گفته می‌شود که...

روزنامه دولت: رقبای ما از شکست وحشت دارند/ انتشار عکس های نامتعارف از احمدی نژاد / تمجید از رژیم صهیونیستی در مدارس ایران!/ ‌تکذیبیه روحانی نزدیک‌ به مشایی/ مشتریان این کافی شاپ فراموش کنند که در جمهوری اسلامی هستند!/ لباس فروشی همسران دو فوتبالیست مشهور و....

روزنامه دولت: رقبای دولت از شکستی فرضی وحشت دارند/ نیروهای انقلابی دولت را برچسب انحرافی می زنند
روزنامه دولتی ایران امروز در گزارشی تحت عنوان "انحرافی جلوه دادن خدمت، جنبه تبلیغاتی دارد"، انتقادات و مخالفت های منتقدین با مواضع و رفتارهای اخیر دولت را برچسب زدن بر دولت معرفی کرد و نوشت:  ماه های پایانی دولت دهم عرصه را بر رقبای دیرینه اصولگرا تنگ تر کرده است و کسانی که چند سالی است با اتهامات بی اساس و ثابت نشده در هیچ مرجع قانونی و رسمی بر خلاف فرمایشات رهبری نیروهای انقلابی دولت را بر چسب انحرافی زده اند تا با فرار رو به جلو عرصه رقابت های انتخاباتی را برای خود باز نگه دارند. گویا این روزها از شکستی فرضی وحشت دارند.

سخنگوی جبهه پایداری هم تکذیب کرد
بر اساس گزارش آرمان روابط عمومی، کامران باقری‌لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری با رد انتخاب خود به عنوان نامزد جبهه پایداری برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده گفت: اخبار منتشرشده مبنی بر معرفی گزینه جبهه پایداری در برخی رسانه‌های خبری برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده صحت ندارد. وی افزود: تا به این لحظه این جبهه در راستای تعیین مصداق برای انتخابات ریاست‌جمهوری به جمع‌بندی نرسیده است و فکر می‌کنیم تا رسیدن به معرفی گزینه موردنظر برای انتخابات آینده زمان زیادی باقی‌مانده است.

تحلیل پورمحمدی از فرار خاوری
الف:رئیس سازمان بازرسی کل کشور، نحوه برخورد با مفسدان پرونده فساد بزرگ را بسیار قوی دانست و درباره فرار مدیرعامل سابق بانک ملی گفت: فسادی که مدیرعامل سابق بانک ملی متهم به آن شده است در برابر رقم این حادثه بزرگ، عدد خیلی کوچکی است. او ارزان فروش بوده و خود را به رقم خیلی کوچکی فروخته است.

توضیح میرتاج‌الدینی درباره عکس‌جنجالی احمدی‌نژاد
تسنیم:حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس جمهور درمورد عکس‌های جنجالی منتشر شده از احمدی‌نژاد گفت: رئیس‌جمهور فقط می‌خواست به ابراز احساسات مادر چاوز پاسخ بدهد. وی افزود: مصافحه‌ای در کار نبوده است.معاون رئیس جمهور درباره دست دادن احمدی‌نژاد با مادر چاوز گفت: آنها خیلی اظهار ارادت می‌کردند و اصرار داشتند که دست رئیس جمهور را بگیرند،اما رئیس جمهور دست‌هایش را می‌کشید.میرتاج‌الدینی تصریح کرد: رئیس جمهور در مقابل ابراز تاسف و احساسات مادر چاوز که گریه می‌کرد و به احمدی نژاد می‌گفت که تو مانند پسر من هستی، آقای رئیس جمهور در همین حد می‌خواست که پاسخ دهد و رد شود.

عقد قرارداد با شرکت صهیونیستی
مشرق: هفته گذشته جلسه ای در وزارت اقتصاد درباره چگونگی ورود، عقد قرارداد و فعالیت شرکت صهیونیستی «هایپر استار» برگزار شد. در این جلسه نمایندگان تعدادی از وزارت خانه ها و مراکز اقتصادی حضور داشتند که نکته تأسف بار برخورد مغرورانه رئیس خارجی هایپر استار با حاضران در جلسه و انفعال اکثریت آنها بود.

اصلاح‌طلبان برای رسیدن به قدرت تلاش نکنند
تهران امروز نوشت: احمد پورنجاتی مشاور رئیس‌جمهور دوره اصلاحات در مصاحبه‌ای با روزنامه بهار،گفت:اصلاح‌طلبان و جامعه به یک دوره آرامش و استقرار نیاز دارند؛ حتی طرف مقابل اصلاحات هم به این آرامش نیاز دارد تا به این نتیجه برسد که باید فشار امنیتی را کم کند. سال 88 یک طرف ممکن بود این را بخواهد و یک طرف نخواهد، اما الان هر دو طرف خسته هستند، هر چند یکی دست بالا دارد.

