گفته می‌شود که...

روایت مازیار ناظمی از قیمت پسته و گیلاس در برزیل /امام جماعت مسجد الحرام: قیامت نزدیک است!/ پیام تبریک ابطحی به شیخ فتنه گر/ در ستایش تنها شهر ایران که قتل در آن معنا ندارد!/ تحرکات مشکوک در توزیع لبنیات و ...

اخبار تازه از پرونده اقا زاده ی معروف

موج جدید تخریب علیه قوه قضاییه پس از آن صورت گرفت که خبرها از فعال شدن پرونده آقازاده معروف حکایت دارد. شنیده شده مراحل بررسی و تکمیل پرونده وی رو به اتمام بوده و زمان احضار او جهت برگزاری دادگاه نزدیک شده است. از زمان درز این خبر، برخی رسانه ها تخریب قوه قضاییه را در دستور کار قرار داده اند. وی به برخی مسایل اقتصادی و امنیتی متهم است. همچنین، برخی شنیده ها از خروج مجدد آقازده معروف با حکم ماموریت یک دانشگاه خاص حکایت دارند.

خبره‌ترین و فرهنگی‌ترین شخصیت در کشور
سید محمد حسینی گفت: ما همواره در دولت خط مشی مشخصی داشتیم و در مسائل فرهنگی‌ نگاهمان به رهبری بوده است.
محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، در شماره سوم نشریه «رمز عبور» مصاحبه ای تفضیلی را با موضوع فرهنگ انجام داده است.
وی در بخشی از این گفت و گو می‌گوید: خبره‌ترین و فرهنگی‌ترین شخصیت در کشور مقام معظم رهبری است. ایشان از نوجوانی علاقه ویژه‌ای به کتاب، شعر، ادب و بحث‌های فرهنگی و هنری داشتند. اشرافی که به مقوله کتاب، شعر، موسیقی، سینما و... دارند باعث می‌شود هر هنرمندی در هر رشته‌ای در محضر ایشان از نکات ارزنده‌ای که مطرح می‌شود استفاده کند، یعنی هنرمندان احساس نمی‌کردند با یک شخصیت سیاسی مواجه‌اند، بلکه روبروی آن‌ها متفکر هنرپروری است که کاملاً آن‌ها را درک می‌کند و متوجه اهمیت و ظرافت کار آن‌ها هست. خلاصه یک رابطه عاطفی و صمیمی وجود داشت.
یک چهره اصلاح طلب: باید از هر بهانه ای به خیابان کشیدن مردم استفاده کرد
یکی از چهره های جریان موسوم به اصلاح طلب نزدیک به خاتمی اخیرا در یک جمع محدود مواضع جالبی را پیرامون دولت یازدهم مطرح کرده است. برخی از گفته های "ه.خ" عبارت است از: ارتباط مردمی دولت به شدت پایین است، باید از هر بهانه ای برای ابراز شادی مردم و به خیابان کشیدن آنها استفاده کرد، باید میان اصلاح طلبان با رهبری ارتباط بیشتری برقرار شود. از وی در محافل اصلاح طلب با عنوان طنز کاتب وحی یاد می شود.
بازداشت مجدد مهدی خزعلی و فضاسازی رسانه های ضدانقلاب
بازداشت مجدد مهدی خزعلی با فضاسازی رسانه های ضدانقلاب توام شده است. این درحالی است که طبق شنیده ها، دستگیری وی توسط وزارت اطلاعات صورت گرفته است. خزعلی طی مدت اخیر به پای ثابت صدای آمریکا تبدیل شده و مصاحبه های مکرر و جنجالی با این رسانه داشت. وی همچنین با بروز عارضه برای آیت الله مهدوی کنی، یادداشت هایی مملو از توهین و دروغ نسبت به ریاست محترم مجلس خبرگان منتشر کرده بود..

تحلیلگر شبکه انگلیسی BBC فارسی و یکی از نزدیکان سران فتنه به ایران بازگشت
یکی از افرادی که به عنوان تحلیلگر در شبکه انگلیسی BBC فارسی فعالیت می کرد، به تازگی و بدون سروصدا به ایران بازگشته است. "احمدی" که از نزدیکان یکی از سران فتنه هم هست، در تحلیل های خود در شبکه ملکه بریتانیا، توهین های بسیاری به نظام و شخصیت های شاخص آن داشته و در جریان فتنه نیز تلاش سیاسی فراوانی برای فتنه گران مرتکب شده است.

