گفته می‌شود که...

روایت ناطق نوری از ایت الله نگفتن امام به منتظری/ امضای خاتمی و فرزند هاشمی پای نامه بان کی مون/ آزادی نویسنده مقاله جنجالی/ بنرهای مشکوک در تمرین استقلال/ محبوبیت «فیس بوک» در بین طلاب/ صفحه‌توییتر احمدشهید در دست روزنامه نگار اصلاح طلب و...

داوری علی مطهری درباره آنچه که ندیده است؟!

علی مطهری درباره انتشار دایره‌المعارف نٌه‌جلدی فتنه88 گفت: من این مجموعه را ندیده‌ام، ولی به‌طور کلی این طور کتاب‌ها اعتباری ندارند زیرا در یک نزاع سیاسی تا زمانی که حرف طرف مقابل و دفاعیاتش را نشنویم، نمی‌توانیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم. هر وقت حرف دو طرف وجود داشت، آن زمان می‌توان گفت که مسائل مطابق واقعیت است. انتشار این کتاب صرفاً بر اساس ادعاهای ثابت نشده است. ظاهراً عکس موسوی، کروبی و خاتمی هم روی جلد این کتاب‌ها چاپ شده. حتی اگر خود این‌ها شکایتی نکنند، قوه قضائیه و مدعی‌العموم می‌تواند وارد شود. البته آن‌ها شکایت نخواهند کرد؛ زیرا می‌دانند شکایتشان بررسی نمی‌شود..!

معلوم نیست آقای علی‌ مطهری خودفریبی می‌کند یا دیگر فریبی؟ آیا ده‌ها بیانیه، پیام، نامه و... که موسوی و کروبی و... در ایام فتنه منتشر کردند، حرف‌های آن‌ها نبود؟ ظاهراً این حرف‌های مکتوب آنچنان زیاد است که گفته شده یکی از مجلدات کتاب مذکور به همین امر اختصاص داده شده است. آیا وجود اینهمه سند قطعی برای قضاوت درباره رفتار آن‌ها کفایت نمی‌کند؟! در نبود انصاف و گریز از حقیقت، مفهوم واژگان نیز تغییر می‌کند و تا مرز تحریف پیش‌ می‌رود!

روایت ناطق نوری از ایت الله نگفتن امام به منتظری

اولین انتخابات خبرگان رهبری را ـ که بعدا جریان قائم‌مقامی آقای منتظری در آن جا مطرح شد ـ من انجام دادم.خدا عاقبت ما راهم به خیر کند، وقتی که می‌خواستیم مقدمات انتخابات را فراهم کنیم، برای کسب اجازه به محضر حضرت امام رفتم نامه‌ای تقدیم کردم و امام هم موافقت خودشان را زیر آن نامه اعلام فرمودند.

چیزی که برایم خیلی جالب بود، هوشیاری حضرت امام بود که ما واقعا آن را نداشتیم. در این دیدار ایشان فرمودند: «اصلا برای قائم‌مقامی ایشان، زمینه‌ای هست؟» گفتم که زمینه را شما باید فراهم کنید. ایشان فرمودند: [چطور؟] گفتم : "شما هنوز به آقای منتظری حجه‌الاسلام می‌گویید."فرمودند که چه بگویم؟ گفتم: "برای این که ایشان در جامعه جا بیفتد، آیت‌الله بگویید" الان فکر می‌کنم که چگونه رویمان شد، این طوری با امام چانه بزنیم.
حضرت امام خمینی خیلی دقیق، زرنگ و تیزبین بودند، فرمودند: "چون به ایشان حجه‌الاسلام می‌گفتم اگر الان یک دفعه آیت‌الله بگویم، تصنعی خواهد شد"؛ امام با زیرکی، به این مسأله تن ندادند ...

کاخ‌های شنی آل‌سعود در حال فرو ریختن است

«داریوش سجادی» اصلاح‌طلب مقیم آمریکا نوشت: «همه شواهد مؤید آن است که کاخ‌های شنی عربستان در آستانه زوال و فروپاشی است و ریاض در موقعیتی تاریخی، در همان جایی قرار گرفته که سلطنت محمدرضا پهلوی در دهه هفتاد قرار گرفته بود. موقعیتی که اکنون به واشنگتن فرصت می‌دهد تا همان‌طور که با فاصله گرفتن از پهلوی به بهانه نقض حقوق‌بشر خواسته یا ناخواسته نقش کاتالیزور را در سقوط پهلوی‌ها عهده‌داری کرد(!)، اینک نیز با برآورد جمیع محاسبات و ثمرات اقتصادی بتواند از زیر بار نزدیکی با حکام ریاض به بهانه کانون ترویج تروریسم بین‌المللی شانه خالی کند. (البته) این به‌معنای بر سر عقل آمدن کاپیتالیسم نیست؛ بلکه بدین معناست که دولتمردان واشنگتن از ریاض بوی مستی‌بخش و اغواگر پولی عظیم و حجیم را شنیده‌اند!