علت پخش تصاویر برهنه در شبکه های لس آنجلسی!
کارشناس شبکه دیدار ضمن انتقاد از وضعیت مستهجن شبکه های لس آنجلسی دلیل آن را جذب مخاطب عنوان کرد!
ابتذال و برنامه های غیراخلاقی شبکه های ماهواره ای به حدی است که کارشناسان این شبکه ها را نیز به انتقاد وا می دارد.
کارشناس شبکه دیدار با انتقاد شدید از شبکه های لس آنجلسی که تنها با پخش برنامه های مستهجن به دنبال جذب مخاطب هستند گفت: «این شبکه ها با انتشار موزیک های تند و تصاویر زن های لخت خود را خوب جلوه می دهند! تا مخاطب جذب کنند در حالی که این درست نیست.»
وی همچنین در جهت رفع اتهام به خاطر اجرای برنامه در این شبکه لس آنجلسی گفت: «تو را به خدا به من زنگ نزنید و برنامه های تلویزیون را تقصیر من نگذارید. فیلم و برنامه های اینجا را من انتخاب نمی کنم. یک روال دموکراتیک در اینجا حاکم است!!!»

مردم اعتماد خود را به احمدی نژاد از دست داده اند
روزنامه آرمان روابط عمومی ضمن انتقاد از برخی مواضع احمدی نژاد نوشت: با پایان دوره 8 ساله آقای احمدی‌نژاد مشاهده می‌کنیم که هواخواهان ایشان در حال کاهش است. برخی رفتارها از دو جهت به فضای دینی جامعه لطمه می‌زنند. یکی نادیده گرفته شدن هنجارهای دینی و نهادینه شدن لحن متفاوتی در بین مسئولان و مردم و دوم این‌که مردم ببینند کسی که همواره مروج دین بوده است ناخواسته اقدامی کند که باعث رنجش مردم شود. این مساله موجب می‌شود مردم کم‌کم اعتماد خود را نسبت به گویندگان این اظهارات کاهش دهند.

روحانی نزدیک‌ به مشایی‌تکذیب کرد
آرمان رو.ابط عمومی نوشت: مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های دینی اظهارات منتسب به خودش را درباره «شهید بودن چاوز» در سایت فیس‌بوک تکذیب کرد.  در جوابیه بهمن شریف‌زاده آمده است: بدینوسیله دفتر مطالعات و پژوهش‌های دینی اعلام می‌دارد که خبر تسلیت به مناسبت درگذشت هوگو چاوز مندرج در صفحه فیس‌بوک با نام بهمن شریف‌زاده مربوط به حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده نبوده و این صفحه متعلق به ایشان نیست و فقط با نام بهمن شریف‌زاده و عکس ایشان باز شده است که امکان این کار برای هر کاربری ممکن می‌باشد.  مستدعی است تقوا در انتساب رعایت شود و پیش از هر نسبتی، از فرد منتسب الیه کسب اطلاع شود.

داماد چاوز هم پست گرفت!
آرمان روابط عمومی نوشت: داماد چاوز معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا شد. به گزارش «آمریکا اینفوبائه»؛ خورخه آرئاسا، وزیر سابق صنعت و تکنولوژی و داماد هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا بامداد دیروز در مراسم تحلیف نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شد. داماد چاوز تقریبا در تمام دوران درمان چاوز در‌هاوانا، پایتخت کوبا به‌سر می‌برده است.

برنامه آمریکا برای پس از چاوز
یکی از اعضای اندیشکده «امریکن اینترپرایز» نوشت: آمریکا باید دست به کار شود و از طریق گفت وگویی آرام با قدرت های اصلی منطقه از به قدرت رسیدن حکومتی مشابه حکومت قبلی در ونزوئلا جلوگیری کند و نفوذ ایران و حزب الله لبنان را در این کشور از بین ببرد. وزارت خارجه آمریکا باید از هرگونه طرحی که منجر به مشروعیت حکومت پس از چاوز در کاراکاس بدون برچیدن شبکه های مربوط به ایران و حزب الله لبنان در ونزوئلا می شود، جلوگیری کند

مشتریان این کافی شاپ فراموش کنند که در جمهوری اسلامی هستند!
یکی از کافی شاپهای خیابان فرشته تهران با نام «ل» وضعیت نابسمانی دارد به گونه ای که در این کافی شاپ علاوه بر پخش موسیقی های ممنوعه وضعیت حجاب مراجعه کنندگان بسیار زشت و زننده است.
صاحب این کافی شاپ در گفتگو با یکی از رسانه های معاند خارجی گفته : مشتریان در «ل» که از آثار هنری پوشیده شده است، می توانند فراموش کنند که در جمهوری اسلامی زندگی می کنند. کشوری که روحانیون خواستار جدایی زن و مرد هستند و موسیقی پاپ و کلاب ها ممنوع هستند.