امام جماعت مسجد الحرام: قیامت نزدیک است!
روزنامه الدیار نوشت: "سعود الشریم" امام جماعت مسجد الحرام مدعی شد موج شدید و بی سابقه ای سرما و یخبندان که در ماه های گذشته در عربستان شاهد بودیم دلیل این تغییرات در حقیقت همان تحقق و تأویل حدیث نبوی است که فرمودند: "الجزیره العربیه ستعود فیها المروج والأنهار" یعنی در عربستان سیلابها و رودهای زیادی بعد از پدیدار شدن خشکی ها وکم آبی ها به جریان خواهد افتاد.
روزنامه الشرق قطر در این باره خبر داد: "الشریم" در تویتر اظهار کرده بود که یخبندان از مهمترین منابع شکل گیری رودخانه ها و رویش پوشش گیاهی است واین پدیده ها از دلایل صدق نبوت پیامبر اسلام است که به وجود اعجاز درحدیث ایشان اشاره دارد آن هنگام که فرمودند: قیامت محقق نخواهدشد مگرآنکه عربستان سیلاب ورودخانه ها ی زیادی در آن جاری شود.
این چهره وهابی افزود: هرکس بارش برف رادر شهر تبوک مشاهده نماید بی شک به یاد حدیث نبوی خواهد افتاد که به معاذ بن جبل فرمودند :ای معاذ اگر عمرت کفاف دهد قطعا این سرزمین خشک را پر از باغ وبوستان خواهی یافت.

تحرکات مشکوک در توزیع یکی از اقلام غذایی
تحرکات مشکوک برخی افراد و جریانات سیاسی حکایت از آن دارد که ظرف چندروز آینده، در توزیع یکی از اقلام غذایی مردم در سطح بازار با کاهش و کمبود مواجه خواهیم شد. این اقدام در راستای تحمیل برخی نیات تا قبل از پایان زمان توافق ژنو صورت خواهد گرفت تا مردم و لایه های مخالف توافق ژنو را تحت فشار جهت پذیرش توافق جامع قرار دهند. شنیده ها حکایت از آن دارد که احتمالا این کمبود کالا در عرصه لبنیات خواهد بود.

مصادره اموال ایران در فضای مجازی
گروهی از اسرائیلی ها و آمریکایی ها که مدعی اند قربانی تروریسم هستند، حکم دادگاه را برای ضبط جوازها و نام های دامنه های اینترنتی متعلق به سه کشور ایران، سوریه و کره شمالی دریافت کردند.
نشریه اسرائیلی هاآرتص نوشت، این حکم ضبط، ده روز دیگر قابل اجرا خواهد شد. بنابر این حکم، آن گروه از شاکیان پرونده - که هاآرتص از آنان به عنوان قربانیان یاد می کند- که با حکم دادگاه های پیش تر، خسارت دریافت کرده اند، نیز می توانند در گرفتن خسارت در این حکم شرکت کنند.
حکم دادگاه برای "شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های واگذار شده" یا "آیکان" صادر شده است. آیکان یکی از سازمان های وابسته به وزارت بازرگانی آمریکا در واشنگتن است که مدیریت شبکه جهانی وب یا www را بر عهده دارد.
به گزارش صدای آمریکا(VOA)، هاآرتص می نویسد نیتسانا دارشان لیتنر، وکیل اسرائیلی، که همراه با رابرت تالچین، وکیل نیویورکی این پرونده را پیگیری می کند، به این نشریه گفته است که حکم ضبط به منظور بستن وب سایت های معمولی در ایران نیست، بلکه شاکیان را قادر می کند که پول هایی را که ایران به آیکان می پردازد، تصرف کنند. این پرداخت ها را ایران بابت باز کردن وب سایت های جدید یا وب سایت هایی که تجدید ثبت می شوند و در انتهای نشانی خود علامت ir. دارند، به آیکان می پردازد.
دارشان لیتنر به هاآرتص می گوید: «ما فقط سایت هایی را که بخواهیم ببندیم، می بندیم... نبرد ما با حکومت ایران است و ما قصد آسیب زدن به سایت های دیگر را نداریم. همه وب سایت های متعلق به حکومت به مجرد آن که اینترنت ایران تحت اختیار ما درآمد، دیگر ثبت نخواهد شد

فضا سازی و مظلوم نمایی سایت حامی دولت برای یک بازداشتی
یک خبرگزاری حامی دولت با انتشار خبر دزدیده شدن مدیرمسئول روزنامه ای که همینک منتشر نمی شود، درصدد فضاسازی و مظلوم نمایی برای وی برآمد. این درحالی است که "م.ا.ن" به جهت اتهامات متعدد غیررسانه ای بازداشت شده است.
هنرمندان: داشتن مواد مخدر را جرم ندانید!
بیش از 90 چهره هنری، سیاسی، وکیل و کارشناس بهداشت و درمان در نامه‌‌ای به دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، خواهان تجدید نظر در سیاست های دولتی در زمینه مواد مخدر شده اند.
استینگ (خواننده)، سر ریچارد برنسون (مالک مجموعه ویرجین)، و ویل سلف (نویسنده) از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.
آنها خواهان اصلاح در قوانین مربوط به مواد مخدر شده اند، به گونه ای که داشتن مواد مخدر دیگر جرم نباشد.
در این نامه آمده است که قوانین در اختیار داشتن مواد مخدر در بریتانیا باعث شده که در 15 سال گذشته، بیش از یک و نیم میلیون نفر بدون ضرورت، مجرم دانسته شوند.
در این نامه به نمونه هایی از استرالیا، جمهوری چک و پرتغال اشاره شده و آمده است: از وقتی مصرف کنندگان مواد مخدر، به جای محکوم شدن، از حمایت های پزشکی - دارویی و مشاوره برخوردار شده اند، مشکلات جسمانی مرتبط با مواد مخدر "به شدت" کمتر شده است.
این درخواست در حالی ارائه شده است که بریتانیا لقب پایتخت مواد مخدر اروپا را به خود اختصاص داده است.