وی در ادامه با کنایه به آقای روحانی افزود: دولتمردان جمهوری اسلامی متوجه نیستند جمیع دولتمردان آمریکایی بدون آنکه شعار «من حقوقدانم» را بدهند، واقعاً «حقوقدانند»! و به‌خوبی معنای پول را می‌شناسند و همین شامه قوی در کنار شم حقوقی‌شان به ایشان سیگنال کافی را داده تا چنانچه بتوانند، پیکان مبارزه با تروریسم را به سوی عربستان بچرخانند. این امر بدین معناست که از خانواده‌های قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر به بعد می‌توان از طریق قانون «اخذ خسارت از دولت‌های حامی تروریسم» رقمی نجومی را وارد ماشین اقتصاد آمریکا کرد که باورش در مخیله هیچ‌کس نمی‌گنجد...»!

تبلیغات جدید غربی‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران
رسانه‌های غربی همگام با برخی چهره‌های وابسته داخلی، طرحی را با عنوان «بی‌ارزش بودن غنی‌سازی با وجود انرژی ارزان در ایران» کلید زده‌اند. بر اساس این پروژه، قرار است این‌گونه القا شود که ایران بیش از 300 سال انرژی نفت و گاز دارد و نیازی به ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم ندارد. این در حالی است که کشورهایی چون آمریکا و روسیه که دارای بیشترین ذخایر نفتی و گازی دنیا هستند، از بزرگ‌ترین دارندگان نیروگاه‌های اتمی در جهان هستند.

امضای خاتمی و فرزند هاشمی پای نامه بانکیمون
که جمعی از شخصیت‌های سیاسی همچون محمد خاتمی رئیس جمهوری اسبق و فاطمه هاشمی رفسنجانی در کنار چهره‌های فرهنگی چون عزت‌الله انتظامی بازیگر، اصغر فرهادی و عباس کیارستمی کارگردانان سینما پای بیانیه یک «اعتراض مردمی» را امضا کردند. آن‌ها در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل به تحریم‌های دارویی ایران اعتراض کرده‌اند. این متن تاکنون نزدیک به 2400 امضا دارد و در وب سایت www.pprotest.com ثبت شده است.

تلاش بی وقفه برای ریاست عضو ستاد جلیلی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

شهریاری نماینده زاهدان و حبیب الله دهمرده استاندار سابق طی روزهای گذشته تلاش گسترده ای را برای ریاست فرهاد شهرکی عضو ستاد جلیلی در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز کرده اند.

به گزارش ندای زاهدان، این دو نفر روز گذشته جلسه ای با وزیر علوم داشته و به وی فشار آورده اند که فرهاد شهرکی را به ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان منصوب کند. فرهاد شهرکی در انتخابات ریاست جمهوری از فعالین ستاد جلیلی در استان بوده است.نکته جالب اینکه یکی از نمایندگان سابق اهل سنت استان در مجلس شورای اسلامی نیز از فرهاد شهرکی حمایت کرده و برای ریاست وی تلاش می کند.

پخش خبر احتمال ریاست فرهاد شهرکی که در انتخابات مجلس نیز صلاحیتش تایید نشده بوده موجی از نگرانی را بین اساتید و دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.

نویسنده مقاله جنجالی آزاد شد

علی اصغر غروی نویسنده یادداشت جنجالی روزنامه بهار که منجر به توقیف این روزنامه و بازدشت نویسنده شد، با قرار وثیقه آزاد شد.

حزب‌الله دو دقیقه‌ای یک شبکه تلویزیونی ساخت!
نبیل حموده، رئیس دفتر شبکه المنار در تهران ـ در مراسم جشنواره عمار ـ گزارشی از فعالیت‌های این شبکه تلویزیونی و حملاتی که به آنان شده، ارائه داد. او به ماجرایی اشاره کرد که در جریان جنگ 33 روزه به دفتر آنان حمله ‌شد. او گفت: پس از اینکه دفتر ما مورد اصابت حملات دشمن صهیونیستی قرار گرفت تنها پس از مدت یک دقیقه و 54 ثانیه پخش شبکه از استودیویی مخفی و اضطراری از سر گرفته شد. حموده همچنین گفت که این گروه هم‌اکنون در حال ساخت مستندی درباره «امام خامنه‌ای» هستند.

حافظ روی «کارت ملی» آمد

در طراحی تازه کارت‌های ملی، تغییراتی انجام شده و طرح مقبره حافظ روی آن نقش بسته است. سازمان ثبت‌احوال کشور که طرح صادرکردن «کارت‌ ملی هوشمند» را در دست انجام دارد، تصویری از مقبره حافظ، شاعر پرآوازه ایرانی، را به‌همراه نقشی اسلیمی از گل برای این کارت برگزیده است. این مقبره در سال 1314 به‌دستور علی‌اصغر حکمت، وزیر فرهنگ وقت و براساس طرحی از آندره گدار، ایران‌شناس و معمار فرانسوی، روی آرامگاه حافظ در شیراز پیاده شد. ساخت این آرامگاه در سال 1317 به پایان رسید.