فرمانده نیروهای آمریکایی هم عقب نشینی کرد
«جیمز ماتیس» فرمانده آمریکا در خاورمیانه، طی سخنانی در سنای آمریکا اذعان کرد تشدید تحریم ها علیه ایران کارساز نبوده است. وی این سخنان را در کمیته نیروهای مسلح سنا انجام داد و «جیمز اینهوف» نماینده جمهوریخواه اوکلاهاما خطاب به ماتیس گفت: از دیدگاه حرفه ای شما، آیا تلاش های دیپلماتیک و اقتصادی برای متوقف کردن ایران از دستیابی به توانایی ساخت سلاح هسته ای کارساز بوده است؟ ماتیس در پاسخ به این پرسش گفت: خیر آقا. ماتیس پیش تر نیز به «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی گفته بود صنعت هسته ای ایران در حال پیشرفت است. من فکر می کنم ما باید به تحریم ها ادامه دهیم، اما دیگر گزینه ها باید آماده باشد.

آدامس های الکل دار در سوپر مارکت ها
آدامس آمریکایی با عنوان تجاری 5 که هم اکنون به صورت گسترده در بازار ایران خریدو فروش می شود حاوی میزان قابل توجهی الکل است.
گفتنی است بر روی جلد این آدامس که به راحتی در سوپر مارکت ها یافت می شود به زبان لاتین ،به کار رفتن الکل در مراحل ساخت درج شده است که با این وجود جای تعجب است که این محصول آمریکایی بدون هیچگونه مشکلی در ایران خرید و فروش می شود.

سبز بهاری
مهر:حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در همایش اقتدار ملی در پرتو ولایت در حسینیه اعظم زنجان با اشاره به شعار زنده باد بهار جریان انحرافی، حمایت قاطع و تأکید محمود احمدی نژاد را از اسفندیار رحیم مشایی یادآور شد و گفت: رنگ انتخاباتی جریان انحرافی سبز بهاری است.

افزایش سفر گردشگران عربی به ایران
افزایش قیمت دلار سبب شد گردشگرانی از کشورهای عراق، عربستان، کویت، عمان، امارات و قطر در ?? ماه گذشته به ایران سفر کنند که این آمار نسبت به زمان مشابه در سال پیش، رشد 57 درصدی داشته است.
سفر یک میلیون و 209 هزار و 696 نفر از کشورهای حوزه خلیج فارس به ایران، بیش از دومیلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته و 600 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. گفتنی است این گردشگران بیشتر با انگیزه زیارت و سلامت به ایران سفر کرده اند. البته بیش از 70 درصد آنها با هدف زیارت به ایران آمده اند.

اگر از قبض نمی ترسیم از خدا بترسیم
در حالی که یکی از اهداف طرح هدفمندی یارانه ها جلوگیری از مصرف زیاد بود، هنوز هم سرانه مصرف انرژی در کشور ایران سه برابر متوسط جهانی و 13 برابر ژاپن است. مصرف سرانه انرژی در کشور ایران پنج برابر اندونزی، چهار برابر هند و کانادا، دو برابر چین، 13 برابر ژاپن و هشت برابر اروپا است. از آن جایی که آثار اجتماعی اسراف در حوزه هنجاری بسیار زیاد و تأثیرگذار است، خداوند از مومنان می خواهد که همواره اعتدال و میانه روی در امور را سرلوحه خویش قرار دهند و با اسراف خویش موجبات تباهی و فساد در جامعه و زمین را فراهم نیاورند. (شعراء/ 152)

لباس فروشی همسران دو فوتبالیست مشهور
همسران ماکسول و آدریانو، دو بازیکن برزیلی باشگاه بارسلونا، روز ویژه ای را پشت سرگذاشتند. دراین روز مراسم افتتاحیه مغازه این دو خانم جوان که مغازه فروش لباس های بچه است، برگزار شد. این مغازه که لباس هایی با مارک مونالیزا را به فروش می رساند، در خیایان پائو کاسال بارسلونا افتتاح شد و در مراسم افتتاح این مغازه، تعدادی از بازیکنان تیم اصلی بارسلونا حضور داشتند.