نصب مجدد تصاویر هاشمی در دانشگاه آزاد
از دانشگاه آزاد خبر می رسد با تغییراتی که طی یکسال گذشته در حوزه ریاست آن انجام گرفته، تصاویر هاشمی رفسنجانی و برخی اعضای هیات امنای آن مجددا به دیوارهای برخی واحدهای دانشگاه بازگشته است. این اتفاق در گذشته و زمان ریاست جاسبی بر دانشگاه آزاد نیز صورت گرفته بود.

اطلاعات محرمانه تیم ملی دست هنرمندان ایرانی
تعداد زیادی از هنرمندان به برزیل سفر کرده اند تا از نزدیک شاهد بازی های ایران در جام جهانی باشند که حضورشان جنجال های زیادی را در پی داشت.
مسئولان ذی ربط بارها تاکید کردند هزینه های اعزام این هنرمندان از طریق اسپانسر تامین شده و پول بیت المال در این راه صرف نشده است اما اتفاقات عجیبی در برزیل رخ داده که نشان می‌دهد توجه ویژه ای به این هنرمندان از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال صورت می گیرد.
هتل محل اقامت تیم ملی از قبل مشخص نشد و یکی از موارد محرمانه تیم ها محسوب می شود که تنها فدراسیون فوتبال از آن باخبر است و در حالی که پیشکسوتان اعزامی از سوی فدراسیون فوتبال در هتلی جداگانه مستقر شدند، هنرمندان اعزامی در هتل ملی پوشان حضور داشتند.
جالب اینکه کاروان ایران پس از بازی اول به شهری دیگر رفت و در هتلی جدید مستقر شد و این بار هم هنرمندان به همان هتل رفتند تا مشخص شود از قبل در جریان محل اقامت ملی پوشان بوده اند و پر بیراه نیست اگر بگوییم فدراسیون فوتبال اطلاعات محرمانه را در اختیار اسپانسر هنرمدان قرار داده است.
از سوی دیگر خبرنگاران اعزامی به برزیل نیز که از بی توجهی ها و ناهماهنگی ها گلایه های زیادی دارند، از نزدیک شاهد اهدای بلیت های رایگان از سوی برخی مسئولان فدراسیون فوتبال به هنرمندان اعزامی بوده اند و خیلی ها بر این باورند که اسپانسر هنرمندان نقش ویژه ای در این مسائل ایفا کرده و باعث توجه ویژه فدراسیون فوتبال به هنرمندان اعزامی شده است!
انتقاد ظریف از انتقال مشکلات کشور به مذاکرات هسته ای
جلسات اخیر هیات دولت نیز تحت تاثیر مذاکرات هسته ای قرار گرفته است. براساس شنیده ها، ظریف در آخرین جلسه گفته: ما در مذاکرات اصلا جلو نرفته ایم و امیدی هم نیست. در حل مشکلات کشور روی مذاکرات حساب باز نکنید. تنها راه ما اقتصاد مقاومتی است. مطالبات را به سمت تیم مذاکره نیاورید.

جزئیات تکان دهنده ازدواج دختر سرمربی مشهور اخلاق مدار!
یکی از مربیان مدعی اخلاق که خیلی تلاش می‌کند خودش را یک مربی ارزشمند بنامد و البته هرازگاهی هم ادای آدم‌های دلسوز را در می‌آورد و مدعی می‌شود به فکر سفره‌های خالی مردم است و در مصاحبه‌های خود ادعا می‌کند آرزوی اصلی‌اش بهبود اوضاع اقتصادی مردم است، در این روزها که خیلی از هموطنان شریف ما به زحمت خرج زندگی ساده‌شان را درمی‌آورند، برای عروسی فرزندش ریخت و پاش عجیبی کرده است.
از چند روز پیش اخبار مربوط به این ریخت و پاش جناب مربی مدعی اخلاق را شنیده بودیم اما چون دوست نداشتیم این اخبار صحت داشته باشد، باور نمی‌کردیم تا این‌که دیروز یک منبع آگاه خبر داد طرف برای عروسی فرزندش لباس عروس را از سوییس سفارش داده و ارکستر هم از ترکیه آورده است.
قطعاً این سرمربی حق دارد مثل هر پدری برای ازدواج فرزند خود سنگ تمام بگذارد و هیچ‌کس نباید بابت این کار از او انتقاد کند اما به راستی سفارش لباس عروس از سوییس و دعوت ارکستر از ترکیه، ریخت و پاش و خرج غیر ضروری نیست.
محل تامین بودجه سبد کالا کجاست؟
پیرامون محل تامین بودجه سبد کالا زمزمه های جالبی شنیده شده است. ظاهرا دولت در تامین هزینه های آن دچار مشکل شده اما با توجه به قولی که به مردم داده، دو راه برای آن پیش بینی شده است: نخست، اختصاص یکی از اقساط پول های آزادشده احتمالی از مبلغ 4/2 میلیاردی توافق ژنو و اعلام آن به مردم؛ دوم، استقراض از یک مجموعه ای که به عنوان یکی از بزرگترین تولیت های اماکن مقدس شناخته شده است.