بنرهای مشکوک در تمرین استقلال

تمرین تیم فوتبال استقلال از ساعت 15 امروز سه شنبه در کمپ مرحوم ناصر حجازی آغاز شد و بازیکنان همانند روزهای گذشته، پس از گرم کردن بدن‌هایشان به مرور کارهای تاکتیکی و بازی فوتبال پرداختند.
جواد نکونام که شب گذشته در برنامه نود به انتقاد از باشگاه استقلال و سرمربی این تیم پرداخته بود، امروز در تمرین آبی پوشان غایب بود. موضوعی که بی ارتباط با اتفاقات شب گذشته به نظر نمی‌رسید، وجود دو بنر بود که روی یکی از آنها در کنار عکس قلعه نویی نوشته بود :" در برابر سرمای ناجوانمردانه حسادت‌ها همیشه کوهی استوار باش". همچنین تماشاگران پس از تشویق قلعه نویی، با شعارهایی مبنی بر "بازیکن با غیرت همین‌ها" به بازیکنان غایب کنایه زدند.
علاوه بر نکونام، احمد جمشیدیان، کبه، مجید غلام نژاد، مهرداد اولادی و آرش برهانی هم غایب بودند. به گفته قلعه نویی، برهانی یکساعت قبل از تمرین استقلال با حضور در کمپ به صورت جداگانه تمرین می‌کند.

گزارش توکلی از یک ویژه‌خواری

احمد توکلی، نماینده تهران و عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در گزارشی خطاب به رئیس مجلس و نمایندگان، از فراهم شدن شرایط تبعیض‌آمیز ویژه برای یک واردکننده خبر داده و با اشاره به بی‌نتیجه بودن پیگیری‌هایش در این زمینه از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرده است.بر اساس گزارش توکلی، این شرایط ویژه برای یکی از تاجران کشور در نظر گرفته شده است که 60 درصد واردات نهاده‌های دامی را در اختیار دارد و یکی از بدهکاران عمده بانکی نیز هست. وی در گزارش خود اعلام کرده که نه تنها پیگیری‌هایش در این زمینه جواب نداده، بلکه اخیرا شاهد اعطای برخی تسهیلات ویژه جدید به این فرد بوده است.

بازداشت یک دختر 8 ساله با جلیقه انفجار

نیروهای امنیتی افغانستان دختر ۸ ساله ای را که کمربند انفجاری به خود بسته بود بازداشت کردند.

بلال سروری خبرنگار بی بی سی در کابل در این خصوص گفت هنوز درباره سن این دختر اختلاف است برخی از مقامات می گویند او ۸ سال دارد و برخی می گویند او ۱۰ سال دارد. در هر حال او سن خیلی کمی دارد.

وی افزود: وقتی که او را بازداشت کردند، به علت اینکه از ماجرا خبر نداشت بهت زده و سردرگم شده بود. او هم اکنون تحت بازجویی مقامات است. البته او در بازداشتگاه معمولی نگهداری نمی شود. مقامات پلیس هلمند می گویند او به آنها گفته است برادر بزرگ او که یکی از فرماندهان طالبان است، او را تشویق کرد حمله انتحاری انجام دهد. ریش سفیدان قبیله ای که این دختر متعلق به آن است می گویند از اینکه طالبان می خواستند از این دختر خردسال برای حمله ای تروریستی استفاده کند بسیار خشمگین هستند.

افزایش حضور زنان القاعده در سوریه

روزنامۀ الشرق الاوسط در مقاله ای از افزایش شمار زنان القاعده در سوریه خبر داد.

خواننده ی مشهور آمریکایی مسلمان شد

جنیفر گروت،خواننده زن آمریکایی اجرای زیبای اشعار کلاسیک عربی مشهور شده است به دین اسلام مشرف شد.

فیلم اسلام آوردن این خواننده 23 ساله در یوتوب منتشر شده است.در این ویدئو،جنیرفر «شهادتین» را ادا کرد و سما مسلمان شد.
این خواننده آمریکایی چند ماه است که برای تحصیل در رشته زبان عربی در مراکش به سر می برد.
شواهد حاکی از آن سات که علاقه جنیفر به زبان عربی و خواندن متن های عربی او را به کتاب آسمانی قرآن که به این زبان نازل شده علاقه مند کرده است.هنوز از اظهارات جنیفر در مورد انگیزه های مسلمان شدنش خبری دریافت نشده است.

لاریجانی استراو را نپذیرفت

در حالی جک استراو وزیر اسبق امور خارجه انگلیس در قامت رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس، به تهران سفر کرده که علی لاریجانی وی را برای ملاقات به حضور نپذیرفته است.

یک دستور فوری به تمام شبکه های تلویزیون

علی دارابی معاون رییس سازمان در امور سیما در ابلاغیه‌ای فوری از مدیران شبکه‌های مختلف تلویزیونی خواست از امشب تبلیغ گسترده و هدفمند در خصوص صرفه جویی در مصرف سوخت را به اشکال مختلف در دستور کار خود قرار دهند.
این تصمیم در پی درخواست وزیر نفت از رییس رسانه ملی مبنی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف سوخت و دستور عزت‌الله ضرغامی به معاونان حوزه‌های برنامه سازی و تولید در شورای معاونان صداوسیما گرفته شد.
در پی سرد شدن هوا در چند روز اخیر در اکثر نقاط کشور، مصرف گاز طبیعی در بخش‌های خانگی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که این موضوع سبب افت فشار گاز در برخی از مناطق کشور شده است.

آخرین وضعیت دانشجویان ستاره‌دار

سیدضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت بازگشت دانشجویان ستاره‌دار گفت: اگر قانون به درستی تفسیر و اجرا شود گلایه‌ها و شکایات به حداقل می‌رسد، وظیفه ما اجرای قانون و همچنین بررسی اعتراضات و شکوه‌هاست.