آرزوهای بر باد رفته آمریکا
«جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل نوشت: اگر آمریکا صدام را زودتر سرنگون کرده بود، ایران هسته ای هم وجود نداشت. وی نوشت: اگر صدام در 1991 برکنار شده بود، خطر نفوذ ایران ممکن بود پیش از آنکه تهدید هسته ای تهران به سطح کنونی خود برسد حل و فصل بشود. پس از سرنگونی صدام، ایالات متحده باید توجه خود را به حکومت های ایران و سوریه متمرکز می کرد. اگر ما ده سال پیش مخالفان داخلی را به سرنگونی اسد و روحانی های ایران تشویق کرده بودیم و همین طور اگر صدام را سال 1991 برکنار کرده بودیم، فضای خاورمیانه کنونی بسیار متفاوت بود.

دعوت برای نامزدی
فارس: دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای به جلیلی و لنکرانی از آنها برای شرکت در انتخابات دعوت کردند.

پیام تبریک آمریکایی ها
مشرق: در مذاکرات آلماتی نماینده آمریکا قهرمانی تیم کشتی آزاد ایران را در مسابقات جام جهانی تهران تبریک می گوید و اعلام می کند ما به همراه ایران تلاش خواهیم کرد کشتی از المپیک حذف نشود.

انتقاد طلاب پاکستانی از احمدی نژاد
مشرق: طلاب و روحانیون پاکستانی مقیم قم با انتقاد از محتوای پیام احمدی نژاد برای هوگو چاوز گفته اند ای کاش آقای احمدی نژاد پیام تسلیتی هم برای کشتار شیعیان پاکستانی می فرستاد.

توصیه انیشتین به مقامات آمریکا
وزیر سابق امور خارجه و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به تهدیدها و تحریم های بی حاصل علیه ایران به یک ضرب المثل از «آلبرت انیشتین» اشاره کرد. «شلومو بن آمی» گفت: درست است اعمال تحریم های سخت و شدید شاید هنوز حامیان بیشتری داشته باشد؛ اما در تنگنا قرار دادن ایران ممکن است سرسختی آن را در ادامه برنامه هسته ای خود افزایش دهد. آلبرت انیشتین، «جنون» را این گونه تعریف می کند: «انجام دوباره و دوباره یک کار یکسان و انتظار اینکه نتیجه ای متفاوت حاصل گردد.» این تعریف را می توان در خصوص سیاست آمریکا در قبال ایران به کار گرفت. دیپلماسی تحریم ها، طرد کردن و تهدید به جنگ با شکست مواجه شده اند. با ادامه پیدا کردن غنی سازی اورانیوم در ایران و سایر اقدامات مرتبط با توسعه تسلیحات، لازم است که ایالات متحده قوانین قدیمی را کنار گذارد و رویکردهای جدیدی را در نظر گیرد.

دو نگاه متفاوت به حضور احمدی نژاد در تشییع جنازه چاوز
سایت خبری «گلوبال پست» از استقبال مردم ونزوئلا از سفر احمدی نژاد خبر داده است. این سایت می نویسد هر چند اغلب مطبوعات غربی به حضور احمدی نژاد در مراسم تشییع جنازه چاوز با دیده تمسخر نگریستند، اما در ونزوئلا، مردم به گرمی از وی استقبال کردند. گلوبال پست می افزاید جمعیت های مردم که برای ادای احترام به چاوز جمع شده بودند، با دیدن احمدی نژاد در صفوف خود، به شدت هیجان زده شدند. به نوشته این سایت، رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا نیز مورد استقبال مردم قرار گرفت؛ اما پرنس فیلیپ، شاهزاده اسپانیا، با ابراز تنفر مردم روبه رو شد.