بدسلیقگی های عادل فردوسی پور!
هنوز یادمان نرفته که عرق تیم ملی در بازی های آسیایی 2007 خشک نشده بود که امیر قلعه نویی، سرمربی وقت تیم ملی مورد هجمه های همه جانبه مجری برنامه 90 قرار گرفت و تا می توانست به همراه دو کارشناس همیشه یارش، یعنی امیر حاج رضایی و بیژن ذوالفقارنسب به انتخاب نفرات، سبک بازی، برنامه ریزی ها و ... تاختند.
در آن زمان هیچ خرده ای به عادل فردوسی پور نگرفتیم، او رسانه است و کارش نقد. نه برای تخریب که برای پیشرفت. عادل کارش را خوب انجام داد. چون تیم ملی هرچند خوب بازی می کرد ولی نیاز به پوست اندازی اساسی داشت که هدف، با نقشه های عادل قابل دسترس شد.

اما فردوسی پور در مقابل کی روش هیچ گاه عملکرد خوبی نداشته است. او که همیشه مقابل سرمربی ها وطنی، شمشیر نقدش را تیز می کند در مقابل سرمربی پرتغالی همواره سر تعظ‍یم فرود آورده و همه تصمیماتش را از صفر تا صد ستوده است.
نمی خواهیم پرونده خط خوردن ستاره ها، صعود سخت به جام جهانی در گروهی آسان، جریان مسخره آل اشپورت و یا به تمسخر گرفتن لیگ ایران را باز کنیم چرا که مجال آن در این جایگاه نیست.
فقط اشاره به این نکته لازم است که خط مشی افکار کی روش در مصاحبه هایش همواره له کردن فوتبال ایران مقابل جهان، اروپا و البته ژاپن و کره است و معرفی خودش به عنوان خدای حرفه ای گری. البته شکی در تفکر حرفه ای وی در بستن قراردادش نیست ولی شاید برای صعود به دور دوم جام جهانی چیزهای دیگری هم لازم بود.
ولی نگاه فردوسی پور به همه این ماجراهایی که کی روش حضور دارد، چیز دیگری است.


جدایی میان احمدی نژاد بقایی و مشایی
برخی شنیده ها از جدی شدن اختلافات و جدایی میان محمود احمدی نژاد و حمید بقایی و در ادامه، اسفندیار رحیم مشایی حکایت دارد. ظاهرا برخی اقدامات صورت گرفته در میراث فرهنگی که قبلا بارها توسط رسانه های انقلابی به دولت دهم تذکر داده شده بود، موجب ناراحتی احمدی نژاد شده و اینگونه رفتارها را در تعارض با دیدگاه های خود دانسته است.

یک بازیکن سفارشی دیگر در تمرینات استقلال
چند روز پیش سه بازیکن جوان با در دست داشتن نامه ای به کمپ استقلال رفته و خود را از طرف یکی از اعضای هیئت مدیره به قلعه‌نویی معرفی کردند.
این موضوع باعث شد تا قلعه‌نویی از این سه نفر تست فنی بگیرد و البته هر سه نفر در آزمایش فنی مردود شدند.
جالب اینجا است که اخیرا یک دروزاه بان قدبلند با در دست داشتن نامه از طرف یکی از مدیران رده بالای استقلال به کمپ این باشگاه رفت و از قلعه‌نویی خواست از او تست بگیرد.
قد و قامت این دروازه بان بسیار خوب بود ولی جالب اینجا است که همچنان بازار معرفی بازیکنان و سفارش آنها از سوی مدیران داغ است.
چند سال پیش یکی از اعضای هیات مدیره استقلال با معرفی بازیکنی به نام سید حسین علوی به پرویز مظلومی و رد کردن نام او در فهرست اصلی بازیکنان این تیم سر و صدای زیادی به پا کرد که حتی کار به مجلس شورای اسلامی هم کشیده شد.