جعل نامه بانک روسیه و چک 8 میلیاردی از سوی بابک زنجانی
شنیدیم که بابک زنجانی همچنان در بازداشت به سر می‌برد اما هر روز که می‌گذرد جزئیات بیشتری از اقدامات او مطرح و پرونده‌اش عیان می‌شود، چنان که روز گذشته یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با این تعریض که «متأسفانه گویا زنجانی دیگران را احمق فرض کرده بود»، گفته: هم‌اکنون سه ارگان از جمله دیوان محاسبات، سازمانبازرسی کلکشور و دادستانی تهران به جد در حال بررسی این موضوع و پیگیری آن هستند. فساد آقای زنجانی بسیار بالا است و محدود به چندصدمیلیارد تومان نمی‌شود. عزت‌الله یوسفیان ملا با تأکید بر این‌که تمام ترفندهای زنجانی شناسایی شده به فارس گفته: بابک زنجانی علاوه بر جعل سند بانک مرکزی تاجیکستان یک نامه‌ را نیز از یک بانک روسی جعل کرده بود تا بتواند بدهی خود را پرداخت شده نشان دهد. سایت خبری انتخاب نیز دیروز اعلام کرد که به جزئیاتی از پرونده جعل و کلاهبرداری توسط بابک زنجانی در سال 1387 دست یافته است. براساس این پرونده زنجانی برای شرکت در مزایده یک نهاد عمومی اقدام به جعل یک چک هشت میلیارد تومانی کرده بود.

دو برادر با دو فامیلی
حسین فریدون برادر بزرگ‌تر حسن روحانی است. در کمتر تصویری از روحانی است که او دیده نشود. حسین فریدون در مدت انتخاب حسن روحانی، در بسیاری از مراسم‌ رسمی، برادر خود را همراهی کرد. او با هشت‌سال فعالیت به عنوان سفیر ایران در مالزی و نیز سال‌ها فعالیت به‌عنوان عضو هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل، سابقه‌ای دیپلماتیک دارد. دلیل تفاوت نام فامیلی حسین فریدون با برادر خود، حسن روحانی، این است که برادر کوچک‌تر نام فامیلی خود را از «فریدون» به «روحانی» تغییر داده است. حضور پررنگ و نقش وی در تغییر مدیران برخی از وزارتخانه‌ها با اعتراض برخی از وزرا مواجه شده است.

به توصیه حاج‌محمود سکوت می‌کنم

محمدرضا طاهری اظهارات منتسب به خود پیرامون موضوع محمود کریمی در برخی سایت‌ها را تکذیب کرد. این مداح اهل بیت(ع) گفت: فعلا به توصیه برادرم حاج محمود، در این قضیه سکوت می‌کنم.

تهرانی‌ها مرگ خود را جلو می‌اندازند!

رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هر سال مرگ بیش از 2700 نفر از ساکنان تهران به علت آلودگی هوا جلو می افتد.

محبوبیت «فیس بوک» در بین طلاب
خبر رسیده که شبکه المانتور در گزارشی ضمن بررسی تغییر رویکرد افکار عمومی ایران نسبت به عرصه مجازی نوشته: فیس‌بوک در حال گسترش روزافزون در بین دانشجویان و حتی طلاب است و آن‌ها از این شبکه برای نشر افکار و دیدگاه‌های دینی، اجتماعی و سیاسی خود استفاده می‌کنند. المانتور در گزارش خود به یادداشت یک دانش‌آموخته حوزه قم استناد کرده که در صفحه فیس‌بوکی خود گفته: «توسعه اینترنت و پیشرفت گوشی‌های همراه همه را با فیس‌بوک آشنا کرده است، الان فیس بوک یک جامعه است

دیدار هیأت انگلیسی با روحانی در دستور کار نیست
هیأت پارلمانی انگلیس به همراه جک استراو وزیر خارجه پیشین این کشور به ایران وارد شد. برنامه‌ریزی‌هایی برای ملاقات‌های آن‌ها با مقامات کشورمان صورت گرفته اما هیچ برنامه‌ای برای دیدار آن‌ها با رئیس جمهوری تعیین نشده است. منصوری آرانی رئیس گروه دوستی ایران و انگلیس که میزبان هیأت انگلیسی است به خبرنگار ما گفت که جک استراو تمایل دارد با آقای روحانی دیدار کند کما این‌که هر هیأت دیگری که به کشور ما می‌آیند، علاقه‌مند هستند با رئیس جمهور دیدار کنند، اما همان‌طور که آن‌ها مقدمات دیدار هیأت ایرانی با نخست‌وزیر انگلیس را فراهم نکردند، قاعدتاً نباید انتظاری در همین سطح از ایران داشته باشند.
اولویت سیاسی روباه پیر!
وزیر امور خارجه انگلیس تأکید کرد پرونده هسته‌ای ایران و بحران سوریه در صدر اولویت‌های سیاسی این کشور در سال جدید قرار دارد. «ویلیام هیگ» وزیر امور خارجه انگلیس، در سخنانی تأکید کرد: پرونده ایران و سوریه در صدر اولویت‌های سیاسی ما در سال 2014 قرار دارند.