 تمجید از رژیم صهیونیستی در مدارس ایران!
اگر باور نمی‌کنید که در مدارس جمهوری اسلامی ایران متونی درسی با محتوای تعریف و تمجید از رژیم صهیونیستی وجود دارد کافی است نگاهی به متن کتاب زبان مقطع دوم دبیرستان مجتمع تطبیقی سعادت آباد بی اندازید. مجتمع تطبیقی بین‌المللی تهران زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش مدارس خارج از کشور اداره می‌شود. این مرکز مخصوص پسران است و از ساختمان‌های قدیمی منطقه سعادت آباد به آن اختصاص داده شده است‌. مجتمع تطبیقی به دانش آموزانی اختصاص دارد که مدتی خارج از ایران بوده‌اند و لازم است پیش از وارد شدن به مدارس عادی‌، برای آشنایی با دروس مدارس ایران‌، دوره‌ای تطبیقی بگذرانند.
دانش آموزان مدارس تطبیقی در لابه‌لای این متون چنین می خوانند که: اسرائیل یک کشور توریستی و دیدنی است. اسرائیل یک کشور دموکراتیک است و… ؛ و از همه جالب‌تر این عبارت است که اسرائیل در سال 1948 موفق شد استقلال خود را کسب کند!

آمادگی روسیه برای مومیایی چاوز
ایرنا:به دنبال تصمیم دولت ونزوئلا برای مومیایی کردن جسد هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید ونزوئلا، گروهی از کارشناسان روس برای مشارکت در چنین اقدامی اعلام آمادگی کردند.

کمالی: خاتمی در حال مذاکره است
الف:حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در خصوص کاندیداتوری خاتمی گفت: آقای خاتمی در حال مذاکره است.

کاری جز اظهار تأسف از دستمان بر نمی‌آید
 عصر ایران: سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در واکنش به نحوه تسلیت رئیس جمهور به مادر هوگو چاوز گفت: بنده هنوز عکس های مورد بحث را ندیدم، اما شنیده‌ام که آقای احمدی نژاد به طور نامتعارفی به مادر آقای چاوز تسلیت گفته اند که در این باره به جز تأسف کار دیگری از ما بر نمی آید.

حریم شکنی از این شبکه شروع شده است
تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه «کارنیگ ملون» نشان می دهد که کاربران فیس بوک در سال های 2005 تا 2009 در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی وسواس زیادی به خرج می دادند ولی در سال های  2009تا 2010 همراه با تغییر تنظیمات حریم خصوصی فیس بوک، اطلاعات بیشتری از خود به اشتراک گذاشته اند. آلساندرو آکوئیستی از محققان این پروژه، تأکید می کند که تغییرات در تنظیم حریم خصوصی باعث گردیده که تابوی موجود در اشتراک گذاری اطلاعات شخصی شکسته شود. این تحقیق بر روی 5 هزار و 76 کاربر فیس بوک انجام گرفته است.

لباس قاچاقی بر تن شریف
در حالی که آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که هم اکنون بیش از 9300 واحد تولیدی پوشاک با سرمایه گذاری 1/4 هزار میلیارد تومانی در کشور فعال هستند و بیش از 250 هزار نفر نیز در این صنعت فعالیت می کنند؛ اما مرکز پژوهش های مجلس در آخرین گزارش خود درباره واردات پوشاک اعلام کرده که محموله های کشف شده پوشاک قاچاق در سال 1389 سه برابر کل حجم واردات قانونی این کالاها بوده است. مرکز پژوهش های مجلس همچنین با اشاره به رشد شدید قاچاق پوشاک به کشور اعلام کرده که طی سال های 1385 تا 1389 قاچاق پوشاک به کشور رشد 500 درصدی داشته است. پیش تر نیز معاون پیشگیری و هماهنگی امور استان ها و سازمان های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داده بود که در سال 1389 بیش از 60 هزار پرونده درباره قاچاق پوشاک تشکیل و بیش از 80 هزار نفر در این زمینه دستگیر شدند. در این میان، امارات، چین و ترکیه سه مبدأ اصلی واردات پوشاک به کشور در این مدت بودند.

اساس سیاست خارجی در اختیار رهبری است
دکتر ولایتی که نزدیک 16 سال وزیر خارجه کشور بود، رهبری را سکاندار سیاست خارجی ایران اعلام کرد و گفت: اساس سیاست خارجی در اختیار رهبری است چه در زمان حضرت امام(ره) و چه در دوره مقام معظم رهبری که این مستنبط از قانون اساسی است. در دولت اول هر آنچه که امام(ره) دستور می دادند ما عمل می کردیم. در مطالب اساسی و موارد دیگر، حتماً تلاش می کردم که هماهنگ با مقام معظم رهبری در مقام ریاست جمهوری باشم.