محصولی: بعید است به احمدی نژاد رأی بدهم
صادق محصولی وزیر کشور دولت اول احمدی‌نژاد میهمان این هفته برنامه تلویزیونی «شناسنامه» بود. به گزارش مهر محصولی در این برنامه در پاسخ به این سوال که اگر روزی آقای احمدی نژاد بخواهد به عرصه سیاسی بازگردد آیا جبهه پایداری بازهم پشت او خواهد ایستاد یا خیر گفت:«اگر دوباره به سال 84 و همان شرایط و همان نامزدها بازگردیم ما بازهم به آقای احمدی نژاد رای خواهیم داد اما اینکه مجدداً شرایطی به وجود بیاید که به همان تصمیم قبلی برسیم، با توجه به اینکه نامزدها عوض شده اند و آقای احمدی نژاد هم عوض شده بعید به نظر می‌رسد.» گفتنی است محصولی در برنامه شناسنامه مطالب تندی را علیه اصلاح‌طلبان بیان کرد.

کپی‌برداری تبلیغات تلویزیونی این بار از کوکاکولا
پیام‌های بازرگانی در زمان پخش مسابقات جام جهانی 2014 برزیل یکی از بخش های همیشگی محسوب می‌شود که حتی در برخی موارد این آگهی ها تا ساعت‌های بامدادی هم ادامه پیدا می‌کند.
هر چند که حجم این پیام‌های بازرگانی در مقایسه با آگهی‌های شبکه‌های فارسی زبان بسیار کم به شمار می‌آید اما در اغلب موارد این پیام ها از حوصله بینندگان تلویزیونی خارج است. البته با کمبود بودجه صدا و سیما و هزینه هنگفت خرید پخش مستقیم دیدارهای جام جهانی شایدپخش این پیام های بازرگانی کمی قابل توجیه باشد اما در این میان باید به محتوا، شکل و فرم پیام ها توجه بیشتری شود.
طراحان و سازندگان خوش ذوق آگهی های تبلیغاتی در صداو سیما به تناسب ایام و روزهای خاص تبلیغات خود را تغییر می دهند، به طورمثال جام جهانی امسال که با حضور تیم ملی ایران نیز همراه شده، رقابت جدی را در بین سازندگان تیزرهای تبلیغاتی ایجاد کرد.
در سوی مقابل برخی دیگر از سازندگان تیزرهای تبلیغاتی روش ساده تری که همان کپی برداری از نسخه های خارجی است را انتخاب می کنند. نمونه ای از این موارد تبلیغ یک نوع جدید از بستنی است که شرکت سازنده این پیام بازرگانی داخلی آن را از تبلیغ 4 سال پیش شرکت کوکاکولابا اندکی تغییر کپی کرده است.
گفتنی است در طول سال های اخیر استفاده ابزاری از بانوان، تبلیغ نوعی از کرم های آرایشی و بهداشتی به دلیل ابهام در نوع کاربرد، تبلیغ نوعی از وسایل کمک آموزشی کودکان به علت در مضیغه قرار دادن خانواده ها در خرید این کالا و یا کپی برداری یک بانک از یک ویدئو موزیک خواننده زن بدنام خبرساز شده بود.

روایت مازیار ناظمی از قیمت پسته و گیلاس در برزیل
مجری تلویزیون در صفحه شخصی فیس‌بوکش قیمت برخی از میوه‌ها و خوراکی‌ها را در برزیل منتشر کرده است.
مازیار ناظمی گوینده سابق خبر ورزشی صدا و سیما و مدیر فعلی روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان که به برزیل سفر کرده است؛ در صفحه شخصی فیس‌بوکش قیمت برخی از میوه‌ها و خوراکی‌ها را در برزیل منتشر کرده است.
ناظمی با انتشار این دو عکس نوشت: پسته ایران در جهان سرآمد است در برزیل کیلویی نزدیک هشتاد هزار تومان.
گیلاس کیلویی چهل و پنج دلار یعنی حدود صد و سی هزار تومان باز بگید ایران گرونه البته درآمد سرانه آنها از ما بیشتر ‏نیست.

ابطال مصوبه مهم دولت دهم درباره تامین اجتماعی

در حالی که بر اساس مصوبه دولت دهم در آخرین روز اداری سال 88، تعدادی از شرکت های مشهور نفتی و برقی بابت طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت به این سازمان واگذار شده بود، سازمان بازرسی کل کشور با ارسال شکواییه ای به دستگاه قضایی خواستار ابطال این مصوبه به علت در نظر نگرفتن شرایط غیرقانونی برای فروش سهام این شرکت ها و کارخانجات شده بود که پس از بررسی های مختلف، مصوبه دولت سابق طی روزهای اخیر ابطال و به دولت یازدهم اعلام شد.