اصرار «فاطمه هاشمی» بر علنی بودن دادگاهش
خبردار شدیم که فاطمه هاشمی که دومین جلسه بررسی اتهاماتش چهارشنبه 18 دی برگزار می‌شود، اصرار دارد که دادگاهش علنی برگزار شود. سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل او با اعلام این خبر به ایسنا گفته: البته تصمیم‌گیری در این زمینه برعهده قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده است. اولین جلسه رسیدگی به پرونده فاطمه هاشمی، 18 آبان تعیین شده بود که به علت موافقت دادگاه با درخواست استمهال، این جلسه برگزار نشد. فاطمه هاشمی شهریور امسال به اتهام انتساب مطالب خلاف واقع به رؤسای قوای قضائیه و مقننه احضار شده بود.

صفحه‌توییتر احمدشهید دست‌کیست؟

احمد رافت روزنامه نگار سلطنت طلب که با رسانه های ضدانقلابی چون دویچه وله، بی بی سی، رادیو آزادی، رادیو فردا و صدای آمریکا همکاری داشت از جمله کسانی است که توانسته با نزدیک شدن و ارایه پیشنهادهایی به احمد شهید گزارشگر سازمان ملل اسباب یک همکاری مستمر را با وی فراهم آورد. رافت برای احمد شهید صفحه‌توییترباز کرده است.

زاکانی: به جلسات وحدت دعوت شده ام

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، با بیان اینکه به جلسات وحدت حجت الاسلام تقوی دعوت شده ام، گفت: اگر فعالیت های صورت گرفته در زمینه وحدت، منطقی و درست باشد همه گروهها با آن همراه خواهند شد.

زندگی رهبری پایین‌تر از متوسط جامعه
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی در آیین کلنگ‌زنی مسجد ثامن‌الائمه(ع) کیش گفت: مهم‌ترین وظیفه حکومت اسلامی، حفظ و تأمین دین مردم و پرورش نسلی متدین است و خدا را شکر می‌کنیم در زمانی زندگی می‌کنیم که شخص اول ما مجتهد و مرجع تقلید است. ‌محمدی گلپایگانی با برشمردن ویژگی‌های مقام معظم رهبری از جمله شب زنده‌داری و راز و نیاز شبانه ایشان با پروردگار و عدم توجه به زرق و برق دنیا گفت: محبوبیت ایشان را بارها نه تنها در بین مردم کشورمان بلکه در بین مردم دنیا مشاهده کرده‌ام و جا دارد بگویم که زندگی رهبری از زندگی مردم متوسط جامعه پایین‌تر است.

تشبیه مطهری به پسر نوح
سیدمحمدعلی موسوی نماینده مجلس روز گذشته در نطق میان دستور خود گفت: آقای مطهری! در چه زمانی دیده بودید در ایران آن هم در تهران آن هم از سوی تشکلی به‌اصطلاح مردمی آن هم در ظهر عاشورا که جا دارد انسان به مظلومیت اباعبدالله‌الحسین(ع) خون بگرید، یک عده از خدا بی‌خبر که بویی از واقعه کربلا نبرده‌اند به عزاداران و نمازگزاران با چوب و قداره حمله کنند، صفوف نمازگزاران را به هم بزنند، بیت‌المال را غارت کنند، عکس امام (ره) را پاره کنند، مساجد را به آتش بکشند، چادرها را از سر زنان بردارند؟ از مردم و از نوه امام یعنی آقای سیدحسن خمینی خجالت نکشند، نظام را زیرسوال ببرند، آن وقت شما بفرمایید چیزی نبوده که ورد زبان کردید. موسوی اضافه کرد: اگر احترام مقام و مسئولیت شما را نگه نمی‌داشتم می‌گفتم پسر نوح با بدان بنشست.

پست جدید برای خرابکار صهیونیست

در حالی که سنا، «جانت یلن» را به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا تأیید کرده، قرار است وی، استنلی فیشر معمار تحریمهای ایران را به عنوان معاون خود منصوب کند.

علت حضور امانی در وزارت خارجه مصر

سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که بنا بر دستور نبیل فهمی، وزیر خارجه این کشور، خالد عمران، معاون امور غرب و آسیای میانه این وزارتخانه، مجتبی امانی، رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره را به مقر این وزارتخانه فراخوانده است. بنابر گزارش الیوم السابع، سخنگوی وزارت خارجه مصر ادامه داد که معاون وزیر خارجه مخالفت مصر را با آنچه دخالت ایران در امور داخلی این کشور خوانده، به طرف ایرانی ابلاغ کرده است.

صهیونیست‌ها برای مقابله با مقاومت، تونل می‌سازند
روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی در نظر دارد سه تونل برای آموزش گردان «تسیئیلیم» احداث کند. هدف از احداث این تونل‌ها مقابله با عملیات مقاومت فلسطین از طریق تونل‌ها در مرز با غزه علیه نیروهای ارتش اسرائیل است. این روزنامه خاطرنشان کرد: فرماندهان صهیونیستی معتقدند به‌دنبال پیشرفت‌های جنبش‌های مقاومت فلسطین در احداث تونل، رزمندگان مقاومت مطمئناً از طریق همین تونل‌ها که تعدادی از آنها کشف شده است ضربات سختی را به نیروهای ارتش رژیم اشغالگر وارد خواهند کرد. رئیس سازمان نظام مهندسی در مرکز آموزش‌های نظامی ارتش این رژیم گفت: باتوجه به ارزیابی‌های اخیر ارتش اسرائیل ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید مبارزه در داخل تونل‌ها را به نیروهای خود آموزش دهیم.