درخواست «جان کری» از ایران
وزیر خارجه آمریکا در دیدار با خانواده مأمور سابق «اف‌بی‌آی» که در سال ۲۰۰۷ ناپدید شد، از شرکای بین‌المللی و همچنین ایران درخواست کرد با آمریکا در یافتن این فرد همکاری کنند. خبرگزاری رویترز نوشت: «جان کری» روز جمعه به وقت محلی با خانواده «رابرت لوینسون» افسر سابق «اف بی آی» که در سال 2007 ناپدید شد دیدار کرد. خانواده لوینسون مدعی هستند که این مامور سابق اف بی آی در سال 2007 در ایران ناپدید شده است و کری در دیدار با آنها از همه آنهایی که اطلاعاتی درباره مکان این افسر داشتند، درخواست کرد این اطلاعات را آشکار کنند. خانواده لوینسون می‌‌‌گویند او پس از کناره‌گیری از پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، به عنوان کارآگاه خصوصی فعالیت داشت و در جریان تحقیق درباره قاچاق سیگار در سال 2007 به منطقه آزاد کیش سفر کرده بود.

«چاوز» جزو اولین کسانی بود که شهادت احمدی‌روشن را تسلیت گفت
خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن در پیامی در گذشت هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا را به ملت مبارز این کشور و خانواده او تسلیت گفتند. به گزارش رجانیوز، خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن در پیام خود با اشاره به اینکه پس از شهادت شهید «مصطفی احمدی‌روشن» رئیس‌جمهور ونزوئلا جزو نخستین کسانی بود که به ما تسلیت گفت، آورده‌اند: بر خود لازم دانستیم که درگذشت غم‌انگیز آقای هوگو چاوز را به ملت مبارز ونزوئلا و خانواده او تسلیت بگوییم.
خانواده شهید مصطفی احمدی‌روشن در پیام خود ابراز امیدواری کردند که روحیه مبارز و استکبار‌ستیز رئیس‌جمهور ونزوئلا در میان دیگر مسؤولان این کشور نیز ادامه پیدا کند.

اقدام قابل تقدیر یک وزیر درباره امر به معروف
بر اساس گزارشی که توسط یکی از نهادهای فرهنگی کشور تهیه و برای مسئولان نظام ارسال شده است، یکی از وزرای کابینه در طول سال 91، نمایندگان ویژه ای را برای بررسی وضعیت فرهنگی نهادهای زیرمجموعه خود اعزام و از آنها خواسته است موضوع امر به معروف و نهی از منکر را به طور جدی در دستگاههای اجرایی متعلق به این وزارتخانه مورد بررسی و توجه جدی قرار دهند که با توجه به این گزارش، اقدامات وزیر مربوطه توسط مسئولان دولتی نیز مورد تمجید قرار گرفته است.

تلاش دولت برای تبیین یک اصل از قانون اساسی
با توجه به اینکه بر اساس اصل 171 قانون اساسی، هر گاه در اثر تفسیر یا اشتباه قاضی در موضوع یا در حکم یا در تطبیق حکم بر مورد خاص، ضرر مادی یا معنوی متوجه کسی گردد، در صورت تقصیر، مقصر طبق موازین اسلامی ضامن است و در غیر این صورت خسارت به وسیله دولت جبران می  شود، یک مسئول ارشد دولتی طی روزهای اخیر با ارسال ابلاغیه ای به وزیر دادگستری از وی خواسته است لایحه اجرای این اصل را تهیه و حدود جبران خسارت و تشکیلات اداری مناسب آن را ترسیم کند.

انقلاب و نظام اسلامی با یک نگاه فقهی خاص پدید آمد
سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی با یک نگاه فقهی خاص پدید آمده است در مصاحبه‌ای با شفقنا، گفت: این نگاه فقهی، نگاه فقهی امام است و این فقه، وحدت رویه قضایی و حکومتی لازم دارد که آن وحدت رویه را پیدا کرده است. این مسئله به این معنا نیست که در درون خود این فقه امکان اجتهاد وجود ندارد یعنی می‌توان فقه امام را به عنوان یک نگاه از واقعیت لحاظ کرد که باز ممکن است نگاهی که آن فقه از واقعیت تبیین می‌کند با ایجاد سوالات جدید، دوباره در آن دو نگاه پدید آید.

مانند خاوری ریگ به کفش ندارم
محمد جهرمی درخصوص ادعای مهرگان خسروی مبنی بر اینکه جهرمی و هیات مدیره‌ بانک صادرات 600 میلیون یورو LC به گروه آریا‌ دادند گفت: این سخن کذب محض است. پرونده من در مرحله بازپرسی قرار دارد.از ابتدا اعلام کردم که آمادگی داریم در دادگاه حاضر شویم و هر اطلاعاتی بخواهند، ارائه دهیم و اگر ثابت شود قصوری کرده‌ایم، می‌پذیریم.جهرمی این نکته را هم در پایان سخنانش گفت که اگر ریگی به کفش داشتم، مانند آقای خاوری یا رشوه می‌گرفتم، یا فرار می‌کردم یا هم رشوه می‌گرفتم و هم فرار می‌کردم.