ابلاغ مصوبه دولتی 130 روز پس از تصویب

بر اساس بررسی های کارشناسان یک دستگاه نظارتی، علی رغم آنکه وزیران عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در اسفندماه سال گذشته مصوبه ای را درباره شیوه تشخیص و وصول عوارض خدمات شهری در مناطق آزاد سراسر کشور تصویب کرده بودند، این مصوبه نیازمند امضای رییس جمهور بود که بالاخره پس از 130 روز از تصویب وزیران مذکور، روحانی اقدام به تایید این مصوبه و صدور مجوز ابلاغ آن کرد.

روحانیت در ایجاد احزاب پیشقدم شود
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به نبودن سیستم تحزب در کشور و مشکلات و آسیب‌های آن تأکید کرده که روحانیت باید برای جاافتادن تحزب در کشور پیشقدم شود. وزیر بهداشت دولت اصلاحات به خبرآنلاین گفت: فکر می‌کنم روحانیت باید جلو بیفتد و کاری بکند، چون تحزب در مواردی با بحث‌های عقیدتی گیر دارد. اکثر این احزابی که درست شدند بعد از مدتی ضد اسلام و انقلاب شدند و کنار گذاشته شدند. به گفته وی از آنجا که باید همه چیزمان را براساس اسلام بچینیم، باید فقها و روحانیون مبانی نظری حزب اسلامی را حل کنند تا بدانیم بالاخره کار حزبی خوب است یا بد؟ اگر امثال من وارد این موضوع شوند، آن‌ها می‌گویند تو چه کاره بودی؟
در ستایش تنها شهر ایران که قتل در آن معنا ندارد!
چند نفر از ما می‌دانیم که شهری در ایران وجود دارد که مردمانش تاکنون دستکم در طول 400 سال گذشته، تیغ بر روی هم نکشیده و حاضر به قتل هیچیک از همنوعان همشهری خود نشده‌اند؟ چگونه است که در فریدون‌شهر اصفهان، مردمان هموطن ما یاد گرفته‌اند که کینه‌هاشان را روی یخ بنویسند؟ چرا نباید سلوک این مردم دوست‌داشتنی را در پهنه‌ی گیتی معرفی و تکثیر کنیم ...
هفته گذشته به بام ایران رفته بودم ... نه! اشتباه نکنید؛ بام ایران نه سمیرم است، نه بروجن، نه شهرکرد و نه بیجار. بلکه فریدون شهر با 2530 متر ارتفاع از سطح دریا در جوار شاهان کوه، رفیع‌ترین سکونتگاه ایران است. سکونتگاهی که بیش از 400 سال است که در آن 5 قوم ترک، لر، فارس، ارمنی و گرجی در کنار هم می‌زیند و شگفتا که تاکنون هیچ گزارش قتلی از این منطقه به ثبت نرسیده است! راز ماندگاری آرامش و دوام لبخند و پراکنش مهر در میان مردمان نیک اندیش این دیار چیست؟

آغاز به کار دانشگاه ایرانیان
غلامحسین الهام سخنگوی دولت احمدی‌نژاد از شروع به کار دانشگاه ایرانیان خبر داده و گفته که درباره پذیرش دانشجو و فعالیت‌های آن باید به سایتش مراجعه کنید. گفتنی است سه‌شنبه شب هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع دانشگاه احمدی‌نژاد را مورد بحث و بررسی قرار داد.

هشدار فیروز آبادی به عربستان صعودی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به صدور حکم اعدام شیخ باقر النمر عالم شیعه عربستانی گفت: خون این عالم در قلوب دهها میلیون شیعه و در بین مسلمانان جهان خواهد جوشید و هزینه آن برای عربستان سعودی بسیار سنگین خواهد بود. سردار سرلشگر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی افزود: از کشوری مانند عربستان سعودی که حکامی محاسبه‌گر دارد بسیار بعید به نظر می رسید که برای این عالم بزرگ شیعی حکم اعدام صادر کنند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، این اخبار را بسیار نگران کننده دانست و تاکید کرد: از حکام کشور مسلمان و برادر که خود را خادم الحرمین الشریفین می نامند قابل قبول نیست که بخواهند خون عالم بزرگ شیعی را بریزند. سرلشگر فیروزآبادی اظهارامیدواری کرد: در دادگاه تجدید نظر درباره این حکم غیرعادلانه و تفرقه انگیز تجدید نظر اساسی شود.

اندر تناقض گویی روحانیت اصلاح طلب

حجت الاسلام سید کمیل باقرزاده در گوگل پلاس نوشت:

جناب آقاى هاشم زاده هریسی ضمن انتقاد از سیاسی بودن نمایشگاه قرآن در چند دوره گذشته، فرمودند: "قرآن را نباید ابزار سیاست کرد و نمایشگاه قرآن را نباید سیاسی کنیم." بعد، چند خط پایین تر ظاهرا یادشون رفته اون بالا چی چی فرموده بودند و میگن: "از نمایشگاه قرآن باید استمداد بطلبیم تا دولت تدبیر و امید در مسائل هسته ای و سایر مسائل موفق شود."