توقیف هفته‌نامه «یالثارات الحسین»
هیات نظارت بر مطبوعات هفته‌نامه «یالثارات الحسین» را توقیف و پرونده تخلفات این هفته‌نامه را برای رسیدگی به مرجع قضایی ارسال کرد. در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه «وطن امروز» به دلیل نقض مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی و به استناد تبصره2 ماده5 قانون مطبوعات تذکر و پرونده این روزنامه به مرجع قضایی ارسال شد.

انتخاب فیلم حامی فتنه برای جشنواره فجر انقلاب!
برگزارکنندگان سی‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر اقدام به انتخاب یک فیلم حامی فتنه برای این جشنواره کردند! به گزارش منابع خبری، همزمان با بایکوت حماسه «9دی» توسط روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های نزدیک به دولت، جشنواره فیلم فجر هم به پذیرش فیلمی اقدام کرده که در راستای فتنه سال 88 ساخته شده و تصویری دروغین و توهین‌آمیز از مردم ایران نمایش می‌دهد. این فیلم، به عنوان یکی از فیلم‌های بخش مسابقه سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است!

جلوگیری آمریکا از فروش موتور هواپیمای بوئینگ به ایران

وزارت دارایی آمریکا با صدور دستورالعملی از فروش موتورهای دست دوم هواپیمای بوئینگ به ایران که قرار بود یک شرکت ترکیه‌ای آن را انجام دهد، جلوگیری کرد.به گزارش مهر و به نقل از آسوشیتدپرس، این دستورالعمل به امضای دیوید میلز، معاون وزیر بازرگانی آمریکا رسیده و به‌موجب آن محدودیت‌هایی برای شرکت‌های پویا ایر ایران، شرکت تجاری آدائرو آمریکا و شرکت لجستیکی هواییK3 ترکیه اعمال می‌شود.به موجب این دستورالعمل که دوره آن صد و هشتادروزه است، این سه شرکت نمی‌توانند کالاهای آمریکایی در فهرست تحریم‌ را جابجا کنند. بر اساس این گزارش، قرار بوده دو موتور دست دوم هواپیمای بوئینگ از سوی شرکتی ترکیه‌ای به ایران فروخته شود، اما با صدور این دستورالعمل تحویل آن به ایران منتفی شده است.مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مغایربودن یا نبودن این اقدام آمریکا با توافق ژنو گفت که وزارت خارجه در حال بررسی این موضوع است.

مرد پشت پرده مذاکرات هسته‌ای
خبرگزاری رویترز در گزارشی نقش یک دیپلمات آمریکایی در روند مذاکرات هسته‌ای غرب با ایران را منتشر کرد و نوشت: بیل برنز، دیپلمات ارشد آمریکا، اولین تماس‌ها را با مقامات ایران برقرار کرده است. بر اساس این گزارش، «بیل برنز»، دیپلمات 57 ساله آمریکایی، اولین تماس‌های خود را در سال 2008 میلادی با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع هسته‌ای برقرار کرد. او از دیپلمات‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکاست که سه زبان عربی، فرانسوی و روسی را به‌خوبی می‌داند و حساس‌ترین مأموریت دولت اوباما را برعهده دارد. رویترز ادامه خبر خود را از یک دیپلمات ایرانی بدون نام و عنوان نقل می‌کند که «برنز ایران را خوب می‌شناسد و به فرهنگ، انتظارات و موقعیت منطقه‌ای ایران آشناست» و می‌نویسد: گاهی در خلال مذاکره، بعضی از دیپلمات‌های ایرانی عصبانی می‌شدند و او را تحت فشار می‌گذاشتند، اما او آرامش خود را حفظ می‌کرد.

مصاحبه عراقچی با یک شبکه ژاپنی

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در مصاحبه با یک شبکه ژاپنی گفت: مقامهای ایرانی به دنبال همکاری با ژاپن برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتر هستند.

اعزام یک نماینده به لبنان
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون در جلسه خود یک نفر از اعضای کمیسیون را جهت حضور در هیأت اعزامی وزارت خارجه به بیروت جهت مشخص شدن موضوع علل مرگ ماجد الماجد تعیین می‌کند.

کدخدایی، مشاور عالی جنتی شد

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در احکام جداگانه عباسعلی کدخدایی را به عنوان مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در امور حقوقی و سیاسی و سیامک ره پیک را به‌معاونت اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان منصوب کرد.کدخدایی پس از پایان دوره مسئولیتش در شورای نگهبان در تابستان گذشته، دوباره از سوی رئیس قوه قضاییه به مجلس معرفی شد، اما نمایندگان به او رای ندادند به گزارش ایرنا، محمدحسن صادقی مقدم هم با حکم آیت‌الله جنتی به عنوان مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در امور حقوقی و سیاسی منصوب شده است.