شکست تلاش‌ها برای آشتی احمدی‌نژاد و آیت‌الله مصباح
امیر محبیان به عصر ایران گفت:جبهه پایداری شاخه تهران به دولت نزدیکتر است و احتمال همراهی با دولت در میان آنها بیشتر است ولی شاخه قم تلاش خواهد کرد جلیلی را قانع کند ولی معلوم نیست تا چه حد موفق خواهد شد. شنیده‌ام آخرین تلاش‌ها برای آشتی میان احمدی‌نژاد و آیت‌الله مصباح شکست خورده است. این امر یعنی دشمنی دیگر در صف مخالفان احمدی‌نژاد. فراموش نکنیم که آن روی سکه عشق، نفرت است و پایداری‌های قم احساس مغبون شدگی می‌کنند.

بودجه‌های گذشته کفاف ماموریت‌های قوه قضائیه را نمی‌کند
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه درباره بودجه قوه قضائیه به باشگاه خبرنگاران گفت: بودجه قوه قضائیه نیاز به حرکت جهشی دارد چرا که بودجه‌های گذشته به هیچ عنوان کفاف ماموریت‌های قوه قضائیه را نمی‌کند.وی گفت: ما به وضعیت اقتصادی کشور واقفیم ولی به دلیل اینکه دستگاه قضا یک دستگاه حاکمیتی است باید بودجه مورد نیازش تامین شود تا بتواند امنیت جامعه را تضمین کند.

اصلاح‌طلبان برای رسیدن به قدرت تلاش نکنند
احمد پورنجاتی مشاور رئیس‌جمهور دوره اصلاحات در مصاحبه‌ای با روزنامه بهار،گفت:اصلاح‌طلبان و جامعه به یک دوره آرامش و استقرار نیاز دارند؛ حتی طرف مقابل اصلاحات هم به این آرامش نیاز دارد تا به این نتیجه برسد که باید فشار امنیتی را کم کند. سال 88 یک طرف ممکن بود این را بخواهد و یک طرف نخواهد، اما الان هر دو طرف خسته هستند، هر چند یکی دست بالا دارد.

انتشار عکس های نامتعارف ازحضور احمدی نژاد در مراسم وداع با چاوز
درحالی که واکنش‌های منفی نسبت به اظهارات احمدی نژاد درباره مرگ هوگو چاوز ادامه دارد، انتشار تعدادی عکس توسط سایت‌ها از لحظات حضور وی در مراسم وداع با جنازه رئیس‌جمهور ونزوئلا بر حجم اعتراضات افزوده است. این عکس‌ها با توضیحاتی همراه هستند که حکایت از عدم رعایت احکام شرعی مربوط به روابط با نامحرم دارند و همچنین بوسه زدن بر تابوت چاوز در مجاورت زنانی که با لباس‌های مبتذل حضور دارند و کاربران با دیدن آنها این سؤال را مطرح کرده‌اند که کفن‌پوشانی که به مجرد ملاحظه کوچک‌ترین ایرادی به خیابان‌ها می‌ریختند و اعتراض می‌کردند چرا اکنون سکوت کرده‌اند؟

اوباما اعلام کرد:در هفته‌های آینده هشدار صریحی به رهبران تهران می دهم!
 باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در دیدار با رؤسای انجمن‌های یهودی آمریکایی اظهار داشت که او قصد ندارد بر سر برنامه اتمی ایران با ایران وارد رویارویی شود، اما در جریان سفرش به اسرائیل و خاورمیانه در هفته‌های آینده هشدار صریحی به رهبران تهران خواهد داد!
به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب"؛ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات تکراری خود تأکید کرد که او قصد حل دیپلماتیک بحران اتمی ایران را دارد، اما برای رسیدن به این منظور از هیچ گزینه‌ای، حتی گزینه نظامی چشم پوشی نمی‌کند. وی در ملاقات روز جمعه خود با رهبران جامعه یهودی آمریکا، تأکید کرد که ایران ملتی قدیمی است و ایالات متحده آمریکا قصد تحقیر کردن این کشور را ندارد و می‌کوشد برای حل بحران اتمی ایران، راه خروجی را پیش روی رهبران ایران بگشاید!

