تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال و دیگر رسانه‌های معاند سعی در مخدوش‌سازی تلاش‌ها و زحمات دانشمندان ایرانی نموده و از هرگونه شایعه‌سازی‌ و حاشیه‌سازی در مورد واکسن‌ سازان ایرانی فروگذار نکرده‌اند.
انتشار نامه عذرخواهی مرحوم آذری قمی از رهبر معظم انقلاب

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «روشن‌بینی امام خمینی (ره)» نامه‌ای از مرحوم آذری قمی را منتشر کرده است که حاوی عذرخواهی او از رهبر معظم انقلاب است. به گزارش تسنیم، مرحوم آذری قمی یکی از شخصیت‌های مبارز در دوران نهضت اسلامی و از شاگردان امام (ره)، از بنیانگذاران روزنامه رسالت و از اعضای ارشد جامعه مدرسین و عضو مجلس خبرگان رهبری بود. با وجود این بعد از گذشت مدتی، وی به اظهار نظراتی پرداخت که با مواضع گذشته او در تضاد بود. براساس نامه‌ای که در کتاب جدید آیت‌الله ری شهری منتشر شده، آذری قمی در سال ۷۵ به‌خاطر مواضع جنجالی خود علیه رهبر انقلاب از ایشان عذرخواهی کرده است. در این نامه آمده است: «براساس یک سوء‌ظن و شدت علاقه به نظام مقدس اسلامی، گرفتار یک تلاطم درونی که مرا بین دو محذور ـ یعنی دو ترک وظیفه مخیر می‌کرد ـ ناخواسته مبتلا به ضربه‌ای علیه نظام شدم و از این رنج درونی، سرانجام سحر شب یازدهم عاشورا با توسل به قمر بنی‌هاشم رها شدم و خداوند مرا نجات داد. اکنون جز رضایت خاطر مبارک و ایتمار به اوامر مبارک را نمی‌خواهم. در عین حال، نه جناب عالی و نه آقایان حجازی و محمدی را در مظان استجابت دعا فراموش نکردم. خواسته‌ای هم جز خواسته‌هایی را که جناب‌عالی بپسندید، ندارم. تفصیل مطالب را اگر میل مبارک باشد از آقای مسعودی سؤال داشته باشید. احمد آذری قمی

میلیاردها تومان کالا که در انبارهای بوشهر خاک می‌خورد

بازرس کل بوشهر خبر داد: «۱۸ میلیارد تومان پوشاک، 4.8 میلیارد تومان کیف و کفش، 2.7 میلیارد تومان لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در انبار‌های اموال تملیکی بوشهر خاک می‌خورد. این اموال می‌تواند نیاز جامعه ازجمله مددجویان تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهاد‌های حمایتی را تأمین کند. با پیگیری‌های انجام‌شده ۲۳۰ دستگاه از خودرو‌های خارجی وارداتی رفع توقیف شد؛ اما بیش از ۴۰۰ موتورسیکلت سنگین و ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی هنوز توقیف است!».
بایدن به‌دنبال توافق هسته‌ای نیست

یک روزنامه امریکایی به نقل از چند کارشناس ارشد نوشت، شکستن بن‌بست دیپلماتیک احیای برجام دشوار خواهد بود و بایدن نشان داده که مایل به پیشبرد بدون تعهدات از سوی تهران نیست. به گزارش فارس، به‌دنبال بیانیه رئیس‌جمهوری امریکا با سران تروئیکای اروپا کارشناسان امریکایی تاکید کردند که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری امریکا باید به‌دنبال فشار حداکثری علیه ایران باشد. به نوشته روزنامه «لس آنجلس تایمز» «مایکل دوران» کارشناس ارشد اندیشکده «هادسون» گفت که دولت بایدن احتمالاً به‌دنبال یک تفاهم غیررسمی است که در آن مذاکرات ادامه دارد وهیچ یک از طرفین اوضاع را تشدید نمی‌کنند. در چنین منطقه‌ای خاکستری، تحریم‌های ایالات متحده برداشته نمی‌شوند، بلکه به‌صورت انتخابی اجرا می‌شوند. به گفته وی، توافق هرگز حاصل نخواهد شد، اما تفاهمات غیررسمی در این مسیر وجود خواهد داشت. ولی نصر، استاد مطالعات خاورمیانه و روابط بین‌الملل در دانشگاه «جانز هاپکینز» هم گفته که دولت بایدن امید زیادی به مذاکرات ندارد.