واکنش وکیل رحیمی به اظهارات محسنی ‌اژه‌ای
مطلع شدیم که وکیل مدافع محمدرضا رحیمی در مطلبی نسبت به اظهارات غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره موکلش واکنش نشان داده و با بیان این‌که اعلام صدور کیفرخواست برای موکلش جای گلایه و نگرانی دارد، گفته: اعلام محتویات پرونده کیفری، تا پایان رسیدگی و صدور حکم قطعی، قانوناً ممنوع و تخلف است. رعایت این موضوع در پرونده موکل، که غیر از شخصیت حقیقی وی، موقعیت سیاسی ایشان به عنوان معاون ریاست جمهوری (سابق)، در معرض اتهام قرار می‌گیرد، بیشتر احساس می‌شود. نقض این قاعده در سنوات گذشته، به دفعات موجب هتک حیثیت موکل و خدشه در اعتبار موقعیت سازمان (دولت) متبوع وی گردیده و انتظار موکل، که قریب سی و پنج سال در خدمت نظام جمهوری اسلامی بوده، از سخنگوی محترم قوه قضائیه، بویژه در مقام دادستانی کل کشور، رعایت و حمایت از حق وی به نحوی است که قبل از محاکمه و محکومیت به سبب اعلام اتهامات ثابت نشده و بر خلاف اصل برائت مجازات نشود.

هفت سال دیگر جمعیت فلسطینی‌ها از صهیونیست‌ها بیشتر خواهدشد
جمعیت فلسطینی‌ها در فلسطین اشغالی تا سال 2020 از تعداد صهیونیست‌ها فراتر می‌رود و صهیونیست‌ها در این سال به عنوان یک اقلیت نسبت به فلسطینی‌ها تبدیل می‌شوند. به گزارش خبرگزاری معا، «علا عوض» رئیس سازمان آمار فلسطین گفت: جمعیت فلسطینی‌ها در سرزمین‌های تاریخی فلسطین تا پایان سال گذشته میلادی (2013) به مرز ۹/۵ میلیون نفر رسید. این در حالی‌ است که جمعیت رژیم صهیونیستی در همین سال به عدد ۱/۶ میلیون نفر نزدیک شد. وی افزود: ادامه این روند سبب می‌شود جمعیت فلسطینیان تا پایان سال 2016 با رسیدن به ۴/۶ میلیون نفر با صهیونیست‌ها برابر شود. «علاعوض» تأکید کرد: درصورت تداوم زاد و ولد کنونی در مناطق فلسطینی‌نشین، جمعیت فلسطینی‌ها در سال 2020، شش سال دیگر به ۲/۷ میلیون نفر در مقابل ۹/۶ میلیون صهیونیست‌ها خواهد رسید. نسبت فلسطینی‌ها در سال یادشده ۱/۵۱ درصد در مقابل ۹/۴۸ درصد صهیونیست‌ها خواهد بود. تعداد فلسطینی‌ها در کل جهان در حال حاضر ۸/۱۱ میلیون نفراست که ۵/۴ میلیون در فلسطین، ۴/۱ میلیون در سرزمین‌های اشغالی، ۲/۵ میلیون در کشورهای عربی و نزدیک به 665 هزار نفر هم در دیگر کشورهای دنیا آواره هستند. درحال حاضر ۸/۲ و ۷/۱ میلیون فلسطینی به ترتیب در کرانه باختری و غزه زندگی می‌کنند.

ادامه تماس‌های ایران و ترکیه درباره عراق

وزیر خارجه کشورمان، دو روز بعد از بازگشت از سفر اخیرش به ترکیه که یکی از مهم‌ترین محورهای آن، موضوع تحولات اخیر عراق بود دیروز بار دیگر به صورت تلفنی با وزیر خارجه ترکیه گفت‌وگو کرد.به گزارش ایرنا و به نقل از منابع دیپلماتیک در آنکارا، در این تماس تلفنی وزرای خارجه ترکیه و ایران درباره آخرین تحولات عراق بویژه درگیری‌های اخیر در استان الانبار بحث و تبادل‌نظر کردند. در همین حال شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه هم اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در صدر هیاتی بلندپایه در روزهای بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم ژانویه (هفتم و هشتم بهمن) برای گفت‌وگو با مقامات ایران به تهران سفر خواهد کرد.
کاهش مهاجرت به فلسطین اشغالی
براساس آمار وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی، در سال 2013 ده‌ها هزار یهودی به کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا مهاجرت کرده‌اند و در این سال تنها حدود سه هزار یهودی به سرزمین‌های اشغالی 1948 مهاجرت داشته‌اند. وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی در گزارشی از کاهش میزان مهاجرت به فلسطین اشغالی و افزایش مهاجرت معکوس خبر داد و نسبت به افزایش تمایل یهودیان برای مهاجرت به آمریکا و کشورهای دیگر به جای مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرد.

کذیب همکاری‌های اطلاعاتی یا نظامی ایران ـ آمریکا

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: خبر همکاری جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در مورد عراق صحت ندارد و مواضع ما همواره روشن بوده است.به گزارش واحد مرکزی خبر، مرضیه افخم در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به پرسشی، همکاری‌های اطلاعاتی یا نظامی ایران و آمریکا در زمینه حوادث اخیر عراق را تکذیب کرد و افزود: ما همواره از اقدامات دولت عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کرده‌ایم و این حمایت را ادامه خواهیم داد و جامعه جهانی باید برای مبارزه با افراطی‌گری، خشونت و تروریسم گام‌های یکسان و غیرتبعیض‌آمیز بردارد.وی اقدامات دولت عراق در جهت حفظ وحدت ملی را مورد تائید دانست و گفت: کشور عراق نمونه خوبی از فرآیند دموکراتیک در منطقه است و تصویر خوبی از این موضوع ارائه داده است.