اصلاح طلبان یک ضلع رقابتند
خبرآنلاین:حبیب ا... عسگر اولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:فتنه گران در شرایط کنونی جایی در انتخابات آینده بر اساس قوانین و مقررات ندارند؛ اما جریان اصلاح طلبی که موقعیت خود را منزه از فتنه اعلام کرده و یا از سران فتنه که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند تبری جسته است یک ضلع رقابت است.

رفتاراین مقام‌ارشد خلاف است
خانه ملت: محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به انتشار عکس جنجالی احمدی نژاد درونزوئلا گفت:برخی رفتارهایی که از سوی یک مقام ارشد اجرایی کشور در مجامع بین‌المللی مطرح و انجام شده، خلاف شأن انسان مسلمان و مقید است و این امر نشان می‌دهد جریان انحرافی در حال برملا کردن ضمائر درونی خود است.

مخالفت با سفر به ونزوئلا
عصر ایران: یک روزنامه لبنانی خبر داد بشار اسد رئیس جمهور سوریه قصد سفر به ونزوئلا برای تسلیت گویی مرگ چاوز را داشته اما با مخالفت دستیارانش روبه رو شده است.

اخبار کوتاه:
 محمد باقر قالیباف در دیدار اخیری که با دانشجویان بسیجی داشته، اعلام کرده است که بنده همواره در خط مقدم مبارزه با فتنه بوده‌ام.شهردار تهران همچنین در پاسخ به این سؤال که «چرا از افراد اصلاح‌طلب همانند آقای «ش» و افرادی همانند آقای «الف» که در ستاد آقای موسوی بوده‌اند، همچنان در شهرداری استفاده می‌کنید؟»، گفت: شما باید مصداق‌های واقعی بیاورید. ملاک، حال افراد است.آقای «الف» بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند به مسائل دامن نزنید، ارتباط خود را با ستاد موسوی قطع کرده و الآن هم که شرایطشان معلوم است.
  یکی از مدیران ارشد دولتی در کرج به اتهام زمین‌خواری بازداشت شد. متأسفانه کرج و شهرهای اطراف آن، محل جولان زمین‌خواران است و هر از چندگاهی قوه قضائیه تعدادی از این زمین‌خواران را دستگیر می‌کند.آبان‌ماه گذشته نیز یکی از این افراد به اتهام 700 میلیارد تومان زمین‌خواری بازداشت و زمین‌های مصادره شده توسط وی آزاد شد.فردی که به‌تازگی بازداشت شده، یکی از مدیران کل استان البرز بوده و اتهام وی سوءاستفاده از موقعیت و زمین‌خواری است.
  ماتیس (فرمانده نیروهای آمریکایی در خلیج‌فارس) به‌تازگی با تهدید ایران گفت: روزی که رئیس‌جمهور دستور عملیات دهد، برای دشمنان، روز بسیار بدی خواهد بود. من این روز را بدل به طولانی‌ترین و بدترین روز برای دشمنان می‌کنم! پس از این زیاده‌گویی‌ها، یکی از مقامات رسمی آمریکایی گفت: ژنرال ماتیس پیش از موعد مقرر از خدمت منفصل می‌شود؛ زیراکه وی درباره چگونگی برخورد با ایران با مقامات غیرنظامی کاخ سفید دارای مواضع یکسانی نیست.]![
  «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا به‌تازگی گفته است باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور از نظر قانون اساسی می‌تواند دستور استفاده از «نیروی مرگبار» علیه شهروندان آمریکایی را(به بهانه تروریست و امنیت آمریکا) در داخل این کشور صادر کند.
  به‌تازگی محمد خاتمی در جلسه‌ای خصوصی گفته است نامزد انتخابات نخواهم شد، چرا که موضوع رد صلاحیت من هم جدی است و  بر فرض تأیید صلاحیت، از کجا معلوم که با اقبال عمومی مواجه شوم و رای بیاورم؟!
  در ویژه‌نامه‌های نوروزی روزنامه‌های اصلاح‌طلب، موضوع آمدن هاشمی به صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان سوژه اول این ویژه‌نامه‌ها قرار داده شده است. هاشمی، گزینه نخست جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری است و این در حالی است که اصلاح‌طلبان در دوران دوم خرداد می‌گفتند که عمر سیاسی هاشمی تمام شده و مردم به هاشمی خوش‌بین نیستند.
  گروهی از فعالان عربستانی با برگزاری تظاهرات در ریاض، پایتخت این کشور، با محکوم کردن بازداشت زنان و کودکان، خواهان بسته شدن پرونده بازداشت‌های خودسرانه و ظالمانه رژیم سعودی شدند

https://shoma-weekly.ir/Y2t1If