بالاخره ما قسم حضرت عباستون رو باور کنیم یا دم خروس رو؟! بالاخره قرآن رو سیاسی کنیم یا نکنیم؟! دولت تدبیر و امید اگه نمایشگاه قرآن رو ابزار سیاست بازیهاش بکنه خیلی هم خوبه، ولی توى دولت قبل اگه از نمایشگاه قرآن براى بصیرت بخشی در مورد فتنه استفاده میشد اسمش میشه استفاده ابزاری از قرآن؟!
کلا استفاده ابزاری شما خوب عست، مال بقیه ... ؟!

دیدار سید مهدی طباطبایی با خاتمی و احمدی‌نژاد
حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی از روحانیون سرشناس تهران و از اعضای جامعه روحانیت مبارز طی ماه‌های گذشته دیدارهای جداگانه‌یی با سید محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد داشته است. به گزارش آفتاب به نقل از سایت امید، طباطبایی که از منتقدان سیاست‌های احمدی‌نژاد است در دیدار اخیرش با او که در فروردین ماه صورت گرفت انتقادات خود را مجددا نسبت به عملکرد احمدی‌نژاد مطرح کرد و در مواقعی این دیدار به مجادله لفظی نیز کشیده شد. طباطبایی همچنین با حضور در دفتر رییس‌جمهور اسبق با وی دیدار کرد. بر اساس اطلاعات دریافتی در دیدار طباطبایی با سید محمد خاتمی که در فضای دوستانه برگزار شد درباره موضوعات مهم کشور از جمله مسائل روز بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

انتقاد سایت جهان از مصوبه مجلس
در ادامه واکنش‌ها به تصویب کلیات قانونی درباره اعمال جریمه و حبس برای ارائه دهندگان خدمات پیشگیری از بارداری (وازکتومی، توبکتومی، سقط جنین و... ) سایت اصولگرای جهان هم نسبت به این مصوبه انتقاد کرد. در گزارش این سایت آمده است: به همان دلیلی که با مجازات زندان نمی‌توان جوانان را وادار به ازدواج کرد با چنین مجازات‌هایی هم نمی‌توان باعث افزایش جمعیت شد. این نگاه یک طرفه و غیرکارشناسی تنها منجر به واکنش‌های تمسخرآمیز و زیر سؤال رفتن اصل طرح شده است.

پیام تبریک ابطحی به شیخ فتنه گر
حجت الاسلام محمد علی ابطحی، از مشاوران ارشد مهدی کروبی در انتخابات سال 1388، طی متن کوتاهی که در صفحه فیس بوک خود نوشته و سالروز تاسیس حزب اعتماد ملی را به اعضای این حزب و مهدی کروبی تبریک گفته است.
ابطحی در صفحه فیس بوکش نوشته است: سالگرد تاسیس حزب اعتماد ملی را به شیخ دوست داشتنی و پر محبتمان، آقای کروبی – که خدا رفع حصرش کند – و سایر اعضای شورای مرکزی تبریک میگویم. به امید فعالیت های مجدد این حزب و حرکت های مدنی ، قانونی.
ابطحی صبح روز سه شنبه 26 خرداد در جریان فتنه پس از انتخابات بازداشت شد و پس از آزادی با راه‌اندازی یک صفحه شخصی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، به بیان نقطه نظرات خود درباره حوادث مختلف کشور پرداخت.
وی در اولین جلسه رسیدگی به جرائم متهمان سیاسی حوادث بعد از انتخابات در مردادماه 88، تاکید کرد که "سال 84 که وی برای حضور در انتخابات مطرح شده بود، بنده مخالفت کردم چرا که این مقطعی که وی در سیستم حکومتی حضور نداشت، می‌توانست توهماتی برای موسوی ایجاد کند که این توهمات به کشور آسیب می‌زد"

ابطحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح می‌کند: اصلی‌ترین اتفاقی که در این انتخابات افتاد و البته در طول برگزاری، قبل و بعد از انتخابات هم مطرح بود، مسئله تقلب است. بنده البته جایی مطرح کردم که تقلب یک اسم رمز آشوب شده است که در آن لشکرسازی برای تقلب وجود داشت و تمرین پهن شدن مردم هم در خیابان‌ها هم در آن موجود بود؛ کار بدی کردم که در راه‌پیمایی‌ها شرکت کردم ولی کروبی به بنده گفت که ما با این رای کم نمی‌توانیم مردم را به خیابان‌ها دعوت کنیم.
"
تقلب واقعا در ایران وجود نداشت چرا که در انتخابات سال 84 وقتی فاصله کروبی و احمدی‌نژاد کمتر از نیم میلیون بود، وزارت کشور خاتمی نپذیرفت که کلمه تقلب مطرح شود لذا کروبی تخلف در انتخابات را مطرح می‌کرد و بنده تعجب می‌کنم که در این انتخابات با وجود اختلاف 11 میلیونی چگونه بحث تقلب پذیرفته می شود"

اخبار روزانه:

*سردار اسکندر مومنی فرمانده پلیس راهور کشور در حاشیه نشست روسای پلیس راهور مازندران، عمده علت تصادف اسکانیا را نقص فنی مربوط به کارخانه سازنده این خودرو عنوان کرد و گفت:‌ اسکانیا تا رفع نواقص شماره‌گذاری نمی‌شود.

*حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر بهشت رفتن مردم به ما ربطی ندارد پس برای چه انقلاب کردیم، گفت: عده ای حتی اگر تعدادشان کم باشد پای اسلام و فرهنگ می‌ایستند و مانع نشر کفریات می شوند.

*مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین محرومیت «سوارز» مهاجم اروگوئه را به خاطر گاز گرفتن بازیکن حریف بسیار سنگین دانست و به صورت طعنه آمیزی گفت ، چرا فیفا این مهاجم اروگوئه ای را به گوانتانامو نمی‌فرستد؟

*جان بولتون از چهره های تندوری جمهوری‌خواه آمریکا، ضمن مخالفت با هرگونه کمک دولت آمریکا به نوری مالکی و اقدام نظامی علیه تروریستهای داعش در عراق، گفت: خطر اصلی، برنامه هسته ای ایران و مالکی متحد تهران است.

*جنبش افسران آزاد استان نینوا اعلام کرد: عناصر گروه تروریستی داعش 12 طلافروشی را در شهر موصل مرکز این استان غارت کردند.

*دو خبرنگار نیوزیلندی مدعی شدند که توانسته‌اند مصاحبه‌ای اختصاصی با «فائزه خانم مصطفی خان» همسر «زهاری احمدشاه»، خلبان پرواز 370 هواپیمایی مالزی ترتیب دهند که می‌تواند ابعاد جدیدی از سرنوشت مرموز پرواز 370 را فاش کند. یکشنبه گذشته رسانه‌های مالزی خبری را منتشر و در آن خلبان را متهم اصلی در پرونده پرواز 370 مالزی معرفی کردند.

*یک منبع خبری در سوریه با انتشار تصاویر آموزش نظامی گروهی از زنان گارد ریاست جمهوری در سوریه از مراحل پایانی آموزش این گروه خبر داد. زنان، از دهه 70 میلادی در ارتش سوریه بوده‌اند و حتی دانشکده افسریِ ویژه‌ای در سوریه برای تربیت این زنان داوطلبِ پیوستن به ارتش وجود دارد. این گروه از زنان سوری که کامل‌ترین و حرفه‌ای‌ترین سبک رزمی نظامی را آموزش می‌بینند در درگیری‌ با تروریستهای تکفیری حضور دارند.

*برخی منابع بحرینی فاش کردند که عادل فلیفل، جلاد دستگاه اطلاعاتی رژیم بحرین درتلاش برای تشکیل گروه داعش در این کشور برای ترور مخالفان و معترضان است.

*آژانس توریستی طرف قرارداد فدراسیون فوتبال در آخرین اقدام بی‌برنامه خود 6 ایرانی را در برزیل برای بازگشت به ایران جا گذاشت.

*ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن عدم تأیید برخی ادعاهای رسانه‌های آمریکایی درباره ارسال پهپادهای شناسایی ایران به عراق گفت: من درباره اینکه ایران چه کاری انجام می‌دهد تحلیل بیشتری ارایه نمی‌دهم.

*علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه تحت امرش دستور داد تا از برگزاری مراسم افطاری از محل اعتبارات دولتی در ماه مبارک رمضان خودداری کنند.

*تابلو 2/8 میلیون دلاری پیکاسو در کنار آثاری از خوان میرو، سالوادور دالی و آثاری از هنرمندان ایرانی در باغ موزه قصر به نمایش درآمد.

*اویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژِم صهیونیستی در جدیدترین اظهاراتش گفته است امروز پایه ای برای ایجاد بنیان دیپلماتیک و سیاسی جدیدی در خاورمیانه وجود دارد. این بنیان بر پایه همکاری اسراییل با کشورهای عربی معتدل علیه ایران و قدرتهای القاعده ای استوار خواهد بود.

یوال اشتاینتس، وزیر امور اطلاعات و راهبردی رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین واکنش در قبال دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران، خواستار انهدام و حذف تمامی زیر ساخت‌های هسته‌ای ایران شد. اشتاینتس گفته است که موضع ما این است که توافق نه تنها بر اساس بازرسی و تایید بلکه از بین بردن زیر ساخت هسته‌ای ایران باشد.

*عزیز کاظمی مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: از لحاظ آماری شمار پناهندگان افغان در ایران حدود 950 هزار نفر است و تعداد پناهندگان عراقی نیز به 33 هزار نفر می‌رسد، این درحالی است که حدود 800 هزار اتباع غیرمجاز در کشور وجود دارد.

https://shoma-weekly.ir/CTpLGU