پاسخ رئیس سازمان بازرسی به هادی ساعی
با خبر شدیم که رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد اظهار نظر اخیر هادی ساعی و شرکت وی در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو گفت: نص صریح قانون است که اعضای شورای شهر نمی‌توانند در چنین جایگاهی قرار بگیرند. اگر فردی که عضو شورای شهر است، خلاف شئون عمل کند، کمیسیون مرکزی شوراها قطعاً تصمیم می‌گیرد. به گزارش ایرنا، هادی ساعی عضو شورای شهر اخیراً بر شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو اصرار داشته، این در حالی است که اعضای شورای شهر طبق قانون نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی شرکت کنند. ساعی همچنین گفته بود که در این باره به مجامع بین‌المللی شکایت می‌کند.

اخبار کوتاه:

* ابعاد جدیدی از مشکلات پدید آمده توسط دولت دهم در کشور به تدریج آشکار می‌شود. تزریق خارج از ضابطه نیروهای مورد نظر سران دولت دهم به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی یکی از اقداماتی است که مشکلات زیادی را برای دولت یازدهم پدید آورده است. یکی از وزارتخانه‌ها طبق گفته مقامات ارشد این وزارتخانه، با 100 هزار کارمند مازاد از نیاز مواجه است که هم از نظر هزینه و هم از نظر نبودن کار برای آنها موجب مشکلات زیادی شده است. این وضعیت در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی وجود دارد.


* یکی از افراد مرتبط با طرح ماهواره «شریف‌ست»، گفت: تأخیر در پرتاب ماهواره «شریف‌ست» این شائبه را به‌وجود آورده است که دولت سعی دارد با به تأخیر انداختن زمان پرتاب این ماهواره و گذشت زمان آن را در زمره فعالیت‌های دولت جدید معرفی کند، ضمن اینکه به‌تازگی شایعه برکناری رئیس این دانشگاه(شریف) نیز از سوی برخی رسانه‌ها خبری شده است و این‌گونه شایع شده است که پرتاب این ماهواره به بعد از تغییر رئیس دانشگاه موکول شده است.

* پایگاه خبری «العهد» در مقاله‌ای با عنوان «اطلاعاتی که برای اولین‌بار درباره ماجد الماجد کشف می‌شود»، نوشت: اطلاعات موجود درباره «ماجد الماجد» و فعالیت‌های وی به طور کلی به این نکته اشاره می‌کند که وی دارای ارتباطاتی مستقیم با دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان سعودی بوده که اداره آن را شاهزاده «بندر بن‌سلطان» برعهده دارد. همان‌طور که دیگر اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که «ماجد الماجد» در عربستان سعودی مشغول به فعالیت بوده و از مردان نزدیک به شخص بندر بن‌سلطان بوده است.

* مدیر مدرسه ابتدایی«ژول سیمون» شهر سن نازر فرانسه به‌دلیل اینکه یکی از کلاس‌های مدرسه، یک شاگرد کمتر از تعداد حد نصاب داشت، کلاس را تعطیل کرد. والدین دانش‌آموزان با توجه به اینکه کودکان آن‌ها بلاتکلیف مانده بودند، در اعتراض به این تصمیم، یک گوسفند سیاه را با نام ونسان پ. به احترام نام ونسان پیون، وزیر آموزش‌وپرورش فرانسه، در این مدرسه ثبت‌نام کردند!

* در آلمان درس‌هایی درباره اسلام برای همگرایی بیشتر در فهرست دروس گنجانده شد. در این اقدام که برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد، در دبستان‌های مدارس دولتی این کشور با استفاده از آموزگارانی که دوره‌های دولتی دیده‌اند و کتاب‌های ویژه، تلاش می‌شود تا ضمن آموزش درباره اسلام به همگرایی بهتر در جامعه آلمان کمک شود و هدف دیگر مقابله با تأثیر گروه‌های افراط‌گرای مذهبی است.

* «عدنان عرعور» شیخ وهابی سوری مقیم عربستان سعودی به‌تازگی در سخنانی از تریبون تبلیغاتی خود موسوم به شبکه «شذا» گفت: امیدواریم ان‌شاء‌الله زیر لوای پرچم لشکر سفیانی باشیم! همان کسی که در اوایل عصر ظهور به نبرد با حضرت امام مهدی(عج) خواهد رفت.


*
یک "مرکز افکارسنجی" که توسط جمعی از نیروهای نظامی اداره می‌شود اقدام به توزیع پرسشنامه‌ای کرده که سؤالات آن درباره روحانیت است و این فکر را در مخاطبان خود القاء می‌کند که جامعه امروز نیازی به افراد روحانی ندارد.برای نمونه، یکی از سؤالات اینست: "با توجه به بالا رفتن سطح سواد و آگاهی دینی مردم، دیگر ضرورتی برای مراجعه به روحانیون وجود دارد؟" نکته قابل تأمل اینست که این مرکز افکارسنجی زیر نظر افرادی فعالیت می‌کند که موجودیت خود را مرهون شعار تبعیت از روحانیت و ولایت هستند و در جامعه به همین عنوان شهرت دارند. ستون جهت اطلاع در آینده، بخش‌های دیگری از این موضوع خطرناک را به اطلاع خوانندگان خواهد رساند.

https://shoma-weekly.ir/I4aH0g