وزیر صمت: موج تولید خودرو در راه است

«سید رضا فاطمی امین» در جمع خبرنگاران گفت: «منتظر آمار تولید آخر سال خودروسازها نمی‌مانیم و برنامه هفتگی از آن‌ها خواسته‌ایم. موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته دیگر شروع خواهد شد و مردم آن را میبینند». این قول وزیر در حالی است که شایعات اخیر در خصوص احتمال افزایش قیمت خودروهای تولیدی کشور، موجب بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان شده و با افزایش قیمت برخی خودروهای تولیدی، همچنان شاهد رکود در این بازار هستیم.

مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت سوخت ندارد

مجلس برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد. این را محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ایلنا گفته و افزوده: آن افزایش قیمت بنزینی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد با توجه به تورمی که اکنون در کشور وجود دارد و قیمت دلاری که بشدت افزایش پیدا کرد، تأثیر افزایش قیمت را از بین برد. وی ادامه داد: الان حداقل ما در مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس بحث ورود به افزایش قیمت حامل‌های انرژی را برای عموم جامعه خیلی به صلاح نمی‌دانیم. در نتیجه الان بحثی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در مجلس وجود ندارد، مگر اینکه دولت برای ۱۴۰۱ بخواهد برنامه‌ریزی دیگری داشته باشد.
رییس دادگستری بهارستان: اگر در برابر جشن طلاق ایستادگی نکنیم فاجعه بزرگی رخ می‌دهد

رییس دادگستری شهرستان بهارستان گفت: ابتذال اخلاقی در جامعه فراگیر شده و برخی زنان جشن طلاق برگزار می کنند. هاشم امامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اضمحلال فرهنگی و ابتذال اخلاقی در جامعه به عرف و فرهنگ تبدیل شده است و مسئولین برای مقابله با آن کاری نمی کنند. وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در مورد مسائل فرهنگی، بیان کرد: بارها رهبر حکیم انقلاب اسلامی در مورد تهاجم فرهنگی در کشور تذکر و هشدار داده اند ولی مسئولین با جدیت به آن توجه نکرده اند. رییس دادگستری بهارستان تصریح کرد: ناهنجاری ها جای هنجارها را در جامعه گرفته است و مقام معظم رهبری در مورد دشمنان خارجی و داخلی بارها تذکر داده اند، باید با کار جهادی برای حل مشکلات فرهنگی قدم برداشت تا ابتذال های اخلاقی در جامعه ریشه نکند. امامی توجه به استعمار فرهنگی توسط کشورهای غربی را مهم دانست و گفت: در کشور فرانسه و دیگر کشورهای مدعی تمدن و جهان اولی، ازدواج با محارم به قانون تبدیل شده است و اگر در مقابله این ابتذال‌ها که در فضای مجازی و حقیقی کشور به فرهنگ تبدیل می شود ایستادگی نکنیم فاجعه بزرگی رخ خواهد داد. وی ضمن هشدار به مسئولین در مورد پدیده شوم برگزاری جشن طلاق در جامعه، افزود: مسئولین باید برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند.

اخبار روزانه:
*
سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی بر لزوم همگرایی ملی در مقابله با حملات سایبری تاکید کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات راه اندازی هم شود، باز هم حملات سایبری ادامه خواهد داشت.

https://shoma-weekly.ir/jKXibx