گفته می‌شود که...

روحانی: از اول کرونا تاکنون از تهران خارج نشده‌ام/فروش فوق‌العاده خودرو متوقف شد/پورابراهیمی: دولت هیچ شاخص اقتصادی را سالم نگذاشت/فروش تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای ترفند جدید کلاهبرداران/نوعی جدید از مافیای کنکور/هزینه‌ تست، دارو و درمان کرونا با بیمه چقدر است؟ و ...

روحانی: از اول کرونا تاکنون از تهران خارج نشده‌ام

دکتر روحانی شب گذشته در آخرین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: «اتهاماتی که در زمینه تفریحاتم میگویند بیاساس است. در این ۸ سال روزانه به‌طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ ساعت کار کردم. در این 1.5 سال اصلاً از تهران خارج نشدم و قبل از آن هم اکثر سفرهای من کاری بودهاند».
فروش فوق‌العاده خودرو متوقف شد

با انباشت ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازان و تأخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی، فروش فوق‌العاده شرکت‌های خودروساز تا زمان به‌روزرسانی تحویل خودروهای ثبت‌نامی متوقف شد.
در صورت تعطیل نشدن شهرها، وقوع فاجعه‌ حتمی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و تعطیل نشدن کامل شهرها، وقوع فاجعه‌ بزرگ در منطقه حتمی است. افزایش آمار مبتلایان و بستری در جنوب غرب خوزستان فاجعه‌بار است.
اسب زین کرده روحانی برای رئیسی
!

وزیر امور خارجه گفته است: «به نتیجه رسیدن برجام همچنان بهترین خاطره‌ام در دوره مسؤولیتم در وزارت امور خارجه است و بدترین خاطره‌ام هم با شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز شد و با سقوط هواپیما خاتمه پیدا کرد». وی در خصوص روند مذاکرات در دولت سیزدهم هم می‌گوید: «دولت آینده یک اسب زین کرده در مذاکرات در اختیار دارد و خوب است از این فرصت استفاده کند». سؤال این است که اگر این دولت اسب زین کرده داشت چرا خودش از آن سواری نگرفت و یا اگر سوار شد، چرا او را زمین زد!

پورابراهیمی: دولت هیچ شاخص اقتصادی را سالم نگذاشت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «فقط در دولت کنونی شاخص بدهی خارجی ما افزایش پیدا نکرده است که دلیل آن عدم امکان ایجاد بدهی بوده است. دولت روحانی با انتشار اوراق، بدهی زیادی را برجای گذاشته است؛ دولت سال گذشته ۱۷۴ همت اوراق فروخته است».

نشستی برای تقدیر و تشکر از رئیس‌جمهور!

مقامات ارشد دولت تدبیر و امید در نشست رئیس‌جمهور با مدیران ارشد دولت‌های یازدهم و دوازدهم در سالن اجلاس سران، گزارشی از دستاوردها و اقدامات دولت و شخص رئیس‌جمهور ارائه کردند و از خدمات هشت‌ساله آقای روحانی قدردانی شد. جهانگیری، معاون اول هشت‌ساله روحانی در این جلسه گفت: «روحانی کشور را از برهه سخت عبور داد». زنگنه، وزیر نفت هشت‌ساله دولت روحانی نیز گفت: «خودم را مدیون اقدامات روحانی میدانم. هیچ دولتی به‌اندازه روحانی مظلوم نبوده. عملکرد بی‌نظیر بوده». صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی هم اضافه کرد: «تیزبینی روحانی در صحنه جهانی نظرم را جلب کرد. روحانی از حواریون امام و از سرمایه‌های کشور هست». در این نشست همچنین از هشت جلد کتاب اقدامات مهم و اساسی دولت تدبیر و امید نیز رونمایی شد. اعضای هیئت دولت همچنین با اهدا لوح سپاس رئیس‌جمهور، از اقدامات او طی هشت سال ریاست جمهوری تقدیر کردند. در انتهای متن لوح سپاس که به امضای وزیران دولت رسیده، آمده است: «اعضای هیئت دولت ضمن شکرگزاری به درگاه پروردگار که افتخار خدمت در کنار حضرتعالی را در یکی از سخت‌ترین مقاطع تاریخی کشور نصیبمان کرد، قدردان این خدمات ماندگار و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر جنابعالی در هدایت و مدیریت دولت تدبیر و امید هستیم و از درگاه خداوند بزرگ استمرار توفیق شما را در خدمتگزاری به نظام اسلامی به مردم شریف ایران مسئلت داریم».
فروش تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای ترفند جدید کلاهبرداران

معاون فنی پلیس فتا ناجا گفت: اخیرا در پلت فرم‌های آگهی محور، شاهد انتشار آگهی‌های فروش مودم و تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای در کنار بازنشر محتوا و ویدیو‌هایی هستیم که از طرف رئیس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی و اظهار نظر وی درباره این نوع از اینترنت، این شایعه را بین کاربران ایجاد کرده اند که هم اکنون امکان استفاده از خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده این آگهی‌ها جعلی بوده و اغلب کلاهبرداران و سودجویان نیز با ادعای رایگان بودن سرویس برای کاربران ایرانی، سعی در فریبکاری و اغفال هموطنان دارند؛ در حالی که هنوز امکان استفاده از این خدمات در ایران وجود ندارد.

دستور رهبر انقلاب به روحانی درباره تعطیلی دوهفته‌ای کشور!

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: «پیرو هشدار وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیشنهاد تعطیلی به خاطر بیماری همه‌گیر، مقتضی است این موضوع در ستاد ملّی کرونا مطرح و بررسی شود و هر اقدامی که لازم است، انجام گیرد. نمکی در نامه دو روز پیش خود به رهبر انقلاب، پس از برشمردن علل و زمینه‌های گسترش بیماری و فشار سنگین بر کادر درمان، به صحنه آوردن کلیه امکانات کشور برای مقابله جدی با این پدیده را ضروری دانست و پیشنهاد تعطیلی دوهفته‌ای کشور را داد. رونوشت دستور رهبر انقلاب اسلامی برای رئیس‌جمهور منتخب نیز ارسال شده است. در همین زمینه دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا اعلام کرده است، در جلسه امروز قرارگاه، پیشنهاد وزیر بهداشت در خصوص تعطیلی دوهفته‌ای کشور برای کنترل مؤثر روند شیوع جهش جدید کرونا، مورد بررسی و تصمیمگیری قرار میگیرد.

حسام‌الدین آشنا مجرم شناخته شد

سخنگوی هیئت‌منصفه دادگاه مطبوعات خبر داد: «۱۰ مرداد امسال در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران پرونده جرم حسام‌الدین آشنا به ریاست قاضی شقاقی رسیدگی شد. هیئت‌منصفه در دو اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و با اکثریت آرا او را مستحق تخفیف ندانست».
نوعی جدید از مافیای کنکور؛ استودیوهایی با درآمد میلیاردی

مجید متینی، مشاور کنکور در گفت‌وگو با خبرآنلاین: صداوسیما واقعا به سیستم آموزش کشور ظلم می‌کند. مگر صداوسیما یک مجموعه آموزشی است که این کار را انجام می‌دهد؟ اینجا هم به نظر می‌آید که بحث منفعت و درآمدزایی وجود دارد. کار دیگر از صداوسیما هم گذشته و تبلیغات و آموزش‌های کنکور به شکل گسترده‌تری در فضای مجازی انجام می‌شود. الان مجموعه‌ای وجود دارد که بدون مجوز با گروهی از اساتید خوب به شکل مجازی کلاس برگزار می‌کند. این مجموعه چند استودیو حرفه‌ای دارد که آموزش معلمان در آن فیلمبرداری می‌شود. در سال اول این موسسه ۷۰۰هزار تومان از دانش‌ آموزان پول می‌گرفت، امسال این مبلغ را به ۸ میلیون تومان تبدیل کرده است.
اتهام‌زنی متناقض
!

در ادامه خط رسانه‌ای استکبار که سانحه آتش‌سوزی کشتی صهیونیستی را بی‌دلیل و غیرمستند به ایران نسبت می‌دهند، نخست‌وزیر انگلیس نیز ایران را عامل اصلی این اتفاق معرفی کرد و گفت: «ایران باید با پیامدهای آنچه انجام داده است روبرو شود». سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز دوشنبه اتهامات بی‌پایه و اساس بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک‌آمیز است را مایه تأسف عمیق دانست و قویاً محکوم کرد و افزود: «بیانیه‌های تحریک‌آمیز انگلیس و آمریکا را محکوم میکنیم. آن‌هایی که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند». «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز در توییتی ضمن اشاره به اتهام‌زنی‌های اخیر انگلیس و آمریکا علیه ایران در خصوص حادثه رخ‌داده برای کشتی صهیونیستی، آن‌ها را متناقض خواند.وی در این خصوص نوشت: متوجه تناقض در بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا و وزارت خارجه انگلیس در اول اوت (دهم مرداد) در خصوص حمله به «مرسر استریت» شدید؟ آمریکا: ما اطمینان داریم ایران این حمله را انجام داده است. انگلیس محتاط‌تر بود: به‌احتمال‌زیاد (ایران این اقدام را انجام داده است)».
هزینه‌ تست، دارو و درمان کرونا با بیمه چقدر است؟

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت: پوشش بیمه‌ای داروی رمدسیویر تا سقف قیمت ۷۰۰ هزار تومان انجام می‌گیرد. هزینه‌های بستری مبتلایان کرونا در بخش دولتی به طور میانگین ۸۶ میلیون ریال تمام می‌شود که ۶ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان آن توسط سازمان پرداخت می‌شود و مابقی نیز سهم بیمار است. در عین حال بخشی از مبلغ به صورت یارانه‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود؛ در واقع بدون در نظر گرفتن کمک دولت، بیمار باید یک میلیون و ۹۰۰ هزارتومان پرداخت کند. از طرفی بسته به نیاز بیماران به بستری در ICU این هزینه‌ها بیشتر نیز خواهد شد. تعرفه انجام تست PCR در بیمارستان دولتی ۲،۵۲۱،۰۷۵ ریال است که سهم پرداختی سازمان در بخش سرپایی ۷۰ درصد (۱،۷۶۴،۷۵۳ ریال) و در بخش بستری ۹۰ درصد ( ۲،۲۶۸،۹۶۸ ریال) است.

‌اخبار کوتاه
*
کاردار انگلیس در تهران در اعتراض به اتهامات وزیر خارجه این کشور علیه ایران درباره حمله به کشتی صهیونیستی به وزارت امور خارجه احضار شد. به گزارش فارس، کاردار انگلیس در تهران بعدازظهر روز گذشته در نبود سفیر این کشور در اعتراض به اتهامات «دومینیک راب» وزیر خارجه کشور متبوعش علیه ایران، از سوی رئیس اداره سوم غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد. در این ملاقات رئیس اداره سوم غرب اروپا ضمن ابراز تاسف از اتهام بی‌پایه و اساس وزیر خارجه انگلیس، تاکید کرد این اظهارات شتابزده، متناقض و بدون سند و مدرک مردود بوده و قویا محکوم است. کاردار انگلیس هم قول داد مراتب را در اسرع وقت به لندن منعکس کند.
گفتنی است «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در اتهامی بی‌اساس، ایران را پشت حمله ادعایی به کشتی صهیونیستی هدف قرار گرفته شده در دریای عمان خواند.
*نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اتهام‌زنی‌های اخیر انگلیس و آمریکا علیه ایران درباره حادثه رخ داده برای کشتی رژیم صهیونیستی را ادعا‌هایی متناقض خواند
.
به گزارش فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توئیتی ضمن اشاره به اتهام‌زنی‌های اخیر انگلیس و آمریکا علیه ایران درباره حادثه رخ‌داده برای کشتی رژیم صهیونیستی، آن‌ها را متناقض خواند. وی در این باره نوشت: متوجه تناقض در بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا و وزارت خارجه انگلیس در اول اوت (دهم مرداد) درباره حمله به «مرسر استریت» شدید؟ آمریکا: «ما اطمینان داریم ایران این حمله را انجام داده است». انگلیس محتاط‌تر بود: «به احتمال زیاد (ایران این اقدام را انجام داده است)».
دیپلمات روس در ادامه پرسید: چه چیزی پشت این مساله قرار دارد؟
*نتایج نظرسنجی رویترز نشان داد به علت بهبود اقتصادی در جهان و بازگشت کمتر از انتظار نفت ایران به بازار، قیمت نفت تا پایان سال جاری میلادی حدود
۷۰ دلار در هر بشکه فروخته خواهد شد، اما انواع جدید ویروس کرونا، افزایش قیمت را محدود خواهد کرد.
*رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی تهران از افزایش قاچاق کالای چینی در بازار این محصولات و همچنین افزایش
۲۰ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه خبر داد.
*معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که بیش از یک میلیون و
۷۰ هزار واحد اقدام ملی مسکن برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: با وجود مشکلات، پروژه‌ها به مرحله اجرا رسیده است. از جمله این مشکلات می‌توان به تاخیر در صدور پروانه ساختمانی در بعضی مناطق اشاره کرد. همچنین در برخی شهر‌ها مدت هاست منتظر صدور پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها هستیم.
*در حالی مسئولان بانک مرکزی از راه اندازی امکان ثبت و تأیید پیامکی چک در سامانه صیاد تا انتهای تیر خبر داده بودند که با وجود گذشت
۱۰ روز از آغاز مرداد این وعده هنوز عملیاتی نشده است.
*در گزارش جمهوری‌خواهان آمریکایی ادعا شده است «شواهد بسیار فراوانی
» نشان می‌دهد ویروسی که باعث همه‌گیری کووید‌۱۹ شده از یک مرکز تحقیقاتی چینی به بیرون درز کرده است. این در حالی است که هنوز نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه نرسیده‌اند.

*موسوی» سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: «تاکنون ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب اعلام آمادگی کرده‌اند. در مراسم تحلیف، ۱۰ نفر از سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ وزیر دیگر، فرستادگان روسای دولت‌ها، نواب رئیس مجالس، هیئت‌های پارلمانی، رؤسا، مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای برای حضور در این مراسم حضور خواهند یافت».

*فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد: «هم‌اکنون دو فروند بالگرد و همچنین هواپیمای ایلوشین آتش‌نشان ما بنا به در‌خواست رسمی دولت ترکیه و برای کمک به مهار آتش‌سوزی در این کشور حضور دارند و به اجرای عملیات می‌پردازند». آتش‌سوزی جنگل‌های جنوبی ترکیه از سه روز پیش منجر به خسارات عظیم زیست‌محیطی در منطقه شده است و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش‌ازاین از آمادگی ایران برای حضور در ترکیه و کمک به این کشور سخن گفته بود.

https://shoma-weekly.ir/ZIH6u4